Realizacja terenowa międzynarodowego badania kompetencji komputerowych i informacyjnych (ICILS) w Polsce. - pl-warszawa: badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
Opis przedmiotu przetargu: przedmiotem zamówienia jest realizacja terenowa badania głównego icils w polsce. instytut badań edukacyjnych prowadzi międzynarodowe badanie kompetencji komputerowych i informacyjnych (z ang. icils = international computer and information literacy study, dalej icils). badanie icils jest międzynarodowym przedsięwzięciem badawczym, zarządzanym i organizowanym przez międzynarodowe stowarzyszenie ewaluacji osiągnięć edukacyjnych (the international association for the evaluation of educational achievement; iea), pomysłodawcę m.in. znanych projektów timss (trends in international mathematics and science study) i pirls (progress in international reading literacy study). w badaniu do tej pory udział zadeklarowało 20 krajów, wśród nich australia, chile, chorwacja, czechy, dania, hiszpania, holandia, hong kong sar, izrael, kanada, korea, litwa, norwegia, rosja, słowacja, słowenia, szwajcaria, tajlandia, turcja oraz polska. wiosną 2012 roku zrealizowano w polsce badanie pilotażowe, zaś badanie główne zaplanowane jest na rok 2013. w roku 2014 przewidziany jest raport z badania. głównym przedmiotem badania icils są efekty uczenia się w dziedzinie biegłości informacyjnej (information literacy) oraz komputerowej (computer literacy) uczniów drugiej klasy gimnazjum. podstawowym pytaniem badawczym jest określenie jaka jest zmienność biegłości komputerowej i informacyjnej (cil) uczniów wewnątrz krajów oraz pomiędzy nimi oraz zidentyfikowanie kluczowych cech szkół i systemów edukacyjnych związanych z wiedzą i umiejętnościami uczniów w tej dziedzinie. badanie obejmie uczniów drugiej klasy gimnazjum zbadani zostaną również ich nauczyciele oraz zebrane zostaną informacje o szkołach. dane zbierane będą z kilku źródeł — najważniejszą częścią badania będzie test dla ucznia – zadaniem każdego uczestnika badania będzie rozwiązanie dwóch trzydziestominutowych modułów testowych. moduły te składają się z interaktywnych zadań wykonywanych przy pomocy komputera, — ankieta ucznia – poza testem komputerowym każdy uczeń będzie proszony o wypełnienie komputerowej ankiety. ankieta będzie dotyczyła środowiska ucznia, dotychczasowych doświadczeń komputerowych oraz postaw wobec technologii informacyjnych, — ankieta nauczyciela – również nauczyciele badanych uczniów będą proszeni o wypełnienie specjalnie dla nich przygotowanej w internecie ankiety (dostępny będzie również wariant papierowy). będzie ona dotyczyła używania przez nich komputerów w szkole i poza nią oraz samooceny w kompetencji w używaniu komputerów, — ankieta szkoły – istotne dla projektu będą również dane o szkole, w której uczą się badani uczniowie. stąd dyrektor oraz koordynator tik takiej placówki będą proszeni o wypełnienie ankiet (również internetowych lub papierowych), które będą dotyczyły zasobów komputerowych szkoły, praktyki wykorzystania tik w szkole oraz innych ważnych cech szkoły. liczebność próby to 146 szkół + 12 szkół, w sumie 158 szkół; zamawiający z każdej szkoły wylosuje do badania — 20 uczniów spośród wszystkich uczniów klas ii gimnazjum – jedynym wyjątkiem od tej liczby może być sytuacja, kiedy uczniów klas drugich będzie mniej niż 25 – wówczas zbadani zostaną wszyscy, aby uniknąć sytuacji kiedy to tylko mała część uczniów nie bierze udziału w badaniu, w badaniu pilotażowym z jednej szkoły losowano średnio właśnie 20 uczniów (m=19,42), — 15 nauczycieli uczących obowiązkowych przedmiotów w klasie drugiej gimnazjum w roku szkolnym 2012/2013 – od reguły tej istnieją dwa wyjątki —— kiedy w próbie nie znajdzie się szkolny nauczyciel informatyki – wówczas dołączany jest on do próby dodatkowo (jeśli jest ich kilku – dołączani są wszyscy), nawet jeśli osoba ta nie uczy w klasie drugiej gimnazjum, —— kiedy nauczycieli potencjalnie możliwych do zbadania będzie mniej niż 20 – wówczas zbadani zostaną wszyscy, aby uniknąć sytuacji kiedy to tylko mała część nauczycieli nie bierze udziału w badaniu, — dodatkowo w każdej szkole do realizacji zrekrutowani muszą być, — dyrektor szkoły (a więc w większości lub wszystkich przypadkach sam koordynator), — koordynator tik w szkole – osoba mająca informacje na temat szkolnych zasobów tik oraz ich wykorzystania – jeśli takiego stanowiska formalnie w szkole nie ma, to może to być dyrektor szkoły, lub wskazana przez niego osoba. dodatkowo do badania dołączona jest również celowa próba szkół biorących udział w specjalnym programie mającym na celu podniesienie efektywności pracy szkół poprzez zakup dużej liczby komputerów. szkoły biorące udział w programie znajdują się na terenie jednej gminy. w gminie tej znajduje się 12 gimnazjów, które uczą w sumie 491 uczniów (prognoza na rok szkolny 2012/13 na podstawie danych z roku szkolnego 2011/12). szkoły te badane byłyby zwykłą procedurą, z dwoma wyjątkami 1) w tych 12 szkołach nie bada się próby uczniów i nauczycieli, a populację (wszystkich uczniów klasy drugiej gimnazjum, wszystkich nauczycieli uczących w klasie drugiej gimnazjum oraz wszystkich informatyków, przy czym maksymalna populacja do zbadania wynosi 99 osób w każdej grupie) oraz 2) brak jest szkół rezerwowych dla tych gimnazjów (ze względu na to, że wyczerpują one populację). szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do siwz – opis przedmiotu zamówienia. ii.1.6)
TI | Tytuł | PL-Warszawa: Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 377557-2012 |
PD | Data publikacji | 28/11/2012 |
OJ | Dz.U. S | 229 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Instytut Badań Edukacyjnych |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 6 - Podmiot prawa publicznego |
DS | Dokument wysłany | 23/11/2012 |
DT | Termin | 04/01/2013 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 3 - Ogłoszenie o zamówieniu |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie |
PC | Kod CPV | 79300000 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka 79311200 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych 79311300 - Usługi analizy ankiet 79315000 - Usługi badań społecznych |
OC | Pierwotny kod CPV | 79300000 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka 79311200 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych 79311300 - Usługi analizy ankiet 79315000 - Usługi badań społecznych |
RC | Kod NUTS | PL |
IA | Adres internetowy (URL) | http://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne |
DI | Podstawa prawna | Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE) |
PL-Warszawa: Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
2012/S 229-377557
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Instytut Badań Edukacyjnych
ul. Górczewska 8
Osoba do kontaktów: Tomasz Leszkowicz
01-180 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 222417134
E-mail: zamowienia@ibe.edu.pl
Faks: +48 222417111
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 10: Usługi badania rynku i opinii publicznej
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Teren całej Polski.
Kod NUTS PL
Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi międzynarodowe badanie kompetencji komputerowych i informacyjnych (z ang. ICILS = INTERNATIONAL COMPUTER AND INFORMATION LITERACY STUDY, dalej ICILS). Badanie ICILS jest międzynarodowym przedsięwzięciem badawczym, zarządzanym i organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Ewaluacji Osiągnięć Edukacyjnych (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement; IEA), pomysłodawcę m.in. znanych projektów TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) i PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study). W badaniu do tej pory udział zadeklarowało 20 krajów, wśród nich: Australia, Chile, Chorwacja, Czechy, Dania, Hiszpania, Holandia, Hong Kong SAR, Izrael, Kanada, Korea, Litwa, Norwegia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Tajlandia, Turcja oraz Polska. Wiosną 2012 roku zrealizowano w Polsce badanie pilotażowe, zaś badanie główne zaplanowane jest na rok 2013. W roku 2014 przewidziany jest raport z badania.
Głównym przedmiotem badania ICILS są efekty uczenia się w dziedzinie biegłości informacyjnej (information literacy) oraz komputerowej (computer literacy) uczniów drugiej klasy gimnazjum. Podstawowym pytaniem badawczym jest określenie jaka jest zmienność biegłości komputerowej i informacyjnej (CIL) uczniów wewnątrz krajów oraz pomiędzy nimi oraz zidentyfikowanie kluczowych cech szkół i systemów edukacyjnych związanych z wiedzą i umiejętnościami uczniów w tej dziedzinie.
Badanie obejmie uczniów drugiej klasy gimnazjum: zbadani zostaną również ich nauczyciele oraz zebrane zostaną informacje o szkołach. Dane zbierane będą z kilku źródeł:
— Najważniejszą częścią badania będzie test dla ucznia – zadaniem każdego uczestnika badania będzie rozwiązanie dwóch trzydziestominutowych modułów testowych. Moduły te składają się z interaktywnych zadań wykonywanych przy pomocy komputera,
— ankieta ucznia – poza testem komputerowym każdy uczeń będzie proszony o wypełnienie komputerowej ankiety. Ankieta będzie dotyczyła środowiska ucznia, dotychczasowych doświadczeń komputerowych oraz postaw wobec technologii informacyjnych,
— ankieta nauczyciela – również nauczyciele badanych uczniów będą proszeni o wypełnienie specjalnie dla nich przygotowanej w Internecie ankiety (dostępny będzie również wariant papierowy). Będzie ona dotyczyła używania przez nich komputerów w szkole i poza nią oraz samooceny w kompetencji w używaniu komputerów,
— ankieta szkoły – istotne dla projektu będą również dane o szkole, w której uczą się badani uczniowie. Stąd dyrektor oraz koordynator TIK takiej placówki będą proszeni o wypełnienie ankiet (również internetowych lub papierowych), które będą dotyczyły zasobów komputerowych szkoły, praktyki wykorzystania TIK w szkole oraz innych ważnych cech szkoły.
Liczebność próby to 146 szkół + 12 szkół, w sumie 158 szkół;
Zamawiający z każdej szkoły wylosuje do badania:
— 20 uczniów spośród wszystkich uczniów klas II gimnazjum – jedynym wyjątkiem od tej liczby może być sytuacja, kiedy uczniów klas drugich będzie mniej niż 25 – wówczas zbadani zostaną wszyscy, aby uniknąć sytuacji kiedy to tylko mała część uczniów nie bierze udziału w badaniu, w badaniu pilotażowym z jednej szkoły losowano średnio właśnie 20 uczniów (M=19,42),
— 15 nauczycieli uczących obowiązkowych przedmiotów w klasie drugiej gimnazjum w roku szkolnym 2012/2013 – od reguły tej istnieją dwa wyjątki:
—— kiedy w próbie nie znajdzie się szkolny nauczyciel informatyki – wówczas dołączany jest on do próby dodatkowo (jeśli jest ich kilku – dołączani są wszyscy), nawet jeśli osoba ta nie uczy w klasie drugiej gimnazjum,
—— kiedy nauczycieli potencjalnie możliwych do zbadania będzie mniej niż 20 – wówczas zbadani zostaną wszyscy, aby uniknąć sytuacji kiedy to tylko mała część nauczycieli nie bierze udziału w badaniu,
— Dodatkowo w każdej szkole do realizacji zrekrutowani muszą być,
— Dyrektor szkoły (a więc w większości lub wszystkich przypadkach sam Koordynator),
— Koordynator TIK w szkole – osoba mająca informacje na temat szkolnych zasobów TIK oraz ich wykorzystania – jeśli takiego stanowiska formalnie w szkole nie ma, to może to być Dyrektor szkoły, lub wskazana przez niego osoba.
Dodatkowo do badania dołączona jest również celowa próba szkół biorących udział w specjalnym programie mającym na celu podniesienie efektywności pracy szkół poprzez zakup dużej liczby komputerów. Szkoły biorące udział w programie znajdują się na terenie jednej gminy. W gminie tej znajduje się 12 gimnazjów, które uczą w sumie 491 uczniów (prognoza na rok szkolny 2012/13 na podstawie danych z roku szkolnego 2011/12). Szkoły te badane byłyby zwykłą procedurą, z dwoma wyjątkami 1) w tych 12 szkołach nie bada się próby uczniów i nauczycieli, a populację (wszystkich uczniów klasy drugiej gimnazjum, wszystkich nauczycieli uczących w klasie drugiej gimnazjum oraz wszystkich informatyków, przy czym maksymalna populacja do zbadania wynosi 99 osób w każdej grupie) oraz 2) brak jest szkół rezerwowych dla tych gimnazjów (ze względu na to, że wyczerpują one populację).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
79300000, 79311200, 79311300, 79315000
Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi międzynarodowe badanie kompetencji komputerowych i informacyjnych (z ang. ICILS = INTERNATIONAL COMPUTER AND INFORMATION LITERACY STUDY, dalej ICILS). Badanie ICILS jest międzynarodowym przedsięwzięciem badawczym, zarządzanym i organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Ewaluacji Osiągnięć Edukacyjnych (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement; IEA), pomysłodawcę m.in. znanych projektów TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) i PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study). W badaniu do tej pory udział zadeklarowało 20 krajów, wśród nich: Australia, Chile, Chorwacja, Czechy, Dania, Hiszpania, Holandia, Hong Kong SAR, Izrael, Kanada, Korea, Litwa, Norwegia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Tajlandia, Turcja oraz Polska. Wiosną 2012 roku zrealizowano w Polsce badanie pilotażowe, zaś badanie główne zaplanowane jest na rok 2013. W roku 2014 przewidziany jest raport z badania.
Głównym przedmiotem badania ICILS są efekty uczenia się w dziedzinie biegłości informacyjnej (information literacy) oraz komputerowej (computer literacy) uczniów drugiej klasy gimnazjum. Podstawowym pytaniem badawczym jest określenie jaka jest zmienność biegłości komputerowej i informacyjnej (CIL) uczniów wewnątrz krajów oraz pomiędzy nimi oraz zidentyfikowanie kluczowych cech szkół i systemów edukacyjnych związanych z wiedzą i umiejętnościami uczniów w tej dziedzinie.
Badanie obejmie uczniów drugiej klasy gimnazjum: zbadani zostaną również ich nauczyciele oraz zebrane zostaną informacje o szkołach. Dane zbierane będą z kilku źródeł:
— Najważniejszą częścią badania będzie test dla ucznia – zadaniem każdego uczestnika badania będzie rozwiązanie dwóch trzydziestominutowych modułów testowych. Moduły te składają się z interaktywnych zadań wykonywanych przy pomocy komputera,
— ankieta ucznia – poza testem komputerowym każdy uczeń będzie proszony o wypełnienie komputerowej ankiety. Ankieta będzie dotyczyła środowiska ucznia, dotychczasowych doświadczeń komputerowych oraz postaw wobec technologii informacyjnych,
— ankieta nauczyciela – również nauczyciele badanych uczniów będą proszeni o wypełnienie specjalnie dla nich przygotowanej w Internecie ankiety (dostępny będzie również wariant papierowy). Będzie ona dotyczyła używania przez nich komputerów w szkole i poza nią oraz samooceny w kompetencji w używaniu komputerów,
— ankieta szkoły – istotne dla projektu będą również dane o szkole, w której uczą się badani uczniowie. Stąd dyrektor oraz koordynator TIK takiej placówki będą proszeni o wypełnienie ankiet (również internetowych lub papierowych), które będą dotyczyły zasobów komputerowych szkoły, praktyki wykorzystania TIK w szkole oraz innych ważnych cech szkoły.
Liczebność próby to 146 szkół + 12 szkół, w sumie 158 szkół;
Zamawiający z każdej szkoły wylosuje do badania:
— 20 uczniów spośród wszystkich uczniów klas II gimnazjum – jedynym wyjątkiem od tej liczby może być sytuacja, kiedy uczniów klas drugich będzie mniej niż 25 – wówczas zbadani zostaną wszyscy, aby uniknąć sytuacji kiedy to tylko mała część uczniów nie bierze udziału w badaniu, w badaniu pilotażowym z jednej szkoły losowano średnio właśnie 20 uczniów (M=19,42),
— 15 nauczycieli uczących obowiązkowych przedmiotów w klasie drugiej gimnazjum w roku szkolnym 2012/2013 – od reguły tej istnieją dwa wyjątki: o kiedy w próbie nie znajdzie się szkolny nauczyciel informatyki – wówczas dołączany jest on do próby dodatkowo (jeśli jest ich kilku – dołączani są wszyscy), nawet jeśli osoba ta nie uczy w klasie drugiej gimnazjum; o kiedy nauczycieli potencjalnie możliwych do zbadania będzie mniej niż 20 – wówczas zbadani zostaną wszyscy, aby uniknąć sytuacji kiedy to tylko mała część nauczycieli nie bierze udziału w badaniu. o Dodatkowo w każdej szkole do realizacji zrekrutowani muszą być:
— Dyrektor szkoły (a więc w większości lub wszystkich przypadkach sam Koordynator),
— Koordynator TIK w szkole – osoba mająca informacje na temat szkolnych zasobów TIK oraz ich wykorzystania – jeśli takiego stanowiska formalnie w szkole nie ma, to może to być Dyrektor szkoły, lub wskazana przez niego osoba.
Dodatkowo do badania dołączona jest również celowa próba szkół biorących udział w specjalnym programie mającym na celu podniesienie efektywności pracy szkół poprzez zakup dużej liczby komputerów. Szkoły biorące udział w programie znajdują się na terenie jednej gminy. W gminie tej znajduje się 12 gimnazjów, które uczą w sumie 491 uczniów (prognoza na rok szkolny 2012/13 na podstawie danych z roku szkolnego 2011/12). Szkoły te badane byłyby zwykłą procedurą, z dwoma wyjątkami 1) w tych 12 szkołach nie bada się próby uczniów i nauczycieli, a populację (wszystkich uczniów klasy drugiej gimnazjum, wszystkich nauczycieli uczących w klasie drugiej gimnazjum oraz wszystkich informatyków, przy czym maksymalna populacja do zbadania wynosi 99 osób w każdej grupie) oraz 2) brak jest szkół rezerwowych dla tych gimnazjów (ze względu na to, że wyczerpują one populację).
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia.
Szacunkowa wartość bez VAT: 2 014 612,50 PLN
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 40 000 PLN (słownie: czterdzieści tysięcy zł) przed upływem terminu składania ofert określonego w niniejszej SIWZ.
2. Wadium może być wnoszone w jednej lub w kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275)
3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy nr 18 1500 1012 1210 1000 1077 0000 z dopiskiem ICILS –Znak sprawy: IBE/64/D/2012
4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków pieniężnych na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3, przed upływem terminu składania ofert.
II. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, wniesienia, najpóźniej w dniu podpisania umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny brutto podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym;
3) gwarancjach bankowych;
4) gwarancjach ubezpieczeniowych;
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
3 Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego nr: 18 1500 1012 1210 1000 1077 0000.
4. Skuteczne wniesienie zabezpieczenia w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3.
5. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
6. Jeżeli Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w jednej lub kilku formach, wymienionych w ust. 2 pkt 2)-5) przedstawione dokumenty muszą uwzględniać następujące warunki:
a. w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z wykonywaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego działań lub zaniechań każdego z nich,
b. dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy gwarancyjnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie,
c. dokumenty te zostaną złożone w oryginale.
1. Z tytułu realizacji umowy Zamawiający zapłaci Wykonawcy wynagrodzenie w kwocie łącznej nie większej niż ........................ PLN brutto (słownie...........................) – dalej również wartość umowy (zgodnie z ofertą Wykonawcy, stanowiącą załącznik nr 2 do umowy), z zastrzeżeniem poniższych zapisów.
2. W wynagrodzeniu, o którym mowa w ust. 1, mieszczą się także wszelkie koszty, opłaty, wydatki, daniny i inne świadczenia, które Wykonawca zobowiązany jest ponieść w związku z prawidłową realizacją zamówienia. W szczególności mieści się w nim wynagrodzenie z tytułu przeniesienia praw autorskich w zakresie opisanym w umowie, oraz za nośnik lub nośniki, na których je utrwalono.
3. Wynagrodzenie płatne jest z dołu, na podstawie prawidłowo wystawionej faktury VAT, przelewem, na rachunek bankowy w niej wskazany, w terminie 21 dni od dnia jej otrzymania.
