PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ W RAMACH SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA - II POSTĘPOWANIE
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń w ramach następujących sieci współpracy i samokształcenia: a) Sieć nr 1 : Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki b) Sieć nr 2: Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych c) Sieć nr 3: Dyrektorzy szkół i przedszkoli d) Sieć nr 4: Pedagodzy i psycholodzy szkolni e) Sieć nr 5: Doradcy zawodowi f) Sieć nr 6: Nauczyciele przedszkoli g) Sieć nr 7: Nowoczesne technologie TIK h) Sieć nr 8: Wychowawcy Sieć współpracy i samokształcenia to zespół nauczycieli z różnych szkół/ przedszkoli którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, szczególnie w zakresie rozwiązywania problemów i dzielenia się doświadczeniami. Między spotkaniami pracują na platformie internetowej udostępnionej przez Ośrodek Rozwoju i Edukacji. 2. Spotkania w ramach sieci współpracy i samokształcenia organizowane są w ramach realizacji projektu pn. Wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli z terenu powiatu śremskiego poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli. 3. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. 4. Głównym celem projektu jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie śremskim poprzez stworzenie planów wspomagania spójnych z rozwojem szkół i przedszkoli, z terenu powiatu śremskiego, w obszarach wymagających szczególnego wsparcia. Projekt trwa dwa lata, tj. od 01.08.2013r. do 31.07.2015r. 5. Zamówienie dzieli się na 18 części: 1) Część zamówienia nr I: Przeprowadzenie szkolenia pn. Motywowanie uczniów do nauki w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki Szkolenie z zakresu: - czynników motywujących do nauki - metody pracy zwiększające motywację uczniów - ocenianie uczniów, jako jedna z form motywowania do pracy Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 2) Część zamówienia nr II: Przeprowadzenie szkolenia pn. Diagnozowanie potrzeb i możliwości uczniów w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki Szkolenie z zakresu: - rozpoznawania potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów - sposoby/ metody diagnozowania zdolności i umiejętności matematycznych uczniów - sposoby przygotowania uczniów o różnych uzdolnieniach do jednakowego egzaminu zewnętrznego Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 3) Część zamówienia nr III: Przeprowadzenie szkolenia pn. Indywidualizacja procesu nauczania w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki Szkolenie z zakresu: - metody pozwalające na indywidualizację nauczania podczas pracy z liczną grupą - sposoby organizowania lekcji, pozwalające na jednoczesną pracę z uczniem zdolnym i słabym - metody pracy korzystnie wpływające na uczniów zdolnych i słabych Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 4) Część zamówienia nr IV: Przeprowadzenie szkolenia pn. Wykorzystanie TIK podczas lekcji w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki Szkolenie z zakresu: - zasady pracy i sposoby korzystania z tablicy interaktywnej podczas lekcji matematyki - poznanie programu Geogebra i jego zastosowanie podczas lekcji - korzystanie z platform edukacyjnych wspierających nauczanie matematyki Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 5) Część zamówienia nr V: Przeprowadzenie szkolenia pn. Doświadczenia na lekcjach fizyki w ramach sieci nr 2 pn. Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych Szkolenie z zakresu prezentacji prostych doświadczeń fizycznych z wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, zgodnych z podstawą programową dla szkoły podstawowej i gimnazjum, możliwych do wykonania przez każdego ucznia na lekcji, bądź w formie pracy domowej. Szkolenie ma mieć formę warsztatów, w związku z powyższym Wykonawca musi dysponować zestawem demonstracyjnym oraz co najmniej 10 zestawami doświadczalnymi dla nauczycieli. Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; łącznie 4 godziny - 2 spotkania po 2-godziny zegarowe 6) Część zamówienia nr VI: Przeprowadzenie szkolenia pn. Doświadczenia na lekcjach biologii w ramach sieci nr 2 pn. Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych Szkolenie z zakresu prezentacji prostych doświadczeń, eksperymentów i obserwacji biologicznych z wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, zgodnych z podstawą programową dla szkoły podstawowej i gimnazjum, możliwych do wykonania przez każdego ucznia na lekcji, bądź w formie pracy domowej. Szkolenie ma mieć formę warsztatów, w związku z powyższym Wykonawca musi dysponować zestawem demonstracyjnym oraz co najmniej 10 zestawami doświadczalnymi dla nauczycieli. Termin realizacji: luty - marzec 2015r.; łącznie 4 godziny - 2 spotkania po 2-godziny zegarowe 7) Część zamówienia nr VII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Zapoznanie się ze zmianami w prawie oświatowym po 1 stycznia 2014r. w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli Szkolenie z zakresu: - analizy zmian jakie wchodzą w życie w prawie oświatowym - wypracowanie wzorów dokumentacji w ww. zakresie Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 8) Część zamówienia nr VIII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Rozwój umiejętności dyrektora jako przywódcy grupy w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli Szkolenie z zakresu: - rozwój pożądanych umiejętności komunikacyjnych - budowanie pozytywnego wizerunku dyrektora jako lidera zespołu - kształcenie umiejętności prowadzenia mediacji w sytuacjach kryzysowych - kształcenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami - skuteczne scalanie zespołu - budowanie odpowiedniego klimatu oraz motywowanie do wspólnych działań Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 9) Część zamówienia nr IX: Przeprowadzenie szkolenia pn. Motywowanie rodziców do szerszej współpracy i kontaktów ze szkołą/ przedszkolem w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli Szkolenie z zakresu: - skuteczne techniki komunikacji z rodzicami - skuteczne metody i techniki powodujące wzrost frekwencji rodziców na zebraniach oraz wzrost zaangażowania się rodziców w życie szkoły - wzrost umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej dyrektor - rodzic - rozmowy z trudnym rodzicem - kształtowanie pozytywnego wizerunku poprzez kontakty z rodzicami Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 10) Część zamówienia nr X: Przeprowadzenie szkolenia pn. Kształcenie umiejętności skutecznego monitorowania realizacji podstawy programowej w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli Szkolenie z zakresu: - sposoby monitorowania realizacji podstawy programowej - wypracowanie narzędzi do monitorowania realizacji podstawy programowej Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 11) Część zamówienia nr XI: Przeprowadzenie szkolenia pn. Budowanie relacji z rodzicami. Budowanie strategii pracy z uczniem przejawiającym trudności w zachowaniu w ramach sieci nr 4 pn. Pedagodzy i psycholodzy szkolni Szkolenie z zakresu: - przygotowanie się do rozmowy z rodzicami - konstruowanie schematu postępowania z rodzicami w sytuacji trudnego zachowania dziecka - wypracowanie kwestionariuszy, wywiadów: przygotowanie się do rozmowy z rodzicem, strategia pracy z trudnym klientem, praca z oporem rodzica, zachęcanie do zmiany - tworzenie programu pracy z uczniem z trudnościami w zachowaniu, planowanie pracy na poziomie - tworzenie harmonogramu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu z uwzględnieniem pracy zespołowej, włączanie nauczycieli i rodziców w program pracy - rozwijanie umiejętności pracy zespołowej: budowanie zespołu, role w zespole, komunikacja w zespole, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 6 godzin - 3 spotkania 2-godziny zegarowe 12) Część zamówienia nr XII: Przeprowadzenie szkoleń pn. Czynniki wyboru ścieżki zawodowej na różnych poziomach nauczania. Czynniki sukcesu na rynku pracy i sposoby poruszania się po nim w ramach sieci nr 5 pn. Doradcy zawodowi Szkolenie z zakresu: - badania predyspozycji zawodowych uczniów na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej - poznawanie siebie pod kątem wyboru zawodu , szkoły i pracy zawodowej - poznanie świata zawodów oraz wymagań związanych z pracą w wybranych zawodach - analiza wiedzy i umiejętności z zakresu poruszania się po rynku pracy Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 10 godzin - 5 spotkań 2-godziny zegarowe 13) Część zamówienia nr XIII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Jak rozmawiać z rodzicami w ramach sieci nr 6 pn. Nauczyciele przedszkoli Szkolenie z zakresu: - przygotowanie się do rozmowy z rodzicami - konstruowanie schematu postępowania z rodzicami w sytuacji trudnego zachowania dziecka - tworzenie modelowych scenariuszy na spotkanie z rodzicami; - tworzenie programu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu, planowanie pracy przedszkola i grupy z uwzględnieniem pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu - tworzenie harmonogramu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu z uwzględnieniem pracy zespołowej Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 6 godzin - 3 spotkania 2-godziny zegarowe 14) Część zamówienia nr XIV: Przeprowadzenie szkoleń w ramach sieci nr 7 pn. Nowoczesne technologie TIK Szkolenie z zakresu: - platforma Moodle: obsługa funkcjonalności platformy, wykorzystanie platformy do pracy nauczyciela, e-nauczanie (4 godziny) - obróbka filmu: montaż nagrań z aparatów telefonicznych, kamer i zdjąć, darmowe oprogramowania montażowe i ich możliwości (2 godziny) - arkusz kalkulacyjny: zastosowanie arkusza do tworzenia zestawień wyników nauczania, praktyczne przykłady zadań z arkusza na lekcje np.: matematyki, zestawień statystycznych na biologię , geografię (2 godziny) Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 8 godzin - 4 spotkania 2-godziny zegarowe 15) Część zamówienia nr XV: Przeprowadzenie szkoleń pn. Rozwój kompetencji wychowawczych w zakresie współpracy z rodzicami w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy Szkolenie z zakresu: - skuteczne zachęcania rodziców do uczestnictwa w zebraniach i angażowania się w życie szkoły - prowadzenie zebrań z rodzicami aby chętnie w nich uczestniczyli - rozmów z rodzicem trudnym Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 16) Część zamówienia nr XVI: Przeprowadzenie szkolenia pn. Poszerzenie kompetencji wychowawczych w zakresie pełnienia funkcji wychowawcy w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy Szkolenie z zakresu: - rola wychowawcy w procesie kształcenia i wychowania - bycie autorytetem dla ucznia - radzenia sobie z porażką wychowawczą - granice jakich wychowawca nie może przekroczyć - skuteczne narzędzia do rozpoznania predyspozycji, zachowań, charakterów uczniów - skuteczne nauczenie dzieci właściwych metod uczenia się Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 17) Część zamówienia nr XVII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Poszerzenie wiedzy w zakresie uzależnień, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy Szkolenie z zakresu: - zachowania uczniów mogące świadczyć o uzależnieniu - przepisy prawne odnoszące się do przemocy w sieci, które powinien znać wychowawca - właściwe reagowanie w sytuacjach zaistniałej cyberprzemocy (przykłady i odniesienie do prawa) - skuteczne podnoszenie świadomości uczniów i ich rodziców na temat zagrożeń w sieci i konsekwencji prawych związanych z cyberprzemocą - bezpieczne korzystanie z Internetu Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 18) Część zamówienia nr XVIII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Poznanie skutecznych metod motywowania uczniów do działań oraz przekonanie, że warto być kulturalnym człowiekiem w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy Szkolenie z zakresu: - atrakcyjne dla ucznia przedstawienia pojęcia kulturalnego człowieka - przekonanie uczniów, że kultura osobista jest bardzo ważna w codziennym życiu - skuteczne zachęcanie, motywowanie uczniów do aktywności na rzecz szkoły lub środowiska lokalnego Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe Zamawiający dopuszcza złożenia oferty na jedną, kilka, bądź wszystkie części zamówienia. 6. Dodatkowe informacje: a) szkolenia mają odbywać się poza obowiązkowym czasem pracy dyrektorów /dyrektorek, nauczycieli/lek; b) terminy (miesiące) są terminami szacunkowymi, orientacyjnymi; po udzieleniu zamówienia w ramach danej części danemu Wykonawcy zostanie opracowany, wspólnie przez Wykonawcę i Zamawiającego harmonogram realizacji umowy; c) szkolenia w ramach sieci będą odbywać się w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Śremie przy ul. Marciniaka 2; d) szkolenie w formie warsztatów będzie oparte o aktywne metody szkoleniowe, angażujące uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników; e) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli; f) Wykonawca, w ramach wynagrodzenia zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe odpowiadające programowi szkolenia, które zostaną zamieszczone na platformie. 7. Obowiązki Wykonawcy zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do siwz.
Śrem: PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ W RAMACH SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA - II POSTĘPOWANIE
Numer ogłoszenia: 385884 - 2014; data zamieszczenia: 25.11.2014
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna , ul. Marciniaka 2, 63-100 Śrem, woj. wielkopolskie, tel. 61 2834864, faks 61 2834864.
Adres strony internetowej zamawiającego:
http://www.poradniasrem.cop.pl/
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: samorządowa jednostka organizacyjna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ W RAMACH SIECI WSPÓŁPRACY I SAMOKSZTAŁCENIA - II POSTĘPOWANIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie szkoleń w ramach następujących sieci współpracy i samokształcenia: a) Sieć nr 1 : Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki b) Sieć nr 2: Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych c) Sieć nr 3: Dyrektorzy szkół i przedszkoli d) Sieć nr 4: Pedagodzy i psycholodzy szkolni e) Sieć nr 5: Doradcy zawodowi f) Sieć nr 6: Nauczyciele przedszkoli g) Sieć nr 7: Nowoczesne technologie TIK h) Sieć nr 8: Wychowawcy Sieć współpracy i samokształcenia to zespół nauczycieli z różnych szkół/ przedszkoli którzy w zorganizowany sposób współpracują ze sobą, szczególnie w zakresie rozwiązywania problemów i dzielenia się doświadczeniami. Między spotkaniami pracują na platformie internetowej udostępnionej przez Ośrodek Rozwoju i Edukacji. 2. Spotkania w ramach sieci współpracy i samokształcenia organizowane są w ramach realizacji projektu pn. Wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli z terenu powiatu śremskiego poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli. 3. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół. 4. Głównym celem projektu jest podniesienie jakości funkcjonowania systemu doskonalenia nauczycieli w powiecie śremskim poprzez stworzenie planów wspomagania spójnych z rozwojem szkół i przedszkoli, z terenu powiatu śremskiego, w obszarach wymagających szczególnego wsparcia. Projekt trwa dwa lata, tj. od 01.08.2013r. do 31.07.2015r. 5. Zamówienie dzieli się na 18 części: 1) Część zamówienia nr I: Przeprowadzenie szkolenia pn. Motywowanie uczniów do nauki w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki Szkolenie z zakresu: - czynników motywujących do nauki - metody pracy zwiększające motywację uczniów - ocenianie uczniów, jako jedna z form motywowania do pracy Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 2) Część zamówienia nr II: Przeprowadzenie szkolenia pn. Diagnozowanie potrzeb i możliwości uczniów w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki Szkolenie z zakresu: - rozpoznawania potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów - sposoby/ metody diagnozowania zdolności i umiejętności matematycznych uczniów - sposoby przygotowania uczniów o różnych uzdolnieniach do jednakowego egzaminu zewnętrznego Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 3) Część zamówienia nr III: Przeprowadzenie szkolenia pn. Indywidualizacja procesu nauczania w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki Szkolenie z zakresu: - metody pozwalające na indywidualizację nauczania podczas pracy z liczną grupą - sposoby organizowania lekcji, pozwalające na jednoczesną pracę z uczniem zdolnym i słabym - metody pracy korzystnie wpływające na uczniów zdolnych i słabych Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 4) Część zamówienia nr IV: Przeprowadzenie szkolenia pn. Wykorzystanie TIK podczas lekcji w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki Szkolenie z zakresu: - zasady pracy i sposoby korzystania z tablicy interaktywnej podczas lekcji matematyki - poznanie programu Geogebra i jego zastosowanie podczas lekcji - korzystanie z platform edukacyjnych wspierających nauczanie matematyki Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 5) Część zamówienia nr V: Przeprowadzenie szkolenia pn. Doświadczenia na lekcjach fizyki w ramach sieci nr 2 pn. Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych Szkolenie z zakresu prezentacji prostych doświadczeń fizycznych z wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, zgodnych z podstawą programową dla szkoły podstawowej i gimnazjum, możliwych do wykonania przez każdego ucznia na lekcji, bądź w formie pracy domowej. Szkolenie ma mieć formę warsztatów, w związku z powyższym Wykonawca musi dysponować zestawem demonstracyjnym oraz co najmniej 10 zestawami doświadczalnymi dla nauczycieli. Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; łącznie 4 godziny - 2 spotkania po 2-godziny zegarowe 6) Część zamówienia nr VI: Przeprowadzenie szkolenia pn. Doświadczenia na lekcjach biologii w ramach sieci nr 2 pn. Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych Szkolenie z zakresu prezentacji prostych doświadczeń, eksperymentów i obserwacji biologicznych z wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, zgodnych z podstawą programową dla szkoły podstawowej i gimnazjum, możliwych do wykonania przez każdego ucznia na lekcji, bądź w formie pracy domowej. Szkolenie ma mieć formę warsztatów, w związku z powyższym Wykonawca musi dysponować zestawem demonstracyjnym oraz co najmniej 10 zestawami doświadczalnymi dla nauczycieli. Termin realizacji: luty - marzec 2015r.; łącznie 4 godziny - 2 spotkania po 2-godziny zegarowe 7) Część zamówienia nr VII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Zapoznanie się ze zmianami w prawie oświatowym po 1 stycznia 2014r. w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli Szkolenie z zakresu: - analizy zmian jakie wchodzą w życie w prawie oświatowym - wypracowanie wzorów dokumentacji w ww. zakresie Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 8) Część zamówienia nr VIII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Rozwój umiejętności dyrektora jako przywódcy grupy w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli Szkolenie z zakresu: - rozwój pożądanych umiejętności komunikacyjnych - budowanie pozytywnego wizerunku dyrektora jako lidera zespołu - kształcenie umiejętności prowadzenia mediacji w sytuacjach kryzysowych - kształcenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami - skuteczne scalanie zespołu - budowanie odpowiedniego klimatu oraz motywowanie do wspólnych działań Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 9) Część zamówienia nr IX: Przeprowadzenie szkolenia pn. Motywowanie rodziców do szerszej współpracy i kontaktów ze szkołą/ przedszkolem w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli Szkolenie z zakresu: - skuteczne techniki komunikacji z rodzicami - skuteczne metody i techniki powodujące wzrost frekwencji rodziców na zebraniach oraz wzrost zaangażowania się rodziców w życie szkoły - wzrost umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej dyrektor - rodzic - rozmowy z trudnym rodzicem - kształtowanie pozytywnego wizerunku poprzez kontakty z rodzicami Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 10) Część zamówienia nr X: Przeprowadzenie szkolenia pn. Kształcenie umiejętności skutecznego monitorowania realizacji podstawy programowej w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli Szkolenie z zakresu: - sposoby monitorowania realizacji podstawy programowej - wypracowanie narzędzi do monitorowania realizacji podstawy programowej Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 11) Część zamówienia nr XI: Przeprowadzenie szkolenia pn. Budowanie relacji z rodzicami. Budowanie strategii pracy z uczniem przejawiającym trudności w zachowaniu w ramach sieci nr 4 pn. Pedagodzy i psycholodzy szkolni Szkolenie z zakresu: - przygotowanie się do rozmowy z rodzicami - konstruowanie schematu postępowania z rodzicami w sytuacji trudnego zachowania dziecka - wypracowanie kwestionariuszy, wywiadów: przygotowanie się do rozmowy z rodzicem, strategia pracy z trudnym klientem, praca z oporem rodzica, zachęcanie do zmiany - tworzenie programu pracy z uczniem z trudnościami w zachowaniu, planowanie pracy na poziomie - tworzenie harmonogramu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu z uwzględnieniem pracy zespołowej, włączanie nauczycieli i rodziców w program pracy - rozwijanie umiejętności pracy zespołowej: budowanie zespołu, role w zespole, komunikacja w zespole, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 6 godzin - 3 spotkania 2-godziny zegarowe 12) Część zamówienia nr XII: Przeprowadzenie szkoleń pn. Czynniki wyboru ścieżki zawodowej na różnych poziomach nauczania. Czynniki sukcesu na rynku pracy i sposoby poruszania się po nim w ramach sieci nr 5 pn. Doradcy zawodowi Szkolenie z zakresu: - badania predyspozycji zawodowych uczniów na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej - poznawanie siebie pod kątem wyboru zawodu , szkoły i pracy zawodowej - poznanie świata zawodów oraz wymagań związanych z pracą w wybranych zawodach - analiza wiedzy i umiejętności z zakresu poruszania się po rynku pracy Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 10 godzin - 5 spotkań 2-godziny zegarowe 13) Część zamówienia nr XIII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Jak rozmawiać z rodzicami w ramach sieci nr 6 pn. Nauczyciele przedszkoli Szkolenie z zakresu: - przygotowanie się do rozmowy z rodzicami - konstruowanie schematu postępowania z rodzicami w sytuacji trudnego zachowania dziecka - tworzenie modelowych scenariuszy na spotkanie z rodzicami; - tworzenie programu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu, planowanie pracy przedszkola i grupy z uwzględnieniem pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu - tworzenie harmonogramu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu z uwzględnieniem pracy zespołowej Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 6 godzin - 3 spotkania 2-godziny zegarowe 14) Część zamówienia nr XIV: Przeprowadzenie szkoleń w ramach sieci nr 7 pn. Nowoczesne technologie TIK Szkolenie z zakresu: - platforma Moodle: obsługa funkcjonalności platformy, wykorzystanie platformy do pracy nauczyciela, e-nauczanie (4 godziny) - obróbka filmu: montaż nagrań z aparatów telefonicznych, kamer i zdjąć, darmowe oprogramowania montażowe i ich możliwości (2 godziny) - arkusz kalkulacyjny: zastosowanie arkusza do tworzenia zestawień wyników nauczania, praktyczne przykłady zadań z arkusza na lekcje np.: matematyki, zestawień statystycznych na biologię , geografię (2 godziny) Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 8 godzin - 4 spotkania 2-godziny zegarowe 15) Część zamówienia nr XV: Przeprowadzenie szkoleń pn. Rozwój kompetencji wychowawczych w zakresie współpracy z rodzicami w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy Szkolenie z zakresu: - skuteczne zachęcania rodziców do uczestnictwa w zebraniach i angażowania się w życie szkoły - prowadzenie zebrań z rodzicami aby chętnie w nich uczestniczyli - rozmów z rodzicem trudnym Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 16) Część zamówienia nr XVI: Przeprowadzenie szkolenia pn. Poszerzenie kompetencji wychowawczych w zakresie pełnienia funkcji wychowawcy w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy Szkolenie z zakresu: - rola wychowawcy w procesie kształcenia i wychowania - bycie autorytetem dla ucznia - radzenia sobie z porażką wychowawczą - granice jakich wychowawca nie może przekroczyć - skuteczne narzędzia do rozpoznania predyspozycji, zachowań, charakterów uczniów - skuteczne nauczenie dzieci właściwych metod uczenia się Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 17) Część zamówienia nr XVII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Poszerzenie wiedzy w zakresie uzależnień, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy Szkolenie z zakresu: - zachowania uczniów mogące świadczyć o uzależnieniu - przepisy prawne odnoszące się do przemocy w sieci, które powinien znać wychowawca - właściwe reagowanie w sytuacjach zaistniałej cyberprzemocy (przykłady i odniesienie do prawa) - skuteczne podnoszenie świadomości uczniów i ich rodziców na temat zagrożeń w sieci i konsekwencji prawych związanych z cyberprzemocą - bezpieczne korzystanie z Internetu Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe 18) Część zamówienia nr XVIII: Przeprowadzenie szkolenia pn. Poznanie skutecznych metod motywowania uczniów do działań oraz przekonanie, że warto być kulturalnym człowiekiem w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy Szkolenie z zakresu: - atrakcyjne dla ucznia przedstawienia pojęcia kulturalnego człowieka - przekonanie uczniów, że kultura osobista jest bardzo ważna w codziennym życiu - skuteczne zachęcanie, motywowanie uczniów do aktywności na rzecz szkoły lub środowiska lokalnego Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe Zamawiający dopuszcza złożenia oferty na jedną, kilka, bądź wszystkie części zamówienia. 6. Dodatkowe informacje: a) szkolenia mają odbywać się poza obowiązkowym czasem pracy dyrektorów /dyrektorek, nauczycieli/lek; b) terminy (miesiące) są terminami szacunkowymi, orientacyjnymi; po udzieleniu zamówienia w ramach danej części danemu Wykonawcy zostanie opracowany, wspólnie przez Wykonawcę i Zamawiającego harmonogram realizacji umowy; c) szkolenia w ramach sieci będą odbywać się w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Śremie przy ul. Marciniaka 2; d) szkolenie w formie warsztatów będzie oparte o aktywne metody szkoleniowe, angażujące uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników; e) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za merytoryczną realizację form doskonalenia nauczycieli; f) Wykonawca, w ramach wynagrodzenia zapewni uczestnikom materiały szkoleniowe odpowiadające programowi szkolenia, które zostaną zamieszczone na platformie. 7. Obowiązki Wykonawcy zostały określone we wzorze umowy, stanowiącym załącznik nr 7 do siwz..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 18.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.05.2015.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku przez złożenie oświadczenia ( załącznik nr 3do siwz).
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku przez złożenie oświadczenia ( załącznik nr 3do siwz).
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku przez złożenie oświadczenia ( załącznik nr 3do siwz).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje: a) dla części zamówienia nr I: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada uprawnienia trenerskie z zakresu umiejętności interpersonalnych oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia b) dla części zamówienia nr II: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która jest egzaminatorem OKE z matematyki oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia c) dla części zamówienia nr III: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która jest doradcą metodycznym przedmiotów ścisłych oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia d) dla części zamówienia nr IV: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która jest nauczycielem przedmiotów ścisłych oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia e) dla części zamówienia nr V: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada kwalifikacje do nauczania fizyki w szkole oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia f) dla części zamówienia nr VI: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada kwalifikacje do nauczania biologii w szkole oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia g) dla części zamówienia nr VII: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada wykształcenie wyższe II stopnie w zakresie prawa oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia h) dla części zamówienia nr VIII: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada uprawnienia trenerskie z zakresu umiejętności interpersonalnych oraz doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia i) dla części zamówienia nr IX: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada uprawnienia trenerskie z zakresu umiejętności komunikacyjnych i interpersonalnych oraz doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia j) dla części zamówienia nr X: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia k) dla części zamówienia nr XI: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia l) dla części zamówienia nr XII: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która jest doradcą zawodowym i posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia m) dla części zamówienia nr XIII: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia n) dla części zamówienia nr XIV: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia o) dla części zamówienia nr XV: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada uprawnienia trenerskie z zakresu umiejętności komunikacyjnych oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia p) dla części zamówienia nr XVI: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada uprawnienia trenerskie z zakresu komunikacji interpersonalnej oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia q) dla części zamówienia nr XVII: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia r) dla części zamówienia nr XVIII: minimum 1 osobą zdolną do wykonania zamówienia, która posiada wykształcenie wyższe II stopnia z psychologii oraz posiada doświadczenie szkoleniowe w realizacji minimum 3 szkoleń z zakresu niniejszego zamówienia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku przez złożenie oświadczenia ( załącznik nr 3do siwz).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty: 1) ofertę cenową, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do siwz, 2) odpowiednie pełnomocnictwa; tylko w sytuacjach określonych w Rozdziale X pkt 5 zdanie 2 siwz lub w przypadku składania oferty wspólnej (Rozdział XIX pkt 2 siwz)
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 70
- 2 - Doświadczenie kadry - 30
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w przypadkach określonych w załączniku nr 7 do siwz, stanowiącym wzór umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://www.poradniappsrem.mojbip.pl/
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Śremie, sekretariat, pok. nr 5, ul. Marciniaka 2, 63-100 Śrem..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
03.12.2014 godzina 15:30, miejsce: Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Śremie, sekretariat, pok. nr 5, ul. Marciniaka 2, 63-100 Śrem..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pn. Wsparcie rozwoju szkół i przedszkoli z terenu powiatu śremskiego poprzez wdrożenie zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli. Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Priorytet III Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak
ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH
CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Motywowanie uczniów do nauki w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - czynników motywujących do nauki - metody pracy zwiększające motywację uczniów - ocenianie uczniów, jako jedna z form motywowania do pracy Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.01.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Diagnozowanie potrzeb i możliwości uczniów w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - rozpoznawania potrzeb i możliwości edukacyjnych uczniów - sposoby/ metody diagnozowania zdolności i umiejętności matematycznych uczniów - sposoby przygotowania uczniów o różnych uzdolnieniach do jednakowego egzaminu zewnętrznego Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 28.02.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Indywidualizacja procesu nauczania w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - metody pozwalające na indywidualizację nauczania podczas pracy z liczną grupą - sposoby organizowania lekcji, pozwalające na jednoczesną pracę z uczniem zdolnym i słabym - metody pracy korzystnie wpływające na uczniów zdolnych i słabych Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
4
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Wykorzystanie TIK podczas lekcji w ramach sieci nr 1 pn. Jak wspierać dziecko/ ucznia w uczeniu się matematyki.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - zasady pracy i sposoby korzystania z tablicy interaktywnej podczas lekcji matematyki - poznanie programu Geogebra i jego zastosowanie podczas lekcji - korzystanie z platform edukacyjnych wspierających nauczanie matematyki Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.05.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
5
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Doświadczenia na lekcjach fizyki w ramach sieci nr 2 pn. Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu prezentacji prostych doświadczeń fizycznych z wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, zgodnych z podstawą programową dla szkoły podstawowej i gimnazjum, możliwych do wykonania przez każdego ucznia na lekcji, bądź w formie pracy domowej. Szkolenie ma mieć formę warsztatów, w związku z powyższym Wykonawca musi dysponować zestawem demonstracyjnym oraz co najmniej 10 zestawami doświadczalnymi dla nauczycieli. Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; łącznie 4 godziny - 2 spotkania po 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.01.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
6
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Doświadczenia na lekcjach biologii w ramach sieci nr 2 pn. Doświadczenia i eksperymenty na zajęciach przedmiotów przyrodniczych.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu prezentacji prostych doświadczeń, eksperymentów i obserwacji biologicznych z wykorzystanie przedmiotów codziennego użytku, zgodnych z podstawą programową dla szkoły podstawowej i gimnazjum, możliwych do wykonania przez każdego ucznia na lekcji, bądź w formie pracy domowej. Szkolenie ma mieć formę warsztatów, w związku z powyższym Wykonawca musi dysponować zestawem demonstracyjnym oraz co najmniej 10 zestawami doświadczalnymi dla nauczycieli. Termin realizacji: luty - marzec 2015r.; łącznie 4 godziny - 2 spotkania po 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.03.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
7
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Zapoznanie się ze zmianami w prawie oświatowym po 1 stycznia 2014r. w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - analizy zmian jakie wchodzą w życie w prawie oświatowym - wypracowanie wzorów dokumentacji w ww. zakresie Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.01.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
8
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Rozwój umiejętności dyrektora jako przywódcy grupy w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - rozwój pożądanych umiejętności komunikacyjnych - budowanie pozytywnego wizerunku dyrektora jako lidera zespołu - kształcenie umiejętności prowadzenia mediacji w sytuacjach kryzysowych - kształcenie umiejętności prowadzenia trudnych rozmów z pracownikami - skuteczne scalanie zespołu - budowanie odpowiedniego klimatu oraz motywowanie do wspólnych działań Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 28.02.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
9
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Motywowanie rodziców do szerszej współpracy i kontaktów ze szkołą/ przedszkolem w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - skuteczne techniki komunikacji z rodzicami - skuteczne metody i techniki powodujące wzrost frekwencji rodziców na zebraniach oraz wzrost zaangażowania się rodziców w życie szkoły - wzrost umiejętności w zakresie komunikacji interpersonalnej dyrektor - rodzic - rozmowy z trudnym rodzicem - kształtowanie pozytywnego wizerunku poprzez kontakty z rodzicami Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
10
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Kształcenie umiejętności skutecznego monitorowania realizacji podstawy programowej w ramach sieci nr 3 pn. Dyrektorzy szkół i przedszkoli.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - sposoby monitorowania realizacji podstawy programowej - wypracowanie narzędzi do monitorowania realizacji podstawy programowej Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.05.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
11
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Budowanie relacji z rodzicami. Budowanie strategii pracy z uczniem przejawiającym trudności w zachowaniu w ramach sieci nr 4 pn. Pedagodzy i psycholodzy szkolni.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - przygotowanie się do rozmowy z rodzicami - konstruowanie schematu postępowania z rodzicami w sytuacji trudnego zachowania dziecka - wypracowanie kwestionariuszy, wywiadów: przygotowanie się do rozmowy z rodzicem, strategia pracy z trudnym klientem, praca z oporem rodzica, zachęcanie do zmiany - tworzenie programu pracy z uczniem z trudnościami w zachowaniu, planowanie pracy na poziomie - tworzenie harmonogramu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu z uwzględnieniem pracy zespołowej, włączanie nauczycieli i rodziców w program pracy - rozwijanie umiejętności pracy zespołowej: budowanie zespołu, role w zespole, komunikacja w zespole, rozwiązywanie sytuacji konfliktowych Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 6 godzin - 3 spotkania 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.05.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
12
NAZWA:
Przeprowadzenie szkoleń pn. Czynniki wyboru ścieżki zawodowej na różnych poziomach nauczania. Czynniki sukcesu na rynku pracy i sposoby poruszania się po nim w ramach sieci nr 5 pn. Doradcy zawodowi.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - badania predyspozycji zawodowych uczniów na poziomie gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej - poznawanie siebie pod kątem wyboru zawodu , szkoły i pracy zawodowej - poznanie świata zawodów oraz wymagań związanych z pracą w wybranych zawodach - analiza wiedzy i umiejętności z zakresu poruszania się po rynku pracy Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 10 godzin - 5 spotkań 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.05.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
13
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Jak rozmawiać z rodzicami w ramach sieci nr 6 pn. Nauczyciele przedszkoli.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - przygotowanie się do rozmowy z rodzicami - konstruowanie schematu postępowania z rodzicami w sytuacji trudnego zachowania dziecka - tworzenie modelowych scenariuszy na spotkanie z rodzicami; - tworzenie programu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu, planowanie pracy przedszkola i grupy z uwzględnieniem pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu - tworzenie harmonogramu pracy z dzieckiem z trudnościami w zachowaniu z uwzględnieniem pracy zespołowej Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 6 godzin - 3 spotkania 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.05.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
14
NAZWA:
Przeprowadzenie szkoleń w ramach sieci nr 7 pn. Nowoczesne technologie TIK.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - platforma Moodle: obsługa funkcjonalności platformy, wykorzystanie platformy do pracy nauczyciela, e-nauczanie (4 godziny) - obróbka filmu: montaż nagrań z aparatów telefonicznych, kamer i zdjąć, darmowe oprogramowania montażowe i ich możliwości (2 godziny) - arkusz kalkulacyjny: zastosowanie arkusza do tworzenia zestawień wyników nauczania, praktyczne przykłady zadań z arkusza na lekcje np.: matematyki, zestawień statystycznych na biologię , geografię (2 godziny) Termin realizacji: grudzień 2014r. - maj 2015r.; łącznie 8 godzin - 4 spotkania 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.05.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
15
NAZWA:
Przeprowadzenie szkoleń pn. Rozwój kompetencji wychowawczych w zakresie współpracy z rodzicami w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - skuteczne zachęcania rodziców do uczestnictwa w zebraniach i angażowania się w życie szkoły - prowadzenie zebrań z rodzicami aby chętnie w nich uczestniczyli - rozmów z rodzicem trudnym Termin realizacji: grudzień 2014r. - styczeń 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.01.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
16
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Poszerzenie kompetencji wychowawczych w zakresie pełnienia funkcji wychowawcy w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - rola wychowawcy w procesie kształcenia i wychowania - bycie autorytetem dla ucznia - radzenia sobie z porażką wychowawczą - granice jakich wychowawca nie może przekroczyć - skuteczne narzędzia do rozpoznania predyspozycji, zachowań, charakterów uczniów - skuteczne nauczenie dzieci właściwych metod uczenia się Termin realizacji: styczeń - luty 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 28.02.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
17
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Poszerzenie wiedzy w zakresie uzależnień, ze szczególnym uwzględnieniem cyberprzemocy w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - zachowania uczniów mogące świadczyć o uzależnieniu - przepisy prawne odnoszące się do przemocy w sieci, które powinien znać wychowawca - właściwe reagowanie w sytuacjach zaistniałej cyberprzemocy (przykłady i odniesienie do prawa) - skuteczne podnoszenie świadomości uczniów i ich rodziców na temat zagrożeń w sieci i konsekwencji prawych związanych z cyberprzemocą - bezpieczne korzystanie z Internetu Termin realizacji: marzec - kwiecień 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 30.04.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
CZĘŚĆ Nr:
18
NAZWA:
Przeprowadzenie szkolenia pn. Poznanie skutecznych metod motywowania uczniów do działań oraz przekonanie, że warto być kulturalnym człowiekiem w ramach sieci nr 8 pn. Wychowawcy.
1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
Szkolenie z zakresu: - atrakcyjne dla ucznia przedstawienia pojęcia kulturalnego człowieka - przekonanie uczniów, że kultura osobista jest bardzo ważna w codziennym życiu - skuteczne zachęcanie, motywowanie uczniów do aktywności na rzecz szkoły lub środowiska lokalnego Termin realizacji: kwiecień - maj 2015r.; 1 spotkanie 2-godziny zegarowe.
2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.00.00.00-4.
3) Czas trwania lub termin wykonania:
Zakończenie: 31.05.2015.
4) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:- 1. Cena - 70
- 2. Doświadczenie kadry - 30
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 38588420140 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2014-11-24 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 179 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 18 |
Kryterium ceny: | 70% |
WWW ogłoszenia: | http://www.poradniasrem.cop.pl/ |
Informacja dostępna pod: | Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Śremie, sekretariat, pok. nr 5, ul. Marciniaka 2, 63-100 Śrem. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |