Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia (jeżeli dotyczy):

http://www.muzeum.tarnow.pl

Ogłoszenie nr 367746 - 2016 z dnia 2016-12-15 r.
Tarnów: Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III w ramach zadania inwestycyjnego Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - Usługi

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak


Nazwa projektu lub programu

Zamówienie będzie dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020

O zamówienie mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie, obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych

nie

Należy podać minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia osób należących do jednej lub więcej kategorii, o których mowa w art. 22 ust. 2 ustawy Pzp, nie mniejszy niż 30%, osób zatrudnionych przez zakłady pracy chronionej lub wykonawców albo ich jednostki (w %)
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie przeprowadza centralny zamawiający

nie

Postępowanie przeprowadza podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Informacje na temat podmiotu któremu zamawiający powierzył/powierzyli prowadzenie postępowania:


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie przez zamawiających

nie

Jeżeli tak, należy wymienić zamawiających, którzy wspólnie przeprowadzają postępowanie oraz podać adresy ich siedzib, krajowe numery identyfikacyjne oraz osoby do kontaktów wraz z danymi do kontaktów:


Postępowanie jest przeprowadzane wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych:


Informacje dodatkowe:


I. 1) NAZWA I ADRES:
Muzeum Okręgowe w Tarnowie, krajowy numer identyfikacyjny 85001230900000, ul. Rynek  3, 33100   Tarnów, woj. małopolskie, państwo Polska, tel. 146 212 149, e-mail promocja@muzeum.tarnow.pl, faks 14 6212149 wew. 11.
Adres strony internetowej (URL): www.muzeum.tarnow.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja Kultury

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (który z zamawiających jest odpowiedzialny za przeprowadzenie postępowania, czy i w jakim zakresie za przeprowadzenie postępowania odpowiadają pozostali zamawiający, czy zamówienie będzie udzielane przez każdego z zamawiających indywidualnie, czy zamówienie zostanie udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających):

I.4) KOMUNIKACJA:


Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów z postępowania można uzyskać pod adresem (URL)
tak
www.muzeum.tarnow.pl


Adres strony internetowej, na której zamieszczona będzie specyfikacja istotnych warunków zamówienia
tak
www.muzeum.tarnow.pl


Dostęp do dokumentów z postępowania jest ograniczony - więcej informacji można uzyskać pod adresem
nie


Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać:


Elektronicznie
nie
adres


Dopuszczone jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

nie

Wymagane jest przesłanie ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w inny sposób:

nie
Adres:


Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń lub formatów plików, które nie są ogólnie dostępne
nie
Nieograniczony, pełny, bezpośredni i bezpłatny dostęp do tych narzędzi można uzyskać pod adresem: (URL)
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III w ramach zadania inwestycyjnego Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie

Numer referencyjny:
Nr sprawy: ZP43/2016

Przed wszczęciem postępowania o udzielenie zamówienia przeprowadzono dialog techniczny

nie


II.2) Rodzaj zamówienia:
usługi

II.3) Informacja o możliwości składania ofert częściowych

Zamówienie podzielone jest na części:
Nie



II.4) Krótki opis przedmiotu zamówienia
(wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań )
a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z pełnieniem funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: „Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III” w ramach zadania inwestycyjnego „Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie” Realizowane zadanie inwestycyjne obejmuje: 1. Przedmiotem inwestycji jest kapitalny remont istniejącego zabytkowego kompleksu obiektów (na który składają się kamienice Rynek 20, 21 oraz Kapitulna 9) pełniącego funkcję budynku Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Dotychczas zrealizowano: 1) Etap I (2014 r.) – modernizacja kotłowni wraz z niezbędnym zakresem umożliwiającym jej funkcjonowanie (m. in.: wykonanie nowych pionów kominowych i wentylacyjnych; wyprowadzenie przyłączy, miejscowa wymiana konstrukcji więźby dachowej; kominy ponad dachem); 2) Etap II (2015 r.) – rozbudowa o podziemne sanitariaty (wykonanie podziemnej rozbudowy piwnic o sanitariaty z korytarzem, wykonanie nowej klatki schodowej z parteru do piwnic, wykonanie nowych sanitariatów z pom. socjalnym i WC dla niepełnosprawnych na parterze, wykonanie zewnętrznej kanalizacji od podwórka i wykonanie nowych niezbędnych wewnętrznych instalacji wody, kanalizacji, c.o. i instalacji elektrycznych); 2. Przedmiotem inwestycji jest finalny etap zadania inwestycyjnego obejmujący następujący zakres robót: 1) remont obiektu oraz zmianę sposobu użytkowania poddaszy i związaną z tym zmianę formy dachu (wykonanie izolacji, wzmocnienie sklepień, usunięcie wtórnych ścian i przemurowań, wykonanie nowych posadzek, wykonanie nowych balustrad, malowanie ścian i sufitów, wykonanie nowych ścianek działowych i przemurowanie wtórnych otworów, wykonanie nowego pokrycia dachu nad oficyną (Kapitulna 9) wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi, wykonanie drewnianej okładziny schodów, renowacja elewacji budynków, itp.); 2) przystosowanie obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych poprzez montaż platformy pionowej o napędzie elektrycznym (w tym budowa szybu); 3) konieczną modernizację instalacji technicznych (m. in. instalacje centralnego ogrzewania, wod-kan, wentylacji mechanicznej, gazowej i klimatyzacji oraz instalacji elektrycznych, systemu alarmowania pożaru SAP, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu monitoringu CCTV oraz okablowania strukturalnego LAN); 4) wykonanie nowej wiaty o konstrukcji drewnianej krytej dachówką oraz nowej obudowy śmietnika ze ścianami murowanym pełnymi, zamykanej, przekrytej dachówką w jednym ciągu z projektowaną wiatą; 5) wykonanie nowej nawierzchni dróg z miejscami postojowymi, wjazdów i placów z kostki granitowej oraz wykonanie nowych nawierzchni ciągów pieszych kamiennych z nieregularnych płyt piaskowca oraz schodów z bloków piaskowca; 6) wykonanie nowych zewnętrznych schodów /droga ewakuacyjna / z poziomu piętra oficyny na poziom podwórka; 7) urządzenie terenów zieleni (podwórze) i wykonanie iluminacji podcieni; 8) naprawę i wymianę skorodowanych tynków oraz wymianę przekrycia z dachówki na granicznym murze; 9) przeprowadzenie niezbędnych prac konserwatorskich (polichromie ścienne i kamieniarka) /pod nadzorem WUOZ/; 10) wykonanie i montaż stałej wystawy zgodnie z projektem aranżacji opracowanym przez Koza Nostra Studio Spółka z o.o.; 11) dostawa i montaż wyposażenia zgodnie z opracowanym przez Zamawiajacego zestawieniem. 3. Zamawiający posiada zatwierdzoną dokumentację projektową budowlaną oraz dokumentację wykonawczą do przedmiotowej inwestycji: 1) Dokumentacja projektowa: a) Architektura, b) Konstrukcja, c) Instalacje sanitarne (woda zimna, c.w.u., kanalizacja, system wentylacyjno-klimatyzacyjno- grzewczy wraz z automatyką, instalacja gazowa; hydrantowa), d) Instalacje elektryczne (instalacja oświetlenia i gniazd, odgromowa, alarmowa p.poż, alarmowa antywłamaniowa, teletechniczna, sieć komputerowa). 2) Kosztorysy inwestorskie, 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, 4) Projekt aranżacji wystawy stałej MOT w Tarnowie (w tym: opis techniczny, zakres prac remontowo – adaptacyjnych stanu istniejącego i eksponaty, scenariusz wystawy, projekty graficzne, specyfikacja, kosztorysy, projekt systemów wystawienniczych). ODPOWIEDZIALNOŚĆ INWESTORA ZASTĘPCZEGO: 1. Inwestor zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rzecz Zamawiającego jako jego pełnomocnik w zakresie zgodnym z SIWZ oraz umową. 2. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. 3. Inwestor zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych niniejszą umową. 4. W ramach wykonywanych czynności Wykonawca nie ma prawa do podpisywania w imieniu Zamawiającego umów i zaciągania żadnych zobowiązań finansowych wobec podmiotów związanych z realizacją inwestycji. OBOWIĄZKI INWESTORA ZASTĘPCZEGO: Inwestor zastępczy zobowiązuje się do realizacji praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przy jego udziale przez Zamawiającego o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego. 1. Przegląd dokumentacji projektowej – najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów: 1) Inwestor zastępczy dokona przeglądu dokumentacji Zamawiającego w celu sprawdzenia zgodności składających się na nią opracowań i dokumentów z zapisami przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015, poz. 2164 z późn. zm.). 2) Inwestor zastępczy dokona inspekcji terenu budowy oraz przeprowadzi szczegółową weryfikację pod kątem zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową. 3) Inwestor zastępczy zweryfikuje także kompletność dokumentów pozwoleń i rysunków, za dostarczenie których odpowiedzialny jest Zamawiający, z punktu widzenia realizacji całości robót – sprawdzenie dokumentacji jest elementem pełnionego nadzoru inwestorskiego, 4) weryfikacja dokumentacji zostanie przeprowadzona najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów na roboty budowlane. W wyniku przeprowadzonej weryfikacji dokumentacji Inwestor zastępczy zaproponuje konkretne rozwiązania możliwe do wprowadzenia do treści SIWZ. Jeżeli zmiany te nie będą możliwe do naniesienia na tym etapie, rozwiązania zaproponowane przez Inwestora zastępczego dotyczyć będą niezbędnych zmian do wprowadzenia w ramach nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót. 2. Inwentaryzacja przyrodnicza - najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów. Przed przystąpieniem do realizacji inwestycji należy wykonać ekspertyzę przyrodniczą z zakresu ornitologii i chiropterologii, stwierdzające obecność lub brak chronionych gatunków ptaków i nietoperzy zgodnie z zaleceniami RDOŚ z dnia 11 maja 2016 roku znak OP-II.6335.165.2016.AF. 3. Przygotowanie i przeprowadzenie, przy udziale Zamawiającego, postępowania przetargowego na wyłonienie Wykonawcy/–ów zadania – ogłoszenie przetargów nastąpi nie później niż w ciągu 4 tygodni od podpisania umowy: 1) Inwestor zastępczy opracuje dokumentację przetargową wraz z projektem umowy z Wykonawcą (postępowanie na głównego wykonawcę robót budowlanych oraz aranżację i wyposażenie wystawy stałej, i/lub przetarg na dostawę wyposażenia Muzeum) oraz przeprowadzi procedurę przetargową doprowadzając do zawarcia przez Zamawiającego umowy z Wykonawcą, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych, 2) przed podpisaniem umowy z Wykonawcą Inwestor zastępczy przygotuje w uzgodnieniu z Zamawiającym i Wykonawcą ostateczną wersję harmonogramu przedstawiającego cykl realizacji oraz plan płatności dostosowany do harmonogramu wynikającego z umów z instytucjami współfinansującymi. 4. Zarządzanie, nadzór i rozliczenie inwestycji Do obowiązków Inwestora zastępczego należy: 1) wykonywanie wszelkich obowiązków i czynności, jakie obciążają Zamawiającego z tytułu umów zawartych ze wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego oraz z wykonawcami robót budowlanych, związanych z zarządzaniem i obsługą inwestycji w okresie jej realizacji, aż do zakończenia i odbioru oraz jej rozliczenia, a także obowiązków wynikających z prawa administracyjnego w związku z realizacją inwestycji, a w szczególności ustawy - Prawo budowlane, 2) wykonywanie obowiązków i czynności, o których mowa w pkt. 1 w zgodności z zapisami umów dotacji w zakresie pomocy zewnętrznej, 3) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz zawartą umową, 4) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, 5) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, 6) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad. Inwestor zastępczy jest zobowiązany w szczególności do: 1) przekazania wykonawcy robót dokumentacji projektowej i innych dokumentów niezbędnych do prowadzenia budowy, 2) przekazania placu budowy wykonawcy robót przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, 3) prowadzenia nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo Budowlane (Dz. U. 2016 poz. 290) oraz przepisów wykonawczych, 4) prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów i urządzeń, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej, 5) kontroli poprawności w prowadzeniu dzienników budowy oraz dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla procesu budowlanego oraz wyceny robót, 6) reprezentowania Zamawiającego przed organami administracji oraz innymi stronami w sprawach związanych z realizacją zadania na podstawie udzielonych pełnomocnictw, 7) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji umowy harmonogramem robót, 8) dopuszczania (lub odrzucania) do stosowania materiałów, prefabrykatów, a także sprzętu, urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy, normy i wymagania sformułowane w umowie, dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 9) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów, 10) kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż. i utrzymania porządku na terenie budowy, 11) udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących umowy, 12) podejmowania w uzgodnieniu z zamawiającym, decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane, 13) organizowania oraz przewodniczenia naradom technicznym (Rada Budowy), problemowym i innym spotkaniom, w których, w zależności od potrzeb, udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację umowy stron (wykonawca robót, Inwestor zastępczy, przedstawiciel Zamawiającego, Projektant, przedstawiciel WUOZ i inni) w terminach wynikających z potrzeb zgłaszanych przez strony umów, lecz nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 5 dni od dnia narady, 14) dostarczania Zamawiającemu w czasie trwania umowy: 15) kwartalnych sprawozdań z postępu robót budowlanych wraz z dokumentacja fotograficzną oraz sprawozdań z wykonywania obowiązków inwestora zastępczego zawierających w szczególności informację na temat problemów występujących na budowie, podjętych działań w celu ich rozwiązania, zmian w dokumentacji projektowej, itp. - w terminie do 5-tego dnia następnego miesiąca po upływie kwartału, a) raportu końcowego z wykonania umowy z uwzględnieniem następujących elementów: krótki opis projektu, zmiany dokonane w dokumentacji projektowej, opis organizacji i zarządzania umową, postęp robót, zgodność ich wykonywania z założeniami, osiągnięta jakość robót w zgodności ze specyfikacjami technicznymi, ewentualne przyczyny wystąpienia wad, analiza płatności, końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót, uwagi i wnioski, b) nformacji niezbędnych do sporządzania raportów, rozliczeń, sprawozdań i informacji na etapie realizacji inwestycji w formie wymaganej przez Instytucję Zarządzającą. 16) zapewnienia nadzoru autorskiego oraz ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego, przekazywanie ewentualnych zastrzeżeń co do rozwiązań projektowych zgłoszonych przez Wykonawcę lub Zamawiającego i uzyskanie od Projektanta zgody na zmiany bądź w uzasadnionych przypadkach egzekwowanie poprawienia lub uzupełnienia dokumentacji w trakcie robót w zakresie projektu budowlanego, 17) zakres nadzoru autorskiego dotyczyć będzie weryfikacji zgodności realizowanych robót budowlanych z dokumentacją projektową, wyjaśnianie treści tej dokumentacji oraz uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do wprowadzonych w projekcie. Zakres nadzoru autorskiego obejmuje wprowadzanie rozwiązań zamiennych do dokumentacji projektowej, a w razie konieczności wystąpienie o wydanie zamiennego pozwolenia na budowę, 18) kontroli i nadzorowania warunków wynikających z uzgodnień do projektów, w tym w szczególności powiadamianie właścicieli i administratorów sieci/dróg/terenów zamkniętych o przewidywanych terminach rozpoczęcia robót, uczestniczenie w spotkaniach z nimi, 19) udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy na roboty, 20) prowadzenia dokumentacji fotograficznej inwestycji, w tym robót zanikowych, stanu posesji przed i po realizacji inwestycji, kolejnych etapów budowy itd., 21) zapewnienia wypełnienia warunków umów zawartych z instytucjami współfinansującymi zadania inwestycyjne, w tym w szczególności dotyczących osiągnięcia efektu rzeczowego, zgodności postępu robót i odbiorów z harmonogramem robót oraz innych postanowień zapisanych w tych umowach, 22) zapewnienie wypełnienia warunków nałożonych decyzją małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków z dn. 04 września 2013 r znak: OZT.5142.72.2013.GT1, oraz z dn. 30 maja 2016 r. znak: OZT.5144.54.2016.AG, w szczególności: do powiadamiania WUOZ o terminach planowanych robót oraz o wszelkich okolicznościach ujawionych w trakcie prowadzonych prac konserwatorskich mogących mieć wpływ na zakres i termin realizacji inwestycji, itp.); 23) niedopuszczenia do nieuzasadnionego zwiększenia kosztów zadania inwestycyjnego, 24) opiniowania i rekomendowania każdej propozycji zmiany do umowy na roboty pod względem finansowym, rzeczowym i formalnym – zgodnym z Prawem zamówień publicznych - z podaniem skutków co do kosztów i terminów wykonania umowy, 25) przedstawiania Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót, 26) dopuszczanie za zgodą Zamawiającego do wykonywania ewentualnych zamówień dodatkowych (koniecznych), robót zamiennych oraz ich nadzorowanie, 27) odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu wraz z dokumentacją fotograficzną tych robót (na nośnikach elektronicznych), 28) przeprowadzenie rozruchu instalacji i urządzeń zainstalowanych w budynku, przekazanie Zamawiającemu obiektu do eksploatacji wraz z kompletem dokumentów umożliwiających niezwłoczne rozpoczęcie użytkowania obiektu, 29) uzgodnienia z Wykonawcą rodzaju dokumentacji powykonawczej, sprawdzenia jej i zatwierdzenie do odbioru, 30) przygotowania do odbioru końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót, 31) sprawdzenia i obmiaru wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenie zakresu robót niezbędnych do wykonania celem usunięcia wad wraz z podaniem terminu ich wykonania a następnie dokonania odbioru wykonanych robót usuwających wady w ciągu 7 dni od usunięcia wad, 32) sporządzania protokołów potwierdzających wykonanie robót w ciągu 10 dni od otrzymania od Wykonawcy robót kompletu dokumentów rozliczeniowych. Odpowiednie protokoły potwierdzające wykonanie muszą mieć wyodrębnione części dotyczące kosztów - kwalifikowanych i niekwalifikowanych. Inwestor zastępczy będzie proponował takie wyodrębnienie kosztów (lub wartości) na podstawie wytycznych Instytucji udzielającej wsparcia finansowego i Zamawiającego. Zamawiający poda Inwestorowi zastępczemu dyspozycje dotyczące kosztów lub innych wartości dla potrzeb sporządzania rozliczeń, 33) weryfikacji, analizy i zatwierdzania do zapłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę w związku z realizacją zadania, 34) czynny udział w kontrolach przeprowadzanych przez instytucje współfinansujące inwestycję, 35) identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich i informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom, 36) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy, 37) rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich, 38) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania (odstąpienia od umowy), 39) żądania od Wykonawcy robót: Kierownika Budowy lub Kierownika Robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 40) dochodzenia od Wykonawcy robót kar umownych oraz odszkodowania z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, 41) sporządzanie i przedkładanie dokumentacji z powtórnego użycia, recyklingu, przetwarzania lub składowania w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego zbędnych lub pozostałych materiałów z prac budowlanych, 42) przygotowanie materiałów do odbioru końcowego inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego, właściwych urzędów i instytucji o terminie odbioru końcowego oraz dokonanie odbioru końcowego inwestycji przy udziale Zamawiającego, rozliczenie końcowe inwestycji, 43) monitorowanie terminów zwrotu zabezpieczeń należytego wykonania kontraktów w ramach inwestycji, 44) udział w komisji inwentaryzacyjnej jeżeli zajdzie konieczność przedterminowego rozwiązania umowy bądź zmiany wykonawcy robót, 45) uczestniczenia bez oddzielnego wynagrodzenia w czynnościach związanych z ujawnieniem i kontrolą usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi, 46) informowania Zamawiającego o obecności niezgłoszonych Podwykonawców na budowie w ciągu 2 dni od powzięcia informacji o obecności niezgłoszonych Podwykonawców. 5. Kontrola rozliczeń finansowych: 1) kontrola prawidłowości faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodności z umową zawartą w Wykonawcą, 2) sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych przedkładanych przez Wykonawcę, kwalifikowanie ich do zapłaty, przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty, 3) Inwestor Zastępczy sporządza i przekazuje (podpisane protokoły odbiorów częściowych robót wraz ze sprawdzonym rozliczeniem finansowych tych prac) Zamawiającemu dokumentację rzeczowo-finansową w sposób zapewniający terminowe płatności wykonawcy robót, 4) weryfikacja kosztorysów (kalkulacji) w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych lub uzupełniających pod względem rzeczowym, zgodności z obowiązującymi normami (nakładami rzeczowymi) oraz stosowania cen zgodnie z zasadami określonymi w umowie o wykonawstwo robót, 5) przygotowanie materiałów związanych z naliczeniem kar umownych oraz odszkodowań od wykonawcy robót za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z wykonawcą umowie, 6) dopilnowanie by koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone, 7) rozliczenie końcowe inwestycji. 6. Oddanie do użytkowania: 1) uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego niezbędnych do uzyskania ostatecznej oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie inwestycji, 2) przekazanie Zamawiającemu zakończonej inwestycji wraz z kompletem dokumentacji powykonawczej w stanie faktycznym i prawnym umożliwiającym natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania, 3) obsługa okresu gwarancji i rękojmi - Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na rok dokonywane będą przeglądy stanu technicznego wybudowanych i przebudowanych obiektów i instalacji. W przypadku stwierdzenia usterek/wad objętych gwarancja lub rękojmią Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do wyegzekwowania ich naprawy przez Wykonawców robót, 4) sporządzenie uzgodnionych z Zamawiającym dowodów odbioru technicznego (OT) i przekazywanie tych dokumentów do Zamawiającego wraz z oświadczeniem o usunięciu przez Wykonawców robót ewentualnych usterek stwierdzonych przy odbiorze w terminie jednego miesiąca od daty przekazania Zamawiającemu protokołu odbioru końcowego, 7. W ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do opracowania harmonogramu przeglądów, organizowania przeglądów minimum raz na rok, przygotowania dokumentacji po przeglądzie, kierowania pism do Wykonawców o usunięcie usterek (jeśli będzie taka potrzeba) oraz obsługi poodbiorowej do terminów wygaśnięcia gwarancji i odbiorów pogwarancyjnych. 8. Niezależnie od zakresu określonego w obowiązkach Inwestora Zastępczego, zakres usług stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje także wszelkie czynności związane z obsługą przed realizacją ostatniego etapu budowy. Obsługa w trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakończeniu ma na celu spowodowanie, aby całość nadzorowanych robót (inwestycji) była wykonana w szczególności zgodnie z: dokumentacją projektową wykonawczą, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zadań objętych wnioskiem o dofinansowanie, warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę oraz w pozwoleniach konserwatorskich dotyczących przedmiotowej inwestycji, wymaganiami materiałowo – technicznymi określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, kosztorysami ślepymi, dziennikiem budowy. 9. Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inwestor zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach. 10. Zamawiający informuje, że zamówienie będzie dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. 11. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia.


