Wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż widocznej konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala do nośności ogniowej R30, będących zamówieniem dodatkowym do zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 na podstawie przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej. Wszystkie roboty objęte zamówieniem muszą być wykonane zgodnie z przepisami, w szczególności Prawa budowlanego, ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz dokumentacji projektowej.
Warszawa: Wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala.
Numer ogłoszenia: 43420 - 2016; data zamieszczenia: 26.02.2016
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej, ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5966160, faks 022 5966474, 8279354 , strona internetowa www.szpitalkarowa.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż widocznej konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala do nośności ogniowej R30, będących zamówieniem dodatkowym do zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 na podstawie przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej. Wszystkie roboty objęte zamówieniem muszą być wykonane zgodnie z przepisami, w szczególności Prawa budowlanego, ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz dokumentacji projektowej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuStan faktyczny Zamawiający wskazał, iż w zatwierdzonym do realizacji projekcie budowlanym i wykonawczym dla realizowanego zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala im. Ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2, z powierzchni poddasza wyodrębnionych było kilka pomieszczeń stanowiących oddzielne strefy pożarowe w obrębie wentylatorowni. Część poddasza w której zlokalizowane są wspomniane pomieszczenia nie została objęta inwentaryzacją architektoniczno - budowlaną, a tym samym opracowaniem projektowym, ponieważ w założeniu nie miała być poddana przebudowie. Projektant założył, że przegrody ograniczające te pomieszczenia posiadają odporność ogniową REI60 i pozostaną w niezmienionym stanie i lokalizacji. W trakcie wykonywania robót budowlanych, po dokonaniu miejscowych odkrywek w obrębie ścian wydzielających pomieszczenia wentylatorowni stwierdzono, że te w obecnym stanie nie spełniają wymaganej przepisami klasy odporności ogniowej EI30. W związku z powyższym, we wrześniu 2014 r. sporządzono Aneks do Ekspertyzy Technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej budynku Szpitala Klinicznego im. Ks. Anny Mazowieckiej, który zniósł dotychczasowy podział poddasza części A na kilka stref pożarowych (A5, A6, APT4) zmieniając go w jedną strefę, oznaczoną jako APT4, na co Mazowiecki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej, po rozpatrzeniu Aneksu do Ekspertyzy..., postanowieniem WZ.5595/350/2014 z dnia 26.01.2015 r. wyraził zgodę. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający wskazał, iż zachodzi konieczność wykonania zabezpieczenia przeciwpożarowego drewnianej konstrukcji dachu na całej powierzchni poddasza, włącznie z obszarem, który wcześniej nie był objęty zakresem przebudowy. Niewykonanie prac w tym zakresie, może skutkować negatywną opinią ze strony PSP, a tym samym uniemożliwić zakończenie realizacji umowy podstawowej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Stan prawny W niniejszej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), zwanej dalej PZP. Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a i b ustawy PZP: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 5) w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Zamawiający, przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia na wykonanie robót, polega na projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót sporządzonych przez osoby uprawnione do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania. Zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.), zwanej dalej PB projektant jest obowiązany zapewnić udział innych projektantów w specjalnościach wykraczających poza zakres jego osobistych uprawnień oraz na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 2 w/w ustawy PB uzyskać opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych, wymagane odrębnymi przepisami. Jeśli to konieczne, projektant na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy Prawo budowlane jest zobowiązany zapewnić sprawdzenie projektu architektoniczno-budowlanego pod względem zgodności z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności. Po sporządzeniu projektu projektant, projektanci współpracujący i osoby sprawdzające dołączają oświadczenia o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Oświadczenia projektantów i osób sprawdzających są dla zamawiającego wiążące. Zamawiający w świetle przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie ma uprawnień do zmiany treści projektu, z wyjątkiem uprawnień zastrzeżonych umową o dzieło. Po zgłoszeniu budowy lub uzyskaniu pozwolenia na budowę projekt może być zmieniony w zakresie niepowodującym istotnych odstępstw od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków. Listę istotnych odstępstw podano w art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane. Po zgłoszeniu gotowości wykonanych robót budowlanych do odbioru końcowego do dokumentacji projektowej z naniesionymi zmianami dołącza się oświadczenie kierownika budowy zawierające potwierdzenie projektantów i inspektorów nadzoru inwestorskiego o nieistotnym charakterze dokonanych zmian (art. 57 ust. 2 w zw. z art. 57 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Prawo budowlane). Projekt budowlany i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót są sporządzane (art. 34 ustawy Prawo budowlane) na podstawie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym lub w pozwoleniu, o którym mowa w art. 23 i art. 23a ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 934). Projekt powinien zawierać dodatkowo: - projekt zagospodarowania działki lub terenu, sporządzony na aktualnej mapie, obejmujący: określenie granic działki lub terenu, usytuowanie, obrys i układy istniejących i projektowanych obiektów budowlanych, sieci uzbrojenia terenu, sposób odprowadzania lub oczyszczania ścieków, układ komunikacyjny i układ zieleni, ze wskazaniem charakterystycznych elementów, wymiarów, rzędnych i wzajemnych odległości obiektów, w nawiązaniu do istniejącej i projektowanej zabudowy terenów sąsiednich; - w zależności od potrzeb, wyniki badań geologiczno-inżynierskich oraz geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych. Również sporządzenie map z zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz opracowanie wyników badań geologiczno-inżynierskich i geotechnicznych wykorzystywanych podczas projektowania wymaga od ich autorów posiadania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.) oraz właściwych kwalifikacji geologicznych w rozumieniu ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 196 z późn. zm.). Gdy zamawiający na podstawie art. 34 ust. 5 PB przed wydaniem pozwolenia na budowę dodatkowo uzyskał odrębną decyzję o zatwierdzeniu projektu, nie będzie miał tym bardziej podstaw do podważania rzetelności dokumentacji projektowej. W tej sytuacji należy stwierdzić, że wszelkie wady, braki lub niezgodności projektu bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, które ujawnią się dopiero po przejęciu terenu budowy i rozpoczęciu robót stanowią przesłankę do udzielenia zamówień dodatkowych. Wymienione wady lub niezgodności projektu ze stanem faktycznym stwierdzonym na terenie budowy należy zaliczyć do okoliczności, których zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie postępowania o zamówienie i przed podpisaniem umowy, ponieważ zgodnie z przepisami prawa budowlanego jest zobowiązany polegać na profesjonalizmie osób odpowiadających za sporządzenie projektu, jego sprawdzenie oraz akceptację w drodze uprzedniego zatwierdzenia projektu przez właściwy organ lub w drodze wydania pozwolenia na budowę albo wstrzymania się od sprzeciwu lub zgłoszenia zastrzeżeń. Biorąc zatem powyższe pod uwagę należy wskazać, iż zostały spełnione wszystkie wymagane przesłanki wynikające z treści powołanego przepisu uzasadniające zamiar udzielenia zamówienia dodatkowego, a mianowicie: 1) udzielenie zamówienia dodatkowego nastąpi poprzez zaproszenie do negocjacji obecnego Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. Warbud S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 32, 2) zamówienie dodatkowe nie przekroczy wartości 50% zamówienia podstawowego, 3) wykonanie prac związanych z zabezpieczeniem ppoż. widocznej konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala do nośności ogniowej R30 jest niezbędne do prawidłowego zakończenia zamówienia podstawowego, bowiem Szpital nie uzyska pozwolenia na użytkowanie budynku bez wykonania wskazanego zakresu prac, 4) Wykonanie prac związanych z zabezpieczeniem ppoż. widocznej konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala do nośności ogniowej R30 nie było możliwe do przewidzenia na etapie prac projektowych, bowiem z zakresu prac została w ogóle wyłączona część poddasza budynku i projektant przyjął istniejące zabezpieczenie ppoż. za prawidłowe i zgodne z przepisami. 5) Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego spowodowałoby poniesienie dodatkowych niewspółmiernych kosztów. Zatrudnienie kolejnego wykonawcy robót podwoiłoby koszty pośrednie związane z prowadzenie budowy i jej zabezpieczeniem oraz spowodowałyby poniesienie dodatkowych kosztów związanych z koniecznością koordynacji prac dwóch wykonawców. 6) Wykonanie prac przewidzianych do realizacji w ramach zamówienia dodatkowego uniemożliwia zakończenie realizacji wszystkich prac przewidzianych do wykonania w ramach inwestycji i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Spełnienie na całym poddaszu warunków ochrony p.poż. pozwala na dokonanie odbioru pomieszczeń i przystąpienie do ich użytkowania.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
WARBUD S.A., ul. Domaniewska 32, 02-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Warszawa: Wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala
Numer ogłoszenia: 53618 - 2016; data zamieszczenia: 10.03.2016
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 43420 - 2016r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Szpital Kliniczny im. Ks. Anny Mazowieckiej, ul. Karowa 2, 00-315 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5966160, faks 022 5966474, 8279354.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż widocznej konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala do nośności ogniowej R30, będących zamówieniem dodatkowym do zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala im. ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2 na podstawie przekazanej przez Zamawiającego dokumentacji technicznej. Wszystkie roboty objęte zamówieniem muszą być wykonane zgodnie z przepisami, w szczególności Prawa budowlanego, ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz dokumentacji projektowej..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.03.2016.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- WARBUD S.A., {Dane ukryte}, 02-672 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 66883,56 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
79290,81
Oferta z najniższą ceną:
79290,81
/ Oferta z najwyższą ceną:
79290,81
Waluta:
PLN .
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Stan faktyczny Zamawiający wskazał, iż w zatwierdzonym do realizacji projekcie budowlanym i wykonawczym dla realizowanego zadania inwestycyjnego pt. Rozbudowa i modernizacja budynków Szpitala im. Ks. Anny Mazowieckiej w Warszawie przy ul. Karowej 2, z powierzchni poddasza wyodrębnionych było kilka pomieszczeń stanowiących oddzielne strefy pożarowe w obrębie wentylatorowni. Część poddasza w której zlokalizowane są wspomniane pomieszczenia nie została objęta inwentaryzacją architektoniczno - budowlaną, a tym samym opracowaniem projektowym, ponieważ w założeniu nie miała być poddana przebudowie. Projektant założył, że przegrody ograniczające te pomieszczenia posiadają odporność ogniową REI60 i pozostaną w niezmienionym stanie i lokalizacji. W trakcie wykonywania robót budowlanych, po dokonaniu miejscowych odkrywek w obrębie ścian wydzielających pomieszczenia wentylatorowni stwierdzono, że te w obecnym stanie nie spełniają wymaganej przepisami klasy odporności ogniowej EI30. W związku z powyższym, we wrześniu 2014 r. sporządzono Aneks do Ekspertyzy Technicznej w zakresie ochrony przeciwpożarowej budynku Szpitala Klinicznego im. Ks. Anny Mazowieckiej, który zniósł dotychczasowy podział poddasza części A na kilka stref pożarowych (A5, A6, APT4) zmieniając go w jedną strefę, oznaczoną jako APT4, na co Mazowiecki Komendant Wojewódzki Państwowej Straży Pożarnej, po rozpatrzeniu Aneksu do Ekspertyzy..., postanowieniem WZ.5595/350/2014 z dnia 26.01.2015 r. wyraził zgodę. Mając na uwadze powyższe, Zamawiający wskazał, iż zachodzi konieczność wykonania zabezpieczenia przeciwpożarowego drewnianej konstrukcji dachu na całej powierzchni poddasza, włącznie z obszarem, który wcześniej nie był objęty zakresem przebudowy. Niewykonanie prac w tym zakresie, może skutkować negatywną opinią ze strony PSP, a tym samym uniemożliwić zakończenie realizacji umowy podstawowej i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie obiektu. Stan prawny W niniejszej sprawie zastosowanie znajdą przepisy ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 2164), zwanej dalej PZP. Zgodnie z art. 67 ust.1 pkt 5 lit. a i b ustawy PZP: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 5) w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Zamawiający, przygotowując postępowanie o udzielenie zamówienia na wykonanie robót, polega na projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót sporządzonych przez osoby uprawnione do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w zakresie projektowania. Zgodnie z art. 20 ust. 1 pkt 1a ustawy z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 1409 z późn. zm.), zwanej dalej PB projektant jest obowiązany zapewnić udział innych projektantów w specjalnościach wykraczających poza zakres jego osobistych uprawnień oraz na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 2 w/w ustawy PB uzyskać opinie, uzgodnienia i sprawdzenia rozwiązań projektowych, wymagane odrębnymi przepisami. Jeśli to konieczne, projektant na podstawie art. 20 ust. 2 ustawy Prawo budowlane jest zobowiązany zapewnić sprawdzenie projektu architektoniczno-budowlanego pod względem zgodności z przepisami, w tym techniczno-budowlanymi, przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane do projektowania bez ograniczeń w odpowiedniej specjalności. Po sporządzeniu projektu projektant, projektanci współpracujący i osoby sprawdzające dołączają oświadczenia o sporządzeniu projektu budowlanego zgodnie z obowiązującymi przepisami oraz zasadami wiedzy technicznej. Oświadczenia projektantów i osób sprawdzających są dla zamawiającego wiążące. Zamawiający w świetle przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych nie ma uprawnień do zmiany treści projektu, z wyjątkiem uprawnień zastrzeżonych umową o dzieło. Po zgłoszeniu budowy lub uzyskaniu pozwolenia na budowę projekt może być zmieniony w zakresie niepowodującym istotnych odstępstw od zatwierdzonego projektu budowlanego lub innych warunków. Listę istotnych odstępstw podano w art. 36a ust. 5 ustawy Prawo budowlane. Po zgłoszeniu gotowości wykonanych robót budowlanych do odbioru końcowego do dokumentacji projektowej z naniesionymi zmianami dołącza się oświadczenie kierownika budowy zawierające potwierdzenie projektantów i inspektorów nadzoru inwestorskiego o nieistotnym charakterze dokonanych zmian (art. 57 ust. 2 w zw. z art. 57 ust. 1 pkt 2 lit. a ustawy Prawo budowlane). Projekt budowlany i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót są sporządzane (art. 34 ustawy Prawo budowlane) na podstawie decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu, jeżeli jest wymagana zgodnie z przepisami o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym lub w pozwoleniu, o którym mowa w art. 23 i art. 23a ustawy z dnia 21 marca 1991 r. o obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej i administracji morskiej (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 934). Projekt powinien zawierać dodatkowo: - projekt zagospodarowania działki lub terenu, sporządzony na aktualnej mapie, obejmujący: określenie granic działki lub terenu, usytuowanie, obrys i układy istniejących i projektowanych obiektów budowlanych, sieci uzbrojenia terenu, sposób odprowadzania lub oczyszczania ścieków, układ komunikacyjny i układ zieleni, ze wskazaniem charakterystycznych elementów, wymiarów, rzędnych i wzajemnych odległości obiektów, w nawiązaniu do istniejącej i projektowanej zabudowy terenów sąsiednich; - w zależności od potrzeb, wyniki badań geologiczno-inżynierskich oraz geotechniczne warunki posadowienia obiektów budowlanych. Również sporządzenie map z zasobu geodezyjnego i kartograficznego oraz opracowanie wyników badań geologiczno-inżynierskich i geotechnicznych wykorzystywanych podczas projektowania wymaga od ich autorów posiadania uprawnień do pełnienia samodzielnych funkcji w rozumieniu ustawy z dnia 17 maja 1989 r. - Prawo geodezyjne i kartograficzne (t.j. Dz. U. z 2015 r. poz. 520 z późn. zm.) oraz właściwych kwalifikacji geologicznych w rozumieniu ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze (t.j. Dz. U. z 2015 r., poz. 196 z późn. zm.). Gdy zamawiający na podstawie art. 34 ust. 5 PB przed wydaniem pozwolenia na budowę dodatkowo uzyskał odrębną decyzję o zatwierdzeniu projektu, nie będzie miał tym bardziej podstaw do podważania rzetelności dokumentacji projektowej. W tej sytuacji należy stwierdzić, że wszelkie wady, braki lub niezgodności projektu bądź specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, które ujawnią się dopiero po przejęciu terenu budowy i rozpoczęciu robót stanowią przesłankę do udzielenia zamówień dodatkowych. Wymienione wady lub niezgodności projektu ze stanem faktycznym stwierdzonym na terenie budowy należy zaliczyć do okoliczności, których zamawiający nie mógł przewidzieć na etapie postępowania o zamówienie i przed podpisaniem umowy, ponieważ zgodnie z przepisami prawa budowlanego jest zobowiązany polegać na profesjonalizmie osób odpowiadających za sporządzenie projektu, jego sprawdzenie oraz akceptację w drodze uprzedniego zatwierdzenia projektu przez właściwy organ lub w drodze wydania pozwolenia na budowę albo wstrzymania się od sprzeciwu lub zgłoszenia zastrzeżeń. Biorąc zatem powyższe pod uwagę należy wskazać, iż zostały spełnione wszystkie wymagane przesłanki wynikające z treści powołanego przepisu uzasadniające zamiar udzielenia zamówienia dodatkowego, a mianowicie: 1) udzielenie zamówienia dodatkowego nastąpi poprzez zaproszenie do negocjacji obecnego Wykonawcy zamówienia podstawowego tj. Warbud S.A. z siedzibą w Warszawie przy ul. Domaniewskiej 32, 2) zamówienie dodatkowe nie przekroczy wartości 50% zamówienia podstawowego, 3) wykonanie prac związanych z zabezpieczeniem ppoż. widocznej konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala do nośności ogniowej R30 jest niezbędne do prawidłowego zakończenia zamówienia podstawowego, bowiem Szpital nie uzyska pozwolenia na użytkowanie budynku bez wykonania wskazanego zakresu prac, 4) Wykonanie prac związanych z zabezpieczeniem ppoż. widocznej konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala do nośności ogniowej R30 nie było możliwe do przewidzenia na etapie prac projektowych, bowiem z zakresu prac została w ogóle wyłączona część poddasza budynku i projektant przyjął istniejące zabezpieczenie ppoż. za prawidłowe i zgodne z przepisami. 5) Oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego spowodowałoby poniesienie dodatkowych niewspółmiernych kosztów. Zatrudnienie kolejnego wykonawcy robót podwoiłoby koszty pośrednie związane z prowadzenie budowy i jej zabezpieczeniem oraz spowodowałyby poniesienie dodatkowych kosztów związanych z koniecznością koordynacji prac dwóch wykonawców. 6) Wykonanie prac przewidzianych do realizacji w ramach zamówienia dodatkowego uniemożliwia zakończenie realizacji wszystkich prac przewidzianych do wykonania w ramach inwestycji i uzyskanie pozwolenia na użytkowanie. Spełnienie na całym poddaszu warunków ochrony p.poż. pozwala na dokonanie odbioru pomieszczeń i przystąpienie do ich użytkowania.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 4342020160 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2016-02-25 |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.szpitalkarowa.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
45000000-7 | Roboty budowlane |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Wykonanie robót budowlanych związanych z zabezpieczeniem p.poż konstrukcji drewnianej na poddaszu budynku Szpitala | WARBUD S.A. Warszawa | 2016-03-10 | 79 290,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2016-03-10 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 450000007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 79 291,00 zł Minimalna złożona oferta: 79 291,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 79 291,00 zł Maksymalna złożona oferta: 79 291,00 zł |