Dostawa odczynników do badań serologicznych - pakiet nr 1-2 dla SPZOZ Krotoszyn
Opis przedmiotu przetargu: Dostawa odczynników do badań serologicznych - pakiet nr 1-2 dla SPZOZ Krotoszyn
Krotoszyn: Dostawa odczynników do badań serologicznych - pakiet nr 1-2 dla SPZOZ Krotoszyn
Numer ogłoszenia: 45948 - 2013; data zamieszczenia: 04.02.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej , ul. Młyńska 2, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 5880390 w. 253, faks 062 5880402.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.spzoz.krotoszyn.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa odczynników do badań serologicznych - pakiet nr 1-2 dla SPZOZ Krotoszyn.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Dostawa odczynników do badań serologicznych - pakiet nr 1-2 dla SPZOZ Krotoszyn.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- Dostawa odczynników do badań serologicznych, maksymalnie 20% wartości zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.69.65.00-0.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 24.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM
W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:
inne dokumenty
1) Metodyki (ulotki) w języku polskim potwierdzające spełnienie wymagań SIWZ przez oferowany asortyment - dotyczy Pakietu nr 1. 2) Parametry wymagane jakościowo-techniczne odczynników, aparatury do oznaczeń w serologii transfuzjologicznej metodą aglutynacji kolumnowej - dotyczy Pakietu nr 2 - załącznik nr 6. 3) Wydruk z monitoringu temperatury - dotyczy Pakietu nr 2. 4) Wykaz upoważnionych przez wytwórcę lub autoryzowanego przedstawiciela podmiotów (autoryzacja serwisu na terenie Polski) do wykonywania czynności instalacji, okresowej konserwacji, okresowej lub doraźnej obsługi serwisowej, aktualizacji oprogramowania, okresowych lub doraźnych przeglądów, regulacji, kalibracji, wzorcowań, sprawdzeń lub kontroli bezpieczeństwa - dotyczy Pakietu nr 2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
2. Oferta winna zawierać wszystkie dokumenty i oświadczenia wymienione w rozdziale III pkt 7 i rozdziale VI niniejszej SIWZ oraz : a. Formularz ofertowy podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczenia woli w imieniu wykonawcy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 1. b. Formularz cenowy podpisany przez osobę upoważnioną do składania oświadczenia woli w imieniu wykonawcy z wykorzystaniem wzoru - załącznik nr 2. Do oferty należy dołączyć wypełnione Formularze cenowe również w formie elektronicznej (plik.xls) z niezablokowanymi formułami. Formularze cenowe w formie pliku.xls umieszczone są i dostępne do ściągnięcia na stronie internetowej Zamawiającego www.bip.spzoz.krotoszyn.pl . 3. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza).
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
§ 6 1. Zamawiający w okresie trwania umowy zobowiązuje się zapłacić Wykonawcy za dostarczony przedmiot umowy cenę ustaloną w oparciu o Formularz Cenowy i wyliczone ceny jednostkowe w dniu zawarcia umowy, z zastrzeżeniem punktu 2. 2. Strony ustalają możliwość zmiany cen wynikających z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia niniejszej umowy. Za okoliczność taką uważa się : - zmianę stawek podatku VAT. 3. W przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT na przedmiot niniejszego zamówienia, jej zmiana następuje z mocy prawa. § 13 1. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w sytuacji przewidzianej w § 6 umowy oraz w przypadkach wymienionych poniżej, za zgodą obu stron wyrażoną na piśmie, pod rygorem nieważności. 2. Strony dopuszczają zmiany umowy w zakresie: nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów , sposobu konfekcjonowania, liczby opakowań, wprowadzenia do sprzedaży przez wykonawcę produktu zmodyfikowanego / udoskonalonego., numeru katalogowego produktu (w tym przypadku zmiana może być dokonana na podstawie pisemnego powiadomienia Zamawiającego o zmianie numeru katalogowego, bez konieczności podpisywania aneksu do umowy, z zaznaczeniem, której pozycji w Formularzu cenowym zmiana numeru katalogowego dotyczy), Powyższe zmiany nie mogą skutkować zmianą ceny jednostkowej i nie mogą być niekorzystne dla Zamawiającego.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.spzoz.krotoszyn.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Młyńska 2 63-700 Krotoszyn Pokój nr 20 ul. Młyńska 2.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
14.02.2013 godzina 09:00, miejsce: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Młyńska 2 63-700 Krotoszyn Sekretariat ul. Młyńska 2.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Pakiet nr 1- Serologia.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
1 Odczynnik monoklonalny anty - A dwa różne klony po połowie proporjonalnie ( fiolka a 10 ml.) ml. 1 200 2 Odczynnik monoklonalny anty- B dwie różne klony po połowie proporcjonalnie ( fiolka a 10 ml.) ml. 1 200 3 Odczynnik monoklonalny anty - D RUM ( fiolka a 10 ml.) ml. 800 4 Odczynnik monoklonalny anty - D BLEND ( fiolka a 10 ml.) ml. 800 5 Odczynnik monoklonalny anty-Kell wymagane dwa różne klony, pochodzące od jednego producenta. ( fiolka a 5 ml.) ml. 40 6 Standard anty - D ( fiolka a 2 ml.) ml. 600 7 PBS - buforowany roztwór NaCl (op.a 5 l ) l. 100 8 Konserwowane krwinki wzorcowe do układu AB0 z A2 w jednym zestawie. (zestaw 4 fiolki x4 ml. ) zestaw 12 9 Konserwowane krwinki wzorcowe do wykrywania przeciwciał (zestaw 3 fiolki x4 ml. ) zestaw 24 10 Standaryzowane krwinki wzorcowe typ PBS-VERA do ukladu AB0 o stężeniu min.10% (zestaw 3 fiolki x4 ml. ) zestaw 72 11 Surowica grupy AB. ( fiolka a 5 ml. ) ml. 60 12 Statyw na 7 szt. fiolek serologicznych. szt. 2 Zamawiający wymaga : Dołączenia do oferty metodyk (ulotek) w języku polskim potwierdzających spełnienie wymagań SIWZ przez oferowany asortyment. Fiolki i statywy kompatybilne ze sobą. Statyw wykonany z jednej części pleksi (nieklejony) odporny na działanie środków dezynfekcyjnych. Poz. 8 - Produkt indeksowany pod jednym numerem katalogowym, nie dopuszcza się zaoferowania zestawu składającego się z więcej niż jednej serii. Dodatkowe wymagania stawiane odczynnikom zostały zawarte w załączniku nr 5.Zamawiajacy dopuszcza : dla poz.8,9,10 dostawy cykliczne z końcem terminu ważnośi poprzednich zestawów w ilości podanej przez zamawiającego po podpisanu umowy, dopuszcza się możliwość zmian w harmonogramie dostaw ze strony zamawiajacego po odpowiednio wcześniejszym poinformowaniu wykonawcy. Uwaga:w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np.: -nie stosuje-. Brak wypełnienia kolumny -Nazwa handlowa /producent - wymaganymi informacjami spowoduje odrzucenie oferty na pdostawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp. W przypadku, gdy nazwa handlowa zaoferowanych artykułów pokrywa się z nazwą podaną przez Zamawiajacego należy wpisać zwrot - Jak u Zamawiającego -..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.69.65.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Okres w miesiącach: 24.
4) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Pakiet nr 2- odczynniki do serologii transfuzjologicznej metodą aglutynacji kolumnowej.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
GRUPA KRWI 1 Pełne oznaczenie grupy krwi z badaniem izoaglutynin grupowych (A-B-DVI-/A1-B) 6 000 TESTY PTA-LISS 2 Screening przeciwciał na 3 krw. wzorcowych w PTA LISS 10 500 DODATKOWE BADANIA 3 Grupa krwi noworodka z BTA (A-B-DVI-ctrl-BTA) - odczynnik anty-D nie wykrywający odmianę DVI 480 4 Potwierdzenie grupy krwi noworodka: druga seria A-B-D,inne klony niż w pkt 3 480 5 Fenotyp Rh w zakresie anty-C, anty-Cw, anty-c, anty-E, anty-e, anty-K 90 KRWINKI FIRMOWE DO BADANIA PRZEGLADOWEGO PRZECIWCIAŁ 6 Zestaw 3 krwinek wzorcowych do screeningu p/c zawierające antygen Cw zawieszone w roztworze LISS 14 400 MATERIAŁY ZUŻYWALNE POTRZEBNE DO WYKONYWANIA WW. ILOŚCI BADAŃ 7 Zewnątrzlaboratoryjna międzynarodowa kontrola jakosci potwierdzona certyfikatem dostosowana do metod probówkowych i mikrokolumnowych 4 x rok 8 Odczynnik LISS w ml. 12 000 9 Końcówki do pipety w szt. 48 000 10 Dzierżawa urządzeń i oprogramowania do wykonywania badań. - Dzierżawa zestawu manualnego - Dzierżawa oprogramowania do zarządzania gospodarką krwi w pracowni serologii transfuzjologicznej z niezbędnym sprzętem komputerowym, drukarką laserową z czterema tonerami 1 zestaw _ Liczbę opakowań należy zaokrąglić do pełnego opakowania w górę. _Dostawa wg harmonogramu na czas trwania umowy z co miesieczną częstotliwością, dopuszcza się możliwość zmian w harmonogramie dostaw ze strony zamawiajacego po odpowiednio wcześniejszym poinformowaniu wykonawcy. _ Dostawa interwencyjna w ciągu 5 dni od zgłoszenia. _ Wszystkie odczynniki muszą pochodzić od jednego producenta i być dostarczone w tem. 2-8 °C potwierdzone wydrukiem z monitoringu temperatury jako załącznik do oferty. _ Przy fakturze należy podać za który miesiac dostawy wg harmonogramu jest wystawiona faktura. Uwaga:w przypadku nie stosowania u danego Wykonawcy numeru katalogowego należy zaznaczyć to w formularzu cenowym zapisem np.: -nie stosuje-. Brak wypełnienia kolumny -Nazwa handlowa /producent - wymaganymi informacjami spowoduje odrzucenie oferty na pdostawie art. 89 ust. 1 pkt 2 Pzp. W przypadku, gdy nazwa handlowa zaoferowanych artykułów pokrywa się z nazwą podaną przez Zamawiajacego należy wpisać zwrot - Jak u Zamawiającego -..
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.69.65.00-0.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Okres w miesiącach: 24.
Numer ogłoszenia: 23805 - 2013; data zamieszczenia: 14.02.2013
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
45948 - 2013 data 04.02.2013 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Młyńska 2, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 5880390 w. 253, fax. 062 5880402.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.2) Tekst, który należy dodać:
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
załącznik.
