Usługa Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole Miejskie Nr 20 przy ul. Śliwki 38 oraz Nr 47 przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu)
Opis przedmiotu przetargu: UŻYTE OKREŚLENIA Umowa - Odnosi się do Umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą na pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki)
JRP - Jednostka Realizująca Projekt
u. p. z. p.- Aktualnie obowiązująca Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2164)
Zadanie inwestycyjne, umowa na roboty budowlane, Zadanie, - Odnoszą się do zadania pn.: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Zamawiający podjął decyzję o podziale na części przedmiotowego zamówienia w ramach jednego Zamówienia, tj. Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego 92 wraz z niezbędnym wyposażeniem Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki 38 wraz z niezbędnym wyposażeniem. Umowa na roboty budowlane oznacza zarówno umowę z wykonawcą części nr 1 i części nr 2.
Skrót NI - Odnosi się do Nadzoru Inwestorskiego dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki)
Skrót PM 47 - Odnosi się do Przedszkola Miejskiego nr 47 zlokalizowanego przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu
Skrót PM 20 - Odnosi się do Przedszkola Miejskiego nr 20 zlokalizowanego przy ul. A. Śliwki 38 w Sosnowcu
Skrót RPO WSL - Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020
Użytkownik - Odnosi do Przedszkola Miejskiego nr 20 w Sosnowcu i Przedszkola Miejskiego nr 47 w Sosnowcu. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Usługa Nadzoru Inwestorskiego (NI) dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Zakres obowiązków NI w ramach niniejszego zamówienia: 1. Profesjonalne świadczenie usług polegających w szczególności na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, zapewniające prawidłowe wykonawstwo wszystkich robót objętych wyżej wymienionym zadaniem oraz zarządzaniu technicznym, administracyjnym i finansowym zadaniem: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego wraz z niezbędnym wyposażeniem. Zakres zadania obejmuje: - termomodernizację istniejącego obiektu, - dobudowę kolejnego segmentu, w którym przewidziano 2 sale dydaktyczne, sale rekreacyjną, toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych), magazyny, sale do indywidualnych zajęć z dziećmi, - wykonanie placu zabaw, - wykonanie ścieżki rekreacyjnej, - dostawę mebli. Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki wraz z niezbędnym wyposażeniem Zakres zadania obejmuje: - termomodernizację istniejącego obiektu, - dobudowę kolejnego segmentu, w którym przewidziano 2 sale dydaktyczne, sale rekreacyjną, toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych), magazyny, sale do indywidualnych zajęć z dziećmi - przebudowę pomieszczenia kuchni, - dostawę wyposażenia kuchni, - zagospodarowanie placu zabaw z ogrodem dydaktycznym i zieloną klasą, - nasadzenia zieleni, - dostawę mebli. Autorem Dokumentacji projektowej jest: Konsorcjum: Pracownia Projektowa AiM Arkadiusz Miśkiewicz, ul. Walerego Wróblewskiego 51A lok 6. 41-106 Siemianowice Śląskie oraz MBC Automatyka i Wentylacja Sp. z o.o. 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Olimpijska 7 2. Ogólne obowiązki NI Przedstawiony poniżej wykaz głównych zadań Nadzoru Inwestorskiego nie wyklucza wykonywania wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne wg uznania Zamawiającego do prawidłowej realizacji zadania oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego, zgodnie z obowiązującym prawem: 2.1. Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego - oznacza osobę fizyczną, posiadającą kwalifikacje wymagane przez Rozdział 2 (Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie) i sprawującą funkcje nadzoru na Placu Budowy określone przez Art. 25 (obowiązki) oraz Art. 26 (prawa) polskiego Prawa Budowlanego.); 2.2. Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego (Inwestor Zastępczy - oznacza osobę inną niż Zamawiający, sprawującą na mocy pełnomocnictwa, udzielonego tej osobie przez Zamawiającego całość lub część czynności Inwestora przewidzianych w Art. 18 Rozdziału 3 (Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego) Prawa Budowlanego); 2.3. Pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego, (Koordynator Czynności Nadzoru Inwestycyjnego - oznacza osobę fizyczną, przewidzianą Art. 27 Prawa Budowlanego.) W zakresie umowy osobę Koordynatora wyznacza NI, 2.4. Ponadto NI będzie odpowiedzialny za: a) Zarządzanie techniczne, finansowe, organizacyjne, prawne umową na roboty budowlane, b) Prawidłową weryfikowalność wydatków ponoszonych w nadzorowanej przez NI umowie na roboty zgodnie z Wytycznymi obowiązującymi w RPO WSL, c) Sporządzenie dokumentów niezbędnych do prowadzenia umowy na roboty zgodnie z zasadami i wytycznymi wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, 2.5. Wspieranie działań Zamawiającego w trakcie realizacji umowy na roboty budowlane.
UWAGA:
Zamawiający podjął decyzję o podziale na części zamówienia na roboty budowlane tj. Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego 92 wraz z niezbędnym wyposażeniem Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki 38 wraz z niezbędnym wyposażeniem. Wykonawca będzie nadzorował część nr 1 i część nr 2, co oznacza iż przedmiotem nadzoru Wykonawcy może być jedna lub dwie odrębne umowy na roboty budowlane
SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI NADZORU INWESTORSKIEGO DLA UMOWY NA ROBOTY
1. Nadzór, monitoring i kontrola wykonania umowy na roboty pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i prawnym; 2. Bezstronne i obiektywne uczestniczenie w procesie inwestycyjnym (stanie na straży prawidłowo wykonanego przedsięwzięcia zgodnie z jego Warunkami oraz obowiązującymi przepisami i zasadami sztuki budowlanej i inżynierskiej; podejmowanie bezstronnych decyzji np. w sprawie roszczeń Wykonawców, wydawanie polecenia Wykonawcy zgodnie z zapisami umowy); 3. Pełnienie funkcji mediatora i rozjemcy w sporach - prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym oraz współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu wypełnienia warunków umowy; 4. Monitoring wskaźników wykonania rzeczowego i finansowego umowy na roboty; 5. Bieżące raportowanie o postępie w wykonywaniu robót; 6. Przeprowadzenie z wykonawcą robót odbiorów częściowych i końcowych ze szczególnym uwzględnieniem rozruchów poszczególnych instalacji i urządzeń; 7. Zapewnienie przestrzegania i stosowania obowiązującego Prawa Budowlanego wraz z aktami wykonawczymi przez Wykonawcę; 8. Analiza ryzyka w zakresie nadzorowanych robót; 9. Dokonanie zgodnie z ustawą o rachunkowości wyceny wartości początkowej środków trwałych wytworzonych w ramach nadzorowanych robót, sporządzenie druków przyjęcia środków trwałych na majątek Zamawiającego (druki OT); 10. Przygotowanie dla Zamawiającego dokumentów we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i formalno-prawnych związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty; 11. Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i formalno - prawnych związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty, w szczególności poprzez: a) prawidłową kwalifikację kosztów dokonywanych w ramach nadzorowanej umowy na roboty, zgodnych z Umową o dofinansowanie i obowiązującymi Wytycznymi dot. kwalifikowania kosztów w ramach RPO WSL, b) pomoc w przygotowaniu informacji do wniosków o płatność składanych przez Zamawiającego w ramach RPO WSL, w szczególności przekazywanie informacji o postępie wykonywaniu robót budowlanych i wskaźników wykonania rzeczowego w formacie zgodnym z Wytycznymi obowiązującymi w RPO WSL, c) informowanie o wszystkich występujących zagrożeniach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub i naprawczych dla ich przezwyciężenia, d) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu prac budowlanych, e) monitorowanie i kontrola odstępstw w nadzorowanych robotach pomiędzy wnioskiem dofinansowanie a zakresem rzeczowym wykonywanych robót, f) wykonywanie wszystkich innych czynności i zadań nie wymienionych w Umowie, które będą konieczne do prawidłowej realizacji nadzorowanej umowy na roboty (zgodnie z przepisami polskiego prawa, wytycznymi, procedurami RPO WSL oraz Instytucji Zarządzającej; 12. Zapobieganie powstawaniu jakichkolwiek nieprawidłowości w wykonaniu umowy na roboty, zarówno w zakresie technicznym, finansowym, organizacyjnym i prawnym jak również w osiągnięciu wymaganych wskaźników produktu; 13. W trakcie realizacji przedmiotu umowy, jak i po jej zakończeniu, NI jest zobowiązany do udostępnienia organom kontrolnym, będących w jego posiadaniu, dokumentów związanych z przedmiotowym zadaniem inwestycyjnym oraz do udzielenia wszelkich wyjaśnień pisemnych oraz ustnych na zadawane pytania przez Instytucje Zarządzające i kontrolujące kierowane bezpośrednio do NI jak i za pośrednictwem Zamawiającego.
USŁUGI PROWADZONE W OKRESIE REALIZACJI UMOWY
1) Współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty, 2) informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, 3) pomoc w działaniach Zamawiającego związanych z regułami wdrażania zadań w ramach RPO WSL, 4) asystowanie wykonawcy umowy na roboty przy otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, decyzji administracyjnych i zezwoleń, 5) przygotowanie rozliczenia rzeczowo - finansowego umowy na roboty łącznie z przygotowaniem kart obiektów zgodnie z klasyfikacją środków trwałych, 6) dostarczanie Zamawiającemu wszystkich żądanych informacji, dotyczących prowadzenia zadań inwestycyjnych zarządzanych przez NI, 7) wprowadzanie na plac budowy Podwykonawców zatwierdzonych przez Zamawiającego, w tym opiniowanie umów z podwykonawcami. W przypadku powstania jakichkolwiek zagrożeń dla prawidłowego przeprowadzenia umowy na roboty NI ma obowiązek natychmiastowego wprowadzenia postępowania naprawczego, skutkującego usunięciem zagrożenia. Odpowiedzialność NI powinna uwzględnić wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym zakresie zadań, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji umowy na roboty (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
INNE WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO
1. Archiwizacja Wykonawca będzie gromadzić i przechowywać przygotowywane przez siebie dokumenty związane z realizacją umowy przez okres 5 lat od daty płatności dokonanej przez Zamawiającego dla NI. 2. Obowiązki Zamawiającego w zakresie współpracy z Wykonawcą. 2.1 Zamawiający dostarczy na wniosek Wykonawcy: 1) Niezbędną dokumentację, obejmującą: umowę o dofinansowanie wraz z załącznikami i dokumentami związanymi ( Wniosek Aplikacyjny wraz z załącznikami), - jeśli na moment podpisania umowy z NI będzie nią dysponował, dokumentację przetargową dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki) wraz z dokumentacją projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego dla PM 47 i PM 20). Dokumentacja ta jest dostępna pod linkiem: http: bip.um.sosnowiec.pl Article get id,524581.html. Umowę z wykonawcą robót budowlanych wraz ze złożoną ofertą. 2) Listę personelu pełniącego funkcję zarządzającą zadaniem wraz z składem osobowym. 2.2 Zamawiający zapewni ponadto: 1) wsparcie w zagadnieniach formalnych w przypadkach, gdzie uczestnictwo Zamawiającego jest wymagane przez prawo i dozwolone przez instytucje zaangażowane w Projekt, w których NI jest uprawniony do reprezentowania Zamawiającego, 2) asystowanie w wyjaśnieniach wszystkich aspektów prawnych związanych z umową na roboty, 3. Personel kluczowy NI dla nadzoru nad umową na roboty. 3.1. Aby wypełnić zobowiązania wynikające z realizacji Umowy, Wykonawca zapewni wykwalifikowany personel; 3.2. Wymagania Zamawiającego dotyczące Personelu Kluczowego NI zostały sprecyzowane w IDW; 3.3. W przypadku gdy osoby, biorące udział w realizacji zamówienia, nie znają języka polskiego wymagane jest aby Wykonawca zapewnił pełną usługę tłumaczenia na i z języka polskiego. Personel zatrudniony przy realizacji umowy zapewni nadzór inwestorski zgodnie z Polskim Prawem Budowlanym. Wykonawca musi posiadać udokumentowane kwalifikacje i doświadczenie w dziedzinach, które mają kluczowe znaczenie dla niniejszej umowy; 3.4. Personel Kluczowy NI nie wyczerpuje wymagań Zamawiającego, dlatego Wykonawca powinien określić swoje własne potrzeby w odniesieniu do zastosowanej organizacji robót i zatrudnić cały niezbędny personel wymagany do efektywnego i skutecznego wdrożenia zadania; 3.5. Wykonawca powinien wyposażyć swój zespół ekspertów i inspektorów w niezbędne wsparcie i techniczną pomoc innych ekspertów (eksperci niekluczowi), którzy mogą być niezbędni do prawidłowej realizacji umowy; 3.6. Podczas nieobecności jakiegokolwiek eksperta z listy personelu przewidzianego do realizacji umowy, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Wykonawca ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy eksperta dla uniknięcia opóźnień w realizacji robót budowlanych. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie do zaaprobowania przez Zamawiającego; 3.7. W trakcie obowiązywania Umowy Wykonawca zapewni pełną dyspozycyjność członków swojego Zespołu dla pracowników Zamawiającego. W tym celu po podpisaniu Umowy NI dostarczy Zamawiającemu pełną listę swojego personelu z danymi teleadresowymi ( tel., fax, e-mail); 4. Promocja Projektu. Wykonawca przy realizacji swoich działań powinien w miarę możliwości przekazywać mieszkańcom miasta Sosnowca wiedzy na temat celów i korzyści wynikających z realizacji inwestycji w ramach POIiS RPO WSL poprzez działania informacyjno-promocyjne i edukacyjne prowadzone przez Zamawiającego, zgodne z niżej wymienionymi aktami prawnymi i wytycznymi obowiązującymi w ramach RPO WSL w zakresie działań informacyjno- promocyjnych. Wszystkie działania NI i Wykonawcy umowy na roboty, który nadzoruje NI powinny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. W ramach obowiązków Wykonawcy Umowy na roboty budowlane jest montaż 2 tablic informacyjnych i pamiątkowych.
ZASADY PŁATNOŚCI
Zamawiający będzie dokonywał płatności częściowych na konto wskazane przez Wykonawcę w następujący sposób: 1. Pierwsza płatność w wysokości 50 % ryczałtowego wynagrodzenia nastąpi po upływie 6 miesięcy od rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy i po zaakceptowaniu Raportu Przejściowego przez Zamawiającego. W przypadku rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy w trakcie miesiąca kalendarzowego, Strony zgodnie ustalają, iż na potrzeby niniejszej umowy okres 6 miesięcy liczony będzie, od początku najbliższego miesiąca kalendarzowego, następującego po dniu rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy. 2. Druga płatność w wysokości 50 % wynagrodzenia ryczałtowego, zostanie wypłacona po zatwierdzeniu przez Zamawiającego Raportu po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie. RAPORT NI DLA ZAMAWIAJĄCEGO
1. Wymagania ogólne dotyczące raportowania: 1.1 raporty składane będą do Zamawiającego w 2 kopiach w języku polskim (wydruk komputerowy), jak również w wersji elektronicznej, 1.2 Forma i treść Raportu przed złożeniem go do Zamawiającego musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego, 1.3 Składane Raporty będą podlegały zatwierdzeniu przez Zamawiającego, a protokół zatwierdzenia Raportu będzie podstawą dokonywania płatności na rzeczy Wykonawcy, 2. Terminy przedstawiania i zatwierdzania Raportów. Wymagane terminy składania raportów: 2.1. Raport Przejściowy: w terminie do 15 dni po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy, liczonych od pierwszego dnia wykonywania umowy do ostatniego dnia pełnego miesiąca kalendarzowego następującego po rozpoczęciu umowy, 2.2. Raport po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie: w terminie do 15 dni od wydania ostatniego pozwolenia na użytkowanie dla wykonanych obiektów, 2.3. Zamawiający, w terminie 15 dni od daty otrzymania Raportu, powiadomi Wykonawcę o zatwierdzeniu lub odrzuceniu Raportu z podaniem przyczyn odrzucenia, 2.4. Jeżeli Zamawiający nie przekaże na piśmie żadnych uwag do Raportu w terminie 15 dni licząc od daty otrzymania, Raport będzie uważany za zatwierdzony przez Zamawiającego, 2.5. Wykonawca jest zobowiązany w terminie 15 dni od daty otrzymania uwag, usunąć wskazane przez Zamawiającego błędy w Raporcie. 3. Zakres Raportu Przejściowego Raport powinien zawierać informację o działaniach Wykonawcy realizowanych w okresie objętym raportowaniem. Do Raportu Wykonawca załączy wykaz ekspertów, którzy wykonywali pracę i zakres wykonywanych przez nich prac. 4. Zakres Raportu po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie Raport powinien stanowić obszerną analizę wykonania robót budowlanych wykonywanych w ramach umowy na roboty. Raport ten winien zawierać: 4.1. kopie protokołu Odbioru Końcowego oraz decyzji administracyjnych warunkujących użytkowanie obiektów, 4.2. wartość robót w wykonywanych w ramach umowy na roboty, 4.3. opis zakończonych robót wraz ze wskaźnikami rzeczowymi i finansowymi postępu robót, wysokościami nakładów według kategorii robót, powodami opóźnień i lub wydłużeniem czasu na ukończenie robót, 4.4. szczegóły dotyczące wszelkich pozwoleń wymaganych dla wykonania robót, 4.5. opis procedur bezpieczeństwa na terenie budowy, 4.6. szczegóły dotyczące napotkanych trudności administracyjnych i sposoby ich przezwyciężania, 4.7. pełną dokumentację fotograficzną z realizacji robót (również w wersji elektronicznej), 4.8. analizę finansową wykonania umowy na roboty, 4.9. ocenę stopnia osiągnięcia założonych wskaźników produktu, 4.10. wyniki sprawdzenia i zatwierdzenia dokumentacji powykonawczej, 4.11. krytyczną analizę wszystkich ważniejszych problemów, które wystąpiły w trakcie realizacji robót i podjętych działań naprawczych, 4.12. informację o wszelkich środkach promocyjnych podjętych przez Zamawiającego, NI i Wykonawcę.
