Bankowa obsługa budżetu Gminy Wyry oraz podległych jej jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych instytucji kultury
Opis przedmiotu przetargu: 1. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w ramach zadania pn.: „Bankowa obsługa budżetu Gminy Wyry oraz podlegających jej jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych instytucji kultury” tj. dla następujących jednostek: 1. Urząd Gminy Wyry (w tym Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej), 2. Szkoła Podstawowa w Gostyni, 3. Szkoła Podstawowa w Wyrach, 4. Gminne Przedszkole w Gostyni, 5. Gminne Przedszkole w Wyrach, 6. Zakład Gospodarki Komunalnej w Wyrach, 7. Gminna Biblioteka Publiczna w Wyrach, 8. Dom Kultury w Gostyni. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonywanie w okresie 48 miesięcy od dnia 01.01.2019 roku bankowej obsługi budżetu Gminy Wyry i jej jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych instytucji kultury, a w szczególności: A. 1). Otwieranie, prowadzenie i zamykanie (w razie konieczności) rachunków bieżących (w tym: podstawowych, pomocniczych, funduszowych) dla Gminy Wyry pod nazwą: Urząd Gminy Wyry i dla ww jednostek gminnych (obecnie 30 rachunków) prowadzonych w PLN w tym: a) realizacji poleceń przelewów krajowych, w tym: - przelewy wewnątrz banku, - przelewy do innego banku, b) przyjmowanie i zlecanie przelewów zagranicznych (w tym również przewalutowywanie walut wymienialnych na walutę polską) bez pobierania opłat i prowizji przez Bank, c) przyjmowanie wpłat gotówkowych, bez dodatkowej opłaty dla zamawiającego, d) dokonywanie wypłat gotówkowych, bez dodatkowej opłaty dla zamawiającego, e) wydawanie codziennie (w następnym dniu roboczym) wyciągów bankowych w formie papierowej wraz z dokumentami źródłowymi oraz potwierdzeniem sald, f) wydawanie blankietów czeków gotówkowych i realizacja czeków, g) zapewnienie możliwości prowadzenia operacji bankowych w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego do godziny 1100, h) przekazywanie zgodnie z dyspozycją jednostek organizacyjnych Gminy Wyry środków pozostałych na rachunkach bankowych tychże jednostek w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego na wskazany rachunek bankowy Urzędu Gminy Wyry, tak aby saldo końcowe na dzień 31 grudnia każdego roku na ww. rachunkach bankowych jednostek organizacyjnych Gminy wynosiło 0 zł, i) możliwość otwarcia rachunków dewizowych, j) możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie związania umową, na warunkach zadeklarowanych w ofercie, k) utworzenie rachunków VAT dla rachunku bieżącego Urzędu Gminy Wyry, a także dla wskazanych rachunków jednostek organizacyjnych Gminy. Umożliwienie przekazywania środków z ww rachunków VAT jednostek organizacyjnych na rachunek VAT prowadzony dla rachunku bieżącego Urzędu Gminy Wyry zgodnie z art. 62b ust. 1 pkt. 3 ustawy prawo bankowe (tj. Dz.U z 2017r. poz. 1876 z późn. zm.), l) Na żądanie Gminy Wyry możliwość wygenerowania wyciągów bankowych w strukturze logicznej – wyciąg bankowy – JPK_WB celem przekazania go za pomocą środków komunikacji elektronicznej na żądanie organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej zgodnie z zaprezentowanymi przez Ministerstwo Finansów struktur logicznych postaci elektronicznej ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych, o których mowa w art. 193 a § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 poz. 800 z późn. zm). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby jednostek organizacyjnych wskutek ewentualnych zmian statutowych, jak i zmian formy organizacyjnej jednostek. W przypadku łączenia, przekształcenia lub powołania nowych jednostek bądź wyodrębnienia nowych rachunków bankowych tych jednostek ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z SIWZ, ofertą wykonawcy oraz zawartą umową. 2). Średniomiesięczne saldo środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy (Urzędu Gminy) wynosiło w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku: - w styczniu - 1.062.108,83 zł, - w lutym - 1.396.024,07 zł, - w marcu - 1.932.515,83 zł, - w kwietniu - 3.532.023,57 zł, - w maju - 6.021.359,93 zł, - czerwcu - 5.344.142,67 zł. 3). W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku średnia ilość wpłat gotówkowych dokonywanych przez Urząd i jednostki na rachunki bankowe w skali miesiąca wynosiła 90. Średnia kwota wpłaty to 1088 zł. 4). W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku średnia ilość wypłat gotówkowych z rachunków bankowych w skali miesiąca wynosiła 18. Średnia kwota wypłaty to 1411 zł. 5). W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku średnia ilość przelewów (wewnętrznych) w skali miesiąca wynosiła 230. 6). W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku średnia ilość przelewów (zewnętrznych) w skali miesiąca wynosiła 978. 7). Wynagrodzenie z tytułu obsługi bankowej rachunków będzie naliczane na koniec każdego miesiąca, za rzeczywistą liczbę prowadzonych rachunków w danej jednostce. B. 1). Zapewnienie bezpłatnego dostępu do systemu bankowości elektronicznej, w tym: bieżąca aktualizacja oprogramowania oraz obsługa serwisowa na wielu stanowiskach w siedzibie Zamawiającego oraz w siedzibach jednostek organizacyjnych (w tym w instytucjach kultury), szkolenia dla wszystkich operatorów systemu w każdej jednostce, a także w nowoutworzonych jednostkach. System bankowości elektronicznej musi mieć formę przeglądarkową. 2). System bankowości elektronicznej powinien umożliwić w szczególności: a) autoryzację przelewu za pomocą SMS lub hasła czyli identyfikację osób wprowadzających i zatwierdzających transakcję, b) uzyskanie w czasie rzeczywistym informacji o wszelkich operacjach i saldach na rachunkach, c) realizowanie poleceń przelewów krajowych w formie elektronicznej ze wszystkich rachunków, d) jednoczesną pracę wielostanowiskową w systemie, e) import przelewów do wysyłki z zewnętrznego pliku xml wygenerowanego z systemu płacowego Zamawiającego. Wykonawca udostępni opis struktury takiego pliku, f) zapewnienie wysokiego bezpieczeństwa świadczonych usług, g) pobieranie wyciągów bankowych (historii rachunku) w formie elektronicznej i udostępnianie wyciągów bankowych w dniu następnym do godz. 1100, h) złożenie przelewu elektronicznego z odroczoną datą realizacji. 