Analiza potrzeb mieszkaniowych miasta ze szczególnym uwzględnieniem obszarów rewitalizacji wraz z rekomendacjami i montażem finansowym
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest analiza potrzeb mieszkaniowych miasta ze szczególnym uwzględnieniem obszarów rewitalizacji wraz z rekomendacjami i montażem finansowym. CHARAKTERYSTYKA ZAMÓWIENIA Celem zamówienia jest kompleksowe wsparcie Zamawiającego w zakresie polityki mieszkaniowej. Cel będzie osiągnięty dzięki dogłębnemu zbadaniu potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Rybnika ze szczególnym uwzględnieniem obszarów rewitalizacji. Analiza będzie opracowana w ramach projektu „Rewitalizacja miasta – nowa energia rybnickiej tradycji” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020. SŁOWNICZEK Projekt – projekt w zakresie rewitalizacji pn. „Rewitalizacja miasta – nowa energia rybnickiej tradycji” realizowany przez Miasto Rybnik na obszarze charakteryzującym się szczególnym nagromadzeniem problemów społecznych, przestrzennych, gospodarczych oraz infrastrukturalnych, a więc zgodnie z wymogami Ustawy o rewitalizacji zdiagnozowanym jako wymagający rewitalizacji. Celem projektu jest rewitalizacja wybranych obszarów zdegradowanych w Rybniku – fragmentów dzielnic Niewiadom, Niedobczyce, Paruszowiec-Piaski i Chwałowice oraz dzielnicy Śródmieście – ze szczególnym uwzględnieniem ochrony i wykorzystania potencjału dziedzictwa kulturowego tych obszarów. Ponadto jego efektem będzie przygotowanie rozwiązań modelowych w zakresie prowadzenia procesu rewitalizacji na obszarach miejskich. Na działania objęte projektem składają się m.in.: • analizy problemów społeczno-gospodarczych na obszarach rewitalizacji, w tym z zakresu mieszkalnictwa oraz analizy dokumentów strategicznych Miasta Rybnika, • działania animacyjne na obszarach rewitalizowanych, obejmujące m.in. wprowadzenie animatorów społecznych oraz tworzenie systemu wsparcia inicjatyw społeczności lokalnej obszarów rewitalizacji w postaci mikrograntów, • konkurs architektoniczny z częścią partycypacyjną na zagospodarowanie przestrzeni wspólnych jednego z dawnych osiedli patronackich oraz opracowanie koncepcji architektoniczno-urbanistycznych części wspólnych terenów mieszkaniowych w formule warsztatowej, ekspertyzy techniczne i inwentaryzacja wybranych budynków na obszarach rewitalizacji, • przygotowanie materiałów dydaktycznych dla programu edukacji regionalnej; działanie skierowane do uczniów szkół podstawowych Rybnika obejmować będzie m.in. opracowanie i wykonanie materiałów dydaktycznych, druk publikacji dot. edukacji regionalnej z elementami rewitalizacji, zakupy materiałów oraz organizację wizyt studyjnych w obiektach dziedzictwa kulturowego na obszarach rewitalizacji, • działania upowszechniające rezultaty i efekty Projektu. Projekt realizowany będzie do 31.12.2018 r. Zespół ds. Rewitalizacji – zespół nadzorujący realizację Projektu, powołany Zarządzeniem Prezydenta Miasta Rybnika nr 521/2016 z dnia 27 lipca 2016 r. Zespół koordynujący – zespół odpowiedzialny za bieżącą obsługę Projektu, powołany Zarządzeniem Prezydenta Miasta Rybnika nr 522/2016 z dnia 27 lipca 2016 r. (ze zmianami). Zamawiający – Miasto Rybnik z siedzibą przy ul. Bolesława Chrobrego 2, 44-200 Rybnik. Rewitalizacja zgodnie z art. 2 ust. 1 Ustawy o rewitalizacji z dnia 9 października 2015 r. (Dz.U.2015.1777) to proces wyprowadzania ze stanu kryzysowego obszarów zdegradowanych, prowadzony w sposób kompleksowy, poprzez zintegrowane działania na rzecz lokalnej społeczności, przestrzeni i gospodarki, skoncentrowane terytorialnie, prowadzone przez interesariuszy rewitalizacji na podstawie programu rewitalizacji. Na przedsięwzięcie rewitalizacyjne składa się projekt lub grupa projektów i innych działań, w szczególności o charakterze społecznym, gospodarczym, urbanistycznym, budowlanym, środowiskowym, konserwatorskim, edukacyjnym, naukowym, zdrowotnym lub kulturalnym, zawartym lub wynikającym z programu rewitalizacji oraz logicznie powiązanym z treścią i celami programu rewitalizacji. Obszary rewitalizacji objęte projektem to fragmenty dzielnic Niewiadom, Niedobczyce, Paruszowiec-Piaski i Chwałowice oraz dzielnica Śródmieście. • Niewiadom: os. Gustawa Morcinka (przy ul. Gustawa Morcinka) wraz z najbliższym otoczeniem obejmującym kompleks budynków Zabytkowej Kopalni „Ignacy” z okresu 1780-1920; os. Beata przy ul. Augustyna Kwiotka – osiedle patronackie powstałe na początku XX wieku w sąsiedztwie nieistniejącej już kopalni węgla „Szczęście Beaty”, • Niedobczyce: os. Rymer zlokalizowane na ul. Barbary, Generała Andersa, Ignacego Paderewskiego i Obrońców Pokoju wraz z otoczeniem – osiedle robotnicze powstałe na początku XX wieku w sąsiedztwie (nieczynnej) kopalni „Rymer” wpisane do rejestru zabytków, • Chwałowice: zespół kolonii robotniczej przy ul. 1 Maja wraz z otoczeniem – osiedle patronackie powstałe na początku XX w. dla pracowników kopalni „Donnersmarck” (dziś KWK „Chwałowice”) – obszar ochrony konserwatorskiej, • Paruszowiec-Piaski: osiedla przy ul. Słonecznej, Przemysłowej, Porucznika K. Ogrodowskiego wraz z otoczeniem – osiedla patronackie powstałe pod koniec XIX i na początku XX w. dla pracowników nieistniejącej dziś Huty „Silesia” – objęte ochroną konserwatorską, • dzielnica Śródmieście, historycznie ukształtowane centrum miasta, o zróżnicowanych funkcjach wielkomiejskich, z największą liczbą obiektów podlegających ochronie konserwatorskiej. Obszar rewitalizacji w Lokalnym Programie Rewitalizacji obejmuje dodatkowo dzielnice: Boguszowice Stare i Boguszowice Osiedle i wykracza poza wyżej wskazane ulice w dzielnicach. Projekt badawczy – ogół powiązanych technicznie i merytorycznie działań zogniskowanych wokół wyszczególnionego problemu badawczego, opierających się o powszechnie przyjmowane założenia metodologiczne, mających na celu sformułowanie wniosków wynikających z danych empirycznych; tez i rekomendacji odnoszących się do badanych zjawisk i obiektów oraz uogólnień wykraczających poza badany zakres (w skali wynikającej ze specyfiki przedmiotu i problematyki badań). Obejmuje przygotowanie koncepcji badawczej zgodne z obwiązującą metodologią, pozyskanie danych ilościowych i/lub jakościowych i analizę materiału empirycznego. Ekspert społeczny – osoba, która z racji zajmowanej pozycji społecznej dysponuje szeroką wiedzą na temat funkcjonowania badanej społeczności; osoba, która potrafi przedstawić i przeanalizować problemy dotyczące funkcjonowania badanej społeczności wykraczając poza perspektywę przeciętnych jednostek na nią się składających. Ekspert społeczny nie musi posiadać udokumentowanych kompetencji i kwalifikacji dotyczących badań społecznych. Wiedza i refleksje osoby traktowanej jako ekspert społeczny w zasadniczej mierze wynikają z jej bezpośrednich doświadczeń związanych z wchodzeniem w zróżnicowane interakcje z członkami badanej społeczności. Materiał empiryczny pochodzący z badań realizowanych w gronie ekspertów społecznych powinien być konfrontowany z danymi gromadzonymi przy