II.5) Główny kod CPV:
71247000-1


II.6) Całkowita wartość zamówienia
(jeżeli zamawiający podaje informacje o wartości zamówienia):
Wartość bez VAT:
Waluta:

(w przypadku umów ramowych lub dynamicznego systemu zakupów – szacunkowa całkowita maksymalna wartość w całym okresie obowiązywania umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów)


II.7) Czy przewiduje się udzielenie zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 i 7 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp:
tak
Określenie przedmiotu, wielkości lub zakresu oraz warunków na jakich zostaną udzielone zamówienia, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 lub w art. 134 ust. 6 pkt 3 ustawy Pzp: Zamawiający przewiduje możliwość powtórzenia podobnych usług, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.

II.8) Okres, w którym realizowane będzie zamówienie lub okres, na który została zawarta umowa ramowa lub okres, na który został ustanowiony dynamiczny system zakupów:
data zakończenia: 31/12/2018


II.9) Informacje dodatkowe:
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU


III.1.1) Kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów

Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe

III.1.2) Sytuacja finansowa lub ekonomiczna

Określenie warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie
Informacje dodatkowe

III.1.3) Zdolność techniczna lub zawodowa

Określenie warunków: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie wykonał co najmniej jedną usługę polegającą na pełnieniu funkcji Inwestora Zastępczego lub Inżyniera Kontraktu nad realizacją przebudowy lub rozbudowy budynkowego obiektu budowlanego o wartości tej inwestycji minimum 3.000.000,00 zł brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, dysponuje zespółem osób zdolnych do wykonania zamówienia, w szczególności odpowiedzialnym za świadczenie usług, posiadającym kwalifikacje zawodowe, uprawnienia, doświadczenie i wykształcenie niezbędne do wykonania zamówienia tj.: a) co najmniej jednym inspektorem nadzoru inwestorskiego w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, posiadającym uprawnienia budowlane, co najmniej 2-letnią udokumentowaną praktykę zawodową przy zabytkach nieruchomych oraz doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorze inwestycyjnym co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości tej roboty min. 1.000.000,00 zł, b) co najmniej jednym inspektorem nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci gazowych, cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych posiadającym doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorze inwestycyjnym co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości tej roboty min. 1.000.000,00 zł, c) co najmniej jednym inspektorem nadzoru inwestorskiego w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, posiadającym doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi lub nadzorze inwestycyjnym co najmniej jednej roboty budowlanej o wartości tej roboty min. 1.000.000,00 zł, Zamawiający dopuszcza możliwość łączenia wyżej wskazanych funkcji, pod warunkiem spełniania przez osobę łączącą te funkcje wszystkich warunków wymaganych dla poszczególnych funkcji. Osoby wskazane powyżej winne posiadać odpowiednie uprawnienia budowlane, a więc uprawnienia do sprawowania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie w specjalności właściwej do powierzonego stanowiska w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia wydane na podstawie przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2016 r., poz. 290 z późn. zm.) lub równoważnymi do nich (w szczególności wydanymi na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub wydawanymi obywatelom innych państw w oparciu o stosowne ustawodawstwo, a uznanymi w Polsce). d) co najmniej jednym specjalistą ds. zamówień publicznych posiadającym doświadczenie w przeprowadzeniu co najmniej jednego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na roboty budowlane o wartości tego zamówienia min. 4.000.000,00 zł.
Zamawiający wymaga od wykonawców wskazania w ofercie lub we wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu imion i nazwisk osób wykonujących czynności przy realizacji zamówienia wraz z informacją o kwalifikacjach zawodowych lub doświadczeniu tych osób: tak
Informacje dodatkowe:

III.2) PODSTAWY WYKLUCZENIA


III.2.1) Podstawy wykluczenia określone w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp


III.2.2) Zamawiający przewiduje wykluczenie wykonawcy na podstawie art. 24 ust. 5 ustawy Pzp
nie
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 2 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 7 ustawy Pzp)
(podstawa wykluczenia określona w art. 24 ust. 5 pkt 8 ustawy Pzp)

III.3) WYKAZ OŚWIADCZEŃ SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W CELU WSTĘPNEGO POTWIERDZENIA, ŻE NIE PODLEGA ON WYKLUCZENIU ORAZ SPEŁNIA WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ SPEŁNIA KRYTERIA SELEKCJI


Oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz spełnianiu warunków udziału w postępowaniu

tak

Oświadczenie o spełnianiu kryteriów selekcji

nie

III.4) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW , SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 3 USTAWY PZP:

1.odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2. oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu.

III.5) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 1 USTAWY PZP


III.5.1) W ZAKRESIE SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU:

1.Wykazu dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu; 2.Wykazu osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.

III.5.2) W ZAKRESIE KRYTERIÓW SELEKCJI:


III.6) WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW SKŁADANYCH PRZEZ WYKONAWCĘ W POSTĘPOWANIU NA WEZWANIE ZAMAWIAJACEGO W CELU POTWIERDZENIA OKOLICZNOŚCI, O KTÓRYCH MOWA W ART. 25 UST. 1 PKT 2 USTAWY PZP


III.7) INNE DOKUMENTY NIE WYMIENIONE W pkt III.3) - III.6)
1. pełnomocnictwo wystawione dla osoby składającej ofertę podpisane przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy, w przypadku składania oferty przez pełnomocnika, 2. w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie, do oferty należy dołączyć dokument ustanawiający przez wykonawców wspólnego pełnomocnika, 3. pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów w zakresie wiedzy i doświadczenia oraz osób zdolnych do wykonania zamówienia na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku kiedy Wykonawca powoła się na wiedzę i doświadczenie innego podmiotu, oświadczenie tego podmiotu zawierać winno zobowiązanie do udziału w wykonywaniu części udzielanego zamówienia w zakresie udostępnionego Wykonawcy potencjału.
SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) OPIS


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony

IV.1.2) Zamawiający żąda wniesienia wadium:
tak,
Informacja na temat wadium
Warunkiem udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia jest wniesienie przed terminem składania ofert wadium w wysokości: 3.000,00 zł


IV.1.3) Przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie


IV.1.4) Wymaga się złożenia ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Dopuszcza się złożenie ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia do ofert katalogów elektronicznych:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.1.5.) Wymaga się złożenia oferty wariantowej:
nie
Dopuszcza się złożenie oferty wariantowej
nie
Złożenie oferty wariantowej dopuszcza się tylko z jednoczesnym złożeniem oferty zasadniczej:
nie


IV.1.6) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

(przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne)
Liczba wykonawców  
Przewidywana minimalna liczba wykonawców
Maksymalna liczba wykonawców  
Kryteria selekcji wykonawców:


IV.1.7) Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów:
Umowa ramowa będzie zawarta:

Czy przewiduje się ograniczenie liczby uczestników umowy ramowej:
nie
Informacje dodatkowe:

Zamówienie obejmuje ustanowienie dynamicznego systemu zakupów:
nie
Informacje dodatkowe:

W ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów dopuszcza się złożenie ofert w formie katalogów elektronicznych:
nie
Przewiduje się pobranie ze złożonych katalogów elektronicznych informacji potrzebnych do sporządzenia ofert w ramach umowy ramowej/dynamicznego systemu zakupów:
nie


IV.1.8) Aukcja elektroniczna


Przewidziane jest przeprowadzenie aukcji elektronicznej
(przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem) nie

Należy wskazać elementy, których wartości będą przedmiotem aukcji elektronicznej:


Przewiduje się ograniczenia co do przedstawionych wartości, wynikające z opisu przedmiotu zamówienia:

nie
Należy podać, które informacje zostaną udostępnione wykonawcom w trakcie aukcji elektronicznej oraz jaki będzie termin ich udostępnienia:
Informacje dotyczące przebiegu aukcji elektronicznej:
Jaki jest przewidziany sposób postępowania w toku aukcji elektronicznej i jakie będą warunki, na jakich wykonawcy będą mogli licytować (minimalne wysokości postąpień):
Informacje dotyczące wykorzystywanego sprzętu elektronicznego, rozwiązań i specyfikacji technicznych w zakresie połączeń:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w aukcji elektronicznej:
Informacje o liczbie etapów aukcji elektronicznej i czasie ich trwania:
Aukcja wieloetapowa
etap nrczas trwania etapu

Czy wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Warunki zamknięcia aukcji elektronicznej:


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:


IV.2.2) Kryteria

KryteriaZnaczenie
Cena60
Doświadczenie40


IV.2.3) Zastosowanie procedury, o której mowa w art. 24aa ust. 1 ustawy Pzp
(przetarg nieograniczony)
nie

IV.3) Negocjacje z ogłoszeniem, dialog konkurencyjny, partnerstwo innowacyjne


IV.3.1) Informacje na temat negocjacji z ogłoszeniem

Minimalne wymagania, które muszą spełniać wszystkie oferty:

Przewidziane jest zastrzeżenie prawa do udzielenia zamówienia na podstawie ofert wstępnych bez przeprowadzenia negocjacji nie
Przewidziany jest podział negocjacji na etapy w celu ograniczenia liczby ofert: nie
Należy podać informacje na temat etapów negocjacji (w tym liczbę etapów):

Informacje dodatkowe



IV.3.2) Informacje na temat dialogu konkurencyjnego

Opis potrzeb i wymagań zamawiającego lub informacja o sposobie uzyskania tego opisu:

Informacja o wysokości nagród dla wykonawców, którzy podczas dialogu konkurencyjnego przedstawili rozwiązania stanowiące podstawę do składania ofert, jeżeli zamawiający przewiduje nagrody:

Wstępny harmonogram postępowania:

Podział dialogu na etapy w celu ograniczenia liczby rozwiązań: nie
Należy podać informacje na temat etapów dialogu:


Informacje dodatkowe:


IV.3.3) Informacje na temat partnerstwa innowacyjnego

Elementy opisu przedmiotu zamówienia definiujące minimalne wymagania, którym muszą odpowiadać wszystkie oferty:

Podział negocjacji na etapy w celu ograniczeniu liczby ofert podlegających negocjacjom poprzez zastosowanie kryteriów oceny ofert wskazanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia:
nie
Informacje dodatkowe:


IV.4) Licytacja elektroniczna

Adres strony internetowej, na której będzie prowadzona licytacja elektroniczna:
Adres strony internetowej, na której jest dostępny opis przedmiotu zamówienia w licytacji elektronicznej:
Wymagania dotyczące rejestracji i identyfikacji wykonawców w licytacji elektronicznej, w tym wymagania techniczne urządzeń informatycznych:
Sposób postępowania w toku licytacji elektronicznej, w tym określenie minimalnych wysokości postąpień:
Informacje o liczbie etapów licytacji elektronicznej i czasie ich trwania:
Licytacja wieloetapowa
etap nrczas trwania etapu

Wykonawcy, którzy nie złożyli nowych postąpień, zostaną zakwalifikowani do następnego etapu: nie
Termin otwarcia licytacji elektronicznej:
Termin i warunki zamknięcia licytacji elektronicznej:

Istotne dla stron postanowienia, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy w sprawie zamówienia publicznego, albo ogólne warunki umowy, albo wzór umowy:

Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy:

Informacje dodatkowe:

IV.5) ZMIANA UMOWY


Przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Należy wskazać zakres, charakter zmian oraz warunki wprowadzenia zmian:
1. Wzór umowy stanowi załącznik nr 7 do niniejszej specyfikacji. 2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmiany zawartej umowy o zamówienie publiczne w zakresie terminu zakończenia realizacji usługi w przypadku: 2.1. zmiany przedstawicieli stron z przyczyn niezależnych od stron (siły wyższe, zdarzenia losowe, itp.), 2.2. wystąpienia potwierdzonych przez inspektora nadzoru właściwym wpisem w dzienniku budowy niekorzystnych warunków atmosferycznych uniemożliwiających Wykonawcy wykonanie robót budowlanych zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ (na roboty budowlane), 2.3 stwierdzenia wad w dokumentacji projektowej uniemożliwiających prawidłową realizację przedmiotu umowy – termin zakończenia robót, a tym samym czynności należących do Inwestora Zastępczego może zostać przedłużony o czas niezbędny na dokonanie zmian w dokumentacji projektowej, 2.4. przedłużenia się procesu inwestycyjnego w okolicznościach innych niż wymienione w pkt b) i c). 3. W wyniku wydłużenia się terminu procesu inwestycyjnego (określonego w pkt b, c, d) objętego robotami budowlanymi, Inwestor zastępczy zobowiązany jest do pełnienia swoich obowiązków objętych niniejszym przedmiotem zamówienia w ramach wynagrodzenia określonego w złożonym w formularzu ofertowym. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo do odstąpienia od przedmiotowej umowy w przypadku wystąpienia zmiany okoliczności powodującej utratę zewnętrznego dofinansowania. W takiej sytuacji Wykonawcy przysługuje wyłącznie wynagrodzenie z tytułu zrealizowania części umowy.

IV.6) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE



IV.6.1) Sposób udostępniania informacji o charakterze poufnym
(jeżeli dotyczy):


Środki służące ochronie informacji o charakterze poufnym



IV.6.2) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:

Data: 23/12/2016, godzina: 11:00,
Skrócenie terminu składania wniosków, ze względu na pilną potrzebę udzielenia zamówienia (przetarg nieograniczony, przetarg ograniczony, negocjacje z ogłoszeniem):
nie
Wskazać powody:

Język lub języki, w jakich mogą być sporządzane oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
> Język polski

IV.6.3) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

IV.6.4) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak

IV.6.5) Przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, jeżeli środki służące sfinansowaniu zamówień na badania naukowe lub prace rozwojowe, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane
nie

IV.6.6) Informacje dodatkowe:

Ogłoszenie nr 12476 - 2017 z dnia 2017-01-23 r.
Tarnów: Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III w ramach zadania inwestycyjnego Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA -

Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego

Zamówienie dotyczy projektu lub programu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej

tak

Nazwa projektu lub programu

Zamówienie będzie dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020

Zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak
Numer ogłoszenia: 367746-2016


Ogłoszenie o zmianie ogłoszenia zostało zamieszczone w Biuletynie Zamówień Publicznych:
nie

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

Postępowanie zostało przeprowadzone przez centralnego zamawiającego

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone przez podmiot, któremu zamawiający powierzył/powierzyli przeprowadzenie postępowania

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie przez zamawiających

nie

Postępowanie zostało przeprowadzone wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej

nie

W przypadku przeprowadzania postępowania wspólnie z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej – mające zastosowanie krajowe prawo zamówień publicznych::


Informacje dodatkowe:

I. 1) NAZWA I ADRES:
Muzeum Okręgowe w Tarnowie, krajowy numer identyfikacyjny 85001230900000, ul. Rynek  3, 33100   Tarnów, państwo Polska, woj. małopolskie, tel. 146 212 149, faks 14 6212149 wew. 11, e-mail promocja@muzeum.tarnow.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Instytucja kultury

I.3) WSPÓLNE UDZIELANIE ZAMÓWIENIA (jeżeli dotyczy):
Podział obowiązków między zamawiającymi w przypadku wspólnego udzielania zamówienia, w tym w przypadku wspólnego przeprowadzania postępowania z zamawiającymi z innych państw członkowskich Unii Europejskiej (jeżeli zamówienie zostało udzielone przez każdego z zamawiających indywidualnie informacja w sekcji I jest podawana przez każdego z zamawiających, jeżeli zamówienie zostało udzielone w imieniu i na rzecz pozostałych zamawiających w sekcji I należy wskazać który z zamawiających zawarł umowę):
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:

Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III w ramach zadania inwestycyjnego Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie

Numer referencyjny (jeżeli dotyczy):


II.2) Rodzaj zamówienia:

Usługi

II.3) Krótki opis przedmiotu zamówienia (wielkość, zakres, rodzaj i ilość dostaw, usług lub robót budowlanych lub określenie zapotrzebowania i wymagań ) a w przypadku partnerstwa innowacyjnego - określenie zapotrzebowania na innowacyjny produkt, usługę lub roboty budowlane:

Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z pełnieniem funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: „Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III” w ramach zadania inwestycyjnego „Rewaloryzacja, konserwacja i rozszerzenie publicznych funkcji zabytkowych obiektów Muzeum Okręgowego w Tarnowie” Realizowane zadanie inwestycyjne obejmuje: 1. Przedmiotem inwestycji jest kapitalny remont istniejącego zabytkowego kompleksu obiektów (na który składają się kamienice Rynek 20, 21 oraz Kapitulna 9) pełniącego funkcję budynku Muzeum Okręgowego w Tarnowie. Dotychczas zrealizowano: 1) Etap I (2014 r.) – modernizacja kotłowni wraz z niezbędnym zakresem umożliwiającym jej funkcjonowanie (m. in.: wykonanie nowych pionów kominowych i wentylacyjnych; wyprowadzenie przyłączy, miejscowa wymiana konstrukcji więźby dachowej; kominy ponad dachem); 2) Etap II (2015 r.) – rozbudowa o podziemne sanitariaty (wykonanie podziemnej rozbudowy piwnic o sanitariaty z korytarzem, wykonanie nowej klatki schodowej z parteru do piwnic, wykonanie nowych sanitariatów z pom. socjalnym i WC dla niepełnosprawnych na parterze, wykonanie zewnętrznej kanalizacji od podwórka i wykonanie nowych niezbędnych wewnętrznych instalacji wody, kanalizacji, c.o. i instalacji elektrycznych); 2. Przedmiotem inwestycji jest finalny etap zadania inwestycyjnego obejmujący następujący zakres robót: 1) remont obiektu oraz zmianę sposobu użytkowania poddaszy i związaną z tym zmianę formy dachu (wykonanie izolacji, wzmocnienie sklepień, usunięcie wtórnych ścian i przemurowań, wykonanie nowych posadzek, wykonanie nowych balustrad, malowanie ścian i sufitów, wykonanie nowych ścianek działowych i przemurowanie wtórnych otworów, wykonanie nowego pokrycia dachu nad oficyną (Kapitulna 9) wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi, wykonanie drewnianej okładziny schodów, renowacja elewacji budynków, itp.); 2) przystosowanie obiektu do obsługi osób niepełnosprawnych poprzez montaż platformy pionowej o napędzie elektrycznym (w tym budowa szybu); 3) konieczną modernizację instalacji technicznych (m. in. instalacje centralnego ogrzewania, wod-kan, wentylacji mechanicznej, gazowej i klimatyzacji oraz instalacji elektrycznych, systemu alarmowania pożaru SAP, systemu sygnalizacji włamania i napadu, systemu monitoringu CCTV oraz okablowania strukturalnego LAN); 4) wykonanie nowej wiaty o konstrukcji drewnianej krytej dachówką oraz nowej obudowy śmietnika ze ścianami murowanym pełnymi, zamykanej, przekrytej dachówką w jednym ciągu z projektowaną wiatą; 5) wykonanie nowej nawierzchni dróg z miejscami postojowymi, wjazdów i placów z kostki granitowej oraz wykonanie nowych nawierzchni ciągów pieszych kamiennych z nieregularnych płyt piaskowca oraz schodów z bloków piaskowca; 6) wykonanie nowych zewnętrznych schodów /droga ewakuacyjna / z poziomu piętra oficyny na poziom podwórka; 7) urządzenie terenów zieleni (podwórze) i wykonanie iluminacji podcieni; 8) naprawę i wymianę skorodowanych tynków oraz wymianę przekrycia z dachówki na granicznym murze; 9) przeprowadzenie niezbędnych prac konserwatorskich (polichromie ścienne i kamieniarka) /pod nadzorem WUOZ/; 10) wykonanie i montaż stałej wystawy zgodnie z projektem aranżacji opracowanym przez Koza Nostra Studio Spółka z o.o.; 11) dostawa i montaż wyposażenia zgodnie z opracowanym przez Zamawiajacego zestawieniem. 3. Zamawiający posiada zatwierdzoną dokumentację projektową budowlaną oraz dokumentację wykonawczą do przedmiotowej inwestycji: 1) Dokumentacja projektowa: a) Architektura, b) Konstrukcja, c) Instalacje sanitarne (woda zimna, c.w.u., kanalizacja, system wentylacyjno-klimatyzacyjno- grzewczy wraz z automatyką, instalacja gazowa; hydrantowa), d) Instalacje elektryczne (instalacja oświetlenia i gniazd, odgromowa, alarmowa p.poż, alarmowa antywłamaniowa, teletechniczna, sieć komputerowa). 2) Kosztorysy inwestorskie, 3) Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, 4) Projekt aranżacji wystawy stałej MOT w Tarnowie (w tym: opis techniczny, zakres prac remontowo – adaptacyjnych stanu istniejącego i eksponaty, scenariusz wystawy, projekty graficzne, specyfikacja, kosztorysy, projekt systemów wystawienniczych). ODPOWIEDZIALNOŚĆ INWESTORA ZASTĘPCZEGO: 1. Inwestor zastępczy pełniąc czynności zastępstwa inwestorskiego działa w imieniu i na rzecz Zamawiającego jako jego pełnomocnik w zakresie zgodnym z SIWZ oraz umową. 2. Inwestor zastępczy zobowiązany jest do podejmowania czynności mających na celu zabezpieczenie praw i interesów Zamawiającego. 3. Inwestor zastępczy ponosi wobec Zamawiającego odpowiedzialność za wyrządzone szkody, będące następstwem nienależytego wykonania czynności objętych niniejszą umową. 4. W ramach wykonywanych czynności Wykonawca nie ma prawa do podpisywania w imieniu Zamawiającego umów i zaciągania żadnych zobowiązań finansowych wobec podmiotów związanych z realizacją inwestycji. OBOWIĄZKI INWESTORA ZASTĘPCZEGO: Inwestor zastępczy zobowiązuje się do realizacji praw i obowiązków wynikających z umów zawartych przy jego udziale przez Zamawiającego o realizację przedsięwzięcia inwestycyjnego. 1. Przegląd dokumentacji projektowej – najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów: 1) Inwestor zastępczy dokona przeglądu dokumentacji Zamawiającego w celu sprawdzenia zgodności składających się na nią opracowań i dokumentów z zapisami przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2015, poz. 2164 z późn. zm.). 2) Inwestor zastępczy dokona inspekcji terenu budowy oraz przeprowadzi szczegółową weryfikację pod kątem zgodności stanu istniejącego z dokumentacją projektową. 3) Inwestor zastępczy zweryfikuje także kompletność dokumentów pozwoleń i rysunków, za dostarczenie których odpowiedzialny jest Zamawiający, z punktu widzenia realizacji całości robót – sprawdzenie dokumentacji jest elementem pełnionego nadzoru inwestorskiego, 4) weryfikacja dokumentacji zostanie przeprowadzona najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów na roboty budowlane. W wyniku przeprowadzonej weryfikacji dokumentacji Inwestor zastępczy zaproponuje konkretne rozwiązania możliwe do wprowadzenia do treści SIWZ. Jeżeli zmiany te nie będą możliwe do naniesienia na tym etapie, rozwiązania zaproponowane przez Inwestora zastępczego dotyczyć będą niezbędnych zmian do wprowadzenia w ramach nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót. 2. Inwentaryzacja przyrodnicza - najpóźniej do czasu ogłoszenia przetargów. Przed przystąpieniem do realizacji inwestycji należy wykonać ekspertyzę przyrodniczą z zakresu ornitologii i chiropterologii, stwierdzające obecność lub brak chronionych gatunków ptaków i nietoperzy zgodnie z zaleceniami RDOŚ z dnia 11 maja 2016 roku znak OP-II.6335.165.2016.AF. 3. Przygotowanie i przeprowadzenie, przy udziale Zamawiającego, postępowania przetargowego na wyłonienie Wykonawcy/–ów zadania – ogłoszenie przetargów nastąpi nie później niż w ciągu 4 tygodni od podpisania umowy: 1) Inwestor zastępczy opracuje dokumentację przetargową wraz z projektem umowy z Wykonawcą (postępowanie na głównego wykonawcę robót budowlanych oraz aranżację i wyposażenie wystawy stałej, i/lub przetarg na dostawę wyposażenia Muzeum) oraz przeprowadzi procedurę przetargową doprowadzając do zawarcia przez Zamawiającego umowy z Wykonawcą, zgodnie z przepisami Prawa zamówień publicznych, 2) przed podpisaniem umowy z Wykonawcą Inwestor zastępczy przygotuje w uzgodnieniu z Zamawiającym i Wykonawcą ostateczną wersję harmonogramu przedstawiającego cykl realizacji oraz plan płatności dostosowany do harmonogramu wynikającego z umów z instytucjami współfinansującymi. 4. Zarządzanie, nadzór i rozliczenie inwestycji Do obowiązków Inwestora zastępczego należy: 1) wykonywanie wszelkich obowiązków i czynności, jakie obciążają Zamawiającego z tytułu umów zawartych ze wszystkimi uczestnikami procesu inwestycyjnego oraz z wykonawcami robót budowlanych, związanych z zarządzaniem i obsługą inwestycji w okresie jej realizacji, aż do zakończenia i odbioru oraz jej rozliczenia, a także obowiązków wynikających z prawa administracyjnego w związku z realizacją inwestycji, a w szczególności ustawy - Prawo budowlane, 2) wykonywanie obowiązków i czynności, o których mowa w pkt. 1 w zgodności z zapisami umów dotacji w zakresie pomocy zewnętrznej, 3) reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami, zasadami wiedzy technicznej oraz zawartą umową, 4) sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, 5) sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji, urządzeń technicznych i przewodów kominowych oraz przygotowanie i udział w czynnościach odbioru gotowych obiektów budowlanych i przekazywanie ich do użytkowania, 6) potwierdzenie faktycznie wykonanych robót oraz usunięcia wad. Inwestor zastępczy jest zobowiązany w szczególności do: 1) przekazania wykonawcy robót dokumentacji projektowej i innych dokumentów niezbędnych do prowadzenia budowy, 2) przekazania placu budowy wykonawcy robót przy udziale przedstawiciela Zamawiającego, 3) prowadzenia nadzoru inwestorskiego we wszystkich branżach w pełnym zakresie obowiązków wynikających z przepisów ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku - Prawo Budowlane (Dz. U. 2016 poz. 290) oraz przepisów wykonawczych, 4) prowadzenia regularnych inspekcji na terenie budowy w celu sprawdzenia jakości wykonywanych robót oraz wbudowywanych materiałów i urządzeń, zgodnie z wymaganiami specyfikacji technicznych, dokumentacji projektowej, 5) kontroli poprawności w prowadzeniu dzienników budowy oraz dokonywanie w nich wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla procesu budowlanego oraz wyceny robót, 6) reprezentowania Zamawiającego przed organami administracji oraz innymi stronami w sprawach związanych z realizacją zadania na podstawie udzielonych pełnomocnictw, 7) monitorowania postępu robót poprzez sprawdzenie ich rzeczywistego zaawansowania i zgodności realizacji z obowiązującym przy realizacji umowy harmonogramem robót, 8) dopuszczania (lub odrzucania) do stosowania materiałów, prefabrykatów, a także sprzętu, urządzeń przewidzianych do realizacji robót w oparciu o przepisy, normy i wymagania sformułowane w umowie, dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, 9) kontroli sposobu składowania i przechowywania materiałów, 10) kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa i higieny pracy, przepisów p.poż. i utrzymania porządku na terenie budowy, 11) udzielania Wykonawcy robót wszelkich dostępnych informacji i wyjaśnień dotyczących umowy, 12) podejmowania w uzgodnieniu z zamawiającym, decyzji o wstrzymaniu części lub całości robót w sytuacjach określonych w warunkach umowy na roboty budowlane, 13) organizowania oraz przewodniczenia naradom technicznym (Rada Budowy), problemowym i innym spotkaniom, w których, w zależności od potrzeb, udział biorą przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację umowy stron (wykonawca robót, Inwestor zastępczy, przedstawiciel Zamawiającego, Projektant, przedstawiciel WUOZ i inni) w terminach wynikających z potrzeb zgłaszanych przez strony umów, lecz nie rzadziej niż dwa razy w miesiącu oraz sporządzania protokołów z tych narad i przekazywania ich Zamawiającemu i Wykonawcy robót w terminie 5 dni od dnia narady, 14) dostarczania Zamawiającemu w czasie trwania umowy: 15) kwartalnych sprawozdań z postępu robót budowlanych wraz z dokumentacja fotograficzną oraz sprawozdań z wykonywania obowiązków inwestora zastępczego zawierających w szczególności informację na temat problemów występujących na budowie, podjętych działań w celu ich rozwiązania, zmian w dokumentacji projektowej, itp. - w terminie do 5-tego dnia następnego miesiąca po upływie kwartału, a) raportu końcowego z wykonania umowy z uwzględnieniem następujących elementów: krótki opis projektu, zmiany dokonane w dokumentacji projektowej, opis organizacji i zarządzania umową, postęp robót, zgodność ich wykonywania z założeniami, osiągnięta jakość robót w zgodności ze specyfikacjami technicznymi, ewentualne przyczyny wystąpienia wad, analiza płatności, końcowe rozliczenie ilościowe wykonanych robót, uwagi i wnioski, b) nformacji niezbędnych do sporządzania raportów, rozliczeń, sprawozdań i informacji na etapie realizacji inwestycji w formie wymaganej przez Instytucję Zarządzającą. 16) zapewnienia nadzoru autorskiego oraz ścisłej współpracy z Projektantem w zakresie sprawowanego przez niego nadzoru autorskiego, przekazywanie ewentualnych zastrzeżeń co do rozwiązań projektowych zgłoszonych przez Wykonawcę lub Zamawiającego i uzyskanie od Projektanta zgody na zmiany bądź w uzasadnionych przypadkach egzekwowanie poprawienia lub uzupełnienia dokumentacji w trakcie robót w zakresie projektu budowlanego, 17) zakres nadzoru autorskiego dotyczyć będzie weryfikacji zgodności realizowanych robót budowlanych z dokumentacją projektową, wyjaśnianie treści tej dokumentacji oraz uzgadniania możliwości wprowadzania rozwiązań zamiennych w stosunku do wprowadzonych w projekcie. Zakres nadzoru autorskiego obejmuje wprowadzanie rozwiązań zamiennych do dokumentacji projektowej, a w razie konieczności wystąpienie o wydanie zamiennego pozwolenia na budowę, 18) kontroli i nadzorowania warunków wynikających z uzgodnień do projektów, w tym w szczególności powiadamianie właścicieli i administratorów sieci/dróg/terenów zamkniętych o przewidywanych terminach rozpoczęcia robót, uczestniczenie w spotkaniach z nimi, 19) udziału w rozwiązywaniu wszelkiego rodzaju skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją umowy na roboty, 20) prowadzenia dokumentacji fotograficznej inwestycji, w tym robót zanikowych, stanu posesji przed i po realizacji inwestycji, kolejnych etapów budowy itd., 21) zapewnienia wypełnienia warunków umów zawartych z instytucjami współfinansującymi zadania inwestycyjne, w tym w szczególności dotyczących osiągnięcia efektu rzeczowego, zgodności postępu robót i odbiorów z harmonogramem robót oraz innych postanowień zapisanych w tych umowach, 22) zapewnienie wypełnienia warunków nałożonych decyzją małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków z dn. 04 września 2013 r znak: OZT.5142.72.2013.GT1, oraz z dn. 30 maja 2016 r. znak: OZT.5144.54.2016.AG, w szczególności: do powiadamiania WUOZ o terminach planowanych robót oraz o wszelkich okolicznościach ujawionych w trakcie prowadzonych prac konserwatorskich mogących mieć wpływ na zakres i termin realizacji inwestycji, itp.); 23) niedopuszczenia do nieuzasadnionego zwiększenia kosztów zadania inwestycyjnego, 24) opiniowania i rekomendowania każdej propozycji zmiany do umowy na roboty pod względem finansowym, rzeczowym i formalnym – zgodnym z Prawem zamówień publicznych - z podaniem skutków co do kosztów i terminów wykonania umowy, 25) przedstawiania Zamawiającemu pisemnych zaleceń na temat wyceny stawek wszelkich nieprzewidzianych robót, 26) dopuszczanie za zgodą Zamawiającego do wykonywania ewentualnych zamówień dodatkowych (koniecznych), robót zamiennych oraz ich nadzorowanie, 27) odbioru robót zanikających i ulegających zakryciu wraz z dokumentacją fotograficzną tych robót (na nośnikach elektronicznych), 28) przeprowadzenie rozruchu instalacji i urządzeń zainstalowanych w budynku, przekazanie Zamawiającemu obiektu do eksploatacji wraz z kompletem dokumentów umożliwiających niezwłoczne rozpoczęcie użytkowania obiektu, 29) uzgodnienia z Wykonawcą rodzaju dokumentacji powykonawczej, sprawdzenia jej i zatwierdzenie do odbioru, 30) przygotowania do odbioru końcowego robót, sprawdzenia kompletności i prawidłowości przedłożonych przez Wykonawcę robót dokumentów wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorze robót, 31) sprawdzenia i obmiaru wykonanych robót i powiadomienie Wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenie zakresu robót niezbędnych do wykonania celem usunięcia wad wraz z podaniem terminu ich wykonania a następnie dokonania odbioru wykonanych robót usuwających wady w ciągu 7 dni od usunięcia wad, 32) sporządzania protokołów potwierdzających wykonanie robót w ciągu 10 dni od otrzymania od Wykonawcy robót kompletu dokumentów rozliczeniowych. Odpowiednie protokoły potwierdzające wykonanie muszą mieć wyodrębnione części dotyczące kosztów - kwalifikowanych i niekwalifikowanych. Inwestor zastępczy będzie proponował takie wyodrębnienie kosztów (lub wartości) na podstawie wytycznych Instytucji udzielającej wsparcia finansowego i Zamawiającego. Zamawiający poda Inwestorowi zastępczemu dyspozycje dotyczące kosztów lub innych wartości dla potrzeb sporządzania rozliczeń, 33) weryfikacji, analizy i zatwierdzania do zapłaty faktur wystawionych przez Wykonawcę w związku z realizacją zadania, 34) czynny udział w kontrolach przeprowadzanych przez instytucje współfinansujące inwestycję, 35) identyfikowania wszędzie tam, gdzie jest to możliwe ryzyka powstania potencjalnych roszczeń ze strony Wykonawcy robót i stron trzecich i informowania o tym Zamawiającego z propozycjami sposobów zapobiegania tym roszczeniom, 36) powiadomienia Zamawiającego o wszelkich roszczeniach Wykonawcy robót oraz rozbieżnościach między dokumentacją Zamawiającego, a stanem faktycznym na terenie budowy, 37) rozpatrywania roszczeń Wykonawcy robót i przedstawienia stanowiska w odniesieniu do nich, 38) rozliczenia umowy o roboty budowlane w przypadku jej rozwiązania (odstąpienia od umowy), 39) żądania od Wykonawcy robót: Kierownika Budowy lub Kierownika Robót dokonania poprawek bądź ponownego wykonania wadliwie wykonanych robót, a także wstrzymania dalszych robót budowlanych w przypadku, gdy ich kontynuacja mogła wywołać zagrożenie bądź spowodować niedopuszczalną niezgodność z projektem lub pozwoleniem na budowę, 40) dochodzenia od Wykonawcy robót kar umownych oraz odszkodowania z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, 41) sporządzanie i przedkładanie dokumentacji z powtórnego użycia, recyklingu, przetwarzania lub składowania w sposób przyjazny dla środowiska naturalnego zbędnych lub pozostałych materiałów z prac budowlanych, 42) przygotowanie materiałów do odbioru końcowego inwestycji, powiadomienie wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego, właściwych urzędów i instytucji o terminie odbioru końcowego oraz dokonanie odbioru końcowego inwestycji przy udziale Zamawiającego, rozliczenie końcowe inwestycji, 43) monitorowanie terminów zwrotu zabezpieczeń należytego wykonania kontraktów w ramach inwestycji, 44) udział w komisji inwentaryzacyjnej jeżeli zajdzie konieczność przedterminowego rozwiązania umowy bądź zmiany wykonawcy robót, 45) uczestniczenia bez oddzielnego wynagrodzenia w czynnościach związanych z ujawnieniem i kontrolą usunięcia przez Wykonawcę robót budowlanych wad stwierdzonych w okresie gwarancji i rękojmi, 46) informowania Zamawiającego o obecności niezgłoszonych Podwykonawców na budowie w ciągu 2 dni od powzięcia informacji o obecności niezgłoszonych Podwykonawców. 5. Kontrola rozliczeń finansowych: 1) kontrola prawidłowości faktur, zakresów prac i kwot w zakresie zgodności z umową zawartą w Wykonawcą, 2) sprawdzanie faktur przejściowych i końcowych przedkładanych przez Wykonawcę, kwalifikowanie ich do zapłaty, przekazywanie ich Zamawiającemu do zapłaty, 3) Inwestor Zastępczy sporządza i przekazuje (podpisane protokoły odbiorów częściowych robót wraz ze sprawdzonym rozliczeniem finansowych tych prac) Zamawiającemu dokumentację rzeczowo-finansową w sposób zapewniający terminowe płatności wykonawcy robót, 4) weryfikacja kosztorysów (kalkulacji) w przypadku wystąpienia robót dodatkowych, zamiennych lub uzupełniających pod względem rzeczowym, zgodności z obowiązującymi normami (nakładami rzeczowymi) oraz stosowania cen zgodnie z zasadami określonymi w umowie o wykonawstwo robót, 5) przygotowanie materiałów związanych z naliczeniem kar umownych oraz odszkodowań od wykonawcy robót za nienależyte lub nieterminowe wykonanie przez niego zobowiązań umownych, których obowiązek zapłaty musi być zastrzeżony w zawartej z wykonawcą umowie, 6) dopilnowanie by koszty umowne inwestycji nie zostały przekroczone, 7) rozliczenie końcowe inwestycji. 6. Oddanie do użytkowania: 1) uzyskanie wszystkich wymaganych przepisami prawa decyzji administracyjnych, opinii, uzgodnień, stanowisk organów administracyjnych po zakończeniu procesu inwestycyjnego niezbędnych do uzyskania ostatecznej oraz bezwarunkowej decyzji o pozwoleniu na użytkowanie inwestycji, 2) przekazanie Zamawiającemu zakończonej inwestycji wraz z kompletem dokumentacji powykonawczej w stanie faktycznym i prawnym umożliwiającym natychmiastowe rozpoczęcie użytkowania, 3) obsługa okresu gwarancji i rękojmi - Inwestor Zastępczy zobowiązany jest do prowadzenia przy udziale przedstawicieli Zamawiającego przeglądów gwarancyjnych. Zamawiający zakłada, że w okresie gwarancyjnym przynajmniej raz na rok dokonywane będą przeglądy stanu technicznego wybudowanych i przebudowanych obiektów i instalacji. W przypadku stwierdzenia usterek/wad objętych gwarancja lub rękojmią Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do wyegzekwowania ich naprawy przez Wykonawców robót, 4) sporządzenie uzgodnionych z Zamawiającym dowodów odbioru technicznego (OT) i przekazywanie tych dokumentów do Zamawiającego wraz z oświadczeniem o usunięciu przez Wykonawców robót ewentualnych usterek stwierdzonych przy odbiorze w terminie jednego miesiąca od daty przekazania Zamawiającemu protokołu odbioru końcowego, 7. W ramach prowadzenia przeglądów gwarancyjnych Inwestor Zastępczy zobowiązany będzie do opracowania harmonogramu przeglądów, organizowania przeglądów minimum raz na rok, przygotowania dokumentacji po przeglądzie, kierowania pism do Wykonawców o usunięcie usterek (jeśli będzie taka potrzeba) oraz obsługi poodbiorowej do terminów wygaśnięcia gwarancji i odbiorów pogwarancyjnych. 8. Niezależnie od zakresu określonego w obowiązkach Inwestora Zastępczego, zakres usług stanowiących przedmiot zamówienia obejmuje także wszelkie czynności związane z obsługą przed realizacją ostatniego etapu budowy. Obsługa w trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakończeniu ma na celu spowodowanie, aby całość nadzorowanych robót (inwestycji) była wykonana w szczególności zgodnie z: dokumentacją projektową wykonawczą, specyfikacjami technicznymi wykonania i odbioru robót budowlanych, zadań objętych wnioskiem o dofinansowanie, warunkami określonymi w pozwoleniu na budowę oraz w pozwoleniach konserwatorskich dotyczących przedmiotowej inwestycji, wymaganiami materiałowo – technicznymi określonymi w szczegółowych specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót, przedmiarami robót, kosztorysami ślepymi, dziennikiem budowy. 9. Zamawiający ma prawo zgłaszać w każdym czasie uwagi i zastrzeżenia dotyczące procesu inwestycyjnego, które Inwestor zastępczy winien niezwłocznie przeanalizować i uwzględnić, zawiadamiając Zamawiającego o podjętych działaniach. 10. Zamawiający informuje, że zamówienie będzie dofinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020. 11. Zamawiający przewiduje możliwość unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie części zamówienia.

