Dostawa środków czystościowych i artykułów gospodarstwa domowego
ROZWIŃ
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest dostawa na dostawę środków czystościowych i artykułów gospodarstwa domowego do Szpitala Neuropsychiatrycznego im. Prof. Mieczysława Kaczyńskiego SP ZOZ w Lublinie, w ilości i asortymencie zgrupowanym w 15 PAKIETACH, opisanych w załączniku nr 1 do SIWZ

Rozmiar pliku: 76787 KB
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
39800000-0
Dodatkowe kody CPV:
39813000-4, 39830000-9, 39831000-6, 39831100-7, 39831200-8, 39831240-0, 39831300-9, 39831600-2, 39832000-3, 33711610-6, 33761000-2, 33763000-6, 39224000-8, 39831700-3, 19520000-7, 39525800-6, 18141000-9
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Ogłoszenie nr 500233019-N-2018 z dnia 27-09-2018 r.
Szpital Neuropsychiatryczny im. Prof. Mieczysława Kaczyńskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lublinie: Dostawa środków czystościowych i artykułów gospodarstwa domowego
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
nie
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 596368-N-2018
Numer ogłoszenia: 596368-N-2018
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Neuropsychiatryczny im. Prof. Mieczysława Kaczyńskiego Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Lublinie, Krajowy numer identyfikacyjny 43101904600000, ul. Abramowicka 2, 20-442 Lublin, woj. lubelskie, państwo Polska, tel. 817 286 439, e-mail przetargi@snzoz.lublin.pl, faks -.
Adres strony internetowej (url): https://snzoz.bip.lubelskie.pl/index.php?id=51
Adres strony internetowej (url): https://snzoz.bip.lubelskie.pl/index.php?id=51
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa środków czystościowych i artykułów gospodarstwa domowego
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
SzNSPZOZ.N-ZP.372-17/18
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest dostawa na dostawę środków czystościowych i artykułów gospodarstwa domowego do Szpitala Neuropsychiatrycznego im. Prof. Mieczysława Kaczyńskiego SP ZOZ w Lublinie, w ilości i asortymencie zgrupowanym w 15 PAKIETACH, opisanych w załączniku nr 1 do SIWZ.
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
tak
II.5) Główny Kod CPV:
39800000-0
Dodatkowe kody CPV:
39813000-4, 39830000-9, 39831000-6, 39831100-7, 39831200-8, 39831240-0, 39831300-9, 39831600-2, 39832000-3, 33711610-6, 33761000-2, 33763000-6, 39224000-8, 39831700-3, 19520000-7, 39525800-6, 18141000-9
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
Przetarg nieograniczony
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
nie
III.3) Informacje dodatkowe:
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: pakiet 1 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 1 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Pakiet 2 | |
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: 11/09/2018 IV.2) Całkowita wartość zamówienia Wartość bez VAT 105365.50 Waluta PLN IV.3) INFORMACJE O OFERTACH Liczba otrzymanych ofert: 4 w tym: liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw: 4 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej: 0 liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej: 0 liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną: 0 IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT: 0 IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie: nie Nazwa wykonawcy: Flesz Sp. zo.o. Email wykonawcy: Adres pocztowy: {Dane ukryte} Kod pocztowy: 03-017 Miejscowość: Warszawa Kraj/woj.: mazowieckie Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM Cena wybranej oferty/wartość umowy 85417.35 Oferta z najniższą ceną/kosztem 85417.35 Oferta z najwyższą ceną/kosztem 106530.30 Waluta: PLN IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom nie Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom: nie dotyczy IV.8) Informacje dodatkowe: |
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Pakiet 3 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 3 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Pakiet 4 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 4 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Pakiet 5 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 5 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Pakiet 6 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 6 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 7 NAZWA: Pakiet 7 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 7 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 8 NAZWA: Pakiet 8 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 8 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 9 NAZWA: Pakiet 9 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 9 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 10 NAZWA: Pakiet 10 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 10 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 11 NAZWA: Pakiet 11 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 11 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 12 NAZWA: Pakiet 12 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 12 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 13 NAZWA: Pakiet 13 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 13 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 14 NAZWA: Pakiet 14 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 14 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
CZĘŚĆ NR: 15 NAZWA: Pakiet 15 | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Postępowanie w zakresie pakietu nr 15 zostało unieważnione na podstawie art. 93 ust. 1 pkt. 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający w SIWZ omyłkowo wskazał, że koperty zawierające oferty należy oznaczyć: „OFERTA – dostawa drobnego sprzętu medycznego”. Otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę środków czystościowych zostało przewidziane na 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:30. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 9:00. Zamawiający na 7 sierpnia 2018 r. na godz. 10:30 przewidział otwarcie ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego znak sprawy: SzNSPZOZ.N-ZP.372-16/18. Oferty miały być złożone do 7 sierpnia 2018 r. godz. 10:00. Trzech z wykonawców opisało koperty zawierające oferty na dostawę środków czystościowych, zgodnie z dyspozycją Zamawiającego, jako oferty składane na dostawę sprzętu medycznego. Oferty te zostały złożone przed godziną 9:00 w dniu 7 sierpnia 2018 r., ale zostały otworzone dopiero podczas otwarcia ofert w postępowaniu na dostawę drobnego sprzętu medycznego o godz. 10:30. Oferty tych wykonawców zostały złożone na pakiety nr 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. W związku z powyższym, w ocenie Zamawiającego, w sprawie ziściły się przesłanki wynikające z art. 93 ust. 1 pkt. 7 ustawy, skutkujące koniecznością unieważnienia postępowania o zamówienie publiczne, jako obarczonego niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia publicznego. Podkreślenia wymaga, że publiczne otwarcie ofert jest czynnością faktyczną, jednokrotną, która nie może zostać powtórzona w danym postępowaniu, co w konsekwencji oznacza, że brak publicznego otwarcia ofert bezpośrednio po upływie terminu ich składania, stanowi wadę tego postępowania, które wywiera istotny wpływ na umowę. Tego typu nieusuwalna wada istnieje zawsze, niezależnie od tego czy oferta, która nie została publicznie otwarta jest ofertą najdroższą czy też plasuje się wyżej w rankingu kryteriów oceny ofert. W analizowanej sprawie zastosowanie znajdzie przepis art. 93 ust. 1 pkt 7 w zw. z art. 146 ust. 6 ZamPublU stanowiący przesłankę unieważnienia postępowania. Wada postępowania jest nieusuwalna, oraz wywiera tak istotny wpływ na umowę w sprawie zamówienia publicznego, że powoduje jej bezwzględną nieważność. Przedstawione wyżej stanowisko jest zgodne ze stanowiskiem wyrażonym w wyroku Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 4 kwietnia 2011 r. (KIO 619/11; KIO 620/11), w którym Izba wskazała, że nie jest możliwe naprawienie wady postępowania, czyli niewłaściwego otwarcia ofert, ponieważ jest to czynność, której nie można powtórzyć. W podobnym tonie wypowiedziała się Krajowa Izba Odwoławcza w uchwale z dnia 29 maja 2014 r. KIO/KU 48/14. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
Postępowanie prowadzone jest w trybie na podstawie art. ustawy Pzp.
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Termin składania wniosków lub ofert:
2018-08-06
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 596368-N-2018 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | SzNSPZOZ.N-ZP.372-17/18 |
Data publikacji zamówienia: | 2018-07-29 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 24 miesięcy |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 15 |
Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | http://snzoz.bip.lubelskie.pl/index.php?id=51 |
Informacja dostępna pod: | http://snzoz.bip.lubelskie.pl/index.php?id=51 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
18141000-9 | Rękawice robocze | |
19520000-7 | Produkty z tworzyw sztucznych | |
33711610-6 | Szampony | |
33761000-2 | Papier toaletowy | |
33763000-6 | Ręczniki papierowe do rąk | |
39224000-8 | Miotły i szczotki i inne artykuły różnego rodzaju | |
39525800-6 | Ściereczki do czyszczenia | |
39800000-0 | Środki czyszczące i polerujące | |
39813000-4 | Pasty i proszki czyszczące | |
39830000-9 | Środki czyszczące | |
39831000-6 | Preparaty piorące | |
39831100-7 | Środki rozpuszczające oleje | |
39831200-8 | Detergenty | |
39831240-0 | Preparaty czyszczące | |
39831300-9 | Środki do czyszczenia podłóg | |
39831600-2 | Środki do czyszczenia toalet | |
39831700-3 | Automatyczne dozowniki mydła | |
39832000-3 | Produkty do zmywania naczyń |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Pakiet 2 | Flesz Sp. zo.o. Warszawa | 2018-09-26 | 85 417,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2018-09-26 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 39800000 39813000 39830000 39831000 39831100 39831200 39831240 39831300 39831600 39832000 33711610 33761000 33763000 39224000 39831700 19520000 39525800 18141000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 85 417,00 zł Minimalna złożona oferta: 85 417,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 85 417,00 zł Maksymalna złożona oferta: 106 530,00 zł |