użyciu uzupełniających podejść badawczych (wg zasady triangulacji). Ekspertami społecznymi w badaniach dotyczących funkcjonowania wspólnot lokalnych mogą być np. lokalni animatorzy życia społecznego (społecznicy), policjanci i funkcjonariusze służb mundurowych działający na terenie zamieszkiwanym przez daną wspólnotę, kapłani, osoby prowadzące działalność gospodarczą na terenie zamieszkiwanym przez daną wspólnotę, pracownicy socjalni, osoby zajmujące się działalnością artystyczną, przedstawiciele władz lokalnych itp. Metoda badań fokusowych – zogniskowany wywiad grupowy (FGI - focused group interview) – podejście badawcze polegające na gromadzeniu materiału empirycznego o charakterze jakościowym dzięki analizie wypowiedzi uczestników moderowanych dyskusji. Osoby biorące udział w wywiadzie zogniskowanym dobiera się zgodnie z kryteriami wynikającymi z ogólnych założeń projektu badań. W trakcie badania osoby biorące w nim udział wypowiadają się w odniesieniu do kwestii wynikających z problematyki badawczej. Dyskusja jest moderowana przez prowadzącego (moderatora), który zadaje pytania, wskazuje istotne dla badania wątki i kieruje przebiegiem badania. Jest to technika, która pozwala na uzyskanie materiału empirycznego unikalnego ze względu na interakcję i wymianę poglądów uczestników (co zbliżone jest do autentycznych sytuacji w środowisku społecznym), przy czym badania realizowane przy wykorzystaniu tej techniki charakteryzują się względnie niskim stopniem reprezentatywności statystycznej. Grupa dyskusyjna liczy zazwyczaj 6 – 12 osób. Dyskusja jest prowadzona według opracowanego wcześniej scenariusza (opracowanego na podstawie problematyki badawczej); jej przebieg jest nagrywany z użyciem technologii audiowizualnych. Wywiad standaryzowany – bezpośredni indywidualny wywiad kwestionariuszowy, (PAPI - paper & pen personal interview) – podejście badawcze polegające na gromadzeniu materiału empirycznego o charakterze ilościowym dzięki analizie danych pochodzących z wypowiedzi respondentów zebranych przy wykorzystaniu standaryzowanych kwestionariuszy. Technika ta zakłada, że wywiady z respondentami prowadzone są osobiście, („twarzą w twarz”), przy użyciu narzędzia o wysokim stopniu standaryzacji. Osoba prowadząca wywiad (ankieter) odczytuje pytania i notuje odpowiedzi respondenta w uprzednio przygotowanym formularzu (kwestionariuszu). Najczęściej do poszczególnych pytań przyporządkowane są alternatywne wersje możliwych odpowiedzi, spośród których respondent wybiera opcje najlepiej odzwierciedlające jego poglądy i przekonania. Zgromadzone w wyniku zastosowania tej techniki dane są digitalizowane i wprowadzane do elektronicznych baz danych. Analiza materiału empirycznego ma charakter ilościowy (na jego podstawie możliwe jest prowadzenie testów statystycznych) i umożliwia uzyskanie względnie wysokiego stopnia reprezentatywności wniosków formułowanych wobec ogółu badanej zbiorowości. Wywiad swobodny – bezpośredni indywidualny wywiad nieustrukturyzowany (IDI - Individual In-depth Interview) – technika ta zakłada gromadzenie materiału empirycznego dzięki osobistym wywiadom z respondentami („twarzą w twarz”) przy użyciu narzędzia o niskim stopniu standaryzacji (lista dyspozycji do wywiadu – ogólnie i szeroko sformułowane zagadnienia, które kierunkują rozmowę ankietera z respondentem). Technika wywiadu swobodnego zbliżona jest do naturalnej rozmowy – zadanie ankietera polega na kierowaniu rozmową, tak by respondent w swych wypowiedziach odnosił się do zasadniczych problemów określonych w problematyce badawczej. Pozwala ona na głębokie i wieloaspektowe rozpoznanie problemów stanowiących przedmiot badania i dostarcza materiału stanowiącego podstawę do analiz o charakterze jakościowym. Badania realizowane przy wykorzystaniu tej techniki charakteryzują się względnie niskim stopniem reprezentatywności w rozumieniu statystycznym. Spacer badawczy – interaktywna technika terenowa, która polega na prowadzeniu wywiadu z badanymi w trakcie przemieszczania się (lub bezpośrednio po jego zakończeniu) po terenie interesującym badacza. Jest to technika realizowana według przygotowanego uprzednio scenariusza. Ma na celu pozyskanie danych umożliwiających jakościową analizę przestrzeni; pozwala na mapowanie konkretnych miejsc i elementów wymagających interwencji oraz identyfikację odczuć i potrzeb badanych osób w odniesieniu do różnych aspektów przestrzeni. Osobami badanymi na gruncie tej techniki są najczęściej mieszkańcy danego terenu. W trakcie spaceru lub po jego zakończeniu opisują oni swoje wrażenia korzystając z wcześniej opracowanych wytycznych. Badanie tego rodzaju może dotyczyć np. kwestii bezpieczeństwa, przystosowania przestrzeni dla osób niepełnosprawnych lub przedstawicieli innych wyodrębnionych kategorii społecznych (rodzice z dziecięcymi wózkami, rowerzyści, seniorzy itp.). Technika ta może zakładać wykorzystanie kilkuosobowej grupy uczestników lub koncentrację na pojedynczych osobach jednorazowo biorących udział w spacerze. Badania realizowane przy wykorzystaniu tej techniki charakteryzują się względnie niskim stopniem reprezentatywności w rozumieniu statystycznym, pozwalają jednak na dostrzeżenie ukrytych problemów i nieartykułowanych potrzeb członków lokalnych społeczności. ZAKRES PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Wykonawca wykona analizę potrzeb mieszkaniowych miasta ze szczególnym uwzględnieniem obszarów rewitalizacji i przygotuje rekomendacje oraz montaż finansowy. Z uwagi na fakt, iż zdegradowane obiekty tworzą krajobraz kulturowy miasta analiza opracowana przez Wykonawcę w ramach projektu „Rewitalizacja miasta – nowa energia rybnickiej tradycji”, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 będzie realizowana w celu wsparcia mieszkańców w zakresie mieszkalnictwa. Wykonawca dokona zestawienia wyników badań z istniejącymi danymi statystycznymi w celu przedstawienia Zamawiającemu możliwie pełnego i kompleksowego obrazu sytuacji mieszkaniowej mieszkańców miasta Rybnika (w aspekcie bieżącej sytuacji, jak i deklarowanych potrzeb i oczekiwań). Mając na uwadze powyższe założenia, Wykonawca zrealizuje analizę mieszkaniową poprzez: 1. Przygotowanie i przeprowadzenie na terenie całego miasta badań ilościowych łącznie na próbie 1000 osób zamieszkujących w budynkach należących i nienależących do Miasta Rybnika (reprezentatywność typologiczna; próba dobrana kwotowo w oparciu o takie zmienne jak m.in. wiek, status rodzinny). Technika: wywiadu standaryzowanego, narzędzie obejmujące od 200 do 350 zmiennych, 2. Przygotowanie i przeprowadzenie łącznie 120 wywiadów swobodnych z mieszkańcami obszarów rewitalizowanych: a) 20 wywiadów na obszarze rewitalizacji w dzielnicy Paruszowiec-Piaski, b) 20 wywiadów na obszarze rewitalizacji w dzielnicy Niedobczyce, c) 20 wywiadów na obszarze rewitalizacji w dzielnicy Niewiadom, d) 20 wywiadów na obszarze rewitalizacji w dzielnicy Śródmieścia, e) 20 wywiadów na obszarze rewitalizacji w dzielnicy Chwałowice, f) 20 wywiadów na obszarze rewitalizacji w dzielnicy Boguszowice. 