Sosnowiec: Usługa Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole Miejskie Nr 20 przy ul. Śliwki 38 oraz Nr 47 przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu)
Numer ogłoszenia: 65893 - 2016; data zamieszczenia: 02.06.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta , al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2960600, faks 32 296 06 05.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.um.sosnowiec.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole Miejskie Nr 20 przy ul. Śliwki 38 oraz Nr 47 przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu).
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
UŻYTE OKREŚLENIA Umowa - Odnosi się do Umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą na pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki)
JRP - Jednostka Realizująca Projekt
u. p. z. p.- Aktualnie obowiązująca Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2164)
Zadanie inwestycyjne, umowa na roboty budowlane, Zadanie, - Odnoszą się do zadania pn.: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Zamawiający podjął decyzję o podziale na części przedmiotowego zamówienia w ramach jednego Zamówienia, tj. Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego 92 wraz z niezbędnym wyposażeniem Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki 38 wraz z niezbędnym wyposażeniem. Umowa na roboty budowlane oznacza zarówno umowę z wykonawcą części nr 1 i części nr 2.
Skrót NI - Odnosi się do Nadzoru Inwestorskiego dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki)
Skrót PM 47 - Odnosi się do Przedszkola Miejskiego nr 47 zlokalizowanego przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu
Skrót PM 20 - Odnosi się do Przedszkola Miejskiego nr 20 zlokalizowanego przy ul. A. Śliwki 38 w Sosnowcu
Skrót RPO WSL - Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020
Użytkownik - Odnosi do Przedszkola Miejskiego nr 20 w Sosnowcu i Przedszkola Miejskiego nr 47 w Sosnowcu. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Usługa Nadzoru Inwestorskiego (NI) dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Zakres obowiązków NI w ramach niniejszego zamówienia: 1. Profesjonalne świadczenie usług polegających w szczególności na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, zapewniające prawidłowe wykonawstwo wszystkich robót objętych wyżej wymienionym zadaniem oraz zarządzaniu technicznym, administracyjnym i finansowym zadaniem: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego wraz z niezbędnym wyposażeniem. Zakres zadania obejmuje: - termomodernizację istniejącego obiektu, - dobudowę kolejnego segmentu, w którym przewidziano 2 sale dydaktyczne, sale rekreacyjną, toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych), magazyny, sale do indywidualnych zajęć z dziećmi, - wykonanie placu zabaw, - wykonanie ścieżki rekreacyjnej, - dostawę mebli. Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki wraz z niezbędnym wyposażeniem Zakres zadania obejmuje: - termomodernizację istniejącego obiektu, - dobudowę kolejnego segmentu, w którym przewidziano 2 sale dydaktyczne, sale rekreacyjną, toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych), magazyny, sale do indywidualnych zajęć z dziećmi - przebudowę pomieszczenia kuchni, - dostawę wyposażenia kuchni, - zagospodarowanie placu zabaw z ogrodem dydaktycznym i zieloną klasą, - nasadzenia zieleni, - dostawę mebli. Autorem Dokumentacji projektowej jest: Konsorcjum: Pracownia Projektowa AiM Arkadiusz Miśkiewicz, ul. Walerego Wróblewskiego 51A lok 6. 41-106 Siemianowice Śląskie oraz MBC Automatyka i Wentylacja Sp. z o.o. 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Olimpijska 7 2. Ogólne obowiązki NI Przedstawiony poniżej wykaz głównych zadań Nadzoru Inwestorskiego nie wyklucza wykonywania wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne wg uznania Zamawiającego do prawidłowej realizacji zadania oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego, zgodnie z obowiązującym prawem: 2.1. Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego - oznacza osobę fizyczną, posiadającą kwalifikacje wymagane przez Rozdział 2 (Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie) i sprawującą funkcje nadzoru na Placu Budowy określone przez Art. 25 (obowiązki) oraz Art. 26 (prawa) polskiego Prawa Budowlanego.); 2.2. Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego (Inwestor Zastępczy - oznacza osobę inną niż Zamawiający, sprawującą na mocy pełnomocnictwa, udzielonego tej osobie przez Zamawiającego całość lub część czynności Inwestora przewidzianych w Art. 18 Rozdziału 3 (Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego) Prawa Budowlanego); 2.3. Pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego, (Koordynator Czynności Nadzoru Inwestycyjnego - oznacza osobę fizyczną, przewidzianą Art. 27 Prawa Budowlanego.) W zakresie umowy osobę Koordynatora wyznacza NI, 2.4. Ponadto NI będzie odpowiedzialny za: a) Zarządzanie techniczne, finansowe, organizacyjne, prawne umową na roboty budowlane, b) Prawidłową weryfikowalność wydatków ponoszonych w nadzorowanej przez NI umowie na roboty zgodnie z Wytycznymi obowiązującymi w RPO WSL, c) Sporządzenie dokumentów niezbędnych do prowadzenia umowy na roboty zgodnie z zasadami i wytycznymi wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, 2.5. Wspieranie działań Zamawiającego w trakcie realizacji umowy na roboty budowlane.
UWAGA:
Zamawiający podjął decyzję o podziale na części zamówienia na roboty budowlane tj. Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego 92 wraz z niezbędnym wyposażeniem Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki 38 wraz z niezbędnym wyposażeniem. Wykonawca będzie nadzorował część nr 1 i część nr 2, co oznacza iż przedmiotem nadzoru Wykonawcy może być jedna lub dwie odrębne umowy na roboty budowlane
SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI NADZORU INWESTORSKIEGO DLA UMOWY NA ROBOTY
1. Nadzór, monitoring i kontrola wykonania umowy na roboty pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i prawnym; 2. Bezstronne i obiektywne uczestniczenie w procesie inwestycyjnym (stanie na straży prawidłowo wykonanego przedsięwzięcia zgodnie z jego Warunkami oraz obowiązującymi przepisami i zasadami sztuki budowlanej i inżynierskiej; podejmowanie bezstronnych decyzji np. w sprawie roszczeń Wykonawców, wydawanie polecenia Wykonawcy zgodnie z zapisami umowy); 3. Pełnienie funkcji mediatora i rozjemcy w sporach - prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym oraz współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu wypełnienia warunków umowy; 4. Monitoring wskaźników wykonania rzeczowego i finansowego umowy na roboty; 5. Bieżące raportowanie o postępie w wykonywaniu robót; 6. Przeprowadzenie z wykonawcą robót odbiorów częściowych i końcowych ze szczególnym uwzględnieniem rozruchów poszczególnych instalacji i urządzeń; 7. Zapewnienie przestrzegania i stosowania obowiązującego Prawa Budowlanego wraz z aktami wykonawczymi przez Wykonawcę; 8. Analiza ryzyka w zakresie nadzorowanych robót; 9. Dokonanie zgodnie z ustawą o rachunkowości wyceny wartości początkowej środków trwałych wytworzonych w ramach nadzorowanych robót, sporządzenie druków przyjęcia środków trwałych na majątek Zamawiającego (druki OT); 10. Przygotowanie dla Zamawiającego dokumentów we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i formalno-prawnych związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty; 11. Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i formalno - prawnych związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty, w szczególności poprzez: a) prawidłową kwalifikację kosztów dokonywanych w ramach nadzorowanej umowy na roboty, zgodnych z Umową o dofinansowanie i obowiązującymi Wytycznymi dot. kwalifikowania kosztów w ramach RPO WSL, b) pomoc w przygotowaniu informacji do wniosków o płatność składanych przez Zamawiającego w ramach RPO WSL, w szczególności przekazywanie informacji o postępie wykonywaniu robót budowlanych i wskaźników wykonania rzeczowego w formacie zgodnym z Wytycznymi obowiązującymi w RPO WSL, c) informowanie o wszystkich występujących zagrożeniach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub i naprawczych dla ich przezwyciężenia, d) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu prac budowlanych, e) monitorowanie i kontrola odstępstw w nadzorowanych robotach pomiędzy wnioskiem dofinansowanie a zakresem rzeczowym wykonywanych robót, f) wykonywanie wszystkich innych czynności i zadań nie wymienionych w Umowie, które będą konieczne do prawidłowej realizacji nadzorowanej umowy na roboty (zgodnie z przepisami polskiego prawa, wytycznymi, procedurami RPO WSL oraz Instytucji Zarządzającej; 12. Zapobieganie powstawaniu jakichkolwiek nieprawidłowości w wykonaniu umowy na roboty, zarówno w zakresie technicznym, finansowym, organizacyjnym i prawnym jak również w osiągnięciu wymaganych wskaźników produktu; 13. W trakcie realizacji przedmiotu umowy, jak i po jej zakończeniu, NI jest zobowiązany do udostępnienia organom kontrolnym, będących w jego posiadaniu, dokumentów związanych z przedmiotowym zadaniem inwestycyjnym oraz do udzielenia wszelkich wyjaśnień pisemnych oraz ustnych na zadawane pytania przez Instytucje Zarządzające i kontrolujące kierowane bezpośrednio do NI jak i za pośrednictwem Zamawiającego.
