Warszawa: Świadczenie usług prawniczych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie


Numer ogłoszenia: 397214 - 2010; data zamieszczenia: 06.12.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie, ul. Żelazna 79, 00-875 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6209001/06 w. 157, faks 022 6209001/06 w. 157


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Usługi prawnicze dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemiologicznej w Warszawie od dnia 01.01.2011 r do dnia 31.12.2011 r. W szczególności: * Sprawdzanie i parafowanie projektów decyzji administracyjnych, * Pisemne opiniowanie projektów decyzji i aktów wewnętrznych Stacji, * Ustne lub pisemne opiniowanie wszelkich zagadnień związanych z wykonywaniem przez Stację jej ustawowych obowiązków, * Opiniowanie (ustne lub pisemne) wszelkich zagadnień z zakresu prawa pracy oraz, w razie potrzeby we wszelkich zagadnieniach prawnych związanych z działalnością Stacji, * Przygotowywanie kierowanych przez Stację do Sądu akt postępowań administracyjnych i innych, * Reprezentowanie Stacji w postępowaniach przed sądami i organami administracji państwowej, * Udostępnianie Stacji treści aktów prawnych, * Pełnienie dyżurów w siedzibach Stacji a w czasie ich trwania wydawanie opinii ustnych lub pisemnych w zakresie bieżących spraw Stacji..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest stała obsługa prawna Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie, w której zakres wchodzi między innymi: sprawdzanie i parafowanie projektów decyzji administracyjnych, ustne lub pisemne opiniowanie wszelkich zagadnień związanych z wykonywaniem przez Stację jej ustawowych obowiązków, reprezentowanie Stacji w postępowaniach przed sądami i organami administracji państwowej, pełnienie dyżurów w siedzibach stacji, a w czasie ich trwania wydawanie opinii ustnych lub pisemnych w zakresie bieżących spraw stacji oraz konsultowanie prawidłowości wykonywania przez Stację jej obowiązków jako organu prowadzącego postępowania karne. Wskazane wyżej usługi prawnicze, na mocy rozporządzenia Prezesa rady ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. (Dz. U. z dnia 28 stycznia 2010 r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych zasady wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia i zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust.1 lub art. 67 ust.1 ustawy przesłanek. Wspomnieć w tym miejscu należy, że na podstawie art.5 ust. 1b PZP, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co zgodnie z formułowanym w piśmiennictwie poglądem oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art.5 ust.1a ustawy. Wobec powyższego, warto zauważyć, że działania polegające na reprezentacji WSSE w Warszawie przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust.1b ustawy normy, zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki Kancelarii prawniczej, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Stacji. Kancelaria ta reprezentuje Stację w wielu trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana pełnomocnika na tym etapie ich zaawansowania byłaby niecelowa. Nadto, dotychczasowy pełnomocnik w sposób należyty wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów, w których występuje Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Warszawie. W odniesieniu natomiast do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej Kancelarii, zastosowanie znajduje art.5 ust.1a ustawy Prawo zamówień publicznych, z którego wynika, że zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art.62 ust.1 lub art.67 ust.1 PZP. Wskazać należy, że przy dokonywaniu zamówienia na obsługę prawną Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie dochodzi do realizacji hipotezy powyższego przepisu. Otóż, we wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego- w tym wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadniając trafność przyjętego stanowiska, przede wszystkim podnieść należy fakt, iż usługi prawnicze dla WSSE w Warszawie mają charakter niestandardowy i wymagają wręcz eksperckiej wiedzy w dziedzinie prawa i postępowania administracyjnego. Wskazać w tym miejscu wypadnie, że Kancelaria Prawnicza, która dotychczas obsługiwała Stację jest podmiotem wyspecjalizowanym w tych dziedzinach prawa. Nadto jest doskonale zaznajomiona ze specyfiką i potrzebami WSSE w Warszawie w przedmiotowej dziedzinie. Dodatkowo, doświadczenie zdobyte przez Kancelarię w ciągu wieloletniej obsługi Stacji w znacznym stopniu ułatwia i przyspiesza wykonywanie zadań WSSE w Warszawie, zatem zmiana podmiotu świadczącego usługi prawne mogłaby spowodować wiele problemów organizacyjnych i skutkować brakiem należytej ochrony praw i interesów Skarbu Państwa, reprezentowanego przez WSSE w Warszawie. Nadto, Stacja prowadzi aktualnie wiele postępowań administracyjnych, które od strony prawnej nadzoruje właśnie Kancelaria, której postanowiono powierzyć obsługę na kolejny rok. Warto zaznaczyć, że postępowanie administracyjne ma pewien swoisty rytm i niezwykle istotnym jego elementem jest ciągłość oraz trzymanie się z góry przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem zmiana podmiotu obsługującego Stację mogłaby spowodować problemu również na tym polu. Kolejnym argumentem przemawiającym za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące zamawiającego z wykonującym zamówienie. Wskazać należy, że Kancelaria, która aktualnie zajmuje się obsługą zamawiającego cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie konkretnych spraw. Warto również zwrócić uwagę, że Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna jest podmiotem powołanym do realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, zatem szczególnie ważna, ze względu na wagę powierzonych jej czynności jest ciągłość ich realizacji, która z całą pewnością zostałaby zachwiana w razie powierzenia obsługi prawnej innemu niż zaproponowany podmiotowi, chociażby z uwagi na fakt, iż wymagałaby długiego okresu adaptacyjno przystosowawczego. W kontekście rozważanego problemu nie można również zapominać, że tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny oraz zdecydowanie szybszy od jakiegokolwiek trybu przetargowego uregulowanego w PZP, zatem zastosowanie go jest zgodne z zasadą oszczędnego dokonywania wydatków. Nadto, warto wskazać, że właściciel Kancelarii, której zlecono wykonania zamówienia dysponuje szeregiem opracowanych przez siebie wzorów dokumentów, decyzji i pism, które są wykorzystywane w codziennej działalności Stacji, a do których prawa autorskie przysługują wyłącznie autorowi. Wobec powyższego, mając na uwadze przydatność tych opracowań, należy wskazać, że zmiana podmiotu obsługującego stację implikowałaby konieczność opracowania nowych, używanych przez Stację wzorów, co jest procesem niezwykle długotrwałym i kosztownym. Zatem, działanie takie jest wprost sprzeczne ze sformułowaną w art.5 ust.1a pkt1) ustawy Prawo zamówień publicznych zasadą wydatkowania środków publicznych. Ostatnią kwestią, której powołanie zamawiający uznaje z niezbędne jest zagadnienie związku zachodzącego między bieżącą obsługą Stacji a jej reprezentacją przed Sądami- głównie WSA. Otóż, biorąc pod uwagę specyfikę modelu polskiego postępowania sądowoadministracyjnego wskazać należy, że sprawy, w których wzmiankowana Kancelaria reprezentuje WSSE, ze swej istoty wymagają znajomości zagadnień będących ich przedmiotem na etapie postępowania administracyjnego, w związku z czym, ze wszech miar nierozsądnym byłoby powoływanie dwóch różnych podmiotów do realizacji tych zadań- jednego do bieżącej obsługi Stacji, drugiego do reprezentowania jej przed Sądem. Takie działanie zwiększyłyby znacznie ilość środków, które należałoby przeznaczyć na obsługę prawną Stacji. Mając na uwadze przedstawione powyżej argumenty warto podkreślić, że zastosowanie innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu nie jest w stanie zagwarantować Stacji należytej obsługi prawnej na kolejny rok kalendarzowy. W szczególności grozi ryzykiem nieterminowego czy wręcz niezadowalającego wykonywania zadań WSSE oraz poważnym zwiększeniem wydatkowanych na obsługę Stacji kwot, co z kolei kłóci się z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, którą kierował się Zamawiający, mając na uwadze eliminację strat w mieniu publicznym.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Ryszard Zbigniew Kuciński Kancelaria Prawnicza Ryszard Kuciński Radca Prawny., ul. Bagatela 10, lok. 11, 00-585 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Warszawa: Świadczenie usług prawniczych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie


Numer ogłoszenia: 10549 - 2011; data zamieszczenia: 11.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 397214 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Warszawie, ul. Żelazna 79, 00-875 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 6209001/06 w. 157, faks 022 6209001/06 w. 157.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Usługi prawnicze dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie od dnia 01.01.2011 r. do 31.12.2011 r..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
29.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • KANCELARIA PRAWNICZA RYSZARD KUCIŃSKI RADCA PRAWNY, {Dane ukryte}, 00-585 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 196721,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    210000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    210000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    210000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest stała obsługa prawna Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie, w której zakres wchodzi między innymi: sprawdzanie i parafowanie projektów decyzji administracyjnych, ustne lub pisemne opiniowanie wszelkich zagadnień związanych z wykonywaniem przez Stację jej ustawowych obowiązków, reprezentowanie Stacji w postępowaniach przed sądami i organami administracji państwowej, pełnienie dyżurów w siedzibach stacji, a w czasie ich trwania wydawanie opinii ustnych lub pisemnych w zakresie bieżących spraw stacji oraz konsultowanie prawidłowości wykonywania przez Stację jej obowiązków jako organu prowadzącego postępowania karne. Wskazane wyżej usługi prawnicze, na mocy rozporządzenia Prezesa rady ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. (Dz. U. z dnia 28 stycznia 2010 r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych zasady wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia i zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust.1 lub art. 67 ust.1 ustawy przesłanek. Wspomnieć w tym miejscu należy, że na podstawie art.5 ust. 1b PZP, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, co zgodnie z formułowanym w piśmiennictwie poglądem oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych odpowiednio w art. 67 ust. 1, jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art.5 ust.1a ustawy. Wobec powyższego, warto zauważyć, że działania polegające na reprezentacji WSSE w Warszawie przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust.1b ustawy normy, zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia przy zastosowaniu trybu zamówienia z wolnej ręki Kancelarii prawniczej, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Stacji. Kancelaria ta reprezentuje Stację w wielu trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana pełnomocnika na tym etapie ich zaawansowania byłaby niecelowa. Nadto, dotychczasowy pełnomocnik w sposób należyty wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów, w których występuje Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna w Warszawie. W odniesieniu natomiast do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej Kancelarii, zastosowanie znajduje art.5 ust.1a ustawy Prawo zamówień publicznych, z którego wynika, że zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art.62 ust.1 lub art.67 ust.1 PZP. Wskazać należy, że przy dokonywaniu zamówienia na obsługę prawną Wojewódzkiej Stacji Sanitarno Epidemiologicznej w Warszawie dochodzi do realizacji hipotezy powyższego przepisu. Otóż, we wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego- w tym wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki. Uzasadniając trafność przyjętego stanowiska, przede wszystkim podnieść należy fakt, iż usługi prawnicze dla WSSE w Warszawie mają charakter niestandardowy i wymagają wręcz eksperckiej wiedzy w dziedzinie prawa i postępowania administracyjnego. Wskazać w tym miejscu wypadnie, że Kancelaria Prawnicza, która dotychczas obsługiwała Stację jest podmiotem wyspecjalizowanym w tych dziedzinach prawa. Nadto jest doskonale zaznajomiona ze specyfiką i potrzebami WSSE w Warszawie w przedmiotowej dziedzinie. Dodatkowo, doświadczenie zdobyte przez Kancelarię w ciągu wieloletniej obsługi Stacji w znacznym stopniu ułatwia i przyspiesza wykonywanie zadań WSSE w Warszawie, zatem zmiana podmiotu świadczącego usługi prawne mogłaby spowodować wiele problemów organizacyjnych i skutkować brakiem należytej ochrony praw i interesów Skarbu Państwa, reprezentowanego przez WSSE w Warszawie. Nadto, Stacja prowadzi aktualnie wiele postępowań administracyjnych, które od strony prawnej nadzoruje właśnie Kancelaria, której postanowiono powierzyć obsługę na kolejny rok. Warto zaznaczyć, że postępowanie administracyjne ma pewien swoisty rytm i niezwykle istotnym jego elementem jest ciągłość oraz trzymanie się z góry przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem zmiana podmiotu obsługującego Stację mogłaby spowodować problemu również na tym polu. Kolejnym argumentem przemawiającym za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące zamawiającego z wykonującym zamówienie. Wskazać należy, że Kancelaria, która aktualnie zajmuje się obsługą zamawiającego cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie konkretnych spraw. Warto również zwrócić uwagę, że Wojewódzka Stacja Sanitarno Epidemiologiczna jest podmiotem powołanym do realizacji zadań z zakresu zdrowia publicznego, zatem szczególnie ważna, ze względu na wagę powierzonych jej czynności jest ciągłość ich realizacji, która z całą pewnością zostałaby zachwiana w razie powierzenia obsługi prawnej innemu niż zaproponowany podmiotowi, chociażby z uwagi na fakt, iż wymagałaby długiego okresu adaptacyjno przystosowawczego. W kontekście rozważanego problemu nie można również zapominać, że tryb zamówienia z wolnej ręki jest mniej kosztowny oraz zdecydowanie szybszy od jakiegokolwiek trybu przetargowego uregulowanego w PZP, zatem zastosowanie go jest zgodne z zasadą oszczędnego dokonywania wydatków. Nadto, warto wskazać, że właściciel Kancelarii, której zlecono wykonania zamówienia dysponuje szeregiem opracowanych przez siebie wzorów dokumentów, decyzji i pism, które są wykorzystywane w codziennej działalności Stacji, a do których prawa autorskie przysługują wyłącznie autorowi. Wobec powyższego, mając na uwadze przydatność tych opracowań, należy wskazać, że zmiana podmiotu obsługującego stację implikowałaby konieczność opracowania nowych, używanych przez Stację wzorów, co jest procesem niezwykle długotrwałym i kosztownym. Zatem, działanie takie jest wprost sprzeczne ze sformułowaną w art.5 ust.1a pkt1) ustawy Prawo zamówień publicznych zasadą wydatkowania środków publicznych. Ostatnią kwestią, której powołanie zamawiający uznaje z niezbędne jest zagadnienie związku zachodzącego między bieżącą obsługą Stacji a jej reprezentacją przed Sądami- głównie WSA. Otóż, biorąc pod uwagę specyfikę modelu polskiego postępowania sądowoadministracyjnego wskazać należy, że sprawy, w których wzmiankowana Kancelaria reprezentuje WSSE, ze swej istoty wymagają znajomości zagadnień będących ich przedmiotem na etapie postępowania administracyjnego, w związku z czym, ze wszech miar nierozsądnym byłoby powoływanie dwóch różnych podmiotów do realizacji tych zadań- jednego do bieżącej obsługi Stacji, drugiego do reprezentowania jej przed Sądem. Takie działanie zwiększyłyby znacznie ilość środków, które należałoby przeznaczyć na obsługę prawną Stacji. Mając na uwadze przedstawione powyżej argumenty warto podkreślić, że zastosowanie innego niż zamówienie z wolnej ręki trybu nie jest w stanie zagwarantować Stacji należytej obsługi prawnej na kolejny rok kalendarzowy. W szczególności grozi ryzykiem nieterminowego czy wręcz niezadowalającego wykonywania zadań WSSE oraz poważnym zwiększeniem wydatkowanych na obsługę Stacji kwot, co z kolei kłóci się z zasadą celowego, efektywnego i oszczędnego dokonywania wydatków, którą kierował się Zamawiający, mając na uwadze eliminację strat w mieniu publicznym.

Adres: ul. Żelazna 79, 00-875 Warszawa
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: zp@wsse.waw.pl,
tel: 22 620 90 01 wew. 668, 669,
fax: 22 620 90 01- 06 w. 128
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 39721420100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-12-05
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia:
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Świadczenie usług prawniczych dla Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Warszawie KANCELARIA PRAWNICZA RYSZARD KUCIŃSKI RADCA PRAWNY
Warszawa
2011-01-11 210 000,00