3). W sytuacjach losowych (np. awaria systemu, sprzętu lub połączenia sieciowego) uniemożliwiających techniczne złożenie dyspozycji przelewu za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Wykonawca umożliwi składanie i wykonywanie poleceń przelewów w formie papierowej, bez pobierania dodatkowych opłat. W razie awarii elektronicznego systemu bankowego Wykonawca zapewni świadczenie usługi typu „teleserwis” umożliwiającą uzyskanie informacji o stanie rachunków, udzielana telefonicznie. 4). Przelewy zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej, złożone bądź wysłane do banku do godz. 14:00, powinny być dokonywane w tym samym dniu umożliwiając realizację danych płatności. 5). Zapewnienie bezpłatnej pomocy technicznej w okresie trwania umowy pracownikom Urzędu Gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych pracujących w systemie bankowości elektronicznej w godzinach pracy Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych. 6). Uznawanie rachunków winno odbywać się w dniu operacji. 7). Za korzystanie z systemu bankowości elektronicznej bank nie będzie pobierał jakichkolwiek opłat i prowizji. 9). Na etapie wdrożenia systemu bankowości elektronicznej Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia bazy danych z obecnie wykorzystywanego systemu bankowości elektronicznej do systemu proponowanego przez Bank (import kontrahentów, w tym: nazwa, adres, nr rachunku bankowego kontrahenta). 10). Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć wszelkie urządzenia niezbędne do dostępu użytkownika końcowego do systemu bankowości elektronicznej, do dokonywania przelewów oraz wszelkich akcesoriów zapewniających bezpieczeństwo pracy dla użytkowników. 11). Wykonawca zapewni, że system bankowości elektronicznej będzie systemem bezpiecznym, o dostępie chronionym hasłami, spełniający wysokie wymogi bezpieczeństwa, w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych. 12). Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie operacji niezgodnych z dyspozycją posiadacza rachunku. C. 1). Obsługę systemu masowych płatności, umożliwiającego automatyczne księgowanie na indywidualnych kontach rozrachunkowych wpłacających w systemach księgowych wskazanych przez Gminę Wyry. W szczególności system powinien: a) przetwarzać transakcje wpłat otrzymanych na rachunek poprzez wszystkie dostępne kanały płatności, codziennie udostępniać pliki z danymi w formacie xml zawierające operacje bankowe dokonane na rachunki masowych płatności wraz z udostepnieniem opisu struktury takiego pliku, b) umożliwiać odczytywanie daty dokonania płatności przez płatnika, c) w razie konieczności udostępnić wskazany przez posiadacza rachunku dokument płatniczy, otrzymany i przetworzony przez Bank. 2). Systemem będą objęte dochody z tytułu podatków lokalnych, opłaty za gospodarowanie odpadami i inne dochody wynikające z zawartych przez Gminę umów cywilnoprawnych (najmu/dzierżawy), dochody z tytułu usług wykonywanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Wyrach. Systemem mogą zostać objęte inne dochody pobierane przez Gminę lub jednostki organizacyjne, co nastąpi dopiero na podstawie dyspozycji złożonej przez Gminę lub jednostkę. 3). Obsługę płatności masowych, w ramach której Wykonawca zobowiązany będzie bezpłatnie generować i prowadzić numery rachunków wirtualnych w standardzie NRB dla kontrahentów masowych płatności. Numer ten traktowany będzie jako unikatowy identyfikator, którego podanie będzie wystarczające do identyfikacji dla Zamawiającego jako odbiorcy płatności. Wykonawca będzie miał obowiązek identyfikacji i przetwarzania płatności masowych na podstawie rachunku wirtualnego. Wpłaty gotówkowe w kasach banku lub wpływy poprzez eliksir w ramach rozliczeń w formie rachunków wirtualnych dokonywane będą poprzez podanie w treści dyspozycji wpłaty lub przelewu numeru rachunku wirtualnego. Wykonawca będzie miał obowiązek poinformować również zamawiającego o numerach wirtualnych, przy użyciu których dokonano wpłaty na rachunek Zamawiającego poprzez udostępnienie pliku wyjściowego za pośrednictwem bankowości elektronicznej. D. 1). Oprocentowanie rachunków bieżących i pomocniczych. 2). Naliczanie odsetek od środków pieniężnych zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych nastąpi na ostatni dzień każdego miesiąca. 3). Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bieżących i pomocniczych (jedna stopa dla wszystkich rachunków) będzie liczone w oparciu o stawkę WIBID 3M wyliczoną jako średnia z 10 ostatnich notowań w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy (kwartał kalendarzowy), pomniejszoną/powiększoną o stałą marżę banku. W przypadku pomniejszenia o stałą marżę banku, marża nie może być wyższa niż 60% ustalonej stawki WIBID 3M. 4). Zmiana oprocentowania następuje w okresach kwartalnych. 5). Do naliczania odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok liczy 365/366 dni. 6). Marża Banku w okresie obowiązywania umowy jest stała. E. 1). Automatyczne lokowanie środków zgodnie ze stanem środków na rachunku bankowym podstawowym Urzędu Gminy, bez limitu, w systemie weekendowym (lokaty weekendowe). 2). Oprocentowanie środków na rachunku bankowym podstawowym Urzędu Gminy w systemie weekendowym oparte będzie o stawkę WIBID 3 M wg notowania z dnia utworzenia danej lokaty, pomniejszoną/ powiększoną o stałą marżę banku. W przypadku pomniejszenia o stałą marżę banku, marża nie może być wyższa niż 60% ustalonej stawki WIBID 3M. 3). Wolne środki finansowe mogą być gromadzone na lokatach terminowych (za wyjątkiem lokat weekendowych) według odrębnych wynegocjowanych umów z bankami. F. 1). Możliwość uruchomienia (udzielenia) na wniosek Zamawiającego, kredytu w rachunku bieżącym Gminy Wyry bez dodatkowych formalności – do wysokości określonej corocznie przez Radę Gminy Wyry w uchwale budżetowej. 2). Maksymalna kwota kredytu w rachunku bieżącym w 2018 roku to kwota 3.500.000,00 zł. 3). Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR 3M wyliczoną jako średnia z 10 ostatnich notowań w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy (kwartał kalendarzowy) powiększoną/ pomniejszoną o stałą marżę Banku. 4). Zmiana oprocentowania następuje w okresach kwartalnych. W kolejnych okresach rozliczeniowych (kwartałach kalendarzowych) oprocentowanie jest wyliczane jako średnia z 10 ostatnich notowań w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy (kwartał kalendarzowy) powiększoną/pomniejszoną o stałą marżę banku. 5). Marża Banku w okresie obowiązywania umowy jest stała. 6). Do naliczania odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok liczy 365/366 dni. 7). Odsetki od kredytu w rachunku bieżącym będą naliczane na koniec każdego miesiąca w okresie, gdy kredyt ten jest uruchomiony. Odsetki będą naliczane od faktycznie wykorzystanych środków i będą płatne w ostatnim dniu każdego miesiąca. Odsetki od wykorzystanego limitu będą naliczane od dnia powstania salda debetowego do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 8). Zamawiający nie dopuszcza pobierania żadnych opłat i prowizji od uruchomienia i obsługi kredytu, w tym również od salda niewykorzystanej części kredytu w rachunku bieżącym. 9). Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik nie umieści swojego podpisu na wekslu. Skarbnik umieści swój podpis na deklaracji wekslowej. 10). Zamawiający dla zabezpieczenia kredytu nie może udzielić pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym. 11). Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie z Bankiem odrębnej umowy o kredyt w rachunku bieżącym Gminy Wyry na ww warunkach z ograniczonym zakresem weryfikacji. 12). Koszty obsługi kredytu w rachunku bieżącym poniesione w okresie: • od 01.01.2018 r. do 30.06.2018 r. wynosiły 0,00 zł, • od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. wynosiły 0,00 zł, • od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. wynosiły 0,00 zł, • od 01.04.2015 r. do 30.11.2015 r. wynosiły 8.429,84 zł. 13). Średniomiesięczne wykorzystanie kredytu w rachunku bieżącym w 2015 roku było następujące: - w okresie od 01.01.2015r. do 31.03.2015r. – brak, - w kwietniu - 1dzień, na kwotę 238.073,51 zł, koszt 14,02 zł, - w maju - 2dni, na kwotę 92.792,60 zł, koszt 10,94 zł, - w czerwcu - 4 dni, na kwotę 2.390.276,94 zł, koszt 199,12 zł, - w lipcu - 25 dni, na kwotę 2.152.343,78 zł, koszt obsługi 4.055,22 zł, - w sierpniu - 23 dni, na kwotę 784.299,98 zł, koszt obsługi 1.527,41 zł, - w wrześniu - 24 dni, na kwotę 652.293,33 zł, koszt obsługi 1.173,76 zł, - w październiku - 23dni, na kwotę 659.768,14, koszt obsługi 1.142,82 zł, - w listopadzie - 5 dni, na kwotę 756.025,53 zł, koszt obsługi 306,55 zł, - w grudniu – brak. G. Preferencje w zakresie dostępności do innych usług bankowych nie wymienionych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z których może skorzystać zamawiający w okresie trwania umowy, które bank zaoferuje. H. Nieodpłatne wydawanie opinii bankowej, zaświadczeń oraz historii rachunków bankowych na wniosek Zamawiającego. Zamawiający szacuje, iż trzykrotnie w ciągu roku będzie występował o wyżej wymienione dokumenty, tym niemniej bank wyda każdorazowo nieodpłatnie ww dokumenty (na każde żądanie). I. Prowizje, opłaty i marże Wykonawcy podane w ofercie banku są stałe w okresie obowiązywania umowy i wykonawca nie będzie pobierał innych niż podane w ofercie. J. W przypadku konieczności otwarcia przez Gminę Wyry lub jednostki organizacyjne dodatkowych rachunków, bank zastosuje stawki i warunki z niniejszej specyfikacji i złożonej oferty. K. Zapewnienie możliwości bezpośredniej wpłaty/wypłaty gotówki w punkcie obsługi kasowej bez dodatkowej opłaty dla Zamawiającego. L. Dopuszcza się zmiany postanowień umowy w stosunku do treści umowy na zasadach określonych w art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy oraz określa warunki zmian. Zmiany dotyczyć mogą zakresu usług stanowiących przedmiot umowy, jeżeli wynikają z następujących okoliczności: a) podyktowane zostaną zmianami przepisów prawa, które weszły w życie po podpisaniu niniejszej umowy, b) na Gminę Wyry zostaną nałożone nowe zadania lub zmieni się struktura organizacyjna Urzędu Gminy Wyry lub jednostek organizacyjnych, c) pojawią się nowe korzystne dla Gminy Wyry produkty bankowe lub rozwiązania organizacyjne, których wykorzystanie będzie korzystne dla Gminy Wyry, d) wprowadzona zostanie modyfikacja systemów informatycznych, oprogramowania bądź sprzętu, e) Gmina uzyska środki zewnętrzne, w szczególności unijne, dla których wymagalne będą szczególne uregulowania co do obsługi bankowej. M. Wykonawca musi zapewnić wykonywanie czynności związanych z obsługą budżetu Gminy Wyry, gminnych jednostek organizacyjnych, w tym instytucji kultury w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 900 do 1530. N. Wykonawca zobowiązuje się wyznaczyć osobę/osoby (będące pracownikami Wykonawcy), których zadaniem będą bieżące kontakty z Zamawiającym celem udzielania porad i konsultacji. O. Wykonawca musi posiadać na terenie Gminy Wyry swój oddział/ filię albo zobowiąże się do otwarcia na terenie Gminy Wyry oddziału/filii Banku w przypadku wybrania jego oferty jako najkorzystniejszej w terminie 3 miesięcy od dnia podpisania umowy z Zamawiającym. Filia winna być czynna w każdy dzień roboczy w godzinach od 900 do 1530. P. Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania codziennego przewozu pracowników Urzędu Gminy, jednostek organizacyjnych Gminy (w tym instytucji kultury) do najbliższego oddziału (filii) banku i z powrotem w okresie, w którym punkt obsługi na terenie Gminy Wyry nie będzie działał, celem dokonania wszelkich niezbędnych czynności. Przewóz ten będzie bezpłatny. R. Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania codziennego przewozu pracowników Urzędu Gminy do oddziału (filii) banku, w wypadku kiedy oddział (filia) zostanie zlokalizowany na terenie miejscowości Gostyń. Przewóz ten będzie bezpłatny. S. Wykonawca winien posiadać na terenie Gminy Wyry bankomat albo zobowiąże się do zainstalowania i uruchomienia na terenie Gminy Wyry (w jednej miejscowości) bankomatu w przypadku wybrania jego oferty jako najkorzystniejszej w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy z Zamawiającym. T. Wykonawca zobowiąże się, że w terminie 5 miesięcy od dnia podpisania umowy z Zamawiającym zainstaluje drugi bankomat w drugiej miejscowości Gminy Wyry. U. Umowy z jednostkami organizacyjnymi gminy wymienionymi w rozdziale I pkt. 1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostaną zawarte bezpośrednio z dyrektorami tych jednostek. W przypadku zwiększenia liczby jednostek organizacyjnych, bądź zmiany ich formy organizacyjnej, nowe jednostki zawrą umowy na warunkach wynikających z przeprowadzonego postępowania według wzoru dla pozostałych jednostek. V. Kary umowne: 1. Zamawiający nalicza Bankowi kary umowne za: a) brak uruchomienia lub nienależyte uruchomienie bankowej obsługi budżetu Gminy Wyry i jednostek organizacyjnych z dniem 01.01.2019r. – w wysokości 5.000,00 zł za każdy dzień opóźnienia, b) brak uruchomienia bankomatu w jednej miejscowości po terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy – w wysokości 100,00 zł za każdy dzień opóźnienia, c) brak uruchomienia bankomatu w drugiej miejscowości po terminie 5 miesięcy od dnia podpisania umowy – w wysokości 100,00 zł za każdy dzień opóźnienia, d) rozwiązanie umowy z przyczyn leżących po stronie Banku – w wysokości 50.000,00 zł. 2. Niezależnie od kar umownych, o których mowa w pkt. 1, strony mają prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, w przypadku, gdy określone kwoty w pkt. 1 nie pokrywają wyrządzonej szkody. 3. Bank zapłaci Zamawiającemu karę umowną: a) za nieprzedłożenia w terminie oświadczenia o zatrudnieniu, o którym mowa art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1579) w wysokości jednokrotnej kwoty brutto minimalnego wynagrodzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami, za każdy rozpoczęty tydzień zwłoki w złożeniu oświadczenia, b) za podanie nieprawdziwych danych w oświadczeniu o zatrudnieniu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a cyt. wyżej ustawy w wysokości dziesięciokrotnej kwoty brutto minimalnego wynagrodzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Kwota ta będzie płatna jednorazowo. 2. Kod przedmiotu zamówienia zgodnie z klasyfikacją Wspólnego Słownika Zamówień CPV Główny kod: 66.11.00.00-4 – Usługi bankowe 66.11.30.00-5 – Usługi udzielenia kredytu 3. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp a) Zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących bezpośrednie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy). b) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa z art. 29 ust. 3a Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności związane z obsługą bankową. c) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Przed podpisaniem umowy zamawiający wymaga przedłożenia przez Wykonawcę oświadczenia o zatrudnieniu pracowników, o których mowa w ppkt. b na umowę o pracę. Ww oświadczenie winno zawierać dane dotyczące: ilości pracowników, zakres obowiązków oraz określenie ilości osób otrzymujących minimalne wynagrodzenie zgodnie z ustawą z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. 2017 poz. 847) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 września 2017r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2018r. (Dz. U. 2017 poz. 1747). d) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Zmawiający może w każdym czasie realizacji umowy zwrócić się ponownie do Wykonawcy o przedłożenie aktualnego oświadczenia, o którym mowa w pkt. 3 ppkt c. e) Sankcje za niespełnienie wymogu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Sankcje za niespełnienie wymogu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a Pzp zostały zawarte w rozdziale III pkt. V 3 SIWZ. 4. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp. 5. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 5 Pzp Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględniania wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych ponieważ zamówienie nie jest przeznaczone do użytku osób fizycznych, wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych nie dotyczącą pracowników zamawiającego, ze względu na brak takich osób.
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 500292639-N-2018 z dnia 06-12-2018 r. Gmina Wyry: Bankowa obsługa budżetu Gminy Wyry oraz podległych jej jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych instytucji kultury OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 641942-N-2018 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania tak Informacje na temat podmiotu, któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania: Gmina Wyry reprezentowana przez Wójta Gminy Wyry zwana dalej „Zamawiającym” wyznaczona w trybie art. 16 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1579) jako Zamawiający upoważniony do przeprowadzenia niniejszego postępowania w imieniu i na rzecz następujących Zamawiających: Gmina Wyry, ul. Główna 133, 43-175 Wyry, numer NIP 635-183-22-90, REGON 276257736, Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Września 1939 w Gostyni, ul. Rybnicka 141, 43-176 Gostyń, NIP 635-167-74-35, REGON 000725832, Szkoła Podstawowa w Wyrach, ul. Puszkina 10, 43-175 Wyry, NIP 635-167-74-29, REGON 278100022, Gminne Przedszkole w Gostyni, ul. Pszczyńska 366a, 43-176 Gostyń, NIP 635-180-66-54, REGON 241413586, Gminne Przedszkole w Wyrach, ul. Puszkina 10A, 43-175 Wyry, NIP 635-180-66-48,REGON 241411682, Zakład Gospodarki Komunalnej w Wyrach, ul. Wagonowa 35, 43-175 Wyry, NIP 635-165-42-10, REGON 277692813, Gminna Biblioteka Publiczna w Wyrach, ul. Główna 58, 43-175 Wyry, NIP 635-168-69-83, REGON 272536304, Dom Kultury w Gostyni, ul. Pszczyńska 366, 43-176 Gostyń, NIP 646-102-87-78, REGON 001411372, I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Wyry, Krajowy numer identyfikacyjny 276257736, ul. Główna 133, 43-175 Wyry, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 325 68 00, e-mail przetargi@wyry.pl, faks 32 325 68 09. Adres strony internetowej (url): http://bip.wyry.pl Adres profilu nabywcy: www.wyry.pl Adres strony internetowej, pod którym można uzyskać dostęp do narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne: nie dotyczy I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Bankowa obsługa budżetu Gminy Wyry oraz podległych jej jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych instytucji kultury Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZP.271.20.2018 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: 1. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi w ramach zadania pn.: „Bankowa obsługa budżetu Gminy Wyry oraz podlegających jej jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych instytucji kultury” tj. dla następujących jednostek: 1. Urząd Gminy Wyry (w tym Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej), 2. Szkoła Podstawowa w Gostyni, 3. Szkoła Podstawowa w Wyrach, 4. Gminne Przedszkole w Gostyni, 5. Gminne Przedszkole w Wyrach, 6. Zakład Gospodarki Komunalnej w Wyrach, 7. Gminna Biblioteka Publiczna w Wyrach, 8. Dom Kultury w Gostyni. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje wykonywanie w okresie 48 miesięcy od dnia 01.01.2019 roku bankowej obsługi budżetu Gminy Wyry i jej jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych instytucji kultury, a w szczególności: A. 1). Otwieranie, prowadzenie i zamykanie (w razie konieczności) rachunków bieżących (w tym: podstawowych, pomocniczych, funduszowych) dla Gminy Wyry pod nazwą: Urząd Gminy Wyry i dla ww jednostek gminnych (obecnie 30 rachunków) prowadzonych w PLN w tym: a) realizacji poleceń przelewów krajowych, w tym: - przelewy wewnątrz banku, - przelewy do innego banku, b) przyjmowanie i zlecanie przelewów zagranicznych (w tym również przewalutowywanie walut wymienialnych na walutę polską) bez pobierania opłat i prowizji przez Bank, c) przyjmowanie wpłat gotówkowych, bez dodatkowej opłaty dla zamawiającego, d) dokonywanie wypłat gotówkowych, bez dodatkowej opłaty dla zamawiającego, e) wydawanie codziennie (w następnym dniu roboczym) wyciągów bankowych w formie papierowej wraz z dokumentami źródłowymi oraz potwierdzeniem sald, f) wydawanie blankietów czeków gotówkowych i realizacja czeków, g) zapewnienie możliwości prowadzenia operacji bankowych w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego do godziny 1100, h) przekazywanie zgodnie z dyspozycją jednostek organizacyjnych Gminy Wyry środków pozostałych na rachunkach bankowych tychże jednostek w ostatnim dniu roboczym roku kalendarzowego na wskazany rachunek bankowy Urzędu Gminy Wyry, tak aby saldo końcowe na dzień 31 grudnia każdego roku na ww. rachunkach bankowych jednostek organizacyjnych Gminy wynosiło 0 zł, i) możliwość otwarcia rachunków dewizowych, j) możliwość otwierania dodatkowych rachunków bieżących i pomocniczych w trakcie związania umową, na warunkach zadeklarowanych w ofercie, k) utworzenie rachunków VAT dla rachunku bieżącego Urzędu Gminy Wyry, a także dla wskazanych rachunków jednostek organizacyjnych Gminy. Umożliwienie przekazywania środków z ww rachunków VAT jednostek organizacyjnych na rachunek VAT prowadzony dla rachunku bieżącego Urzędu Gminy Wyry zgodnie z art. 62b ust. 1 pkt. 3 ustawy prawo bankowe (tj. Dz.U z 2017r. poz. 1876 z późn. zm.), l) Na żądanie Gminy Wyry możliwość wygenerowania wyciągów bankowych w strukturze logicznej – wyciąg bankowy – JPK_WB celem przekazania go za pomocą środków komunikacji elektronicznej na żądanie organów podatkowych lub organów kontroli skarbowej zgodnie z zaprezentowanymi przez Ministerstwo Finansów struktur logicznych postaci elektronicznej ksiąg podatkowych oraz dowodów księgowych, o których mowa w art. 193 a § 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2018 poz. 800 z późn. zm). Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany liczby jednostek organizacyjnych wskutek ewentualnych zmian statutowych, jak i zmian formy organizacyjnej jednostek. W przypadku łączenia, przekształcenia lub powołania nowych jednostek bądź wyodrębnienia nowych rachunków bankowych tych jednostek ich obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnych z SIWZ, ofertą wykonawcy oraz zawartą umową. 2). Średniomiesięczne saldo środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu Gminy (Urzędu Gminy) wynosiło w okresie od stycznia do czerwca 2018 roku: - w styczniu - 1.062.108,83 zł, - w lutym - 1.396.024,07 zł, - w marcu - 1.932.515,83 zł, - w kwietniu - 3.532.023,57 zł, - w maju - 6.021.359,93 zł, - czerwcu - 5.344.142,67 zł. 3). W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku średnia ilość wpłat gotówkowych dokonywanych przez Urząd i jednostki na rachunki bankowe w skali miesiąca wynosiła 90. Średnia kwota wpłaty to 1088 zł. 4). W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku średnia ilość wypłat gotówkowych z rachunków bankowych w skali miesiąca wynosiła 18. Średnia kwota wypłaty to 1411 zł. 5). W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku średnia ilość przelewów (wewnętrznych) w skali miesiąca wynosiła 230. 6). W okresie od stycznia do grudnia 2017 roku średnia ilość przelewów (zewnętrznych) w skali miesiąca wynosiła 978. 7). Wynagrodzenie z tytułu obsługi bankowej rachunków będzie naliczane na koniec każdego miesiąca, za rzeczywistą liczbę prowadzonych rachunków w danej jednostce. B. 1). Zapewnienie bezpłatnego dostępu do systemu bankowości elektronicznej, w tym: bieżąca aktualizacja oprogramowania oraz obsługa serwisowa na wielu stanowiskach w siedzibie Zamawiającego oraz w siedzibach jednostek organizacyjnych (w tym w instytucjach kultury), szkolenia dla wszystkich operatorów systemu w każdej jednostce, a także w nowoutworzonych jednostkach. System bankowości elektronicznej musi mieć formę przeglądarkową. 