USŁUGI PROWADZONE W OKRESIE REALIZACJI UMOWY
1) Współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty, 2) informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, 3) pomoc w działaniach Zamawiającego związanych z regułami wdrażania zadań w ramach RPO WSL, 4) asystowanie wykonawcy umowy na roboty przy otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, decyzji administracyjnych i zezwoleń, 5) przygotowanie rozliczenia rzeczowo - finansowego umowy na roboty łącznie z przygotowaniem kart obiektów zgodnie z klasyfikacją środków trwałych, 6) dostarczanie Zamawiającemu wszystkich żądanych informacji, dotyczących prowadzenia zadań inwestycyjnych zarządzanych przez NI, 7) wprowadzanie na plac budowy Podwykonawców zatwierdzonych przez Zamawiającego, w tym opiniowanie umów z podwykonawcami. W przypadku powstania jakichkolwiek zagrożeń dla prawidłowego przeprowadzenia umowy na roboty NI ma obowiązek natychmiastowego wprowadzenia postępowania naprawczego, skutkującego usunięciem zagrożenia. Odpowiedzialność NI powinna uwzględnić wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym zakresie zadań, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji umowy na roboty (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
INNE WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO
1. Archiwizacja Wykonawca będzie gromadzić i przechowywać przygotowywane przez siebie dokumenty związane z realizacją umowy przez okres 5 lat od daty płatności dokonanej przez Zamawiającego dla NI. 2. Obowiązki Zamawiającego w zakresie współpracy z Wykonawcą. 2.1 Zamawiający dostarczy na wniosek Wykonawcy: 1) Niezbędną dokumentację, obejmującą: umowę o dofinansowanie wraz z załącznikami i dokumentami związanymi ( Wniosek Aplikacyjny wraz z załącznikami), - jeśli na moment podpisania umowy z NI będzie nią dysponował, dokumentację przetargową dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki) wraz z dokumentacją projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego dla PM 47 i PM 20). Dokumentacja ta jest dostępna pod linkiem: http: bip.um.sosnowiec.pl Article get id,524581.html. Umowę z wykonawcą robót budowlanych wraz ze złożoną ofertą. 2) Listę personelu pełniącego funkcję zarządzającą zadaniem wraz z składem osobowym. 2.2 Zamawiający zapewni ponadto: 1) wsparcie w zagadnieniach formalnych w przypadkach, gdzie uczestnictwo Zamawiającego jest wymagane przez prawo i dozwolone przez instytucje zaangażowane w Projekt, w których NI jest uprawniony do reprezentowania Zamawiającego, 2) asystowanie w wyjaśnieniach wszystkich aspektów prawnych związanych z umową na roboty, 3. Personel kluczowy NI dla nadzoru nad umową na roboty. 3.1. Aby wypełnić zobowiązania wynikające z realizacji Umowy, Wykonawca zapewni wykwalifikowany personel; 3.2. Wymagania Zamawiającego dotyczące Personelu Kluczowego NI zostały sprecyzowane w IDW; 3.3. W przypadku gdy osoby, biorące udział w realizacji zamówienia, nie znają języka polskiego wymagane jest aby Wykonawca zapewnił pełną usługę tłumaczenia na i z języka polskiego. Personel zatrudniony przy realizacji umowy zapewni nadzór inwestorski zgodnie z Polskim Prawem Budowlanym. Wykonawca musi posiadać udokumentowane kwalifikacje i doświadczenie w dziedzinach, które mają kluczowe znaczenie dla niniejszej umowy; 3.4. Personel Kluczowy NI nie wyczerpuje wymagań Zamawiającego, dlatego Wykonawca powinien określić swoje własne potrzeby w odniesieniu do zastosowanej organizacji robót i zatrudnić cały niezbędny personel wymagany do efektywnego i skutecznego wdrożenia zadania; 3.5. Wykonawca powinien wyposażyć swój zespół ekspertów i inspektorów w niezbędne wsparcie i techniczną pomoc innych ekspertów (eksperci niekluczowi), którzy mogą być niezbędni do prawidłowej realizacji umowy; 3.6. Podczas nieobecności jakiegokolwiek eksperta z listy personelu przewidzianego do realizacji umowy, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Wykonawca ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy eksperta dla uniknięcia opóźnień w realizacji robót budowlanych. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie do zaaprobowania przez Zamawiającego; 3.7. W trakcie obowiązywania Umowy Wykonawca zapewni pełną dyspozycyjność członków swojego Zespołu dla pracowników Zamawiającego. W tym celu po podpisaniu Umowy NI dostarczy Zamawiającemu pełną listę swojego personelu z danymi teleadresowymi ( tel., fax, e-mail); 4. Promocja Projektu. Wykonawca przy realizacji swoich działań powinien w miarę możliwości przekazywać mieszkańcom miasta Sosnowca wiedzy na temat celów i korzyści wynikających z realizacji inwestycji w ramach POIiS RPO WSL poprzez działania informacyjno-promocyjne i edukacyjne prowadzone przez Zamawiającego, zgodne z niżej wymienionymi aktami prawnymi i wytycznymi obowiązującymi w ramach RPO WSL w zakresie działań informacyjno- promocyjnych. Wszystkie działania NI i Wykonawcy umowy na roboty, który nadzoruje NI powinny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. W ramach obowiązków Wykonawcy Umowy na roboty budowlane jest montaż 2 tablic informacyjnych i pamiątkowych.
ZASADY PŁATNOŚCI
Zamawiający będzie dokonywał płatności częściowych na konto wskazane przez Wykonawcę w następujący sposób: 1. Pierwsza płatność w wysokości 50 % ryczałtowego wynagrodzenia nastąpi po upływie 6 miesięcy od rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy i po zaakceptowaniu Raportu Przejściowego przez Zamawiającego. W przypadku rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy w trakcie miesiąca kalendarzowego, Strony zgodnie ustalają, iż na potrzeby niniejszej umowy okres 6 miesięcy liczony będzie, od początku najbliższego miesiąca kalendarzowego, następującego po dniu rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy. 2. Druga płatność w wysokości 50 % wynagrodzenia ryczałtowego, zostanie wypłacona po zatwierdzeniu przez Zamawiającego Raportu po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie. RAPORT NI DLA ZAMAWIAJĄCEGO
1. Wymagania ogólne dotyczące raportowania: 1.1 raporty składane będą do Zamawiającego w 2 kopiach w języku polskim (wydruk komputerowy), jak również w wersji elektronicznej, 1.2 Forma i treść Raportu przed złożeniem go do Zamawiającego musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego, 1.3 Składane Raporty będą podlegały zatwierdzeniu przez Zamawiającego, a protokół zatwierdzenia Raportu będzie podstawą dokonywania płatności na rzeczy Wykonawcy, 2. Terminy przedstawiania i zatwierdzania Raportów. Wymagane terminy składania raportów: 2.1. Raport Przejściowy: w terminie do 15 dni po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy, liczonych od pierwszego dnia wykonywania umowy do ostatniego dnia pełnego miesiąca kalendarzowego następującego po rozpoczęciu umowy, 2.2. Raport po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie: w terminie do 15 dni od wydania ostatniego pozwolenia na użytkowanie dla wykonanych obiektów, 2.3. Zamawiający, w terminie 15 dni od daty otrzymania Raportu, powiadomi Wykonawcę o zatwierdzeniu lub odrzuceniu Raportu z podaniem przyczyn odrzucenia, 2.4. Jeżeli Zamawiający nie przekaże na piśmie żadnych uwag do Raportu w terminie 15 dni licząc od daty otrzymania, Raport będzie uważany za zatwierdzony przez Zamawiającego, 2.5. Wykonawca jest zobowiązany w terminie 15 dni od daty otrzymania uwag, usunąć wskazane przez Zamawiającego błędy w Raporcie. 3. Zakres Raportu Przejściowego Raport powinien zawierać informację o działaniach Wykonawcy realizowanych w okresie objętym raportowaniem. Do Raportu Wykonawca załączy wykaz ekspertów, którzy wykonywali pracę i zakres wykonywanych przez nich prac. 4. Zakres Raportu po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie Raport powinien stanowić obszerną analizę wykonania robót budowlanych wykonywanych w ramach umowy na roboty. Raport ten winien zawierać: 4.1. kopie protokołu Odbioru Końcowego oraz decyzji administracyjnych warunkujących użytkowanie obiektów, 4.2. wartość robót w wykonywanych w ramach umowy na roboty, 4.3. opis zakończonych robót wraz ze wskaźnikami rzeczowymi i finansowymi postępu robót, wysokościami nakładów według kategorii robót, powodami opóźnień i lub wydłużeniem czasu na ukończenie robót, 4.4. szczegóły dotyczące wszelkich pozwoleń wymaganych dla wykonania robót, 4.5. opis procedur bezpieczeństwa na terenie budowy, 4.6. szczegóły dotyczące napotkanych trudności administracyjnych i sposoby ich przezwyciężania, 4.7. pełną dokumentację fotograficzną z realizacji robót (również w wersji elektronicznej), 4.8. analizę finansową wykonania umowy na roboty, 4.9. ocenę stopnia osiągnięcia założonych wskaźników produktu, 4.10. wyniki sprawdzenia i zatwierdzenia dokumentacji powykonawczej, 4.11. krytyczną analizę wszystkich ważniejszych problemów, które wystąpiły w trakcie realizacji robót i podjętych działań naprawczych, 4.12. informację o wszelkich środkach promocyjnych podjętych przez Zamawiającego, NI i Wykonawcę..