3. Przygotowanie i przeprowadzenie łącznie 50 wywiadów swobodnych z ekspertami społecznymi prowadzącymi działalność na obszarze rewitalizacji (osobami pracującymi w branży mieszkaniowej, deweloperami, agencjami nieruchomości i działach JST związanych z mieszkalnictwem). 4. Przygotowanie i przeprowadzenie łącznie 30 wywiadów swobodnych z ekspertami społecznymi pracującymi poza obszarem rewitalizacji (osobami pracującymi w branży mieszkaniowej, deweloperami, agencjami nieruchomości i działach JST związanych z mieszkalnictwem). 5. Przygotowanie analizy zebranych danych i raportu wraz z rekomendacjami. 6. Przygotowanie montażu finansowego zaproponowanych w rekomendacjach zmian w zakresie polityki mieszkaniowej. Wykonawca dokona w ramach niniejszej analizy mieszkaniowej pogłębioną analizą potrzeb mieszkańców Rybnika, zdiagnozowanych i zawartych w dokumencie pn. Polityka Mieszkaniowa Miasta Rybnika 2023+ I etap (termin realizacji: do 30 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, w tym do 12 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy – przedłożenie Zamawiającemu problematyki, do 7 dni kalendarzowych od dnia przedłożenia problematyki Zamawiającemu – zgłoszenie uwag przez Zamawiającego, do 4 dni kalendarzowych – poprawienie problematyki i przedłożenie Zamawiającemu, do 7 dni kalendarzowych od przesłania poprawionej problematyki – zatwierdzenie problematyki przez Zamawiającego) – Wykonawca opracuje zestaw zagadnień pozwalających przeprowadzić analizę potrzeb mieszkaniowych, zdiagnozowaną w dokumencie Polityka Mieszkaniowa Miasta Rybnika 2023+, która obligatoryjnie musi odnosić się do co najmniej niżej wskazanych problemów: Oczekiwania dotyczące standardu mieszkaniowego: 1. Oczekiwania dotyczące otoczenia budynku mieszkalnego: a) oczekiwania dotyczące miejsca zlokalizowania i bezpośredniego otoczenia budynku • zasoby naturalne (m.in. parki, lasy, zalewisko, rzeka), • zasoby infrastrukturalne (m.in. ścieżka rowerowa, plac zabaw, ławki, wiaty, miejsca do grillowania, ogródki, parkingi, garaże, siłownie zewnętrzne), • zasoby gospodarcze (m.in. sklepy, branża sklepy, miejsca pracy – największe zakłady, działalność gospodarcza), • zasoby edukacyjne (m.in. szkoły, przedszkola, świetlice, biblioteki, itp.), • służba zdrowia (m.in. przychodnia, apteka, ośrodek zdrowia), • zasoby rekreacyjne (m.in. basen, boiska, ścieżki do biegania/nordic walking, orlik), • zasoby kulturalne (m.in. dom kultury, kino, teatr, sala koncertowa, galerie, muzeum, warsztaty artystyczne, miejsca kulturotwórcze); b) komunikacja z miejsca zamieszkania: • połączenia komunikacyjne z centrum miasta (drogi, komunikacja miejska, przystanki), • punkt pocztowy (dostępność skrytek dla przedsiębiorców, NGO) • dostępność do Internetu, telefonii komórkowej, naziemnej c) poczucie bezpieczeństwa w miejscu zamieszkania (monitoring, posterunek policji, systemy alarmowe); 2. Oczekiwania dotyczące jakości/standardu budynku: a) wyposażenie w media: woda, ciepła woda, gaz, prąd, b) sposób ogrzewania: ciepłownia, kotłowania węglowa/gazowa, ogrzewanie piecowe, c) docieplenie budynku: ocieplenie ścian, docieplenie dachu, d) klatka schodowa (łatwość transportu np. mebli, wózka dziecięcego itp.), e) możliwość poruszania się dla osób z różnymi formami niepełnosprawności, f) winda, g) piwnice/strych/pomieszczenia magazynowe. 3. Oczekiwania dotyczące standardu idealnego mieszkania: a) lokalizacja mieszkania w budynku (parter, piętro, drugie piętro), b) metraż mieszkania, c) liczba izb, d) specyfika kuchni: kuchnia z oknem czy ślepa, e) łazienka z toaletą; toaleta i łazienka osobno, f) balkon/taras, g) pomieszczenia przynależne do mieszkania (komórka/ piwnica), h) wyposażenie w meble, i) sprzęt rtv i agd uznawany za niezbędny, j) preferowany sposób ogrzewania mieszkania i przygotowania ciepłej wody k) formy i miejsca spędzania czasu wolnego w mieszkaniu – czy mieszkanie posiada wydzielone pokoje przeznaczone do różnych funkcji? 4. Wizerunek obszarów rewitalizacji (każdy obszar analizowany indywidualnie): a) jak postrzegane są osiedla przez ich mieszkańców: analiza SWOT, b) jak postrzegane są poszczególne osiedla przez rybniczan mieszkających poza nimi? 5. Zapotrzebowanie na mieszkania chronione, do usamodzielnienia, do programów wychodzenia z bezdomności, w tym badanie opinii mieszkańców o sąsiadowaniu z tego typu mieszkaniami itp. (w jaki sposób mieszkanie winno być przystosowane do zaspokojenia potrzeb osób niepełnosprawnych/ starszych/ chorych) Wdrożenie problematyki wymaga akceptacji Zamawiającego. Zamawiający zatwierdzi problematykę lub zgłosi uwagi do problematyki do 7 dni kalendarzowych od dnia przedłożenia dokumentu przez Wykonawcę. Problematyka zostanie przedłożona Zamawiającemu w formie podpisanego wydruku. Wykonawca poprawi zestaw problemów do 3 dni kalendarzowych od dnia otrzymania uwag drogą elektroniczną i przedłoży poprawiony dokument w formie podpisanego wydruku Zamawiającemu. Zamawiający do 7 dni kalendarzowych zatwierdzi ostateczny kształt problematyki. Wykonawca rozpocznie realizację etapu II po zatwierdzeniu przez Zamawiającego etapu I. II etap (termin realizacji: do 80 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy, w tym do 60 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy – przedłożenie Zamawiającemu koncepcji badawczej (w oparciu o zaakceptowaną przez Zamawiającego problematykę, opracowanie szczegółowej metodologii gromadzenia materiału empirycznego, ustalenie technik analizy i interpretacji danych oraz struktury raportu podsumowującego, przygotowanie wzorów narzędzi, rozeznanie dot. danych pozyskiwanych przez Miasto Rybnik i jednostki organizacyjne Miasta Rybnika). Koncepcja wraz z metodologią, wzory narzędzi zostaną przedłożone Zamawiającemu. Ich wdrożenie wymaga akceptacji Zamawiającego. Zamawiający zatwierdzi koncepcję badawczą z ww. składowymi lub zgłosi uwagi do 7 dni kalendarzowych od dnia przedłożenia dokumentu przez Wykonawcę. Koncepcja badawcza zostanie przedłożona Zamawiającemu w formie podpisanego wydruku. Wykonawca poprawi koncepcję badawczą do 6 dni kalendarzowych od dnia otrzymania uwag drogą elektroniczną i przedłoży Zamawiającemu poprawiony dokument w formie podpisanego wydruku. Zamawiający do 7 dni kalendarzowych zatwierdzi ostateczny kształt koncepcji badawczej). Wykonawca rozpocznie realizację etapu III po zatwierdzeniu przez Zamawiającego etapu II. III etap (termin realizacji: do 230 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy – przedstawienie sprawozdania ze zgromadzonego materiału empirycznego (bez możliwości prowadzenia badań przez Internet lub telefon) z wykorzystaniem danych gromadzonych przez Miasto Rybnik, w tym do 180 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy – przekazanie Zamawiającemu podsumowania tabelarycznego zgromadzonych danych ilościowych (czytelne zestawienia danych bez komentarzy i analiz z przeprowadzonych 1000 wywiadów standaryzowanych), do 210 dni kalendarzowych – przedstawienie Zamawiającemu sprawozdanie, w którym Wykonawca wskaże liczbę wykonanych wywiadów, liczbę wypełnionych ankiet i przedstawi zestawienie zgromadzonego materiału empirycznego. Sprawozdanie wymaga akceptacji Zamawiającego. Zamawiający zatwierdzi sprawozdanie lub zgłosi uwagi do 7 dni kalendarzowych od dnia przedłożenia dokumentu przez Wykonawcę. Sprawozdanie zostanie przedłożone Zamawiającemu w formie podpisanego wydruku. Wykonawca poprawi sprawozdanie do 6 dni kalendarzowych od dnia otrzymania uwag drogą elektroniczną i przedłoży Zamawiającemu poprawiony dokument w formie podpisanego wydruku. Zamawiający do 7 dni kalendarzowych zatwierdzi ostateczny kształt sprawozdania. W trakcie gromadzenia materiału empirycznego, Zamawiający będzie na bieżąco monitorował harmonogram spotkań, liczbę uczestników badań i jakość gromadzonego materiału, co będzie miało wpływ na akceptację sprawozdania z III etapu prac. Wykonawca będzie informował Zamawiającego najpóźniej na dwa dni robocze o wszystkich badaniach tj. prowadzeniu badań ilościowych oraz wywiadów swobodnych, podając godziny i dzielnicę, w której będą prowadzone badania. Wykonawca rozpocznie realizację etapu IV po zatwierdzeniu przez Zamawiającego etapu III. IV etap (termin realizacji: do 300 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy – przedstawienie raportu pn. „Analiza potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Rybnika ze szczególnym uwzględnieniem obszarów rewitalizacji”, zatwierdzonego przez Zamawiającego, zawierającego analizę danych, w tym analizę danych gromadzonych przez Miasto Rybnik ze wskazaniem powiązań, zależności (przedstawienie wyników badań oraz wnioski i rekomendacje wraz z montażem finansowym). Wykonawca ma obowiązek przekazać Zamawiającemu raport, wszelkie bazy danych, wszelkie zapisy audio i video zgromadzone podczas badań. Analiza danych zostanie przedstawiona w dokumencie pn. „Analiza potrzeb mieszkaniowych mieszkańców Rybnika ze szczególnym uwzględnieniem obszarów rewitalizacji” w układzie graficznym wskazanym przez Zamawiającego. Dokument będzie zawierał: przedstawienie wyników badań, analizę zebranych danych, wnioski i rekomendacje wraz z montażem finansowym. Objętość dokumentu – min. 150 stron w formacie A4, czcionka: 12, interlinia: 1,5. Wraz z dokumentem Wykonawca przekaże Zamawiającemu komplet załączników: wypełnione kwestionariusze ankiet, transkrypcje wywiadów, zapisy audio i video wywiadów indywidualnych, utworzone bazy danych oraz materiał fotograficzny w formie cyfrowej; w tym do 280 dni kalendarzowych Wykonawca przedstawi ww. dokument na spotkaniu zorganizowanym przez Wykonawcę w siedzibie Zamawiającego i przekaże Zamawiającemu dokument w formie podpisanego wydruku. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zgłaszania uwag i poprawek w ciągu 7 dni kalendarzowych od dnia otrzymania ww. dokumentu. Wykonawca wprowadzi wymagane poprawki i przekaże Zamawiającemu ostateczną wersję dokumentu w ciągu 6 dni kalendarzowych w formie podpisanego wydruku. Wersja ostateczna dokumentu wymaga pisemnego zatwierdzenia przez Zamawiającego w formie protokołu odbioru do 7 dni kalendarzowych od przedłożenia poprawionej wersji raportu. 3. Informacje dodatkowe: 1. Wszelkie dokumenty przedstawiane Zamawiającemu (w tym: raporty, sprawozdanie, koncepcja, problematyka, wzory narzędzi) są dostarczane do Zamawiającego w formie pisemnej – papierowej oraz elektronicznie w pliku edytowalnym. 