2). System bankowości elektronicznej powinien umożliwić w szczególności: a) autoryzację przelewu za pomocą SMS lub hasła czyli identyfikację osób wprowadzających i zatwierdzających transakcję, b) uzyskanie w czasie rzeczywistym informacji o wszelkich operacjach i saldach na rachunkach, c) realizowanie poleceń przelewów krajowych w formie elektronicznej ze wszystkich rachunków, d) jednoczesną pracę wielostanowiskową w systemie, e) import przelewów do wysyłki z zewnętrznego pliku xml wygenerowanego z systemu płacowego Zamawiającego. Wykonawca udostępni opis struktury takiego pliku, f) zapewnienie wysokiego bezpieczeństwa świadczonych usług, g) pobieranie wyciągów bankowych (historii rachunku) w formie elektronicznej i udostępnianie wyciągów bankowych w dniu następnym do godz. 1100, h) złożenie przelewu elektronicznego z odroczoną datą realizacji. 3). W sytuacjach losowych (np. awaria systemu, sprzętu lub połączenia sieciowego) uniemożliwiających techniczne złożenie dyspozycji przelewu za pośrednictwem systemu bankowości elektronicznej Wykonawca umożliwi składanie i wykonywanie poleceń przelewów w formie papierowej, bez pobierania dodatkowych opłat. W razie awarii elektronicznego systemu bankowego Wykonawca zapewni świadczenie usługi typu „teleserwis” umożliwiającą uzyskanie informacji o stanie rachunków, udzielana telefonicznie. 4). Przelewy zarówno w formie papierowej jak i elektronicznej, złożone bądź wysłane do banku do godz. 14:00, powinny być dokonywane w tym samym dniu umożliwiając realizację danych płatności. 5). Zapewnienie bezpłatnej pomocy technicznej w okresie trwania umowy pracownikom Urzędu Gminy oraz gminnych jednostek organizacyjnych pracujących w systemie bankowości elektronicznej w godzinach pracy Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych. 6). Uznawanie rachunków winno odbywać się w dniu operacji. 7). Za korzystanie z systemu bankowości elektronicznej bank nie będzie pobierał jakichkolwiek opłat i prowizji. 9). Na etapie wdrożenia systemu bankowości elektronicznej Wykonawca zobowiązuje się do przeniesienia bazy danych z obecnie wykorzystywanego systemu bankowości elektronicznej do systemu proponowanego przez Bank (import kontrahentów, w tym: nazwa, adres, nr rachunku bankowego kontrahenta). 10). Wykonawca zobowiązuje się dostarczyć wszelkie urządzenia niezbędne do dostępu użytkownika końcowego do systemu bankowości elektronicznej, do dokonywania przelewów oraz wszelkich akcesoriów zapewniających bezpieczeństwo pracy dla użytkowników. 11). Wykonawca zapewni, że system bankowości elektronicznej będzie systemem bezpiecznym, o dostępie chronionym hasłami, spełniający wysokie wymogi bezpieczeństwa, w szczególności w zakresie ochrony danych osobowych. 12). Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie operacji niezgodnych z dyspozycją posiadacza rachunku. C. 1). Obsługę systemu masowych płatności, umożliwiającego automatyczne księgowanie na indywidualnych kontach rozrachunkowych wpłacających w systemach księgowych wskazanych przez Gminę Wyry. W szczególności system powinien: a) przetwarzać transakcje wpłat otrzymanych na rachunek poprzez wszystkie dostępne kanały płatności, codziennie udostępniać pliki z danymi w formacie xml zawierające operacje bankowe dokonane na rachunki masowych płatności wraz z udostepnieniem opisu struktury takiego pliku, b) umożliwiać odczytywanie daty dokonania płatności przez płatnika, c) w razie konieczności udostępnić wskazany przez posiadacza rachunku dokument płatniczy, otrzymany i przetworzony przez Bank. 2). Systemem będą objęte dochody z tytułu podatków lokalnych, opłaty za gospodarowanie odpadami i inne dochody wynikające z zawartych przez Gminę umów cywilnoprawnych (najmu/dzierżawy), dochody z tytułu usług wykonywanych przez Zakład Gospodarki Komunalnej w Wyrach. Systemem mogą zostać objęte inne dochody pobierane przez Gminę lub jednostki organizacyjne, co nastąpi dopiero na podstawie dyspozycji złożonej przez Gminę lub jednostkę. 3). Obsługę płatności masowych, w ramach której Wykonawca zobowiązany będzie bezpłatnie generować i prowadzić numery rachunków wirtualnych w standardzie NRB dla kontrahentów masowych płatności. Numer ten traktowany będzie jako unikatowy identyfikator, którego podanie będzie wystarczające do identyfikacji dla Zamawiającego jako odbiorcy płatności. Wykonawca będzie miał obowiązek identyfikacji i przetwarzania płatności masowych na podstawie rachunku wirtualnego. Wpłaty gotówkowe w kasach banku lub wpływy poprzez eliksir w ramach rozliczeń w formie rachunków wirtualnych dokonywane będą poprzez podanie w treści dyspozycji wpłaty lub przelewu numeru rachunku wirtualnego. Wykonawca będzie miał obowiązek poinformować również zamawiającego o numerach wirtualnych, przy użyciu których dokonano wpłaty na rachunek Zamawiającego poprzez udostępnienie pliku wyjściowego za pośrednictwem bankowości elektronicznej. D. 1). Oprocentowanie rachunków bieżących i pomocniczych. 2). Naliczanie odsetek od środków pieniężnych zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych nastąpi na ostatni dzień każdego miesiąca. 3). Oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bieżących i pomocniczych (jedna stopa dla wszystkich rachunków) będzie liczone w oparciu o stawkę WIBID 3M wyliczoną jako średnia z 10 ostatnich notowań w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy (kwartał kalendarzowy), pomniejszoną/powiększoną o stałą marżę banku. W przypadku pomniejszenia o stałą marżę banku, marża nie może być wyższa niż 60% ustalonej stawki WIBID 3M. 4). Zmiana oprocentowania następuje w okresach kwartalnych. 5). Do naliczania odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok liczy 365/366 dni. 6). Marża Banku w okresie obowiązywania umowy jest stała. E. 1). Automatyczne lokowanie środków zgodnie ze stanem środków na rachunku bankowym podstawowym Urzędu Gminy, bez limitu, w systemie weekendowym (lokaty weekendowe). 2). Oprocentowanie środków na rachunku bankowym podstawowym Urzędu Gminy w systemie weekendowym oparte będzie o stawkę WIBID 3 M wg notowania z dnia utworzenia danej lokaty, pomniejszoną/ powiększoną o stałą marżę banku. W przypadku pomniejszenia o stałą marżę banku, marża nie może być wyższa niż 60% ustalonej stawki WIBID 3M. 3). Wolne środki finansowe mogą być gromadzone na lokatach terminowych (za wyjątkiem lokat weekendowych) według odrębnych wynegocjowanych umów z bankami. F. 1). Możliwość uruchomienia (udzielenia) na wniosek Zamawiającego, kredytu w rachunku bieżącym Gminy Wyry bez dodatkowych formalności – do wysokości określonej corocznie przez Radę Gminy Wyry w uchwale budżetowej. 