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
WYJAŚNIENIE DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA Dotyczy: przetargu nieograniczonego na dostawę odczynników do badań serologicznych dla SPZOZ Krotoszyn - pakiet nr 1-2 Nr sprawy: RZP-V/1/06/13 Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych wyjaśnia siwz. 1. Pakiet 1 Na podstawie art. 181 Pzp pkt 1 (Dz U z dnia 7 grudnia 2009r tzw mała nowelizacja oraz Dz. U. z dnia 7 grudnia 2009r tzw duża nowelizacja ) cytat: -wykonawca lub uczestnik konkursu może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy- przesyłamy niniejszą informacje do Kierownika Zamawiającego, że opis przedmiotu zamówienia zawarty w siwz dla pakietu nr 1 załącznik 5 wymagania dotyczące odczynników Pkt. 1 Odnośnie poz.1 minimalne miano anty-A z krwinkami 256 Pkt. 2 Odnośnie poz.2 minimalne miano anty-B z krwinkami 256 jest sprzeczny z poniższymi normami prawnymi: 1. naruszenie art. 7 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez nie przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wszystkich Wykonawców. 2. naruszenie art. 29 ust. 2 i 3 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób który utrudnia uczciwą konkurencję, a jednocześnie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji polegający na dedykowanie opisu do konkretnego producenta 3. naruszenie art. 36 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez wadliwe sporządzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia 4. naruszenie aktualnie obowiązujących przepisów Instytutu Hematologii i Transfuzjologii Warszawa - Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby zdrowia- 5. ustawa o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r. 1. Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 w sprawie wymagań zasadniczych dla wyrobów medycznych do diagnostyki In vitro 2. Dyrektywą 98/79/WE Uzasadnienie W obu punktach Zamawiający stosuje opis odczynników monoklonalnych niezgodny z wymaganiami Instytutu Hematologii i Transfuzjologii Warszawa - Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby zdrowia- zatem wnosimy o naniesienie w opisie przedmiotu zamówienia zmiany jak poniżej: - miano odczynników monoklonalnych anty-A oraz anty- B nie niższe niż 128 dla krwinek wzorcowych A1 i 64 dla krwinek wzorcowych A2 w teście probówkowym oraz nie niższe niż 32 dla krwinek wzorcowych A1 i 16 dla krwinek wzorcowych A2 w teście szkiełkowym Podsumowanie: 1. Zgodnie z art. 30 Pzp -Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państwa członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz art. 29 ust 3 Pzp tzn. zastosowania zwrotu : lub równoważny niezrozumiałym jest dla nas, że Kierownik Zamawiającego formułuje opis przedmiotu zamówienia w sposób wskazujący na danego producenta- jedynego w UE Zgodnie z wyrokiem Zespołu Arbitrów z dnia 18 grudnia 2003r. Zamawiający powinien unikać wszelkich sformułowań lub parametrów utrudniających dostęp wszystkim Oferentom do udziału w postępowaniu, które wskazywałyby konkretny wyrób bądź określone wielkości opakowania dostępne u konkretnego producenta. Nie można mówić o zachowaniu uczciwej konkurencji w sytuacji gdy przedmiot zamówienia określony jest w sposób wskazujący na konkretnego producenta lub dostawcę. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest ewidentnie adresowana do wąskiego grona oferentów co ogranicza tym samym dostęp do postępowania innym oferentom z zachowaniem uczciwej konkurencji i równego traktowania w myśl art. 7 ust. 1 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. W takim przypadku został naruszony powyższy artykuł albowiem preferowane są zalecane przez producenta odczynniki, a jakiekolwiek preferencje są niedopuszczalne z uwagi na istniejąca w tym zakresie przedmiotowym konkurencje oraz istnienie innych producentów, których odczynniki spełniają parametry użytkowe i są z powadzeniem używane w innych jednostkach służby zdrowia w całej Europie. Kierownik Zamawiającego tworząc SIWZ powinien kierować się wytycznymi zawartymi w publikacji IHiT i stosować opis przedmiotu zamówienia zgodnie z w/w wytycznymi. Niezrozumiałym dla nas jest określanie przedmiotu zamówienia w sposób określający odczynniki danej firmy poprzez przepisanie danych z folderu/instrukcji używania odczynników danego producenta oraz stosowania wymagań niezgodnych podstawowymi zasadami serologii transfuzjologicznej. Oferentów na rynku jest więcej niż jeden wybrany, zatem wnosimy jak powyżej. Niniejsze pismo kierujemy do Kierownika Zamawiającego bowiem sposób w jaki zostały określone wymagania - dedykowanie SIWZ do wybranego producenta i jego dystrybutora ograniczają dostęp do postępowania, jednocześnie mamy nadzieję ze nasze uwagi i wnioski zostaną uwzględnione przez Kierownika Zamawiającego, aby inne firmy z UE miały możliwość złożenia korzystnej i ważnej oferty w myśl prawa poszanowania i zgodności z normami prawnymi w UE oraz pozwolą Państwu pozyskać korzystną umowę dla korzyści jednostki i jej pacjentów. Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Uzasadnienie: Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi określają minimalne miano odczynników monoklonalnych anty-A i anty-B, natomiast nie zabraniają stosowania wyższego miana. Zatem Zamawiający tworząc SIWZ kierował się wytycznymi zawartymi w ww. publikacji IHIT. Zamawiający podając miano odczynników monoklonalnych precyzuje właściwość odczynnika, a nie konkretny odczynnik danej firmy. Według wiedzy Zamawiającego wymagane miano posiadają odczynniki wielu firm produkujących w UE, zatem skierowany zarzut, że Zamawiający formułuje opis przedmiotu zamówienia w sposób wskazujący na danego producenta, jedynego w UE jest bezpodstawny. 2. Pakiet 1, poz. 5 Wnosimy o dopuszczenie w pakiecie nr 1 pozycja 5 odczynnika monoklonalnego anty-K w 2 równych seriach LUB ewentualnie dopuszczenie 2 klonów Oraz wykreślenie wymagania cyt: wymagane 2 różne klony, pochodzące od jednego producenta Wskazujemy ,że w/w wyspecyfikowane wymaganie dla pozycji 5 jest jawnym naruszeniem norm prawnych w tym ustawy Pzp oraz posiadają znamiona zmowy przetargowej z nasza konkurencją w celu ograniczenia dostępu do postępowania przetargowego. Osoba opisująca przedmiot zamówienia naruszyła normy jak poniżej: 1. naruszenie art. 7 ust.1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez nie przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wszystkich Wykonawców. 2. naruszenie art. 29 ust. 2 i 3 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób który utrudnia uczciwą konkurencję, a jednocześnie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji polegający na dedykowanie opisu do konkretnego producenta 3. naruszenie art. 36 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez wadliwe sporządzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia 4. Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 w sprawie wymagań zasadniczych dla wyrobów medycznych do diagnostyki In vitro 5. Dyrektywą 98/79/WE 6. zaleceniami IHiT ( publikacja wyd II) pkt 7.3.3.1 7. naruszenie norm prawnych obowiązujących państwa członkowskie UE zawartych w Dyrektywy klasycznej 2004/18/WE 8. - Naruszenie przepisu zawartego w art. 15 ust. 1 pkt 5 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz. U. 2003 r., Nr 153, poz. 1503 ze zm.), a co za tym idzie art. 29 ust. 2 i art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177 ze zm.), przez określenie przedmiotu zamówienia utrudniający uczciwą konkurencję (przez stworzenie podmiotom trzecim ( w tym przypadku Instytutowi Hematologii i Transfuzjologii) możliwości wymuszenia wyboru jako kontrahenta (dostawcy) określonego podmiotu. 9. Niezastosowanie art. 10 Traktatu Ustanawiającego Wspólnoty Europejskie (podpisanego w Rzymie dnia 25 marca 1957 r. ze zm., Dz. U. 2004 r. Nr 90 poz. 864/2 w zw. z treścią art. 2 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, przyjętego na podstawie zgody uchwalonej w referendum ogólnokrajowym w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej, wyznaczonym na dzień 8 czerwca 2003 r. (Dz. U. Nr 126, poz. 1170) przez zastosowanie wykładni przepisów prawa krajowego, która uniemożliwia urzeczywistnienie jednego z celów Traktatu (tj. stworzenie warunków dla swobodnego przepływu towarów między Państwami Członkowskimi) przez sankcjonowanie ewentualnych ograniczeń ilościowych w imporcie mebli i sprzętu medycznego przez wymóg uzyskania zgody producenta bądź importera. Uzasadnienie Kierownik Zamawiającego wskazuje poprzez wyspecyfikowanie wymagania dla odczynnika monoklonalnego anty-K : jeden producent dla 2 klonów bez dopuszczenia równoważnego rozwiązania pomomo,że nie wymaga się w transfuzjologii ( publikacja IHiT wyd 2 pkt 7.3.3) stosowania dwóch klonów anty-K czyli odczynników z układu Kell. Zaleca się stosowanie dwóch klonów dla odczynników monoklonalnych z układu AB0 zatem zachodzi domniemanie ustawiania przetargu pod określoną firmę tj. Hydrex . Zamawiający niezależnie od zawartych w przepisie art. 29, ust 1, a także w przepisach art. 30 Pzp obowiązków Zamawiającego przy określaniu przedmiotu zamówienia, wprowadza zakaz określania przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Oznacza to konieczność eliminacji z określenia przedmiotu zamówienia wszelkich sformułowań lub parametrów, które wskazywałyby na konkretny wyrób, czy konkretnego wykonawcę. Zachowaniu uczciwej konkurencji służyć ma właśnie stosowanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych poprzez obowiązek zaznaczenia w specyfikacji, iż przyjmuje oferty równoważne zgodnie z art. 30, ust. 4 Pzp. Zgodnie z wyrokiem Zespołu Arbitrów z dnia 18 grudnia 2003r. Zamawiający powinien unikać wszelkich sformułowań lub parametrów utrudniających dostęp wszystkim Oferentom do udziału w postępowaniu, które wskazywałyby konkretny wyrób bądź określone wielkości opakowania dostępne u konkretnego producenta. Nie można mówić o zachowaniu uczciwej konkurencji w sytuacji gdy przedmiot zamówienia określony jest w sposób wskazujący na konkretnego producenta lub dostawcę. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest ewidentnie adresowana do wąskiego grona oferentów co ogranicza tym samym dostęp do postępowania innym oferentom z zachowaniem uczciwej konkurencji i równego traktowania w myśl art. 7 ust. 1 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. W takim przypadku został naruszony powyższy artykuł albowiem preferowane są zalecane przez producenta odczynniki, a jakiekolwiek preferencje są niedopuszczalne z uwagi na istniejąca w tym zakresie przedmiotowym konkurencje oraz istnienie innych producentów, których odczynniki spełniają parametry użytkowe i są z powadzeniem używane w innych jednostkach służby zdrowia w całej Europie. Ponadto wskazać należy ,że zgodnie z art. 200 ust 2 pkt 1-2 Pzp ustawodawca jednoznacznie przewidział kary za czynności niezgodne z art. 7, 29 Pzp tj utrudniania uczciwej konkurencji co ma miejsce w/w siwz. Niniejsze pismo kierujemy do Kierownika Zamawiającego bowiem uzyskanie najdroższej oferty w dobie kryzysu poprzez dedykowanie siwz do wybranego producenta i dystrybutora jest niezgodne z normami prawnymi obowiązującymi w RP i całej UE oraz ogranicza dostęp do w/w postępowania min. 3 producentom w tym naszej firmie. Ponadto wskazujemy ,że w postępowaniu przetargowym z roku 2012 brak było wymagania w/w czyli siwz była zgodna z przepisami krajowymi. Skoro przepisy krajowe dla serologii się nie zmieniły nie znajdujemy uzasadnienia dla wymagania , które może spełnić tylko 1 firma . Odpowiedź: Zamawiający nie może dopuścić w Pakiecie nr 1 pozycja 5 odczynnika monoklonalnego anty-K w równych seriach, gdyż jest to niezgodne z publikacją Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi pod. red. M.Łętowskiej. Zatem Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Co do zarzutu dedykowania przetargu jednej firmie oraz ograniczania dostępu do postępowania min. 3 producentom, Zamawiający uznaje zarzut za bezpodstawny. Uzasadnienie: Powołując się na wyrok Zespołu Arbitrów z dnia 01.02.2006 r. UZP/ZO/O - 243/06 ( ) nie jest rolą Zamawiającego dostosowanie opisu przedmiotu zamówienia do możliwości produkcyjnych lub handlowych wszystkich wykonawców występujących na rynku, gdyż sprowadzałoby się to do dopasowywania przetargów do ofert handlowych wykonawców, a nie do potrzeb Zamawiającego ( ). Do obowiązku wykonawcy przystępującego do postępowania przetargowego należy staranne zgromadzenie asortymentu zgodnego z potrzebami Zamawiającego. Z wiedzy Zamawiającego pozycje ze specyfikacji są dostępne na rynku przynajmniej u trzech producentów/dystrybutorów. Zatem zgromadzenie potrzebnego asortymentu (brakującej pozycji) nie stanowi problemu dla chcącego wziąć udział w postępowaniu i przygotowaniu oferty korzystnej pod względem asortymentowym i finansowym dla Zamawiającego. Co do zarzutu braku uzasadnienia zmian SIWZ w stosunku SIWZ z 2012 roku, Zamawiający wyspecyfikował asortyment zgodnie z przepisami krajowymi dla serologii; rozszerzenie asortymentu wynika z potrzeb pracowni serologii. 