4. Wynagrodzenie należne Wykonawcy obliczane jest zgodnie z poniższymi wzorami, odpowiednio w oparciu o procentowy wskaźnik wartości umowy ujęty kwotowo, wynikający z faktycznie osiągniętego response rate (zgodnie z tabelą nr 1 stanowiącą załącznik nr 3 do umowy), jako suma kwot stanowiąca wynik równań (suma dwóch składowych wynagrodzenia):
W_RR=4/5 C×(2×(〖RR〗_szkół+〖RR〗_uczniów+〖RR〗_nauczycieli)/3-1).
Gdzie:
WRR składowa wynagrodzenia należna wykonawcy z tytułu uzyskanych wartości response-rate.
C procentowy wskaźnik wartości umowy ujęty kwotowo.
RRszkół uzyskany w badaniu response-rate szkół z uwzględnieniem szkół rezerwowych.
RRuczniów uzyskany w badaniu reponse-rate uczniów z uwzględniem uczniów ze szkół rezerwowych.
RRnauczycieli uzyskany w badaniu response-rate nauczycieli z uwzględnieniem nauczycieli ze szkół rezerwowych.
Uwaga: Przy uśrednionym response-rate równym lub mniejszym niż 50 % W_RR będzie równe “0 zł”. oraz
W_termin=1/5*C*〖TR〗_d/〖TR〗_z.
Gdzie:
Wtermin składowa wynagrodzenia należna wykonawcy z tytułu spełnienia deklaracji dotyczącej czasu realizacji badania.
C procentowy wskaźnik wartości umowy ujęty kwotowo (patrz tabela 1.).
TRz wynikająca z realizacji badania liczba dni kolejnych roboczych na realizację fazy terenowej badania.
TRd wynikająca z deklaracji ofertowej liczba kolejnych dni roboczych na realizację fazy terenowej badania.
Uwaga: W przypadku kiedy TRz < TRd (tzn. badanie zrealizowane zostanie szybciej niż deklarowano) przyjmuje się, że TRz = TRd (badanie wykonano zgodnie z deklaracją).
5. Należne Wykonawcy wynagrodzenie pomniejsza się o wypłacone zaliczki, ewentualnie naliczone kary umowne lub o kwotę wynikającą z ewentualnego obniżenia wynagrodzenia.
6. Każdorazowo podstawą do wystawienia faktury VAT przez Wykonawcę jest:
a. w przypadku gdy wad nie było lub gdy zostały usunięte – protokół odbioru;
b. w przypadku gdy wady nie zostały usunięte lub wad nie dało się usunąć – protokół odbioru i stosowne oświadczenie Zamawiającego o wysokości obniżenia wynagrodzenia, w przypadku zaistnienia podstaw do jej obniżenia.
7. W przypadku braku środków z Projektu (§6 ust. 1 umowy) na rachunku bankowym Zamawiającego termin płatności, o którym mowa w ust. 3, ulega wydłużeniu maksymalnie do 6 miesięcy, bez prawa naliczania odsetek przez Wykonawcę. W takim wypadku Zamawiający poinformuje Wykonawcę o wydłużeniu terminu płatności do maksymalnie 6 miesięcy.
8. Dniem zapłaty jest dzień wydania polecenia obciążenia rachunku bankowego Zamawiającego.
Zaliczka - §4 Umowy.
1. W terminie do 7 dni od dnia zawarcia umowy Zamawiający przelewa Wykonawcy zaliczkę w wysokości 20 % wartości umowy, nie więcej jednak niż 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy zł) brutto na rachunek bakowy: ___________________________________________________
2. Wykonawca wystawia Zamawiającemu fakturę zaliczkową i dostarcza ją niezwłocznie do siedziby Zamawiającego, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia zapłaty. §3 ust. 8 umowy stosuje się odpowiednio.
3. Rozliczenie udzielonych zaliczek następuje odpowiednio z rozliczeniem przedmiotu zamówienia.
1. O udzielenie zamówienia mogą się ubiegać wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się jedynie Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie przesłanek określonych w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
3. Każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia musi spełniać warunek określony w ust. 2. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu nastąpi w formule „spełnia” „ nie spełnia”.
4. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania określonych w ust. 2, wykonawca ma obowiązek złożyć następujące dokumenty:
1) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten mogą złożyć łącznie;
2) wypełnione i podpisane oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
3) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 uPzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art.24ust.1pkt 2 uPzp. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
4) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z uiszczaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
5) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu –wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
6) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich;
7) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa każdy z nich.
5. Jeżeli w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5–8 ustawy mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 5 – 8 uPzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń – zastępuje je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób.
6. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów:
1) o których mowa w ust. 4 pkt 3), 4), 5),i 7) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) o którym mowa w ust. 4 pkt 6), składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym wart.24ust.1 pkt 4-8 ustawy Prawo zamówień publicznych.
7. Dokumenty, o których mowa w ust. 6 pkt 1) lit. a) i c) oraz pkt 2 powinny być wystawione niewcześniejniż6miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
8. Dokument, o którym mowa w ust. 6 pkt 2) lit. b) powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
9. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 6, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejscu zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania.
10. W zakresie terminu, w którym powinny być wystawione dokumenty o których mowa w ust. 9 stosuje się odpowiednio postanowienia ust. 7 i 8.
11. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
12. Wymagane dokumenty powinny być przedstawione w formie oryginału lub kserokopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem przez osobę lub osoby, uprawnione do reprezentowania Wykonawcy z wyjątkiem oświadczenia o którym mowa w ust. 4 pkt 1, które powinno być przedstawione w oryginale.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Zamawiający nie konkretyzuje niniejszego warunku.
W celu potwierdzenia spełniania warunków, dotyczących posiadania wiedzy i doświadczenia, oraz w celu potwierdzenia, iż w trakcie realizacji zamówienia będzie dysponował odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, wykonawca ma obowiązek złożyć następujące dokumenty:
1) wypełnione i podpisane oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, którego wzór stanowi Załącznik nr 2 do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten mogą złożyć łącznie;
2) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, sporządzony według wzoru, który stanowi Załącznik nr 4 do SIWZ, oraz załączeniem dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie (np. referencje, protokoły odbioru). Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z nich;
3) wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności wraz z informacją o podstawie dysponowania tymi osobami, którego wzór stanowi Załącznik nr 5 do SIWZ. Jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia dokument ten składa przynajmniej jeden z nich.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy potwierdzą, iż:
1) posiadają odpowiednią wiedzę i doświadczenie w zakresie niezbędnym do wykonania zamówienia tzn. wykażą należyte wykonanie, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonywanie w okresie ostatnich 3 lat, przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 1 usługę polegającą na wykonaniu badania edukacyjnego, o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 PLN brutto (a w przypadku, jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona w walucie obcej – równowartość 150 000,00 PLN brutto wg średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o wykonanie zamówienia) oraz 1 usługę polegającą na wykonaniu badania społecznego realizowanego z użyciem techniki CAPI (Computer Assisted Personal Interviewing), o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 PLN brutto (a w przypadku, jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona w walucie obcej – równowartość 150 000,00 PLN brutto wg średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o wykonanie zamówienia).
2) dysponują lub będą dysponować odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi dowykonania zamówienia, tj.: co najmniej dwuosobowym zespołem w skład którego wchodzić będą:
a) Kierownik projektu, który będzie odpowiedzialny za realizację całości zadań Wykonawcy i będzie osobą pośredniczącą w kontakcie pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym, który:
— w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert był kierownikiem (lub równorzędnym) co najmniej 1 badania edukacyjnego, którego wartość brutto była większa lub równa 150 000 PLN (a w przypadku, jeżeli wartość usługi została w umowie wyrażona w walucie obcej – równowartość 150 000,00 PLN brutto wg średniego kursu NBP z dnia zawarcia umowy o wykonanie zamówienia),
— posiada doświadczenie w realizacji badań techniką CAPI, tj. w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert był członkiem zespołu badającego techniką CAPI na próbie co najmniej 500 osób w jednym badaniu,
— posiada znajomość angielskiego w mowie i w piśmie na bardzo dobrym poziomie.
b) Badacz, który w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert brał udział w charakterze badacza w realizacji co najmniej 3 badań społecznych, techniką CAPI na próbach większych niż 500 osób.
Sekcja IV: Procedura
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena. Waga 55
2. Czas realizacji fazy terenowej badania wyrażony w kolejnych dniach roboczych. Waga 10
3. Plan działań promocyjnych wobec szkół i dyrektorów. Waga 5
4. Plan działań promocyjnych wobec nauczycieli. Waga 5
5. Plan działań promocyjnych wobec uczniów. Waga 5
6. Koncepcja procedur wewnętrznej kontroli realizacji badania oraz raportowania postępów Zamawiającemu. Waga 10
7. Autorska koncepcja raportu z ewaluacji procedur badawczych. Waga 10
Miejscowość:
Instytut Badań Edukacyjnych, ul. Górczewska 8, Warszawa.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: takDodatkowe informacje o osobach upoważnionych i procedurze otwarcia: Osoby zainteresowane udziałem wsesji otwarcia ofert proszone są o stawiennictwo i oczekiwanie w recepcji Zamawiającego co najmniej na 5minut przed terminem otwarcia ofert.
Otwarcie ofert jest jawne.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): „Badanie jakości i efektywności edukacjioraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego,w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III-Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.1- Modernizacja systemu nadzoru i zarządzania w oświacie, Poddziałanie 3.1.1- Tworzenie warunków domonitorowania ewaluacji i badań systemu oświaty.
II. Termin rozpoczęcia realizacji zamówienia wskazany w sekcji II. pkt 3 niniejszego ogłoszenia jako dzień 1.2.2013 r. jest termin orientacyjnym i w żadnym razie nie wiąże on Wykonawców oraz Zamawiającego.Podpisanie umowy w przedmiocie zamówienia może nastąpić zarówno wcześniej jak i nieco później - bez wpływu na realizację przedmiotu zamówienia z tym zastrzeżeniem, iż musi umożliwiać zachowanie terminów realizacji zamówienia, w tym fazy terenowej realizacji badania, wyznaczonych w SIWZ i OPZ.
III. Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających w wysokości do 50 % wartości zamówienia podstawowego po spełnieniu warunków opisanych w art. 67 ust. 1 pkt. 6 ustawy pzp.
IV. Informacja zawarta w pkt II.2.1 dotycząca szacunkowej wartości zamówienia wynoszącej 2 014 612,50 PLN odnosi się do wartości całkowitej zamówienia wraz z zamówieniami uzupełniającymi. Rzeczywista wartość szacunkowa przedmiotowego zamówienia wynosi 1 343 075 PLN, a wartość przewidywanych zamówień uzupełniających wynosi 671 537,50 PLN.
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul.Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2. Odwołanie wnosi się:
— w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust. 2,
— albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji na stronie internetowej. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
TI | Tytuł | PL-Warszawa: Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 43016-2013 |
PD | Data publikacji | 08/02/2013 |
OJ | Dz.U. S | 28 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Instytut Badań Edukacyjnych |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | - - Usługi - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 6 - Podmiot prawa publicznego |
HA | EU Institution | - |
DS | Dokument wysłany | 06/02/2013 |
NC | Zamówienie | 4 - Usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 7 - Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 9 - Nie dotyczy |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie |
PC | Kod CPV | 79300000 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka 79311200 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych 79311300 - Usługi analizy ankiet 79315000 - Usługi badań społecznych |
OC | Pierwotny kod CPV | 79300000 - Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka 79311200 - Usługi przeprowadzania badań ankietowych 79311300 - Usługi analizy ankiet 79315000 - Usługi badań społecznych |
RC | Kod NUTS | PL |
IA | Adres internetowy (URL) | http://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne |
DI | Podstawa prawna | Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE) |
PL-Warszawa: Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka
2013/S 028-043016
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Instytut Badań Edukacyjnych
ul. Górczewska 8
Osoba do kontaktów: Tomasz Leszkowicz
01-180 Warszawa
Polska
Tel.: +48 222417134
E-mail: zamowienia@ibe.edu.pl
Faks: +48 222417111
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 10: Usługi badania rynku i opinii publicznej
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Teren całej Polski.
Kod NUTS PL
Instytut Badań Edukacyjnych prowadzi międzynarodowe badanie kompetencji komputerowych i informacyjnych (z ang. ICILS = International Computer And Information Literacy Study, dalej ICILS). Badanie ICILS jest międzynarodowym przedsięwzięciem badawczym, zarządzanym i organizowanym przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Ewaluacji Osiągnięć Edukacyjnych (The International Association for the Evaluation of Educational Achievement; IEA), pomysłodawcę m.in. znanych projektów TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) i PIRLS (Progress in International Reading Literacy Study). W badaniu do tej pory udział zadeklarowało 20 krajów, wśród nich: Australia, Chile, Chorwacja, Czechy, Dania, Hiszpania, Holandia, Hong Kong SAR, Izrael, Kanada, Korea, Litwa, Norwegia, Rosja, Słowacja, Słowenia, Szwajcaria, Tajlandia, Turcja oraz Polska. Wiosną 2012 roku zrealizowano w Polsce badanie pilotażowe, zaś badanie główne zaplanowane jest na rok 2013. W roku 2014 przewidziany jest raport z badania.
Głównym przedmiotem badania ICILS są efekty uczenia się w dziedzinie biegłości informacyjnej (information literacy) oraz komputerowej (computer literacy) uczniów drugiej klasy gimnazjum. Podstawowym pytaniem badawczym jest określenie jaka jest zmienność biegłości komputerowej i informacyjnej (CIL) uczniów wewnątrz krajów oraz pomiędzy nimi oraz zidentyfikowanie kluczowych cech szkół i systemów edukacyjnych związanych z wiedzą i umiejętnościami uczniów w tej dziedzinie.
Badanie obejmie uczniów drugiej klasy gimnazjum: zbadani zostaną również ich nauczyciele oraz zebrane zostaną informacje o szkołach. Dane zbierane będą z kilku źródeł:
— Najważniejszą częścią badania będzie test dla ucznia – zadaniem każdego uczestnika badania będzie rozwiązanie dwóch trzydziestominutowych modułów testowych. Moduły te składają się z interaktywnych zadań wykonywanych przy pomocy komputera.
— ankieta ucznia – poza testem komputerowym każdy uczeń będzie proszony o wypełnienie komputerowej ankiety. Ankieta będzie dotyczyła środowiska ucznia, dotychczasowych doświadczeń komputerowych oraz postaw wobec technologii informacyjnych.
— ankieta nauczyciela – również nauczyciele badanych uczniów będą proszeni o wypełnienie specjalnie dla nich przygotowanej w Internecie ankiety (dostępny będzie również wariant papierowy). Będzie ona dotyczyła używania przez nich komputerów w szkole i poza nią oraz samooceny w kompetencji w używaniu komputerów.
— ankieta szkoły – istotne dla projektu będą również dane o szkole, w której uczą się badani uczniowie. Stąd dyrektor oraz koordynator TIK takiej placówki będą proszeni o wypełnienie ankiet (również internetowych lub papierowych), które będą dotyczyły zasobów komputerowych szkoły, praktyki wykorzystania TIK w szkole oraz innych ważnych cech szkoły.
Liczebność próby to 146 szkół + 12 szkół, w sumie 158 szkół;
Zamawiający z każdej szkoły wylosuje do badania:
— 20 uczniów spośród wszystkich uczniów klas II gimnazjum – jedynym wyjątkiem od tej liczby może być sytuacja, kiedy uczniów klas drugich będzie mniej niż 25 – wówczas zbadani zostaną wszyscy, aby uniknąć sytuacji kiedy to tylko mała część uczniów nie bierze udziału w badaniu, w badaniu pilotażowym z jednej szkoły losowano średnio właśnie 20 uczniów (M=19,42);
— 15 nauczycieli uczących obowiązkowych przedmiotów w klasie drugiej gimnazjum w roku szkolnym 2012/2013 – od reguły tej istnieją dwa wyjątki:
—— kiedy w próbie nie znajdzie się szkolny nauczyciel informatyki – wówczas dołączany jest on do próby dodatkowo (jeśli jest ich kilku – dołączani są wszyscy), nawet jeśli osoba ta nie uczy w klasie drugiej gimnazjum;
—— kiedy nauczycieli potencjalnie możliwych do zbadania będzie mniej niż 20 – wówczas zbadani zostaną wszyscy, aby uniknąć sytuacji kiedy to tylko mała część nauczycieli nie bierze udziału w badaniu.
—— Dodatkowo w każdej szkole do realizacji zrekrutowani muszą być:
— Dyrektor szkoły (a więc w większości lub wszystkich przypadkach sam Koordynator)
- Koordynator TIK w szkole – osoba mająca informacje na temat szkolnych zasobów TIK oraz ich wykorzystania – jeśli takiego stanowiska formalnie w szkole nie ma, to może to być Dyrektor szkoły, lub wskazana przez niego osoba.
Dodatkowo do badania dołączona jest również celowa próba szkół biorących udział w specjalnym programie mającym na celu podniesienie efektywności pracy szkół poprzez zakup dużej liczby komputerów. Szkoły biorące udział w programie znajdują się na terenie jednej gminy. W gminie tej znajduje się 12 gimnazjów, które uczą w sumie 491 uczniów (prognoza na rok szkolny 2012/13 na podstawie danych z roku szkolnego 2011/12). Szkoły te badane byłyby zwykłą procedurą, z dwoma wyjątkami 1) w tych 12 szkołach nie bada się próby uczniów i nauczycieli, a populację (wszystkich uczniów klasy drugiej gimnazjum, wszystkich nauczycieli uczących w klasie drugiej gimnazjum oraz wszystkich informatyków, przy czym maksymalna populacja do zbadania wynosi 99 osób w każdej grupie) oraz 2) brak jest szkół rezerwowych dla tych gimnazjów (ze względu na to, że wyczerpują one populację).
79300000, 79311200, 79311300, 79315000
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 23
Sekcja IV: Procedura
1. Cena. Waga 55
2. Czas realizacji fazy terenowej badania wyrażony w kolejnych dniach roboczych. Waga 10
3. Plan działań promocyjnych wobec szkół i dyrektorów. Waga 5
4. Plan działań promocyjnych wobec nauczycieli. Waga 5
5. Plan działań promocyjnych wobec uczniów. Waga 5
6. Koncepcja procedur wewnętrznej kontroli realizacji badania oraz raportowania postępów Zamawiającemu. Waga 10
7. Autorska koncepcja raportu z ewaluacji procedur badawczych. Waga 10
Ogłoszenie o zamówieniu
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2012/S 229-377557 z dnia 28.11.2012
Sekcja V: Udzielenie zamówienia
SMG/KRC Poland Media S. A.
{Dane ukryte}
02-797 Warszawa
Polska
E-mail: office@pl.millwardbrown.com
Tel.: +48 225452000
Adres internetowy: www.millwardbrown.com/pl
Faks: +48 225452100
Wartość: 2 014 612,50 PLN
Bez VAT
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 1 597 000 PLN
Łącznie z VAT. Stawka VAT (%) 23
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Podać odniesienie do projektu (projektów) i/lub programu (programów): Przedmiot zamówienia jest realizowany w ramach projektu „Badanie jakości i efektywności edukacji oraz instytucjonalizacja zaplecza badawczego” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet III-Wysoka jakość systemu oświaty, Działanie 3.1- Modernizacja systemu nadzoru i zarządzania w oświacie, Poddziałanie 3.1.1- Tworzenie warunków do monitorowania ewaluacji i badań systemu oświaty.
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
2. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
3. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
4. Odwołujący przesyła kopię odwołania zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu. Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia, jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów określonych w art. 27 ust. 2. Odwołanie wnosi się: w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności zamawiającego stanowiącej podstawę do jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art.27 ust. 2, albo w terminie 15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji na stronie internetowej. Odwołanie wobec czynności innych niż określone powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
Polska
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 37755720121 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-11-28 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 198 dni |
Wadium: | 40000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 1 333 333 PLN - 2 000 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 0 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://bip.ibe.edu.pl/index.php/zamowienia-publiczne |
Informacja dostępna pod: | Instytut Badań Edukacyjnych ul. Górczewska 8, 01-180 Warszawa, woj. mazowieckie |
Okres związania ofertą: | 60 dni |
Kody CPV
79300000-7 | Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka | |
79311200-9 | Usługi przeprowadzania badań ankietowych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Świadczenie usług ochrony osób i mienia przez SUFO dla Centrum Szkolenia Artylerii i Uzbrojenia w Toruniu, realizowane w formie bezpośredniej ochrony fizycznej stałej w ilości 401 366 roboczogodzin. | SMG/KRC Poland Media S. A. Warszawa | 2013-02-05 | 1 597 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2013-02-05 Dotyczy cześci nr: 0 Kody CPV: 79300000 79311200 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 1 597 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 1 597 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 1 597 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 1 597 000,00 zł |