Nowy Targ: Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Przebudowa Płyty Rynku w Nowym Targu realizowaną w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013


Numer ogłoszenia: 99623 - 2011; data zamieszczenia: 29.03.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Nowy Targ , ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ, woj. małopolskie, tel. 018 2611244, faks 018 2662312.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.nowytarg.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Przebudowa Płyty Rynku w Nowym Targu realizowaną w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Przebudowa Płyty Rynku w Nowym Targu realizowaną w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013. 2. Inspektor nadzoru zabezpieczy nadzór nad robotami budowlanymi we wszystkich specjalnościach występujących w zadaniu. Jednocześnie zobowiązuje się inspektora do dostarczenia do siedziby zamawiającego dokumentów potwierdzających, że dana osoba posiada uprawnienia do nadzorowania robót oraz potwierdzenia wpisu na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Inspektor za efekt podwykonawstwa lub jego zaniechanie odpowiada jak za własne. 3. Do obowiązków inspektora nadzoru należy pełny zakres czynności określonych w art. 25, art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane wraz z kontrolowaniem rozliczeń budowy (tekst jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243 poz 1623 z późn. zm.). 4. W ramach obowiązków inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do sprawdzania dokumentacji projektowej przedkładanej przez wykonawcę robót budowlano-montażowych realizującego zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj nadzorowanej inwestycji oraz do złożenia uwag na piśmie w terminie do 7 dni od przekazania dokumentacji. 5. Ponadto inspektor nadzoru zobowiązany jest do: 1/ wykonywania czynności nadzoru zgodnie z : a) Prawem budowlanym (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.), b) Prawem zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 i Nr 161 poz. 1078 z późn. zm.), c) umową, sztuką budowlaną i innymi obowiązującymi przepisami prawa. 2/ pobytu na budowie w odstępach czasu zapewniających właściwą i skuteczną kontrolę nadzorowanych robót, jednak nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu, każdy pobyt na budowie w czasie prowadzonych robót ma być potwierdzony wpisem ustaleń do dziennika budowy. Dodatkowo inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do przybycia na budowę na wezwanie zamawiającego w razie zaistniałej potrzeby w terminie 4 godz. od telefonicznego powiadomienia (godziny rozliczane będą w ramach standardowego czasu pracy 700-1500). Zamawiający naliczy kary umowne w przypadku przekroczenia terminu godzin stawienia się na wezwanie telefoniczne, 3/ codziennego telefonicznego kontaktu z zamawiającym w razie konieczności w bieżących sprawach inwestycji, 4/ opiniowania proponowanych rozwiązań zamiennych, 5/ wykonywania powierzonych czynności sumiennie i fachowo, czuwania w imieniu zamawiającego nad prawidłową realizacją umów zawartych z wykonawcami oraz chronienia interesów zamawiającego we wszystkich przejawach nadzoru, 6/ przestrzegania bieżących instrukcji i wskazówek zamawiającego oraz informowania zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach, a zwłaszcza o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót budowlanych i terminach ich wykonania, 7/ sprawdzania i potwierdzania prawidłowości dokumentów rozliczeniowych oraz dokumentacji powykonawczych. 8/ kontrolowania, przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z umową o wykonawstwo, bezwzględnie obowiązującymi przepisami w tym BHP oraz sztuką budowlaną, 9/ udzielania wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących inwestycji, 10/ wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, 11/ organizacji oraz przewodniczenia naradom technicznym dotyczącym między innymi postępu robót, w których biorą udział przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację robót stron, sporządzanie na bieżąco protokołu z narad i przekazywanie go zamawiającemu oraz pozostałym uczestnikom narad, 12/ monitorowania postępu robót przez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania, informowania zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót. Powiadamiania zamawiającego o wszelkich rozbieżnościach między dokumentacją a stanem faktycznym na terenie budowy, 13/ dopuszczania materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów oraz urządzeń przewidzianych do wbudowania i/lub wykorzystania przy realizacji robót (poprzez wpis w dzienniku budowy) zgodnie z projektem lub równoważnych (po jednoczesnym zaakceptowaniu materiałów równoważnych przez projektantów i zamawiającego), 14/ zatwierdzania receptur i technologii proponowanych przez wykonawcę robót, 15/ zgłaszania projektantowi zastrzeżeń (na etapie realizacji inwestycji) wykonawcy robót budowlanych lub zamawiającego do projektu budowlanego i dokonywanie z projektantem stosownych uzgodnień lub wyjaśnień przy równoczesnym informowaniu zamawiającego i jego udziale w podejmowanych ustaleniach, 16/ wnioskowania o wprowadzenie niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskanie zgody projektanta i zamawiającego na te zmiany z zachowaniem zasady nie wykraczania poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, 17/ informowania zamawiającego i uzyskanie jego akceptacji w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu inwestycji, 18/ żądania od wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości na koszt wykonawcy robót, 19/ określenia zakresu wykonania kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów oraz niezbędnych ekspertyz i pomiarów w razie konieczności przez niezależnego inspektora, 20/ zatwierdzania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków wykonawczych sporządzanych przez wykonawcę robót, 21/ weryfikowania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków powykonawczych sporządzanych przez wykonawcę robót, 22/ sprawdzania wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, 23/ poświadczania usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, 24/ wydawania poleceń przyspieszania i opóźniania tempa robót, 25/ przygotowania do odbiorów częściowych i odbioru końcowego robót, sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót w oparciu o harmonogram, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót dokumentów, wymaganych do odbioru, w tym operatu kolaudacyjnego oraz uczestnictwo w odbiorach robót, uczestnictwo w kontrolach robót przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego, 26/ poświadczenia terminu zakończenia robót, 27/ dostarczenia zamawiającemu zweryfikowanego operatu kolaudacyjnego, 28/ rozliczania umowy o roboty budowlane, także w przypadku jej rozwiązania, 29/ wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów wymaganych przez zamawiającego, 30/ udziału w rozwiązywaniu skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją kontraktu, 31/ udzielania w terminie do 3 dni odpowiedzi na pisemne pytania wykonawcy robót, 32/ wyrażania zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy, 33/ zaopiniowanie propozycji wykonawcy robót co do zmiany kierownika budowy na inną osobę niż wskazana w ofercie wykonawcy, 34/ ochrony interesów zamawiającego w przypadku roszczeń wykonawcy robót, 35/ wspierania zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 36/ określenia zakresu usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 37/ wnioskowania do zamawiającego o przywołanie nadzoru autorskiego, 38/ uczestniczenia w naradach technicznych organizowanych przez inwestora w trakcie realizacji inwestycji. 39/ zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt transportu dla celu realizacji czynności wynikających z umowy. 40/ uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze ostatecznym pogwarancyjnym oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych protokolarnie wad i usterek. 6. Inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest uprawniony do podejmowania samodzielnie decyzji niosących skutki finansowe dla zamawiającego. 7. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe. 8. Rozliczenie pomiędzy stronami za wykonane roboty będzie następować sukcesywnie po złożeniu w siedzibie zamawiającego faktur wystawionych przez inspektora nadzoru inwestorskiego na podstawie protokołów częściowych odbioru czynności nadzoru inwestorskiego w wysokości proporcjonalnej do wartości zrealizowanych robót. Maksymalna wysokość wszystkich wystawionych faktur częściowych nie może przekroczyć 80% wartości wynagrodzenia ryczałtowego. Pozostała część kwoty zostanie wypłacona po ostatecznym, protokolarnym odbiorze robót i rozliczeniu robót na podstawie protokołu końcowego odbioru czynności nadzoru inwestorskiego. 9. W przypadku zatrudnienia podwykonawców obowiązek zapłaty tym podwykonawcom spoczywa na inspektorze nadzoru inwestorskiego. Ostateczna zapłata wynagrodzenia dla inspektora nadzoru inwestorskiego głównego zostanie uregulowana dopiero wtedy, gdy wywiąże się on ze wszystkich swoich zobowiązań finansowych względem podwykonawców. Faktura inspektora nadzoru inwestorskiego obejmująca prace, których wykonanie zostało powierzone podwykonawcom zostanie uregulowana przez zamawiającego po dostarczeniu przez inspektora nadzoru inwestorskiego oświadczenia podwykonawcy o otrzymaniu wszystkich należności z tytułu wykonywanych robót. 10. Nie dostarczenie w/w oświadczenia uprawnia zamawiającego do wstrzymania płatności inspektorowi nadzoru inwestorskiego do czasu otrzymania przedmiotowego oświadczenia. 11. Zamawiający nie przewiduje możliwości ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z realizacją zamówienia z powodu nieprecyzyjnej wyceny zamówienia przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. 12. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego nie wolno wykorzystywać we własnym interesie rzeczy i praw zamawiającego. 13. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego nie wolno wydawać wykonawcy poleceń wykonywania jakichkolwiek robót dodatkowych nie objętych umową o roboty budowlane, bez pisemnej zgody zamawiającego inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest upoważniony do wprowadzania zmian w zakresie realizacji nadzorowanej inwestycji. 14. Zamawiający zobowiązuje się współdziałać z inspektorem nadzoru inwestorskiego celem umożliwienia mu należytego wywiązania się z powierzonych czynności, a w szczególności udzielać mu informacji i wyjaśnień oraz udostępniać potrzebne dokumenty. 15. Z uwagi na ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, wykonawca w porozumieniu z zamawiającym wyznacza koordynatora ich czynności na budowie. 16. Inspektor nadzoru inwestorskiego ponosi odpowiedzialność wobec zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej. 17. Inspektor nadzoru inwestorskiego ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, jeżeli nie zostały one wcześniej zaakceptowane przez zamawiającego. 18. Inspektor nadzoru inwestorskiego zabezpieczy również fachowy nadzór nad pracami związanymi z renowacją zieleni . 19. W dniu podpisania umowy Zamawiający przekaże Inspektorowi Nadzoru Program Funkcjonalno-Użytkowy i inne materiały dotyczące realizacji zadania, na podstawie protokołu przekazania potwierdzonego przez obie strony,.


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.09.2012.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Nie dotyczy


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien udokumentować zrealizowanie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie nadzorowanie robót (wykazanie nadzoru nad robotami o wartości nie mniejszej niż 3 mln zł, - budowa, przebudowa placów i dróg publicznych) oraz wykazać, że co najmniej dwie z wyżej wymienionych usług nadzoru zostały wykonane należycie, w tym jedna dotycząca nadzoru budowy, przebudowy placów i dróg publicznych nawierzchni z kamienia naturalnego. W rozumieniu zamawiającego plac publiczny to wolna, niezabudowana przestrzeń miejska ograniczona zabudową lub ulicami i wydzielona administracyjnie.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawcy powinni udokumentować uczestniczenie w wykonaniu niniejszego zamówienia osób posiadających uprawnienia do nadzorowania robót w specjalnościach: 1/ drogowej bez ograniczeń, 2/ konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, 3/ instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji wodociągowych i kanalizacyjnych, 4/ instalacji elektrycznej i teletechnicznej.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
    • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
    • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku wykonawców działających przez pełnomocnika - pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziale XVII ust. 6 pkt 3 SIWZ, oraz inny dokument potwierdzający umocowanie do podpisania oferty umożliwiający identyfikację i zgodność podpisu na ofercie.


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

W związku z art. 144 ustawy zamawiający informuje, że zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach: 1.Zmiany kluczowych specjalistów przedstawionych w umowie - na wniosek zamawiającego lub wykonawcy w postaci pisemnej zgody. 2. Zmiany terminu wykonania umowy o czas opóźnienia jeżeli takie opóźnienie wystąpi lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku zaistnienia przerw w jej wykonaniu z przyczyn niezależnych od wykonawcy. 3. Ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.nowytarg.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta Nowy Targ ul. Krzywa 1 34-400 Nowy Targ pok.221 II p. lub za zaliczeniem pocztowym.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
18.04.2011 godzina 11:30, miejsce: Urząd Miasta Nowy Targ ul. Krzywa 1 34-400 Nowy Targ pok.101 Sekretariat Burmistrza.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: - rozpoczęcie: - od dnia podpisania umowy, - zakończenia nadzorowanych robót - do czasu ostatecznego odbioru i rozliczenia inwestycji stanowiącej przedmiot nadzoru /planowane zakończenie 30 wrzesień 2012r./ - zakończenie: - do czasu wygaśnięcia terminów rękojmi i gwarancji wynoszących 60 miesięcy od końcowego odbioru robót budowlanych. 1. Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu opisanych w rozdziale VII SIWZ dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia o których mowa w Rozdziale VII ust. 2 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 2. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia. 3. Ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SIWZ. 4. Ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia. Przedmiot zamówienia realizowany w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Nowy Targ: Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Przebudowa Płyty Rynku w Nowym Targu realizowaną w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013


Numer ogłoszenia: 103938 - 2011; data zamieszczenia: 06.05.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 99623 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Nowy Targ, ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ, woj. małopolskie, tel. 018 2611244, faks 018 2662312.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Przebudowa Płyty Rynku w Nowym Targu realizowaną w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Przebudowa Płyty Rynku w Nowym Targu realizowaną w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013. 2. Inspektor nadzoru zabezpieczy nadzór nad robotami budowlanymi we wszystkich specjalnościach występujących w zadaniu. Jednocześnie zobowiązuje się inspektora do dostarczenia do siedziby zamawiającego dokumentów potwierdzających, że dana osoba posiada uprawnienia do nadzorowania robót oraz potwierdzenia wpisu na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Inspektor za efekt podwykonawstwa lub jego zaniechanie odpowiada jak za własne. 3. Do obowiązków inspektora nadzoru należy pełny zakres czynności określonych w art. 25, art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane wraz z kontrolowaniem rozliczeń budowy (tekst jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243 poz 1623 z późn. zm.). 4. W ramach obowiązków inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do sprawdzania dokumentacji projektowej przedkładanej przez wykonawcę robót budowlano-montażowych realizującego zadanie w trybie zaprojektuj i wybuduj nadzorowanej inwestycji oraz do złożenia uwag na piśmie w terminie do 7 dni od przekazania dokumentacji. 5. Ponadto inspektor nadzoru zobowiązany jest do: 1/ wykonywania czynności nadzoru zgodnie z : a) Prawem budowlanym (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.), b) Prawem zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 i Nr 161 poz. 1078 z późn. zm.), c) umową, sztuką budowlaną i innymi obowiązującymi przepisami prawa. 2/ pobytu na budowie w odstępach czasu zapewniających właściwą i skuteczną kontrolę nadzorowanych robót, jednak nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu, każdy pobyt na budowie w czasie prowadzonych robót ma być potwierdzony wpisem ustaleń do dziennika budowy. Dodatkowo inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do przybycia na budowę na wezwanie zamawiającego w razie zaistniałej potrzeby w terminie 4 godz. od telefonicznego powiadomienia (godziny rozliczane będą w ramach standardowego czasu pracy 700-1500). Zamawiający naliczy kary umowne w przypadku przekroczenia terminu godzin stawienia się na wezwanie telefoniczne, 3/ codziennego telefonicznego kontaktu z zamawiającym w razie konieczności w bieżących sprawach inwestycji, 4/ opiniowania proponowanych rozwiązań zamiennych, 5/ wykonywania powierzonych czynności sumiennie i fachowo, czuwania w imieniu zamawiającego nad prawidłową realizacją umów zawartych z wykonawcami oraz chronienia interesów zamawiającego we wszystkich przejawach nadzoru, 6/ przestrzegania bieżących instrukcji i wskazówek zamawiającego oraz informowania zamawiającego o wszystkich istotnych sprawach, a zwłaszcza o dostrzeżonych uchybieniach w realizacji robót budowlanych i terminach ich wykonania, 7/ sprawdzania i potwierdzania prawidłowości dokumentów rozliczeniowych oraz dokumentacji powykonawczych. 