Świadczenie kompleksowego doradztwa dla strony publicznej przy przygotowaniu i realizacji pilotażowego projektu partnerstwa publiczno-prywatnego sektora efektywności energetycznej. - polska-warszawa: usługi w zakresie doradztwa prawnego
Opis przedmiotu przetargu: 1. przedmiotem zamówienia jest zapewnienie kompleksowego doradztwa (prawnego, ekonomiczno finansowego oraz technicznego) dla strony publicznej przy przygotowaniu i realizacji projektu partnerstwa publiczno prywatnego z sektora efektywności energetycznej realizowanego w formule ppp (zwanego dalej projektem), podzielonego na następujące etapy 1) etap i – analizy przedrealizacyjne i badanie rynku; 2) etap ii – ogłoszenie o zamówieniu publicznym; 3) etap iii – ocena wniosków o dopuszczenie; 4) etap iv – przygotowanie do dialogu z wykonawcami; 5) etap v – dialog z wykonawcami i przygotowanie zaproszenia do składania ofert; 6) etap vi – składanie i ocena ofert; 7) etap vii – przygotowanie podręcznika zarządzania umową o partnerstwie publiczno prywatnym; 8) etap viii – przygotowanie i zawarcie umowy o partnerstwie publiczno prywatnym; 9) etap ix – zamknięcie finansowe projektu; 10) etap x – przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej koniecznej do pozyskania finansowania z funduszy ue. zamawiający planuje realizację przedmiotu zamówienia w odniesieniu do projektu pod nazwą „poprawa właściwości energetycznych budynków wojewódzkiego szpitala specjalistycznego nr 5 im. św. barbary w sosnowcu”, zwanego dalej „projektem”. w zakres przedmiotu zamówienia wchodzi przygotowanie przez wykonawcę i dostarczenie do zamawiającego materiałów pisemnych (w wersji papierowej oraz elektronicznej) związanych z przedmiotem doradztwa, w szczególności a) analiz, opracowań, notatek, prezentacji, zestawień, projektów umów, harmonogramów i in.; b) projektów dokumentów związanych z procedurą zamówienia publicznego na rzecz wyboru partnera prywatnego; c) notatek sprawozdawczych; d) raportów z poszczególnych etapów; e) sprawozdań rozliczeniowych. w zakres przedmiotu doradztwa wchodzi również udział w spotkaniach i szkoleniach organizowanych przez/na rzecz zamawiającego lub promotora. ii.1.6)
TI | Tytuł | Polska-Warszawa: Usługi w zakresie doradztwa prawnego |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 409177-2014 |
PD | Data publikacji | 02/12/2014 |
OJ | Dz.U. S | 232 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | - - Usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 1 - Ministerstwo lub inny organ państwowy lub federalny |
HA | EU Institution | - |
DS | Dokument wysłany | 27/11/2014 |
DT | Termin | 22/12/2014 |
NC | Zamówienie | 4 - Usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 3 - Ogłoszenie o zamówieniu |
RP | Legislacja | Z - Nie określono |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie |
PC | Kod CPV | 66171000 - Doradztwo finansowe 71310000 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane 79111000 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego 79210000 - Usługi księgowe i audytorskie 79221000 - Usługi w zakresie doradztwa podatkowego 79311410 - Ocena wpływu ekonomicznego 79313000 - Realizacja usług kontrolnych |
OC | Pierwotny kod CPV | 66171000 - Doradztwo finansowe 71310000 - Doradcze usługi inżynieryjne i budowlane 79111000 - Usługi w zakresie doradztwa prawnego 79210000 - Usługi księgowe i audytorskie 79221000 - Usługi w zakresie doradztwa podatkowego 79311410 - Ocena wpływu ekonomicznego 79313000 - Realizacja usług kontrolnych |
RC | Kod NUTS | PL |
IA | Adres internetowy (URL) | www.mir.gov.pl |
DI | Podstawa prawna | Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE) |
Polska-Warszawa: Usługi w zakresie doradztwa prawnego
2014/S 232-409177
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
Osoba do kontaktów: Grzegorz Kubski
00-926 Warszawa
POLSKA
Faks: +48 222738922
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: www.mir.gov.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju
ul. Wspólna 2/4
Osoba do kontaktów: Grzegorz Kubski
00-926 Warszawa
POLSKA
Faks: +48 222738922
Adres internetowy: www.mir.gov.pl
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 11: Usługi konsultacyjne w zakresie zarządzania [6] i usługi z nimi związane
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Polska.
