badanie jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu
Opis przedmiotu przetargu: SPECYFIKACJA TECHNICZNA dla badań jakości i oceny efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu I. Realizacja rozkładu jazdy 1. Zasady oceny i ocena realizacji rozkładu jazdy 1.1 Zasady oceny realizacji rozkładu jazdy: 1.1.1 obserwacje będą prowadzone w ciągu miesiąca na trasach linii komunikacyjnych objętych rozkładem jazdy, w losowo wybranych punktach kontrolnych określonych w tabeli nr 1, w tym, w liczbie nie mniejszej niż 80% wynikającej z ppkt. 1.1.6) w dni robocze oraz w ilości nie mniejszej niż 60% wynikającej z ppkt. 1.1.6) w godzinach szczytu komunikacyjnego, 1.1.2 za odjazd punktualny z przystanku uznaje się odjazd pojazdu nie wcześniej niż 1 minutę i nie później niż 3 minuty w stosunku do czasu ustalonego w rozkładzie jazdy, kurs pojazdu zrealizowany na danej linii komunikacyjnej, podczas kontroli, uznaje się za zgodny z rozkładem jazdy, gdy spełnia kryterium odjazdu punktualnego z przystanku, na którym dokonano kontroli (kurs punktualny), 1.1.3 do odjazdów niepunktualnych nie zalicza się odjazdów niezgodnych z przyjętym kryterium, o ile zaistniały one z przyczyn niezależnych od Operatora, takich jak: działanie sił przyrody, brak zasilania energetycznego w trakcji, awarie urządzeń infrastruktury miejskiej uniemożliwiających swobodny przejazd, a także awaria sygnalizacji na skrzyżowaniu, zablokowanie ulic i torowisk przez pojazdy obce, wstrzymanie ruchu na polecenie policji lub zarządcy drogi. wstrzymanie ruchu związane z interwencją policji, 1.1.4 obserwacje będą dokonywane w punktach kontrolnych określonych w tabeli nr 1 załączonej do specyfikacji technicznej, 1.1.5 czas trwania obserwacji w punktach kontrolnych nie może być krótszy niż 2 godziny, 1.1.6 liczba obserwacji w ciągu miesiąca na liniach komunikacyjnych nie może być mniejsza niż: a) 5% planowanej miesięcznej liczby kursów dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest nie więcej niż 1000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 50 obserwacji, b) 3% planowanej miesięcznej liczby kursów, dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest od 1000 do 2000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 50 obserwacji, c) 2% planowanej miesięcznej liczby kursów, dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest powyżej 2000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 60 obserwacji. 1.2 Ocena realizacji rozkładu jazdy Wskaźnik punktualności kursowania pojazdów oblicza się wg wzoru: gdzie: ilość kursów punktualnych na trasach linii komunikacyjnej w okresie kontroli, ilość kursów wg rozkładu jazdy na trasach linii komunikacyjnej w okresie kontroli, liczba kursów niepunktualnych na trasach linii komunikacyjnej nie zawinionych przez Operatora. 2. Ocena realizacji pracy przewozowej Wskaźnik realizacji pracy przewozowej określa stopień wykonania zamówionej rozkładami jazdy pracy przewozowej: x 100% gdzie: wskaźnik pracy przewozowej zrealizowanej dla przyjętych rozkładów jazdy [%], liczba wozokilometrów/pociagokilometrów wykonanych zgodnie z rozkładem jazdy, liczba wozokilometrów/pociągokilometrów zaplanowanych wg rozkładów jazdy. II. Stan taboru - prawidłowe wyposażenie i oznakowanie pojazdu, estetyka i czystość pojazdu. 1. Kontrola i ocena stanu taboru dotyczy: 1) czystości powierzchni zewnętrznych, a) zewnętrzna powierzchnia pojazdu, w tym szyby, 2) czystości wnętrza pojazdu, w tym: a) szyby od wewnątrz pojazdu oraz uszczelki okienne, b) podłoga pojazdu, c) fotele, d) uchwyty. 3) ekspozycja identyfikatora prowadzącego pojazd, 4) kompletności informacji pasażerskiej, w tym: a) stanu tablic informacyjnych zewnętrznych (kierunkowych) i wewnętrznych, b) przepisów taryfowych i porządkowych. 2. Walidacja oceny w zakresie: 1) czystości zewnętrznej: 0 pkt. - brudne powierzchnie oblachowania; brudne szyby, graffiti, niecenzuralne napisy na powłoce lakierniczej, nieestetyczna folia reklamowa (oderwana lub nieczytelna), 0,20 pkt. - pojedyncze napisy graffiti na zewnętrznym poszyciu pojazdu, 0,30 pkt. - bez zastrzeżeń, 2) czystości wewnętrznej: 0 pkt. - brudne powierzchnie wykładzin wewnętrznych i podłogowych, brudne poręcze, brudne rynienki okien, nieszczelne okna, graffiti i wlepki, rozcięta lub przetarta wykładzina tapicerska foteli pasażerskich; niecenzuralne napisy na ścianach wewnętrznych tramwaju lub autobusu, źle przymocowane nośniki reklamy wewnętrznej, pełne kosze, 0,20 pkt. - pojedyncze napisy graffiti na fotelach i powierzchniach wewnętrznych, 0,30 pkt. - bez zastrzeżeń, 3) tablic informacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych: 0 pkt. - nieczynne lub niekompletne wszystkie tablice, niedziałająca lub nieczytelna tablica czołowa oraz tylna tablica numerowa, 0,20 pkt.- nieczynna tablica wewnętrzna lub boczna kierunkowa lub brak przebiegu trasy (tzw. termometr), 0,25 pkt. - bez zastrzeżeń, 4) przepisów taryfowych i porządkowych: 0 pkt. - brak lub całkowita nieczytelność przepisów taryfowych i porządkowych, 0,05 pkt. - porysowane, lekko uszkodzone (ale czytelne) lub naderwane przepisy taryfowe i porządkowe, 0,15 pkt. - bez zastrzeżeń. 3. Wskaźnik oceny stanu taboru oblicza się wg wzoru: gdzie: S- suma punktów uzyskanych z ocen poszczególnych pojazdów, n- ilość pojazdów ocenianych. 4. Liczba kontroli Kontroli podlega w skali miesiąca nie mniej niż 510 tramwajów i 690 autobusów: 1) w zakresie zweryfikowania czystości przy wyjeździe z zajezdni, nie mniej niż 70% podanej liczby, 2) w pozostałym zakresie na trasie, nie mniej niż 30% podanej liczby. 3) Kontrola pkt. II. 1. 1) a), oraz II. 1. 2) a) i b), może zostać przeprowadzona w momencie rozpoczęcia pracy, lecz nie później niż do zakończenia pierwszego kursu. 4) Kontrola pkt. II. 1. 2) c) oraz d) podlega ciągłej kontroli. Osoby dokonujące przeglądu winny rejestrować nr linii, nr brygady lub nr boczny pojazdu, w którym stwierdzono usterki w wyposażeniu. Każda zajezdnia powinna być skontrolowana nie mniej niż 1 raz w miesiącu. III. Stan przystanków i dworców 1. Zakres i walidacja oceny: a) wyposażenia informacyjno-drogowego: 0 pkt. - brak symbolu przystankowego, 0,15 pkt.- porysowany lub uszkodzony (ale czytelny) symbol przystankowy, brak numerów linii komunikacyjnej, brak nazwy przystanku, 0,25 pkt. - bez zastrzeżeń, b) aktualności i czytelności informacji (rozkładów jazdy, skróconej informacji o taryfie opłat): 0 pkt. - brak lub całkowita nieczytelność rozkładu jazdy i taryfy opłat, 0,20pkt. - porysowany lub lekko uszkodzony (ale czytelny) rozkład jazdy i taryfa opłat, 0,30 pkt. - bez zastrzeżeń, c) stanu technicznego urządzeń przystankowych: 0 pkt. - stan techniczny urządzeń zagrażający bezpieczeństwu pasażerów (wystające elementy konstrukcji wiaty, słupek bez kosza lub przekrzywiony słupek ), złamane lub wyrwane siedziska, (o ile siedziska są na wyposażeniu przystanku), 0,15 pkt. - niewielkie uchybienia, jak np. niedokręcone kosze, ruchome siedziska, pochylony słupek, brak szyb w wiatach, 0,25 pkt. - bez zastrzeżeń, d) czystości i porządku: 0 pkt. - nieuprzątnięty pojemnik na odpady (poza ewidentnymi przypadkami podrzucania śmieci z prywatnych posesji), stare śmieci wskazujące na brak ekipy sprzątającej, duża ilość niedopałków i opadłych liści w torowisku, nieuprzątnięty z powierzchni przystanku śnieg lub lód (po ustaniu opadów), bardzo brudna wiata (z wyłączeniem dni, w których temperatura powietrza spada poniżej 0°C), 0,10 pkt. - niewielka ilość niedopałków, pojedyncze papiery, brudna wiata (np. nie wszystkie powierzchnie są brudne), 0,20 pkt. - bez zastrzeżeń. Kontrola obejmuje nie mniej, niż 1300 przystanków miesięcznie. 2. Wskaźnik oceny stanu przystanków oblicza się wg wzoru: gdzie: S-suma punktów uzyskanych z ocen poszczególnych przystanków, n- ilość ocenianych przystanków. IV. Określanie napełnień taboru komunikacji miejskiej: Dla opisania wskaźnika rzeczywistego [%] napełnień pojazdów można posługiwać się podaną niżej skalą: - 0 - brak pasażerów - 1 - kilku pasażerów - 2 - zajęta połowa miejsc siedzących - 3 - zajęte miejsca siedzące - 4 - zajęta część miejsc stojących ( prześwity miedzy ludźmi na szerokość okna ) - 5 - zajęta część miejsc siedzących ( bez prześwitów szerokości okna ) - 6 - brak prześwitów miedzy ludźmi ( pasażerowie nie przylegają do siebie ) - 7 - brak prześwitów miedzy ludźmi ( nie ma wolnych miejsc pomiędzy stojącymi ) - 8 - brak ruchu plecy na drzwiach (tłoczno ) - 9 - tylko na przystankach - nie wszyscy pasażerowie wsiedli V. Klasyfikacja czynników niepunktualności i zawodności - ustalana przy współpracy ze służbami nadzoru ruchu przewoźnika: Tramwaje: T0 - incydentalnie nieprzejezdne torowiska T1 - wypadki i kolizje drogowe oraz awarie z przyczyn zewnętrznych T2 - awarie sygnalizacji świetlnych T3 - dezorganizacja w ruchu drogowym T4 - wypadki i kolizje drogowe z winy przewoźnika T5 - usterki i awarie taboru T6 - usterki i awarie torowisk T7 - usterki i awarie zwrotnic T8 - usterki i awarie trakcji T9 - inne z przyczyn wewnętrznych T10 - inne z przyczyn zewnętrznych Autobusy: A0 - incydentalne zatłoczenie ulic A1 - wypadki i kolizje drogowe oraz awarie z przyczyn zewnętrznych A2 - awarie sygnalizacji świetlnych A3 - dezorganizacja w ruchu drogowym A4 - wypadki i kolizje drogowe z winy przewoźnika A5 - usterki i awarie taboru A6 - przerzucenie taboru ( do obsługi tras tramwajowych ) A7 - inne z przyczyn wewnętrznych A8 - inne z przyczyn zewnętrznych Pierwsze cztery kategorie z w/w i ostatnia ( dla obu kategorii ) określają kategorie usprawiedliwione i nie wpływają na wartość wskaźnika punktualności, łącznie z pozostałymi określają jednak standard punktualności istotny z punktu widzenia pasażera. Na koniec roku kalendarzowego oferent zobowiązany jest do wyliczenia rentowności każdej z poszczególnych linii komunikacji miejskiej, wg wskaźników pasażer km oraz wpływy koszty, objętych rozkładem jazdy. Sprawozdania oraz zestawienia wyników z badań określonych w punktach I - V za każdy miesiąc kalendarzowy należy prezentować w układzie narastającym. VI. Raportowanie badań jakości i oceny efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu 1. Badanie wskaźników punktualności kursowania pojazdów 2. Dzienne pomiary kontrolne napełnień pojazdów 3. Napełnienia i przepełnienia w pojazdach - zestawienia zbiorcze 4. Zestawienia systematycznych przepełnień 5. Klasyfikacja przyczyn zawodności 6. Klasyfikacja niezawodności 7. Klasyfikacja przyczyn i czynników niepunktualności i zawodności 8. Rozkład odchyleń od planowanego czasu przyjazdu 9. Zestawienia wskaźników punktualności, zawodności i napełnień wg linii komunikacyjnych 10. Pomiary potoków w punktach obserwacyjnych 11. Klasyfikacja linii komunikacyjnych wg maksymalnych potoków pasażerskich 12. Charakterystyki linii komunikacyjnych dla potoków standardowych ( kalibracja ) 13. Potoki maksymalne na trasach linii komunikacyjnych 14. Zestawienia wskaźników dla poszczególnych linii komunikacyjnych z zastosowaniem filtrów rodzajowych 15. Zestawienia wskaźników dla poszczególnych zajezdni z zastosowaniem filtrów rodzajowych 16. Zestawienia wskaźników dla przystanków i pętli krańcowych z zastosowaniem filtrów rodzajowych 17. Zestawienia wskaźników dla poszczególnych godzin dnia z zastosowaniem filtrów rodzajowych 18. Zestawienia wskaźników dla linii komunikacyjnych PST z zastosowaniem filtrów rodzajowych Zestawienia wskaźników w strukturze badań należy prezentować narastająco w cyklach: tygodnia, miesiąca, półrocza i zakończonego roku kalendarzowego. VII. Zasady przeprowadzania kontroli 1. Kontrole mogą być przeprowadzane bez uprzedniego powiadamiania Operatora i bez udziału jego przedstawicieli. 2. Podczas kontroli dokonuje się pomiaru: 2.1 czasu odjazdu pojazdu z przystanku, za który uznaje się moment ruszenia pojazdu z miejsca wymiany pasażerów, 2.2 stanu technicznego taboru obsługującego trasy linii komunikacyjnych, 2.3 stanu przystanków i dworców. 3. Kontrolę winna być w pełni udokumentowana (data, czas kontroli, numer pojazdu, lokalizacja przystanku, ocena, itp. ). 4. Kontrole mogą być realizowane na każdym przystanku sieci komunikacyjnej obsługiwanej przez przewoźnika, z zastrzeżeniem, że do oceny jakości nie będą brane pod uwagę kontrole wykonywane na linii zastępczej, przez okres jednego tygodnia od daty jej uruchomienia. 5. Wyniki kontroli w postaci sprawozdania Wykonawca przekazuje Zamawiającemu najpóźniej do dziesiątego dnia następnego miesiąca. Tabeli nr 1. Wykaz punktów (przystanków) do prowadzenia badań kontroli realizacji rozkładu jazdy komunikacji miejskiej w Poznaniu. TRAMWAJE AUTOBUSY Punkt kontrolny Punkt kontrolny 1. Żeromskiego 2. Katedra 3. Ostroroga 4. Wielkopolska 5. Dworzec Zachodni 6. PKS 7. Rondo Rataje 8. Rondo Starołęka 9. Lechicka P-ń Plaza 10. Krauthofera 11. pl. Wiosny Ludów 12. Bałtyk 13. Św. Michała 14. Traugutta 15. Politechnika 1. Dworcowa 2. Wilczak I 3. Szymanowskiego 4. Piątkowska 5. os. Wichrowe Wzgórze 6. Tułodzieckiej 7. Przelot 8. Nad Wierzbakiem 9. Golęcin 10. Leśnych Skrzatów 11. Swoboda 12. Szpitalna 13. Polna 14. Bułgarska 15. Grochowska 16. Arciszewskiego 17. os. Kopernika 18. Bojanowska 19. Dębiec 20. Łozowa 21. Starołęka Dworzec 22. os. Armii Krajowej 23. os. Orła Białego 24. os. Oświecenia 25. Ozimina 26. Piwna 27. Baraniaka 28. Rataje Dworzec 29. Katedra 30. Zawady 31. os. Chrobrego 32. al. Solidarności 33. Naramowice 34. Gdyńska Karolin 35. Piaśnicka Tabeli nr 2. Wykaz badanych standardów przewozów, podlegających naliczeniu kar umownych z tytułu ich naruszenia. Lp. Treść 1. Niezatrzymanie się na obowiązującym