2). Maksymalna kwota kredytu w rachunku bieżącym w 2018 roku to kwota 3.500.000,00 zł. 3). Oprocentowanie kredytu w rachunku bieżącym będzie liczone w oparciu o stawkę WIBOR 3M wyliczoną jako średnia z 10 ostatnich notowań w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy (kwartał kalendarzowy) powiększoną/ pomniejszoną o stałą marżę Banku. 4). Zmiana oprocentowania następuje w okresach kwartalnych. W kolejnych okresach rozliczeniowych (kwartałach kalendarzowych) oprocentowanie jest wyliczane jako średnia z 10 ostatnich notowań w miesiącu poprzedzającym okres obrachunkowy (kwartał kalendarzowy) powiększoną/pomniejszoną o stałą marżę banku. 5). Marża Banku w okresie obowiązywania umowy jest stała. 6). Do naliczania odsetek przyjmuje się, że miesiąc ma rzeczywistą liczbę dni, a rok liczy 365/366 dni. 7). Odsetki od kredytu w rachunku bieżącym będą naliczane na koniec każdego miesiąca w okresie, gdy kredyt ten jest uruchomiony. Odsetki będą naliczane od faktycznie wykorzystanych środków i będą płatne w ostatnim dniu każdego miesiąca. Odsetki od wykorzystanego limitu będą naliczane od dnia powstania salda debetowego do dnia poprzedzającego jego spłatę włącznie. 8). Zamawiający nie dopuszcza pobierania żadnych opłat i prowizji od uruchomienia i obsługi kredytu, w tym również od salda niewykorzystanej części kredytu w rachunku bieżącym. 9). Zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową. Skarbnik nie umieści swojego podpisu na wekslu. Skarbnik umieści swój podpis na deklaracji wekslowej. 10). Zamawiający dla zabezpieczenia kredytu nie może udzielić pełnomocnictwa do dysponowania rachunkiem bankowym. 11). Zamawiający wyraża zgodę na zawarcie z Bankiem odrębnej umowy o kredyt w rachunku bieżącym Gminy Wyry na ww warunkach z ograniczonym zakresem weryfikacji. 12). Koszty obsługi kredytu w rachunku bieżącym poniesione w okresie: • od 01.01.2018 r. do 30.06.2018 r. wynosiły 0,00 zł, • od 01.01.2017 r. do 31.12.2017 r. wynosiły 0,00 zł, • od 01.01.2016 r. do 31.12.2016 r. wynosiły 0,00 zł, • od 01.04.2015 r. do 30.11.2015 r. wynosiły 8.429,84 zł. 13). Średniomiesięczne wykorzystanie kredytu w rachunku bieżącym w 2015 roku było następujące: - w okresie od 01.01.2015r. do 31.03.2015r. – brak, - w kwietniu - 1dzień, na kwotę 238.073,51 zł, koszt 14,02 zł, - w maju - 2dni, na kwotę 92.792,60 zł, koszt 10,94 zł, - w czerwcu - 4 dni, na kwotę 2.390.276,94 zł, koszt 199,12 zł, - w lipcu - 25 dni, na kwotę 2.152.343,78 zł, koszt obsługi 4.055,22 zł, - w sierpniu - 23 dni, na kwotę 784.299,98 zł, koszt obsługi 1.527,41 zł, - w wrześniu - 24 dni, na kwotę 652.293,33 zł, koszt obsługi 1.173,76 zł, - w październiku - 23dni, na kwotę 659.768,14, koszt obsługi 1.142,82 zł, - w listopadzie - 5 dni, na kwotę 756.025,53 zł, koszt obsługi 306,55 zł, - w grudniu – brak. G. Preferencje w zakresie dostępności do innych usług bankowych nie wymienionych szczegółowo w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, z których może skorzystać zamawiający w okresie trwania umowy, które bank zaoferuje. H. Nieodpłatne wydawanie opinii bankowej, zaświadczeń oraz historii rachunków bankowych na wniosek Zamawiającego. Zamawiający szacuje, iż trzykrotnie w ciągu roku będzie występował o wyżej wymienione dokumenty, tym niemniej bank wyda każdorazowo nieodpłatnie ww dokumenty (na każde żądanie). I. Prowizje, opłaty i marże Wykonawcy podane w ofercie banku są stałe w okresie obowiązywania umowy i wykonawca nie będzie pobierał innych niż podane w ofercie. J. W przypadku konieczności otwarcia przez Gminę Wyry lub jednostki organizacyjne dodatkowych rachunków, bank zastosuje stawki i warunki z niniejszej specyfikacji i złożonej oferty. K. Zapewnienie możliwości bezpośredniej wpłaty/wypłaty gotówki w punkcie obsługi kasowej bez dodatkowej opłaty dla Zamawiającego. L. Dopuszcza się zmiany postanowień umowy w stosunku do treści umowy na zasadach określonych w art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień umowy oraz określa warunki zmian. Zmiany dotyczyć mogą zakresu usług stanowiących przedmiot umowy, jeżeli wynikają z następujących okoliczności: a) podyktowane zostaną zmianami przepisów prawa, które weszły w życie po podpisaniu niniejszej umowy, b) na Gminę Wyry zostaną nałożone nowe zadania lub zmieni się struktura organizacyjna Urzędu Gminy Wyry lub jednostek organizacyjnych, c) pojawią się nowe korzystne dla Gminy Wyry produkty bankowe lub rozwiązania organizacyjne, których wykorzystanie będzie korzystne dla Gminy Wyry, d) wprowadzona zostanie modyfikacja systemów informatycznych, oprogramowania bądź sprzętu, e) Gmina uzyska środki zewnętrzne, w szczególności unijne, dla których wymagalne będą szczególne uregulowania co do obsługi bankowej. M. Wykonawca musi zapewnić wykonywanie czynności związanych z obsługą budżetu Gminy Wyry, gminnych jednostek organizacyjnych, w tym instytucji kultury w dni robocze tj. od poniedziałku do piątku w godzinach od 900 do 1530. N. Wykonawca zobowiązuje się wyznaczyć osobę/osoby (będące pracownikami Wykonawcy), których zadaniem będą bieżące kontakty z Zamawiającym celem udzielania porad i konsultacji. O. Wykonawca musi posiadać na terenie Gminy Wyry swój oddział/ filię albo zobowiąże się do otwarcia na terenie Gminy Wyry oddziału/filii Banku w przypadku wybrania jego oferty jako najkorzystniejszej w terminie 3 miesięcy od dnia podpisania umowy z Zamawiającym. Filia winna być czynna w każdy dzień roboczy w godzinach od 900 do 1530. P. Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania codziennego przewozu pracowników Urzędu Gminy, jednostek organizacyjnych Gminy (w tym instytucji kultury) do najbliższego oddziału (filii) banku i z powrotem w okresie, w którym punkt obsługi na terenie Gminy Wyry nie będzie działał, celem dokonania wszelkich niezbędnych czynności. Przewóz ten będzie bezpłatny. R. Wykonawca zobowiązuje się do zorganizowania codziennego przewozu pracowników Urzędu Gminy do oddziału (filii) banku, w wypadku kiedy oddział (filia) zostanie zlokalizowany na terenie miejscowości Gostyń. Przewóz ten będzie bezpłatny. S. Wykonawca winien posiadać na terenie Gminy Wyry bankomat albo zobowiąże się do zainstalowania i uruchomienia na terenie Gminy Wyry (w jednej miejscowości) bankomatu w przypadku wybrania jego oferty jako najkorzystniejszej w terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy z Zamawiającym. T. Wykonawca zobowiąże się, że w terminie 5 miesięcy od dnia podpisania umowy z Zamawiającym zainstaluje drugi bankomat w drugiej miejscowości Gminy Wyry. U. Umowy z jednostkami organizacyjnymi gminy wymienionymi w rozdziale I pkt. 1 specyfikacji istotnych warunków zamówienia zostaną zawarte bezpośrednio z dyrektorami tych jednostek. W przypadku zwiększenia liczby jednostek organizacyjnych, bądź zmiany ich formy organizacyjnej, nowe jednostki zawrą umowy na warunkach wynikających z przeprowadzonego postępowania według wzoru dla pozostałych jednostek. V. Kary umowne: 1. Zamawiający nalicza Bankowi kary umowne za: a) brak uruchomienia lub nienależyte uruchomienie bankowej obsługi budżetu Gminy Wyry i jednostek organizacyjnych z dniem 01.01.2019r. – w wysokości 5.000,00 zł za każdy dzień opóźnienia, b) brak uruchomienia bankomatu w jednej miejscowości po terminie 2 miesięcy od dnia podpisania umowy – w wysokości 100,00 zł za każdy dzień opóźnienia, c) brak uruchomienia bankomatu w drugiej miejscowości po terminie 5 miesięcy od dnia podpisania umowy – w wysokości 100,00 zł za każdy dzień opóźnienia, d) rozwiązanie umowy z przyczyn leżących po stronie Banku – w wysokości 50.000,00 zł. 2. Niezależnie od kar umownych, o których mowa w pkt. 1, strony mają prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego, w przypadku, gdy określone kwoty w pkt. 1 nie pokrywają wyrządzonej szkody. 3. Bank zapłaci Zamawiającemu karę umowną: a) za nieprzedłożenia w terminie oświadczenia o zatrudnieniu, o którym mowa art. 29 ust. 3a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. 2017 poz. 1579) w wysokości jednokrotnej kwoty brutto minimalnego wynagrodzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami, za każdy rozpoczęty tydzień zwłoki w złożeniu oświadczenia, b) za podanie nieprawdziwych danych w oświadczeniu o zatrudnieniu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a cyt. wyżej ustawy w wysokości dziesięciokrotnej kwoty brutto minimalnego wynagrodzenia zgodnie z obowiązującymi przepisami. Kwota ta będzie płatna jednorazowo. 2. Kod przedmiotu zamówienia zgodnie z klasyfikacją Wspólnego Słownika Zamówień CPV Główny kod: 66.11.00.00-4 – Usługi bankowe 66.11.30.00-5 – Usługi udzielenia kredytu 3. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp a) Zgodnie z art. 29 ust. 3a Pzp zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących bezpośrednie czynności związane z realizacją przedmiotu zamówienia na podstawie umowy o pracę (zgodnie z art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy). b) Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, o których mowa z art. 29 ust. 3a Pzp. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: czynności związane z obsługą bankową. c) Sposób dokumentowania zatrudnienia osób o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Przed podpisaniem umowy zamawiający wymaga przedłożenia przez Wykonawcę oświadczenia o zatrudnieniu pracowników, o których mowa w ppkt. b na umowę o pracę. Ww oświadczenie winno zawierać dane dotyczące: ilości pracowników, zakres obowiązków oraz określenie ilości osób otrzymujących minimalne wynagrodzenie zgodnie z ustawą z dnia 10 października 2002r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. 2017 poz. 847) oraz zgodnie z Rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 12 września 2017r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę w 2018r. (Dz. U. 2017 poz. 1747). d) Uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Zmawiający może w każdym czasie realizacji umowy zwrócić się ponownie do Wykonawcy o przedłożenie aktualnego oświadczenia, o którym mowa w pkt. 3 ppkt c. e) Sankcje za niespełnienie wymogu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a Pzp. Sankcje za niespełnienie wymogu, o którym mowa w art. 29 ust. 3a Pzp zostały zawarte w rozdziale III pkt. V 3 SIWZ. 4. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp Zamawiający nie przewiduje wymagań zgodnie z art. 29 ust. 4 Pzp. 5. Informacja dotycząca wymagań zgodnie z art. 29 ust. 5 Pzp Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględniania wymagań w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych ponieważ zamówienie nie jest przeznaczone do użytku osób fizycznych, wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych nie dotyczącą pracowników zamawiającego, ze względu na brak takich osób. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 66110000-4 Dodatkowe kody CPV: 66113000-5 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Przetarg nieograniczony III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 641942-N-2018 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZP.271.20.2018 |
Data publikacji zamówienia: | 2018-10-28 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 1506 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 45% |
WWW ogłoszenia: | http://bip.wyry.pl |
Informacja dostępna pod: | www.wyry.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
66110000-4 | (3) Usługi bankowe | |
66113000-5 | (3) Usługi udzielania kredytu |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Bankowa obsługa budżetu Gminy Wyry oraz podległych jej jednostek organizacyjnych, w tym samorządowych instytucji kultury | Bank Spółdzielczy w Tychach Tychy | 2018-12-05 | 155 280,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2018-12-05 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 66110000 66113000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 155 280,00 zł Minimalna złożona oferta: 155 280,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 155 280,00 zł Maksymalna złożona oferta: 155 280,00 zł |