II.1.5)
V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- Zamawiający przewiduje udzielenie zamówień uzupełniających w stosunku do zamówienia podstawowego, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych w wysokości do 20 % zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień. Ewentualny zakres usług uzupełniających to pełnienie nadzoru inwestorskiego dla: a) Roboty instalacyjne; b) Roboty konstrukcyjno-budowlane; c) Wyposażenie placu zabaw; d) Zagospodarowanie terenu. Zamówienie uzupełniające zostanie ewentualnie udzielone na warunkach określonych w ustawie Prawo zamówień publicznych w trybie zamówienia z wolnej ręki.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9, 71.54.00.00-5, 71.63.00.00-3, 71.54.10.00-2, 71.50.00.00-3.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 12.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1) Wykonawca zobowiązany jest przed upływem terminu składania ofert wnieść wadium w wysokości: 2.600,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące sześćset 00/100). 2) Wadium może być wnoszone w formach określonych w art. 45 ust. 6 pkt 1-5 ustawy. 3) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Gmina Sosnowiec, ING Bank Śląski, Nr 97 1050 1142 1000 0008 0000 1208. Za skutecznie wniesione wadium w pieniądzu Zamawiający uzna wadium, które w oznaczonym terminie znajduje się na rachunku Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć kopię polecenia przelewu. 4) Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5) W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium, oryginał dokumentu należy złożyć w Wydziale Finansowym Urzędu Miejskiego w Sosnowcu, Al. Zwycięstwa 20, II piętro, pokój 310. Do oferty należy dołączyć kserokopię złożonego dokumentu. Wadium wnoszone w formie innej niż w pieniądzu musi spełniać wymagania wynikające z ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności określać bezwarunkowy, nieodwołalny obowiązek zapłaty na pierwsze żądanie Zamawiającego, w przypadkach określonych w ustawie oraz być ważne przez okres związania ofertą, określony w niniejszej SIWZ. Musi być wykonalne na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. 6) Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza z zastrzeżeniem pkt XI. 7) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 8) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 9) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt 6, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. 10) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 11) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWarunek zostanie spełniony, o ile Wykonawca wykaże, że pełnił funkcję nadzoru inwestorskiego dla: a) roboty budowlanej polegającej na: budowie obiektu o kubaturze większej niż 1500 m3 lub polegającej na: przebudowie/rozbudowie obiektu zwiększającej kubaturę obiektu o więcej niż 1500 m3; oraz b) roboty budowlanej z zakresu termomodernizacji obiektu. Zamawiający dopuszcza łączenie usług w zakresie a) i b) w jednym zamówieniu.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie precyzuje warunku udziału w postępowaniu w tym zakresie. Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie zgodne ze wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWarunek ten zostanie spełniony, o ile Wykonawca wykaże, iż dysponuje co najmniej: 1) Minimum jednym Inspektorem nadzoru w branży konstrukcyjno - budowlanej (ekspert nr 1) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: a) doświadczenie zawodowe jako inspektor nadzoru inwestorskiego branży konstrukcyjno - budowlanej dla przynajmniej dwóch robót, gdzie w każdej realizowany był obiekt o kubaturze nie mniejszej niż 1000m3. b) stosowne uprawnienia, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń, które zostały wydane zgodnie z obowiązującym prawem 2) Minimum jednym Inspektorem nadzoru w branży instalacyjnej w zakresie sieci i instalacji elektrycznych i energetycznych (ekspert nr 2) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: a) doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektor nadzoru inwestorskiego branży elektrycznej dla przynajmniej dwóch robót, gdzie w każdej realizowany był obiekt o kubaturze nie mniejszej niż 1000 m3. b) stosowne uprawnienia, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń, które zostały wydane zgodnie z obowiązującym prawem. 3) Minimum jednym Inspektorem nadzoru w branży sanitarnej (ekspert nr 3) - niniejsza osoba ma posiadać następujące kwalifikacje: a) doświadczenie zawodowe na stanowisku inspektor nadzoru inwestorskiego branży sanitarnej dla przynajmniej dwóch robót, gdzie w każdej realizowany był obiekt o kubaturze nie mniejszej niż 1000m3. b) stosowne uprawnienia, które upoważniają do pełnienia samodzielnej funkcji technicznej do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń, które zostały wydane zgodnie z obowiązującym prawem. 4) Minimum jednym Ekspertem ds. rozliczeń (ekspert nr 4) - niniejsza osoba ma posiadać co najmniej 3 letnie łączne doświadczenie zawodowe w zakresie rozliczania zadań inwestycyjnych.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWarunek zostanie spełniony, o ile Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na dzień składania ofert w wysokości co najmniej 80.000,00 zł (słownie: osiemdziesiąt tysięcy złotych 00/100);
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
- informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową innego podmiotu, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 96
- 2 - Termin płatności - 4
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zmiana postanowień Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy jest możliwa w następujących przypadkach: a) gdy zmiana przedmiotu umowy będzie konieczna w zakresie niezbędnym do prawidłowego wykonania zamówienia i zostanie dokonana na warunkach określonych w niniejszej umowie. b) w przypadku zaistnienia okoliczności, w których zbędne będzie wykonanie danej części zamówienia, co spowoduje rezygnację z części pracy oraz związane z tym obniżenie wynagrodzenia, c) zmiana sposobu realizacji zamówienia będzie wynikać ze zmian w obowiązujących przepisach prawa bądź obowiązujących wytycznych mających wpływ na realizację przedmiotu umowy, d) zmiana terminu wykonania umowy w przypadku zaistnienia okoliczności niezależnych od Wykonawcy lub Zamawiającego na warunkach określonych w niniejszej umowie.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.um.sosnowiec.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urzędzie Miasta Sosnowca, ul. Ignacego Mościckiego 14, w pokoju 213, II piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
13.06.2016 godzina 09:00, miejsce: Urzędzie Miasta Sosnowca, ul. Ignacego Mościckiego 14, w pokoju 213, II piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Numer ogłoszenia: 80137 - 2016; data zamieszczenia: 10.06.2016
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
65893 - 2016 data 02.06.2016 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta, al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2960600, fax. 32 296 06 05.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
II.1.4).
W ogłoszeniu jest:
SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI NADZORU INWESTORSKIEGO DLA UMOWY NA ROBOTY
18) przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z umową oraz dobrą praktyką inżynierską; wymaga się także inspekcji związanych z przeprowadzeniem nadzoru, kontroli, pomiarów i prób urządzeń, materiałów i wykonanych robót podczas procesu produkcji u wytwórcy, wyjazdy te będą się odbywały na koszt NI, w celu zapewnienia sprawnego przebiegu inwestycji,.
W ogłoszeniu powinno być:
SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI NADZORU INWESTORSKIEGO DLA UMOWY NA ROBOTY
18) przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z umową oraz dobrą praktyką inżynierską; W sytuacji gdy załączone do Wniosku materiałowego Wykonawcy robót budowlanych dokumenty dopuszczające je do stosowania w budownictwie są dla NI niewystarczające wymaga się także inspekcji związanych z przeprowadzeniem nadzoru, kontroli, pomiarów i prób urządzeń, materiałów podczas procesu produkcji u wytwórcy, wyjazdy te będą się odbywały na koszt NI, w celu zapewnienia sprawnego przebiegu inwestycji,.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
IV.4.4).
W ogłoszeniu jest:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 13.06.2016 godzina 09:00, miejsce: Urzędzie Miasta Sosnowca, ul. Ignacego Mościckiego 14, w pokoju 213, II piętro..
W ogłoszeniu powinno być:
Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 17.06.2016 godzina 09:00, miejsce: Urzędzie Miasta Sosnowca, ul. Ignacego Mościckiego 14, w pokoju 213, II piętro..
Sosnowiec: Usługa Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole Miejskie Nr 20 przy ul. Śliwki 38 oraz Nr 47 przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu)
Numer ogłoszenia: 182123 - 2016; data zamieszczenia: 17.08.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 65893 - 2016r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Sosnowiec - miasto posiadające prawa powiatu - reprezentowana przez Prezydenta Miasta, al. Zwycięstwa 20, 41-200 Sosnowiec, woj. śląskie, tel. 32 2960600, faks 32 296 06 05.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole Miejskie Nr 20 przy ul. Śliwki 38 oraz Nr 47 przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu).
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
UŻYTE OKREŚLENIA Umowa - Odnosi się do Umowy pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą na pełnienie funkcji Nadzoru Inwestorskiego dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki) JRP - Jednostka Realizująca Projekt u. p. z. p.- Aktualnie obowiązująca Ustawa z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2015 r. poz. 2164) Zadanie inwestycyjne, umowa na roboty budowlane, Zadanie, - Odnoszą się do zadania pn.: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Zamawiający podjął decyzję o podziale na części przedmiotowego zamówienia w ramach jednego Zamówienia, tj. Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego 92 wraz z niezbędnym wyposażeniem
Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki 38 wraz z niezbędnym wyposażeniem.
Umowa na roboty budowlane oznacza zarówno umowę z wykonawcą części nr 1 i części nr 2. Skrót NI - Odnosi się do Nadzoru Inwestorskiego dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki), Skrót PM 47 - Odnosi się do Przedszkola Miejskiego nr 47 zlokalizowanego przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu, Skrót PM 20 - Odnosi się do Przedszkola Miejskiego nr 20 zlokalizowanego przy ul. A. Śliwki 38 w Sosnowcu, Skrót RPO WSL - Regionalny Program Operacyjny Województwa Śląskiego na lata 2014 - 2020, Użytkownik - Odnosi do Przedszkola Miejskiego nr 20 w Sosnowcu i Przedszkola Miejskiego nr 47 w Sosnowcu.
PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA Usługa Nadzoru Inwestorskiego (NI) dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Zakres obowiązków NI w ramach niniejszego zamówienia: 1. Profesjonalne świadczenie usług polegających w szczególności na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego nad robotami budowlanymi, zapewniające prawidłowe wykonawstwo wszystkich robót objętych wyżej wymienionym zadaniem oraz zarządzaniu technicznym, administracyjnym i finansowym zadaniem: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki). Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego wraz z niezbędnym wyposażeniem. Zakres zadania obejmuje: - termomodernizację istniejącego obiektu, - dobudowę kolejnego segmentu, w którym przewidziano 2 sale dydaktyczne, sale rekreacyjną, toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych), magazyny, sale do indywidualnych zajęć z dziećmi, - wykonanie placu zabaw, - wykonanie ścieżki rekreacyjnej, - dostawę mebli. Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki wraz z niezbędnym wyposażeniem Zakres zadania obejmuje: - termomodernizację istniejącego obiektu, - dobudowę kolejnego segmentu, w którym przewidziano 2 sale dydaktyczne, sale rekreacyjną, toalety (w tym dla osób niepełnosprawnych), magazyny, sale do indywidualnych zajęć z dziećmi - przebudowę pomieszczenia kuchni, - dostawę wyposażenia kuchni - zagospodarowanie placu zabaw z ogrodem dydaktycznym i zieloną klasą, - nasadzenia zieleni, - dostawę mebli. Autorem Dokumentacji projektowej jest: Konsorcjum: Pracownia Projektowa AiM Arkadiusz Miśkiewicz, ul. Walerego Wróblewskiego 51A lok 6. 41-106 Siemianowice Śląskie oraz MBC Automatyka i Wentylacja Sp. z o.o. 41-100 Siemianowice Śląskie, ul. Olimpijska 7 2. Ogólne obowiązki NI Przedstawiony poniżej wykaz głównych zadań Nadzoru Inwestorskiego nie wyklucza wykonywania wszystkich innych czynności i zadań, które będą konieczne wg uznania Zamawiającego do prawidłowej realizacji zadania oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego, zgodnie z obowiązującym prawem:
2.1. Pełnienie funkcji Inspektora nadzoru inwestorskiego (Inspektor Nadzoru Inwestorskiego - oznacza osobę fizyczną, posiadającą kwalifikacje wymagane przez Rozdział 2 (Samodzielne funkcje techniczne w budownictwie) i sprawującą funkcje nadzoru na Placu Budowy określone przez Art. 25 (obowiązki) oraz Art. 26 (prawa) polskiego Prawa Budowlanego.);
2.2. Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego (Inwestor Zastępczy - oznacza osobę inną niż Zamawiający, sprawującą na mocy pełnomocnictwa, udzielonego tej osobie przez Zamawiającego całość lub część czynności Inwestora przewidzianych w Art. 18 Rozdziału 3 (Prawa i obowiązki uczestników procesu budowlanego) Prawa Budowlanego);
2.3. Pełnienie funkcji Koordynatora czynności inspektorów nadzoru inwestorskiego, (Koordynator Czynności Nadzoru Inwestycyjnego - oznacza osobę fizyczną, przewidzianą Art. 27 Prawa Budowlanego.) W zakresie umowy osobę Koordynatora wyznacza NI,
2.4. Ponadto NI będzie odpowiedzialny za: a) Zarządzanie techniczne, finansowe, organizacyjne, prawne umową na roboty budowlane, b) Prawidłową weryfikowalność wydatków ponoszonych w nadzorowanej przez NI umowie na roboty zgodnie z Wytycznymi obowiązującymi w RPO WSL, c) Sporządzenie dokumentów niezbędnych do prowadzenia umowy na roboty zgodnie z zasadami i wytycznymi wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, 2.5. Wspieranie działań Zamawiającego w trakcie realizacji umowy na roboty budowlane.
UWAGA: Zamawiający podjął decyzję o podziale na części zamówienia na roboty budowlane tj. Część nr 1 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 47 ul. Piłsudskiego 92 wraz z niezbędnym wyposażeniem Cześć nr 2 - Rozbudowa infrastruktury przedszkola nr 20 ul. Śliwki 38 wraz z niezbędnym wyposażeniem. Wykonawca będzie nadzorował część nr 1 i część nr 2, co oznacza iż przedmiotem nadzoru Wykonawcy może być jedna lub dwie odrębne umowy na roboty budowlane
SZCZEGÓŁOWE OBOWIĄZKI NADZORU INWESTORSKIEGO DLA UMOWY NA ROBOTY
1. Nadzór, monitoring i kontrola wykonania umowy na roboty pod względem technicznym, finansowym, organizacyjnym i prawnym; 2. Bezstronne i obiektywne uczestniczenie w procesie inwestycyjnym (stanie na straży prawidłowo wykonanego przedsięwzięcia zgodnie z jego Warunkami oraz obowiązującymi przepisami i zasadami sztuki budowlanej i inżynierskiej; podejmowanie bezstronnych decyzji np. w sprawie roszczeń Wykonawców, wydawanie polecenia Wykonawcy zgodnie z zapisami umowy); 3. Pełnienie funkcji mediatora i rozjemcy w sporach - prowadzenie polubownych uzgodnień w przypadku zaistnienia konfliktu pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym oraz współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu wypełnienia warunków umowy; 4. Monitoring wskaźników wykonania rzeczowego i finansowego umowy na roboty; 5. Bieżące raportowanie o postępie w wykonywaniu robót; 6. Przeprowadzenie z wykonawcą robót odbiorów częściowych i końcowych ze szczególnym uwzględnieniem rozruchów poszczególnych instalacji i urządzeń; 7. Zapewnienie przestrzegania i stosowania obowiązującego Prawa Budowlanego wraz z aktami wykonawczymi przez Wykonawcę; 8. Analiza ryzyka w zakresie nadzorowanych robót; 9. Dokonanie zgodnie z ustawą o rachunkowości wyceny wartości początkowej środków trwałych wytworzonych w ramach nadzorowanych robót, sporządzenie druków przyjęcia środków trwałych na majątek Zamawiającego (druki OT); 10. Przygotowanie dla Zamawiającego dokumentów we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i formalno-prawnych związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty; 11. Wspieranie Zamawiającego we wszystkich czynnościach technicznych, administracyjnych i formalno - prawnych związanych z wdrożeniem i realizacją umowy na roboty, w szczególności poprzez: a) prawidłową kwalifikację kosztów dokonywanych w ramach nadzorowanej umowy na roboty, zgodnych z Umową o dofinansowanie i obowiązującymi Wytycznymi dot. kwalifikowania kosztów w ramach RPO WSL, b) pomoc w przygotowaniu informacji do wniosków o płatność składanych przez Zamawiającego w ramach RPO WSL, w szczególności przekazywanie informacji o postępie wykonywaniu robót budowlanych i wskaźników wykonania rzeczowego w formacie zgodnym z Wytycznymi obowiązującymi w RPO WSL, c) informowanie o wszystkich występujących zagrożeniach oraz problemach przewidywanych i podejmowanych działaniach zapobiegawczych lub i naprawczych dla ich przezwyciężenia, d) analizowanie i sugerowanie wszelkich zmian w projektach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub po wykonaniu prac budowlanych, e) monitorowanie i kontrola odstępstw w nadzorowanych robotach pomiędzy wnioskiem dofinansowanie a zakresem rzeczowym wykonywanych robót, f) wykonywanie wszystkich innych czynności i zadań nie wymienionych w Umowie, które będą konieczne do prawidłowej realizacji nadzorowanej umowy na roboty (zgodnie z przepisami polskiego prawa, wytycznymi, procedurami RPO WSL oraz Instytucji Zarządzającej; 12. Zapobieganie powstawaniu jakichkolwiek nieprawidłowości w wykonaniu umowy na roboty, zarówno w zakresie technicznym, finansowym, organizacyjnym i prawnym jak również w osiągnięciu wymaganych wskaźników produktu; 13. W trakcie realizacji przedmiotu umowy, jak i po jej zakończeniu, NI jest zobowiązany do udostępnienia organom kontrolnym, będących w jego posiadaniu, dokumentów związanych z przedmiotowym zadaniem inwestycyjnym oraz do udzielenia wszelkich wyjaśnień pisemnych oraz ustnych na zadawane pytania przez Instytucje Zarządzające i kontrolujące kierowane bezpośrednio do NI jak i za pośrednictwem Zamawiającego.
NI będzie wykonywać swoje obowiązki w ścisłej współpracy z Zamawiającym, zgodnie z wydanymi poleceniami i obowiązującymi przepisami prawa. 1) Opracowanie i wdrożenie odpowiedniego systemu zarządzania umową na roboty, który zapewni stały nadzór i kontrolę oraz jego realizację w oparciu o Dokumentację Przetargową, projektową, oraz harmonogram rzeczowy i finansowy, 2) weryfikacja i zatwierdzanie planów zapewnienia jakości wykonawcy umowy na roboty, 3) wydanie Wykonawcy umowy na roboty powiadomienia o dacie rozpoczęcia robót, 4) prowadzenie pełnego nadzoru inwestorskiego nad robotami w ramach umowy na roboty, ze szczególnym uwzględnieniem polskiego Prawa Budowlanego oraz aktów wykonawczych. Nadzór musi być prowadzony przez zespół ekspertów, którzy posiadają odpowiednie uprawnienia wymagane przez Polskie Prawo Budowlane, 5) ścisła współpraca z innymi jednostkami sprawującymi nadzór nad wykonywanymi robotami, 6) prowadzenie technicznego, finansowego, administracyjnego i prawnego nadzoru nad prowadzonymi pracami, egzekwowanie zgodności prowadzonych prac z: - dokumentacją przetargową na wybór wykonawcy umowy na roboty, - założonym harmonogramem, -pozwoleniami na budowę oraz innymi decyzjami administracyjnymi, - projektami technicznymi, - specyfikacjami technicznymi, - obowiązującym prawem, - wnioskiem odofinansowanie, - zasadami wiedzy inżynierskiej, - warunkami programów instytucji finansujących umowę na roboty 7) nadzór nad prawidłowością i zgodnością z warunkami umowy polis ubezpieczeniowych, zabezpieczeń finansowych umowy na roboty, gwarancji, oraz kontrola nad terminowym regulowaniem i przekazywaniem Zamawiającemu składek za wymagane ubezpieczenie, 8) mediacja w polubownym rozstrzyganiu wszelkich sporów powstałych pomiędzy stronami umowy na roboty, zapobieganie sporom, 9) weryfikacja punktów odniesienia i wytyczania obiektów, 10) monitorowanie postępu prac włącznie ze składaniem z nich raportów, w których będą brane pod uwagę zarówno wskaźniki rzeczowe, jak i finansowe, 11) organizowanie i prowadzenie cyklicznych narad koordynacyjnych (co najmniej raz w miesiącu lub tak często jak będzie to konieczne dla prawidłowego postępu robót) oraz przygotowanie notatek w celu umożliwienia podejmowania decyzji o każdym zagadnieniu, które wpływa na postęp robót, sporządzanie protokołów ze spotkań, 12) sporządzanie na wniosek Zamawiającego informacji w zakresie postępu rzeczowego i finansowego umowy na roboty zgodnie z wymaganiami Instytucji Zarządzającej dla RPO WSL, 13) zatwierdzanie rysunków, projektów i dokumentów wykonawczych sporządzanych przez wykonawcę umowy na roboty z komentarzami dla Zamawiającego (jeżeli wystąpi taka potrzeba), pod kątem zgodności z zapisami umowy, 14) zatwierdzanie materiałów budowlanych i instalacyjnych, urządzeń oraz dostaw wykonawcy umowy na roboty, sprawdzanie jakości dokumentów, zezwoleń, deklaracji zgodności, aprobat technicznych, certyfikatów, atestów itd., w celu uniknięcia użycia materiałów niedopuszczonych do stosowania w budownictwie, 15) wykonywanie obmiarów robót i potwierdzenie ilości i jakości oraz określanie wartości wykonanych robót zgodnie z umową, 16) weryfikacja dokumentów pod płatności Wykonawcy, 17) przygotowanie protokołu odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu, końcowego oraz udział w tych odbiorach, 18) przeprowadzanie regularnych inspekcji placu budowy sprawdzających jakość wykonania i materiałów zgodnie z umową oraz dobrą praktyką inżynierską; W sytuacji gdy załączone do Wniosku materiałowego Wykonawcy robót budowlanych dokumenty dopuszczające je do stosowania w budownictwie są dla NI niewystarczające wymaga się także inspekcji związanych z przeprowadzeniem nadzoru, kontroli, pomiarów i prób urządzeń, materiałów podczas procesu produkcji u wytwórcy, wyjazdy te będą się odbywały na koszt NI, w celu zapewnienia sprawnego przebiegu inwestycji, 19) kontrola zgodności wykonywania robót z wymaganiami bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 20) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przedkładanie kompetentnym organom dokumentacji powykonawczej, 21) zatwierdzanie proponowanych metod wykonywania robót budowlanych, włączając w to roboty tymczasowe zaproponowane przez wykonawców, 22) nadzorowanie prób, badań i rozruchów poszczególnych instalacji i urządzeń, 23) rekomendowanie wszystkich zmian w planach i specyfikacjach, które mogą okazać się niezbędne lub pożądane podczas lub w następstwie wykonywania robót budowlanych oraz przygotowanie do tego niezbędnych dokumentów, 24) uzgadnianie z Zamawiającym wszelkich zmian dotyczących wartości robót. 25) sporządzanie dokumentacji niezbędnej do wprowadzenia wszelkich wymaganych i zgodnych z prawem zmian w umowie na roboty wraz z niezbędnymi (obejmujących uzasadnienie merytoryczne i prawne), 26) sprawdzenie dokumentacji powykonawczej sporządzonej przez wykonawcę umowy na roboty i dostarczenie jej do Zamawiającego wraz z dokumentacją dotyczącą nadzorowanych robót w formie uzgodnionej z Zamawiającym, 27) sprawdzenie kompletności dokumentacji wykonawcy i oświadczeń wymaganych przez odpowiednie uregulowania, 28) zestawienie kompletnej dokumentacji powykonawczej oraz nadzór nad uzyskaniem w imieniu Zamawiającego wymaganych ostatecznych decyzji administracyjnych, w szczególności np. pozwolenia na użytkowanie, lub innych decyzji zgodnie z obowiązującym prawem, 29) prowadzenie dokumentacji fotograficznej, 30) pełnienie nadzoru autorskiego.
USŁUGI PROWADZONE W OKRESIE REALIZACJI UMOWY 1) Współpraca z Zamawiającym w egzekwowaniu postanowień umowy na roboty, 2) informowanie Zamawiającego o wszystkich problemach istniejących i przewidywanych razem ze sposobami ich rozwiązywania i lub działaniami korygującymi mającymi na celu usuwanie takich problemów, 3) pomoc w działaniach Zamawiającego związanych z regułami wdrażania zadań w ramach RPO WSL, 4) asystowanie wykonawcy umowy na roboty przy otrzymaniu wszystkich niezbędnych dokumentów, decyzji administracyjnych i zezwoleń, 5) przygotowanie rozliczenia rzeczowo - finansowego umowy na roboty łącznie z przygotowaniem kart obiektów zgodnie z klasyfikacją środków trwałych, 6) dostarczanie Zamawiającemu wszystkich żądanych informacji, dotyczących prowadzenia zadań inwestycyjnych zarządzanych przez NI, 7) wprowadzanie na plac budowy Podwykonawców zatwierdzonych przez Zamawiającego, w tym opiniowanie umów z podwykonawcami. W przypadku powstania jakichkolwiek zagrożeń dla prawidłowego przeprowadzenia umowy na roboty NI ma obowiązek natychmiastowego wprowadzenia postępowania naprawczego, skutkującego usunięciem zagrożenia. Odpowiedzialność NI powinna uwzględnić wszystkie inne czynności i zadania nie wymienione w niniejszym zakresie zadań, które okażą się konieczne dla prawidłowej realizacji umowy na roboty (zgodnie z wymaganiami Zamawiającego) oraz zabezpieczenia interesów Zamawiającego.
INNE WYMAGANIA ZAMAWIAJĄCEGO 1. Archiwizacja Wykonawca będzie gromadzić i przechowywać przygotowywane przez siebie dokumenty związane z realizacją umowy przez okres 5 lat od daty płatności dokonanej przez Zamawiającego dla NI. 2. Obowiązki Zamawiającego w zakresie współpracy z Wykonawcą. 2.1 Zamawiający dostarczy na wniosek Wykonawcy: 1) Niezbędną dokumentację, obejmującą: umowę o dofinansowanie wraz z załącznikami i dokumentami związanymi ( Wniosek Aplikacyjny wraz z załącznikami), - jeśli na moment podpisania umowy z NI będzie nią dysponował, dokumentację przetargową dla zadania Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole nr 47 ul. Piłsudskiego, Przedszkole nr 20 ul. A. Śliwki) wraz z dokumentacją projektową będącą w posiadaniu Zamawiającego dla PM 47 i PM 20). Dokumentacja ta jest dostępna pod linkiem: http: bip.um.sosnowiec.pl Article get id,524581.html. Umowę z wykonawcą robót budowlanych wraz ze złożoną ofertą. 2) Listę personelu pełniącego funkcję zarządzającą zadaniem wraz z składem osobowym. 2.2 Zamawiający zapewni ponadto: 1) wsparcie w zagadnieniach formalnych w przypadkach, gdzie uczestnictwo Zamawiającego jest wymagane przez prawo i dozwolone przez instytucje zaangażowane w Projekt, w których NI jest uprawniony do reprezentowania Zamawiającego, 2) asystowanie w wyjaśnieniach wszystkich aspektów prawnych związanych z umową na roboty, 3. Personel kluczowy NI dla nadzoru nad umową na roboty. 3.1. Aby wypełnić zobowiązania wynikające z realizacji Umowy, Wykonawca zapewni wykwalifikowany personel; 3.2. Wymagania Zamawiającego dotyczące Personelu Kluczowego NI zostały sprecyzowane w IDW; 3.3. W przypadku gdy osoby, biorące udział w realizacji zamówienia, nie znają języka polskiego wymagane jest aby Wykonawca zapewnił pełną usługę tłumaczenia na i z języka polskiego. Personel zatrudniony przy realizacji umowy zapewni nadzór inwestorski zgodnie z Polskim Prawem Budowlanym. Wykonawca musi posiadać udokumentowane kwalifikacje i doświadczenie w dziedzinach, które mają kluczowe znaczenie dla niniejszej umowy; 3.4. Personel Kluczowy NI nie wyczerpuje wymagań Zamawiającego, dlatego Wykonawca powinien określić swoje własne potrzeby w odniesieniu do zastosowanej organizacji robót i zatrudnić cały niezbędny personel wymagany do efektywnego i skutecznego wdrożenia zadania; 3.5. Wykonawca powinien wyposażyć swój zespół ekspertów i inspektorów w niezbędne wsparcie i techniczną pomoc innych ekspertów (eksperci niekluczowi), którzy mogą być niezbędni do prawidłowej realizacji umowy; 3.6. Podczas nieobecności jakiegokolwiek eksperta z listy personelu przewidzianego do realizacji umowy, wynikającej z okresu wakacyjnego lub choroby, Wykonawca ma zapewnić zastępstwo krótkoterminowe, na cały okres założonej pracy eksperta dla uniknięcia opóźnień w realizacji robót budowlanych. Takie zastępstwo będzie zaproponowane uprzednio na piśmie do zaaprobowania przez Zamawiającego; 3.7. W trakcie obowiązywania Umowy Wykonawca zapewni pełną dyspozycyjność członków swojego Zespołu dla pracowników Zamawiającego. W tym celu po podpisaniu Umowy NI dostarczy Zamawiającemu pełną listę swojego personelu z danymi teleadresowymi ( tel., fax, e-mail); 4. Promocja Projektu. Wykonawca przy realizacji swoich działań powinien w miarę możliwości przekazywać mieszkańcom miasta Sosnowca wiedzy na temat celów i korzyści wynikających z realizacji inwestycji w ramach POIiS RPO WSL poprzez działania informacyjnopromocyjne i edukacyjne prowadzone przez Zamawiającego, zgodne z niżej wymienionymi aktami prawnymi i wytycznymi obowiązującymi w ramach RPO WSL w zakresie działań informacyjno- promocyjnych. Wszystkie działania NI i Wykonawcy umowy na roboty, który nadzoruje NI powinny być prowadzone zgodnie z obowiązującymi wytycznymi. W ramach obowiązków Wykonawcy Umowy na roboty budowlane jest montaż 2 tablic informacyjnych i pamiątkowych.
ZASADY PŁATNOŚCI Zamawiający będzie dokonywał płatności częściowych na konto wskazane przez Wykonawcę w następujący sposób: 1. Pierwsza płatność w wysokości 50 % ryczałtowego wynagrodzenia nastąpi po upływie 6 miesięcy od rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy i po zaakceptowaniu Raportu Przejściowego przez Zamawiającego. W przypadku rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy w trakcie miesiąca kalendarzowego, Strony zgodnie ustalają, iż na potrzeby niniejszej umowy okres 6 miesięcy liczony będzie, od początku najbliższego miesiąca kalendarzowego, następującego po dniu rozpoczęcia wykonania niniejszej umowy. 2. Druga płatność w wysokości 50 % wynagrodzenia ryczałtowego, zostanie wypłacona po zatwierdzeniu przez Zamawiającego Raportu po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie.
RAPORT NI DLA ZAMAWIAJĄCEGO 1. Wymagania ogólne dotyczące raportowania: 1.1 raporty składane będą do Zamawiającego w 2 kopiach w języku polskim (wydruk komputerowy), jak również w wersji elektronicznej, 1.2 Forma i treść Raportu przed złożeniem go do Zamawiającego musi zostać zaakceptowana przez Zamawiającego, 1.3 Składane Raporty będą podlegały zatwierdzeniu przez Zamawiającego, a protokół zatwierdzenia Raportu będzie podstawą dokonywania płatności na rzeczy Wykonawcy, 2. Terminy przedstawiania i zatwierdzania Raportów. Wymagane terminy składania raportów: 2.1. Raport Przejściowy: w terminie do 15 dni po upływie 6 miesięcy obowiązywania umowy, liczonych od pierwszego dnia wykonywania umowy do ostatniego dnia pełnego miesiąca kalendarzowego następującego po rozpoczęciu umowy, 2.2. Raport po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie: w terminie do 15 dni od wydania ostatniego pozwolenia na użytkowanie dla wykonanych obiektów, 2.3. Zamawiający, w terminie 15 dni od daty otrzymania Raportu, powiadomi Wykonawcę o zatwierdzeniu lub odrzuceniu Raportu z podaniem przyczyn odrzucenia, 2.4. Jeżeli Zamawiający nie przekaże na piśmie żadnych uwag do Raportu w terminie 15 dni licząc od daty otrzymania, Raport będzie uważany za zatwierdzony przez Zamawiającego, 2.5. Wykonawca jest zobowiązany w terminie 15 dni od daty otrzymania uwag, usunąć wskazane przez Zamawiającego błędy w Raporcie. 3. Zakres Raportu Przejściowego Raport powinien zawierać informację o działaniach Wykonawcy realizowanych w okresie objętym raportowaniem. Do Raportu Wykonawca załączy wykaz ekspertów, którzy wykonywali pracę i zakres wykonywanych przez nich prac. 4. Zakres Raportu po Wydaniu Pozwoleń na użytkowanie Raport powinien stanowić obszerną analizę wykonania robót budowlanych wykonywanych w ramach umowy na roboty. Raport ten winien zawierać: 4.1. kopie protokołu Odbioru Końcowego oraz decyzji administracyjnych warunkujących użytkowanie obiektów, 4.2. wartość robót w wykonywanych w ramachumowy na roboty, 4.3. opis zakończonych robót wraz ze wskaźnikami rzeczowymi i finansowymi postępu robót, wysokościami nakładów według kategorii robót, powodami opóźnień i lub wydłużeniem czasu na ukończenie robót, 4.4. szczegóły dotyczące wszelkich pozwoleń wymaganych dla wykonania robót, 4.5. opis procedur bezpieczeństwa na terenie budowy, 4.6. szczegóły dotyczące napotkanych trudności administracyjnych i sposoby ich przezwyciężania, 4.7. pełną dokumentację fotograficzną z realizacji robót (również w wersji elektronicznej), 4.8. analizę finansową wykonania umowy na roboty, 4.9. ocenę stopnia osiągnięcia założonych wskaźników produktu, 4.10. wyniki sprawdzenia i zatwierdzenia dokumentacji powykonawczej, 4.11. krytyczną analizę wszystkich ważniejszych problemów, które wystąpiły w trakcie realizacji robót i podjętych działań naprawczych, 4.12. informację o wszelkich środkach promocyjnych podjętych przez Zamawiającego, NI i Wykonawcę..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9, 71.54.00.00-5, 71.63.00.00-3, 71.54.10.00-2, 71.50.00.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.08.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
8.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Przedsiębiorstwo Realizacji Inwestycji INWESTOR S.C. Maciej Strzałkowski, Wiesław Strzałkowski, {Dane ukryte}, 41-310 Dąbrowa Górnicza, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 130200,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
75030,00
Oferta z najniższą ceną:
75030,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
240834,00
Waluta:
PLN .
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 6589320160 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2016-06-01 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 12 miesięcy |
Wadium: | 1 ZŁ |
Szacowana wartość* | 33 PLN - 50 PLN |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 96% |
WWW ogłoszenia: | www.um.sosnowiec.pl |
Informacja dostępna pod: | Urzędzie Miasta Sosnowca, ul. Ignacego Mościckiego 14, w pokoju 213, II piętro |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71500000-3 | Usługi związane z budownictwem | |
71520000-9 | Usługi nadzoru budowlanego | |
71540000-5 | Usługi zarządzania budową | |
71541000-2 | Usługi zarządzania projektem budowlanym | |
71630000-3 | Usługi kontroli i nadzoru technicznego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Usługa Nadzoru Inwestorskiego dla zadania pn: Rozbudowa infrastruktury przedszkoli wraz z niezbędnym wyposażeniem (Przedszkole Miejskie Nr 20 przy ul. Śliwki 38 oraz Nr 47 przy ul. Piłsudskiego 92 w Sosnowcu) | Przedsiębiorstwo Realizacji Inwestycji INWESTOR S.C. Maciej Strzałkowski, Wiesław Strzałkowski Dąbrowa Górnicza | 2016-08-17 | 75 030,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2016-08-17 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 715200009 715400005 716300003 715410002 715000003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 75 030,00 zł Minimalna złożona oferta: 75 030,00 zł Ilość złożonych ofert: 8 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 75 030,00 zł Maksymalna złożona oferta: 240 834,00 zł |