Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w latach szkolnych 2010/2011 i 2011/2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami dla 180 uczniów (12 grup po 15 osób) ze szkół zawodowych, prowadzonych przez Powiat Mikołowski, czyli dla Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Łaziskach Górnych, w wymiarze 80 godzin dla każdej z grup, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego. Zajęcia powinny być prowadzone metodą warsztatową, obejmującą posługiwanie się narzędziami ICT w zastosowaniach praktycznych. 1) Zajęcia ECDL Start (z egzaminami) obejmują : Liczbę uczestników ogółem - 180 Liczbę grup ogółem - 12 Liczbę godzin/grupę - 80 Liczbę godzin ogółem - 960 godzina = godzina zegarowa 1 grupa zajęciowa = 15 osób 4 moduły zajęciowe Zajęcia winny mieć charakter stacjonarny i odbywać winny się: - od poniedziałku do piątku - w szkołach zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj. Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach, ul. Dworcowa 1, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Łaziskach Górnych,ul. Chopina 11 B, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach. Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: a) Termin realizacji: Od daty podpisania umowy do 30 czerwca 2012 r. 1. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia szczegółowego harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 7 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. 2. Wykonawca zobowiązuje się w harmonogramie wymienionym w pkt 2 podać ilość godzin przeznaczoną na każdy moduł szkoleniowy i jego cenę netto i brutto. b) Zakres merytoryczny szkolenia - 4 moduły wybrane przez uczestników projektu spośród następujących: - Podstawy technik informatycznych. 1. Pojęcia podstawowe (sprzęt, oprogramowanie, technologia informacyjna) 2. Typy komputerów (mainframe, stacja robocza, PC, laptop, notebook, PDA ze względu na szybkość pracy, wydajność, koszt i rodzaje użytkowników) 3. Podstawowe elementy PC (procesor (CPU), dysk twardy, podstawowe urządzenia wejścia i wyjścia, typy pamięci) 4. Urządzenia peryferyjne (mysz, klawiatura, joystick, skaner, panel dotykowy, kamera cyfrowa, mikrofon) 5. Wydajność komputera (szybkość procesora, wielkość pamięci i dysków, jednostki) 6. Pamięci masowe (dyskietka, dyski, ZIP, CD-ROM, taśmy magnetyczne (cartridges), zewnętrzne i wewnętrzne dyski twarde z uwzględnieniem szybkości dostępu do danych, pojemności i kosztów tych urządzeń. 7. Oprogramowanie (typy oprogramowania, różnice pomiędzy systemami operacyjnymi i oprogramowaniem użytkowym) 8. Sieci komputerowe (LAN, WAN, architektura klient-serwer, zasoby sieciowe, Internet, Intranet, Extranet) 9. Pojęcia związane z www. 10. Sieci telefoniczne i komputery (modem, ISDN, ADSL) 11. Zastosowanie komputerów w życiu codziennym 12. Poczta elektroniczna i jej zastosowania. 13. Bezpieczeństwo systemów informatycznych - Użytkowanie komputerów 1. Środowisko pracy (uruchamianie i zamykanie komputera, menu start, praca z aplikacjami, okno programu) 2. Otwieranie plików, katalogów (folderów), 3. Zarządzanie plikami (pojęcie pliku, folderu, tworzenie, otwieranie i zapisywanie plików, praca z folderami właściwości plików i folderów, wyszukiwanie zasobów dyskowych, kopiowanie) 4. Wirusy (podstawowe pojęcia, zagrożenia, programy antywirusowe) 5. Drukowanie (pojęcie drukarki, instalacja, podgląd wydruku, wydruk) - Przetwarzanie tekstów 1. Zastosowania programu 2. Okno programu 3. Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 4. Wykorzystanie pomocy edytora tekstu. 5. Widoki dokumentów 6. Zasady wprowadzania tekstu 7. Formatowanie tekstów (czcionka, akapit, style, odstępy między wierszami, wyrównywanie tekstu) 8. Kopiowanie, wycinanie i wklejanie tekstów 9. Wyszukiwanie i zamiana fragmentów tekstu 10. Punktatory (wstawianie, formatowanie, usuwanie, listy wielopoziomowe) 11. Układ strony (orientacja, marginesy, rozmiar) 12. Nagłówek i stopka strony (numeracja stron) 13. Wstawianie i formatowanie tabeli 14. Wstawianie elementów graficznych 15. Korespondencja seryjna (zastosowania, tworzenie) 16. Wydruk dokumentów (podgląd wydruku, opcje drukowania) 17. Sprawdzanie poprawności ortograficznej i gramatycznej - Arkusze kalkulacyjne 1. Zastosowania programu 2. Okno programu 3. Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 4. Wykorzystanie pomocy arkusza kalkulacyjnego 5. Pojęcie komórki (wprowadzanie i modyfikacja danych, zaznaczanie) 6. Praca z wierszami i kolumnami (wstawianie, usuwanie, zaznaczanie, zmiana rozmiaru) 7. Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie komórek 8. Sortowanie danych 9. Praca z arkuszami (wstawianie, przenoszenie, kopiowanie, zamiana nazwy, usuwanie) 10. Wstawianie formuł i funkcji (pojęcie formuły, wpisywanie formuł, wykorzystanie wbudowanych funkcji) 11. Adresy komórek (adres względny, bezwzględny i mieszany) 12. Formatowanie komórek (typowe formaty, formatowanie warunkowe) 13. Tworzenie wykresów (kreator wykresów, typy wykresów, modyfikacja istniejących wykresów) 14. Wydruk dokumentu (podgląd, parametry i opcje wydruku) - Bazy danych 1. Zastosowania programu 2. Teoria baz danych (pojęcia podstawowe - tabela, rekord, kolumna, typy danych, klucz podstawowy, relacje) 3. Okno programu 4. Tworzenie nowych baz danych 5. Wykorzystanie pomocy 6. Tworzenie tabel (kreator tabel, szablony, właściwości pól) 7. Praca z tabelami (dodawanie, modyfikacja i usuwanie rekordów, sortowanie danych) 8. Definiowanie relacji między tabelami (typy relacji, warunki ich tworzenia, tworzenie) 9. Wyszukiwanie danych za pomocą filtrów 10. Tworzenie kwerend (typy kwerend, tworzenie, modyfikacja i usuwanie, kryteria wyszukiwania) 11. Formularze (tworzenie, modyfikacja i usuwanie formularzy, praca z formularzem, zastosowanie filtrów w formularzach) 12. Raporty (tworzenie, modyfikacja i usuwanie, drukowanie). - Grafika menedżerska i prezentacyjna 1. Zastosowania programu do tworzenia prezentacji 2. Okno programu 3. Podstawowe zasady tworzenia dobrej prezentacji 4. Wykorzystanie pomocy w programie 5. Tworzenie nowej prezentacji z zastosowaniem wbudowanych szablonów 6. Slajdy (dodawanie nowych slajdów, zmiana układu, wpisywanie treści) 7. Definiowanie wzorca slajdu 8. Formatowanie treści slajdu (pola tekstowe, czcionka, styl, kolory, wyrównanie) 9. Wstawianie obrazów, zdjęć, plików zewnętrznych 10. Wstawianie wykresów, tabel, autokształtów, diagramów, schematów organizacyjnych 11. Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie elementów prezentacji 12. Wprowadzanie animacji (animacje wbudowane, efekty, przejścia slajdów) 13. Przygotowanie pokazu slajdów (sposoby prezentacji, notatki) 14. Drukowanie prezentacji 15. Uruchamianie prezentacji (pokaz slajdów, poruszanie się pomiędzy slajdami). - Usługi w sieciach informatycznych Internet 1. Podstawowe pojęcia i zasady (HTTP, URL, hiperłącze, ISP, FTP) 2. Budowa adresu www 3. Przeglądarka stron internetowych (zastosowania, przykładowe aplikacje, uruchamianie, okno programu) 4. Otwieranie stron internetowych (wpisywanie adresu, poruszanie się po stronie www, odświeżanie, powrót do wcześniej oglądanych stron) 5. Organizacja pracy w przeglądarce (podstawowe ustawienia, ulubione, historia) 6. Zagrożenia i bezpieczeństwo pracy w Internecie (podstawowe zagrożenia, bezpieczne strony www, certyfikaty stron) 7. Wyszukiwanie informacji (wyszukiwarki internetowe, przykładowe strony, wyszukiwanie zaawansowane) 8. Pobieranie informacji z Internetu (kopiowanie tekstów, obrazów, plików multimedialnych) 9. Wydruk treści strony internetowej Poczta elektroniczna 1. Podstawy poczty elektronicznej (zastosowania, zalety, programy pocztowe) 2. Adres e-mail (budowa, przykładowe adresy) 3. Znajomość dobrych zwyczajów w sieci 4. Okno programu pocztowego 5. Tworzenie i wysyłanie nowej poczty (adres, temat, treść, załączniki) 6. Praca z pocztą przychodzącą (otwieranie poczty, drukowanie, odpisywanie, przesyłanie dalej, organizacja poczty elektronicznej, wyszukiwanie listów od wybranego nadawcy) 7. Książka adresowa 8. Bezpieczeństwo poczty elektronicznej (załączniki, nieznany nadawca, podpis i szyfrowanie poczty). 2) Zajęcia przeprowadzane będą z wykorzystaniem następujących technik: - Wykłady teoretyczne wsparte prezentacjami multimedialnymi. - Ćwiczenia z wykorzystaniem komputerów, z możliwością bezpośredniej pracy na komputerze na 15 stanowiskach roboczych z dostępem do internetu. - Dyskusje z uczestnikami zajęć i indywidualna pomoc w zakresie nabycia praktycznych umiejętności i zastosowania omawianych zagadnień stosownie do posiadanego stopnia zaawansowania informatycznego uczestnika. - Ćwiczenia praktyczne mające na celu wskazanie i nabycie umiejętności zastosowania omawianych zagadnień w pracy. - Omówienie systemu i charakteru przeprowadzenia egzaminów kończących zajęcia - przygotowanie uczestników zamierzających przystąpić do egzaminów. 3) Warunki niezbędne do realizacji przez Wykonawcę: - zapewnić nieodpłatnie uczestnikom w trakcie zajęć indywidualne materiały szkoleniowe odpowiadające zakresowi merytorycznemu modułów zajęciowych w postaci podręczników do ECDLa każdego modułu z osobna, umożliwiających samodzielną naukę realizowanych treści programowych zajęć - zapewnić nieodpłatnie materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę zajęć oraz jego cały cykl spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, (lub przekazane w formie elektronicznej) które zostaną wydane uczestnikom zajęć w momencie rozpoczęcia zajęć - zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, min.: materiałów szkoleniowych, dokumentów w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego; - wydać wszystkim uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu szkolenia (zgodne z wzorem MEN), potwierdzające udział w projekcie i ukończenie szkolenia. Na zaświadczeniach powinny zostać umieszczone właściwe oznaczenia graficzne: logo i nazwy projektu, logo PO KL, UE, EFS wraz z tekstami opisującymi zaangażowanie środków UE w projekt - zorganizować i przeprowadzić egzaminy certyfikacyjne ECDL Start w sali posiadającej status Laboratorium ECDL, 180 egzaminów z poszczególnych modułów (w sumie 720 egzaminów) oraz po jednym ewentualnym egzaminie poprawkowym z dowolnego modułu dla każdego uczestnika; - wydać Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL Start) wszystkim uczestnikom, którzy pomyślnie zdali wymagane egzaminy; - przeprowadzić na początku i na końcu zajęć ankiety przygotowane przez Zamawiającego w celu sprawdzenia efektów zajęć; - przeprowadzić na początku i na końcu zajęć testy wiedzy przygotowane przez Wykonawcę w celu sprawdzenia efektów zajęć; - prowadzić dzienniki zajęć oraz listy obecności zajęć i dostarczać je regularnie Zamawiającemu - przekazać po zakończeniu zajęć do Zamawiającego kopie dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia oraz imiennego wykazu osób, które nie ukończyły zajęć; - Wykonawca nie może pobierać od uczestników zajęć żadnych opłat. - zagwarantować, aby treści programów zajęć odpowiadały wyżej wymaganym zakresom merytorycznym; - zapewnić kwalifikacje i umiejętności wykładowców adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich zajęć - przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją szkolenia co najmniej do dnia 31.12.2022 r.
Mikołów: Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii
Numer ogłoszenia: 368969 - 2010; data zamieszczenia: 22.12.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Mikołowskiego , ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.sp.mikolow.bipgov.info.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w latach szkolnych 2010/2011 i 2011/2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami dla 180 uczniów (12 grup po 15 osób) ze szkół zawodowych, prowadzonych przez Powiat Mikołowski, czyli dla Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Łaziskach Górnych, w wymiarze 80 godzin dla każdej z grup, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego. Zajęcia powinny być prowadzone metodą warsztatową, obejmującą posługiwanie się narzędziami ICT w zastosowaniach praktycznych. 1) Zajęcia ECDL Start (z egzaminami) obejmują : Liczbę uczestników ogółem - 180 Liczbę grup ogółem - 12 Liczbę godzin/grupę - 80 Liczbę godzin ogółem - 960 godzina = godzina zegarowa 1 grupa zajęciowa = 15 osób 4 moduły zajęciowe Zajęcia winny mieć charakter stacjonarny i odbywać winny się: - od poniedziałku do piątku - w szkołach zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj. Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach, ul. Dworcowa 1, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Łaziskach Górnych,ul. Chopina 11 B, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach. Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: a) Termin realizacji: Od daty podpisania umowy do 30 czerwca 2012 r. 1. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia szczegółowego harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 7 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. 2. Wykonawca zobowiązuje się w harmonogramie wymienionym w pkt 2 podać ilość godzin przeznaczoną na każdy moduł szkoleniowy i jego cenę netto i brutto. b) Zakres merytoryczny szkolenia - 4 moduły wybrane przez uczestników projektu spośród następujących: - Podstawy technik informatycznych. 1. Pojęcia podstawowe (sprzęt, oprogramowanie, technologia informacyjna) 2. Typy komputerów (mainframe, stacja robocza, PC, laptop, notebook, PDA ze względu na szybkość pracy, wydajność, koszt i rodzaje użytkowników) 3. Podstawowe elementy PC (procesor (CPU), dysk twardy, podstawowe urządzenia wejścia i wyjścia, typy pamięci) 4. Urządzenia peryferyjne (mysz, klawiatura, joystick, skaner, panel dotykowy, kamera cyfrowa, mikrofon) 5. Wydajność komputera (szybkość procesora, wielkość pamięci i dysków, jednostki) 6. Pamięci masowe (dyskietka, dyski, ZIP, CD-ROM, taśmy magnetyczne (cartridges), zewnętrzne i wewnętrzne dyski twarde z uwzględnieniem szybkości dostępu do danych, pojemności i kosztów tych urządzeń. 7. Oprogramowanie (typy oprogramowania, różnice pomiędzy systemami operacyjnymi i oprogramowaniem użytkowym) 8. Sieci komputerowe (LAN, WAN, architektura klient-serwer, zasoby sieciowe, Internet, Intranet, Extranet) 9. Pojęcia związane z www. 10. Sieci telefoniczne i komputery (modem, ISDN, ADSL) 11. Zastosowanie komputerów w życiu codziennym 12. Poczta elektroniczna i jej zastosowania. 13. Bezpieczeństwo systemów informatycznych - Użytkowanie komputerów 1. Środowisko pracy (uruchamianie i zamykanie komputera, menu start, praca z aplikacjami, okno programu) 2. Otwieranie plików, katalogów (folderów), 3. Zarządzanie plikami (pojęcie pliku, folderu, tworzenie, otwieranie i zapisywanie plików, praca z folderami właściwości plików i folderów, wyszukiwanie zasobów dyskowych, kopiowanie) 4. Wirusy (podstawowe pojęcia, zagrożenia, programy antywirusowe) 5. Drukowanie (pojęcie drukarki, instalacja, podgląd wydruku, wydruk) - Przetwarzanie tekstów 1. Zastosowania programu 2. Okno programu 3. Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 4. Wykorzystanie pomocy edytora tekstu. 5. Widoki dokumentów 6. Zasady wprowadzania tekstu 7. Formatowanie tekstów (czcionka, akapit, style, odstępy między wierszami, wyrównywanie tekstu) 8. Kopiowanie, wycinanie i wklejanie tekstów 9. Wyszukiwanie i zamiana fragmentów tekstu 10. Punktatory (wstawianie, formatowanie, usuwanie, listy wielopoziomowe) 11. Układ strony (orientacja, marginesy, rozmiar) 12. Nagłówek i stopka strony (numeracja stron) 13. Wstawianie i formatowanie tabeli 14. Wstawianie elementów graficznych 15. Korespondencja seryjna (zastosowania, tworzenie) 16. Wydruk dokumentów (podgląd wydruku, opcje drukowania) 17. Sprawdzanie poprawności ortograficznej i gramatycznej - Arkusze kalkulacyjne 1. Zastosowania programu 2. Okno programu 3. Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 4. Wykorzystanie pomocy arkusza kalkulacyjnego 5. Pojęcie komórki (wprowadzanie i modyfikacja danych, zaznaczanie) 6. Praca z wierszami i kolumnami (wstawianie, usuwanie, zaznaczanie, zmiana rozmiaru) 7. Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie komórek 8. Sortowanie danych 9. Praca z arkuszami (wstawianie, przenoszenie, kopiowanie, zamiana nazwy, usuwanie) 10. Wstawianie formuł i funkcji (pojęcie formuły, wpisywanie formuł, wykorzystanie wbudowanych funkcji) 11. Adresy komórek (adres względny, bezwzględny i mieszany) 12. Formatowanie komórek (typowe formaty, formatowanie warunkowe) 13. Tworzenie wykresów (kreator wykresów, typy wykresów, modyfikacja istniejących wykresów) 14. Wydruk dokumentu (podgląd, parametry i opcje wydruku) - Bazy danych 1. Zastosowania programu 2. Teoria baz danych (pojęcia podstawowe - tabela, rekord, kolumna, typy danych, klucz podstawowy, relacje) 3. Okno programu 4. Tworzenie nowych baz danych 5. Wykorzystanie pomocy 6. Tworzenie tabel (kreator tabel, szablony, właściwości pól) 7. Praca z tabelami (dodawanie, modyfikacja i usuwanie rekordów, sortowanie danych) 8. Definiowanie relacji między tabelami (typy relacji, warunki ich tworzenia, tworzenie) 9. Wyszukiwanie danych za pomocą filtrów 10. Tworzenie kwerend (typy kwerend, tworzenie, modyfikacja i usuwanie, kryteria wyszukiwania) 11. Formularze (tworzenie, modyfikacja i usuwanie formularzy, praca z formularzem, zastosowanie filtrów w formularzach) 12. Raporty (tworzenie, modyfikacja i usuwanie, drukowanie). - Grafika menedżerska i prezentacyjna 1. Zastosowania programu do tworzenia prezentacji 2. Okno programu 3. Podstawowe zasady tworzenia dobrej prezentacji 4. Wykorzystanie pomocy w programie 5. Tworzenie nowej prezentacji z zastosowaniem wbudowanych szablonów 6. Slajdy (dodawanie nowych slajdów, zmiana układu, wpisywanie treści) 7. Definiowanie wzorca slajdu 8. Formatowanie treści slajdu (pola tekstowe, czcionka, styl, kolory, wyrównanie) 9. Wstawianie obrazów, zdjęć, plików zewnętrznych 10. Wstawianie wykresów, tabel, autokształtów, diagramów, schematów organizacyjnych 11. Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie elementów prezentacji 12. Wprowadzanie animacji (animacje wbudowane, efekty, przejścia slajdów) 13. Przygotowanie pokazu slajdów (sposoby prezentacji, notatki) 14. Drukowanie prezentacji 15. Uruchamianie prezentacji (pokaz slajdów, poruszanie się pomiędzy slajdami). - Usługi w sieciach informatycznych Internet 1. Podstawowe pojęcia i zasady (HTTP, URL, hiperłącze, ISP, FTP) 2. Budowa adresu www 3. Przeglądarka stron internetowych (zastosowania, przykładowe aplikacje, uruchamianie, okno programu) 4. Otwieranie stron internetowych (wpisywanie adresu, poruszanie się po stronie www, odświeżanie, powrót do wcześniej oglądanych stron) 5. Organizacja pracy w przeglądarce (podstawowe ustawienia, ulubione, historia) 6. Zagrożenia i bezpieczeństwo pracy w Internecie (podstawowe zagrożenia, bezpieczne strony www, certyfikaty stron) 7. Wyszukiwanie informacji (wyszukiwarki internetowe, przykładowe strony, wyszukiwanie zaawansowane) 8. Pobieranie informacji z Internetu (kopiowanie tekstów, obrazów, plików multimedialnych) 9. Wydruk treści strony internetowej Poczta elektroniczna 1. Podstawy poczty elektronicznej (zastosowania, zalety, programy pocztowe) 2. Adres e-mail (budowa, przykładowe adresy) 3. Znajomość dobrych zwyczajów w sieci 4. Okno programu pocztowego 5. Tworzenie i wysyłanie nowej poczty (adres, temat, treść, załączniki) 6. Praca z pocztą przychodzącą (otwieranie poczty, drukowanie, odpisywanie, przesyłanie dalej, organizacja poczty elektronicznej, wyszukiwanie listów od wybranego nadawcy) 7. Książka adresowa 8. Bezpieczeństwo poczty elektronicznej (załączniki, nieznany nadawca, podpis i szyfrowanie poczty). 