2. Po każdym etapie badań Wykonawca przedstawia efekty poszczególnych etapów prac w siedzibie Zamawiającego. W spotkaniu musi uczestniczyć co najmniej: Specjalista w dziedzinie problematyki miejskiej z uwzględnieniem kwestii mieszkalnictwa i problemów społecznych – odpowiedzialny za merytoryczny kształt analizy (wymieniony w Zespole badawczym Wykonawcy do niniejszego zamówienia) oraz koordynator projektu odpowiedzialny za organizację badań (wymieniony w Zespole badawczym Wykonawcy do niniejszego zamówienia). 3. Obszar podlegający analizie mieszkaniowej: Miasto Rybnik ze szczególnym uwzględnieniem obszarów rewitalizacji: a) Boguszowice (fragment dzielnic Boguszowice Stare i Boguszowice Osiedle), b) Chwałowice (fragment dzielnicy Chwałowice), c) Niedobczyce (fragment dzielnicy Niedobczyce), d) Niewiadom (dwa fragmenty dzielnicy Niewiadom), e) Paruszowiec-Piaski (fragment dzielnicy Paruszowiec-Piaski), f) Śródmieście (obszar dzielnicy Śródmieście). 3. Zamawiający zapewnia: współpracę z Ośrodkiem Pomocy Społecznej i Zakładu Gospodarki Mieszkaniowej, instytucjami publicznymi, w tym przekazanie zanonimizowanych danych gromadzonych przez Miasto Rybnik i jego jednostki na wniosek Wykonawcy. 4. Przewidywany czas realizacji badań: 300 dni kalendarzowych od dnia zawarcia umowy. 5. Wykonawca Zamówienia przekaże prawa autorskie do przedmiotu Zamówienia na zasadach wskazanych we wzorze umowy. 6. Wykonawca zobowiązuje się przeprowadzać kontrolę jakości zbieranego przez zespół badawczy materiału empirycznego i odpowiada przed Zamawiającym za prawidłowość i rzetelność wykonanych badań. 7. Wykonawca zobowiązuje się do poinformowania respondentów badania, że zadanie jest realizowane przy współfinansowaniu ze środków Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020. Wykonawca zobowiązuje się do stosowania zasad informacji i promocji opisanych w Księdze identyfikacji wizualnej znaku marki Fundusze Europejskie i znaków programów polityki spójności na lata 2014-2020. 8. Zamawiający będzie monitorował działania Wykonawcy na każdy etapie badań. Stosownie do treści art. 29 ust. 3a ustawy PZP, Zamawiający poniżej określa czynności w zakresie realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę: a) obsługa administracyjna, b) koordynowanie zespołem ankieterskim, c) bieżący kontakt z Zamawiającym i Zespołem badawczym (specjalistą ds. badań społecznych i ankieterami, d) organizowanie spotkań, e) przygotowywanie harmonogramu badań, f) przygotowywanie dokumentów oraz przedkładanie Zamawiającemu raportów/ sprawozdań/analiz. Wykonawca zobowiązany jest złożyć wykaz osób oddelegowanych do realizacji umowy wraz z oświadczeniem o tym, że są one zatrudnione na podstawie umowy o pracę w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy. Stosownie do treści art. 30 ust. 9 ustawy Pzp, Zamawiający informuje, że forma prowadzenia badań potrzeb mieszkaniowych będzie dostosowana do potrzeb badanych poprzez: zapewnienie pomieszczeń dostosowanych do osób poruszających się na wózku inwalidzkim oraz zapewniając w razie potrzeby tłumacza języka migowego dla uczestników głuchoniemych.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 506967-N-2017 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | ZP.271.52.2017 |
Data publikacji zamówienia: | 2017-05-11 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 300 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 35% |
WWW ogłoszenia: | www.rybnik.eu |
Informacja dostępna pod: | bip.um.rybnik.eu |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79300000-7 | Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka |