Białystok: Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku.


Numer ogłoszenia: 383966 - 2014; data zamieszczenia: 22.11.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Stadion Miejski Sp. z o.o., ul. Lipowa 32 lok. 304, 15-428 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 66 10 802, faks 85 66 10 802 , strona internetowa www.stadion.bialystok.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Wykonanie robót budowlanych w zakresie pomieszczeń administracyjno-biurowych zlokalizowanych pod promenadą od strony ul. Słonecznej w obszarze osi EY13 - EY18; roboty branży architektoniczno-budowlanej, elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.22.24-2.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamówienie spełnia przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a. Zamówienie dodatkowe udzielone zostanie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia podstawowego Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. z siedzibą w Madrycie i PBG S.A. w upadłości układowej z siedzibą w Wysogotowie. Przedmiotowe zamówienie dodatkowe, które polega na wykonaniu robót budowlanych pod promenadą w obszarze osi EY13 - EY18 stanowi roboty dodatkowe, których zamówienie podstawowe nie przewidywało, nie były objęty zamówieniem podstawowym. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego wartości zamówienia podstawowego (stanowi 0,6% tej wartości). Jest to pierwsze zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego. Zamówienie dodatkowe obejmujące zakres robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego ze względów technicznych i funkcjonalnych. Założony w zamówieniu podstawowym, jako odpowiadający obowiązującemu w dacie jego podpisania modelowi zarządzania obiektem, brak rozwiązań teleinformatycznych i elektrycznych w strefie objętej zamówieniem dodatkowym, w związku ze zmianą tego modelu powoduje konieczność wykonania robót umożliwiających połączenie ich z istniejącym obiektem (cz. sportowa) i zapewniających ich pełną kompatybilność. Niemożność przewidzenia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego ma w omawianej sprawie charakter obiektywny, o czym mowa poniżej. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek zajścia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a polegającej na zmianie modelu zarządzania Stadionem Miejskim w Białymstoku. Zmiana powyższa zainicjowana została uchwałą Nr XXXIV/388/12 Rady Miasta Białegostoku z dnia 5 listopada 2012r., na podstawie której w dniu 18 lutego 2013r. powołano spółkę komunalną. Do zadań w/w podmiotu zaliczono realizację celu publicznego z zakresu kultury fizycznej, w tym budowy, utrzymania i eksploatacji urządzeń sportowych, w szczególności świadczenia usług użyteczności publicznej wynikających z ustawy o gospodarce komunalnej. Tymczasem dokumentacja budowlana została stworzona z założeniem, iż budowany obiekt będzie zarządzany przez odrębny podmiot - operatora zewnętrznego, bez konieczności zabezpieczeniu mu siedziby w budowanym obiekcie. Było to odzwierciedlone w rozwiązaniach projektowych dotyczących pomieszczeń obsługi obiektu, stanowiących całość z pozostałymi systemami ww obiektu. Umowa podstawowa uwzględniała aspekt prawny, w myśl którego zamawiającym w dacie jej zawierania było Miasto Białystok - MOSiR w Białymstoku, będący komunalnym zakładem budżetowym o zabezpieczonej siedzibie. W tym modelu zarządzania pomieszczenia biurowe personelu zabezpieczającego prawidłową eksploatację i funkcjonowanie stadionu były ograniczone do niezbędnego minimum. Nowo powstała spółka wstąpiła w przewidywane na początkowym etapie zamówienia podstawowego obowiązki i uprawnienia zakładanego operatora zewnętrznego. Zmiana modelu zarządzania, a także przyjęte postanowieniami umowy wykonawczej, zawartej pomiędzy Miastem Białystok a spółką Stadion Miejski, obowiązki wykonywania przez spółkę przypisanych Miastu Białystok zadań o charakterze użyteczności publicznej, wymusiło konieczność przeprojektowania sektora na osi EY13 - EY18 w celu zabezpieczenia jej siedziby na budowanym i później eksploatowanym obiekcie. Jednocześnie oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ograniczenie odbioru wyłącznie do zakresu robót zamówienia podstawowego, wiązałoby się z koniecznością późniejszego dokonania ich częściowej rozbiórki w zakresie warstw podkładowych posadzki i ścian oraz instalacji podpodłogowych współpracujących z pozostałą częścią stadionu, co z przyczyn gospodarczych nie znajduje uzasadnienia jako generujące nadmierne i niepotrzebne koszty. Dodatkowo zastosowanie tego wariantu oznaczałoby konieczność ponoszenia kosztów najmu lokali przez zamawiającego, z braku siedziby. Natomiast wykonanie robót objętych zamówieniem dodatkowym w tym samym terminie co zamówienie podstawowe likwiduje całkowicie powyższe ryzyko poniesienia nieuzasadnionych kosztów przez zamawiającego.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. w Madrycie i PBG S.A. w upadłości układowej w Wysogotowie, Żurawia 6/12, 00-503 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.


Białystok: Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku.


Numer ogłoszenia: 19344 - 2015; data zamieszczenia: 27.01.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 383966 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Stadion Miejski Sp. z o.o., ul. Lipowa 32 lok. 304, 15-428 Białystok, woj. podlaskie, tel. 85 66 10 802, faks 85 66 10 802.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: spółka z ograniczoną odpowiedzialnością.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Wykonanie robót budowlanych w zakresie pomieszczeń administracyjno-biurowych zlokalizowanych pod promenadą od strony ul. Słonecznej w obszarze osi EY13 - EY18; roboty branży architektoniczno-budowlanej, elektrycznej, teletechnicznej i sanitarnej..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.21.22.24-2.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
23.01.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. w Madrycie (Lider) i PBG S.A. w upadłości układowej w Wysogotowie, {Dane ukryte}, Warszawa, kraj/woj. Polska.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 1509151,58 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    1845000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    1845000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    1845000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamówienie spełnia przesłanki art. 67 ust. 1 pkt 5 lit. a. Zamówienie dodatkowe udzielone zostanie dotychczasowemu wykonawcy robót budowlanych zamówienia podstawowego Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. z siedzibą w Madrycie i PBG S.A. w upadłości układowej z siedzibą w Wysogotowie. Przedmiotowe zamówienie dodatkowe, które polega na wykonaniu robót budowlanych pod promenadą w obszarze osi EY13 - EY18 stanowi roboty dodatkowe, których zamówienie podstawowe nie przewidywało, nie były objęty zamówieniem podstawowym. Szacunkowa wartość zamówienia dodatkowego nie przekracza 50% wartości realizowanego wartości zamówienia podstawowego (stanowi 0,6% tej wartości). Jest to pierwsze zamówienie dodatkowe do zamówienia podstawowego. Zamówienie dodatkowe obejmujące zakres robót dodatkowych jest niezbędne do prawidłowego wykonania zamówienia podstawowego ze względów technicznych i funkcjonalnych. Założony w zamówieniu podstawowym, jako odpowiadający obowiązującemu w dacie jego podpisania modelowi zarządzania obiektem, brak rozwiązań teleinformatycznych i elektrycznych w strefie objętej zamówieniem dodatkowym, w związku ze zmianą tego modelu powoduje konieczność wykonania robót umożliwiających połączenie ich z istniejącym obiektem (cz. sportowa) i zapewniających ich pełną kompatybilność. Niemożność przewidzenia konieczności udzielenia zamówienia dodatkowego ma w omawianej sprawie charakter obiektywny, o czym mowa poniżej. Wykonanie zamówienia dodatkowego stało się konieczne na skutek zajścia sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, a polegającej na zmianie modelu zarządzania Stadionem Miejskim w Białymstoku. Zmiana powyższa zainicjowana została uchwałą Nr XXXIV/388/12 Rady Miasta Białegostoku z dnia 5 listopada 2012r., na podstawie której w dniu 18 lutego 2013r. powołano spółkę komunalną. Do zadań w/w podmiotu zaliczono realizację celu publicznego z zakresu kultury fizycznej, w tym budowy, utrzymania i eksploatacji urządzeń sportowych, w szczególności świadczenia usług użyteczności publicznej wynikających z ustawy o gospodarce komunalnej. Tymczasem dokumentacja budowlana została stworzona z założeniem, iż budowany obiekt będzie zarządzany przez odrębny podmiot - operatora zewnętrznego, bez konieczności zabezpieczeniu mu siedziby w budowanym obiekcie. Było to odzwierciedlone w rozwiązaniach projektowych dotyczących pomieszczeń obsługi obiektu, stanowiących całość z pozostałymi systemami ww obiektu. Umowa podstawowa uwzględniała aspekt prawny, w myśl którego zamawiającym w dacie jej zawierania było Miasto Białystok - MOSiR w Białymstoku, będący komunalnym zakładem budżetowym o zabezpieczonej siedzibie. W tym modelu zarządzania pomieszczenia biurowe personelu zabezpieczającego prawidłową eksploatację i funkcjonowanie stadionu były ograniczone do niezbędnego minimum. Nowo powstała spółka wstąpiła w przewidywane na początkowym etapie zamówienia podstawowego obowiązki i uprawnienia zakładanego operatora zewnętrznego. Zmiana modelu zarządzania, a także przyjęte postanowieniami umowy wykonawczej, zawartej pomiędzy Miastem Białystok a spółką Stadion Miejski, obowiązki wykonywania przez spółkę przypisanych Miastu Białystok zadań o charakterze użyteczności publicznej, wymusiło konieczność przeprojektowania sektora na osi EY13 - EY18 w celu zabezpieczenia jej siedziby na budowanym i później eksploatowanym obiekcie. Jednocześnie oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów. Ograniczenie odbioru wyłącznie do zakresu robót zamówienia podstawowego, wiązałoby się z koniecznością późniejszego dokonania ich częściowej rozbiórki w zakresie warstw podkładowych posadzki i ścian oraz instalacji podpodłogowych współpracujących z pozostałą częścią stadionu, co z przyczyn gospodarczych nie znajduje uzasadnienia jako generujące nadmierne i niepotrzebne koszty. Dodatkowo zastosowanie tego wariantu oznaczałoby konieczność ponoszenia kosztów najmu lokali przez zamawiającego, z braku siedziby. Natomiast wykonanie robót objętych zamówieniem dodatkowym w tym samym terminie co zamówienie podstawowe likwiduje całkowicie powyższe ryzyko poniesienia nieuzasadnionych kosztów przez zamawiającego.

Adres: ul. Słoneczna 1, 15-323 Białystok
woj. podlaskie
Dane kontaktowe: email: sekretariat@stadion.bialystok.pl
tel: 85 654 86 80
fax: 85 654 87 15
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 38396620140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-11-21
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.stadion.bialystok.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45212224-2 Roboty budowlane związane ze stadionami
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Pomieszczenia administracyjno-biurowe w obszarze osi EY13 - EY18 na Stadionie Miejskim w Białymstoku. Konsorcjum firm: OBRASCON HUARTE LAIN S.A. w Madrycie (Lider) i PBG S.A. w upadłości układowej w Wysogotowie
Warszawa
2015-01-27 1 845 000,00