Kod NUTS PL
1) etap I – Analizy przedrealizacyjne i badanie rynku;
2) etap II – Ogłoszenie o zamówieniu publicznym;
3) etap III – Ocena wniosków o dopuszczenie;
4) etap IV – Przygotowanie do dialogu z wykonawcami;
5) etap V – Dialog z wykonawcami i przygotowanie zaproszenia do składania ofert;
6) etap VI – Składanie i ocena ofert;
7) etap VII – Przygotowanie podręcznika zarządzania umową o partnerstwie publiczno-prywatnym;
8) etap VIII – Przygotowanie i zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym;
9) etap IX – Zamknięcie finansowe Projektu;
10) etap X – Przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej koniecznej do pozyskania finansowania z funduszy UE.
Zamawiający planuje realizację przedmiotu zamówienia w odniesieniu do projektu pod nazwą „Poprawa właściwości energetycznych budynków Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 im. Św. Barbary w Sosnowcu”, zwanego dalej „Projektem”.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi przygotowanie przez wykonawcę i dostarczenie do Zamawiającego materiałów pisemnych (w wersji papierowej oraz elektronicznej) związanych z przedmiotem doradztwa, w szczególności:
a) analiz, opracowań, notatek, prezentacji, zestawień, projektów umów, harmonogramów i in.;
b) projektów dokumentów związanych z procedurą zamówienia publicznego na rzecz wyboru partnera prywatnego;
c) notatek sprawozdawczych;
d) raportów z poszczególnych etapów;
e) sprawozdań rozliczeniowych.
W zakres przedmiotu doradztwa wchodzi również udział w spotkaniach i szkoleniach organizowanych przez/na rzecz Zamawiającego lub Promotora.
79111000, 66171000, 79311410, 79313000, 79210000, 79221000, 71310000
1) etap I – Analizy przedrealizacyjne i badanie rynku;
2) etap II – Ogłoszenie o zamówieniu publicznym;
3) etap III – Ocena wniosków o dopuszczenie;
4) etap IV – Przygotowanie do dialogu z wykonawcami;
5) etap V – Dialog z wykonawcami i przygotowanie zaproszenia do składania ofert;
6) etap VI – Składanie i ocena ofert;
7) etap VII – Przygotowanie podręcznika zarządzania umową o partnerstwie publiczno-prywatnym;
8) etap VIII – Przygotowanie i zawarcie umowy o partnerstwie publiczno-prywatnym;
9) etap IX – Zamknięcie finansowe Projektu;
10) etap X – Przygotowanie dokumentacji aplikacyjnej koniecznej do pozyskania finansowania z funduszy UE.
Zamawiający planuje realizację przedmiotu zamówienia w odniesieniu do projektu pod nazwą „Poprawa właściwości energetycznych budynków Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego nr 5 im. Św. Barbary w Sosnowcu”, zwanego dalej „Projektem”.
W zakres przedmiotu zamówienia wchodzi przygotowanie przez wykonawcę i dostarczenie do Zamawiającego materiałów pisemnych (w wersji papierowej oraz elektronicznej) związanych z przedmiotem doradztwa, w szczególności:
a) analiz, opracowań, notatek, prezentacji, zestawień, projektów umów, harmonogramów i in.;
b) projektów dokumentów związanych z procedurą zamówienia publicznego na rzecz wyboru partnera prywatnego;
c) notatek sprawozdawczych;
d) raportów z poszczególnych etapów;
e) sprawozdań rozliczeniowych.
W zakres przedmiotu doradztwa wchodzi również udział w spotkaniach i szkoleniach organizowanych przez/na rzecz Zamawiającego lub Promotora.
Szacunkowa wartość bez VAT: 879 404 PLN
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
6.2 Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) pieniądzu,
b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
c) gwarancjach bankowych,
d) gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 29.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275).
6.3 Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy zamawiającego:
Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju BGK O. w Warszawie Nr rachunku 95 1130 1017 0020 0846 9720 0004, z adnotacją „wadium – numer sprawy BDG-V-281-89-GK/14”
Zaleca się dołączenie do oferty kserokopii dokumentu potwierdzającego dokonanie przelewu.
6.4 Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
6.5 W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (wykonawcy), beneficjenta gwarancji (zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
b) kwotę gwarancji,
c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”,
d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych.
Zamawiający nie dopuszcza możliwości umieszczenia w treści gwarancji klauzuli dotyczącej pośrednictwa podmiotów trzecich.
6.6 W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia).
6.7 Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
6.8 Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy.
6.9 Zamawiający zwraca wadium wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy (o ile jest wymagane).
6.10 Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert.
6.11 Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego.