II.4) Informacja o częściach zamówienia:


Zamówienie podzielone jest na części:

Nie

II.5) Główny Kod CPV: 71247000-1
Dodatkowe kody CPV:
SEKCJA III: PROCEDURA

III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

Przetarg nieograniczony

III.2) Ogłoszenie dotyczy zakończenia dynamicznego systemu zakupów


III.3) Informacje dodatkowe:

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Postępowanie/część zostało unieważnione nie
Należy podać podstawę i przyczynę unieważnienia postępowania:

IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18/01/2017

IV.2 Całkowita wartość zamówienia

Wartość bez VAT
124959.02

Waluta
PLN


IV.3) INFORMACJE O OFERTACH

Liczba otrzymanych ofert
1
w tym

Liczba otrzymanych ofert od małych i średnich przedsiębiorstw:
1

Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z innych państw członkowskich Unii Europejskiej:
0

Liczba otrzymanych ofert od wykonawców z państw niebędących członkami Unii Europejskiej:
0

liczba ofert otrzymanych drogą elektroniczną:
0


IV.4) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0

IV.5) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA
Zamówienie zostało udzielone wykonawcom wspólnie ubiegającym się o udzielenie:
nie
Oferta Wspólna złożona przez: Leszek Smajdor – Pełnomocnik, Edward Malaga, Wojciech Wesołowski ,  smajdor@ns.onet.pl,  {Dane ukryte},  33-300,  Nowy Sącz,  kraj/woj. małopolskie
Wykonawca jest małym/średnim przedsiębiorcą: tak
Wykonawca pochodzi z innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:
Wykonawca pochodzi z innego państwa nie będącego członkiem Unii Europejskiej: nie
Skrót literowy nazwy państwa:

IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY/ WARTOŚCI ZAWARTEJ UMOWY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ/KOSZTEM


Cena wybranej oferty/wartość umowy
99630.00

Oferta z najniższą ceną/kosztem
99630.00
>
Oferta z najwyższą ceną/kosztem
99630.00

Waluta:
PLN


IV.7) Informacje na temat podwykonawstwa


Wykonawca przewiduje powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcy/podwykonawcom


Wartość lub procentowa część zamówienia, jaka zostanie powierzona podwykonawcy lub podwykonawcom:


IV.8) Informacje dodatkowe:



IV.9) UZASADNIENIE UDZIELENIA ZAMÓWIENIA W TRYBIE NEGOCJACJI BEZ OGŁOSZENIA, ZAMÓWIENIA Z WOLNEJ RĘKI ALBO ZAPYTANIA O CENĘ

IV.9.1) Podstawa prawna

Postępowanie prowadzone jest w trybie   na podstawie art.  ustawy Pzp.


IV.9.2) Uzasadnienia wyboru trybu

Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Adres: Rynek 3, 33-100 Tarnów
woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: promocja@muzeum.tarnow.pl
tel: 146 212 149
fax: 14 6212149 wew. 11
Termin składania wniosków lub ofert:
2016-12-22
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 36774620160
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2016-12-14
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 60%
WWW ogłoszenia: www.muzeum.tarnow.pl
Informacja dostępna pod: www.muzeum.tarnow.pl
Okres związania ofertą: 31 dni
Kody CPV
71247000-1 Nadzór nad robotami budowlanymi
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Pełnienie funkcji Inwestora Zastępczego przy realizacji inwestycji pn.: Przebudowa i rozbudowa zespołu kamienic Rynek 20,21 i Kapitulna 9 oraz zmiana sposobu użytkowania nieużytkowego poddasza na cele Muzeum Okręgowego w Tarnowie – ETAP III w rama Oferta Wspólna złożona przez: Leszek Smajdor – Pełnomocnik, Edward Malaga, Wojciech Wesołowski
Nowy Sącz
2017-01-23 99 630,00