Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych. w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu. Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części (zadania). Zadanie nr 1: Trening kompetencji i umiejętności obejmujący następujące zagadnienia: 1) Motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi: sztuka automotywacji sposobem na skuteczną motywację do działania, kierunki motywacji, sens sztuki motywacji i przyczyny braku motywacji (2 spotkania po 2 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 8 godzin). 2) Wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja: a) Sztuka wyznaczania i realizowania celów w życiu: sens wyznaczania celów w życiu, kluczowe koncepcje dotyczące celów, metody wyznaczania i realizowania celów w życiu, 12 etapowy system określania celów. b) Kształtowanie zdrowej postawy wobec wyzwań: kręgi wpływu i kontroli w życiu, diagnoza typów postaw przyjmowanych w obliczu trudnych sytuacji, lęk przed zmianą, budowanie postawy sternika. c) Ważne elementy w procesie budowania samooceny. Stabilna samoocena kluczem do sukcesu: uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi (2 spotkania po 3 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 12 godzin). Zadanie nr 2 Trening umiejętności wychowawczych obejmujący następujące zagadnienia: 1. Uczucia dziecka i uczucia rodzica: uczucia a emocje - pojęcia, rozróżnianie, rodzaje, świadomość uczuć i emocji, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, modelowanie uczuć i emocji, jakich emocji nie wolno okazywać? działania podjęte pod wpływem emocji. 2. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji i pozytywnych więzi w rodzinie: wyznaczanie i chronienie własnych granic, właściwa komunikacja budulcem pozytywnych więzi, narady rodzinne czyli wszystko można ustalić i zapisać, 3. Autorytet rodzica - mądre i konsekwentne postępowanie, gwarantem sukcesu wychowawczego - praktyczne porady: Konsekwencja u rodzica rodzi konsekwentne zachowania u dziecka, Nakłanianie dziecka do współpracy, Główne źródła władzy i autorytetu: rola, uczucia, osobowość dorosłego, wiedza, charyzma, Budowanie swego autorytetu poprzez traktowanie siebie jako przewodnika. 4. Samodzielność - odpowiedzialność: Co rodzice rozumieją pod pojęciem :samodzielność, Dlaczego rodzice nie pozwalają dziecku na samodzielne działanie, Na czym polega - kompleks ratownika - u rodziców, jakie sytuacje można wykorzystać w czasie kontaktów z dzieckiem do jego usamodzielniania?, Metody pomocne w zachęcaniu dziecka do samodzielności/odpowiedzialności. 5. Samodyscyplina zamiast kary, pochwała: Funkcje , rodzaje kary, Funkcje, rodzaje nagrody, Konsekwencje wychowują, kary - ranią - zmiana myślenia rodzica, Uczenie dyscypliny wewnętrznej. 6. Pomoc w nauce, rozbudzanie zainteresowań, rozwijanie talentów-kształtowanie przyszłości , przekazywanie wartości: Jak rozpoznać talenty, zdolności u dziecka, Zabawy edukacyjne dla dzieci, Wpływ mediów na zachowanie, emocje i rozwój dzieci, Czas poświęcony dziecku - strata czy korzyść, Wartości - co znaczą dla dorosłego i dziecka, jak je przekazywać, budować wzmacniać. 7. Świadome rodzicielstwo-planowanie rodziny, zapobieganie niechcianym poczęciom: Świadomy rodzic - to rodzic zamierzony, nieprzypadkowy, zaplanowany, odpowiedzialny, po prostu przygotowany, Rodzaje metod zabiegania ciąży, Przygotowanie do pełnienia roli małżeńskiej i rodzicielskiej, Kiedy z dziećmi rozmawiać o inicjacji seksualnej. 8. Prawidłowa dieta, pielęgnacja i profilaktyka zdrowotna dziecka. (6 spotkań po 3 godziny zegarowe każde oraz 1 spotkanie 2 godzinne - dla każdej grupy. Razem 40 godzin). Wymagania dotyczące wszystkich części (zadań): Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu. Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w: 1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności, 2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy.
Zawiercie: Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych
Numer ogłoszenia: 487448 - 2012; data zamieszczenia: 04.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej , ul. Piłsudskiego 47, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722134, faks 032 6727701.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.mopszawiercie.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych. w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu. Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części (zadania). Zadanie nr 1: Trening kompetencji i umiejętności obejmujący następujące zagadnienia: 1) Motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi: sztuka automotywacji sposobem na skuteczną motywację do działania, kierunki motywacji, sens sztuki motywacji i przyczyny braku motywacji (2 spotkania po 2 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 8 godzin). 2) Wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja: a) Sztuka wyznaczania i realizowania celów w życiu: sens wyznaczania celów w życiu, kluczowe koncepcje dotyczące celów, metody wyznaczania i realizowania celów w życiu, 12 etapowy system określania celów. b) Kształtowanie zdrowej postawy wobec wyzwań: kręgi wpływu i kontroli w życiu, diagnoza typów postaw przyjmowanych w obliczu trudnych sytuacji, lęk przed zmianą, budowanie postawy sternika. c) Ważne elementy w procesie budowania samooceny. Stabilna samoocena kluczem do sukcesu: uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi (2 spotkania po 3 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 12 godzin). Zadanie nr 2 Trening umiejętności wychowawczych obejmujący następujące zagadnienia: 1. Uczucia dziecka i uczucia rodzica: uczucia a emocje - pojęcia, rozróżnianie, rodzaje, świadomość uczuć i emocji, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, modelowanie uczuć i emocji, jakich emocji nie wolno okazywać? działania podjęte pod wpływem emocji. 2. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji i pozytywnych więzi w rodzinie: wyznaczanie i chronienie własnych granic, właściwa komunikacja budulcem pozytywnych więzi, narady rodzinne czyli wszystko można ustalić i zapisać, 3. Autorytet rodzica - mądre i konsekwentne postępowanie, gwarantem sukcesu wychowawczego - praktyczne porady: Konsekwencja u rodzica rodzi konsekwentne zachowania u dziecka, Nakłanianie dziecka do współpracy, Główne źródła władzy i autorytetu: rola, uczucia, osobowość dorosłego, wiedza, charyzma, Budowanie swego autorytetu poprzez traktowanie siebie jako przewodnika. 4. Samodzielność - odpowiedzialność: Co rodzice rozumieją pod pojęciem :samodzielność, Dlaczego rodzice nie pozwalają dziecku na samodzielne działanie, Na czym polega - kompleks ratownika - u rodziców, jakie sytuacje można wykorzystać w czasie kontaktów z dzieckiem do jego usamodzielniania?, Metody pomocne w zachęcaniu dziecka do samodzielności/odpowiedzialności. 5. Samodyscyplina zamiast kary, pochwała: Funkcje , rodzaje kary, Funkcje, rodzaje nagrody, Konsekwencje wychowują, kary - ranią - zmiana myślenia rodzica, Uczenie dyscypliny wewnętrznej. 6. Pomoc w nauce, rozbudzanie zainteresowań, rozwijanie talentów-kształtowanie przyszłości , przekazywanie wartości: Jak rozpoznać talenty, zdolności u dziecka, Zabawy edukacyjne dla dzieci, Wpływ mediów na zachowanie, emocje i rozwój dzieci, Czas poświęcony dziecku - strata czy korzyść, Wartości - co znaczą dla dorosłego i dziecka, jak je przekazywać, budować wzmacniać. 7. Świadome rodzicielstwo-planowanie rodziny, zapobieganie niechcianym poczęciom: Świadomy rodzic - to rodzic zamierzony, nieprzypadkowy, zaplanowany, odpowiedzialny, po prostu przygotowany, Rodzaje metod zabiegania ciąży, Przygotowanie do pełnienia roli małżeńskiej i rodzicielskiej, Kiedy z dziećmi rozmawiać o inicjacji seksualnej. 8. Prawidłowa dieta, pielęgnacja i profilaktyka zdrowotna dziecka. (6 spotkań po 3 godziny zegarowe każde oraz 1 spotkanie 2 godzinne - dla każdej grupy. Razem 40 godzin). Wymagania dotyczące wszystkich części (zadań): Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu. Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w: 1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności, 2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.57.00.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 02.03.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają n/w warunek szczegółowy: W zakresie zadania nr 1: Wykonawcy dysponują lub będą dysponowali co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu treningu, kursu, warsztatu, ćwiczeń lub szkolenia z zakresu umiejętności psychospołecznych oraz doświadczenie w pracy z osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym; W zakresie zadania nr 2: Wykonawcy dysponują lub będą dysponowali co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą doświadczenie w prowadzeniu treningu, kursu, warsztatu, ćwiczeń lub szkolenia z zakresu kompetencji wychowawczych oraz doświadczenie w pracy z osobami wykluczonymi lub zagrożonymi wykluczeniem społecznym. Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: spełnia - nie spełnia. Złożenie przez Wykonawcę w ofercie: oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzonego według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji oraz wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia (według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do specyfikacji), odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich doświadczenia zawodowego niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami będzie podstawą do oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu.Zamawiający sprawdzi z treści tych dokumentów i oświadczeń czy Wykonawca spełnia wszystkie ww. warunki. Zamawiający wymaga, żeby Wykonawca wykazał, nie później niż na dzień składania ofert, spełnianie warunków, o których mowa powyżej. Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia, innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia warunku szczegółowego w tym zakresie. Wykonawca składa oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do specyfikacji
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Druk Formularz oferty, sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do specyfikacji; 2) Wykaz części zamówienia, które wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom, złożony na druku stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ (Wykonawca, który nie przewiduje udziału podwykonawców w realizacji zamówienia - nie składa tego dokumentu)
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Z wykonawcą, który złoży najkorzystniejszą ofertę zostanie zawarta umowa, której wzór (odrębnie dla każdej części zamówienia (zadania)) stanowi załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w przypadku, gdy: 1) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, 3) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej, w szczególności w zakresie sprawozdawczości, 4) wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony, 5) przekształcenia podmiotowego Wykonawcy, 6) zmiana którejkolwiek ze wskazanych w ofercie osób w trakcie wykonywania umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i zaakceptowana przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę wyłącznie wtedy, gdy doświadczenie proponowanych osób będzie takie same lub większe od doświadczenia wymaganego przez Zamawiającego w SIWZ.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.mopszawiercie.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, ul. Piłsudskiego 47 Pokój nr 6 - sekretariat, I piętro.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
12.12.2012 godzina 08:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, ul. Piłsudskiego 47 Pokój nr 6 - sekretariat, I piętro.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Ogłoszenie o zamówieniu zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych w dniu 4 grudnia 2012 r. Projekt Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowany w ramach Działania 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu. Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu. Trening kompetencji i umiejętności obejmujący następujące zagadnienia: 1) Motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi: sztuka automotywacji sposobem na skuteczną motywację do działania, kierunki motywacji, sens sztuki motywacji i przyczyny braku motywacji (2 spotkania po 2 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 8 godzin). 2) Wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja: a) Sztuka wyznaczania i realizowania celów w życiu: sens wyznaczania celów w życiu, kluczowe koncepcje dotyczące celów, metody wyznaczania i realizowania celów w życiu, 12 etapowy system określania celów. b) Kształtowanie zdrowej postawy wobec wyzwań: kręgi wpływu i kontroli w życiu, diagnoza typów postaw przyjmowanych w obliczu trudnych sytuacji, lęk przed zmianą, budowanie postawy sternika. c) Ważne elementy w procesie budowania samooceny. Stabilna samoocena kluczem do sukcesu: uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi (2 spotkania po 3 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 12 godzin). Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu. Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w: 1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności, 2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 02.03.2013.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmujący: Trening umiejętności wychowawczych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmujący: Trening umiejętności wychowawczych w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu. Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu. Trening umiejętności wychowawczych obejmował będzie następujące zagadnienia: 1. Uczucia dziecka i uczucia rodzica: uczucia a emocje - pojęcia, rozróżnianie, rodzaje, świadomość uczuć i emocji, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, modelowanie uczuć i emocji, jakich emocji nie wolno okazywać? działania podjęte pod wpływem emocji. 2. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji i pozytywnych więzi w rodzinie: wyznaczanie i chronienie własnych granic, właściwa komunikacja budulcem pozytywnych więzi, narady rodzinne czyli wszystko można ustalić i zapisać, 3. Autorytet rodzica - mądre i konsekwentne postępowanie, gwarantem sukcesu wychowawczego - praktyczne porady: Konsekwencja u rodzica rodzi konsekwentne zachowania u dziecka, Nakłanianie dziecka do współpracy, Główne źródła władzy i autorytetu: rola, uczucia, osobowość dorosłego, wiedza, charyzma, Budowanie swego autorytetu poprzez traktowanie siebie jako przewodnika. 4. Samodzielność - odpowiedzialność: Co rodzice rozumieją pod pojęciem :samodzielność, Dlaczego rodzice nie pozwalają dziecku na samodzielne działanie, Na czym polega - kompleks ratownika - u rodziców, jakie sytuacje można wykorzystać w czasie kontaktów z dzieckiem do jego usamodzielniania?, Metody pomocne w zachęcaniu dziecka do samodzielności/odpowiedzialności. 5. Samodyscyplina zamiast kary, pochwała: Funkcje , rodzaje kary, Funkcje, rodzaje nagrody, Konsekwencje wychowują, kary - ranią - zmiana myślenia rodzica, Uczenie dyscypliny wewnętrznej. 6. Pomoc w nauce, rozbudzanie zainteresowań, rozwijanie talentów-kształtowanie przyszłości , przekazywanie wartości: Jak rozpoznać talenty, zdolności u dziecka, Zabawy edukacyjne dla dzieci, Wpływ mediów na zachowanie, emocje i rozwój dzieci, Czas poświęcony dziecku - strata czy korzyść, Wartości - co znaczą dla dorosłego i dziecka, jak je przekazywać, budować wzmacniać. 7. Świadome rodzicielstwo-planowanie rodziny, zapobieganie niechcianym poczęciom: Świadomy rodzic - to rodzic zamierzony, nieprzypadkowy, zaplanowany, odpowiedzialny, po prostu przygotowany, Rodzaje metod zabiegania ciąży, Przygotowanie do pełnienia roli małżeńskiej i rodzicielskiej, Kiedy z dziećmi rozmawiać o inicjacji seksualnej. 8. Prawidłowa dieta, pielęgnacja i profilaktyka zdrowotna dziecka. (6 spotkań po 3 godziny zegarowe każde oraz 1 spotkanie 2 godzinne - dla każdej grupy. Razem 40 godzin). Wymagania dotyczące wszystkich części (zadań): Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu. Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w: 1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności, 2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy...
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.57.00.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 02.03.2013.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
Zawiercie: Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych
Numer ogłoszenia: 34744 - 2013; data zamieszczenia: 24.01.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 487448 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Piłsudskiego 47, 42-400 Zawiercie, woj. śląskie, tel. 032 6722134, faks 032 6727701.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych. w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu. Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części (zadania). Zadanie nr 1: Trening kompetencji i umiejętności obejmujący następujące zagadnienia: 1) Motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi: sztuka automotywacji sposobem na skuteczną motywację do działania, kierunki motywacji, sens sztuki motywacji i przyczyny braku motywacji (2 spotkania po 2 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 8 godzin). 2) Wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja: a) Sztuka wyznaczania i realizowania celów w życiu: sens wyznaczania celów w życiu, kluczowe koncepcje dotyczące celów, metody wyznaczania i realizowania celów w życiu, 12 etapowy system określania celów. b) Kształtowanie zdrowej postawy wobec wyzwań: kręgi wpływu i kontroli w życiu, diagnoza typów postaw przyjmowanych w obliczu trudnych sytuacji, lęk przed zmianą, budowanie postawy sternika. c) Ważne elementy w procesie budowania samooceny. Stabilna samoocena kluczem do sukcesu: uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi (2 spotkania po 3 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 12 godzin). Zadanie nr 2 Trening umiejętności wychowawczych obejmujący następujące zagadnienia: 1. Uczucia dziecka i uczucia rodzica: uczucia a emocje - pojęcia, rozróżnianie, rodzaje, świadomość uczuć i emocji, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, modelowanie uczuć i emocji, jakich emocji nie wolno okazywać? działania podjęte pod wpływem emocji. 2. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji i pozytywnych więzi w rodzinie: wyznaczanie i chronienie własnych granic, właściwa komunikacja budulcem pozytywnych więzi, narady rodzinne czyli wszystko można ustalić i zapisać, 3. Autorytet rodzica - mądre i konsekwentne postępowanie, gwarantem sukcesu wychowawczego - praktyczne porady: Konsekwencja u rodzica rodzi konsekwentne zachowania u dziecka, Nakłanianie dziecka do współpracy, Główne źródła władzy i autorytetu: rola, uczucia, osobowość dorosłego, wiedza, charyzma, Budowanie swego autorytetu poprzez traktowanie siebie jako przewodnika. 4. Samodzielność - odpowiedzialność: Co rodzice rozumieją pod pojęciem :samodzielność, Dlaczego rodzice nie pozwalają dziecku na samodzielne działanie, Na czym polega - kompleks ratownika - u rodziców, jakie sytuacje można wykorzystać w czasie kontaktów z dzieckiem do jego usamodzielniania?, Metody pomocne w zachęcaniu dziecka do samodzielności/odpowiedzialności. 5. Samodyscyplina zamiast kary, pochwała: Funkcje , rodzaje kary, Funkcje, rodzaje nagrody, Konsekwencje wychowują, kary - ranią - zmiana myślenia rodzica, Uczenie dyscypliny wewnętrznej. 6. Pomoc w nauce, rozbudzanie zainteresowań, rozwijanie talentów-kształtowanie przyszłości , przekazywanie wartości: Jak rozpoznać talenty, zdolności u dziecka, Zabawy edukacyjne dla dzieci, Wpływ mediów na zachowanie, emocje i rozwój dzieci, Czas poświęcony dziecku - strata czy korzyść, Wartości - co znaczą dla dorosłego i dziecka, jak je przekazywać, budować wzmacniać. 7. Świadome rodzicielstwo-planowanie rodziny, zapobieganie niechcianym poczęciom: Świadomy rodzic - to rodzic zamierzony, nieprzypadkowy, zaplanowany, odpowiedzialny, po prostu przygotowany, Rodzaje metod zabiegania ciąży, Przygotowanie do pełnienia roli małżeńskiej i rodzicielskiej, Kiedy z dziećmi rozmawiać o inicjacji seksualnej. 8. Prawidłowa dieta, pielęgnacja i profilaktyka zdrowotna dziecka. (6 spotkań po 3 godziny zegarowe każde oraz 1 spotkanie 2 godzinne - dla każdej grupy. Razem 40 godzin). Wymagania dotyczące wszystkich części (zadań): Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu. Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w: 1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności, 2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.57.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowany w ramach Działania 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.01.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
11.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
5.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- ProEdukacja Centrum Kursowe w Katowicach Paweł Serwa, {Dane ukryte}, 40-009 Katowice, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 2266,67 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
898,00
Oferta z najniższą ceną:
898,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
4240,00
Waluta:
PLN.
Część NR:
2
Nazwa:
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmujący: Trening umiejętności wychowawczych
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.01.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
9.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
3.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kuźnia Projektów Kreatywnych Aleksandra Górny, {Dane ukryte}, 43-316 Bielsko Biała, kraj/woj. śląskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 4533,33 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
1920,00
Oferta z najniższą ceną:
1920,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
6240,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 48744820120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-12-03 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 80 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 |
Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.mopszawiercie.pl |
Informacja dostępna pod: | Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, ul. Piłsudskiego 47 Pokój nr 6 - sekretariat, I piętro |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80570000-0 | Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie cel | ProEdukacja Centrum Kursowe w Katowicach Paweł Serwa Katowice | 2013-01-24 | 898,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-01-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 805700000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 898,00 zł Minimalna złożona oferta: 898,00 zł Ilość złożonych ofert: 11 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 5 Minimalna złożona oferta: 898,00 zł Maksymalna złożona oferta: 4 240,00 zł | |||
Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmujący: Trening umiejętności wychowawczych | Kuźnia Projektów Kreatywnych Aleksandra Górny Bielsko Biała | 2013-01-24 | 1 920,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-01-24 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 805700000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 920,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 920,00 zł Ilość złożonych ofert: 9 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 3 Minimalna złożona oferta: 1 920,00 zł Maksymalna złożona oferta: 6 240,00 zł |