Zakup usługi audytu bezpieczeństwa informatycznego w Miejskich Jednostkach Organizacyjnych
Opis przedmiotu przetargu: Przeprowadzenie audytów bezpieczeństwa systemów informatycznych i bezpieczeństwa przetwarzania informacji w miejskich jednostkach organizacyjnych Miasta Gliwice, zgodnie z wymaganiami określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego zaproszenia. Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych, które zostaną objęte audytem stanowi załącznik nr 6 do zaproszenia. Kryteria audytu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych dla miejskich jednostek stanowi załącznik nr 7 do zaproszenia. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego: 1) w przypadku, gdy umowę podpisuje inna osoba/osoby niż wskazana(e) w dokumentach rejestrowych należy złożyć pełnomocnictwo do zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być udzielone przez osobę/osoby upoważnione zgodnie z wypisem z odpowiedniego rejestru, 2) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego certyfikatu Audytora Wiodącego norm ISO 27001, ISO 22301 lub równoważne.
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 550028763-N-2019 z dnia 13-02-2019 r. Gliwice: Zakup usługi audytu bezpieczeństwa informatycznego w Miejskich Jednostkach Organizacyjnych OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający nie Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania nie Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających nie Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej nie Informacje dodatkowe: Okres, w którym realizowane będzie zamówienie i forma wynagrodzenia: 1) okres, w którym realizowane będzie zamówienie: do 180 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy, 2) obowiązującą formą zapłaty za przedmiot zamówienia będzie wynagrodzenie ryczałtowe. SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 27625533500000, ul. Ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 238 55 30, e-mail za@um.gliwice.pl, faks 32 238 55 27. Adres strony internetowej (url): www.gliwice.eu I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup usługi audytu bezpieczeństwa informatycznego w Miejskich Jednostkach Organizacyjnych Numer referencyjny ZA.271.8.2019 Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia nie przeprowadzono dialogu technicznego II.2) Rodzaj zamówienia Usługi II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych: Zamówienie podzielone jest na części: Nie II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań): Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie audytów bezpieczeństwa systemów informatycznych i bezpieczeństwa przetwarzania informacji w miejskich jednostkach organizacyjnych Miasta Gliwice, zgodnie z wymaganiami określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego zaproszenia. Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych, które zostaną objęte audytem stanowi załącznik nr 6 do zaproszenia. Kryteria audytu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych dla miejskich jednostek stanowi załącznik nr 7 do zaproszenia. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego: 1) w przypadku, gdy umowę podpisuje inna osoba/osoby niż wskazana(e) w dokumentach rejestrowych należy złożyć pełnomocnictwo do zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być udzielone przez osobę/osoby upoważnione zgodnie z wypisem z odpowiedniego rejestru, 2) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego certyfikatu Audytora Wiodącego norm ISO 27001, ISO 22301 lub równoważne. II.5) Główny Kod CPV: 72810000-1 II.6) Całkowita wartość zamówienia (jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia): Wartość bez VAT: Waluta: SEKCJA III: PROCEDURA III.1) Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie z wolnej ręki III.2) Podstawa prawna Postępowanie wszczęte zostało na podstawie 67 ust.1 pkt.12) lit. a)-c) ustawy Pzp. III.3 Uzasadnienia wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami: Uzasadnienie prawne: Podstawę prawną udzielenia zamówienia Śląskiej Sieci Metropolitalnej Sp. z o.o. (dalej: ŚSM) stanowią przepisy art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.). Wszystkie trzy przesłanki wymienione w lit. a)-c) przywołanego wyżej przepisu zostały spełnione łącznie, co uprawnia Zamawiającego do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: 1. ŚSM jest spółką prawa handlowego, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000322774. Spółka ta została powołana w celu realizacji m.in. zadań własnych miasta Gliwice w zakresie telekomunikacji. Zamawiający niezaprzeczalnie sprawuje nad ww. Spółką skuteczną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. Gmina Gliwice posiada całość udziałów ŚSM, w związku z czym Prezydent Miasta Gliwice pełni funkcję Zgromadzenia Wspólników spółki. Wpływ Gminy Gliwice na cele strategiczne ŚSM jest realny, wynika z faktu, że Gmina Gliwice posiada całość udziałów spółki, a jednemu udziałowi przypada jeden głos na Zgromadzeniu Wspólników, którego funkcję, zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 827) pełni Prezydent Miasta Gliwice. Gmina Gliwice nie jest ograniczona w wykonywaniu praw wynikających z przysługujących jej udziałów w ŚSM. Posiadane przez Gminę udziały ŚSM nie są przedmiotem zastawu ani użytkowania lub dzierżawy, a przysługujące Gminie prawo głosu na Zgromadzeniu Wspólników, wynikające z posiadanych udziałów, nie jest również w żaden inny sposób ograniczone. Akt założycielski Spółki nie przewiduje także ograniczeń co do prawa zbycia przez Gminę Gliwice posiadanych udziałów, innych niż zgoda Zgromadzenia Wspólników. Zgodnie z aktem założycielskim ŚSM (tekst jednolity wg stanu na dzień 12.09.2017 r. uwzględniający zmiany zaprotokołowane w akcie notarialnym Rep. A nr 4365/2017 z dnia 12 września 2017 r.) Zgromadzenie Wspólników powołuje i odwołuje członków Rady Nadzorczej spółki, co oznacza, że Zamawiający posiada trzech przedstawicieli w organie nadzoru spółki. Organ ten z kolei sprawuje stały nadzór nad ŚSM we wszystkich obszarach jej działalności. Rada Nadzorcza w szczególności powołuje i odwołuje członków Zarządu Spółki, ocenia sprawozdania zarządu z działalności Spółki i sprawozdanie finansowe za dany rok obrotowy, składa również Zgromadzeniu Wspólników sprawozdanie z wykonywania tych czynności. Organizację i sposób wykonywania czynności Rady określa regulamin Rady Nadzorczej, uchwalony na jej wniosek przez Zgromadzenie Wspólników. O dominującym wpływie Zamawiającego na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami ŚSM świadczą także inne kompetencje Zgromadzenia Wspólników, do których należą w szczególności: rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowego, udzielenie absolutorium członkom organów Spółki z wykonania przez nich obowiązków, zmiana przedmiotu działalności Spółki, zatwierdzanie kierunków działalności gospodarczej Spółki, zatwierdzanie rocznych planów finansowych. Reasumując: została spełniona przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy Pzp - Zamawiający sprawuje nad ŚSM kontrolę, odpowiadającą kontroli nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki. 2. Ponad 90% działalności ŚSM dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego. ŚSM od momentu jej powołania działała na rzecz rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej i poszerzenia dostępu do szerokopasmowego Internetu na obszarze metropolii śląskiej. Oprócz zadań realizowanych na rzecz Zamawiającego, ŚSM realizowała również w dużej mierze usługi dla sektora prywatnego, m.in. rozwiązania z wielu obszarów nowoczesnych technologii, od dzierżawy elementów infrastruktury telekomunikacyjnej, przez rozwiązania IT, usługi serwerowe, telefonię IP, monitoring przemysłowy, po reklamę multimedialną i popularyzację umiejętności cyfrowych, doradztwo w zakresie innowacji, inwestorstwo zastępcze oraz outsourcing. W związku ze zmianą przepisów prawa zamówień publicznych ŚSM rozpoczęła w roku 2016 proces reorganizacji działalności, polegający na zredukowaniu udziału sektora prywatnego w przychodach spółki i koncentracji wykonywania zadań w głównej mierze na rzecz Miasta Gliwice. Reorganizacja objęła okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2016 r. W