6.12 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
6.13 Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
6.14 Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
6.15 Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 ustawy wykonawców, którzy nie wniosą wadium w określonym terminie i prawidłowej formie lub złożą wadliwe wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą lub w sytuacji, o której mowa w art. 46 ust. 3 ustawy.
Powyższa numeracja punktów odpowiada numeracji przyjętej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
4.1.1. spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 1 ustawy, dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający nie precyzuje sposobu dokonywania oceny spełniania ww. warunku.
4.1.2 spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie usługę lub usługi polegające na:
A. Kompetencje ekonomiczno-finansowe:
przygotowaniu w zakresie finansowym analiz ekonomiczno-finansowych (w zakresie analizy wykonalności i rozwiązań alternatywnych, analizy finansowej wraz z zestawieniem przepływów pieniężnych, analizy ekonomicznej, analizy wrażliwości oraz analizy ryzyk) dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych co najmniej 25 000 000 PLN netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich i dla co najmniej jednego projektu w prowadzonym postępowaniu na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego złożono co najmniej jedną ważną ofertę. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
B. Kompetencje prawne
I. po stronie publicznej:
1. przygotowaniu w zakresie prawnym dokumentacji postępowań na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego, w tym co najmniej:
— warunków udziału w postępowaniu,
— istotnych postanowień umowy,
— kryteriów oceny ofert wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego,
oraz
2. udziale, jako doradca zamawiającego, w ww. postępowaniach, w których złożono co najmniej jedną ważną ofertę, na podstawie:
a) ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.),
dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 000 000 zł netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach, na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego jako doradca ww. podmiotu, który złożył w ww. postępowaniu ważną ofertę, na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.),
dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 000 000 PLN netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
C. Kompetencje techniczne
przygotowaniu w zakresie technicznym:
I. po stronie publicznej:
1. analiz dokumentacji technicznej posiadanej przez zamawiającego, oceny rozwiązań alternatywnych i wskazaniu najkorzystniejszego rozwiązania, weryfikacji i aktualizacji dokumentacji technicznej pod kątem wykonalności zadania inwestycyjnego i osiągnięcia założonych oszczędności mediów (energii, wody);
oraz
2. udziale w postępowaniach, na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego jako doradca zamawiającego, w którym złożono co najmniej jedną ważną ofertę;
dla co najmniej trzech projektów polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach jako doradca wykonawcy/partnera prywatnego/koncesjonariusza, który złożył ważną ofertę dla co najmniej trzech projektów polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
4.1.3 spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy, dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem doradców składającym się z co najmniej trzech osób.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca dysponować będzie ekspertami, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, nabyli doświadczenie zawodowe w obszarach: ekonomiczno-finansowym, prawnym i technicznym, pozwalające spełnić poniższe warunki.
1. Ekspert ds. ekonomiczno-finansowych:
Co najmniej jedna osoba wchodząca w skład zespołu i posiadająca wykształcenie wyższe ekonomiczne musi posiadać doświadczenie polegające na przygotowaniu analiz ekonomiczno-finansowych (w zakresie analizy wykonalności i rozwiązań alternatywnych, analizy finansowej wraz z zestawieniem przepływów pieniężnych, analizy ekonomicznej, analizy wrażliwości oraz analizy ryzyk) dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych netto co najmniej 25 000 000 PLN każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich i dla co najmniej jednego projektu w prowadzonym postępowaniu na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego złożono co najmniej jedną ważną ofertę.
2. Ekspert ds. prawnych:
Co najmniej jedna osoba wchodząca w skład zespołu i posiadająca wykształcenie wyższe prawnicze musi posiadać doświadczenie określone poniżej, polegające na:
I. po stronie publicznej:
przygotowaniu dokumentacji postępowań, w tym co najmniej:
— warunków udziału w postępowaniu,
— istotnych postanowień umowy,
— kryteriów oceny wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego,
oraz udziale w ww. postępowaniach jako doradca na rzecz zamawiającego (w postępowaniu złożono co najmniej jedną ważną ofertę) na wybór wykonawcy, partnera prywatnego lub instytucji finansowej dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych netto co najmniej 25 000 000 PLN każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Przez umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym należy rozumieć długoterminowy kontrakt dotyczący wspólnej realizacji przedsięwzięcia opartej na podziale zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym, w którym wynagrodzenie partnera prywatnego pochodzi w większości od końcowych użytkowników usług, tzn. w którym strona publiczna nie dokonuje regularnych płatności na rzecz partnera prywatnego lub jego wynagrodzenie opiera się na faktycznej dostępności przedmiotu partnerstwa publiczno-prywatnego tj. strona publiczna dokonuje regularnych płatności na rzecz strony prywatnej zapewniając większość przychodów partnera prywatnego.
Wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego dla jednego z ww. projektów musi być przeprowadzony na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r., Nr 19, poz. 101, z późn. zm.).
Ponadto co najmniej jedno z ww. postępowań na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego musi być przeprowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., poz. 223 nr 1655 z późn. zm.).
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza lub instytucji finansowej jako doradca jednego z ww. podmiotów, który złożył ważną ofertę, dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 000 000 zł netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Przez umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym należy rozumieć długoterminowy kontrakt dotyczący wspólnej realizacji przedsięwzięcia opartej na podziale zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym, w którym wynagrodzenie partnera prywatnego pochodzi w większości od końcowych użytkowników usług, tzn. w którym strona publiczna nie dokonuje regularnych płatności na rzecz partnera prywatnego lub jego wynagrodzenie opiera się na faktycznej dostępności przedmiotu partnerstwa publiczno-prywatnego tj. strona publiczna dokonuje regularnych płatności na rzecz strony prywatnej zapewniając większość przychodów partnera prywatnego.
Wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego dla jednego z ww. projektów musi być przeprowadzony na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r., Nr 19, poz. 101, z późn. zm.).
Ponadto co najmniej jedno z postępowań na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego musi być przeprowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., poz. 223 nr 1655 z późn. zm.).
3. Ekspert ds. technicznych:
Co najmniej jedna osoba wchodząca w skład zespołu posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej lub instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, musi posiadać doświadczenie polegające na:
I po stronie publicznej:
a) przygotowaniu w zakresie technicznym założeń i struktury (tj. dokumentacji technicznej, analiz technicznych i rozwiązań alternatywnych) oraz
b) udziale jako doradca w postępowaniu (w postępowaniu złożono co najmniej jedną ważną ofertę) na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza,
dla co najmniej trzech projektów infrastrukturalnych polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej.
Wybór wykonawcy lub partnera prywatnego dla ww. projektów musi być przeprowadzony na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.).
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniu jako doradca na rzecz wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza, który złożył ważną ofertę w postępowaniu na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza, dla co najmniej trzech projektów infrastrukturalnych polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dn. 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
Wybór wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza dla co najmniej 1 z ww. projektów musi być przeprowadzony na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.).
4. Kierownik Zespołu Doradców:
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika zespołu doradczego, która posiada łącznie co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu/koordynowaniu zespołem lub zespołami ekspertów świadczącymi usługi doradztwa prawnego, ekonomiczno-finansowego lub technicznego dla projektów infrastrukturalnych. Kierownikiem może być jeden z ekspertów wchodzących w skład zespołu doradczego.
4.1.4 spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczący sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Zamawiający nie precyzuje opisu dokonywania oceny spełnienia tego warunku.
4.1.5 nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy.
4.2 Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków.
4.3 Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo w formie pisemnej (oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza) należy dołączyć do oferty.
4.4 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, warunki określone w pkt od 4.1.1 do 4.1.4 musi spełniać co najmniej jeden wykonawca lub wszyscy wykonawcy łącznie, warunek określony w punkcie 4.1.5 musi spełniać każdy wykonawca z osobna.
4.5 Zamawiający dokona oceny spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia/nie spełnia, na podstawie oświadczeń i dokumentów złożonych przez wykonawcę wraz z ofertą, wymienionych i opisanych w Rozdziale 5 SIWZ.
4.6 Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy wykonawców, którzy nie wykażą spełniania warunków udziału w postępowaniu.
4.7 Zamawiający wykluczy z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2a ustawy wykonawców w stosunku do, których zamawiający wykaże zaistnienie przesłanek wymienionych w niniejszym przepisie.
5.1 W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w Rozdziale 4 oraz wykazania braku podstaw do wykluczenia, wykonawcy muszą złożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty:
5.1.1 Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, w zakresie wskazanym w Rozdziale 4, pkt. 4.1.1. – 4.1.4 SIWZ – sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ.
5.1.2 Wykaz wykonanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane należycie.
Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ.
Za główne usługi uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt 4.1.2 SIWZ, tj. usługi polegające na:
A. Kompetencje ekonomiczno-finansowe
przygotowaniu w zakresie finansowym analiz ekonomiczno-finansowych (w zakresie analizy wykonalności i rozwiązań alternatywnych, analizy finansowej wraz z zestawieniem przepływów pieniężnych, analizy ekonomicznej, analizy wrażliwości oraz analizy ryzyk) dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych co najmniej 25 000 000 PLN netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich i dla co najmniej jednego projektu w prowadzonym postępowaniu na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego złożono co najmniej jedną ważną ofertę.