2) Zajęcia przeprowadzane będą z wykorzystaniem następujących technik: - Wykłady teoretyczne wsparte prezentacjami multimedialnymi. - Ćwiczenia z wykorzystaniem komputerów, z możliwością bezpośredniej pracy na komputerze na 15 stanowiskach roboczych z dostępem do internetu. - Dyskusje z uczestnikami zajęć i indywidualna pomoc w zakresie nabycia praktycznych umiejętności i zastosowania omawianych zagadnień stosownie do posiadanego stopnia zaawansowania informatycznego uczestnika. - Ćwiczenia praktyczne mające na celu wskazanie i nabycie umiejętności zastosowania omawianych zagadnień w pracy. - Omówienie systemu i charakteru przeprowadzenia egzaminów kończących zajęcia - przygotowanie uczestników zamierzających przystąpić do egzaminów. 3) Warunki niezbędne do realizacji przez Wykonawcę: - zapewnić nieodpłatnie uczestnikom w trakcie zajęć indywidualne materiały szkoleniowe odpowiadające zakresowi merytorycznemu modułów zajęciowych w postaci podręczników do ECDLa każdego modułu z osobna, umożliwiających samodzielną naukę realizowanych treści programowych zajęć - zapewnić nieodpłatnie materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę zajęć oraz jego cały cykl spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, (lub przekazane w formie elektronicznej) które zostaną wydane uczestnikom zajęć w momencie rozpoczęcia zajęć - zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, min.: materiałów szkoleniowych, dokumentów w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego; - wydać wszystkim uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu szkolenia (zgodne z wzorem MEN), potwierdzające udział w projekcie i ukończenie szkolenia. Na zaświadczeniach powinny zostać umieszczone właściwe oznaczenia graficzne: logo i nazwy projektu, logo PO KL, UE, EFS wraz z tekstami opisującymi zaangażowanie środków UE w projekt - zorganizować i przeprowadzić egzaminy certyfikacyjne ECDL Start w sali posiadającej status Laboratorium ECDL, 180 egzaminów z poszczególnych modułów (w sumie 720 egzaminów) oraz po jednym ewentualnym egzaminie poprawkowym z dowolnego modułu dla każdego uczestnika; - wydać Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL Start) wszystkim uczestnikom, którzy pomyślnie zdali wymagane egzaminy; - przeprowadzić na początku i na końcu zajęć ankiety przygotowane przez Zamawiającego w celu sprawdzenia efektów zajęć; - przeprowadzić na początku i na końcu zajęć testy wiedzy przygotowane przez Wykonawcę w celu sprawdzenia efektów zajęć; - prowadzić dzienniki zajęć oraz listy obecności zajęć i dostarczać je regularnie Zamawiającemu - przekazać po zakończeniu zajęć do Zamawiającego kopie dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia oraz imiennego wykazu osób, które nie ukończyły zajęć; - Wykonawca nie może pobierać od uczestników zajęć żadnych opłat. - zagwarantować, aby treści programów zajęć odpowiadały wyżej wymaganym zakresom merytorycznym; - zapewnić kwalifikacje i umiejętności wykładowców adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich zajęć - przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją szkolenia co najmniej do dnia 31.12.2022 r..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.53.31.00-0, 80.51.00.00-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 30.06.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 3 500 złotych ( słownie: trzytysiącepięćsetzłotych) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.) Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 10.01.2011 r. do godz.900. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Pozostałe formy wadium należy złożyć do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 10.01.2011 r. do godz.900. W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.; Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiajacy nie opisuje tego warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuwykonali ( zakończyli) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie, minimum 1 usługę szkoleniową, której przedmiotem była organizacja i przeprowadzenie szkoleń wraz z egzaminami Europejskiego Certyfikatu Umiejętności Komputerowych (ECDL), o wartości minimum 100 000 zł (sto tysięcy złotych) brutto, obejmująca minimum 150 osób,
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku- dysponuje minimum dwiema osobami posiadającymi uprawnienia trenera w zakresie prowadzenia szkoleń ECDL , - dysponuje minimum jedną osobą posiadającą doświadczenie i wiedzę w zakresie organizacji szkoleń w ramach funduszy europejskich na stanowisku kierownika projektu, - dysponuje minimum jedną osobą posiadającą doświadczenie i wiedzę w zakresie organizacji szkoleń w ramach funduszy europejskich na stanowisku specjalisty ds. organizacji szkoleń,
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie opisuje tego warunku.Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ 2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 4) oświadczenie wykonawcy, iż dysponuje mobilnym laboratorium do przeprowadzania szkoleń ECDL ( wypełnić punkt 8 formularza ofertowego - zał. nr 1 do SIWZ). 5)w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu , osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Każda zmiana postanowień niniejszej umowy wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności. 2.Zamawiający dopuszcza zmiany postanowień zawartej umowy w przypadku gdy: -gdy wystąpią okoliczności, które nie mogły być przewidziane przed podpisaniem umowy, nie wynikające z zaniedbań którejś ze stron a czas wydłużenia jest niezbędny do realizacji przedmiotu umowy, możliwe jest wydłużenie czasu realizacji umowy, -gdy nastąpi zmiana przedmiotu umowy w szczególności dot. względów organizacyjnych, technologicznych, osobowych Zamawiający może wskazać inne sposoby realizacji przedmiotu umowy, -inne, niż przewidziane powyżej, zmiany dotyczące zawartej umowy, które są korzystne dla zamawiającego, i które nie są zmianami istotnymi. 3.Zmiana osób przewidzianych do nadzorowania przedmiotu umowy nie wymaga aneksu do umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.sp.mikolow.bipgov.info.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Mikolowie, ul.Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, Biuro Podawcze, wejście B, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym. Cena: 5 PLN plus koszt wysyłki..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
10.01.2011 godzina 09:00, miejsce: Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, wejście A, I piętro, pokój nr 211 - kancelaria.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
do 08.02.2011.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowany jest z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Mikołów: Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii
Numer ogłoszenia: 26427 - 2011; data zamieszczenia: 24.01.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 368969 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Mikołowskiego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w latach szkolnych 2010-2011 i 2011-2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami dla 180 uczniów (12 grup po 15 osób) ze szkół zawodowych, prowadzonych przez Powiat Mikołowski, czyli dla Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Łaziskach Górnych, w wymiarze 80 godzin dla każdej z grup, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego. Zajęcia powinny być prowadzone metodą warsztatową, obejmującą posługiwanie się narzędziami ICT w zastosowaniach praktycznych. 1) Zajęcia ECDL Start (z egzaminami) obejmują : Liczbę uczestników ogółem - 180 Liczbę grup ogółem - 12 Liczbę godzin/grupę - 80 Liczbę godzin ogółem - 960 godzina = godzina zegarowa 1 grupa zajęciowa = 15 osób 4 moduły zajęciowe Zajęcia winny mieć charakter stacjonarny i odbywać winny się: - od poniedziałku do piątku - w szkołach zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj. Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach, ul. Dworcowa 1, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Łaziskach Górnych,ul. Chopina 11 B, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach. Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: a) Termin realizacji: Od daty podpisania umowy do 30 czerwca 2012 r. 1. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia szczegółowego harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 7 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji ze strony uczestników projektu. 2. Wykonawca zobowiązuje się w harmonogramie wymienionym w pkt 2 podać ilość godzin przeznaczoną na każdy moduł szkoleniowy i jego cenę netto i brutto. b) Zakres merytoryczny szkolenia - 4 moduły wybrane przez uczestników projektu spośród następujących: - Podstawy technik informatycznych. 1. Pojęcia podstawowe (sprzęt, oprogramowanie, technologia informacyjna) 2. Typy komputerów (mainframe, stacja robocza, PC, laptop, notebook, PDA ze względu na szybkość pracy, wydajność, koszt i rodzaje użytkowników) 3. Podstawowe elementy PC (procesor (CPU), dysk twardy, podstawowe urządzenia wejścia i wyjścia, typy pamięci) 4. Urządzenia peryferyjne (mysz, klawiatura, joystick, skaner, panel dotykowy, kamera cyfrowa, mikrofon) 5. Wydajność komputera (szybkość procesora, wielkość pamięci i dysków, jednostki) 6. Pamięci masowe (dyskietka, dyski, ZIP, CD-ROM, taśmy magnetyczne (cartridges), zewnętrzne i wewnętrzne dyski twarde z uwzględnieniem szybkości dostępu do danych, pojemności i kosztów tych urządzeń. 7. Oprogramowanie (typy oprogramowania, różnice pomiędzy systemami operacyjnymi i oprogramowaniem użytkowym) 8. Sieci komputerowe (LAN, WAN, architektura klient-serwer, zasoby sieciowe, Internet, Intranet, Extranet) 9. Pojęcia związane z www. 10. Sieci telefoniczne i komputery (modem, ISDN, ADSL) 11. Zastosowanie komputerów w życiu codziennym 12. Poczta elektroniczna i jej zastosowania. 13. Bezpieczeństwo systemów informatycznych Użytkowanie komputerów 1. Środowisko pracy (uruchamianie i zamykanie komputera, menu start, praca z aplikacjami, okno programu) 2. Otwieranie plików, katalogów (folderów), 3. Zarządzanie plikami (pojęcie pliku, folderu, tworzenie, otwieranie i zapisywanie plików, praca z folderami właściwości plików i folderów, wyszukiwanie zasobów dyskowych, kopiowanie) 4. Wirusy (podstawowe pojęcia, zagrożenia, programy antywirusowe) 5. Drukowanie (pojęcie drukarki, instalacja, podgląd wydruku, wydruk) Przetwarzanie tekstów 1. Zastosowania programu 2. Okno programu 3. Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 4. Wykorzystanie pomocy edytora tekstu. 5. Widoki dokumentów 6. Zasady wprowadzania tekstu 7. Formatowanie tekstów (czcionka, akapit, style, odstępy między wierszami, wyrównywanie tekstu) 8. Kopiowanie, wycinanie i wklejanie tekstów 9. Wyszukiwanie i zamiana fragmentów tekstu 10. Punktatory (wstawianie, formatowanie, usuwanie, listy wielopoziomowe) 11. Układ strony (orientacja, marginesy, rozmiar) 12. Nagłówek i stopka strony (numeracja stron) 13. Wstawianie i formatowanie tabeli 14. Wstawianie elementów graficznych 15. Korespondencja seryjna (zastosowania, tworzenie) 16. Wydruk dokumentów (podgląd wydruku, opcje drukowania) 17. Sprawdzanie poprawności ortograficznej i gramatycznej Arkusze kalkulacyjne 1. Zastosowania programu 2. Okno programu 3. Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 4. Wykorzystanie pomocy arkusza kalkulacyjnego 5. Pojęcie komórki (wprowadzanie i modyfikacja danych, zaznaczanie) 6. Praca z wierszami i kolumnami (wstawianie, usuwanie, zaznaczanie, zmiana rozmiaru) 7. Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie komórek 8. Sortowanie danych 9. Praca z arkuszami (wstawianie, przenoszenie, kopiowanie, zamiana nazwy, usuwanie) 10. Wstawianie formuł i funkcji (pojęcie formuły, wpisywanie formuł, wykorzystanie wbudowanych funkcji) 11. Adresy komórek (adres względny, bezwzględny i mieszany) 12. Formatowanie komórek (typowe formaty, formatowanie warunkowe) 13. Tworzenie wykresów (kreator wykresów, typy wykresów, modyfikacja istniejących wykresów) 14. Wydruk dokumentu (podgląd, parametry i opcje wydruku) Bazy danych 1. Zastosowania programu 2. Teoria baz danych (pojęcia podstawowe - tabela, rekord, kolumna, typy danych, klucz podstawowy, relacje) 3. Okno programu 4. Tworzenie nowych baz danych 5. Wykorzystanie pomocy 6. Tworzenie tabel (kreator tabel, szablony, właściwości pól) 7. Praca z tabelami (dodawanie, modyfikacja i usuwanie rekordów, sortowanie danych) 8. Definiowanie relacji między tabelami (typy relacji, warunki ich tworzenia, tworzenie) 9. Wyszukiwanie danych za pomocą filtrów 10. Tworzenie kwerend (typy kwerend, tworzenie, modyfikacja i usuwanie, kryteria wyszukiwania) 11. Formularze (tworzenie, modyfikacja i usuwanie formularzy, praca z formularzem, zastosowanie filtrów w formularzach) 12. Raporty (tworzenie, modyfikacja i usuwanie, drukowanie). Grafika menedżerska i prezentacyjna 1. Zastosowania programu do tworzenia prezentacji 2. Okno programu 3. Podstawowe zasady tworzenia dobrej prezentacji 4. Wykorzystanie pomocy w programie 5. Tworzenie nowej prezentacji z zastosowaniem wbudowanych szablonów 6. Slajdy (dodawanie nowych slajdów, zmiana układu, wpisywanie treści) 7. Definiowanie wzorca slajdu 8. Formatowanie treści slajdu (pola tekstowe, czcionka, styl, kolory, wyrównanie) 9. Wstawianie obrazów, zdjęć, plików zewnętrznych 10. Wstawianie wykresów, tabel, autokształtów, diagramów, schematów organizacyjnych 11. Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie elementów prezentacji 12. Wprowadzanie animacji (animacje wbudowane, efekty, przejścia slajdów) 13. Przygotowanie pokazu slajdów (sposoby prezentacji, notatki) 14. Drukowanie prezentacji 15. Uruchamianie prezentacji (pokaz slajdów, poruszanie się pomiędzy slajdami). Usługi w sieciach informatycznych Internet 1. Podstawowe pojęcia i zasady (HTTP, URL, hiperłącze, ISP, FTP) 2. Budowa adresu www 3. Przeglądarka stron internetowych (zastosowania, przykładowe aplikacje, uruchamianie, okno programu) 4. Otwieranie stron internetowych (wpisywanie adresu, poruszanie się po stronie www, odświeżanie, powrót do wcześniej oglądanych stron) 5. Organizacja pracy w przeglądarce (podstawowe ustawienia, ulubione, historia) 6. Zagrożenia i bezpieczeństwo pracy w Internecie (podstawowe zagrożenia, bezpieczne strony www, certyfikaty stron) 7. Wyszukiwanie informacji (wyszukiwarki internetowe, przykładowe strony, wyszukiwanie zaawansowane) 8. Pobieranie informacji z Internetu (kopiowanie tekstów, obrazów, plików multimedialnych) 9. Wydruk treści strony internetowej Poczta elektroniczna 1. Podstawy poczty elektronicznej (zastosowania, zalety, programy pocztowe) 2. Adres e-mail (budowa, przykładowe adresy) 3. Znajomość dobrych zwyczajów w sieci 4. Okno programu pocztowego 5. Tworzenie i wysyłanie nowej poczty (adres, temat, treść, załączniki) 6. Praca z pocztą przychodzącą (otwieranie poczty, drukowanie, odpisywanie, przesyłanie dalej, organizacja poczty elektronicznej, wyszukiwanie listów od wybranego nadawcy) 7. Książka adresowa 8. Bezpieczeństwo poczty elektronicznej (załączniki, nieznany nadawca, podpis i szyfrowanie poczty). 2) Zajęcia przeprowadzane będą z wykorzystaniem następujących technik: - Wykłady teoretyczne wsparte prezentacjami multimedialnymi. - Ćwiczenia z wykorzystaniem komputerów, z możliwością bezpośredniej pracy na komputerze na 15 stanowiskach roboczych z dostępem do internetu. - Dyskusje z uczestnikami zajęć i indywidualna pomoc w zakresie nabycia praktycznych umiejętności i zastosowania omawianych zagadnień stosownie do posiadanego stopnia zaawansowania informatycznego uczestnika. - Ćwiczenia praktyczne mające na celu wskazanie i nabycie umiejętności zastosowania omawianych zagadnień w pracy. - Omówienie systemu i charakteru przeprowadzenia egzaminów kończących zajęcia - przygotowanie uczestników zamierzających przystąpić do egzaminów. 3) Warunki niezbędne do realizacji przez Wykonawcę: - zapewnić nieodpłatnie uczestnikom w trakcie zajęć indywidualne materiały szkoleniowe odpowiadające zakresowi merytorycznemu modułów zajęciowych w postaci podręczników do ECDLa każdego modułu z osobna, umożliwiających samodzielną naukę realizowanych treści programowych zajęć - zapewnić nieodpłatnie materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę zajęć oraz jego cały cykl spięte w estetyczny sposób lub zbindowane, (lub przekazane w formie elektronicznej) które zostaną wydane uczestnikom zajęć w momencie rozpoczęcia zajęć - zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, min.: materiałów szkoleniowych, dokumentów w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego; - wydać wszystkim uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu szkolenia (zgodne z wzorem MEN), potwierdzające udział w projekcie i ukończenie szkolenia. Na zaświadczeniach powinny zostać umieszczone właściwe oznaczenia graficzne: logo i nazwy projektu, logo PO KL, UE, EFS wraz z tekstami opisującymi zaangażowanie środków UE w projekt - zorganizować i przeprowadzić egzaminy certyfikacyjne ECDL Start w sali posiadającej status Laboratorium ECDL, 180 egzaminów z poszczególnych modułów (w sumie 720 egzaminów) oraz po jednym ewentualnym egzaminie poprawkowym z dowolnego modułu dla każdego uczestnika; - wydać Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL Start) wszystkim uczestnikom, którzy pomyślnie zdali wymagane egzaminy; - przeprowadzić na początku i na końcu zajęć ankiety przygotowane przez Zamawiającego w celu sprawdzenia efektów zajęć; - przeprowadzić na początku i na końcu zajęć testy wiedzy przygotowane przez Wykonawcę w celu sprawdzenia efektów zajęć; - prowadzić dzienniki zajęć oraz listy obecności zajęć i dostarczać je regularnie Zamawiającemu - przekazać po zakończeniu zajęć do Zamawiającego kopie dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia oraz imiennego wykazu osób, które nie ukończyły zajęć; - Wykonawca nie może pobierać od uczestników zajęć żadnych opłat. - zagwarantować, aby treści programów zajęć odpowiadały wyżej wymaganym zakresom merytorycznym; - zapewnić kwalifikacje i umiejętności wykładowców adekwatne do zakresu programowego prowadzonych przez nich zajęć - przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją szkolenia co najmniej do dnia 31.12.2022 r..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.53.31.00-0, 80.51.00.00-2.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt Kompetencje TAK, Stereotypy NIE - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2010-2012 jest realizowany z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.01.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Międzynarodowe Centrum Szkoleń i Kompetencji Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 20-701 Lublin, kraj/woj. lubelskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 122880,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
97920,00
Oferta z najniższą ceną:
97920,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
134100,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 36896920100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-12-21 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 537 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.sp.mikolow.bipgov.info.pl |
Informacja dostępna pod: | Starostwo Powiatowe w Mikolowie, ul.Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, Biuro Podawcze, wejście B, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym. Cena: 5 PLN plus koszt wysyłki. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80510000-2 | Usługi szkolenia specjalistycznego | |
80533100-0 | Usługi szkolenia komputerowego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć pozalekcyjnych w roku szkolnym 2010/2011 i 2011/2012, w ramach których zostanie przeprowadzony kurs pn. Europejski Certyfikat Umiejętności Komputerowych (ECDL START) z egzaminami, w ramach projektu K | Międzynarodowe Centrum Szkoleń i Kompetencji Sp. z o.o. Lublin | 2011-01-24 | 97 920,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-01-24 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 805331000 805100002 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 97 920,00 zł Minimalna złożona oferta: 97 920,00 zł Ilość złożonych ofert: 3 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 97 920,00 zł Maksymalna złożona oferta: 134 100,00 zł |