tym czasie Spółka dokonała rewizji źródeł uzyskiwania przychodów i podjęła decyzję o rezygnacji z uzyskiwania przychodów od innych podmiotów niż Zamawiający. W związku z faktem, że powyższa reorganizacja objęła zmianę zakresu działalności Spółki, Zamawiający ustalił procent działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. b) ustawy Pzp przy uwzględnieniu reguły wskazanej w art. 67 ust. 9 ustawy Pzp. Wspomniana reorganizacja i wprowadzone w jej wyniku zmiany w strukturze przychodów miały znaczący wpływ na dane finansowe ŚSM, co bezpośrednio przekłada się na okoliczność, iż dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są nieadekwatne. Spółka ŚSM zrezygnowała z uzyskiwania przychodów od innych podmiotów w następujących dziedzinach swojej działalności: pełnienie funkcji inżyniera kontraktu oraz funkcji koordynatora technicznego. Podjęto również decyzję o rezygnacji ze świadczenia usług projektowania. W wyniku przeprowadzonej w 2016 r. reorganizacji i restrukturyzacji źródeł uzyskania przychodu podstawowa działalność ŚSM obecnie związana jest z wykonywaniem zadań powierzonych przez Miasto Gliwice na podstawie umów i porozumień sektora szeroko pojętych usług w sektorze telekomunikacyjnym. Wprowadzone zmiany sprawiły, że dostępne dane za okres poprzedzający wszczęcie postępowania utraciły przymiot adekwatności. W wyniku wprowadzonych zmian pozostałe przychody ŚSM (niewynikające z wykonywania zadań powierzonych przez Zamawiającego) stanowią niewielki procent realizowanych przez spółkę zadań i obejmują działalność reklamową, polegającą na emisji spotów reklamowych na ekranach LED oraz działalność związaną z wynajmem powierzchni masztu Radiostacji Gliwickiej. ŚSM nie uzyskuje żadnych innych, poza wymienionymi powyżej, przychodów od podmiotów zewnętrznych. Dokonana reorganizacja miała wpływ na dane finansowe podmiotu, w tym na zmianę struktury przepływów finansowych ŚSM. Do 31 grudnia 2016 r. (zakończenie procesu reorganizacji) udział przychodów pochodzących z realizacji innych zadań niż tych powierzonych przez Miasto stanowił: a. ok. 58,06 % ogółu przychodów w 2015 r., b. ok. 29,03 % ogółu przychodów w 2016 r. c. w roku 2017 r. przychód z realizacji tych innych zadań wyniósł ok. 3,59%. Przychody z realizacji innych zadań niż tych powierzonych przez Miasto stanowiły do momentu zakończenia reorganizacji w ŚSM znaczącą część w odniesieniu do ogółu przychodów - co potwierdzają wskazane wyżej wskaźniki finansowe z poprzednich lat (2015 - 2016). Po przeprowadzonej reorganizacji wskaźniki te uległy zmianie. Potwierdza to okoliczność, że dane historyczne, uwzględniające okres 3 lat poprzedzających udzielenie zamówienia, są nieadekwatne do obliczania procentu działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. b) ustawy Pzp, na podstawie art. 67 ust. 8. Z uwagi na wykazaną nieadekwatność danych sprzed reorganizacji, do obliczenia procentu działalności w celu potwierdzania spełniania przesłanki ustawowej posłużono się prognozą handlowej na lata 2018-2021. Wpływy odzwierciedlone w strukturze przychodów prognozy handlowej ŚSM są ściśle związane z konkretnymi umowami i porozumieniami zawartymi z Zamawiającym celem wykonywania szeregu powierzonych zadań. Średni przychód spółki z działalności dotyczącej wykonywania przez tę spółkę zadań powierzonych przez Miasto Gliwice wyniesie 94,5% wszystkich przychodów (w roku 2018 r. przychód z takiej działalności wyniósł 94,88%, a w roku 2019, 2020 i 2021 wyniesie 94,38% wszystkich przychodów). 3. W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego, co potwierdza wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym. W ŚSM nie ma udziału kapitału prywatnego, a całość udziałów posiada Gmina Gliwice. Wszystkie trzy przesłanki wymienione w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. a)-c) ustawy Pzp zostały spełnione łącznie, co uprawnia Zamawiającego do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki. SEKCJA IV: ZAMIAR UDZIELENIA ZAMÓWIENIA NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA: Śląska Sieć Metropolitalna Sp. z o.o, biuro@ssm.silesia.pl, ul.Bojkowska 35A, 44-100, Gliwice, kraj/woj. śląskie |
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |
Gość Zamawiający | Ogłoszenie nr 510076572-N-2019 z dnia 17-04-2019 r. Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych: Zakup usługi audytu bezpieczeństwa informatycznego w Miejskich Jednostkach Organizacyjnych OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej nie Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych: tak Numer ogłoszenia: 550028763-N-2019 Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych: nie SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY I. 1) NAZWA I ADRES: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych, Krajowy numer identyfikacyjny 27625533500000, ul. Ul. Zwycięstwa 21, 44-100 Gliwice, woj. śląskie, państwo Polska, tel. 32 238 55 30, e-mail za@um.gliwice.pl, faks 32 238 55 27. Adres strony internetowej (url): www.gliwice.eu I.2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zakup usługi audytu bezpieczeństwa informatycznego w Miejskich Jednostkach Organizacyjnych Numer referencyjny (jeżeli dotyczy): ZA.271.8.2019 II.2) Rodzaj zamówienia: Usługi II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane: Określenie wielkości lub zakresu zamówienia: Przeprowadzenie audytów bezpieczeństwa systemów informatycznych i bezpieczeństwa przetwarzania informacji w miejskich jednostkach organizacyjnych Miasta Gliwice, zgodnie z wymaganiami określonymi w Opisie Przedmiotu Zamówienia, stanowiącym załącznik nr 5 do niniejszego zaproszenia. Wykaz miejskich jednostek organizacyjnych, które zostaną objęte audytem stanowi załącznik nr 6 do zaproszenia. Kryteria audytu bezpieczeństwa systemów teleinformatycznych dla miejskich jednostek stanowi załącznik nr 7 do zaproszenia. Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze oferty w celu zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego: 1) w przypadku, gdy umowę podpisuje inna osoba/osoby niż wskazana(e) w dokumentach rejestrowych należy złożyć pełnomocnictwo do zawarcia umowy w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo musi być udzielone przez osobę/osoby upoważnione zgodnie z wypisem z odpowiedniego rejestru, 2) Wykonawca przedłoży Zamawiającemu potwierdzoną za zgodność z oryginałem kopię aktualnego certyfikatu Audytora Wiodącego norm ISO 27001, ISO 22301 lub równoważne. II.4) Informacja o częściach zamówienia: Zamówienie było podzielone na części: nie II.5) Główny Kod CPV: 72810000-1 SEKCJA III: PROCEDURA III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA Zamówienie z wolnej ręki III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów nie III.3) Informacje dodatkowe: SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ IV.9.1) Podstawa prawna Postępowanie prowadzone jest w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust.1 pkt.12) lit. a)-c) ustawy Pzp. IV.9.2) Uzasadnienie wyboru trybu Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami. Uzasadnienie prawne: Podstawę prawną udzielenia zamówienia Śląskiej Sieci Metropolitalnej Sp. z o.o. (dalej: ŚSM) stanowią przepisy art. 67 ust. 1 pkt 12) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 1986 z późn. zm.). Wszystkie trzy przesłanki wymienione w lit. a)-c) przywołanego wyżej przepisu zostały spełnione łącznie, co uprawnia Zamawiającego do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki. Uzasadnienie faktyczne: 1. ŚSM jest spółką prawa handlowego, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0000322774. Spółka ta została powołana w celu realizacji m.in. zadań własnych miasta Gliwice w zakresie telekomunikacji. Zamawiający niezaprzeczalnie sprawuje nad ww. Spółką skuteczną kontrolę, odpowiadającą kontroli sprawowanej nad własnymi jednostkami. Gmina Gliwice posiada całość udziałów ŚSM, w związku z czym Prezydent Miasta Gliwice pełni funkcję Zgromadzenia Wspólników spółki. Wpływ Gminy Gliwice na cele strategiczne ŚSM jest realny, wynika z faktu, że Gmina Gliwice posiada całość udziałów spółki, a jednemu udziałowi przypada jeden głos na Zgromadzeniu Wspólników, którego funkcję, zgodnie z art. 12 ust. 4 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r. o gospodarce komunalnej (t.j. Dz.U. z 2017 r. poz. 827) pełni Prezydent Miasta Gliwice. Gmina Gliwice nie jest ograniczona w wykonywaniu praw wynikających z przysługujących jej udziałów w ŚSM. Posiadane przez Gminę udziały ŚSM nie są przedmiotem zastawu ani użytkowania lub dzierżawy, a przysługujące Gminie prawo głosu na Zgromadzeniu Wspólników, wynikające z posiadanych udziałów, nie jest również w żaden inny sposób ograniczone. Akt założycielski Spółki nie przewiduje także ograniczeń co do prawa zbycia przez Gminę Gliwice posiadanych udziałów, innych niż zgoda Zgromadzenia Wspólników. Zgodnie z aktem założycielskim ŚSM (tekst jednolity wg stanu na dzień 12.09.2017 r. uwzględniający zmiany zaprotokołowane w akcie notarialnym Rep. A nr 4365/2017 z dnia 12 września 2017 r.) Zgromadzenie Wspólników powołuje i odwołuje członków Rady Nadzorczej spółki, co oznacza, że Zamawiający posiada trzech przedstawicieli w organie nadzoru spółki. Organ ten z kolei sprawuje stały nadzór nad ŚSM we wszystkich obszarach jej działalności. Rada Nadzorcza w szczególności powołuje i odwołuje członków Zarządu Spółki, ocenia sprawozdania zarządu z działalności Spółki i sprawozdanie finansowe za dany rok obrotowy, składa również Zgromadzeniu Wspólników sprawozdanie z wykonywania tych czynności. Organizację i sposób wykonywania czynności Rady określa regulamin Rady Nadzorczej, uchwalony na jej wniosek przez Zgromadzenie Wspólników. O dominującym wpływie Zamawiającego na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami ŚSM świadczą także inne kompetencje Zgromadzenia Wspólników, do których należą w szczególności: rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania Zarządu z działalności Spółki, sprawozdania finansowego, udzielenie absolutorium członkom organów Spółki z wykonania przez nich obowiązków, zmiana przedmiotu działalności Spółki, zatwierdzanie kierunków działalności gospodarczej Spółki, zatwierdzanie rocznych planów finansowych. Reasumując: została spełniona przesłanka określona w art. 67 ust. 1 pkt 12 lit. a) ustawy Pzp - Zamawiający sprawuje nad ŚSM kontrolę, odpowiadającą kontroli nad własnymi jednostkami, polegającą na dominującym wpływie na cele strategiczne oraz istotne decyzje dotyczące zarządzania sprawami tej spółki. 2. Ponad 90% działalności ŚSM dotyczy wykonywania zadań powierzonych jej przez Zamawiającego. ŚSM od momentu jej powołania działała na rzecz rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej i poszerzenia dostępu do szerokopasmowego Internetu na obszarze metropolii śląskiej. Oprócz zadań realizowanych na rzecz Zamawiającego, ŚSM realizowała również w dużej mierze usługi dla sektora prywatnego, m.in. rozwiązania z wielu obszarów nowoczesnych technologii, od dzierżawy elementów infrastruktury telekomunikacyjnej, przez rozwiązania IT, usługi serwerowe, telefonię IP, monitoring przemysłowy, po reklamę multimedialną i popularyzację umiejętności cyfrowych, doradztwo w zakresie innowacji, inwestorstwo zastępcze oraz outsourcing. W związku ze zmianą przepisów prawa zamówień publicznych ŚSM rozpoczęła w roku 2016 proces reorganizacji działalności, polegający na zredukowaniu udziału sektora prywatnego w przychodach spółki i koncentracji wykonywania zadań w głównej mierze na rzecz Miasta Gliwice. Reorganizacja objęła okres od 1 sierpnia do 31 grudnia 2016 r. W tym czasie Spółka dokonała rewizji źródeł uzyskiwania przychodów i podjęła decyzję o rezygnacji z uzyskiwania przychodów od innych podmiotów niż Zamawiający. W związku z faktem, że powyższa reorganizacja objęła zmianę zakresu działalności Spółki, Zamawiający ustalił procent działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. b) ustawy Pzp przy uwzględnieniu reguły wskazanej w art. 67 ust. 9 ustawy Pzp. Wspomniana reorganizacja i wprowadzone w jej wyniku zmiany w strukturze przychodów miały znaczący wpływ na dane finansowe ŚSM, co bezpośrednio przekłada się na okoliczność, iż dane dotyczące średniego przychodu za 3 lata poprzedzające udzielenie zamówienia są nieadekwatne. Spółka ŚSM zrezygnowała z uzyskiwania przychodów od innych podmiotów w następujących dziedzinach swojej działalności: pełnienie funkcji inżyniera kontraktu oraz funkcji koordynatora technicznego. Podjęto również decyzję o rezygnacji ze świadczenia usług projektowania. W wyniku przeprowadzonej w 2016 r. reorganizacji i restrukturyzacji źródeł uzyskania przychodu podstawowa działalność ŚSM obecnie związana jest z wykonywaniem zadań powierzonych przez Miasto Gliwice na podstawie umów i porozumień sektora szeroko pojętych usług w sektorze telekomunikacyjnym. Wprowadzone zmiany sprawiły, że dostępne dane za okres poprzedzający wszczęcie postępowania utraciły przymiot adekwatności. W wyniku wprowadzonych zmian pozostałe przychody ŚSM (niewynikające z wykonywania zadań powierzonych przez Zamawiającego) stanowią niewielki procent realizowanych przez spółkę zadań i obejmują działalność reklamową, polegającą na emisji spotów reklamowych na ekranach LED oraz działalność związaną z wynajmem powierzchni masztu Radiostacji Gliwickiej. ŚSM nie uzyskuje żadnych innych, poza wymienionymi powyżej, przychodów od podmiotów zewnętrznych. Dokonana reorganizacja miała wpływ na dane finansowe podmiotu, w tym na zmianę struktury przepływów finansowych ŚSM. Do 31 grudnia 2016 r. (zakończenie procesu reorganizacji) udział przychodów pochodzących z realizacji innych zadań niż tych powierzonych przez Miasto stanowił: a. ok. 58,06 % ogółu przychodów w 2015 r., b. ok. 29,03 % ogółu przychodów w 2016 r. c. w roku 2017 r. przychód z realizacji tych innych zadań wyniósł ok. 3,59%. Przychody z realizacji innych zadań niż tych powierzonych przez Miasto stanowiły do momentu zakończenia reorganizacji w ŚSM znaczącą część w odniesieniu do ogółu przychodów - co potwierdzają wskazane wyżej wskaźniki finansowe z poprzednich lat (2015 - 2016). Po przeprowadzonej reorganizacji wskaźniki te uległy zmianie. Potwierdza to okoliczność, że dane historyczne, uwzględniające okres 3 lat poprzedzających udzielenie zamówienia, są nieadekwatne do obliczania procentu działalności, o którym mowa w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. b) ustawy Pzp, na podstawie art. 67 ust. 8. Z uwagi na wykazaną nieadekwatność danych sprzed reorganizacji, do obliczenia procentu działalności w celu potwierdzania spełniania przesłanki ustawowej posłużono się prognozą handlowej na lata 2018-2021. Wpływy odzwierciedlone w strukturze przychodów prognozy handlowej ŚSM są ściśle związane z konkretnymi umowami i porozumieniami zawartymi z Zamawiającym celem wykonywania szeregu powierzonych zadań. Średni przychód spółki z działalności dotyczącej wykonywania przez tę spółkę zadań powierzonych przez Miasto Gliwice wyniesie 94,5% wszystkich przychodów (w roku 2018 r. przychód z takiej działalności wyniósł 94,88%, a w roku 2019, 2020 i 2021 wyniesie 94,38% wszystkich przychodów). 3. W kontrolowanej osobie prawnej nie ma bezpośredniego udziału kapitału prywatnego, co potwierdza wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym. W ŚSM nie ma udziału kapitału prywatnego, a całość udziałów posiada Gmina Gliwice. Wszystkie trzy przesłanki wymienione w art. 67 ust. 1 pkt 12) lit. a)-c) ustawy Pzp zostały spełnione łącznie, co uprawnia Zamawiającego do wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki. | ||||
Copyright © 2010 Urząd Zamówień Publicznych |
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 550028763-N-2019 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZA.271.8.2019 |
Data publikacji zamówienia: | 2019-02-13 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
72810000-1 | Usługi audytu komputerowego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Zakup usługi audytu bezpieczeństwa informatycznego w Miejskich Jednostkach Organizacyjnych | Śląska Sieć Metropolitalna sp. z o.o. Gliwice | 2019-04-07 | 496 618,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2019-04-07 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 72810000-1 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 496 619,00 zł Minimalna złożona oferta: 496 619,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 496 619,00 zł Maksymalna złożona oferta: 496 619,00 zł |