Bankowa obsługa budżetu i jednostek organizacyjnych Gminy Siedlce.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Siedlce oraz jej jednostek organizacyjnych obejmująca następujące usługi: a) otwarcie, prowadzenie i zamykanie na wniosek Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych rachunków podstawowych i pomocniczych, w tym wszystkich rachunków bankowych jednostek organizacyjnych (nie wyłączając nowo otwieranych rachunków w trakcie trwania umowy), w oparciu o odrębne dyspozycje z uwzględnieniem warunków przedstawionych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu Gminy Siedlce zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania. Wykonawca zobowiązany jest do naliczania oprocentowania od kwot zgromadzonych na rachunkach bankowych. Środki zgromadzone na rachunkach bankowych będą oprocentowane w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną o stałą w okresie obowiązywania umowy marżę banku. W trakcie trwania umowy stawka WIBID 1M obowiązująca w danym miesiącu, określana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Wysokość stopy WIBID 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). Dyspozycja otwarcia/zamknięcia rachunku bankowego, jak również dokonane przez Bank potwierdzenie otwarcia/zamknięcia rachunku bankowego będzie przeprowadzone na standardowych dokumentach obowiązujących w Banku, b) przyjmowanie wszelkich wpłat gotówkowych, na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych, w tym wpłat gotówkowych od klientów Zamawiającego, w szczególności z tytułu podatków, opłat i innych dochodów należnych budżetowi gminy, c) dokonywanie wypłat gotówkowych z wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych, w tym wypłaty zasiłków z pomocy społecznej i innych świadczeń dla uprawnionych do tego klientów Zamawiającego, d) realizacja poleceń przelewów ze wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych (elektronicznie oraz w formie papierowej w placówce Wykonawcy zlokalizowanej na terenie miasta Siedlce, czynnej w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00), e) w razie potrzeby wydanie i możliwość korzystania z karty płatniczej i/lub kredytowej bez ponoszenia dodatkowych opłat związanych z jej wydaniem, f) zainstalowanie systemu bankowości elektronicznej w Urzędzie Gminy Siedlce oraz w jednostkach organizacyjnych gminy na 25 stanowiskach, w tym przeszkolenie pracowników, bieżące doradztwo oraz serwis i obsługa techniczna tego systemu, z zastrzeżeniem, że w okresie obowiązywania umowy ilość użytkowników zainstalowanego systemu bankowości elektronicznej może ulec zwiększeniu z uwagi na potrzeby Zamawiającego bądź potrzeby jego jednostek organizacyjnych, spowodowane w szczególności zakresem realizowanych obowiązków i zadań publicznych, nie więcej jednak niż dwukrotnie w stosunku do liczby wskazanej powyżej, g) dostawa, instalacja, wdrożenie, serwis i obsługa techniczna terminala płatniczego (lokalizacja: budynek Urzędu Gminy, 08 – 110 Siedlce; ul. M. Asłanowicza 10), z zastrzeżeniem, że w okresie obowiązywania umowy dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości terminali płatniczych, maksymalnie o 5 sztuk, h) automatyczne przeksięgowanie na wniosek Zamawiającego sald rachunków bankowych jednostek podległych i sald rachunków bankowych wskazanych przez Zamawiającego na rachunek podstawowy budżetu gminy, i) lokowanie środków na rachunkach deponenckich wynikające z bieżących potrzeb Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych. Oprocentowanie środków będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną o stałą marżę banku w całym okresie trwania umowy. W trakcie umowy stawka WIBID 1M obowiązująca w danym miesiącu, określana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Środki mogą dotyczyć zabezpieczeń umów zawartych przez Zamawiającego z wykonawcami realizowanych na jego rzecz zadań lokowanych na różne okresy czasu i w różnych wysokościach. Wcześniejsze zamknięcie rachunku przez Zamawiającego nie pozbawia go prawa do należnych i naliczonych do dnia zamknięcia rachunku odsetek od zgromadzonych środków. Odsetki od zgromadzonych środków naliczane będą w okresach miesięcznych. Wysokość stopy WIBID 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). j) lokowanie wolnych środków na lokatach nocnych i weekendowych z rachunku podstawowego budżetu lub innych wskazanych przez Zamawiającego lub jego jednostki organizacyjne. Oprocentowanie lokat będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID ON skorygowaną o stałą marżę banku w całym okresie trwania umowy. W trakcie umowy wysokość WIBID ON będzie obowiązywała stawka z dnia otwarcia lokaty. Wysokość stopy WIBID ON jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). k) udostępnienie usługi umożliwiającej jednoznaczną identyfikację osoby wpłacającej oraz rodzaju należności dla budżetu gminy (masowe płatności) oraz zapewnienie współpracy tej usługi z systemem informatycznym Zamawiającego – tj. uniwersalnym programem księgującym U.I. Info-System, w tym również prowadzenie płatności masowych, w szczególności w zakresie podatków, a także opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, l) przekazywanie Zamawiającemu wyciągów bankowych w każdym kolejnym dniu roboczym, w którym były dokonane operacje na rachunkach m) wydawanie opinii bankowych oraz innych zaświadczeń, a także dokonywanie zmiany karty wzorów podpisów, n) pośrednictwo banku, jeśli jest wymagane, w przypadku dochodzenia roszczeń z gwarancji bankowych, ubezpieczeniowych i innych zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych, o) udzielanie każdego roku, w trakcie trwania umowy na bankową obsługę budżetu kredytu w rachunku podstawowym z maksymalnym pułapem zadłużenia wynoszącym 5.000.000,00 (pięć milionów) zł z przeznaczeniem na pokrycie występującego w trakcie roku przejściowego deficytu budżetu. Udzielenie przedmiotowego kredytu będzie przedmiotem odrębnej umowy z uwzględnieniem warunków podanych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania. Kredyt będzie miał charakter odnawialny, co oznacza, że każda wpłata na rachunek będzie zmniejszała występujące zadłużenia, a wysokość kredytu będzie wynikać z określonego przez Radę Gminy Siedlce w uchwale budżetowej upoważnienia do zaciągania kredytu na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego. Zabezpieczeniem kredytu będzie wyłącznie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie skarbnika gminy. Oprocentowanie kredytu będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku, która będzie niezmienna w całym okresie trwania umowy na bankową obsługę budżetu gminy. Od uruchomienia, wykorzystywania i spłaty kredytu w rachunku bieżącym bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji. Jedynym wynagrodzeniem Wykonawcy z tytułu udzielonego kredytu będą odsetki od faktycznie wykorzystanego kredytu. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w okresach miesięcznych i będą pobierane przez bank ostatniego roboczego dnia miesiąca. W trakcie trwania umowy stawka WIBOR 1M obowiązująca w danym miesiącu ustalana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Odsetki będą liczone metodą opartą na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i poszczególnej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366. Wysokość stopy WIBOR 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). p) udzielanie telefonicznej informacji o stanie i obrotach środków na rachunkach, q) udzielanie telefonicznej informacji, w razie potrzeby również pisemnej informacji pozwalającej jednoznacznie ustalić datę obciążenia rachunków bankowych wpłacającego. Dotyczy to w szczególności wpłat należności podatkowych dokonywanych w innych bankach lub na poczcie (dokumenty te są niezbędne do prawidłowego ustalenia zachowania terminu płatności podatku, ponieważ dniem wygaśnięcia zobowiązania podatkowego w obrocie bezgotówkowym jest dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika), r) udzielanie telefonicznej informacji, w razie potrzeby również pisemnej informacji pozwalającej jednoznacznie ustalić datę i godzinę uznania rachunków bankowych Zamawiającego. Dotyczy to w szczególności wpłat wadium dokonywanych w innych bankach lub na poczcie (dokumenty te są niezbędne do prawidłowego ustalenia zachowania terminu wniesienia wadium przez oferenta), s) wydawanie blankietów czekowych. Wypłaty na podstawie czeków dotyczą podjęcia gotówki do kas jednostek organizacyjnych gminy, t) sporządzanie na wniosek Zamawiającego historii każdego rachunku bankowego otwieranego do obsługi konkretnego projektu realizowanego przez Zamawiającego, u) otwarcie, prowadzenie i zamykanie rachunków bankowych na wniosek Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w walutach wymienialnych w oparciu o odrębne dyspozycje z poszczególnymi jednostkami Zamawiającego z uwzględnieniem warunków przedstawionych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania w ramach wynagrodzenia za prowadzenie rachunku podstawowego, o którym mowa w pkt a) powyżej. Wykonawca zobowiązany jest do naliczania oprocentowania od kwot zgromadzonych na rachunkach bankowych. Środki zgromadzone na rachunkach bankowych będą oprocentowane w oparciu o właściwy dla danej waluty miesięczny wskaźnik oprocentowania odpowiadający walucie rachunku (np. EURIBOR 1M ) i skorygowany stałą w całym okresie trwania umowy marżę banku, która to marża będzie równa oferowanej w ofercie marży dla rachunków pomocniczych, o których mowa w pkt a) powyżej. W trakcie trwania umowy wskaźnik oprocentowania dla danej waluty obowiązujący w danym miesiącu, określany będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Dyspozycja otwarcia/zamknięcia walutowego rachunku bankowego, jak również dokonane przez Bank potwierdzenie otwarcia/zamknięcia walutowego rachunku budżetowego będzie przeprowadzone na standardowych dokumentach obowiązujących w Banku. Zestawienie jednostek organizacyjnych Gminy Siedlce objętych obsługą bankową wraz z posiadanymi rachunkami: Nazwa i adres jednostki Ilość rachunków podstawowych Ilość rachunków pomocniczych Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych Konto Depozytowe pozostałe razem Urząd Gminy Siedlce ul. Asłanowicza 10; 08-110 Siedlce 1 1 1 1 4 Zespół Oświatowo-Wychowawczy w Białkach ul. Diamentowa 1; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowo-Wychowawczy w Strzale Chodów ul. Sokołowska 1; 08-110 Siedlce 1 1 2 Szkoła Podstawowa w Golicach 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy w Nowych Iganiach ul. Siedlecka 113; 08-103 Siedlce 1 1 2 Szkoła Podstawowa w Pruszynie ul. Dolina Liwca 46; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy im. Jana Pawła II w Stoku Lackim ul. Siedlecka 135; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy w Żelkowie- Kolonii ul. Siedlecka 202; 08-110 Siedlce 1 1 2 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlcach ul. Asłanowicza 10 1 3 4 Ponadto: Nazwa i adres jednostki Ilość rachunków pomocniczych Gmina Siedlce, 08 – 110 Siedlce, ul. Asłanowicza 10 lub podległe jednostki W ciągu roku może wystąpić kilka rachunków pomocniczych, otwieranych do obsługi projektów finansowanych z dotacji lub funduszy unijnych, gdzie wymagane jest wyodrębnienie środków finansowych. Obecnie są 3 rachunki bankowe, w tym: 1 rachunek bankowy dla Gminy i 2 dwa rachunki bankowe dla GOPS. Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości rachunków podstawowych i pomocniczych wynikającą ze zmian w strukturze organizacyjnej gminy lub zmiany zasad polityki rachunkowości dotyczących Gminy Siedlce i jej jednostek organizacyjnych, nie więcej jednak niż o łączną liczbę 20 w stosunku do rachunków obecnie prowadzonych i przedstawionych powyżej. Szacunkowe wielkości pozwalające określić rozmiary współpracy z bankiem: Lp Usługi bankowe za okres 1 miesiąca 1. Liczba wpłat własnych (sztuki) 75 2. Wartość (kwota) wpłat własnych (w zł) 416.400 3. Liczba wpłat „obcych” (sztuki) 76 4. Wartość (kwota) wpłat „obcych” (w zł) 41.500 5. Liczba wypłat gotówkowych (sztuki) 57 6. Wartość (kwota) wypłat gotówkowych (w zł) 47.300 7. Liczba przelewów elektronicznych na rachunki w banku Zamawiającego (sztuki) 610 8. Liczba przelewów elektronicznych na rachunki w innych bankach (sztuki) 3.645 9. Liczba przelewów „papierowych” na rachunki w banku Zamawiającego (sztuki) 10 10. Liczba przelewów „papierowych” na rachunki w innych bankach (sztuki) 10 11. Liczba blankietów czekowych (sztuki) 12. za okres 1 roku 13. Przeciętna liczba i wartość lokat terminowych - obecnie są 44 lokaty na kwotę 323.900,87 zł Lokaty terminowe mogą dotyczyć wolnych środków budżetu, jak również zabezpieczeń dotyczących umów zawartych przez Zamawiającego z wykonawcami realizowanych na jego rzecz zadań, lokowanych na różne okresy czasu i w różnych wysokościach. W większości są to lokaty zabezpieczeń dotyczących umów wykonawców. Na stronie internetowej www.gminasiedlce.pl dostępne są poniżej wymienione dokumenty, które umożliwiają zbadanie zdolności kredytowej Zamawiającego: a) Uchwały Rady Gminy Siedlce w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Siedlce na lata 2015 i 2016, b) Opinie RIO o projektach uchwał budżetowych na lata 2015 i 2016, c) Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2015 i 2016, d) Opina RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2015 i 2016, e) Uchwała budżetowa na 2017 rok wraz z załącznikami i wszystkie zmiany, f) Uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2025 i wszystkie zmiany, g) Opinia RIO o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Siedlce na lata 2017-2025, h) Opinia RIO o projekcie uchwały budżetowej Gminy Siedlce na rok 2017 oraz o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy Siedlce proponowanego na rok 2017, i) Opinia RIO o możliwościach sfinansowania planowanego deficytu budżetowego Gminy Siedlce, określonego w uchwale budżetowej na rok 2017, j) Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Siedlce, przedstawionej w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2025, k) Sprawozdanie finansowe o nadwyżce/ deficycie (Rb-NDS) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, l) Sprawozdanie finansowe o stanie zobowiązań (Rb- Z) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, m) Sprawozdanie finansowe o dochodach (Rb-27S) za rok 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku,. n) Sprawozdanie finansowe o wydatkach (Rb-28S) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, o) Sprawozdanie finansowe o stanie należności (Rb-N) za 2015, 2016 i II kwartał 2017r., Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy wymaga, aby usługi w zakresie bankowej obsługi, w okresie realizacji usługi, wykonywane były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666). 1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca złożył w terminie do 14 dni od podpisania umowy, oświadczenie o zatrudnieniu przy wykonywaniu usługi pracowników wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, zawierające informacje dotyczące ogólnego stanu zatrudnienia przy wykonywaniu zadania, w tym osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę do wykonywania robót budowalnych w zakresie wymienionych przez Zamawiającego branż. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 2) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu zanonimizowane (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników, wysokości wynagrodzenia) kopie umów o pracę, zawartych przez Wykonawcę lub podwykonawcę z pracownikami wykonującymi prace (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). 3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
OGŁOSZENIE DOTYCZY:
Numer:
599197-N-2017
Data:
09/10/2017
Adres strony internetowej (url): www.gminasiedlce.pl oraz http://e-bip.pl/Start/26
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
Numer sekcji:
II
Punkt:
4
W ogłoszeniu jest:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Siedlce oraz jej jednostek organizacyjnych obejmująca następujące usługi: a) otwarcie, prowadzenie i zamykanie na wniosek Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych rachunków podstawowych i pomocniczych, w tym wszystkich rachunków bankowych jednostek organizacyjnych (nie wyłączając nowo otwieranych rachunków w trakcie trwania umowy), w oparciu o odrębne dyspozycje z uwzględnieniem warunków przedstawionych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu Gminy Siedlce zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania. Wykonawca zobowiązany jest do naliczania oprocentowania od kwot zgromadzonych na rachunkach bankowych. Środki zgromadzone na rachunkach bankowych będą oprocentowane w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną o stałą w okresie obowiązywania umowy marżę banku. W trakcie trwania umowy stawka WIBID 1M obowiązująca w danym miesiącu, określana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Wysokość stopy WIBID 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). Dyspozycja otwarcia/zamknięcia rachunku bankowego, jak również dokonane przez Bank potwierdzenie otwarcia/zamknięcia rachunku bankowego będzie przeprowadzone na standardowych dokumentach obowiązujących w Banku, b) przyjmowanie wszelkich wpłat gotówkowych, na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych, w tym wpłat gotówkowych od klientów Zamawiającego, w szczególności z tytułu podatków, opłat i innych dochodów należnych budżetowi gminy, c) dokonywanie wypłat gotówkowych z wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych, w tym wypłaty zasiłków z pomocy społecznej i innych świadczeń dla uprawnionych do tego klientów Zamawiającego, d) realizacja poleceń przelewów ze wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych (elektronicznie oraz w formie papierowej w placówce Wykonawcy zlokalizowanej na terenie miasta Siedlce, czynnej w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00), e) w razie potrzeby wydanie i możliwość korzystania z karty płatniczej i/lub kredytowej bez ponoszenia dodatkowych opłat związanych z jej wydaniem, f) zainstalowanie systemu bankowości elektronicznej w Urzędzie Gminy Siedlce oraz w jednostkach organizacyjnych gminy na 25 stanowiskach, w tym przeszkolenie pracowników, bieżące doradztwo oraz serwis i obsługa techniczna tego systemu, z zastrzeżeniem, że w okresie obowiązywania umowy ilość użytkowników zainstalowanego systemu bankowości elektronicznej może ulec zwiększeniu z uwagi na potrzeby Zamawiającego bądź potrzeby jego jednostek organizacyjnych, spowodowane w szczególności zakresem realizowanych obowiązków i zadań publicznych, nie więcej jednak niż dwukrotnie w stosunku do liczby wskazanej powyżej, g) dostawa, instalacja, wdrożenie, serwis i obsługa techniczna terminala płatniczego (lokalizacja: budynek Urzędu Gminy, 08 – 110 Siedlce; ul. M. Asłanowicza 10), z zastrzeżeniem, że w okresie obowiązywania umowy dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości terminali płatniczych, maksymalnie o 5 sztuk, h) automatyczne przeksięgowanie na wniosek Zamawiającego sald rachunków bankowych jednostek podległych i sald rachunków bankowych wskazanych przez Zamawiającego na rachunek podstawowy budżetu gminy, i) lokowanie środków na rachunkach deponenckich wynikające z bieżących potrzeb Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych. Oprocentowanie środków będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną o stałą marżę banku w całym okresie trwania umowy. W trakcie umowy stawka WIBID 1M obowiązująca w danym miesiącu, określana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Środki mogą dotyczyć zabezpieczeń umów zawartych przez Zamawiającego z wykonawcami realizowanych na jego rzecz zadań lokowanych na różne okresy czasu i w różnych wysokościach. Wcześniejsze zamknięcie rachunku przez Zamawiającego nie pozbawia go prawa do należnych i naliczonych do dnia zamknięcia rachunku odsetek od zgromadzonych środków. Odsetki od zgromadzonych środków naliczane będą w okresach miesięcznych. Wysokość stopy WIBID 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). j) lokowanie wolnych środków na lokatach nocnych i weekendowych z rachunku podstawowego budżetu lub innych wskazanych przez Zamawiającego lub jego jednostki organizacyjne. Oprocentowanie lokat będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID ON skorygowaną o stałą marżę banku w całym okresie trwania umowy. W trakcie umowy wysokość WIBID ON będzie obowiązywała stawka z dnia otwarcia lokaty. Wysokość stopy WIBID ON jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). k) udostępnienie usługi umożliwiającej jednoznaczną identyfikację osoby wpłacającej oraz rodzaju należności dla budżetu gminy (masowe płatności) oraz zapewnienie współpracy tej usługi z systemem informatycznym Zamawiającego – tj. uniwersalnym programem księgującym U.I. Info-System, w tym również prowadzenie płatności masowych, w szczególności w zakresie podatków, a także opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, l) przekazywanie Zamawiającemu wyciągów bankowych w każdym kolejnym dniu roboczym, w którym były dokonane operacje na rachunkach m) wydawanie opinii bankowych oraz innych zaświadczeń, a także dokonywanie zmiany karty wzorów podpisów, n) pośrednictwo banku, jeśli jest wymagane, w przypadku dochodzenia roszczeń z gwarancji bankowych, ubezpieczeniowych i innych zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych, o) udzielanie każdego roku, w trakcie trwania umowy na bankową obsługę budżetu kredytu w rachunku podstawowym z maksymalnym pułapem zadłużenia wynoszącym 5.000.000,00 (pięć milionów) zł z przeznaczeniem na pokrycie występującego w trakcie roku przejściowego deficytu budżetu. Udzielenie przedmiotowego kredytu będzie przedmiotem odrębnej umowy z uwzględnieniem warunków podanych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania. Kredyt będzie miał charakter odnawialny, co oznacza, że każda wpłata na rachunek będzie zmniejszała występujące zadłużenia, a wysokość kredytu będzie wynikać z określonego przez Radę Gminy Siedlce w uchwale budżetowej upoważnienia do zaciągania kredytu na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego. Zabezpieczeniem kredytu będzie wyłącznie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie skarbnika gminy. Oprocentowanie kredytu będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku, która będzie niezmienna w całym okresie trwania umowy na bankową obsługę budżetu gminy. Od uruchomienia, wykorzystywania i spłaty kredytu w rachunku bieżącym bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji. Jedynym wynagrodzeniem Wykonawcy z tytułu udzielonego kredytu będą odsetki od faktycznie wykorzystanego kredytu. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w okresach miesięcznych i będą pobierane przez bank ostatniego roboczego dnia miesiąca. W trakcie trwania umowy stawka WIBOR 1M obowiązująca w danym miesiącu ustalana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Odsetki będą liczone metodą opartą na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i poszczególnej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366. Wysokość stopy WIBOR 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). p) udzielanie telefonicznej informacji o stanie i obrotach środków na rachunkach, q) udzielanie telefonicznej informacji, w razie potrzeby również pisemnej informacji pozwalającej jednoznacznie ustalić datę obciążenia rachunków bankowych wpłacającego. Dotyczy to w szczególności wpłat należności podatkowych dokonywanych w innych bankach lub na poczcie (dokumenty te są niezbędne do prawidłowego ustalenia zachowania terminu płatności podatku, ponieważ dniem wygaśnięcia zobowiązania podatkowego w obrocie bezgotówkowym jest dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika), r) udzielanie telefonicznej informacji, w razie potrzeby również pisemnej informacji pozwalającej jednoznacznie ustalić datę i godzinę uznania rachunków bankowych Zamawiającego. Dotyczy to w szczególności wpłat wadium dokonywanych w innych bankach lub na poczcie (dokumenty te są niezbędne do prawidłowego ustalenia zachowania terminu wniesienia wadium przez oferenta), s) wydawanie blankietów czekowych. Wypłaty na podstawie czeków dotyczą podjęcia gotówki do kas jednostek organizacyjnych gminy, t) sporządzanie na wniosek Zamawiającego historii każdego rachunku bankowego otwieranego do obsługi konkretnego projektu realizowanego przez Zamawiającego, u) otwarcie, prowadzenie i zamykanie rachunków bankowych na wniosek Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w walutach wymienialnych w oparciu o odrębne dyspozycje z poszczególnymi jednostkami Zamawiającego z uwzględnieniem warunków przedstawionych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania w ramach wynagrodzenia za prowadzenie rachunku podstawowego, o którym mowa w pkt a) powyżej. Wykonawca zobowiązany jest do naliczania oprocentowania od kwot zgromadzonych na rachunkach bankowych. Środki zgromadzone na rachunkach bankowych będą oprocentowane w oparciu o właściwy dla danej waluty miesięczny wskaźnik oprocentowania odpowiadający walucie rachunku (np. EURIBOR 1M ) i skorygowany stałą w całym okresie trwania umowy marżę banku, która to marża będzie równa oferowanej w ofercie marży dla rachunków pomocniczych, o których mowa w pkt a) powyżej. W trakcie trwania umowy wskaźnik oprocentowania dla danej waluty obowiązujący w danym miesiącu, określany będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Dyspozycja otwarcia/zamknięcia walutowego rachunku bankowego, jak również dokonane przez Bank potwierdzenie otwarcia/zamknięcia walutowego rachunku budżetowego będzie przeprowadzone na standardowych dokumentach obowiązujących w Banku. Zestawienie jednostek organizacyjnych Gminy Siedlce objętych obsługą bankową wraz z posiadanymi rachunkami: Nazwa i adres jednostki Ilość rachunków podstawowych Ilość rachunków pomocniczych Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych Konto Depozytowe pozostałe razem Urząd Gminy Siedlce ul. Asłanowicza 10; 08-110 Siedlce 1 1 1 1 4 Zespół Oświatowo-Wychowawczy w Białkach ul. Diamentowa 1; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowo-Wychowawczy w Strzale Chodów ul. Sokołowska 1; 08-110 Siedlce 1 1 2 Szkoła Podstawowa w Golicach 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy w Nowych Iganiach ul. Siedlecka 113; 08-103 Siedlce 1 1 2 Szkoła Podstawowa w Pruszynie ul. Dolina Liwca 46; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy im. Jana Pawła II w Stoku Lackim ul. Siedlecka 135; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy w Żelkowie- Kolonii ul. Siedlecka 202; 08-110 Siedlce 1 1 2 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlcach ul. Asłanowicza 10 1 3 4 Ponadto: Nazwa i adres jednostki Ilość rachunków pomocniczych Gmina Siedlce, 08 – 110 Siedlce, ul. Asłanowicza 10 lub podległe jednostki W ciągu roku może wystąpić kilka rachunków pomocniczych, otwieranych do obsługi projektów finansowanych z dotacji lub funduszy unijnych, gdzie wymagane jest wyodrębnienie środków finansowych. Obecnie są 3 rachunki bankowe, w tym: 1 rachunek bankowy dla Gminy i 2 dwa rachunki bankowe dla GOPS. Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości rachunków podstawowych i pomocniczych wynikającą ze zmian w strukturze organizacyjnej gminy lub zmiany zasad polityki rachunkowości dotyczących Gminy Siedlce i jej jednostek organizacyjnych, nie więcej jednak niż o łączną liczbę 20 w stosunku do rachunków obecnie prowadzonych i przedstawionych powyżej. Szacunkowe wielkości pozwalające określić rozmiary współpracy z bankiem: Lp Usługi bankowe za okres 1 miesiąca 1. Liczba wpłat własnych (sztuki) 75 2. Wartość (kwota) wpłat własnych (w zł) 416.400 3. Liczba wpłat „obcych” (sztuki) 76 4. Wartość (kwota) wpłat „obcych” (w zł) 41.500 5. Liczba wypłat gotówkowych (sztuki) 57 6. Wartość (kwota) wypłat gotówkowych (w zł) 47.300 7. Liczba przelewów elektronicznych na rachunki w banku Zamawiającego (sztuki) 610 8. Liczba przelewów elektronicznych na rachunki w innych bankach (sztuki) 3.645 9. Liczba przelewów „papierowych” na rachunki w banku Zamawiającego (sztuki) 10 10. Liczba przelewów „papierowych” na rachunki w innych bankach (sztuki) 10 11. Liczba blankietów czekowych (sztuki) 12. za okres 1 roku 13. Przeciętna liczba i wartość lokat terminowych - obecnie są 44 lokaty na kwotę 323.900,87 zł Lokaty terminowe mogą dotyczyć wolnych środków budżetu, jak również zabezpieczeń dotyczących umów zawartych przez Zamawiającego z wykonawcami realizowanych na jego rzecz zadań, lokowanych na różne okresy czasu i w różnych wysokościach. W większości są to lokaty zabezpieczeń dotyczących umów wykonawców. Na stronie internetowej www.gminasiedlce.pl dostępne są poniżej wymienione dokumenty, które umożliwiają zbadanie zdolności kredytowej Zamawiającego: a) Uchwały Rady Gminy Siedlce w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Siedlce na lata 2015 i 2016, b) Opinie RIO o projektach uchwał budżetowych na lata 2015 i 2016, c) Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2015 i 2016, d) Opina RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2015 i 2016, e) Uchwała budżetowa na 2017 rok wraz z załącznikami i wszystkie zmiany, f) Uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2025 i wszystkie zmiany, g) Opinia RIO o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Siedlce na lata 2017-2025, h) Opinia RIO o projekcie uchwały budżetowej Gminy Siedlce na rok 2017 oraz o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy Siedlce proponowanego na rok 2017, i) Opinia RIO o możliwościach sfinansowania planowanego deficytu budżetowego Gminy Siedlce, określonego w uchwale budżetowej na rok 2017, j) Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Siedlce, przedstawionej w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2025, k) Sprawozdanie finansowe o nadwyżce/ deficycie (Rb-NDS) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, l) Sprawozdanie finansowe o stanie zobowiązań (Rb- Z) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, m) Sprawozdanie finansowe o dochodach (Rb-27S) za rok 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku,. n) Sprawozdanie finansowe o wydatkach (Rb-28S) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, o) Sprawozdanie finansowe o stanie należności (Rb-N) za 2015, 2016 i II kwartał 2017r., Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy wymaga, aby usługi w zakresie bankowej obsługi, w okresie realizacji usługi, wykonywane były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666). 1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub podwykonawca złożył w terminie do 14 dni od podpisania umowy, oświadczenie o zatrudnieniu przy wykonywaniu usługi pracowników wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, zawierające informacje dotyczące ogólnego stanu zatrudnienia przy wykonywaniu zadania, w tym osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę do wykonywania robót budowalnych w zakresie wymienionych przez Zamawiającego branż. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy. 2) Każdorazowo na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego, nie krótszym niż 3 dni robocze, Wykonawca lub podwykonawca zobowiązuje się przedłożyć do wglądu zanonimizowane (tj. w szczególności bez imion, nazwisk, adresów, nr PESEL pracowników, wysokości wynagrodzenia) kopie umów o pracę, zawartych przez Wykonawcę lub podwykonawcę z pracownikami wykonującymi prace (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). 3) W przypadku uzasadnionych wątpliwości, co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
W ogłoszeniu powinno być:
Przedmiotem zamówienia jest kompleksowa obsługa bankowa budżetu Gminy Siedlce oraz jej jednostek organizacyjnych obejmująca następujące usługi: a) otwarcie, prowadzenie i zamykanie na wniosek Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych rachunków podstawowych i pomocniczych, w tym wszystkich rachunków bankowych jednostek organizacyjnych (nie wyłączając nowo otwieranych rachunków w trakcie trwania umowy), w oparciu o odrębne dyspozycje z uwzględnieniem warunków przedstawionych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu Gminy Siedlce zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania. Wykonawca zobowiązany jest do naliczania oprocentowania od kwot zgromadzonych na rachunkach bankowych. Środki zgromadzone na rachunkach bankowych będą oprocentowane w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną o stałą w okresie obowiązywania umowy marżę banku. W trakcie trwania umowy stawka WIBID 1M obowiązująca w danym miesiącu, określana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Wysokość stopy WIBID 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). Dyspozycja otwarcia/zamknięcia rachunku bankowego, jak również dokonane przez Bank potwierdzenie otwarcia/zamknięcia rachunku bankowego będzie przeprowadzone na standardowych dokumentach obowiązujących w Banku, b) przyjmowanie wszelkich wpłat gotówkowych, na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych, w tym wpłat gotówkowych od klientów Zamawiającego, w szczególności z tytułu podatków, opłat i innych dochodów należnych budżetowi gminy, c) dokonywanie wypłat gotówkowych z wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych, w tym wypłaty zasiłków z pomocy społecznej i innych świadczeń dla uprawnionych do tego klientów Zamawiającego, d) realizacja poleceń przelewów ze wszystkich rachunków bankowych Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych (elektronicznie oraz w formie papierowej w placówce Wykonawcy zlokalizowanej na terenie miasta Siedlce, czynnej w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-16.00), e) w razie potrzeby wydanie i możliwość korzystania z karty płatniczej i/lub kredytowej bez ponoszenia dodatkowych opłat związanych z jej wydaniem, f) zainstalowanie systemu bankowości elektronicznej w Urzędzie Gminy Siedlce oraz w jednostkach organizacyjnych gminy na 25 stanowiskach, w tym przeszkolenie pracowników, bieżące doradztwo oraz serwis i obsługa techniczna tego systemu, z zastrzeżeniem, że w okresie obowiązywania umowy ilość użytkowników zainstalowanego systemu bankowości elektronicznej może ulec zwiększeniu z uwagi na potrzeby Zamawiającego bądź potrzeby jego jednostek organizacyjnych, spowodowane w szczególności zakresem realizowanych obowiązków i zadań publicznych, nie więcej jednak niż dwukrotnie w stosunku do liczby wskazanej powyżej, g) dostawa, instalacja, wdrożenie, serwis i obsługa techniczna terminala płatniczego (lokalizacja: budynek Urzędu Gminy, 08 – 110 Siedlce; ul. M. Asłanowicza 10), z zastrzeżeniem, że w okresie obowiązywania umowy dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości terminali płatniczych, maksymalnie o 5 sztuk, h) automatyczne przeksięgowanie na wniosek Zamawiającego sald rachunków bankowych jednostek podległych i sald rachunków bankowych wskazanych przez Zamawiającego na rachunek podstawowy budżetu gminy, i) lokowanie środków na rachunkach deponenckich wynikające z bieżących potrzeb Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych. Oprocentowanie środków będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID 1M skorygowaną o stałą marżę banku w całym okresie trwania umowy. W trakcie umowy stawka WIBID 1M obowiązująca w danym miesiącu, określana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Środki mogą dotyczyć zabezpieczeń umów zawartych przez Zamawiającego z wykonawcami realizowanych na jego rzecz zadań lokowanych na różne okresy czasu i w różnych wysokościach. Wcześniejsze zamknięcie rachunku przez Zamawiającego nie pozbawia go prawa do należnych i naliczonych do dnia zamknięcia rachunku odsetek od zgromadzonych środków. Odsetki od zgromadzonych środków naliczane będą w okresach miesięcznych. Wysokość stopy WIBID 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). j) lokowanie wolnych środków na lokatach nocnych i weekendowych z rachunku podstawowego budżetu lub innych wskazanych przez Zamawiającego lub jego jednostki organizacyjne. Oprocentowanie lokat będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBID ON skorygowaną o stałą marżę banku w całym okresie trwania umowy. W trakcie umowy wysokość WIBID ON będzie obowiązywała stawka z dnia otwarcia lokaty. Wysokość stopy WIBID ON jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). k) udostępnienie usługi umożliwiającej jednoznaczną identyfikację osoby wpłacającej oraz rodzaju należności dla budżetu gminy (masowe płatności) oraz zapewnienie współpracy tej usługi z systemem informatycznym Zamawiającego – tj. uniwersalnym programem księgującym U.I. Info-System, w tym również prowadzenie płatności masowych, w szczególności w zakresie podatków, a także opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, l) przekazywanie Zamawiającemu wyciągów bankowych w każdym kolejnym dniu roboczym, w którym były dokonane operacje na rachunkach m) wydawanie opinii bankowych oraz innych zaświadczeń, a także dokonywanie zmiany karty wzorów podpisów, n) pośrednictwo banku, jeśli jest wymagane, w przypadku dochodzenia roszczeń z gwarancji bankowych, ubezpieczeniowych i innych zgodnie z przepisami ustawy prawo zamówień publicznych, o) udzielanie każdego roku, w trakcie trwania umowy na bankową obsługę budżetu kredytu w rachunku podstawowym z maksymalnym pułapem zadłużenia wynoszącym 5.000.000,00 (pięć milionów) zł z przeznaczeniem na pokrycie występującego w trakcie roku przejściowego deficytu budżetu. Udzielenie przedmiotowego kredytu będzie przedmiotem odrębnej umowy z uwzględnieniem warunków podanych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania. Kredyt będzie miał charakter odnawialny, co oznacza, że każda wpłata na rachunek będzie zmniejszała występujące zadłużenia, a wysokość kredytu będzie wynikać z określonego przez Radę Gminy Siedlce w uchwale budżetowej upoważnienia do zaciągania kredytu na pokrycie występującego w ciągu roku deficytu budżetowego. Zabezpieczeniem kredytu będzie wyłącznie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową przy kontrasygnacie skarbnika gminy. Oprocentowanie kredytu będzie liczone według zmiennej stopy procentowej w oparciu o stawkę WIBOR 1M plus marża banku, która będzie niezmienna w całym okresie trwania umowy na bankową obsługę budżetu gminy. Od uruchomienia, wykorzystywania i spłaty kredytu w rachunku bieżącym bank nie będzie pobierał żadnych opłat i prowizji. Jedynym wynagrodzeniem Wykonawcy z tytułu udzielonego kredytu będą odsetki od faktycznie wykorzystanego kredytu. Odsetki od wykorzystanego kredytu będą naliczane w okresach miesięcznych i będą pobierane przez bank ostatniego roboczego dnia miesiąca. W trakcie trwania umowy stawka WIBOR 1M obowiązująca w danym miesiącu ustalana będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Odsetki będą liczone metodą opartą na rzeczywistej liczbie dni w poszczególnych miesiącach i poszczególnej liczbie dni w roku tj. 365 lub 366. Wysokość stopy WIBOR 1M jaką należy przyjąć do sporządzenia oferty została przedstawiona w formularzu ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ). p) udzielanie telefonicznej informacji o stanie i obrotach środków na rachunkach, q) udzielanie telefonicznej informacji, w razie potrzeby również pisemnej informacji pozwalającej jednoznacznie ustalić datę obciążenia rachunków bankowych wpłacającego. Dotyczy to w szczególności wpłat należności podatkowych dokonywanych w innych bankach lub na poczcie (dokumenty te są niezbędne do prawidłowego ustalenia zachowania terminu płatności podatku, ponieważ dniem wygaśnięcia zobowiązania podatkowego w obrocie bezgotówkowym jest dzień obciążenia rachunku bankowego podatnika), r) udzielanie telefonicznej informacji, w razie potrzeby również pisemnej informacji pozwalającej jednoznacznie ustalić datę i godzinę uznania rachunków bankowych Zamawiającego. Dotyczy to w szczególności wpłat wadium dokonywanych w innych bankach lub na poczcie (dokumenty te są niezbędne do prawidłowego ustalenia zachowania terminu wniesienia wadium przez oferenta), s) wydawanie blankietów czekowych. Wypłaty na podstawie czeków dotyczą podjęcia gotówki do kas jednostek organizacyjnych gminy, t) sporządzanie na wniosek Zamawiającego historii każdego rachunku bankowego otwieranego do obsługi konkretnego projektu realizowanego przez Zamawiającego, u) otwarcie, prowadzenie i zamykanie rachunków bankowych na wniosek Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych w walutach wymienialnych w oparciu o odrębne dyspozycje z poszczególnymi jednostkami Zamawiającego z uwzględnieniem warunków przedstawionych w niniejszej SIWZ, ofercie Wykonawcy i w warunkach umowy na bankową obsługę budżetu zawartej w wyniku rozstrzygnięcia niniejszego postępowania w ramach wynagrodzenia za prowadzenie rachunku podstawowego, o którym mowa w pkt a) powyżej. Wykonawca zobowiązany jest do naliczania oprocentowania od kwot zgromadzonych na rachunkach bankowych. Środki zgromadzone na rachunkach bankowych będą oprocentowane w oparciu o właściwy dla danej waluty miesięczny wskaźnik oprocentowania odpowiadający walucie rachunku (np. EURIBOR 1M ) i skorygowany stałą w całym okresie trwania umowy marżę banku, która to marża będzie równa oferowanej w ofercie marży dla rachunków pomocniczych, o których mowa w pkt a) powyżej. W trakcie trwania umowy wskaźnik oprocentowania dla danej waluty obowiązujący w danym miesiącu, określany będzie na podstawie notowania z ostatniego dnia miesiąca kalendarzowego poprzedzającego miesiąc, za który naliczane będzie oprocentowanie. Dyspozycja otwarcia/zamknięcia walutowego rachunku bankowego, jak również dokonane przez Bank potwierdzenie otwarcia/zamknięcia walutowego rachunku budżetowego będzie przeprowadzone na standardowych dokumentach obowiązujących w Banku. Zestawienie jednostek organizacyjnych Gminy Siedlce objętych obsługą bankową wraz z posiadanymi rachunkami: Nazwa i adres jednostki Ilość rachunków podstawowych Ilość rachunków pomocniczych Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych Konto Depozytowe pozostałe razem Urząd Gminy Siedlce ul. Asłanowicza 10; 08-110 Siedlce 1 1 1 1 4 Zespół Oświatowo-Wychowawczy w Białkach ul. Diamentowa 1; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowo-Wychowawczy w Strzale Chodów ul. Sokołowska 1; 08-110 Siedlce 1 1 2 Szkoła Podstawowa w Golicach 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy w Nowych Iganiach ul. Siedlecka 113; 08-103 Siedlce 1 1 2 Szkoła Podstawowa w Pruszynie ul. Dolina Liwca 46; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy im. Jana Pawła II w Stoku Lackim ul. Siedlecka 135; 08-110 Siedlce 1 1 2 Zespół Oświatowy w Żelkowie- Kolonii ul. Siedlecka 202; 08-110 Siedlce 1 1 2 Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Siedlcach ul. Asłanowicza 10 1 3 4 Ponadto: Nazwa i adres jednostki Ilość rachunków pomocniczych Gmina Siedlce, 08 – 110 Siedlce, ul. Asłanowicza 10 lub podległe jednostki W ciągu roku może wystąpić kilka rachunków pomocniczych, otwieranych do obsługi projektów finansowanych z dotacji lub funduszy unijnych, gdzie wymagane jest wyodrębnienie środków finansowych. Obecnie są 3 rachunki bankowe, w tym: 1 rachunek bankowy dla Gminy i 2 dwa rachunki bankowe dla GOPS. Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości rachunków podstawowych i pomocniczych wynikającą ze zmian w strukturze organizacyjnej gminy lub zmiany zasad polityki rachunkowości dotyczących Gminy Siedlce i jej jednostek organizacyjnych, nie więcej jednak niż o łączną liczbę 20 w stosunku do rachunków obecnie prowadzonych i przedstawionych powyżej. Szacunkowe wielkości pozwalające określić rozmiary współpracy z bankiem: Lp Usługi bankowe za okres 1 miesiąca 1. Liczba wpłat własnych (sztuki) 75 2. Wartość (kwota) wpłat własnych (w zł) 416.400 3. Liczba wpłat „obcych” (sztuki) 76 4. Wartość (kwota) wpłat „obcych” (w zł) 41.500 5. Liczba wypłat gotówkowych (sztuki) 57 6. Wartość (kwota) wypłat gotówkowych (w zł) 47.300 7. Liczba przelewów elektronicznych na rachunki w banku Zamawiającego (sztuki) 610 8. Liczba przelewów elektronicznych na rachunki w innych bankach (sztuki) 3.645 9. Liczba przelewów „papierowych” na rachunki w banku Zamawiającego (sztuki) 10 10. Liczba przelewów „papierowych” na rachunki w innych bankach (sztuki) 10 11. Liczba blankietów czekowych (sztuki) 12. za okres 1 roku 13. Przeciętna liczba i wartość lokat terminowych - obecnie są 44 lokaty na kwotę 323.900,87 zł Lokaty terminowe mogą dotyczyć wolnych środków budżetu, jak również zabezpieczeń dotyczących umów zawartych przez Zamawiającego z wykonawcami realizowanych na jego rzecz zadań, lokowanych na różne okresy czasu i w różnych wysokościach. W większości są to lokaty zabezpieczeń dotyczących umów wykonawców. 3.2. Na stronie internetowej www.gminasiedlce.pl dostępne są poniżej wymienione dokumenty, które umożliwiają zbadanie zdolności kredytowej Zamawiającego: a) Uchwały Rady Gminy Siedlce w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Siedlce na lata 2015 i 2016, b) Opinie RIO o projektach uchwał budżetowych na lata 2015 i 2016, c) Sprawozdanie z wykonania budżetu za rok 2015 i 2016, d) Opina RIO o sprawozdaniu z wykonania budżetu za rok 2015 i 2016, e) Uchwała budżetowa na 2017 rok wraz z załącznikami i wszystkie zmiany, f) Uchwała w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2017-2025 i wszystkie zmiany, g) Opinia RIO o projekcie uchwały w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Siedlce na lata 2017-2025, h) Opinia RIO o projekcie uchwały budżetowej Gminy Siedlce na rok 2017 oraz o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego Gminy Siedlce proponowanego na rok 2017, i) Opinia RIO o możliwościach sfinansowania planowanego deficytu budżetowego Gminy Siedlce, określonego w uchwale budżetowej na rok 2017, j) Opinia RIO o prawidłowości planowanej kwoty długu Gminy Siedlce, przedstawionej w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2017-2025, k) Sprawozdanie finansowe o nadwyżce/ deficycie (Rb-NDS) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, l) Sprawozdanie finansowe o stanie zobowiązań (Rb- Z) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, m) Sprawozdanie finansowe o dochodach (Rb-27S) za rok 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku,. n) Sprawozdanie finansowe o wydatkach (Rb-28S) za 2015, 2016 i II kwartał 2017 roku, o) Sprawozdanie finansowe o stanie należności (Rb-N) za 2015, 2016 i II kwartał 2017r., 3.3. Zamawiający, stosownie do art. 29 ust. 3a Ustawy wymaga, aby usługi w zakresie bankowej obsługi, w okresie realizacji usługi, wykonywane były przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666). Zamawiający informuje, iż wymagane jest zatrudnienie na umowę o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w zakresie realizacji niniejszego zamówienia: czynności związane z obsługą finansową Zamawiającego.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 599197-N-2017 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | OA.271.73.2017.MA |
Data publikacji zamówienia: | 2017-10-08 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 1164 dni |
Wadium: | 10000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 333 333 PLN - 500 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 10% |
WWW ogłoszenia: | www.gminasiedlce.pl oraz http://e-bip.pl/Start/26 |
Informacja dostępna pod: | www.gminasiedlce.pl oraz http://e-bip.pl/Start/26 |
Okres związania ofertą: | 29 dni |
Kody CPV
66110000-4 | (3) Usługi bankowe | |
66113000-5 | (3) Usługi udzielania kredytu | |
66120000-7 | (3) Inwestycyjne usługi bankowe i usługi powiązane |