przystanku (nie dotyczy sytuacji losowych, wymienionych poniżej: a) kolizji i wypadków z udziałem pojazdów MPK, nie powstałych z winy prowadzących pojazd pracowników MPK, b) zatarasowań dróg, ulic i torowisk spowodowanych przez kierowców pojazdów obcych lub innych pojazdów komunikacji miejskiej, c) zatarasowań dróg, ulic i torowisk wynikłych z zapadnięć jezdni, stąpnięć, awarii sieci wodno-kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych, zalań torowisk i awarii elementów infrastruktury sieciowej w komunikacji tramwajowej, d) zatarasowań dróg, ulic i torowisk wynikłych z działania sił natury, e) postojów pojazdów MPK związanych z interwencją służb ratowniczych (pogotowie ratunkowe, straż pożarna) lub sił porządkowych (policja, straż miejska, żandarmeria wojskowa, inne uprawnione służby i inspekcje, kontrole biletowe), f) jeżeli niemożliwe będzie wykonanie usług przewozowych zgodnie z rozkładem jazdy, z przyczyn nie leżących ani po stronie ZTM, ani po stronie MPK. 2. Zatrzymanie się na przystanku nie objętym rozkładem jazdy 3. Realizowanie przewozu pojazdem, którego stan techniczno-eksploatacyjny oraz stan wyposażenia wnętrza stanowi zagrożenie dla pasażerów, np. wystające elementy metalowe, ruchome siedzenia, urwane lub nie przymocowane poręcze itp. 4. Nieszczelne okna, powodujące zalewanie siedzeń podczas deszczu 5. Brak, po zmroku, co najmniej 80% włączonego oświetlenia wewnątrz pojazdu, nie obejmującego przedniej prawej lampy w przedziale pasażerskim. 6. Brak numeru ewidencyjnego w wyznaczonym miejscu pojazdu bądź nieczytelny lub niewłaściwy numer pojazdu 7. Palenie tytoniu przez kierującego w kabinie kierowcy lub motorniczego 8. Przewożenie pasażerów w kabinie kierującego pojazdem, z wyjątkiem szkolącego 9. Niewywieszenie we wskazanym miejscu identyfikatora numeru brygady lub zasłonięcie go w sposób uniemożliwiający odczyt 10. Niewywieszenie w określonym miejscu identyfikatora prowadzącego pojazd lub zasłonięcie go w sposób uniemożliwiający odczyt 11. Korzystanie z telefonu komórkowego lub posiadanie słuchawek nałożonych na uszy podczas prowadzenia pojazdu.
Poznań: badanie jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu
Numer ogłoszenia: 44714 - 2010; data zamieszczenia: 17.02.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu , ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 861 47 72, faks 061 864 08 85.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
badanie jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
SPECYFIKACJA TECHNICZNA dla badań jakości i oceny efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu I. Realizacja rozkładu jazdy 1. Zasady oceny i ocena realizacji rozkładu jazdy 1.1 Zasady oceny realizacji rozkładu jazdy: 1.1.1 obserwacje będą prowadzone w ciągu miesiąca na trasach linii komunikacyjnych objętych rozkładem jazdy, w losowo wybranych punktach kontrolnych określonych w tabeli nr 1, w tym, w liczbie nie mniejszej niż 80% wynikającej z ppkt. 1.1.6) w dni robocze oraz w ilości nie mniejszej niż 60% wynikającej z ppkt. 1.1.6) w godzinach szczytu komunikacyjnego, 1.1.2 za odjazd punktualny z przystanku uznaje się odjazd pojazdu nie wcześniej niż 1 minutę i nie później niż 3 minuty w stosunku do czasu ustalonego w rozkładzie jazdy, kurs pojazdu zrealizowany na danej linii komunikacyjnej, podczas kontroli, uznaje się za zgodny z rozkładem jazdy, gdy spełnia kryterium odjazdu punktualnego z przystanku, na którym dokonano kontroli (kurs punktualny), 1.1.3 do odjazdów niepunktualnych nie zalicza się odjazdów niezgodnych z przyjętym kryterium, o ile zaistniały one z przyczyn niezależnych od Operatora, takich jak: działanie sił przyrody, brak zasilania energetycznego w trakcji, awarie urządzeń infrastruktury miejskiej uniemożliwiających swobodny przejazd, a także awaria sygnalizacji na skrzyżowaniu, zablokowanie ulic i torowisk przez pojazdy obce, wstrzymanie ruchu na polecenie policji lub zarządcy drogi. wstrzymanie ruchu związane z interwencją policji, 1.1.4 obserwacje będą dokonywane w punktach kontrolnych określonych w tabeli nr 1 załączonej do specyfikacji technicznej, 1.1.5 czas trwania obserwacji w punktach kontrolnych nie może być krótszy niż 2 godziny, 1.1.6 liczba obserwacji w ciągu miesiąca na liniach komunikacyjnych nie może być mniejsza niż: a) 5% planowanej miesięcznej liczby kursów dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest nie więcej niż 1000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 50 obserwacji, b) 3% planowanej miesięcznej liczby kursów, dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest od 1000 do 2000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 50 obserwacji, c) 2% planowanej miesięcznej liczby kursów, dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest powyżej 2000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 60 obserwacji. 1.2 Ocena realizacji rozkładu jazdy Wskaźnik punktualności kursowania pojazdów oblicza się wg wzoru: gdzie: ilość kursów punktualnych na trasach linii komunikacyjnej w okresie kontroli, ilość kursów wg rozkładu jazdy na trasach linii komunikacyjnej w okresie kontroli, liczba kursów niepunktualnych na trasach linii komunikacyjnej nie zawinionych przez Operatora. 2. Ocena realizacji pracy przewozowej Wskaźnik realizacji pracy przewozowej określa stopień wykonania zamówionej rozkładami jazdy pracy przewozowej: x 100% gdzie: wskaźnik pracy przewozowej zrealizowanej dla przyjętych rozkładów jazdy [%], liczba wozokilometrów/pociagokilometrów wykonanych zgodnie z rozkładem jazdy, liczba wozokilometrów/pociągokilometrów zaplanowanych wg rozkładów jazdy. II. Stan taboru - prawidłowe wyposażenie i oznakowanie pojazdu, estetyka i czystość pojazdu. 1. Kontrola i ocena stanu taboru dotyczy: 1) czystości powierzchni zewnętrznych, a) zewnętrzna powierzchnia pojazdu, w tym szyby, 2) czystości wnętrza pojazdu, w tym: a) szyby od wewnątrz pojazdu oraz uszczelki okienne, b) podłoga pojazdu, c) fotele, d) uchwyty. 3) ekspozycja identyfikatora prowadzącego pojazd, 4) kompletności informacji pasażerskiej, w tym: a) stanu tablic informacyjnych zewnętrznych (kierunkowych) i wewnętrznych, b) przepisów taryfowych i porządkowych. 2. Walidacja oceny w zakresie: 1) czystości zewnętrznej: 0 pkt. - brudne powierzchnie oblachowania; brudne szyby, graffiti, niecenzuralne napisy na powłoce lakierniczej, nieestetyczna folia reklamowa (oderwana lub nieczytelna), 0,20 pkt. - pojedyncze napisy graffiti na zewnętrznym poszyciu pojazdu, 0,30 pkt. - bez zastrzeżeń, 2) czystości wewnętrznej: 0 pkt. - brudne powierzchnie wykładzin wewnętrznych i podłogowych, brudne poręcze, brudne rynienki okien, nieszczelne okna, graffiti i wlepki, rozcięta lub przetarta wykładzina tapicerska foteli pasażerskich; niecenzuralne napisy na ścianach wewnętrznych tramwaju lub autobusu, źle przymocowane nośniki reklamy wewnętrznej, pełne kosze, 0,20 pkt. - pojedyncze napisy graffiti na fotelach i powierzchniach wewnętrznych, 0,30 pkt. - bez zastrzeżeń, 3) tablic informacyjnych zewnętrznych i wewnętrznych: 0 pkt. - nieczynne lub niekompletne wszystkie tablice, niedziałająca lub nieczytelna tablica czołowa oraz tylna tablica numerowa, 0,20 pkt.- nieczynna tablica wewnętrzna lub boczna kierunkowa lub brak przebiegu trasy (tzw. termometr), 0,25 pkt. - bez zastrzeżeń, 4) przepisów taryfowych i porządkowych: 0 pkt. - brak lub całkowita nieczytelność przepisów taryfowych i porządkowych, 0,05 pkt. - porysowane, lekko uszkodzone (ale czytelne) lub naderwane przepisy taryfowe i porządkowe, 0,15 pkt. - bez zastrzeżeń. 3. Wskaźnik oceny stanu taboru oblicza się wg wzoru: gdzie: S- suma punktów uzyskanych z ocen poszczególnych pojazdów, n- ilość pojazdów ocenianych. 4. Liczba kontroli Kontroli podlega w skali miesiąca nie mniej niż 510 tramwajów i 690 autobusów: 1) w zakresie zweryfikowania czystości przy wyjeździe z zajezdni, nie mniej niż 70% podanej liczby, 2) w pozostałym zakresie na trasie, nie mniej niż 30% podanej liczby. 3) Kontrola pkt. II. 1. 1) a), oraz II. 1. 2) a) i b), może zostać przeprowadzona w momencie rozpoczęcia pracy, lecz nie później niż do zakończenia pierwszego kursu. 4) Kontrola pkt. II. 1. 2) c) oraz d) podlega ciągłej kontroli. Osoby dokonujące przeglądu winny rejestrować nr linii, nr brygady lub nr boczny pojazdu, w którym stwierdzono usterki w wyposażeniu. Każda zajezdnia powinna być skontrolowana nie mniej niż 1 raz w miesiącu. III. Stan przystanków i dworców 1. Zakres i walidacja oceny: a) wyposażenia informacyjno-drogowego: 0 pkt. - brak symbolu przystankowego, 0,15 pkt.- porysowany lub uszkodzony (ale czytelny) symbol przystankowy, brak numerów linii komunikacyjnej, brak nazwy przystanku, 0,25 pkt. - bez zastrzeżeń, b) aktualności i czytelności informacji (rozkładów jazdy, skróconej informacji o taryfie opłat): 0 pkt. - brak lub całkowita nieczytelność rozkładu jazdy i taryfy opłat, 0,20pkt. - porysowany lub lekko uszkodzony (ale czytelny) rozkład jazdy i taryfa opłat, 0,30 pkt. - bez zastrzeżeń, c) stanu technicznego urządzeń przystankowych: 0 pkt. - stan techniczny urządzeń zagrażający bezpieczeństwu pasażerów (wystające elementy konstrukcji wiaty, słupek bez kosza lub przekrzywiony słupek ), złamane lub wyrwane siedziska, (o ile siedziska są na wyposażeniu przystanku), 0,15 pkt. - niewielkie uchybienia, jak np. niedokręcone kosze, ruchome siedziska, pochylony słupek, brak szyb w wiatach, 0,25 pkt. - bez zastrzeżeń, d) czystości i porządku: 0 pkt. - nieuprzątnięty pojemnik na odpady (poza ewidentnymi przypadkami podrzucania śmieci z prywatnych posesji), stare śmieci wskazujące na brak ekipy sprzątającej, duża ilość niedopałków i opadłych liści w torowisku, nieuprzątnięty z powierzchni przystanku śnieg lub lód (po ustaniu opadów), bardzo brudna wiata (z wyłączeniem dni, w których temperatura powietrza spada poniżej 0°C), 0,10 pkt. - niewielka ilość niedopałków, pojedyncze papiery, brudna wiata (np. nie wszystkie powierzchnie są brudne), 0,20 pkt. - bez zastrzeżeń. Kontrola obejmuje nie mniej, niż 1300 przystanków miesięcznie. 2. Wskaźnik oceny stanu przystanków oblicza się wg wzoru: gdzie: S-suma punktów uzyskanych z ocen poszczególnych przystanków, n- ilość ocenianych przystanków. IV. Określanie napełnień taboru komunikacji miejskiej: Dla opisania wskaźnika rzeczywistego [%] napełnień pojazdów można posługiwać się podaną niżej skalą: - 0 - brak pasażerów - 1 - kilku pasażerów - 2 - zajęta połowa miejsc siedzących - 3 - zajęte miejsca siedzące - 4 - zajęta część miejsc stojących ( prześwity miedzy ludźmi na szerokość okna ) - 5 - zajęta część miejsc siedzących ( bez prześwitów szerokości okna ) - 6 - brak prześwitów miedzy ludźmi ( pasażerowie nie przylegają do siebie ) - 7 - brak prześwitów miedzy ludźmi ( nie ma wolnych miejsc pomiędzy stojącymi ) - 8 - brak ruchu plecy na drzwiach (tłoczno ) - 9 - tylko na przystankach - nie wszyscy pasażerowie wsiedli V. Klasyfikacja czynników niepunktualności i zawodności - ustalana przy współpracy ze służbami nadzoru ruchu przewoźnika: Tramwaje: T0 - incydentalnie nieprzejezdne torowiska T1 - wypadki i kolizje drogowe oraz awarie z przyczyn zewnętrznych T2 - awarie sygnalizacji świetlnych T3 - dezorganizacja w ruchu drogowym T4 - wypadki i kolizje drogowe z winy przewoźnika T5 - usterki i awarie taboru T6 - usterki i awarie torowisk T7 - usterki i awarie zwrotnic T8 - usterki i awarie trakcji T9 - inne z przyczyn wewnętrznych T10 - inne z przyczyn zewnętrznych Autobusy: A0 - incydentalne zatłoczenie ulic A1 - wypadki i kolizje drogowe oraz awarie z przyczyn zewnętrznych A2 - awarie sygnalizacji świetlnych A3 - dezorganizacja w ruchu drogowym A4 - wypadki i kolizje drogowe z winy przewoźnika A5 - usterki i awarie taboru A6 - przerzucenie taboru ( do obsługi tras tramwajowych ) A7 - inne z przyczyn wewnętrznych A8 - inne z przyczyn zewnętrznych Pierwsze cztery kategorie z w/w i ostatnia ( dla obu kategorii ) określają kategorie usprawiedliwione i nie wpływają na wartość wskaźnika punktualności, łącznie z pozostałymi określają jednak standard punktualności istotny z punktu widzenia pasażera. Na koniec roku kalendarzowego oferent zobowiązany jest do wyliczenia rentowności każdej z poszczególnych linii komunikacji miejskiej, wg wskaźników pasażer km oraz wpływy koszty, objętych rozkładem jazdy. Sprawozdania oraz zestawienia wyników z badań określonych w punktach I - V za każdy miesiąc kalendarzowy należy prezentować w układzie narastającym. VI. Raportowanie badań jakości i oceny efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu 1. Badanie wskaźników punktualności kursowania pojazdów 2. Dzienne pomiary kontrolne napełnień pojazdów 3. Napełnienia i przepełnienia w pojazdach - zestawienia zbiorcze 4. Zestawienia systematycznych przepełnień 5. Klasyfikacja przyczyn zawodności 6. Klasyfikacja niezawodności 7. Klasyfikacja przyczyn i czynników niepunktualności i zawodności 8. Rozkład odchyleń od planowanego czasu przyjazdu 9. Zestawienia wskaźników punktualności, zawodności i napełnień wg linii komunikacyjnych 10. Pomiary potoków w punktach obserwacyjnych 11. Klasyfikacja linii komunikacyjnych wg maksymalnych potoków pasażerskich 12. Charakterystyki linii komunikacyjnych dla potoków standardowych ( kalibracja ) 13. Potoki maksymalne na trasach linii komunikacyjnych 14. Zestawienia wskaźników dla poszczególnych linii komunikacyjnych z zastosowaniem filtrów rodzajowych 15. Zestawienia wskaźników dla poszczególnych zajezdni z zastosowaniem filtrów rodzajowych 16. Zestawienia wskaźników dla przystanków i pętli krańcowych z zastosowaniem filtrów rodzajowych 17. Zestawienia wskaźników dla poszczególnych godzin dnia z zastosowaniem filtrów rodzajowych 18. Zestawienia wskaźników dla linii komunikacyjnych PST z zastosowaniem filtrów rodzajowych Zestawienia wskaźników w strukturze badań należy prezentować narastająco w cyklach: tygodnia, miesiąca, półrocza i zakończonego roku kalendarzowego. VII. Zasady przeprowadzania kontroli 1. Kontrole mogą być przeprowadzane bez uprzedniego powiadamiania Operatora i bez udziału jego przedstawicieli. 2. Podczas kontroli dokonuje się pomiaru: 2.1 czasu odjazdu pojazdu z przystanku, za który uznaje się moment ruszenia pojazdu z miejsca wymiany pasażerów, 2.2 stanu technicznego taboru obsługującego trasy linii komunikacyjnych, 2.3 stanu przystanków i dworców. 3. Kontrolę winna być w pełni udokumentowana (data, czas kontroli, numer pojazdu, lokalizacja przystanku, ocena, itp. ). 4. Kontrole mogą być realizowane na każdym przystanku sieci komunikacyjnej obsługiwanej przez przewoźnika, z zastrzeżeniem, że do oceny jakości nie będą brane pod uwagę kontrole wykonywane na linii zastępczej, przez okres jednego tygodnia od daty jej uruchomienia. 5. Wyniki kontroli w postaci sprawozdania Wykonawca przekazuje Zamawiającemu najpóźniej do dziesiątego dnia następnego miesiąca. Tabeli nr 1. Wykaz punktów (przystanków) do prowadzenia badań kontroli realizacji rozkładu jazdy komunikacji miejskiej w Poznaniu. TRAMWAJE AUTOBUSY Punkt kontrolny Punkt kontrolny 1. Żeromskiego 2. Katedra 3. Ostroroga 4. Wielkopolska 5. Dworzec Zachodni 6. PKS 7. Rondo Rataje 8. Rondo Starołęka 9. Lechicka P-ń Plaza 10. Krauthofera 11. pl. Wiosny Ludów 12. Bałtyk 13. Św. Michała 14. Traugutta 15. Politechnika 1. Dworcowa 2. Wilczak I 3. Szymanowskiego 4. Piątkowska 5. os. Wichrowe Wzgórze 6. Tułodzieckiej 7. Przelot 8. Nad Wierzbakiem 9. Golęcin 10. Leśnych Skrzatów 11. Swoboda 12. Szpitalna 13. Polna 14. Bułgarska 15. Grochowska 16. Arciszewskiego 17. os. Kopernika 18. Bojanowska 19. Dębiec 20. Łozowa 21. Starołęka Dworzec 22. os. Armii Krajowej 23. os. Orła Białego 24. os. Oświecenia 25. Ozimina 26. Piwna 27. Baraniaka 28. Rataje Dworzec 29. Katedra 30. Zawady 31. os. Chrobrego 32. al. Solidarności 33. Naramowice 34. Gdyńska Karolin 35. Piaśnicka Tabeli nr 2. Wykaz badanych standardów przewozów, podlegających naliczeniu kar umownych z tytułu ich naruszenia. Lp. Treść 1. Niezatrzymanie się na obowiązującym przystanku (nie dotyczy sytuacji losowych, wymienionych poniżej: a) kolizji i wypadków z udziałem pojazdów MPK, nie powstałych z winy prowadzących pojazd pracowników MPK, b) zatarasowań dróg, ulic i torowisk spowodowanych przez kierowców pojazdów obcych lub innych pojazdów komunikacji miejskiej, c) zatarasowań dróg, ulic i torowisk wynikłych z zapadnięć jezdni, stąpnięć, awarii sieci wodno-kanalizacyjnych, gazowych, elektrycznych, zalań torowisk i awarii elementów infrastruktury sieciowej w komunikacji tramwajowej, d) zatarasowań dróg, ulic i torowisk wynikłych z działania sił natury, e) postojów pojazdów MPK związanych z interwencją służb ratowniczych (pogotowie ratunkowe, straż pożarna) lub sił porządkowych (policja, straż miejska, żandarmeria wojskowa, inne uprawnione służby i inspekcje, kontrole biletowe), f) jeżeli niemożliwe będzie wykonanie usług przewozowych zgodnie z rozkładem jazdy, z przyczyn nie leżących ani po stronie ZTM, ani po stronie MPK. 2. Zatrzymanie się na przystanku nie objętym rozkładem jazdy 3. Realizowanie przewozu pojazdem, którego stan techniczno-eksploatacyjny oraz stan wyposażenia wnętrza stanowi zagrożenie dla pasażerów, np. wystające elementy metalowe, ruchome siedzenia, urwane lub nie przymocowane poręcze itp. 4. Nieszczelne okna, powodujące zalewanie siedzeń podczas deszczu 5. Brak, po zmroku, co najmniej 80% włączonego oświetlenia wewnątrz pojazdu, nie obejmującego przedniej prawej lampy w przedziale pasażerskim. 6. Brak numeru ewidencyjnego w wyznaczonym miejscu pojazdu bądź nieczytelny lub niewłaściwy numer pojazdu 7. Palenie tytoniu przez kierującego w kabinie kierowcy lub motorniczego 8. Przewożenie pasażerów w kabinie kierującego pojazdem, z wyjątkiem szkolącego 9. Niewywieszenie we wskazanym miejscu identyfikatora numeru brygady lub zasłonięcie go w sposób uniemożliwiający odczyt 10. Niewywieszenie w określonym miejscu identyfikatora prowadzącego pojazd lub zasłonięcie go w sposób uniemożliwiający odczyt 11. Korzystanie z telefonu komórkowego lub posiadanie słuchawek nałożonych na uszy podczas prowadzenia pojazdu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
tak.
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, w przypadku udzielenia, w okresie 3 lat od udzielenia zamówienia podstawowego, dotychczasowemu wykonawcy usług uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego i polegających na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, jeżeli zamówienie podstawowe zostało udzielone w trybie przetargu nieograniczonego lub ograniczonego, a zamówienie uzupełniające było przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu dla zamówienia podstawowego i jest zgodne z przedmiotem zamówienia podstawowego.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
63.71.27.10-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.12.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku1. Zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy, o udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące: 1) posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania; 2) posiadania wiedzy i doświadczenia w zakresie oceny jakości usług w transporcie zbiorowym; 3) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia; 4) sytuacji ekonomicznej i finansowej.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca wykonywał podobne usługi, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie. Chodzi o usługi wykonywane łącznie: a. dla minimum 1 miasta w ciągu ostatnich 3 lat - studiów oceny potoków pasażerskich lub rentowności linii komunikacyjnych; b. w ciągu ostatnich 3 lat, kontroli jakości usług transportowych;
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca posiada niezbędne do wykonania zamówienia narzędzia i urządzenia. W szczególności posiada odpowiednie oprogramowanie planistyczne umożliwiające tworzenie modelu transportowego (potoków pasażerskich), projektowanie układów sieci dróg, prognozowanie ruchu oraz analizę i symulację ruchu z wykorzystaniem podkładu cyfrowego mapy miasta - np. programy typu VISUM lub EMME
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca dysponuje co najmniej 5 osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Osoby te mają kierunkowe wykształcenie z zakresu inżynierii transportu lub wykształcenie wyższe techniczne albo ekonomiczne z co najmniej 5 letnim doświadczeniem w firmie o profilu inżynierskim i zajmującymi się problematyką związaną z komunikacją publiczną (np. pomiary, analizy ruchu, analizy ekonomiczne i finansowe).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz narządzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi zasobami
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.ztm.poznan.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
www.ztm.poznan.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
24.02.2010 godzina 10:00, miejsce: Siedziba Zamawiającego, ul.Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Poznań: Badanie i ocena jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu.
Numer ogłoszenia: 60662 - 2010; data zamieszczenia: 05.03.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 44714 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Transportu Miejskiego w Poznaniu, ul. Grunwaldzka 104, 60-307 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 061 861 47 72, faks 061 864 08 85.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Badanie i ocena jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zamawiający zleca a Wykonawca zobowiązany jest do Badania i oceny jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu. W ramach powyższego zadania Wykonawca prowadzić będzie w okresie od 1.03.2010 do 31.12.2010 roku: a)badania punktualności, zawodności i napełnień taboru w ilościach: - nie mniejszej niż 5% planowanej miesięcznej liczby kursów dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest nie więcej niż 1000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 50 obserwacji; - nie mniejszej niż 3 % planowanej miesięcznej liczby kursów dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest od 1000 do 2000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 50 obserwacji; - nie mniejszej niż 2 % planowanej miesięcznej liczby kursów dla każdej linii komunikacyjnej, na której wykonywanych jest powyżej 2000 kursów miesięcznie, ale nie mniej niż 60 obserwacji; b)badania stanu czystości i podstawowego wyposażenia przystanków i dworców, w ilości miesięcznie nie mniejszej niż ogólna liczba wszystkich przystanków, c)badania stanu taboru tramwajów i autobusów zgodnie ze specyfikacją techniczną, która stanowi załącznik nr 1 i jest integralną częścią umowy. oraz składać sprawozdanie z powyższych badań za każdy miesiąc, ujmujące wyliczenie osiągniętych wskaźników w terminie do 10 dnia następnego miesiąca..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
63.71.27.10-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
01.03.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Biuro Inżynierii Transportu - Pracownie Projektowe Cejrowski & Krych sp. j., {Dane ukryte}, 61-251 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 300000 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
380000
Oferta z najniższą ceną:
380000
/ Oferta z najwyższą ceną:
380000
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 4471420100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-02-16 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 310 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.ztm.poznan.pl |
Informacja dostępna pod: | www.ztm.poznan.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
63712710-3 | Usługi monitorowania ruchu |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Badanie i ocena jakości i efektywności komunikacji miejskiej w Poznaniu. | Biuro Inżynierii Transportu - Pracownie Projektowe Cejrowski Poznań | 2010-03-05 | 380 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-03-05 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 637127103 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 380 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 380 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 380 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 380 000,00 zł |