Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie treningu kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: zadanie nr 1: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja; zadanie nr 2: Trening umiejętności wychowawczych. w ramach programu aktywności lokalnej (PAL) w projekcie: Promocja aktywnej integracji społecznej na terenie miasta Zawiercie realizowanym przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, współfinansowanym przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet VII Promocja integracji społecznej, Działanie 7.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji, Poddziałanie 7.1.1. Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej. Usługa obejmuje swoim wsparciem dwie grupy, każda grupa liczyć będzie nie więcej niż 12 osób - uczestników projektu. Trening Wykonawca zorganizuje na terenie miasta Zawiercie w terminie od dnia podpisania umowy do dnia 2 marca 2013 r. Trening odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni robocze. Zamawiający udostępni Wykonawcy salę do przeprowadzenia treningu. Przedmiot zamówienia został podzielony na 2 części (zadania). Zadanie nr 1: Trening kompetencji i umiejętności obejmujący następujące zagadnienia: 1) Motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi: sztuka automotywacji sposobem na skuteczną motywację do działania, kierunki motywacji, sens sztuki motywacji i przyczyny braku motywacji (2 spotkania po 2 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 8 godzin). 2) Wyznaczanie celów życiowych i ich realizacja: a) Sztuka wyznaczania i realizowania celów w życiu: sens wyznaczania celów w życiu, kluczowe koncepcje dotyczące celów, metody wyznaczania i realizowania celów w życiu, 12 etapowy system określania celów. b) Kształtowanie zdrowej postawy wobec wyzwań: kręgi wpływu i kontroli w życiu, diagnoza typów postaw przyjmowanych w obliczu trudnych sytuacji, lęk przed zmianą, budowanie postawy sternika. c) Ważne elementy w procesie budowania samooceny. Stabilna samoocena kluczem do sukcesu: uwarunkowania procesu decyzyjnego, a podejmowanie trafnych decyzji, wychodzenie z błędnego koła wyuczonej bezradności i sposoby obrony przed nią, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi (2 spotkania po 3 godziny zegarowe każde dla każdej grupy. Razem 12 godzin). Zadanie nr 2 Trening umiejętności wychowawczych obejmujący następujące zagadnienia: 1. Uczucia dziecka i uczucia rodzica: uczucia a emocje - pojęcia, rozróżnianie, rodzaje, świadomość uczuć i emocji, rozpoznawanie i nazywanie uczuć, modelowanie uczuć i emocji, jakich emocji nie wolno okazywać? działania podjęte pod wpływem emocji. 2. Budowanie i podtrzymywanie dobrych relacji i pozytywnych więzi w rodzinie: wyznaczanie i chronienie własnych granic, właściwa komunikacja budulcem pozytywnych więzi, narady rodzinne czyli wszystko można ustalić i zapisać, 3. Autorytet rodzica - mądre i konsekwentne postępowanie, gwarantem sukcesu wychowawczego - praktyczne porady: Konsekwencja u rodzica rodzi konsekwentne zachowania u dziecka, Nakłanianie dziecka do współpracy, Główne źródła władzy i autorytetu: rola, uczucia, osobowość dorosłego, wiedza, charyzma, Budowanie swego autorytetu poprzez traktowanie siebie jako przewodnika. 4. Samodzielność - odpowiedzialność: Co rodzice rozumieją pod pojęciem :samodzielność, Dlaczego rodzice nie pozwalają dziecku na samodzielne działanie, Na czym polega - kompleks ratownika - u rodziców, jakie sytuacje można wykorzystać w czasie kontaktów z dzieckiem do jego usamodzielniania?, Metody pomocne w zachęcaniu dziecka do samodzielności/odpowiedzialności. 5. Samodyscyplina zamiast kary, pochwała: Funkcje , rodzaje kary, Funkcje, rodzaje nagrody, Konsekwencje wychowują, kary - ranią - zmiana myślenia rodzica, Uczenie dyscypliny wewnętrznej. 6. Pomoc w nauce, rozbudzanie zainteresowań, rozwijanie talentów-kształtowanie przyszłości , przekazywanie wartości: Jak rozpoznać talenty, zdolności u dziecka, Zabawy edukacyjne dla dzieci, Wpływ mediów na zachowanie, emocje i rozwój dzieci, Czas poświęcony dziecku - strata czy korzyść, Wartości - co znaczą dla dorosłego i dziecka, jak je przekazywać, budować wzmacniać. 7. Świadome rodzicielstwo-planowanie rodziny, zapobieganie niechcianym poczęciom: Świadomy rodzic - to rodzic zamierzony, nieprzypadkowy, zaplanowany, odpowiedzialny, po prostu przygotowany, Rodzaje metod zabiegania ciąży, Przygotowanie do pełnienia roli małżeńskiej i rodzicielskiej, Kiedy z dziećmi rozmawiać o inicjacji seksualnej. 8. Prawidłowa dieta, pielęgnacja i profilaktyka zdrowotna dziecka. (6 spotkań po 3 godziny zegarowe każde oraz 1 spotkanie 2 godzinne - dla każdej grupy. Razem 40 godzin). Wymagania dotyczące wszystkich części (zadań): Wykonawca zapewni dla wszystkich uczestników materiały dydaktyczne zawierające najistotniejsze fakty z wiedzy poruszonej w czasie zajęć oraz ćwiczenia do samodzielnego wykonywania w domu. Harmonogram treningów zostanie ustalony przez Wykonawcę z uwzględnieniem potrzeb uczestników projektu i zaleceń Zamawiającego. Wykonawca przedstawi do akceptacji Zamawiającemu, po wcześniejszym skonsultowaniu potrzeb uczestników, w terminie do 7 dni roboczych po podpisaniu umowy szczegółowy harmonogram treningów (zawierający harmonogram i szczegółowy zakres tematyczny dostosowany do celu i programu treningu). Zaakceptowany przez Zamawiającego harmonogram stanowić będzie integralną część umowy. W uzasadnionych przypadkach harmonogram może ulec zmianie (po uzgodnieniach Wykonawcy z Zamawiającym) w terminie realizacji zamówienia w niezbędnym zakresie - związanym z dostosowaniem go do potrzeb uczestników Uczestnicy treningów nie będą ponosić żadnych kosztów uczestnictwa w spotkaniach. Wykonawca zobowiązuje się do sprawdzania obecności uczestników treningów na każdych spotkaniach - obecność na treningach uczestnicy potwierdzają własnoręcznym podpisem na liście. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania zasad wizualizacji, określonych w: 1) Rozporządzeniu Komisji (WE) nr 1828 z 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083/2006 z dnia 11 lipca 2006 r., ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności, 2) Wytycznych Ministra Rozwoju Regionalnego z dnia 13 sierpnia 2007 r. (po wprowadzeniu zmiany w dniu 5 października 2007 r.) w zakresie informacji i promocji oraz Strategią Komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce na lata 2007-2013, określających podstawowe zasady prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych na potrzeby Narodowej Strategii Spójności oraz wszystkich programów operacyjnych w jej ramach, 3) Wytycznych dotyczących oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, które stanowią załącznik i są integralną częścią obowiązującej wersji Planu komunikacji PO KL. Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania logo PO KL, UE, oraz informacji o współfinansowaniu przedmiotu umowy z EFS, w szczególności w budynku, w którym prowadzone będą treningi (wewnątrz i na zewnątrz), na materiałach dotyczących realizacji przedmiotu umowy oraz na oficjalnej korespondencji bezpośrednio związanej z realizacją przedmiotu umowy.
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 48744820120 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2012-12-04 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 80 dni |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | NIE |
| Oferty częściowe: | TAK |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 2 |
| Kryterium ceny: | 0% |
| WWW ogłoszenia: | www.mopszawiercie.pl |
| Informacja dostępna pod: | Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Zawierciu, ul. Piłsudskiego 47 Pokój nr 6 - sekretariat, I piętro |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 80570000-0 | Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego |
Wyniki
| Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
|---|---|---|---|
| Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmującego następujące zagadnienia: motywacja i jej rodzaje, sposoby radzenia sobie z emocjami swoimi i innych ludzi, wyznaczanie cel | ProEdukacja Centrum Kursowe w Katowicach Paweł Serwa Katowice | 2013-01-24 | 898,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-01-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 805700000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 898,00 zł Minimalna złożona oferta: 898,00 zł Ilość złożonych ofert: 11 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 5 Minimalna złożona oferta: 898,00 zł Maksymalna złożona oferta: 4 240,00 zł | |||
| Trening kompetencji i umiejętności dla mieszkańców osiedla Szymańskiego (OS) oraz mieszkańców ulicy Marszałkowskiej (UM) obejmujący: Trening umiejętności wychowawczych | Kuźnia Projektów Kreatywnych Aleksandra Górny Bielsko Biała | 2013-01-24 | 1 920,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-01-24 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 805700000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 920,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 920,00 zł Ilość złożonych ofert: 9 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 3 Minimalna złożona oferta: 1 920,00 zł Maksymalna złożona oferta: 6 240,00 zł |
