Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi audytu zewnętrznego projektu Pętla Żuławska- rozwój turystyki wodnej. Etap I
Opis przedmiotu przetargu: 1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1.1 Definicje Ilekroć w Specyfikacji jest mowa o: 1) Instytucji Wdrażającej - należy przez to rozumieć Polską Organizację Turystyczną pełniącą funkcję Instytucja Wdrażającej Instytucji Pośredniczącej II stopnia dla Działania 6.4 PO IG, 2) Instytucji Zarządzającej - należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, którego zadania w tym zakresie wykonuje komórka organizacyjna w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego odpowiedzialna za przygotowanie i realizacje programu operacyjnego, wskazana w Szczegółowym opisie priorytetów PO IG. 3) Liderze Projektu Beneficjencie- należy przez to rozumieć Województwo Pomorskie. 4) Partnerze Projektu - należy przez to rozumieć podmioty wspólnie z Liderem uczestniczące w realizacji Projektu: a) Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego b) Gmina Braniewo c) Gmina Miasto Braniewo d) Gmina Cedry Wielkie e) Gmina Miasta Elbląg f) Gmina Miasta Gdańska g) Gmina Miasto Krynica Morska h) Gmina Miejska Malbork i) Miasto i Gmina Nowy Dwór Gdański j) Gmina Stegna k) Powiat Sztumski l) Gmina Miejska Tczew m) Miasto i Gmina Tolkmicko n) Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku 5) PO IG - należy przez to rozumieć Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013; 6) Projekcie - należy przez to rozumieć przedsięwzięcie zgłoszone przez Lidera Projektu - Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I, realizowane na podstawie umowy o dofinansowanie, obejmujące następujące zadania inwestycyjne: a) Budowa przystani żeglarskiej w Braniewie. Obiekt - przystań żeglarska. W części hydrotechnicznej zadanie obejmuje budowę 1 pomostu cumowniczego dla jachtów i małych jednostek żeglugi śródlądowej. Jako rozwiązanie techniczne przyjęto pomosty pływające (3 szt o długości 10 m, 2 trapy wejściowe, pochylnia do wodowania). W części lądowej zadanie obejmuje budynek bosmanatu oraz budynek sanitariatów oraz zagospodarowanie terenu polegające na budowie ciągów pieszych, sieci uzbrojenia terenu oraz elementów małej architektury. Inwestor - Gmina Miasto Braniewo. b) Budowa przystani żeglarskiej w Nowej Pasłęce. Obiekt - przystań żeglarska. Umocnienie brzegu na długości 172 mb, zaprojektowano 21 Y-bomów, w tym 11 Y-bomów z pomostem. Ponadto zaprojektowano drogę dojazdową do przystani w postaci pieszojezdni, parking na 22 miejsca postojowe oraz budowę linii elektroenergetycznych NN, wodociągu i kanalizacji sanitarnej. Obiekt pomocniczy - most zwodzony. Budowa mostu zwodzonego przez kanał portowy przy ujściu do Pasłęki. Inwestor - Gmina Braniewo. c) Budowa przystani żeglarskiej w Błotniku. Obiekt - przystań żeglarska. W części hydrotechnicznej program inwestycji przewiduje budowę pomostów cumowniczych dla jachtów, pływających kotwionych do istniejących dalb z grodzic oraz projektowanych pali rurowych. Pomosty pływające, żelbetowe, wyposażone będą w odnogi cumownicze, oraz punkty poboru energii elektrycznej i wody pitnej. W części lądowej zaprojektowano urządzenia związane z obsługą mariny, tj.: trzy pomosty do cumowania, parkingi o nawierzchni biologicznie czynnej dla 32 pojazdów oraz budynek sanitarno-techniczny. Ponadto przewiduje się budowę linii elektroenergetycznych NN. Inwestor - Gmina Cedry Wielkie. d) Rozbudowa portu żeglarskiego w Elblągu. Obiekt - port żeglarski. W części hydrotechnicznej program inwestycji obejmuje dostosowanie basenu jachtowego do obsługi jednostek pływających o zanurzeniu do 2,5m. Jachty cumujące w basenie będą miały zapewniony, oprócz bezpiecznych warunków cumowania osiągniętych poprzez przebudowę konstrukcji nabrzeża, dostęp do energii elektrycznej i wody pitnej. Odbiór ścieków z jednostek pływających odbywać się będzie w wyznaczonym na nabrzeżu miejscu poprzez mobilne, ręczne urządzenie odbierające i przewożące ścieki do zbiornika (przepompowni) zlokalizowanej w głębi portu. Bezpieczny ruch pieszych po zmroku, w rejonie nabrzeża i na pomoście cumowniczym pływającym, zapewni projektowane oświetlenie. Przewiduje się możliwość wyciągania jednostek pływających na ląd. Ze względu na poprawienie bezpieczeństwa powodziowego na terenie jachtklubu, inwestycja przewiduje podniesienie korony obwałowania za nabrzeżem do rzędnej 1,85 m n.p.m. Całość inwestycji związanej z modernizacją nabrzeża w Basenie Jachtowym obejmuje trzy części: - przebudowę konstrukcji nabrzeża w Basenie Jachtowym, - przebudowę zaplecza nabrzeża, - montaż wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki cumowania oraz odpowiednią obsługę jednostek pływających. Inwestor - Gmina Miasta Elbląg. e) Budowa mostu zwodzonego nad śluzą w Gdańsku Przegalinie. Obiekt pomocniczy - most zwodzony. W ramach zadania zaplanowano budowę mostu zwodzonego w technologii mostu klapowego o rozpiętości przęsła 18,30 m i długości całkowitej 22,5 m. Inwestor - Gmina Miasta Gdańska. f) Rozbudowa portu jachtowego w Krynicy Morskiej. Obiekt - port jachtowy. Program inwestycji w części hydrotechnicznej przewiduje rozbudowę falochronów i modernizację kei: rozbudowę nabrzeża Północno-Zachodniego, rozbudowę nabrzeża Bosmańskiego wraz ze slipem, rozbudowę nabrzeża Północno-Wschodniego, budowę pomostu stałego nr 1, budowę pomostu stałego nr 2 oraz pływające pomosty cumownicze przy pomostach nr 1, nr 2. Przewiduje się również wykonanie sieci: elektroenergetycznej NN, wodociągowej i kanalizacji sanitarnej. Inwestor - Gmina Miasto Krynica Morska. g) Budowa przystani żeglarskiej Park Północny w Malborku. Obiekt - przystań żeglarska. W ramach zadania przewiduje się budowę pomostów pływających wraz z trapami dojściowymi i odnogami cumowniczymi (w 2 etapach) oraz umocnienie brzegu na długości ok. 55 m wraz z pochylnią. W ramach zagospodarowania terenu pod potrzeby małej przystani jachtowej przewiduje się budowę budynku socjalnego, budowę bosmanatu, wykonanie ogrodzenia i oświetlenia oraz wykonanie nawierzchni pieszo-jezdnych. Przewiduje się także wykonanie przyłączy instalacyjnych wody, ścieków i energii elektrycznej. Inwestor - Gmina Miejska Malbork. h) Budowa przystani żeglarskiej w Osłonce. Obiekt - przystań żeglarska. W ramach zadania przewiduje się budowę pomostu cumowniczego wraz z zagospodarowaniem terenu obejmującym budowę budynku socjalnego, wykonanie ogrodzenia i oświetlenia oraz niewielkiej ilości niezbędnych chodników oraz dróg wewnętrznych. Konieczne jest również wykonanie przyłączy sieci instalacyjnych. Inwestor - Gmina Nowy Dwór Gdański. i) Budowa pomostów cumowniczych w Drewnicy. Obiekt - pomost cumowniczy. W ramach zadania przewiduje się przebudowę nabrzeża oraz budowę pomostu cumowniczego. Zakres inwestycji obejmuje: montaż pomostów cumowniczych wraz z trapami zejściowymi, wykonanie przyczółków żelbetowych trapów oraz budowę ciągów pieszych. Inwesor - Gmina Stegna. j) Budowa przystani żeglarskiej w Białej Górze. Obiekt - przystań żeglarska. Zadanie polega na budowie stanicy wodnej na rzece Nogat naprzeciwko istniejącej śluzy wraz z zapleczem socjalnym oraz hangarem zimowym. W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się wykonanie ścieżki pieszej w kierunku nabrzeża wycieczkowego, miejsc parkingowych oraz przyłączy sieci instalacyjnych wod-kan i elektrycznych. Inwestor - Powiat Sztumski. k) Budowa pomostów cumowniczych w Tczewie. Obiekt - pomost cumowniczy. Zadanie obejmuje budowę 2 pomostów cumowniczych oraz trapów zejściowych wraz z wykonaniem sieci elektroenergetycznych i wod-kan. Inwestor - Gmina Miejska Tczew. l) Zagospodarowanie terenu nabrzeża zachodniego portu w Tolkmicku. Obiekt - port. W części hydrotechnicznej program inwestycji obejmuje przebudowę nabrzeża zachodniego na odcinku do projektowanych pomostów pływających oraz montaż pomostów i stanowisk cumowniczych. W części lądowej planuje się budowę budynku obsługi sanitarnej oraz zagospodarowanie terenu w postaci małej architektury, przebudowę i rozbudowę drogi dojazdowej do portu, wykonanie ciągów pieszo-jezdnych i miejsc postojowych oraz doprowadzenie mediów. Inwestor - Miasto i Gmina Tolkmicko. m) Elektryfikacja śluzy Gdańska Głowa. W ramach zadania zostaną wykonane: - Instalacja elektryczna zasilania i sterowania urządzeniami napędowymi śluzy; - Modernizacja układu napędowego wrót komory śluzy oraz zaworów motylkowych; - System monitoringu wizyjnego. Inwestor - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Poza wskazanymi zadaniami inwestycyjnymi, w ramach Projektu Lider realizuje następujące zadania o charakterze nieinwestycyjnym: a) Kierowanie Projektem, b) Monitoring i Sprawozdawczość, c) Audyt Projektu, d) System Informacji i Promocji Projektu. Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 82.676.918 zł a maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych - 81.786.025 zł, w tym dofinansowanie udzielone przez Instytucję Wdrażającą - 49.071.615 zł. W toku realizacji Projektu, do chwili obecnej: a) łącznie wystawiono ok. 198 dowodów księgowych (Lider - 127, Partnerzy 71) oraz sporządzono 39 wniosków o płatność (w tym 18 Lider), b) przeprowadzono ok. 50 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz postępowań pozaustawowych. Projekt zostanie zrealizowany do dnia 31 maja 2012r. (finansowe rozliczenie nastąpi do końca czerwca br.). Planuje się przyjęcie do projektu nowych Partnerów - wówczas realizacja Projektu ulegnie wydłużeniu do roku 2014, jednakże niniejsze zamówienie nie obejmuje audytu dodatkowych zadań. 7) umowie o dofinansowanie - należy przez to rozumieć umowę Nr POIG.06.04.00-00-009/10 zawartą pomiędzy Beneficjentem, a Instytucją Wdrażającą, której przedmiotem jest udzielenie przez Instytucję Wdrażającą dofinansowania na realizację Projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I ze środków publicznych w ramach PO IG oraz określenie praw i obowiązków stron umowy związanych z realizacją Projektu w zakresie zarządzania, rozliczania, monitorowania, sprawozdawczości i kontroli, a także w zakresie informacji i promocji. 8) umowie partnerskiej - należy przez to rozumieć umowę z dnia 10.05.2010r. (aneksowaną dnia: 09.07.2011r. i 13.12.2011r.) zawartą pomiędzy Liderem Projektu i Partnerami w celu wspólnej realizacji Projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I 9) wniosku o dofinansowanie - należy przez to rozumieć wniosek o dofinansowanie zarejestrowany dnia 10 czerwca 2010r. , o numerze POIG.06.04.00-00-009/10, złożony w celu uzyskania dofinansowania na realizację Projektu. 10) SIWZ - należy przez to rozumieć niniejszą Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. 11) środkach publicznych - należy przez to rozumieć środki, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych. 12) wydatkach kwalifikowanych - należy przez to rozumieć wydatki lub koszty poniesione przez Beneficjenta lub podmiot upoważniony do ponoszenia wydatków kwalifikowalnych w umowie w związku z realizacją Projektu w ramach PO IG, zgodnie z zasadami obowiązującymi w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy publicznej na wspieranie inwestycji w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym w zakresie regionalnej pomocy inwestycyjnej oraz pomocy de minimis w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (Dz. U. Nr 107 poz. 893) lub Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 15 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy publicznej na wspieranie inwestycji w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym w zakresie wspierania kultury i dziedzictwa kulturowego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 (Dz.U. Nr 131 poz. 887) oraz Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO IG wydanych przez Ministra Rozwoju Regionalnego, które kwalifikują się do współfinansowania ze środków przeznaczonych na realizację PO IG w trybie określonym w umowie; 13) umowie - należy rozumieć przez to umowę o wykonanie zamówienia publicznego. 1.2 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I, Podstawowym celem niniejszego zamówienia (audytu zewnętrznego) jest uzyskanie niezależnej i obiektywnej opinii w celu zapewnienia, że Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską, przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, wewnętrznymi procedurami, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne i prawidłowo udokumentowane. Niniejsze zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013; Priorytet VI Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I Umowa nr POIG.06.04.00-00-009/10. Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej Etap I - który będzie przedmiotem audytu - ma na celu stworzenie unikalnego, charakteryzującego się wysoką jakością produktu turystycznego w postaci sieci portów, przystani żeglarskich i pomostów cumowniczych, na obszarze Żuław i Zalewu Wiślanego wraz z Mierzeją Wiślaną. W ramach przedsięwzięcia postaje infrastruktura turystyczna i rekreacyjna na którą składają się porty i przystanie żeglarskie oraz pomosty i stanowiska cumownicze oraz infrastruktura pomocnicza w postaci mostów zwodzonych i zelektryfikowanej śluzy. Efektem powyższych działań będzie stworzenie spójnej oferty turystycznej, opartej na bazie współpracy kilkunastu Partnerów z województwa pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, służącej aktywnemu uprawianiu sportów wodnych oraz innym formom turystyki. Obowiązek przygotowania i realizacji poszczególnych inwestycji spoczywał na Partnerach, odpowiadających m.in. za pozyskanie odpowiednich decyzji i pozwoleń, opracowanie dokumentacji technicznej, przeprowadzenie postępowań przetargowych oraz zrealizowanie zadań inwestycyjnych. Jednakże za nadzór merytoryczny nad całością przedsięwzięcia oraz kontrolę przepływów finansowych podczas jego realizacji odpowiada Lider Projektu, tj. Województwo Pomorskie. Zgodnie z § 13 umowy o dofinansowanie projektu Beneficjent (Lider, Województwo Pomorskie), po poniesieniu co najmniej 50% wydatków całkowitej wartości Projektu, a przed terminem zakończenia rzeczowego realizacji Projektu, zobowiązany jest zlecić przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu, a wyniki audytu przekazać do Instytucji Wdrażającej niezwłocznie, w terminie do 7 dni, po otrzymaniu ostatecznego sprawozdania. 1.3 Audyt przeprowadzony zostanie w siedzibach Zamawiającego oraz Partnerów Projektu. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sprawdzenie: a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską, przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznymi procedurami, b) czy działania, których dotyczyły wydatki, zostały rzeczywiście zrealizowane, c) kwalifikowalności poniesionych wydatków, d) efektywności wydatkowania środków publicznych, e) czy wnioski o płatność zostały sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami, f) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) g) rzetelnego dokumentowania wydatków związanych z realizacją Projektu, stanowiących podstawę dokonywania płatności, h) zachowania celów Projektu, i) zapewnienia właściwej ścieżki audytu realizacji Projektu, j) poprawności udzielania zamówień publicznych, k) poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji, l) sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentów. 1.4 Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej jednym z wymienionych poniżej standardów i kodeksów: - Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta; - Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów; - Międzynarodowymi Standardami Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA); - Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAL. 1.5 Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, a Partnerzy Projektu w swoich siedzibach, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w złożonej ofercie, po uprzednim złożeniu przez te osoby oświadczeń o zachowaniu tajemnicy w związku z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącego załącznik nr 5.2 do SIWZ. Wraz z podpisaniem umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy kopie umowy partnerskiej, umowy o dofinansowanie oraz wniosku o dofinansowanie. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych otrzymanych i uzyskanych od Zamawiającego, w związku z wykonaniem zobowiązań wynikających z umowy (załącznik nr 5.2 do SIWZ ) . 1.6 Do zadań Wykonawcy, z którym zostanie podpisana umowa o wykonanie zamówienia publicznego, będzie należało opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy Programu audytu, zawierającego szczegółową metodologię prowadzenia audytu, w tym: określenie celu i przedmiotowego zakresu audytu, kryteria oceny, metodykę i etapy realizacji zadania audytowego, szczegółowy harmonogram realizacji poszczególnych czynności audytowych. Warunkiem przystąpienia przez Wykonawcę do przeprowadzenia audytu będzie uprzednie uzyskanie przez niego pisemnej akceptacji Programu audytu, która zostanie dokonana przez Zamawiającego. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków uwierzytelnionych fakturami lub innymi dokumentami księgowymi, przy czym dobór próby dokumentów do weryfikacji powinien zostać wykonany przy zachowaniu zasady, iż badaniem zostanie objętych nie mniej niż 25% całości. W ramach audytu powinna również zostać zweryfikowana pozostała dokumentacja powstała w ramach realizacji zadań, która pozwoli wydać audytorowi opinię w sprawie prawidłowości realizacji Projektu i sporządzić raport w tym zakresie (wzór Raportu stanowi załącznik nr 5.1 do SIWZ). 1.7 Wykonawca sporządzi raport z audytu na podstawie zbadanej całości ogółem poniesionych wydatków lub próbki dokumentacji dotyczącej wykonanych działań. Raport z audytu przedstawi w sposób jasny, rzetelny i zwięzły ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie przeprowadzania zadania. Raport musi zawierać w szczególności informację o rodzajach technik audytu, a także o zastosowanym doborze próby. W celu potwierdzenia zastosowania technik audytu Wykonawca przedstawi przedstawicielowi Zamawiającego dokumenty potwierdzające zastosowane techniki. Końcowy raport powstały w wyniku audytu powinien być przedstawiony w trzech egzemplarzach, każdy w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVD-ROM. 1.8 Wszystkie dokumenty będące rezultatem realizacji przez Wykonawcę zamówienia powinny zostać oznaczone obowiązującymi logotypami Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i Unii Europejskiej oraz Projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I wraz z towarzyszącą im informacją o współfinansowaniu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli realizacji zamówienia przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego na każdym jego etapie. Celem kontroli będzie potwierdzenie realizacji usługi zgodnie ze złożoną ofertą oraz podpisaną umową. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ
Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi audytu zewnętrznego projektu Pętla Żuławska- rozwój turystyki wodnej. Etap I
Numer ogłoszenia: 95056 - 2012; data zamieszczenia: 27.03.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samorząd Województwa Pomorskiego , ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.pomorskie.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi audytu zewnętrznego projektu Pętla Żuławska- rozwój turystyki wodnej. Etap I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1.1 Definicje Ilekroć w Specyfikacji jest mowa o: 1) Instytucji Wdrażającej - należy przez to rozumieć Polską Organizację Turystyczną pełniącą funkcję Instytucja Wdrażającej Instytucji Pośredniczącej II stopnia dla Działania 6.4 PO IG, 2) Instytucji Zarządzającej - należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, którego zadania w tym zakresie wykonuje komórka organizacyjna w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego odpowiedzialna za przygotowanie i realizacje programu operacyjnego, wskazana w Szczegółowym opisie priorytetów PO IG. 3) Liderze Projektu Beneficjencie- należy przez to rozumieć Województwo Pomorskie. 4) Partnerze Projektu - należy przez to rozumieć podmioty wspólnie z Liderem uczestniczące w realizacji Projektu: a) Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego b) Gmina Braniewo c) Gmina Miasto Braniewo d) Gmina Cedry Wielkie e) Gmina Miasta Elbląg f) Gmina Miasta Gdańska g) Gmina Miasto Krynica Morska h) Gmina Miejska Malbork i) Miasto i Gmina Nowy Dwór Gdański j) Gmina Stegna k) Powiat Sztumski l) Gmina Miejska Tczew m) Miasto i Gmina Tolkmicko n) Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku 5) PO IG - należy przez to rozumieć Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013; 6) Projekcie - należy przez to rozumieć przedsięwzięcie zgłoszone przez Lidera Projektu - Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I, realizowane na podstawie umowy o dofinansowanie, obejmujące następujące zadania inwestycyjne: a) Budowa przystani żeglarskiej w Braniewie. Obiekt - przystań żeglarska. W części hydrotechnicznej zadanie obejmuje budowę 1 pomostu cumowniczego dla jachtów i małych jednostek żeglugi śródlądowej. Jako rozwiązanie techniczne przyjęto pomosty pływające (3 szt o długości 10 m, 2 trapy wejściowe, pochylnia do wodowania). W części lądowej zadanie obejmuje budynek bosmanatu oraz budynek sanitariatów oraz zagospodarowanie terenu polegające na budowie ciągów pieszych, sieci uzbrojenia terenu oraz elementów małej architektury. Inwestor - Gmina Miasto Braniewo. b) Budowa przystani żeglarskiej w Nowej Pasłęce. Obiekt - przystań żeglarska. Umocnienie brzegu na długości 172 mb, zaprojektowano 21 Y-bomów, w tym 11 Y-bomów z pomostem. Ponadto zaprojektowano drogę dojazdową do przystani w postaci pieszojezdni, parking na 22 miejsca postojowe oraz budowę linii elektroenergetycznych NN, wodociągu i kanalizacji sanitarnej. Obiekt pomocniczy - most zwodzony. Budowa mostu zwodzonego przez kanał portowy przy ujściu do Pasłęki. Inwestor - Gmina Braniewo. c) Budowa przystani żeglarskiej w Błotniku. Obiekt - przystań żeglarska. W części hydrotechnicznej program inwestycji przewiduje budowę pomostów cumowniczych dla jachtów, pływających kotwionych do istniejących dalb z grodzic oraz projektowanych pali rurowych. Pomosty pływające, żelbetowe, wyposażone będą w odnogi cumownicze, oraz punkty poboru energii elektrycznej i wody pitnej. W części lądowej zaprojektowano urządzenia związane z obsługą mariny, tj.: trzy pomosty do cumowania, parkingi o nawierzchni biologicznie czynnej dla 32 pojazdów oraz budynek sanitarno-techniczny. Ponadto przewiduje się budowę linii elektroenergetycznych NN. Inwestor - Gmina Cedry Wielkie. d) Rozbudowa portu żeglarskiego w Elblągu. Obiekt - port żeglarski. W części hydrotechnicznej program inwestycji obejmuje dostosowanie basenu jachtowego do obsługi jednostek pływających o zanurzeniu do 2,5m. Jachty cumujące w basenie będą miały zapewniony, oprócz bezpiecznych warunków cumowania osiągniętych poprzez przebudowę konstrukcji nabrzeża, dostęp do energii elektrycznej i wody pitnej. Odbiór ścieków z jednostek pływających odbywać się będzie w wyznaczonym na nabrzeżu miejscu poprzez mobilne, ręczne urządzenie odbierające i przewożące ścieki do zbiornika (przepompowni) zlokalizowanej w głębi portu. Bezpieczny ruch pieszych po zmroku, w rejonie nabrzeża i na pomoście cumowniczym pływającym, zapewni projektowane oświetlenie. Przewiduje się możliwość wyciągania jednostek pływających na ląd. Ze względu na poprawienie bezpieczeństwa powodziowego na terenie jachtklubu, inwestycja przewiduje podniesienie korony obwałowania za nabrzeżem do rzędnej 1,85 m n.p.m. Całość inwestycji związanej z modernizacją nabrzeża w Basenie Jachtowym obejmuje trzy części: - przebudowę konstrukcji nabrzeża w Basenie Jachtowym, - przebudowę zaplecza nabrzeża, - montaż wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki cumowania oraz odpowiednią obsługę jednostek pływających. Inwestor - Gmina Miasta Elbląg. e) Budowa mostu zwodzonego nad śluzą w Gdańsku Przegalinie. Obiekt pomocniczy - most zwodzony. W ramach zadania zaplanowano budowę mostu zwodzonego w technologii mostu klapowego o rozpiętości przęsła 18,30 m i długości całkowitej 22,5 m. Inwestor - Gmina Miasta Gdańska. f) Rozbudowa portu jachtowego w Krynicy Morskiej. Obiekt - port jachtowy. Program inwestycji w części hydrotechnicznej przewiduje rozbudowę falochronów i modernizację kei: rozbudowę nabrzeża Północno-Zachodniego, rozbudowę nabrzeża Bosmańskiego wraz ze slipem, rozbudowę nabrzeża Północno-Wschodniego, budowę pomostu stałego nr 1, budowę pomostu stałego nr 2 oraz pływające pomosty cumownicze przy pomostach nr 1, nr 2. Przewiduje się również wykonanie sieci: elektroenergetycznej NN, wodociągowej i kanalizacji sanitarnej. Inwestor - Gmina Miasto Krynica Morska. g) Budowa przystani żeglarskiej Park Północny w Malborku. Obiekt - przystań żeglarska. W ramach zadania przewiduje się budowę pomostów pływających wraz z trapami dojściowymi i odnogami cumowniczymi (w 2 etapach) oraz umocnienie brzegu na długości ok. 55 m wraz z pochylnią. W ramach zagospodarowania terenu pod potrzeby małej przystani jachtowej przewiduje się budowę budynku socjalnego, budowę bosmanatu, wykonanie ogrodzenia i oświetlenia oraz wykonanie nawierzchni pieszo-jezdnych. Przewiduje się także wykonanie przyłączy instalacyjnych wody, ścieków i energii elektrycznej. Inwestor - Gmina Miejska Malbork. h) Budowa przystani żeglarskiej w Osłonce. Obiekt - przystań żeglarska. W ramach zadania przewiduje się budowę pomostu cumowniczego wraz z zagospodarowaniem terenu obejmującym budowę budynku socjalnego, wykonanie ogrodzenia i oświetlenia oraz niewielkiej ilości niezbędnych chodników oraz dróg wewnętrznych. Konieczne jest również wykonanie przyłączy sieci instalacyjnych. Inwestor - Gmina Nowy Dwór Gdański. i) Budowa pomostów cumowniczych w Drewnicy. Obiekt - pomost cumowniczy. W ramach zadania przewiduje się przebudowę nabrzeża oraz budowę pomostu cumowniczego. Zakres inwestycji obejmuje: montaż pomostów cumowniczych wraz z trapami zejściowymi, wykonanie przyczółków żelbetowych trapów oraz budowę ciągów pieszych. Inwesor - Gmina Stegna. j) Budowa przystani żeglarskiej w Białej Górze. Obiekt - przystań żeglarska. Zadanie polega na budowie stanicy wodnej na rzece Nogat naprzeciwko istniejącej śluzy wraz z zapleczem socjalnym oraz hangarem zimowym. W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się wykonanie ścieżki pieszej w kierunku nabrzeża wycieczkowego, miejsc parkingowych oraz przyłączy sieci instalacyjnych wod-kan i elektrycznych. Inwestor - Powiat Sztumski. k) Budowa pomostów cumowniczych w Tczewie. Obiekt - pomost cumowniczy. Zadanie obejmuje budowę 2 pomostów cumowniczych oraz trapów zejściowych wraz z wykonaniem sieci elektroenergetycznych i wod-kan. Inwestor - Gmina Miejska Tczew. l) Zagospodarowanie terenu nabrzeża zachodniego portu w Tolkmicku. Obiekt - port. W części hydrotechnicznej program inwestycji obejmuje przebudowę nabrzeża zachodniego na odcinku do projektowanych pomostów pływających oraz montaż pomostów i stanowisk cumowniczych. W części lądowej planuje się budowę budynku obsługi sanitarnej oraz zagospodarowanie terenu w postaci małej architektury, przebudowę i rozbudowę drogi dojazdowej do portu, wykonanie ciągów pieszo-jezdnych i miejsc postojowych oraz doprowadzenie mediów. Inwestor - Miasto i Gmina Tolkmicko. m) Elektryfikacja śluzy Gdańska Głowa. W ramach zadania zostaną wykonane: - Instalacja elektryczna zasilania i sterowania urządzeniami napędowymi śluzy; - Modernizacja układu napędowego wrót komory śluzy oraz zaworów motylkowych; - System monitoringu wizyjnego. Inwestor - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Poza wskazanymi zadaniami inwestycyjnymi, w ramach Projektu Lider realizuje następujące zadania o charakterze nieinwestycyjnym: a) Kierowanie Projektem, b) Monitoring i Sprawozdawczość, c) Audyt Projektu, d) System Informacji i Promocji Projektu. Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 82.676.918 zł a maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych - 81.786.025 zł, w tym dofinansowanie udzielone przez Instytucję Wdrażającą - 49.071.615 zł. W toku realizacji Projektu, do chwili obecnej: a) łącznie wystawiono ok. 198 dowodów księgowych (Lider - 127, Partnerzy 71) oraz sporządzono 39 wniosków o płatność (w tym 18 Lider), b) przeprowadzono ok. 50 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz postępowań pozaustawowych. Projekt zostanie zrealizowany do dnia 31 maja 2012r. (finansowe rozliczenie nastąpi do końca czerwca br.). Planuje się przyjęcie do projektu nowych Partnerów - wówczas realizacja Projektu ulegnie wydłużeniu do roku 2014, jednakże niniejsze zamówienie nie obejmuje audytu dodatkowych zadań. 7) umowie o dofinansowanie - należy przez to rozumieć umowę Nr POIG.06.04.00-00-009/10 zawartą pomiędzy Beneficjentem, a Instytucją Wdrażającą, której przedmiotem jest udzielenie przez Instytucję Wdrażającą dofinansowania na realizację Projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I ze środków publicznych w ramach PO IG oraz określenie praw i obowiązków stron umowy związanych z realizacją Projektu w zakresie zarządzania, rozliczania, monitorowania, sprawozdawczości i kontroli, a także w zakresie informacji i promocji. 8) umowie partnerskiej - należy przez to rozumieć umowę z dnia 10.05.2010r. (aneksowaną dnia: 09.07.2011r. i 13.12.2011r.) zawartą pomiędzy Liderem Projektu i Partnerami w celu wspólnej realizacji Projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I 9) wniosku o dofinansowanie - należy przez to rozumieć wniosek o dofinansowanie zarejestrowany dnia 10 czerwca 2010r. , o numerze POIG.06.04.00-00-009/10, złożony w celu uzyskania dofinansowania na realizację Projektu. 10) SIWZ - należy przez to rozumieć niniejszą Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. 11) środkach publicznych - należy przez to rozumieć środki, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych. 12) wydatkach kwalifikowanych - należy przez to rozumieć wydatki lub koszty poniesione przez Beneficjenta lub podmiot upoważniony do ponoszenia wydatków kwalifikowalnych w umowie w związku z realizacją Projektu w ramach PO IG, zgodnie z zasadami obowiązującymi w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy publicznej na wspieranie inwestycji w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym w zakresie regionalnej pomocy inwestycyjnej oraz pomocy de minimis w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (Dz. U. Nr 107 poz. 893) lub Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 15 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy publicznej na wspieranie inwestycji w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym w zakresie wspierania kultury i dziedzictwa kulturowego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 (Dz.U. Nr 131 poz. 887) oraz Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO IG wydanych przez Ministra Rozwoju Regionalnego, które kwalifikują się do współfinansowania ze środków przeznaczonych na realizację PO IG w trybie określonym w umowie; 13) umowie - należy rozumieć przez to umowę o wykonanie zamówienia publicznego. 1.2 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I, Podstawowym celem niniejszego zamówienia (audytu zewnętrznego) jest uzyskanie niezależnej i obiektywnej opinii w celu zapewnienia, że Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską, przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, wewnętrznymi procedurami, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne i prawidłowo udokumentowane. Niniejsze zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013; Priorytet VI Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I Umowa nr POIG.06.04.00-00-009/10. Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej Etap I - który będzie przedmiotem audytu - ma na celu stworzenie unikalnego, charakteryzującego się wysoką jakością produktu turystycznego w postaci sieci portów, przystani żeglarskich i pomostów cumowniczych, na obszarze Żuław i Zalewu Wiślanego wraz z Mierzeją Wiślaną. W ramach przedsięwzięcia postaje infrastruktura turystyczna i rekreacyjna na którą składają się porty i przystanie żeglarskie oraz pomosty i stanowiska cumownicze oraz infrastruktura pomocnicza w postaci mostów zwodzonych i zelektryfikowanej śluzy. Efektem powyższych działań będzie stworzenie spójnej oferty turystycznej, opartej na bazie współpracy kilkunastu Partnerów z województwa pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, służącej aktywnemu uprawianiu sportów wodnych oraz innym formom turystyki. Obowiązek przygotowania i realizacji poszczególnych inwestycji spoczywał na Partnerach, odpowiadających m.in. za pozyskanie odpowiednich decyzji i pozwoleń, opracowanie dokumentacji technicznej, przeprowadzenie postępowań przetargowych oraz zrealizowanie zadań inwestycyjnych. Jednakże za nadzór merytoryczny nad całością przedsięwzięcia oraz kontrolę przepływów finansowych podczas jego realizacji odpowiada Lider Projektu, tj. Województwo Pomorskie. Zgodnie z § 13 umowy o dofinansowanie projektu Beneficjent (Lider, Województwo Pomorskie), po poniesieniu co najmniej 50% wydatków całkowitej wartości Projektu, a przed terminem zakończenia rzeczowego realizacji Projektu, zobowiązany jest zlecić przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu, a wyniki audytu przekazać do Instytucji Wdrażającej niezwłocznie, w terminie do 7 dni, po otrzymaniu ostatecznego sprawozdania. 1.3 Audyt przeprowadzony zostanie w siedzibach Zamawiającego oraz Partnerów Projektu. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sprawdzenie: a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską, przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznymi procedurami, b) czy działania, których dotyczyły wydatki, zostały rzeczywiście zrealizowane, c) kwalifikowalności poniesionych wydatków, d) efektywności wydatkowania środków publicznych, e) czy wnioski o płatność zostały sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami, f) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) g) rzetelnego dokumentowania wydatków związanych z realizacją Projektu, stanowiących podstawę dokonywania płatności, h) zachowania celów Projektu, i) zapewnienia właściwej ścieżki audytu realizacji Projektu, j) poprawności udzielania zamówień publicznych, k) poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji, l) sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentów. 1.4 Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej jednym z wymienionych poniżej standardów i kodeksów: - Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta; - Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów; - Międzynarodowymi Standardami Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA); - Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAL. 1.5 Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, a Partnerzy Projektu w swoich siedzibach, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w złożonej ofercie, po uprzednim złożeniu przez te osoby oświadczeń o zachowaniu tajemnicy w związku z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącego załącznik nr 5.2 do SIWZ. Wraz z podpisaniem umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy kopie umowy partnerskiej, umowy o dofinansowanie oraz wniosku o dofinansowanie. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych otrzymanych i uzyskanych od Zamawiającego, w związku z wykonaniem zobowiązań wynikających z umowy (załącznik nr 5.2 do SIWZ ) . 1.6 Do zadań Wykonawcy, z którym zostanie podpisana umowa o wykonanie zamówienia publicznego, będzie należało opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy Programu audytu, zawierającego szczegółową metodologię prowadzenia audytu, w tym: określenie celu i przedmiotowego zakresu audytu, kryteria oceny, metodykę i etapy realizacji zadania audytowego, szczegółowy harmonogram realizacji poszczególnych czynności audytowych. Warunkiem przystąpienia przez Wykonawcę do przeprowadzenia audytu będzie uprzednie uzyskanie przez niego pisemnej akceptacji Programu audytu, która zostanie dokonana przez Zamawiającego. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków uwierzytelnionych fakturami lub innymi dokumentami księgowymi, przy czym dobór próby dokumentów do weryfikacji powinien zostać wykonany przy zachowaniu zasady, iż badaniem zostanie objętych nie mniej niż 25% całości. W ramach audytu powinna również zostać zweryfikowana pozostała dokumentacja powstała w ramach realizacji zadań, która pozwoli wydać audytorowi opinię w sprawie prawidłowości realizacji Projektu i sporządzić raport w tym zakresie (wzór Raportu stanowi załącznik nr 5.1 do SIWZ). 1.7 Wykonawca sporządzi raport z audytu na podstawie zbadanej całości ogółem poniesionych wydatków lub próbki dokumentacji dotyczącej wykonanych działań. Raport z audytu przedstawi w sposób jasny, rzetelny i zwięzły ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie przeprowadzania zadania. Raport musi zawierać w szczególności informację o rodzajach technik audytu, a także o zastosowanym doborze próby. W celu potwierdzenia zastosowania technik audytu Wykonawca przedstawi przedstawicielowi Zamawiającego dokumenty potwierdzające zastosowane techniki. Końcowy raport powstały w wyniku audytu powinien być przedstawiony w trzech egzemplarzach, każdy w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVD-ROM. 1.8 Wszystkie dokumenty będące rezultatem realizacji przez Wykonawcę zamówienia powinny zostać oznaczone obowiązującymi logotypami Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i Unii Europejskiej oraz Projektu Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I wraz z towarzyszącą im informacją o współfinansowaniu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli realizacji zamówienia przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego na każdym jego etapie. Celem kontroli będzie potwierdzenie realizacji usługi zgodnie ze złożoną ofertą oraz podpisaną umową. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 40.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający w niniejszym postępowaniu nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) - informacje o niniejszym oświadczeniu wskazano również w sekcji III 4.1) niniejszego ogłoszenia
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 Siwz, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) - informacje o niniejszym oświadczeniu wskazano również w sekcji III 4.1) niniejszego ogłoszenia
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie. Ocena spełnienia wyżej wskazanego warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 Siwz, tj. oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) - informacje o niniejszym oświadczeniu wskazano również w sekcji III 4.1) niniejszego ogłoszenia
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuwarunek ten Zamawiający uzna za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje (lub przedstawi pisemne zobowiązanie innych podmiotów o udostępnieniu mu): zespołem audytorskim składającym się co najmniej z 5 osób zdolnych wykonać zamówienie, posiadających wiedzę z zakresu funkcjonowania funduszy unijnych, w szczególności w obszarze ich audytowania: a) 1 osoba posiadająca uprawnienia biegłego rewidenta, zgodnie z ustawą z dnia 07.05.2009 o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz nadzorze publicznym, (Dz. U. z 2009 nr 77 poz. 649 z późn. zm.) lub kwalifikacje audytora wymagane przez organizację będącą członkiem Międzynarodowej Federacji Księgowych (International Federation of Accountants), b) 4 osoby posiadające uprawnienia audytora wewnętrznego zgodnie z wymogami ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 o finansach publicznych (Dz. U. z r. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.). Każdy z wskazanych przez Wykonawcę członków zespołu audytorskiego musi posiadać odpowiednie doświadczenie, tj. wykonanie w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia niniejszego postępowania co najmniej 2 usługi w zakresie audytu zewnętrznego projektów współfinansowanych z funduszy unijnych o wartości brutto projektów nie mniejszej niż 3 mln zł każdy. Przy czym każdy z audytów obejmował: weryfikację co najmniej zgodności realizacji projektu z postanowieniami umowy w zakresie finansowym, tj. kwalifikowalności wydatków poniesionych w ramach realizacji umowy oraz terminowości i prawidłowości rozliczenia umowy; każdy audyt był przeprowadzony z zachowaniem zasady bezstronności i niezależności od audytowanego podmiotu i podmiotu zlecającego audyt; każdy audyt zakończył się wydaniem opinii w weryfikowanym zakresie. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 2 SIWZ (wzór wykazu osób stanowi załącznik nr 4 do SIWZ) i rozdz. VI ust.1 pkt 3 SIWZ (wzór oświadczenia Wykonawcy stanowi załącznik nr 4a do SIWZ) oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ) - informacje o niniejszym oświadczeniu i dokumentach wskazano również w sekcji III 4.1) niniejszego ogłoszenia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna, iż warunek ten został spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100.000,00 zł. Ocena wykazania spełnienia warunku nastąpi na podstawie przedstawionych przez Wykonawcę dokumentów, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 4 SIWZ oraz oświadczenia, o którym mowa w rozdz. VI ust.1 pkt 1 SIWZ (wzór stanowi załącznik nr 2 do SIWZ)- informacje o niniejszym oświadczeniu i dokumentach wskazano również w sekcji III 4.1) niniejszego ogłoszenia
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Udział w postępowaniu wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: 1) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 2) Każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi złożyć dokumenty, o których mowa w rozdziale VI ust. 2 pkt 1-2 SIWZ jak również w sekcji III.4.2) niniejszego ogłoszenia 3) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia złożą łącznie Formularz oferty oraz jeden komplet dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 1-4 SIWZ jak również w sekcji III.4.1) niniejszego ogłoszenia 2. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w rozdziale VI ust. 2 pkt 2 SIWZ jak również w sekcji III.4.2) niniejszego ogłoszenia, tj. aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 3. Dokumenty, o których mowa w ust. 2 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 4. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 2, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Do aktualności tego dokumentu mają odpowiednie zastosowanie zapisy ust. 3.; 5. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski, poświadczonym przez Wykonawcę. 6. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go i nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia. 7. Dokumenty należy składać w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: 1) zmiany warunków i terminów płatności, 2) zmiany sposobu realizacji zamówienia, jeśli rozwiązania zaproponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę przyczyni się do uzyskania wyższej jakości końcowej zamówienia, przy czym zmiana ta nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. 2. Zmiany, o których mowa w ust. 2 mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności: 1) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia, 2) gdy zaistniały okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zawarciu umowy, 3) gdy zmiany te są korzystne dla Zamawiającego
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.pomorskie.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27,80-810 Gdańsk.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
05.04.2012 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27,80-810 Gdańsk, pokój nr 4a (czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Niniejsze zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013; Priorytet VI Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I Umowa nr POIG.06.04.00-00-009/10.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Gdańsk: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi audytu zewnętrznego projektu Pętla Żuławska- rozwój turystyki wodnej. Etap I
Numer ogłoszenia: 154106 - 2012; data zamieszczenia: 14.05.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 95056 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samorząd Województwa Pomorskiego, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, woj. pomorskie, tel. 058 3261555, faks 058 3261556.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi audytu zewnętrznego projektu Pętla Żuławska- rozwój turystyki wodnej. Etap I.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia. 1.1 Definicje Ilekroć w Specyfikacji jest mowa o: 1) Instytucji Wdrażającej - należy przez to rozumieć Polską Organizację Turystyczną pełniącą funkcję Instytucja Wdrażającej Instytucji Pośredniczącej II stopnia dla Działania 6.4 PO IG, 2) Instytucji Zarządzającej - należy przez to rozumieć ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego, którego zadania w tym zakresie wykonuje komórka organizacyjna w urzędzie obsługującym ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego odpowiedzialna za przygotowanie i realizacje programu operacyjnego, wskazana w Szczegółowym opisie priorytetów PO IG. 3) Liderze Projektu Beneficjencie- należy przez to rozumieć Województwo Pomorskie. 4) Partnerze Projektu - należy przez to rozumieć podmioty wspólnie z Liderem uczestniczące w realizacji Projektu: a) Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko - Mazurskiego b) Gmina Braniewo c) Gmina Miasto Braniewo d) Gmina Cedry Wielkie e) Gmina Miasta Elbląg f) Gmina Miasta Gdańska g) Gmina Miasto Krynica Morska h) Gmina Miejska Malbork i) Miasto i Gmina Nowy Dwór Gdański j) Gmina Stegna k) Powiat Sztumski l) Gmina Miejska Tczew m) Miasto i Gmina Tolkmicko n) Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku 5) PO IG - należy przez to rozumieć Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013; 6) Projekcie - należy przez to rozumieć przedsięwzięcie zgłoszone przez Lidera Projektu - Projekt Pętla Żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I, realizowane na podstawie umowy o dofinansowanie, obejmujące następujące zadania inwestycyjne: a) Budowa przystani Żeglarskiej w Braniewie. Obiekt - przystań Żeglarska. W części hydrotechnicznej zadanie obejmuje budowę 1 pomostu cumowniczego dla jachtów i małych jednostek Żeglugi śródlądowej. Jako rozwiązanie techniczne przyjęto pomosty pływające (3 szt. o długości 10 m, 2 trapy wejściowe, pochylnia do wodowania). W części lądowej zadanie obejmuje budynek bosmanatu oraz budynek sanitariatów oraz zagospodarowanie terenu polegające na budowie ciągów pieszych, sieci uzbrojenia terenu oraz elementów małej architektury. Inwestor - Gmina Miasto Braniewo. b) Budowa przystani Żeglarskiej w Nowej Pasłęce. Obiekt - przystań Żeglarska. Umocnienie brzegu na długości 172 mb, zaprojektowano 21 Bomów, w tym 11 Bomów z pomostem. Ponadto zaprojektowano drogę dojazdową do przystani w postaci pieszojezdni, parking na 22 miejsca postojowe oraz budowę linii elektroenergetycznych NN, wodociągu i kanalizacji sanitarnej. Obiekt pomocniczy - most zwodzony. Budowa mostu zwodzonego przez kanał portowy przy ujściu do Pasłęki. Inwestor - Gmina Braniewo. c) Budowa przystani Żeglarskiej w Błotniku. Obiekt - przystań Żeglarska. W części hydrotechnicznej program inwestycji przewiduje budowę pomostów cumowniczych dla jachtów, pływających kotwionych do istniejących dalb z grodzic oraz projektowanych pali rurowych. Pomosty pływające, żelbetowe, wyposażone będą w odnogi cumownicze, oraz punkty poboru energii elektrycznej i wody pitnej. W części lądowej zaprojektowano urządzenia związane z obsługą mariny, tj.: trzy pomosty do cumowania, parkingi o nawierzchni biologicznie czynnej dla 32 pojazdów oraz budynek sanitarnotechniczny. Ponadto przewiduje się budowę linii elektroenergetycznych NN. Inwestor - Gmina Cedry Wielkie. d) Rozbudowa portu Żeglarskiego w Elblągu. Obiekt - port Żeglarski. W części hydrotechnicznej program inwestycji obejmuje dostosowanie basenu jachtowego do obsługi jednostek pływających o zanurzeniu do 2,5m. Jachty cumujące w basenie będą miały zapewniony, oprócz bezpiecznych warunków cumowania osiągniętych poprzez przebudowę konstrukcji nabrzeża, dostęp do energii elektrycznej i wody pitnej. Odbiór ścieków z jednostek pływających odbywać się będzie w wyznaczonym na nabrzeżu miejscu poprzez mobilne, ręczne urządzenie odbierające i przewożące ścieki do zbiornika (przepompowni) zlokalizowanej w głębi portu. Bezpieczny ruch pieszych po zmroku, w rejonie nabrzeża i na pomoście cumowniczym pływającym, zapewni projektowane oświetlenie. Przewiduje się możliwość wyciągania jednostek pływających na ląd. Ze względu na poprawienie bezpieczeństwa powodziowego na terenie jachtklubu, inwestycja przewiduje podniesienie korony obwałowania za nabrzeżem do rzędnej 1,85 m n.p.m. Całość inwestycji związanej z modernizacją nabrzeża w Basenie Jachtowym obejmuje trzy części: - przebudowę konstrukcji nabrzeża w Basenie Jachtowym, - przebudowę zaplecza nabrzeża, - montaż wyposażenia zapewniającego bezpieczne warunki cumowania oraz odpowiednią obsługę jednostek pływających. Inwestor - Gmina Miasta Elbląg. e) Budowa mostu zwodzonego nad śluzą w Gdańsku Przegalinie. Obiekt pomocniczy - most zwodzony. W ramach zadania zaplanowano budowę mostu zwodzonego w technologii mostu klapowego o rozpiętości przęsła 18,30 m i długości całkowitej 22,5 m. Inwestor - Gmina Miasta Gdańska. f) Rozbudowa portu jachtowego w Krynicy Morskiej. Obiekt - port jachtowy. Program inwestycji w części hydrotechnicznej przewiduje rozbudowę falochronów i modernizację kei: rozbudowę nabrzeża Północno-Zachodniego, rozbudowę nabrzeża Bosmańskiego wraz ze slipem, rozbudowę nabrzeża Północno-Wschodniego, budowę pomostu stałego nr 1, budowę pomostu stałego nr 2 oraz pływające pomosty cumownicze przy pomostach nr 1, nr 2. Przewiduje się również wykonanie sieci: elektroenergetycznej NN, wodociągowej i kanalizacji sanitarnej. Inwestor - Gmina Miasto Krynica Morska. g) Budowa przystani Żeglarskiej Park Północny w Malborku. Obiekt - przystań Żeglarska. W ramach zadania przewiduje się budowę pomostów pływających wraz z trapami dojściowymi i odnogami cumowniczymi (w 2 etapach) oraz umocnienie brzegu na długości ok. 55 m wraz z pochylnią. W ramach zagospodarowania terenu pod potrzeby małej przystani jachtowej przewiduje się budowę budynku socjalnego, budowę bosmanatu, wykonanie ogrodzenia i oświetlenia oraz wykonanie nawierzchni pieszojezdnych. Przewiduje się także wykonanie przyłączy instalacyjnych wody, ścieków i energii elektrycznej. Inwestor - Gmina Miejska Malbork. h) Budowa przystani Żeglarskiej w Osłonce. Obiekt - przystań Żeglarska. W ramach zadania przewiduje się budowę pomostu cumowniczego wraz z zagospodarowaniem terenu obejmującym budowę budynku socjalnego, wykonanie ogrodzenia i oświetlenia oraz niewielkiej ilości niezbędnych chodników oraz dróg wewnętrznych. Konieczne jest również wykonanie przyłączy sieci instalacyjnych. Inwestor - Gmina Nowy Dwór Gdański. i) Budowa pomostów cumowniczych w Drewnicy. Obiekt - pomost cumowniczy. W ramach zadania przewiduje się przebudowę nabrzeża oraz budowę pomostu cumowniczego. Zakres inwestycji obejmuje: montaż pomostów cumowniczych wraz z trapami zejściowymi, wykonanie przyczółków Żelbetowych trapów oraz budowę ciągów pieszych. Inwestor - Gmina Stegna. j) Budowa przystani Żeglarskiej w Białej Górze. Obiekt - przystań Żeglarska. Zadanie polega na budowie stanicy wodnej na rzece Nogat naprzeciwko istniejącej śluzy wraz z zapleczem socjalnym oraz hangarem zimowym. W ramach zagospodarowania terenu przewiduje się wykonanie ścieżki pieszej w kierunku nabrzeża wycieczkowego, miejsc parkingowych oraz przyłączy sieci instalacyjnych wod-kan i elektrycznych. Inwestor - Powiat Sztumski. k) Budowa pomostów cumowniczych w Tczewie. Obiekt - pomost cumowniczy. Zadanie obejmuje budowę 2 pomostów cumowniczych oraz trapów zejściowych wraz z wykonaniem sieci elektroenergetycznych i wod-kan. Inwestor - Gmina Miejska Tczew. l) Zagospodarowanie terenu nabrzeża zachodniego portu w Tolkmicku. Obiekt - port. W części hydrotechnicznej program inwestycji obejmuje przebudowę nabrzeża zachodniego na odcinku do projektowanych pomostów pływających oraz montaż pomostów i stanowisk cumowniczych. W części lądowej planuje się budowę budynku obsługi sanitarnej oraz zagospodarowanie terenu w postaci małej architektury, przebudowę i rozbudowę drogi dojazdowej do portu, wykonanie ciągów pieszo-jezdnych i miejsc postojowych oraz doprowadzenie mediów. Inwestor - Miasto i Gmina Tolkmicko. m) Elektryfikacja śluzy Gdańska Głowa. W ramach zadania zostaną wykonane: - Instalacja elektryczna zasilania i sterowania urządzeniami napędowymi śluzy; - Modernizacja układu napędowego wrót komory śluzy oraz zaworów motylkowych; - System monitoringu wizyjnego. Inwestor - Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku. Poza wskazanymi zadaniami inwestycyjnymi, w ramach Projektu Lider realizuje następujące zadania o charakterze nieinwestycyjnym: a) Kierowanie Projektem, b) Monitoring i Sprawozdawczość, c) Audyt Projektu, d) System Informacji i Promocji Projektu. Całkowity koszt realizacji Projektu wynosi 82.676.918 zł a maksymalna kwota wydatków kwalifikowanych - 81.786.025 zł, w tym dofinansowanie udzielone przez Instytucję Wdrażającą - 49.071.615 zł. W toku realizacji Projektu, do chwili obecnej: a) łącznie wystawiono ok. 198 dowodów księgowych (Lider - 127, Partnerzy 71) oraz sporządzono 39 wniosków o płatność (w tym 18 Lider), b) przeprowadzono ok. 50 postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz postępowań pozaustawowych. Projekt zostanie zrealizowany do dnia 31 maja 2012r. (finansowe rozliczenie nastąpi do końca czerwca br.). Planuje się przyjęcie do projektu nowych Partnerów - wówczas realizacja Projektu ulegnie wydłużeniu do roku 2014, jednakże niniejsze zamówienie nie obejmuje audytu dodatkowych zadań. 7) umowie o dofinansowanie - należy przez to rozumieć umowę Nr POIG.06.04.00-00-009/10 zawartą pomiędzy Beneficjentem, a Instytucją Wdrażającą, której przedmiotem jest udzielenie przez Instytucję Wdrażającą dofinansowania na realizację Projektu Pętla żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I ze środków publicznych w ramach PO IG oraz określenie praw i obowiązków stron umowy związanych z realizacją Projektu w zakresie zarządzania, rozliczania, monitorowania, sprawozdawczości i kontroli, a także w zakresie informacji i promocji. 8) umowie partnerskiej - należy przez to rozumieć umowę z dnia 10.05.2010r. (aneksowaną dnia: 09.07.2011r. i 13.12.2011r.) zawartą pomiędzy Liderem Projektu i Partnerami w celu wspólnej realizacji Projektu Pętla żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I 9) wniosku o dofinansowanie - należy przez to rozumieć wniosek o dofinansowanie zarejestrowany dnia 10 czerwca 2010r. , o numerze POIG.06.04.00-00-009/10, złożony w celu uzyskania dofinansowania na realizację Projektu. 10) SIWZ - należy przez to rozumieć niniejszą Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia. 11) środkach publicznych - należy przez to rozumieć środki, o których mowa w ustawie z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych. 12) wydatkach kwalifikowanych - należy przez to rozumieć wydatki lub koszty poniesione przez Beneficjenta lub podmiot upoważniony do ponoszenia wydatków kwalifikowalnych w umowie w związku z realizacją Projektu w ramach PO IG, zgodnie z zasadami obowiązującymi w Rozporządzeniu Ministra Sportu i Turystyki z dnia 30 czerwca 2009 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy publicznej na wspieranie inwestycji w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym w zakresie regionalnej pomocy inwestycyjnej oraz pomocy de minimis w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (Dz. U. Nr 107 poz. 893) lub Rozporządzenia Ministra Sportu i Turystyki z dnia 15 lipca 2010 r. w sprawie szczegółowego przeznaczenia, warunków i trybu udzielania pomocy publicznej na wspieranie inwestycji w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym w zakresie wspierania kultury i dziedzictwa kulturowego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, 2007-2013 (Dz.U. Nr 131 poz. 887) oraz Wytycznych w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach PO IG wydanych przez Ministra Rozwoju Regionalnego, które kwalifikują się do współfinansowania ze środków przeznaczonych na realizację PO IG w trybie określonym w umowie; 13) umowie - należy rozumieć przez to umowę o wykonanie zamówienia publicznego. 1.2 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu Pętla żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I, Podstawowym celem niniejszego zamówienia (audytu zewnętrznego) jest uzyskanie niezależnej i obiektywnej opinii w celu zapewnienia, że Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską, przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, wewnętrznymi procedurami, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne i prawidłowo udokumentowane. Niniejsze zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013; Priorytet VI Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. Projekt Pętla żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I Umowa nr POIG.06.04.00-00-009/10. Projekt Pętla żuławska - rozwój turystyki wodnej Etap I - który będzie przedmiotem audytu - ma na celu stworzenie unikalnego, charakteryzującego się wysoką jakością produktu turystycznego w postaci sieci portów, przystani Żeglarskich i pomostów cumowniczych, na obszarze żuław i Zalewu Wiślanego wraz z Mierzeją Wiślaną. W ramach przedsięwzięcia postaje infrastruktura turystyczna i rekreacyjna na którą składają się porty i przystanie Żeglarskie oraz pomosty i stanowiska cumownicze oraz infrastruktura pomocnicza w postaci mostów zwodzonych i zelektryfikowanej śluzy. Efektem powyższych działań będzie stworzenie spójnej oferty turystycznej, opartej na bazie współpracy kilkunastu Partnerów z województwa pomorskiego i warmińsko-mazurskiego, służącej aktywnemu uprawianiu sportów wodnych oraz innym formom turystyki. Obowiązek przygotowania i realizacji poszczególnych inwestycji spoczywał na Partnerach, odpowiadających m.in. za pozyskanie odpowiednich decyzji i pozwoleń, opracowanie dokumentacji technicznej, przeprowadzenie postępowań przetargowych oraz zrealizowanie zadań inwestycyjnych. jednakże za nadzór merytoryczny nad całością przedsięwzięcia oraz kontrolę przepływów finansowych podczas jego realizacji odpowiada Lider Projektu, tj. Województwo Pomorskie. Zgodnie z § 13 umowy o dofinansowanie projektu Beneficjent (Lider, Województwo Pomorskie), po poniesieniu co najmniej 50% wydatków całkowitej wartości Projektu, a przed terminem zakończenia rzeczowego realizacji Projektu, zobowiązany jest zlecić przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu, a wyniki audytu przekazać do Instytucji Wdrażającej niezwłocznie, w terminie do 7 dni, po otrzymaniu ostatecznego sprawozdania. 1.3 Audyt przeprowadzony zostanie w siedzibach Zamawiającego oraz Partnerów Projektu. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sprawdzenie: a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską, przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznymi procedurami, b) czy działania, których dotyczyły wydatki, zostały rzeczywiście zrealizowane, c) kwalifikowalności poniesionych wydatków, d) efektywności wydatkowania środków publicznych, e) czy wnioski o płatność zostały sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami, f) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) g) rzetelnego dokumentowania wydatków związanych z realizacją Projektu, stanowiących podstawę dokonywania płatności, h) zachowania celów Projektu, i) zapewnienia właściwej ścieżki audytu realizacji Projektu, j) poprawności udzielania zamówień publicznych, k) poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji, l) sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentów. 1.4 Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej jednym z wymienionych poniżej standardów i kodeksów: - Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta; - Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów; - Międzynarodowymi Standardami Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA); - Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAL. 1.5 Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, a Partnerzy Projektu w swoich siedzibach, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w złożonej ofercie, po uprzednim złożeniu przez te osoby oświadczeń o zachowaniu tajemnicy w związku z realizacją przedmiotu zamówienia zgodnie ze wzorem oświadczenia stanowiącego załącznik nr 5.2 do SIWZ. Wraz z podpisaniem umowy Zamawiający przekaże Wykonawcy kopie umowy partnerskiej, umowy o dofinansowanie oraz wniosku o dofinansowanie. Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych otrzymanych i uzyskanych od Zamawiającego, w związku z wykonaniem zobowiązań wynikających z umowy (załącznik nr 5.2 do SIWZ ) . 1.6 Do zadań Wykonawcy, z którym zostanie podpisana umowa o wykonanie zamówienia publicznego, będzie należało opracowanie i przedstawienie Zamawiającemu do akceptacji w terminie do 5 dni od dnia podpisania umowy Programu audytu, zawierającego szczegółową metodologię prowadzenia audytu, w tym: określenie celu i przedmiotowego zakresu audytu, kryteria oceny, metodykę i etapy realizacji zadania audytowego, szczegółowy harmonogram realizacji poszczególnych czynności audytowych. Warunkiem przystąpienia przez Wykonawcę do przeprowadzenia audytu będzie uprzednie uzyskanie przez niego pisemnej akceptacji Programu audytu, która zostanie dokonana przez Zamawiającego. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków uwierzytelnionych fakturami lub innymi dokumentami księgowymi, przy czym dobór próby dokumentów do weryfikacji powinien zostać wykonany przy zachowaniu zasady, iS badaniem zostanie objętych nie mniej niż 25% całości. W ramach audytu powinna również zostać zweryfikowana pozostała dokumentacja powstała w ramach realizacji zadań, która pozwoli wydać audytorowi opinię w sprawie prawidłowości realizacji Projektu i sporządzić raport w tym zakresie (wzór Raportu stanowi załącznik nr 5.1 do SIWZ). 1.7 Wykonawca sporządzi raport z audytu na podstawie zbadanej całości ogółem poniesionych wydatków lub próbki dokumentacji dotyczącej wykonanych działań. Raport z audytu przedstawi w sposób jasny, rzetelny i zwięzły ustalenia i zalecenia poczynione w trakcie przeprowadzania zadania. Raport musi zawierać w szczególności informację o rodzajach technik audytu, a także o zastosowanym doborze próby. W celu potwierdzenia zastosowania technik audytu Wykonawca przedstawi przedstawicielowi Zamawiającego dokumenty potwierdzające zastosowane techniki. Końcowy raport powstały w wyniku audytu powinien być przedstawiony w trzech egzemplarzach, każdy w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVDROM. 1.8 Wszystkie dokumenty będące rezultatem realizacji przez Wykonawcę zamówienia powinny zostać oznaczone obowiązującymi logotypami Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka i Unii Europejskiej oraz Projektu Pętla żuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I wraz z towarzyszącą im informacją o współfinansowaniu. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli realizacji zamówienia przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego na każdym jego etapie. Celem kontroli będzie potwierdzenie realizacji usługi zgodnie ze złożoną ofertą oraz podpisaną umową. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały wskazane w projekcie umowy, który stanowi załącznik nr 5 do SIWZ..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Niniejsze zamówienie jest współfinansowane przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013; Priorytet VI Polska Gospodarka na rynku międzynarodowym, Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. Projekt Pętla śuławska - rozwój turystyki wodnej. Etap I Umowa nr POIG.06.04.00-00-009/10..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.04.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
8.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
2.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- AUDITORES Audyt, Doradztwo Prawne i Gospodarcze Przemysław Ura, {Dane ukryte}, 32-020 Wieliczka, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 247186,99 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
21000,00
Oferta z najniższą ceną:
21000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
223000,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 9505620120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-03-26 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 40 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.pomorskie.eu |
Informacja dostępna pod: | Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27,80-810 Gdańsk |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79212000-3 | Usługi audytu |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi audytu zewnętrznego projektu Pętla Żuławska- rozwój turystyki wodnej. Etap I | AUDITORES Audyt, Doradztwo Prawne i Gospodarcze Przemysław Ura Wieliczka | 2012-05-14 | 21 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-05-14 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 792120003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 21 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 21 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 8 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 2 Minimalna złożona oferta: 21 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 223 000,00 zł |