8/ kontrolowania, przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z umową o wykonawstwo, bezwzględnie obowiązującymi przepisami w tym BHP oraz sztuką budowlaną, 9/ udzielania wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących inwestycji, 10/ wnioskowania o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej przez wykonawcę robót, która zachowuje się niewłaściwie lub jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, 11/ organizacji oraz przewodniczenia naradom technicznym dotyczącym między innymi postępu robót, w których biorą udział przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację robót stron, sporządzanie na bieżąco protokołu z narad i przekazywanie go zamawiającemu oraz pozostałym uczestnikom narad, 12/ monitorowania postępu robót przez sprawdzanie ich rzeczywistego zaawansowania, informowania zamawiającego o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót. Powiadamiania zamawiającego o wszelkich rozbieżnościach między dokumentacją a stanem faktycznym na terenie budowy, 13/ dopuszczania materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów oraz urządzeń przewidzianych do wbudowania i/lub wykorzystania przy realizacji robót (poprzez wpis w dzienniku budowy) zgodnie z projektem lub równoważnych (po jednoczesnym zaakceptowaniu materiałów równoważnych przez projektantów i zamawiającego), 14/ zatwierdzania receptur i technologii proponowanych przez wykonawcę robót, 15/ zgłaszania projektantowi zastrzeżeń (na etapie realizacji inwestycji) wykonawcy robót budowlanych lub zamawiającego do projektu budowlanego i dokonywanie z projektantem stosownych uzgodnień lub wyjaśnień przy równoczesnym informowaniu zamawiającego i jego udziale w podejmowanych ustaleniach, 16/ wnioskowania o wprowadzenie niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskanie zgody projektanta i zamawiającego na te zmiany z zachowaniem zasady nie wykraczania poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, 17/ informowania zamawiającego i uzyskanie jego akceptacji w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu inwestycji, 18/ żądania od wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości na koszt wykonawcy robót, 19/ określenia zakresu wykonania kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów oraz niezbędnych ekspertyz i pomiarów w razie konieczności przez niezależnego inspektora, 20/ zatwierdzania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków wykonawczych sporządzanych przez wykonawcę robót, 21/ weryfikowania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków powykonawczych sporządzanych przez wykonawcę robót, 22/ sprawdzania wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznych do wykonania robót poprawkowych, 23/ poświadczania usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, 24/ wydawania poleceń przyspieszania i opóźniania tempa robót, 25/ przygotowania do odbiorów częściowych i odbioru końcowego robót, sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót w oparciu o harmonogram, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót dokumentów, wymaganych do odbioru, w tym operatu kolaudacyjnego oraz uczestnictwo w odbiorach robót, uczestnictwo w kontrolach robót przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego, 26/ poświadczenia terminu zakończenia robót, 27/ dostarczenia zamawiającemu zweryfikowanego operatu kolaudacyjnego, 28/ rozliczania umowy o roboty budowlane, także w przypadku jej rozwiązania, 29/ wystawiania wszelkich niezbędnych dokumentów wymaganych przez zamawiającego, 30/ udziału w rozwiązywaniu skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją kontraktu, 31/ udzielania w terminie do 3 dni odpowiedzi na pisemne pytania wykonawcy robót, 32/ wyrażania zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy, 33/ zaopiniowanie propozycji wykonawcy robót co do zmiany kierownika budowy na inną osobę niż wskazana w ofercie wykonawcy, 34/ ochrony interesów zamawiającego w przypadku roszczeń wykonawcy robót, 35/ wspierania zamawiającego w negocjacjach dotyczących nierozstrzygniętych roszczeń i sporów, 36/ określenia zakresu usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 37/ wnioskowania do zamawiającego o przywołanie nadzoru autorskiego, 38/ uczestniczenia w naradach technicznych organizowanych przez inwestora w trakcie realizacji inwestycji. 39/ zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt transportu dla celu realizacji czynności wynikających z umowy. 40/ uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze ostatecznym pogwarancyjnym oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych protokolarnie wad i usterek. 6. Inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest uprawniony do podejmowania samodzielnie decyzji niosących skutki finansowe dla zamawiającego. 7. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe. 8. Rozliczenie pomiędzy stronami za wykonane roboty będzie następować sukcesywnie po złożeniu w siedzibie zamawiającego faktur wystawionych przez inspektora nadzoru inwestorskiego na podstawie protokołów częściowych odbioru czynności nadzoru inwestorskiego w wysokości proporcjonalnej do wartości zrealizowanych robót. Maksymalna wysokość wszystkich wystawionych faktur częściowych nie może przekroczyć 80% wartości wynagrodzenia ryczałtowego. Pozostała część kwoty zostanie wypłacona po ostatecznym, protokolarnym odbiorze robót i rozliczeniu robót na podstawie protokołu końcowego odbioru czynności nadzoru inwestorskiego. 9. W przypadku zatrudnienia podwykonawców obowiązek zapłaty tym podwykonawcom spoczywa na inspektorze nadzoru inwestorskiego. Ostateczna zapłata wynagrodzenia dla inspektora nadzoru inwestorskiego głównego zostanie uregulowana dopiero wtedy, gdy wywiąże się on ze wszystkich swoich zobowiązań finansowych względem podwykonawców. Faktura inspektora nadzoru inwestorskiego obejmująca prace, których wykonanie zostało powierzone podwykonawcom zostanie uregulowana przez zamawiającego po dostarczeniu przez inspektora nadzoru inwestorskiego oświadczenia podwykonawcy o otrzymaniu wszystkich należności z tytułu wykonywanych robót. 10. Nie dostarczenie w/w oświadczenia uprawnia zamawiającego do wstrzymania płatności inspektorowi nadzoru inwestorskiego do czasu otrzymania przedmiotowego oświadczenia. 11. Zamawiający nie przewiduje możliwości ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z realizacją zamówienia z powodu nieprecyzyjnej wyceny zamówienia przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. 12. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego nie wolno wykorzystywać we własnym interesie rzeczy i praw zamawiającego. 13. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego nie wolno wydawać wykonawcy poleceń wykonywania jakichkolwiek robót dodatkowych nie objętych umową o roboty budowlane, bez pisemnej zgody zamawiającego inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest upoważniony do wprowadzania zmian w zakresie realizacji nadzorowanej inwestycji. 14. Zamawiający zobowiązuje się współdziałać z inspektorem nadzoru inwestorskiego celem umożliwienia mu należytego wywiązania się z powierzonych czynności, a w szczególności udzielać mu informacji i wyjaśnień oraz udostępniać potrzebne dokumenty. 15. Z uwagi na ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, wykonawca w porozumieniu z zamawiającym wyznacza koordynatora ich czynności na budowie. 16. Inspektor nadzoru inwestorskiego ponosi odpowiedzialność wobec zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej. 17. Inspektor nadzoru inwestorskiego ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, jeżeli nie zostały one wcześniej zaakceptowane przez zamawiającego. 18. Inspektor nadzoru inwestorskiego zabezpieczy również fachowy nadzór nad pracami związanymi z renowacją zieleni . 19. W dniu podpisania umowy Zamawiający przekaże Inspektorowi Nadzoru Program Funkcjonalno-Użytkowy i inne materiały dotyczące realizacji zadania, na podstawie protokołu przekazania potwierdzonego przez obie strony,.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013..

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Przebudowa Płyty Rynku w Nowym Targu realizowaną w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
05.05.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Justyna Polaczek GEO - ART. GEODEZJA I BUDWNICTWO, {Dane ukryte}, 34-470 Czarny Dunajec,, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 86789,74 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    44280,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    44280,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    44280,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ
woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: krzysztof_iskra@um.nowytarg.pl
tel: 182 611 244
fax: 182 662 312
Termin składania wniosków lub ofert:
2011-04-17
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 9962320110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-03-28
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 531 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.nowytarg.pl
Informacja dostępna pod: Urząd Miasta Nowy Targ ul. Krzywa 1 34-400 Nowy Targ pok.221 II p. lub za zaliczeniem pocztowym
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Przebudowa Płyty Rynku w Nowym Targu realizowaną w ramach projektu Rewitalizacji Centrum Nowego Targu - projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Małopolskiego R Justyna Polaczek GEO - ART. GEODEZJA I BUDWNICTWO
Czarny Dunajec,
2011-05-06 44 280,00