B. Kompetencje prawne
I. po stronie publicznej:
1. przygotowaniu w zakresie prawnym dokumentacji postępowań na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego, w tym co najmniej:
— warunków udziału w postępowaniu,
— istotnych postanowień umowy,
— kryteriów oceny ofert wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego,
oraz
2. udziale, jako doradca zamawiającego, w ww. postępowaniach, w których złożono co najmniej jedną ważną ofertę, na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.),
dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 0000 000 zł netto) każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach, na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego jako doradca ww. podmiotu, który złożył w ww. postępowaniu ważną ofertę, na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.),
dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 000 000 zł netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
C. Kompetencje techniczne
przygotowaniu w zakresie technicznym:
I. po stronie publicznej:
1. analiz dokumentacji technicznej posiadanej przez zamawiającego, oceny rozwiązań alternatywnych i wskazaniu najkorzystniejszego rozwiązania, weryfikacji i aktualizacji dokumentacji technicznej pod kątem wykonalności zadania inwestycyjnego i osiągnięcia założonych oszczędności mediów (energii, wody);
oraz
2. udziale w postępowaniach, na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego jako doradca zamawiającego, w którym złożono co najmniej jedną ważną ofertę;
dla co najmniej trzech projektów polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach jako doradca wykonawcy/partnera prywatnego/koncesjonariusza, który złożył ważną ofertę dla co najmniej trzech projektów polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są:
— poświadczenie,
— oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeśli wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie głównych usług zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających czy usługi te zostały wykonane należycie.
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz głównych usług lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane należycie budzą wątpliwości zamawiającego, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu.
5.1.3 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ.
5.1.4 Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy – sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 4 do SIWZ.
5.1.5 Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, tj. w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz.U. Nr 50, poz. 331 z późn. zm.) albo informację, o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej, sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 5 do SIWZ.
Zamawiający zwróci się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy, istniejących między przedsiębiorcami, w celu ustalenia czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy.
5.1.6 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.1.7 Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.1.8 Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.1.9 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania, dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
5.1.10 Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.2 Jeżeli wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Z zobowiązania lub innych dokumentów potwierdzających udostępnienie zasobów przez inne podmioty musi bezspornie i jednoznacznie wynikać w szczególności:
a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
5.3 Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w:
a) pkt 5.1.6 – 5.1.8 i 5.1.10 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert,
b) pkt 5.1.9 - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa pkt 5.3a lub b, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Terminy określone w pkt 5.3a lub b stosuje się odpowiednio.
5.4 Dokumenty sporządzone w języku obcym muszą być złożone wraz z tłumaczeniami na język polski.
5.5 W przypadku wnoszenia oferty przez wykonawców występujących wspólnie, wykonawcy muszą złożyć oświadczenia i dokumenty, o których mowa w niniejszym Rozdziale, z tym, że dokumenty wymienione w pkt 5.1.4 – 5. 1.10 (i odpowiednio pkt 5.3) należy złożyć dla każdego wykonawcy.
5.6 Dokumenty, o których mowa w pkt 5.1.1, 5.1.5 i 5.2 należy złożyć w formie oryginału, zaś dokumenty, o których mowa w pkt 5.1.2 – 5.1.4, 5.1.6 – 5.1.10 oraz 5.3, należy złożyć w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez wykonawcę.
5.7 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów, mogą być poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty.
5.8 Ilekroć w SIWZ, a także w załącznikach do SIWZ występuje wymóg podpisywania dokumentów lub oświadczeń lub też potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, należy przez to rozumieć że oświadczenia i dokumenty te powinny być opatrzone podpisem (podpisami) osoby (osób) uprawnionej (uprawnionych) do reprezentowania wykonawcy, zgodnie z zasadami reprezentacji wskazanymi we właściwym rejestrze lub osobę (osoby) upoważnioną do reprezentowania wykonawcy na podstawie pełnomocnictwa.
5.9 Podpisy wykonawcy na oświadczeniach i dokumentach muszą być złożone w sposób pozwalający zidentyfikować osobę podpisującą. Zaleca się opatrzenie podpisu pieczątką z imieniem i nazwiskiem osoby podpisującej.
5.10 W przypadku potwierdzania dokumentów za zgodność z oryginałem, na dokumentach tych muszą się znaleźć podpisy wykonawcy, według zasad, o których mowa w pkt 5.8 i 5.9 oraz klauzula „za zgodność z oryginałem”. W przypadku dokumentów wielostronicowych, należy poświadczyć za zgodność z oryginałem każdą stronę dokumentu, ewentualnie poświadczenie może znaleźć się na jednej ze stron wraz z informacją o liczbie poświadczanych stron.
5.11 Pełnomocnictwo, o którym mowa w pkt 5.8 w formie oryginału lub kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez notariusza należy dołączyć do oferty.
Powyższa numeracja punktów odpowiada numeracji przyjętej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy:
4.1.2 spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy, dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał należycie usługę lub usługi polegające na:
A. Kompetencje ekonomiczno-finansowe
przygotowaniu w zakresie finansowym analiz ekonomiczno-finansowych (w zakresie analizy wykonalności i rozwiązań alternatywnych, analizy finansowej wraz z zestawieniem przepływów pieniężnych, analizy ekonomicznej, analizy wrażliwości oraz analizy ryzyk) dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych co najmniej 25 000 000 PLN netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich i dla co najmniej jednego projektu w prowadzonym postępowaniu na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego złożono co najmniej jedną ważną ofertę. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
B. Kompetencje prawne
I. po stronie publicznej:
1. przygotowaniu w zakresie prawnym dokumentacji postępowań na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego, w tym co najmniej:
— warunków udziału w postępowaniu,
— istotnych postanowień umowy,
— kryteriów oceny ofert wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego,
oraz
2. udziale, jako doradca zamawiającego, w ww. postępowaniach, w których złożono co najmniej jedną ważną ofertę, na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.),
dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 000 000 zł netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach, na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego jako doradca ww. podmiotu, który złożył w ww. postępowaniu ważną ofertę, na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.),
dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 000 000 zł netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
C. Kompetencje techniczne
przygotowaniu w zakresie technicznym:
I. po stronie publicznej:
1. analiz dokumentacji technicznej posiadanej przez zamawiającego, oceny rozwiązań alternatywnych i wskazaniu najkorzystniejszego rozwiązania, weryfikacji i aktualizacji dokumentacji technicznej pod kątem wykonalności zadania inwestycyjnego i osiągnięcia założonych oszczędności mediów (energii, wody);
oraz
2. udziale w postępowaniach, na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego jako doradca zamawiającego, w którym złożono co najmniej jedną ważną ofertę;
dla co najmniej trzech projektów polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach jako doradca wykonawcy/partnera prywatnego/koncesjonariusza, który złożył ważną ofertę dla co najmniej trzech projektów polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
4.1.3 spełniają warunek określony w art. 22 ust. 1 pkt 3 ustawy, dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował zespołem doradców składającym się z co najmniej trzech osób.
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca dysponować będzie ekspertami, którzy w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, nabyli doświadczenie zawodowe w obszarach: ekonomiczno-finansowym, prawnym i technicznym, pozwalające spełnić poniższe warunki.
1. Ekspert ds. ekonomiczno-finansowych
Co najmniej jedna osoba wchodząca w skład zespołu i posiadająca wykształcenie wyższe ekonomiczne musi posiadać doświadczenie polegające na przygotowaniu analiz ekonomiczno-finansowych (w zakresie analizy wykonalności i rozwiązań alternatywnych, analizy finansowej wraz z zestawieniem przepływów pieniężnych, analizy ekonomicznej, analizy wrażliwości oraz analizy ryzyk) dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych netto co najmniej 25 000 000 PLN każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich i dla co najmniej jednego projektu w prowadzonym postępowaniu na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego złożono co najmniej jedną ważną ofertę.
2. Ekspert ds. prawnych
Co najmniej jedna osoba wchodząca w skład zespołu i posiadająca wykształcenie wyższe prawnicze musi posiadać doświadczenie określone poniżej, polegające na:
I. po stronie publicznej:
przygotowaniu dokumentacji postępowań, w tym co najmniej:
— warunków udziału w postępowaniu,
— istotnych postanowień umowy,
— kryteriów oceny wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego,
oraz udziale w ww. postępowaniach jako doradca na rzecz zamawiającego (w postępowaniu złożono co najmniej jedną ważną ofertę) na wybór wykonawcy, partnera prywatnego lub instytucji finansowej dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych netto co najmniej 25 000 000 PLN każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Przez umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym należy rozumieć długoterminowy kontrakt dotyczący wspólnej realizacji przedsięwzięcia opartej na podziale zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym, w którym wynagrodzenie partnera prywatnego pochodzi w większości od końcowych użytkowników usług, tzn. w którym strona publiczna nie dokonuje regularnych płatności na rzecz partnera prywatnego lub jego wynagrodzenie opiera się na faktycznej dostępności przedmiotu partnerstwa publiczno-prywatnego tj. strona publiczna dokonuje regularnych płatności na rzecz strony prywatnej zapewniając większość przychodów partnera prywatnego.
Wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego dla jednego z ww. projektów musi być przeprowadzony na podstawie:
a)ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r., Nr 19, poz. 101, z późn. zm.).
Ponadto co najmniej jedno z ww. postępowań na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego musi być przeprowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., poz. 223 nr 1655 z późn. zm.).
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza lub instytucji finansowej jako doradca jednego z ww. podmiotów, który złożył ważną ofertę, dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 000 000 PLN netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym. Przez umowę o partnerstwie publiczno-prywatnym należy rozumieć długoterminowy kontrakt dotyczący wspólnej realizacji przedsięwzięcia opartej na podziale zadań i ryzyk pomiędzy podmiotem publicznym i partnerem prywatnym, w którym wynagrodzenie partnera prywatnego pochodzi w większości od końcowych użytkowników usług, tzn. w którym strona publiczna nie dokonuje regularnych płatności na rzecz partnera prywatnego lub jego wynagrodzenie opiera się na faktycznej dostępności przedmiotu partnerstwa publiczno-prywatnego tj. strona publiczna dokonuje regularnych płatności na rzecz strony prywatnej zapewniając większość przychodów partnera prywatnego.
Wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego dla jednego z ww. projektów musi być przeprowadzony na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r., Nr 19, poz. 101, z późn. zm.).
Ponadto co najmniej jedno z postępowań na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego musi być przeprowadzone w trybie dialogu konkurencyjnego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29.1.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2007 r., poz. 223 nr 1655 z późn. zm.).
3. Ekspert ds. technicznych
Co najmniej jedna osoba wchodząca w skład zespołu posiadająca uprawnienia budowlane bez ograniczeń w specjalności: konstrukcyjno-budowlanej lub architektonicznej lub instalacyjnej w zakresie sieci instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, odpowiadające wymaganiom określonym w ustawie Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub przepisów nie będących prawem krajowym, musi posiadać doświadczenie polegające na:
I. po stronie publicznej:
a) przygotowaniu w zakresie technicznym założeń i struktury (tj. dokumentacji technicznej, analiz technicznych i rozwiązań alternatywnych) oraz
b) udziale jako doradca w postępowaniu (w postępowaniu złożono co najmniej jedną ważną ofertę) na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza,
dla co najmniej trzech projektów infrastrukturalnych polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej.
Wybór wykonawcy lub partnera prywatnego dla ww. projektów musi być przeprowadzony na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.).
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniu jako doradca na rzecz wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza, który złożył ważną ofertę w postępowaniu na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza, dla co najmniej trzech projektów infrastrukturalnych polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dn. 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
Wybór wykonawcy lub partnera prywatnego lub koncesjonariusza dla co najmniej 1 z ww. projektów musi być przeprowadzony na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz.U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz.U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.).
4. Kierownik Zespołu Doradców
Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą, która będzie pełniła funkcję kierownika zespołu doradczego, która posiada łącznie co najmniej 3 lata doświadczenia w kierowaniu/koordynowaniu zespołem lub zespołami ekspertów świadczącymi usługi doradztwa prawnego, ekonomiczno-finansowego lub technicznego dla projektów infrastrukturalnych. Kierownikiem może być jeden z ekspertów wchodzących w skład zespołu doradczego.
5.1.1 Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 ustawy, w zakresie wskazanym w Rozdziale 4, pkt. 4.1.1. – 4.1.4 SIWZ – sporządzone według wzoru stanowiącego Załącznik wzoru stanowiącego Załącznik Nr 3 do SIWZ.
5.1.2 Wykaz wykonanych głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane należycie.
Wykaz należy sporządzić według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 6 do SIWZ.
Za główne usługi uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w pkt 4.1.2 SIWZ, tj. usługi polegające na:
A. Kompetencje ekonomiczno-finansowe
przygotowaniu w zakresie finansowym analiz ekonomiczno-finansowych (w zakresie analizy wykonalności i rozwiązań alternatywnych, analizy finansowej wraz z zestawieniem przepływów pieniężnych, analizy ekonomicznej, analizy wrażliwości oraz analizy ryzyk) dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych co najmniej 25 000 000 PLN netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich i dla co najmniej jednego projektu w prowadzonym postępowaniu na wybór wykonawcy lub partnera prywatnego złożono co najmniej jedną ważną ofertę.
B. Kompetencje prawne
I. po stronie publicznej:
1. przygotowaniu w zakresie prawnym dokumentacji postępowań na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego, w tym co najmniej:
— warunków udziału w postępowaniu,
— istotnych postanowień umowy,
— kryteriów oceny ofert wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego,
oraz
2. udziale, jako doradca zamawiającego, w ww. postępowaniach, w których złożono co najmniej jedną ważną ofertę, na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.),
dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 0000 000 PLN netto) każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7.7.1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach, na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego jako doradca ww. podmiotu, który złożył w ww. postępowaniu ważną ofertę, na podstawie:
a) ustawy z dnia 19.12.2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 100 z późn. zm.) lub
b) ustawy z dnia 9.1.2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r. Nr 19, poz. 101, z późn. zm.),
dla co najmniej dwóch projektów infrastrukturalnych o wartości nakładów inwestycyjnych 25 000 000 PLN netto każdy, w tym dla co najmniej jednego projektu podpisano umowę o dofinansowanie ze środków funduszy europejskich. Przez projekt infrastrukturalny Zamawiający rozumie inwestycję polegającą na wykonaniu robót budowlanych w rozumieniu art. 3 pkt 7 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2010 r., Nr 243, poz. 1623, z późn. zm.).
C. Kompetencje techniczne
przygotowaniu w zakresie technicznym:
I. po stronie publicznej:
1. analiz dokumentacji technicznej posiadanej przez zamawiającego, oceny rozwiązań alternatywnych i wskazaniu najkorzystniejszego rozwiązania, weryfikacji i aktualizacji dokumentacji technicznej pod kątem wykonalności zadania inwestycyjnego i osiągnięcia założonych oszczędności mediów (energii, wody);
oraz
2. udziale w postępowaniach, na wybór wykonawcy lub koncesjonariusza lub partnera prywatnego jako doradca zamawiającego, w którym złożono co najmniej jedną ważną ofertę;
dla co najmniej trzech projektów polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
II. lub po stronie prywatnej:
udziale w postępowaniach jako doradca wykonawcy/partnera prywatnego/koncesjonariusza, który złożył ważną ofertę dla co najmniej trzech projektów polegających na poprawie efektywności energetycznej w rozumieniu ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów (Dz. U. z 2008 r., poz. 223, nr 1459 z późn. zm. oraz Dz. U. z 2014 r., poz. 712), o wartości nakładów inwestycyjnych brutto co najmniej 10 000 000 PLN każdy, w tym co najmniej dwa projekty dotyczyły przedsięwzięcia termomodernizacyjnego budynków użyteczności publicznej, w rozumieniu art. 2 pkt 2) ustawy z dnia 21.11.2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.
Dowodami potwierdzającymi czy usługi zostały wykonane należycie są:
— poświadczenie,
— oświadczenie wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. Jeśli wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie głównych usług zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów potwierdzających czy usługi te zostały wykonane należycie.
W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz głównych usług lub dowody potwierdzające czy usługi zostały wykonane należycie budzą wątpliwości zamawiającego, zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio zamawiającemu.
5.1.3 Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych i doświadczenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – sporządzony według wzoru stanowiącego Załącznik Nr 7 do SIWZ.
Powyższa numeracja punktów odpowiada numeracji przyjętej w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Sekcja IV: Procedura
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena brutto. Waga 50
2. Jakość opinii. Waga 25
3. Metodologia. Waga 25
Wstępne ogłoszenie informacyjne
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2014/S 78-136307 z dnia 19.4.2014
Miejscowość:
Warszawa.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Program Operacyjny Pomoc Techniczna.
Krajowa Izba Odwoławcza
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 224587801
Faks: +48 224587800
2. Środki ochrony prawnej przysługują wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy.
3. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy.
4. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy czynności zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy.
5. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
7. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą faksu.
8. Odwołanie w postępowaniu wnosi się w następujących terminach:
a) w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane za pomocą faksu; w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w formie pisemnej.
b) odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, oraz wobec postanowień SIWZ wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia SIWZ na stronie internetowej.
c) odwołanie wobec czynności innych niż określone pkt a) i b) wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
9. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
10. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby zamawiającego.
11. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 40917720141 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2014-12-02 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 723 dni |
Wadium: | 10000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 333 333 PLN - 500 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 0 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.mir.gov.pl |
Informacja dostępna pod: | Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju ul. Wspólna 2/4, warszawa, woj. nierozpoznano |
Okres związania ofertą: | 60 dni |
Kody CPV
66171000-9 | (3) Doradztwo finansowe | |
79111000-5 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego |