Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo
Opis przedmiotu przetargu: Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo
Gdynia: Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo
Numer ogłoszenia: 91726 - 2013; data zamieszczenia: 06.03.2013
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gdyni, Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia, woj. pomorskie, tel. , faks , strona internetowa www.gdynia.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuPodstawą do wszczęcia postępowania / udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759ze zm.), który dopuszcza możliwość zastosowania trybu z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy. Przedmiotowe zamówienie dotyczy usług prawnych, które będą świadczone w związku z projektem budowy i uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo, w szczególności w zakresie problematyki pomocy publicznej oraz związanego z tym postępowania notyfikacyjnego prowadzonego obecnie przed Komisją Europejską. Należy podkreślić, iż przedsięwzięcie polegające na budowie i uruchomieniu lotniska Gdynia - Kosakowo, zarządzanego przez Spółkę Port Lotniczy Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o., m.in. ze względu na finansowe zaangażowanie Miasta, jest przedsięwzięciem wieloaspektowym. Działania Miasta zmierzające do uruchomienia lotniska, w tym w szczególności warunki finansowania, mają charakter złożony. W kontekście obowiązujących regulacji prawnych dotyczących pomocy publicznej konieczne jest zatem skorzystanie z usług profesjonalnego doradcy z odpowiednim doświadczeniem w zakresie pomocy publicznej, w tym notyfikacji projektów do Komisji Europejskiej. Aktualnie trwa już postępowanie notyfikacyjne przed KE dotyczące warunków finansowania przedsięwzięcia. Efektywne prowadzenie tego postępowania wymaga zarówno specjalistycznej wiedzy z zakresu pomocy publicznej (w tym znajomości praktyki decyzyjnej KE oraz orzecznictwa sadów europejskich), jak również dobrej znajomości aspektów związanych z realizacją oraz finansowaniem projektu uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo. Wybór kompetentnego i doświadczonego doradcy znającego jednocześnie projekt jest jedną z kluczowych kwestii z punktu widzenia prowadzonego obecnie postępowania. Aktualnie szeroką wiedzę na temat przyjętych zasad finansowania publicznego projektu uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo oraz jego realizacji posiada jedynie kancelaria DZP, która świadczyła usługi doradcze zarówno na etapie przygotowywania projektu, jego oceny przez UOKiK, jak i zgłoszenia do Komisji Europejskiej. Mając na uwadze zaangażowanie kancelarii DZP w działania przygotowawcze oraz doświadczenie w dziedzinie pomocy publicznej, w tym w zakresie prowadzenia postępowań notyfikacyjnych, kontynuowanie współpracy z kancelarią w toku trwającego postępowania dotyczącego projektu jest w pełni uzasadnione. Należy podkreślić, że z uwagi na charakter usług prawnych niezwykle istotne znacznie dla Miasta ma fakt współpracy nie tylko z DZP jako firmą, ale w dużej mierze z konkretnymi osobami zatrudnionymi w DZP, które są bezpośrednio zaangażowane w projekt, i których wiedza na tym etapie jest unikatowa. Należy wskazać, iż postępowanie notyfikacyjne jest postępowaniem, którego czas trwania jest trudny do przewidzenia i określenia, gdyż Komisja Europejska może zwracać się wielokrotnie z prośbami o dodatkowe wyjaśnienia lub uwagi. Z tego względu tym bardziej wskazane jest dalsze korzystanie z usług doradczych podmiotu, który z uwagi na wcześniejsze doradztwo przy projekcie posiada jego dogłębną znajomość. Za nieoszczędne i niecelowe należy uznać przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie otwartym, w wyniku którego na tym etapie mógłby zostać wyłoniony nowy doradca w zakresie usług prawnych. Zaangażowanie bowiem na tym etapie nowych ekspertów, którzy nie znają projektu, wymagałoby poświecenia dodatkowych środków i czasu koniecznego na zapoznanie ich z szeregiem aspektów i szczegółów związanych z realizacją przedsięwzięcia (które mogą być istotne w szczególności przy przygotowywaniu odpowiedzi i wyjaśnień na potrzeby Komisji Europejskiej) co w konsekwencji zwiększałoby zarówno koszty postępowania, jak i ryzyko popełnienia błędów czy niespójności w przygotowywanych odpowiedziach. Jednocześnie z punktu widzenia sprawnej realizacji procesu notyfikacyjnego istotne jest, aby usługi doradztwa prawnego były świadczone na bieżąco z uwzględnieniem potrzeby zachowania wyznaczonych terminów na udzielenie wyjaśnień lub odpowiedzi, co jest również istotnym argumentem przemawiającym za kontynuowaniem współpracy z tym samym doradcą prawnym. Specyfika postępowania notyfikacyjnego wiąże się z dość dużą uznaniowością Komisji Europejskiej przy ocenie zgłoszonych do niej projektów i brakiem sztywno określonych ram czasowych dla prowadzonego postępowania. W praktyce KE może więc wielokrotnie występować o dodatkowe wyjaśnienia czy informacje, co z kolei oznacza, iż w przypadku projektów złożonych trudno z góry jednoznacznie oszacować zakres i wielkość pracy doradców zaangażowanych w postępowanie notyfikacyjne. W toku postępowania notyfikacyjnego może być również konieczne zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Komisji Europejskiej w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących warunków realizacji oraz finansowania projektu uruchomieniu lotniska Gdynia - Kosakowo, co jest dodatkowym czynnikiem kosztochłonnym. Ze względu na szeroki zakres zadań objętych umową i złożoność postępowania notyfikacyjnego wyłącznie ryczałtowe określenie kosztów doradztwa prawnego jest nieadekwatne. Stąd przyjęto złożony model rozliczeń z wykonawcą, obejmujący: miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe (za okres maksymalnie 11 miesięcy), wynagrodzenie według stawek godzinowych za faktycznie wykonane usługi nieobjęte wynagrodzeniem ryczałtowym, przy jednoczesnym określeniu maksymalnego poziomu godzin pracy oraz wynagrodzenie dodatkowe uzależnione od powodzenia postępowania notyfikacyjnego, które wypłacone zostanie w przypadku uzyskania akceptacji Komisji Europejskiej dla pomocy publicznej udzielanej w związku z realizacją Projektu.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Domański Zakrzewski Palinka Sp.k., Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Gdynia: Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo
Numer ogłoszenia: 141426 - 2013; data zamieszczenia: 10.04.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 91726 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasta Gdyni, Al. Marszałka Piłsudskiego 52/54, 81-382 Gdynia, woj. pomorskie, tel. , faks.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.10.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.03.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Domański Zakrzewski Palinka sp.k., {Dane ukryte}, 81-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 674250,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
674250,00
Oferta z najniższą ceną:
674250,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
674250,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Podstawą do wszczęcia postępowania / udzielenia zamówienia w trybie zamówienia z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. o zamówieniach publicznych (Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759ze zm.), który dopuszcza możliwość zastosowania trybu z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 62 ust. 1 lub art. 67 ust. 1 ustawy. Przedmiotowe zamówienie dotyczy usług prawnych, które będą świadczone w związku z projektem budowy i uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo, w szczególności w zakresie problematyki pomocy publicznej oraz związanego z tym postępowania notyfikacyjnego prowadzonego obecnie przed Komisją Europejską. Należy podkreślić, iż przedsięwzięcie polegające na budowie i uruchomieniu lotniska Gdynia - Kosakowo, zarządzanego przez Spółkę Port Lotniczy Gdynia - Kosakowo Sp. z o.o., m.in. ze względu na finansowe zaangażowanie Miasta, jest przedsięwzięciem wieloaspektowym. Działania Miasta zmierzające do uruchomienia lotniska, w tym w szczególności warunki finansowania, mają charakter złożony. W kontekście obowiązujących regulacji prawnych dotyczących pomocy publicznej konieczne jest zatem skorzystanie z usług profesjonalnego doradcy z odpowiednim doświadczeniem w zakresie pomocy publicznej, w tym notyfikacji projektów do Komisji Europejskiej. Aktualnie trwa już postępowanie notyfikacyjne przed KE dotyczące warunków finansowania przedsięwzięcia. Efektywne prowadzenie tego postępowania wymaga zarówno specjalistycznej wiedzy z zakresu pomocy publicznej (w tym znajomości praktyki decyzyjnej KE oraz orzecznictwa sadów europejskich), jak również dobrej znajomości aspektów związanych z realizacją oraz finansowaniem projektu uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo. Wybór kompetentnego i doświadczonego doradcy znającego jednocześnie projekt jest jedną z kluczowych kwestii z punktu widzenia prowadzonego obecnie postępowania. Aktualnie szeroką wiedzę na temat przyjętych zasad finansowania publicznego projektu uruchomienia lotniska Gdynia - Kosakowo oraz jego realizacji posiada jedynie kancelaria DZP, która świadczyła usługi doradcze zarówno na etapie przygotowywania projektu, jego oceny przez UOKiK, jak i zgłoszenia do Komisji Europejskiej. Mając na uwadze zaangażowanie kancelarii DZP w działania przygotowawcze oraz doświadczenie w dziedzinie pomocy publicznej, w tym w zakresie prowadzenia postępowań notyfikacyjnych, kontynuowanie współpracy z kancelarią w toku trwającego postępowania dotyczącego projektu jest w pełni uzasadnione. Należy podkreślić, że z uwagi na charakter usług prawnych niezwykle istotne znacznie dla Miasta ma fakt współpracy nie tylko z DZP jako firmą, ale w dużej mierze z konkretnymi osobami zatrudnionymi w DZP, które są bezpośrednio zaangażowane w projekt, i których wiedza na tym etapie jest unikatowa. Należy wskazać, iż postępowanie notyfikacyjne jest postępowaniem, którego czas trwania jest trudny do przewidzenia i określenia, gdyż Komisja Europejska może zwracać się wielokrotnie z prośbami o dodatkowe wyjaśnienia lub uwagi. Z tego względu tym bardziej wskazane jest dalsze korzystanie z usług doradczych podmiotu, który z uwagi na wcześniejsze doradztwo przy projekcie posiada jego dogłębną znajomość. Za nieoszczędne i niecelowe należy uznać przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia w trybie otwartym, w wyniku którego na tym etapie mógłby zostać wyłoniony nowy doradca w zakresie usług prawnych. Zaangażowanie bowiem na tym etapie nowych ekspertów, którzy nie znają projektu, wymagałoby poświecenia dodatkowych środków i czasu koniecznego na zapoznanie ich z szeregiem aspektów i szczegółów związanych z realizacją przedsięwzięcia (które mogą być istotne w szczególności przy przygotowywaniu odpowiedzi i wyjaśnień na potrzeby Komisji Europejskiej) co w konsekwencji zwiększałoby zarówno koszty postępowania, jak i ryzyko popełnienia błędów czy niespójności w przygotowywanych odpowiedziach. Jednocześnie z punktu widzenia sprawnej realizacji procesu notyfikacyjnego istotne jest, aby usługi doradztwa prawnego były świadczone na bieżąco z uwzględnieniem potrzeby zachowania wyznaczonych terminów na udzielenie wyjaśnień lub odpowiedzi, co jest również istotnym argumentem przemawiającym za kontynuowaniem współpracy z tym samym doradcą prawnym. Specyfika postępowania notyfikacyjnego wiąże się z dość dużą uznaniowością Komisji Europejskiej przy ocenie zgłoszonych do niej projektów i brakiem sztywno określonych ram czasowych dla prowadzonego postępowania. W praktyce KE może więc wielokrotnie występować o dodatkowe wyjaśnienia czy informacje, co z kolei oznacza, iż w przypadku projektów złożonych trudno z góry jednoznacznie oszacować zakres i wielkość pracy doradców zaangażowanych w postępowanie notyfikacyjne. W toku postępowania notyfikacyjnego może być również konieczne zorganizowanie spotkania z przedstawicielami Komisji Europejskiej w celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących warunków realizacji oraz finansowania projektu uruchomieniu lotniska Gdynia - Kosakowo, co jest dodatkowym czynnikiem kosztochłonnym. Ze względu na szeroki zakres zadań objętych umową i złożoność postępowania notyfikacyjnego wyłącznie ryczałtowe określenie kosztów doradztwa prawnego jest nieadekwatne. Stąd przyjęto złożony model rozliczeń z wykonawcą, obejmujący: miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe (za okres maksymalnie 11 miesięcy), wynagrodzenie według stawek godzinowych za faktycznie wykonane usługi nieobjęte wynagrodzeniem ryczałtowym, przy jednoczesnym określeniu maksymalnego poziomu godzin pracy oraz wynagrodzenie dodatkowe uzależnione od powodzenia postępowania notyfikacyjnego, które wypłacone zostanie w przypadku uzyskania akceptacji Komisji Europejskiej dla pomocy publicznej udzielanej w związku z realizacją Projektu.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 9172620130 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-03-05 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.gdynia.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Obsługa prawna dotycząca kwestii związanych z uruchomieniem lotniska Gdynia - Kosakowo | Domański Zakrzewski Palinka sp.k. Warszawa | 2013-04-10 | 674 250,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-04-10 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791110005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 674 250,00 zł Minimalna złożona oferta: 674 250,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 674 250,00 zł Maksymalna złożona oferta: 674 250,00 zł |