Warszawa: USŁUGI PRAWNICZE


Numer ogłoszenia: 394708 - 2010; data zamieszczenia: 03.12.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centralny Ośrodek Sportu, ul. Łazienkowska 6a, 00-449 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5298742, 5298748, faks 022 529 89 16 , strona internetowa www.walcz.cos.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Zakład Budżetowy (w likwidacji) podległy Ministrowi Sportu i Turystyki.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGI PRAWNICZE.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Usługi prawnicze będące przedmiotem zamówienia będą obejmowały w szczególności: - doradztwo prawne i pomoc prawna w zakresie prawa polskiego oraz wspólnotowego; - przygotowanie opinii prawnych, ekspertyz prawnych, informacji prawnych; - tworzenie, weryfikację i opiniowanie umów, aneksów do umów, porozumień, projektów regulaminów, aktów normatywnych w pełnym zakresie działania zamawiającego; - zastępstwo procesowe zamawiającego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego zamawiającego; - reprezentacja zamawiającego przed organami administracji publicznej (państwowej i samorządowej); - reprezentacja zamawiającego i udział w negocjacjach, mediacjach zmierzających do zawarcia, zmiany albo rozwiązania stosunku prawnego; - sporządzanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa; -opatrywanie dokumentów asygnatą prewencyjną. Usługi prawnicze będą świadczone w siedzibie zamawiającego w wymiarze jednego dnia roboczego w tygodniu w godz. od 8.00 do 15.00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w większej ilości dni i godzin (w zależności od potrzeb zamawiającego i na polecenie Dyrektora). W pozostałym zakresie usługi będą świadczone przy użyciu telefonu, poczty elektronicznej lub faksu we wszystkie dni robocze w godz. od 8.00 do 15.00., a w szczególnie uzasadnionych przypadkach także w innych godzinach. Usługi prawnicze będą świadczone w okresie 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Podstawą prawną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a oraz ust. 1b ustawy. Przedmiotem, bowiem postępowania o udzielenie zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Podstawą faktyczną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki są następujące okoliczności: Zamawiający dokonując wyboru wykonawcy w trybie z wolnej ręki i planując powierzenie kompleksowej obsługi prawnej wybranemu wykonawcy miał na uwadze przewidziane w ustawie o finansach publicznych zasady celowego, oszczędnego i efektywnego wykonywania wydatków publicznych. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest uzyskanie wysokiej, jakości obsługi prawnej oraz wysokiej, jakości i skuteczności zastępstwa procesowego. W tym zakresie wieloletnia współpraca z wieloma osobami świadczącymi usługi prawnicze (adwokatami lub radcami prawnymi) pozwala zamawiającemu na obiektywną, rzeczową i racjonalną ocenę, jakości ich pracy i skuteczności działań. Wynikiem oceny tej pracy jest wola zamawiającego powierzenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego wybranemu wykonawcy, który w ocenie zamawiającego cechuje się profesjonalizmem, rzetelnością, terminowością i skutecznością działań. Pozytywna ocena pracy dotychczasowego wykonawcy znajduje swój wyraz, w jakości świadczonej pomocy prawnej oraz ilości i złożoności procesów sądowych i postępowań egzekucyjnych, które zakończyły się korzystnie dla interesu publicznego. Powyższe ma istotne znaczenie w szczególnym okresie, w jakim znajduje się zamawiający. Trwający proces jego likwidacji z jednoczesnym tworzeniem nowego podmiotu mającego przejąć dotychczasowe zadania zamawiającego wymaga, by w całokształcie czynności faktycznych i prawnych uczestniczyła osoba, której tematyka ww. transformacji jest znana. Ma to istotne znaczenie z uwagi na szereg czynności faktycznych i prawnych, które swój początek będą miały przed likwidacją i po likwidacji zamawiającego oraz po utworzeniu jego następcy prawnego (np. przekształcenia w ramach umów cywilnoprawnych, przekształcenia w ramach stosunków pracowniczych, przekształcenia podmiotowe w postępowaniach sądowych, egzekucyjnych i innych). Reorganizacja zamawiającego wymaga aktywnego udziału osoby świadczącej usługi prawnicze w całym procesie transformacji, od jego początku do chwili jego zakończenia, który to okres wykracza poza rok 2010. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie oszczędności. Wydatki tytułem wynagrodzenia wykonawcy w całości są rekompensowane poziomem świadczonej usługi a także skutecznie dochodzonymi i egzekwowanymi należnościami od dłużników zamawiającego. Ponadto zmiana wykonawcy na wykonawcę, którego praca nie gwarantuje wysokiego poziomu jak dotychczasowego wykonawcy, powodowałby, iż wydatki publiczne byłby marnotrawione. Dodatkową zaletą świadczenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego dotychczasowego wykonawcy jest to, iż zastępstwo procesowe jest wykonywane w ramach wynagrodzenia za doradztwo prawne, a ewentualne wynagrodzenia za te zastępstwo procesowe płacone jest tylko i wyłącznie w przypadku korzystnego rozstrzygnięcia sądowego i wyegzekwowania kosztów zastępstwa procesowego od strony przeciwnej. Tym samym zamawiający nigdy nie ponosi kosztów zastępstwa procesowego, jeśli bowiem zapada orzeczenie korzystne dla zamawiającego to wynagrodzenie wykonawcy pochodzi z wyegzekwowanych kosztów, którymi obciążony jest przeciwnik, jeśli zapada orzeczenie niekorzystne dla zamawiającego to wykonawca nie otrzymuje za to postępowanie wynagrodzenia. Oszczędności w wydatkach publicznych sprowadzają się także w utrzymaniu usługi prawniczej jednego wykonawcy. Podział zamówienia na dwa odrębne zamówienia tj. usługi prawnicze polegające na doradztwie prawnym i osobno na zastępstwo procesowe powodowałoby konieczność wynagradzania dwóch różnych wykonawców tj. dotychczasowego, któremu powierzono by kontynuację toczących się postępowań sądowych i egzekucyjnych, (co jest konieczne z uwagi na znajomość istoty sprawy) oraz nowego wykonawcę, któremu powierzono by pozostałe usługi prawnicze. Przyjęcie konstrukcji jednego wykonawcy w ramach jednego wynagrodzenia jest korzystniejsze i tańsze dla zamawiającego. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu także osiągnięcie dużej efektywności w dokonywaniu wydatków publicznych. Efektywność tu zakładana przejawia się w efektywnym i skutecznym oraz korzystnym dla zamawiającego kontynuowaniu postępowań sądowych i egzekucyjnych wszczętych przy udziale dotychczasowego wykonawcy. Znajomość podłoża sporu, wszelkich uwarunkowań historycznych, specyfiki działania zamawiającego gwarantuje, iż toczące się postępowania sądowe i egzekucyjne zakończą się sukcesem dla zamawiającego. Efektywność, o której mowa w art. 5 ust. 1a ustawy sprowadza się także do efektywności usług świadczonych przez dotychczasowego wykonawcę.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Paweł Węgrzynowski, DWS Legal Solutions, ul. Literacka 45i/3,, 60-461 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


Warszawa: USŁUGI PRAWNICZE


Numer ogłoszenia: 409558 - 2010; data zamieszczenia: 15.12.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 394708 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Centralny Ośrodek Sportu, ul. Łazienkowska 6a, 00-449 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5298742, 5298748, faks 022 529 89 16.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Zakład Budżetowy (w likwidacji) podległy Ministrowi Sportu i Turystyki.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
USŁUGI PRAWNICZE.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Usługi prawnicze będące przedmiotem zamówienia będą obejmowały w szczególności: - doradztwo prawne i pomoc prawna w zakresie prawa polskiego oraz wspólnotowego; - przygotowanie opinii prawnych, ekspertyz prawnych, informacji prawnych; - tworzenie, weryfikację i opiniowanie umów, aneksów do umów, porozumień, projektów regulaminów, aktów normatywnych w pełnym zakresie działania zamawiającego; - zastępstwo procesowe zamawiającego przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego zamawiającego; - reprezentacja zamawiającego przed organami administracji publicznej (państwowej i samorządowej); - reprezentacja zamawiającego i udział w negocjacjach, mediacjach zmierzających do zawarcia, zmiany albo rozwiązania stosunku prawnego; - sporządzanie zawiadomień o podejrzeniu popełnienia przestępstwa; -opatrywanie dokumentów asygnatą prewencyjną. Usługi prawnicze będą świadczone w siedzibie zamawiającego w wymiarze jednego dnia roboczego w tygodniu w godz. od 8.00 do 15.00, a w szczególnie uzasadnionych przypadkach w większej ilości dni i godzin (w zależności od potrzeb zamawiającego i na polecenie Dyrektora). W pozostałym zakresie usługi będą świadczone przy użyciu telefonu, poczty elektronicznej lub faksu we wszystkie dni robocze w godz. od 8.00 do 15.00., a w szczególnie uzasadnionych przypadkach także w innych godzinach.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
09.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Paweł Węgrzynowski, DWS Legal Solutions, {Dane ukryte}, 60-461 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 93600,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    84000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    84000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    84000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Podstawą prawną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki jest art. 5 ust. 1a oraz ust. 1b ustawy. Przedmiotem, bowiem postępowania o udzielenie zamówienia są usługi prawnicze obejmujące doradztwo prawne, zastępstwo procesowe przed sądami lub innymi organami orzekającymi oraz doradztwo prawne w zakresie zastępstwa procesowego. Podstawą faktyczną wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki są następujące okoliczności: Zamawiający dokonując wyboru wykonawcy w trybie z wolnej ręki i planując powierzenie kompleksowej obsługi prawnej wybranemu wykonawcy miał na uwadze przewidziane w ustawie o finansach publicznych zasady celowego, oszczędnego i efektywnego wykonywania wydatków publicznych. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie zamierzonego celu, jakim jest uzyskanie wysokiej, jakości obsługi prawnej oraz wysokiej, jakości i skuteczności zastępstwa procesowego. W tym zakresie wieloletnia współpraca z wieloma osobami świadczącymi usługi prawnicze (adwokatami lub radcami prawnymi) pozwala zamawiającemu na obiektywną, rzeczową i racjonalną ocenę, jakości ich pracy i skuteczności działań. Wynikiem oceny tej pracy jest wola zamawiającego powierzenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego wybranemu wykonawcy, który w ocenie zamawiającego cechuje się profesjonalizmem, rzetelnością, terminowością i skutecznością działań. Pozytywna ocena pracy dotychczasowego wykonawcy znajduje swój wyraz, w jakości świadczonej pomocy prawnej oraz ilości i złożoności procesów sądowych i postępowań egzekucyjnych, które zakończyły się korzystnie dla interesu publicznego. Powyższe ma istotne znaczenie w szczególnym okresie, w jakim znajduje się zamawiający. Trwający proces jego likwidacji z jednoczesnym tworzeniem nowego podmiotu mającego przejąć dotychczasowe zadania zamawiającego wymaga, by w całokształcie czynności faktycznych i prawnych uczestniczyła osoba, której tematyka ww. transformacji jest znana. Ma to istotne znaczenie z uwagi na szereg czynności faktycznych i prawnych, które swój początek będą miały przed likwidacją i po likwidacji zamawiającego oraz po utworzeniu jego następcy prawnego (np. przekształcenia w ramach umów cywilnoprawnych, przekształcenia w ramach stosunków pracowniczych, przekształcenia podmiotowe w postępowaniach sądowych, egzekucyjnych i innych). Reorganizacja zamawiającego wymaga aktywnego udziału osoby świadczącej usługi prawnicze w całym procesie transformacji, od jego początku do chwili jego zakończenia, który to okres wykracza poza rok 2010. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu osiągnięcie oszczędności. Wydatki tytułem wynagrodzenia wykonawcy w całości są rekompensowane poziomem świadczonej usługi a także skutecznie dochodzonymi i egzekwowanymi należnościami od dłużników zamawiającego. Ponadto zmiana wykonawcy na wykonawcę, którego praca nie gwarantuje wysokiego poziomu jak dotychczasowego wykonawcy, powodowałby, iż wydatki publiczne byłby marnotrawione. Dodatkową zaletą świadczenia pomocy prawnej i zastępstwa procesowego dotychczasowego wykonawcy jest to, iż zastępstwo procesowe jest wykonywane w ramach wynagrodzenia za doradztwo prawne, a ewentualne wynagrodzenia za te zastępstwo procesowe płacone jest tylko i wyłącznie w przypadku korzystnego rozstrzygnięcia sądowego i wyegzekwowania kosztów zastępstwa procesowego od strony przeciwnej. Tym samym zamawiający nigdy nie ponosi kosztów zastępstwa procesowego, jeśli bowiem zapada orzeczenie korzystne dla zamawiającego to wynagrodzenie wykonawcy pochodzi z wyegzekwowanych kosztów, którymi obciążony jest przeciwnik, jeśli zapada orzeczenie niekorzystne dla zamawiającego to wykonawca nie otrzymuje za to postępowanie wynagrodzenia. Oszczędności w wydatkach publicznych sprowadzają się także w utrzymaniu usługi prawniczej jednego wykonawcy. Podział zamówienia na dwa odrębne zamówienia tj. usługi prawnicze polegające na doradztwie prawnym i osobno na zastępstwo procesowe powodowałoby konieczność wynagradzania dwóch różnych wykonawców tj. dotychczasowego, któremu powierzono by kontynuację toczących się postępowań sądowych i egzekucyjnych, (co jest konieczne z uwagi na znajomość istoty sprawy) oraz nowego wykonawcę, któremu powierzono by pozostałe usługi prawnicze. Przyjęcie konstrukcji jednego wykonawcy w ramach jednego wynagrodzenia jest korzystniejsze i tańsze dla zamawiającego. W ramach powyższych zasad wybór wybranego wykonawcy gwarantuje zamawiającemu także osiągnięcie dużej efektywności w dokonywaniu wydatków publicznych. Efektywność tu zakładana przejawia się w efektywnym i skutecznym oraz korzystnym dla zamawiającego kontynuowaniu postępowań sądowych i egzekucyjnych wszczętych przy udziale dotychczasowego wykonawcy. Znajomość podłoża sporu, wszelkich uwarunkowań historycznych, specyfiki działania zamawiającego gwarantuje, iż toczące się postępowania sądowe i egzekucyjne zakończą się sukcesem dla zamawiającego. Efektywność, o której mowa w art. 5 ust. 1a ustawy sprowadza się także do efektywności usług świadczonych przez dotychczasowego wykonawcę

Adres: Spała, ul. Mościckiego 6, 97215 Inowłódz
woj. łódzkie
Dane kontaktowe: email: cosspala@spala.cos.pl
tel: 044 724-23-46
fax: +48 225298916
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 39470820100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-12-02
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.walcz.cos.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
USŁUGI PRAWNICZE Paweł Węgrzynowski, DWS Legal Solutions
Poznań
2010-12-15 84 000,00