Zakup, dostawa oraz montaż mebli i wyposażenia do Żłobka Publicznego w Zawadzkiem
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest zakup, dostawa oraz montaż mebli i wyposażenia do Żłobka Publicznego w Zawadzkiem obejmujący następujące części: Część I - Zakup i dostawa mebli stanowiących wyposażenie sal Żłobka Publicznego w Zawadzkiem wraz z montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ i stanowi jego integralną część. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe wymagane przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowym, w stanie nie uszkodzonym, wolnym od wad oraz posiadać niezbędne atesty, certyfikaty, świadectwa jakości lub inne dokumenty dopuszczające do użytku przewidziane prawem. Część II - Zakup i dostawa wyposażenia sypialni Żłobka Publicznego w Zawadzkiem wraz z montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ i stanowi jego integralną część. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe wymagane przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowym, w stanie nie uszkodzonym, wolnym od wad oraz posiadać niezbędne atesty, certyfikaty, świadectwa jakości lub inne dokumenty dopuszczające do użytku przewidziane prawem. Część III - Zakup i dostawa wyposażenia łazienki oraz artykułów sanitarno – higienicznych Żłobka Publicznego w Zawadzkiem wraz z montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ i stanowi jego integralną część. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe wymagane przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowym, w stanie nie uszkodzonym, wolnym od wad oraz posiadać niezbędne atesty, certyfikaty, świadectwa jakości lub inne dokumenty dopuszczające do użytku przewidziane prawem. Zamawiający wymaga w przypadku dostarczonego sprzętu, aby Wykonawca przed ich uruchomieniem dokonał sprawdzenia poprawności ich działania oraz przeszkolił wyznaczonych przez Zamawiającego pracowników z zakresu warunków ich eksploatacji. Część IV - Zakup i dostawa wyposażenia szatni Żłobka Publicznego w Zawadzkiem wraz z montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ i stanowi jego integralną część. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe wymagane przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowym, w stanie nie uszkodzonym, wolnym od wad oraz posiadać niezbędne atesty, certyfikaty, świadectwa jakości lub inne dokumenty dopuszczające do użytku przewidziane prawem. Część V - Zakup i dostawa wyposażenia pralni Żłobka Publicznego w Zawadzkiem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ i stanowi jego integralną część. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe wymagane przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowym, w stanie nie uszkodzonym, wolnym od wad oraz posiadać niezbędne atesty, certyfikaty, świadectwa jakości lub inne dokumenty dopuszczające do użytku przewidziane prawem. Zamawiający wymaga w przypadku dostarczonego sprzętu i urządzeń gastronomicznych, aby Wykonawca przed ich uruchomieniem dokonał sprawdzenia poprawności ich działania oraz przeszkolił wyznaczonych przez Zamawiającego pracowników z zakresu warunków ich eksploatacji. Część VI - Zakup i dostawa wyposażenia kuchni oraz zaplecza kuchennego Żłobka Publicznego w Zawadzkiem wraz z montażem. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 1 do niniejszej SIWZ i stanowi jego integralną część. Opisane parametry przedmiotu zamówienia stanowią minimum techniczne i jakościowe wymagane przez Zamawiającego. Przedmiot zamówienia musi być fabrycznie nowym, w stanie nie uszkodzonym, wolnym od wad oraz posiadać niezbędne atesty, certyfikaty, świadectwa jakości lub inne dokumenty dopuszczające do użytku przewidziane prawem. Zamawiający wymaga w przypadku dostarczonego sprzętu i urządzeń gastronomicznych, aby Wykonawca przed ich uruchomieniem dokonał sprawdzenia poprawności ich działania oraz przeszkolił wyznaczonych przez Zamawiającego pracowników z zakresu warunków ich eksploatacji. Zamawiający wymaga, w przypadku dostawy mebli gastronomicznych ze stali nierdzewnej, pouczenia pracowników w zakresie ich użytkowania i konserwacji.
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
Ogłoszenie dotyczy:
Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej
Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
Numer ogłoszenia: 595503-N-2017
Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
I. 1) NAZWA I ADRES:
Adres strony internetowej (url): ww.bip.zawadzkie.pl
I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Numer referencyjny
(jeżeli dotyczy):
II.2) Rodzaj zamówienia:
II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
II.4) Informacja o częściach zamówienia:
Zamówienie było podzielone na części:
II.5) Główny Kod CPV:
39100000-3
Dodatkowe kody CPV:
39143310-2, 39113000-7, 39143116-2, 39141300-5, 39530000-6, 39512100-5, 39512000-4, 39516120-9, 39711420-9, 39711360-0, 39711400-3, 39722000-9, 39713100-4, 39713210-8, 39713500-8, 39711100-0, 31521000-4, 39221200-9, 39221100-8, 39223000-1, 39224300-1, 39514000-8, 37500000-3, 33141110-4
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów
III.3) Informacje dodatkowe:
CZĘŚĆ NR: 1 NAZWA: Zakup i dostawa mebli stanowiących wyposażenie sal Żłobka Publicznego | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) informuję, że postępowanie przetargowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zakup, dostawa oraz montaż mebli i wyposażenia do Żłobka Publicznego w Zawadzkiem zostało unieważnione. Uzasadnienie faktyczne: Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację,iż w przedmiotowym postępowaniu zostały złożone oferty, których treści nie jest w stanie ocenić według kryterium termin dostawy, którym między innymi Zamawiający kieruje przy wyborze oferty. Wada na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny, gdyż po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić zapisów SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ dotyczących kryterium oceny oferty, w celu umożliwienia złożenia ofert dających się ocenić według wspomnianego kryterium. W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Wskazany opis kryterium termin dostawy, którym Zamawiający kieruje się przy wyborze oferty jest elementem znaczącym i warunkującym złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców. Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7) w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W przedmiotowym postępowaniu zamawiający konstruując opis sposobu oceny oferty według kryterium termin dostawy nieświadomie nie wprowadził opisu, według którego oferenci mają w swojej ofercie jednoznacznie wskazać termin dostawy przedmiotu zamówienia, co skutkuje zadeklarowaniem w formularzu oferty przez zainteresowanych Wykonawców terminu nie dającego możliwości obiektywnego i niebudzącego zastrzeżeń ocenienia złożonych ofert według kryterium termin dostawy, co stanowi wadę, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie wyczerpują wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Wobec powyższego w ocenie Zamawiającego zaistniałe naruszenie dotyczy na tyle istotnej kwestii, iż uzasadnione jest unieważnienie postępowania z powodu niemożliwej do usunięcia wady, uniemożliwiającej dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej i w następstwie zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady w postępowaniu polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, które mają lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i nie są usuwalne, stanowią podstawę unieważnienia postępowania. | |
CZĘŚĆ NR: 2 NAZWA: Zakup i dostawa wyposażenia sypialni Żłobka Publicznego w Zawadzkiem wraz z montażem | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) informuję, że postępowanie przetargowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zakup, dostawa oraz montaż mebli i wyposażenia do Żłobka Publicznego w Zawadzkiem zostało unieważnione. Uzasadnienie faktyczne: Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację, iż w przedmiotowym postępowaniu zostały złożone oferty, których treści nie jest w stanie ocenić według kryterium termin dostawy, którym między innymi Zamawiający kieruje przy wyborze oferty. Wada na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny, gdyż po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić zapisów SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ dotyczących kryterium oceny oferty, w celu umożliwienia złożenia ofert dających się ocenić według wspomnianego kryterium. W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Wskazany opis kryterium termin dostawy, którym Zamawiający kieruje się przy wyborze oferty jest elementem znaczącym i warunkującym złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców. Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7) w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W przedmiotowym postępowaniu zamawiający konstruując opis sposobu oceny oferty według kryterium termin dostawy nieświadomie nie wprowadził opisu, według którego oferenci mają w swojej ofercie jednoznacznie wskazać termin dostawy przedmiotu zamówienia, co skutkuje zadeklarowaniem w formularzu oferty przez zainteresowanych Wykonawców terminu nie dającego możliwości obiektywnego i niebudzącego zastrzeżeń ocenienia złożonych ofert według kryterium termin dostawy, co stanowi wadę, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie wyczerpują wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Wobec powyższego w ocenie Zamawiającego zaistniałe naruszenie dotyczy na tyle istotnej kwestii, iż uzasadnione jest unieważnienie postępowania z powodu niemożliwej do usunięcia wady, uniemożliwiającej dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej i w następstwie zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady w postępowaniu polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, które mają lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i nie są usuwalne, stanowią podstawę unieważnienia postępowania. | |
CZĘŚĆ NR: 3 NAZWA: Zakup i dostawa wyposażenia łazienki oraz artykułów sanitarno – higienicznych Żłobka Publicznego w Zawadzkiem wraz z montażem | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) informuję, że postępowanie przetargowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zakup, dostawa oraz montaż mebli i wyposażenia do Żłobka Publicznego w Zawadzkiem zostało unieważnione. Uzasadnienie faktyczne: Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację, iż w przedmiotowym postępowaniu zostały złożone oferty, których treści nie jest w stanie ocenić według kryterium termin dostawy, którym między innymi Zamawiający kieruje przy wyborze oferty. Wada na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny, gdyż po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić zapisów SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ dotyczących kryterium oceny oferty, w celu umożliwienia złożenia ofert dających się ocenić według wspomnianego kryterium. W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Wskazany opis kryterium termin dostawy, którym Zamawiający kieruje się przy wyborze oferty jest elementem znaczącym i warunkującym złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców. Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7) w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W przedmiotowym postępowaniu zamawiający konstruując opis sposobu oceny oferty według kryterium termin dostawy nieświadomie nie wprowadził opisu, według którego oferenci mają w swojej ofercie jednoznacznie wskazać termin dostawy przedmiotu zamówienia, co skutkuje zadeklarowaniem w formularzu oferty przez zainteresowanych Wykonawców terminu nie dającego możliwości obiektywnego i niebudzącego zastrzeżeń ocenienia złożonych ofert według kryterium termin dostawy, co stanowi wadę, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie wyczerpują wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Wobec powyższego w ocenie Zamawiającego zaistniałe naruszenie dotyczy na tyle istotnej kwestii, iż uzasadnione jest unieważnienie postępowania z powodu niemożliwej do usunięcia wady, uniemożliwiającej dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej i w następstwie zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady w postępowaniu polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, które mają lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i nie są usuwalne, stanowią podstawę unieważnienia postępowania. | |
CZĘŚĆ NR: 4 NAZWA: Zakup i dostawa wyposażenia szatni Żłobka Publicznego w Zawadzkiem wraz z montażem | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) informuję, że postępowanie przetargowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zakup, dostawa oraz montaż mebli i wyposażenia do Żłobka Publicznego w Zawadzkiem zostało unieważnione. Uzasadnienie faktyczne: Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację, iż w przedmiotowym postępowaniu zostały złożone oferty, których treści nie jest w stanie ocenić według kryterium termin dostawy, którym między innymi Zamawiający kieruje przy wyborze oferty. Wada na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny, gdyż po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić zapisów SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ dotyczących kryterium oceny oferty, w celu umożliwienia złożenia ofert dających się ocenić według wspomnianego kryterium. W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Wskazany opis kryterium termin dostawy, którym Zamawiający kieruje się przy wyborze oferty jest elementem znaczącym i warunkującym złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców. Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7) w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W przedmiotowym postępowaniu zamawiający konstruując opis sposobu oceny oferty według kryterium termin dostawy nieświadomie nie wprowadził opisu, według którego oferenci mają w swojej ofercie jednoznacznie wskazać termin dostawy przedmiotu zamówienia, co skutkuje zadeklarowaniem w formularzu oferty przez zainteresowanych Wykonawców terminu nie dającego możliwości obiektywnego i niebudzącego zastrzeżeń ocenienia złożonych ofert według kryterium termin dostawy, co stanowi wadę, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie wyczerpują wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Wobec powyższego w ocenie Zamawiającego zaistniałe naruszenie dotyczy na tyle istotnej kwestii, iż uzasadnione jest unieważnienie postępowania z powodu niemożliwej do usunięcia wady, uniemożliwiającej dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej i w następstwie zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady w postępowaniu polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, które mają lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i nie są usuwalne, stanowią podstawę unieważnienia postępowania. | |
CZĘŚĆ NR: 5 NAZWA: Zakup i dostawa wyposażenia pralni Żłobka Publicznego w Zawadzkiem | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) informuję, że postępowanie przetargowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zakup, dostawa oraz montaż mebli i wyposażenia do Żłobka Publicznego w Zawadzkiem zostało unieważnione. Uzasadnienie faktyczne: Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację, iż w przedmiotowym postępowaniu zostały złożone oferty, których treści nie jest w stanie ocenić według kryterium termin dostawy, którym między innymi Zamawiający kieruje przy wyborze oferty. Wada na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny, gdyż po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić zapisów SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ dotyczących kryterium oceny oferty, w celu umożliwienia złożenia ofert dających się ocenić według wspomnianego kryterium. W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Wskazany opis kryterium termin dostawy, którym Zamawiający kieruje się przy wyborze oferty jest elementem znaczącym i warunkującym złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców. Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7) w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W przedmiotowym postępowaniu zamawiający konstruując opis sposobu oceny oferty według kryterium termin dostawy nieświadomie nie wprowadził opisu, według którego oferenci mają w swojej ofercie jednoznacznie wskazać termin dostawy przedmiotu zamówienia, co skutkuje zadeklarowaniem w formularzu oferty przez zainteresowanych Wykonawców terminu nie dającego możliwości obiektywnego i niebudzącego zastrzeżeń ocenienia złożonych ofert według kryterium termin dostawy, co stanowi wadę, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie wyczerpują wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Wobec powyższego w ocenie Zamawiającego zaistniałe naruszenie dotyczy na tyle istotnej kwestii, iż uzasadnione jest unieważnienie postępowania z powodu niemożliwej do usunięcia wady, uniemożliwiającej dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej i w następstwie zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady w postępowaniu polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, które mają lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i nie są usuwalne, stanowią podstawę unieważnienia postępowania. | |
CZĘŚĆ NR: 6 NAZWA: Zakup i dostawa wyposażenia kuchni oraz zaplecza kuchennego Żłobka Publicznego | |
Postępowanie / część zostało unieważnione tak Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania: Na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) informuję, że postępowanie przetargowe prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na Zakup, dostawa oraz montaż mebli i wyposażenia do Żłobka Publicznego w Zawadzkiem zostało unieważnione. Uzasadnienie faktyczne: Po otwarciu ofert, w trakcie trwania czynności ich badania, Zamawiający powziął informację, iż w przedmiotowym postępowaniu zostały złożone oferty, których treści nie jest w stanie ocenić według kryterium termin dostawy, którym między innymi Zamawiający kieruje przy wyborze oferty. Wada na obecnym etapie postępowania ma charakter nieusuwalny, gdyż po upływie terminu składania ofert Zamawiający nie może zmienić zapisów SIWZ, a w konsekwencji nie może usunąć wadliwych zapisów SIWZ dotyczących kryterium oceny oferty, w celu umożliwienia złożenia ofert dających się ocenić według wspomnianego kryterium. W powstałych okolicznościach Zamawiający nie ma możliwości naprawienia zaistniałego błędu i wyeliminowania wady w postępowaniu. Wskazany opis kryterium termin dostawy, którym Zamawiający kieruje się przy wyborze oferty jest elementem znaczącym i warunkującym złożenie prawidłowej, niepodlegającej odrzuceniu oferty przez zainteresowanych Wykonawców. Zgodnie z dyspozycją art. 93 ust. 1 pkt 7) w związku z art. 146 ust. 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2017 r. poz. 1579) Zamawiający unieważnia postępowanie o udzielenie zamówienia, jeśli postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego, w przypadku dokonania przez Zamawiającego czynności lub zaniechania dokonania czynności z naruszeniem przepisu ustawy, które miało lub mogło mieć wpływ na wynik postępowania. W przedmiotowym postępowaniu zamawiający konstruując opis sposobu oceny oferty według kryterium termin dostawy nieświadomie nie wprowadził opisu, według którego oferenci mają w swojej ofercie jednoznacznie wskazać termin dostawy przedmiotu zamówienia, co skutkuje zadeklarowaniem w formularzu oferty przez zainteresowanych Wykonawców terminu nie dającego możliwości obiektywnego i niebudzącego zastrzeżeń ocenienia złożonych ofert według kryterium termin dostawy, co stanowi wadę, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z utrwaloną linią orzeczniczą Krajowej Izby Odwoławczej wady wymienione w art. 146 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie wyczerpują wszystkich wadliwości postępowania jakich może dopuścić się Zamawiający, a które powinny skutkować unieważnieniem postępowania. W orzecznictwie wskazuje się na to, że również okoliczności uprawniające Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych do wystąpienia do sądu powszechnego o unieważnienie umowy stanowią przesłankę dla samodzielnego dokonania przez Zamawiającego unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych. Oznacza to, że dodatkową przesłanką, jaką należy brać pod uwagę przy dokonywaniu oceny dopuszczalności unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych jest wymóg, aby wada była wynikiem naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy, które miało lub mogło mieć istotny wpływ na wynik postępowania. Wobec powyższego w ocenie Zamawiającego zaistniałe naruszenie dotyczy na tyle istotnej kwestii, iż uzasadnione jest unieważnienie postępowania z powodu niemożliwej do usunięcia wady, uniemożliwiającej dokonanie wyboru oferty najkorzystniejszej i w następstwie zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uzasadnienie prawne: Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego następuje na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 7) ustawy Prawo zamówień publicznych, tj. postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego. Wady w postępowaniu polegające na dokonaniu przez Zamawiającego czynności z naruszeniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych, które mają lub mogły mieć wpływ na wynik postępowania i nie są usuwalne, stanowią podstawę unieważnienia postępowania. | |
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ
IV.9.1) Podstawa prawna
IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 595503-N-2017 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | KI.271.3.1.2017 |
Data publikacji zamówienia: | 2017-09-28 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 46 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 6 |
Kryterium ceny: | 60% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.zawadzkie.pl |
Informacja dostępna pod: | www.bip.zawadzkie.pl |
Okres związania ofertą: | 29 dni |
Kody CPV
31521000-4 | Lampy | |
33141110-4 | Opatrunki | |
37500000-3 | Gry i zabawki, wyposażenie parków zabaw | |
39100000-3 | Meble | |
39113000-7 | Różne siedziska i krzesła | |
39141300-5 | Szafy | |
39143116-2 | Łóżeczka | |
39143310-2 | Stoliki | |
39221100-8 | Zastawa kuchenna | |
39221200-9 | Zastawa stołowa | |
39223000-1 | Łyżki, widelce | |
39224300-1 | Miotły i szczotki i inne artykuły do sprzątania w gospodarstwie domowym | |
39512000-4 | Bielizna pościelowa | |
39512100-5 | Prześcieradła | |
39514000-8 | Bielizna toaletowa i kuchenna | |
39516120-9 | Poduszki | |
39530000-6 | Dywany, maty i dywaniki | |
39711100-0 | Chłodziarki i zamrażarki | |
39711360-0 | Piekarniki | |
39711400-3 | Ruszty, płyty grzewcze (AGD), płytki do podgrzewania potraw i pierścienie do gotowania | |
39711420-9 | Płyty grzewcze (AGD) | |
39713100-4 | Zmywarki do naczyń | |
39713210-8 | Pralki i suszarki | |
39713500-8 | Żelazka elektryczne | |
39722000-9 | Części piecyków, kuchenek, podgrzewaczy oraz sprzętu gospodarstwa domowego |