3. Pakiet 2, poz. 4 Czy w związku z wymaganiami IHiT w publikacji Medyczne zasady pobierania krwi i oddzielania jej składników i wydawania ,obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi pod redakcją Magdaleny Łętowskiej Zamawiający dopuszcza odczynniki anty-A, anty - B, anty-D innej serii niż jest w pozycji 3 pakietu 2 w załączniku nr 2? Uzasadnienie: Strona 305 publikacji pkt 7.6.1.1.1. odczynniki monoklonalne cyt: dopuszcza się stosowania zestawów zawierających odczynniki z dwóch różnych serii tego samego klonu .Odczynniki należy stosować zgodnie z zaleceniami producenta. Odpowiedź: Zamawiający podtrzymuje zapisy SIWZ. Zgodnie z wymaganiami IHIT w przywoływanej publikacji Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi pod red. M. Łętowskiej w pkt 7.6.2. Badanie antygenu D pakt 7.6.2.2. określenie antygenu D u biorców krwi i u osób płci żeńskiej do okresu menopauzy - każda próbka powinna być badana przy użyciu dwóch odczynników monoklinalnych anty-D, - odczynnika monoklonalnego anty-D IgM, - odczynnika monoklonalnego anty-D IgM pochodzącego z innego klonu lub odczynnika anty-D IgM + IgG (Blend) - czyli innych klonów. 4. Pakiet 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie - wirówki do mikrokart na 24 karty, z możliwością wirowania dowolnej ilości kart (o stałej prędkości i czasie wirowania)? Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie ww. wirówki w ilości 2 szt. z jednoczesnym zachowaniem kompatybilności wirówek z mikrokartami wymaganymi w SIWZ. 5. Pakiet 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie inkubatora do mikrokart z dwoma niezależnymi blokami grzewczymi z nastawnym czasem inkubacji (dwa niezależne wyłączniki czasowe pozwalające na prowadzenie dwóch niezależnych cykli inkubacji.) o pojemności na 24 mikrokarty, monitorowany przez mikroprocesor bez możliwości inkubacji głowicy wirówki. Odpowiedź: Zamawiający wyraża zgodę na zaoferowanie ww. inkubatora. 6. Pakiet 2 Czy Zamawiający dopuści i wyrazi zgodę na zaoferowanie testów mikrokolumnowych w technologii żelowej wykonywanych na mikrokartach zawierających 8 kolumn wypełnionych żelowym podłożem separującym, gotowe do użycia (krwinki wzorcowe zawieszone w roztworze o niskiej sile jonowej, zawiesina poniżej 1%) pochodzące od jednego producenta? Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowanie testów mikrokolumnowych w technologii żelowej wykonywanych na mikrokartach zawierających 8 kolumn wypełnionych żelowym podłożem separującym, gotowe do użycia (krwinki wzorcowe zawieszone w roztworze o niskiej sile jonowej, zawiesina poniżej 1%) pochodzące od jednego producenta. Technologia kart 8 kolumnowych wymaga dodatkowych oznaczeń (w miejsce 6 kolumnowych). Większa ilość badań przyczynia się do zwiększenia kosztów pracy w laboratorium o ok. 30%. 7. Pakiet 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie krwinek firmowych czteropanelowych do badania przeglądowego przeciwciał gotowych do użycia, zawierające wszystkie znaczące klinicznie antygeny w tym antygen Cw oraz spełniających wszystkie wymogi IHiT-u? Odpowiedź: Zamawiający nie wyraża zgody na zaoferowanie krwinek firmowych czteropanelowych do badania przeglądowego przeciwciał gotowych do użycia, zawierające wszystkie znaczące klinicznie antygeny w tym antygen Cw oraz spełniających wszystkie wymogi IHiT-u. Czteropanelowe krwinki spowodują zwiększenie kosztów materiałów zużywalnych, niezbędnych do wykonywania oznaczeń..
Numer ogłoszenia: 56462 - 2013; data zamieszczenia: 11.02.2013
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
45948 - 2013 data 04.02.2013 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Młyńska 2, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 5880390 w. 253, fax. 062 5880402.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.2) Tekst, który należy dodać:
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
Załącznik.
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
WYJAŚNIENIE DO SPECYFIKACJI ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA Dotyczy przetargu nieograniczonego na dostawę odczynników do badań serologicznych pakiet 1 - 2 Nr sprawy RZP V 1 06 13 Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych wyjaśnia siwz. 1. Pakiet 1 Czy Zamawiający w pakiecie nr 1 serologia życzy sobie dostarczenia próbek fiolki oraz statywu po jednym opakowaniu w celu sprawdzenia kompatybilności statywu z fiolkami ? Odpowiedź - Zamawiający w celu sprawdzenia kompatybilności statywu z fiolkami wymaga dostarczenia próbek fiolki i statywu po jednym opakowaniu. Uzasadnienie: Pozycja12 musi współpracować kompatybilna z rozmiarem opakowań fiolek oferowanych odczynników. 2 Pakiet 1 poz 5 1 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie przez Wykonawcę w Pakiecie nr 1 poz 5 odczynnika anty K jeden klon w buteleczkach o pojemności 2 ml. Odpowiedź Zamawiający podtrzymuje zapis dot. Dwóch różnych klonów anty K, jednocześnie dopuszcza zaoferowanie odczynników anty K dwa różne klony w buteleczkach o pojemności 2 ml z odpowiednim przeliczeniem. 2. Czy zgodnie z zaleceniami IHiT i Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie dokumentów jakich zamawiający może żądać od wykonawcy w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego paragraf 5 ust 1 pkt 1, Zamawiający żąda dołączenia do oferty próbek krwinek wzorcowych z aktualnym świadectwem kontroli jakości danej serii próbek? Uzasadnienie Zaleca się, aby przed podjęciem decyzji o zakupie odczynników diagnostycznych do badania grup krwi, zażądać od producenta próbek odczynników, wykonać badania swoistości i aktywności odczynników oraz sprawdzić, czy dane dotyczące kontroli aktywności przedstawione przez producenta są zgodne z wynikami badań własnych i czy odpowiadają normom Normy aktywności, swoistości oraz norm minimalnego miana. Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania, obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi. Wydanie II Warszawa 2011. Immunologia transfuzjologiczna krwinek czerwonych w zakresie rozdz 7 13 2 Kontrola i walidacja odczynników diagnostycznych do badań grup krwi. Odpowiedź Zamawiający utrzymuje zapis jak w SIWZ Roz III pkt 5 3. Pakiet 1 poz 12 Czy Zamawiający wydzieli z Pakietu nr 1 Serologia pozycje 12 i utworzy nowy pakiet np 1a ? Odpowiedź NIE Zamawiający podtrzymuje zapisy jak w SIWZ Pakiet nr 1 stanowi pakiet niepodzielny dedykowany w całości pracowni serologii. 3 Pakiet 2 Czy w związku z rozbieżnością zapisów SIWZ Zamawiający oczekuje dostaw odczynników w Pakiecie nr 2 wg załączonego do oferty harmonogramu dostaw na dany rok z co miesięczną częstotliwością, z zapewnieniem dostaw interwencyjnych w ciągu 5 dni od zgłoszenia zapotrzebowania zgodnie z opisem umieszczonym pod formularzem cenowym? Odpowiedź - Zamawiający oczekuje dostaw odczynników w Pakiecie nr 2 wg. załączonego do oferty harmonogramu na dany rok z co miesięczną częstotliwością, zapewnieniem dostaw interwencyjnych w ciągu 5 dni roboczych od daty zgłoszenia. 4. Pakiet 2 Prosimy o wyjaśnienie czy w formularzu cenowym dla Pakietu nr 2 zał Nr 2 dla SIWZ w kolumnie oznaczonej A nie doszło do omyłki pisarskiej i nie powinno być Ilość opakowań na 24 miesiące ? Odpowiedź W formularzu cenowym dla pakietu nr 2 zał Nr 2 dla SIWZ w kolumnie oznaczonej A doszło do omyłki pisarskiej i powinno być ilość opakowań na 24 miesiące UWAGA Odpowiedzi na poniższe pytania zostaną udzielone w terminie późniejszym 5. Pakiet 1 Na podstawie art 181 Pzp pkt 1 Dz U z dnia 7 grudnia 2009r tzw mała nowelizacja oraz Dz U z dnia 7 grudnia 2009r tzw duża nowelizacja cytat wykonawca lub uczestnik konkursu może w terminie przewidzianym do wniesienia odwołania poinformować zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje odwołanie na podstawie art 180 ust 2 ustawy przesyłamy niniejszą informacje do Kierownika Zamawiającego, że opis przedmiotu zamówienia zawarty w siwz dla pakietu nr 1 załącznik 5 wymagania dotyczące odczynników Pkt. 1 Odnośnie poz.1 minimalne miano anty A z krwinkami 256 Pkt. 2 Odnośnie poz.2 minimalne miano anty B z krwinkami 256 jest sprzeczny z poniższymi normami prawnymi 1. naruszenie art 7 ust 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez nie przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wszystkich Wykonawców. 2. naruszenie art 29 ust 2 i 3 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób który utrudnia uczciwą konkurencję, a jednocześnie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji polegający na dedykowanie opisu do konkretnego producenta 3. naruszenie art 36 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez wadliwe sporządzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia 4. naruszenie aktualnie obowiązujących przepisów Instytutu Hematologii i Transfuzjologii Warszawa Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby zdrowia 5. ustawa o wyrobach medycznych z dnia 20 maja 2010 r. 1. Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 w sprawie wymagań zasadniczych dla wyrobów medycznych do diagnostyki In vitro 2. Dyrektywą 98 79 WE Uzasadnienie W obu punktach Zamawiający stosuje opis odczynników monoklonalnych niezgodny z wymaganiami Instytutu Hematologii i Transfuzjologii Warszawa Medyczne zasady pobierania krwi, oddzielania jej składników i wydawania obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby zdrowia zatem wnosimy o naniesienie w opisie przedmiotu zamówienia zmiany jak poniżej miano odczynników monoklonalnych anty A oraz anty B nie niższe niż 128 dla krwinek wzorcowych A1 i 64 dla krwinek wzorcowych A2 w teście probówkowym oraz nie niższe niż 32 dla krwinek wzorcowych A1 i 16 dla krwinek wzorcowych A2 w teście szkiełkowym Podsumowanie 1. Zgodnie z art 30 Pzp Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia za pomocą cech technicznych i jakościowych, z zachowaniem Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państwa członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz art 29 ust 3 Pzp tzn zastosowania zwrotu lub równoważny niezrozumiałym jest dla nas, że Kierownik Zamawiającego formułuje opis przedmiotu zamówienia w sposób wskazujący na danego producenta jedynego w UE Zgodnie z wyrokiem Zespołu Arbitrów z dnia 18 grudnia 2003r. Zamawiający powinien unikać wszelkich sformułowań lub parametrów utrudniających dostęp wszystkim Oferentom do udziału w postępowaniu, które wskazywałyby konkretny wyrób bądź określone wielkości opakowania dostępne u konkretnego producenta. Nie można mówić o zachowaniu uczciwej konkurencji w sytuacji gdy przedmiot zamówienia określony jest w sposób wskazujący na konkretnego producenta lub dostawcę. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest ewidentnie adresowana do wąskiego grona oferentów co ogranicza tym samym dostęp do postępowania innym oferentom z zachowaniem uczciwej konkurencji i równego traktowania w myśl art 7 ust 1 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. W takim przypadku został naruszony powyższy artykuł albowiem preferowane są zalecane przez producenta odczynniki, a jakiekolwiek preferencje są niedopuszczalne z uwagi na istniejąca w tym zakresie przedmiotowym konkurencje oraz istnienie innych producentów, których odczynniki spełniają parametry użytkowe i są z powadzeniem używane w innych jednostkach służby zdrowia w całej Europie. 2. Kierownik Zamawiającego tworząc SIWZ powinien kierować się wytycznymi zawartymi w publikacji IHiT i stosować opis przedmiotu zamówienia zgodnie z ww wytycznymi. Niezrozumiałym dla nas jest określanie przedmiotu zamówienia w sposób określający odczynniki danej firmy poprzez przepisanie danych z folderu instrukcji używania odczynników danego producenta oraz stosowania wymagań niezgodnych podstawowymi zasadami serologii transfuzjologicznej. Oferentów na rynku jest więcej niż jeden wybrany, zatem wnosimy jak powyżej. Niniejsze pismo kierujemy do Kierownika Zamawiającego bowiem sposób w jaki zostały określone wymagania dedykowanie SIWZ do wybranego producenta i jego dystrybutora ograniczają dostęp do postępowania, jednocześnie mamy nadzieję ze nasze uwagi i wnioski zostaną uwzględnione przez Kierownika Zamawiającego, aby inne firmy z UE miały możliwość złożenia korzystnej i ważnej oferty w myśl prawa poszanowania i zgodności z normami prawnymi w UE oraz pozwolą Państwu pozyskać korzystną umowę dla korzyści jednostki i jej pacjentów. 6. Pakiet 1 poz 5 Wnosimy o dopuszczenie w pakiecie nr 1 pozycja 5 odczynnika monoklonalnego anty K w 2 równych seriach LUB ewentualnie dopuszczenie 2 klonów Oraz 4 wykreślenie wymagania cyt wymagane 2 różne klony, pochodzące od jednego producenta Wskazujemy ,że ww wyspecyfikowane wymaganie dla pozycji 5 jest jawnym naruszeniem norm prawnych w tym ustawy Pzp oraz posiadają znamiona zmowy przetargowej z nasza konkurencją w celu ograniczenia dostępu do postępowania przetargowego. Osoba opisująca przedmiot zamówienia naruszyła normy jak poniżej 1. naruszenie art 7 ust 1 ustawy Prawo Zamówień Publicznych poprzez nie przeprowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w sposób zapewniający zachowanie uczciwej konkurencji oraz równe traktowanie wszystkich Wykonawców. 2. naruszenie art. 29 ust 2 i 3 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez opisanie przedmiotu zamówienia w sposób który utrudnia uczciwą konkurencję, a jednocześnie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji polegający na dedykowanie opisu do konkretnego producenta 3. naruszenie art 36 ustawy Prawa Zamówień Publicznych poprzez wadliwe sporządzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w zakresie dotyczącym opisu przedmiotu zamówienia 4. Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 12 stycznia 2011 w sprawie wymagań zasadniczych dla wyrobów medycznych do diagnostyki In vitro 5. Dyrektywą 98 79 WE 6. zaleceniami IHiT publikacja wyd II pkt 7 3 3 1 7. naruszenie norm prawnych obowiązujących państwa członkowskie UE zawartych w Dyrektywy klasycznej 2004 18 WE 8. Naruszenie przepisu zawartego w art 15 ust 1 pkt 5 i ust. 2 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (tj. Dz U 2003 r Nr 153, poz. 1503 ze zm), a co za tym idzie art 29 ust 2 i art 30 ust 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r Prawo zamówień publicznych (Dz U Nr 19 poz 177 ze zm) przez określenie przedmiotu zamówienia utrudniający uczciwą konkurencję (przez stworzenie podmiotom trzecim ( w tym przypadku Instytutowi Hematologii i Transfuzjologii) możliwości wymuszenia wyboru jako kontrahenta (dostawcy) określonego podmiotu. 9. Niezastosowanie art 10 Traktatu Ustanawiającego Wspólnoty Europejskie (podpisanego w Rzymie dnia 25 marca 1957 r. ze zm Dz U 2004 r. Nr 90 poz 864 2 w zw z treścią art 2 Aktu dotyczącego warunków przystąpienia Republiki Czeskiej, Republiki Estońskiej, Republiki Cypryjskiej, Republiki Łotewskiej, Republiki Litewskiej, Republiki Węgierskiej, Republiki Malty, Rzeczypospolitej Polskiej, Republiki Słowenii i Republiki Słowackiej oraz dostosowań w Traktatach stanowiących podstawę Unii Europejskiej, przyjętego na podstawie zgody uchwalonej w referendum ogólnokrajowym w sprawie wyrażenia zgody na ratyfikację Traktatu dotyczącego przystąpienia Rzeczypospolitej Polskiej do Unii Europejskiej, wyznaczonym na dzień 8 czerwca 2003 r. (Dz U Nr 126 poz 1170) przez zastosowanie wykładni przepisów prawa krajowego, która uniemożliwia urzeczywistnienie jednego z celów Traktatu tj stworzenie warunków dla swobodnego przepływu towarów między Państwami Członkowskimi przez sankcjonowanie ewentualnych ograniczeń ilościowych w imporcie mebli i sprzętu medycznego przez wymóg uzyskania zgody producenta bądź importera. Uzasadnienie Kierownik Zamawiającego wskazuje poprzez wyspecyfikowanie wymagania dla odczynnika monoklonalnego anty K jeden producent dla 2 klonów bez dopuszczenia równoważnego rozwiązania pomomo,że nie wymaga się w transfuzjologii ( publikacja IHiT wyd 2 pkt 7 3 3) stosowania dwóch klonów anty K czyli odczynników z układu Kell. Zaleca się stosowanie dwóch klonów dla odczynników monoklonalnych z udładu AB0 zatem zachodzi domniemanie ustawiania przetargu pod określoną firmę tj Hydrex . Zamawiający niezależnie od zawartych w przepisie art 29 ust 1 a także w przepisach art 30 Pzp obowiązków Zamawiającego przy określaniu przedmiotu zamówienia, wprowadza zakaz określania przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Oznacza to konieczność eliminacji z określenia przedmiotu zamówienia wszelkich sformułowań lub parametrów, które wskazywałyby na konkretny 5 wyrób, czy konkretnego wykonawcę. Zachowaniu uczciwej konkurencji służyć ma właśnie stosowanie obiektywnych cech technicznych i jakościowych poprzez obowiązek zaznaczenia w specyfikacji, iż przyjmuje oferty równoważne zgodnie z art 30 ust 4 Pzp Zgodnie z wyrokiem Zespołu Arbitrów z dnia 18 grudnia 2003r. Zamawiający powinien unikać wszelkich sformułowań lub parametrów utrudniających dostęp wszystkim Oferentom do udziału w postępowaniu, które wskazywałyby konkretny wyrób bądź określone wielkości opakowania dostępne u konkretnego producenta. Nie można mówić o zachowaniu uczciwej konkurencji w sytuacji gdy przedmiot zamówienia określony jest w sposób wskazujący na konkretnego producenta lub dostawcę. Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia jest ewidentnie adresowana do wąskiego grona oferentów co ogranicza tym samym dostęp do postępowania innym oferentom z zachowaniem uczciwej konkurencji i równego traktowania w myśl art 7 ust 1 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. W takim przypadku został naruszony powyższy artykuł albowiem preferowane są zalecane przez producenta odczynniki, a jakiekolwiek preferencje są niedopuszczalne z uwagi na istniejąca w tym zakresie przedmiotowym konkurencje oraz istnienie innych producentów, których odczynniki spełniają parametry użytkowe i są z powadzeniem używane w innych jednostkach służby zdrowia w całej Europie. Ponadto wskazać należy ,że zgodnie z art 200 ust 2 pkt 1-2 Pzp ustawodawca jednoznacznie przewidział kary za czynności niezgodne z art 7 29 Pzp tj utrudniania uczciwej konkurencji co ma miejsce ww siwz. Niniejsze pismo kierujemy do Kierownika Zamawiającego bowiem uzyskanie najdroższej oferty w dobie kryzysu poprzez dedykowanie siwz do wybranego producenta i dystrybutora jest niezgodne z normami prawnymi obowiązującymi w RP i całej UE oraz ogranicza dostęp do ww postępowania min. 3 producentom w tym naszej firmie. Ponadto wskazujemy ,że w postępowaniu przetargowym z roku 2012 brak było wymagania ww czyli siwz była zgodna z przepisami krajowymi. Skoro przepisy krajowe dla serologii się nie zmieniły nie znajdujemy uzasadnienia dla wymagania , które może spełnić tylko 1 firma . 7. Pakiet 2, poz. 4 Czy w związku z wymaganiami IHiT w publikacji Medyczne zasady pobierania krwi i oddzielania jej składników i wydawania ,obowiązujące w jednostkach organizacyjnych publicznej służby krwi pod redakcją Magdaleny Łętowskiej Zamawiający dopuszcza odczynniki anty A, anty - B, anty D innej serii niż jest w pozycji 3 pakietu 2 w załączniku nr 2? Uzasadnienie Strona 305 publikacji pkt 7.6.1.1.1. odczynniki monoklonalne cyt dopuszcza się stosowania zestawów zawierających odczynniki z dwóch różnych serii tego samego klonu .Odczynniki należy stosowac zgodnie z zaleceniami producenta 8. Pakiet 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie - wirówki do mikrokart na 24 karty, z możliwością wirowania dowolnej ilości kart (o stałej prędkości i czasie wirowania)? 9. Pakiet 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie inkubatora do mikrokart z dwoma niezależnymi blokami grzewczymi z nastawnym czasem inkubacji (dwa niezależne wyłączniki czasowe pozwalające na prowadzenie dwóch niezależnych cykli inkubacji.) o pojemnośći na 24 mikrokarty, monitorowany przez mikroprocesor bez możliwości inkubacji głowicy wirówki. 10. Pakiet 2 Czy Zamawiający dopuści i wyrazi zgodę na zaoferowanie testów mikrokolumnowych w technologii żelowej wykonywanych na mikrokartach zawierających 8 kolumn wypełnionych żelowym podłożem 6 separującym, gotowe do użycia (krwinki wzorcowe zawieszone w roztworze o niskiej sile jonowej, zawiesina poniżej 1%) pochodzące od jednego producenta? 11. Pakiet 2 Czy Zamawiający wyrazi zgodę na zaoferowanie krwinek firmowych czteropanelowych do badania przeglądowego przeciwciał gotowych do użycia, zawierające wszystkie znaczące klinicznie antygeny w tym antygen Cw oraz spełniających wszystkie wymogi IHiT u Jednocześnie Zamawiający na podstawie art. 38 ust. 6 Pzp przedłuża termin składania ofert na dzień 19.02.2013 r. do godz. 09:00. Otwarcie ofert nastąpi 19.02.2013 r. o godz. 09:45. Krotoszyn, dnia 11.02.2013 r..
Numer ogłoszenia: 67210 - 2013; data zamieszczenia: 18.02.2013
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
45948 - 2013 data 04.02.2013 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Młyńska 2, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 5880390 w. 253, fax. 062 5880402.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.2) Tekst, który należy dodać:
Miejsce, w którym należy dodać tekst:
załącznik.
Tekst, który należy dodać w ogłoszeniu:
Zmaiana terminu składania ofert i otwarcia przetargu nr RZP - V/1/06/13.
Krotoszyn: Dostawę odczynników do badań serologicznych dla SPZOZ Krotoszyn
Numer ogłoszenia: 106704 - 2013; data zamieszczenia: 18.03.2013
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 45948 - 2013r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej, ul. Młyńska 2, 63-700 Krotoszyn, woj. wielkopolskie, tel. 062 5880390 w. 253, faks 062 5880402.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawę odczynników do badań serologicznych dla SPZOZ Krotoszyn.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Dostawę odczynników do badań serologicznych dla SPZOZ Krotoszyn - pakiet nr 1 - 2.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.69.65.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
Pakiet nr 1- Serologia
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.03.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- HYDREX DIAGNOSTICS Sp. z o.o. Spółka komandytowa, {Dane ukryte}, 04-313 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 13608,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
14464,44
Oferta z najniższą ceną:
14464,44
/ Oferta z najwyższą ceną:
14464,44
Waluta:
PLN.
Część NR:
2
Nazwa:
Pakiet nr 2- odczynniki do serologii transfuzjologicznej metodą aglutynacji kolumnowej
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.03.2013.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- DiaHem AG Diagnostic Products Schlossersreasse 4, CH-8180 Bulach, Szwajcaria SiaHem Diagnostic Products Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 30-004 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 175224,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
185162,40
Oferta z najniższą ceną:
185162,40
/ Oferta z najwyższą ceną:
202561,92
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 4594820130 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-02-03 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 24 miesięcy |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 |
Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.spzoz.krotoszyn.pl |
Informacja dostępna pod: | Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej ul. Młyńska 2 63-700 Krotoszyn Pokój nr 20 ul. Młyńska 2 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
33696500-0 | Odczynniki laboratoryjne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Pakiet nr 1- Serologia | HYDREX DIAGNOSTICS Sp. z o.o. Spółka komandytowa Warszawa | 2013-03-18 | 14 464,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-03-18 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 336965000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 14 464,00 zł Minimalna złożona oferta: 14 464,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 14 464,00 zł Maksymalna złożona oferta: 14 464,00 zł | |||
Pakiet nr 2- odczynniki do serologii transfuzjologicznej metodą aglutynacji kolumnowej | DiaHem AG Diagnostic Products Schlossersreasse 4, CH-8180 Bulach, Szwajcaria SiaHem Diagnostic Products Sp. z o.o. Kraków | 2013-03-18 | 185 162,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-03-18 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 336965000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 185 162,00 zł Minimalna złożona oferta: 185 162,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 185 162,00 zł Maksymalna złożona oferta: 202 562,00 zł |