Świadczenie usług doradczych o charakterze technicznym w Krajowym Systemie Poboru Opłat oraz w Projektach Drogowych – w tym Projektach Drogowych realizowanych w systemie PPP – w wybranych korytarzach obecnych i planowanych Autostrad w podziale na 3 części - polska-warszawa: usługi doradcze w zakresie autostrad
Opis przedmiotu przetargu: przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradczych o charakterze technicznym w krajowym systemie poboru opłat oraz w projektach drogowych – w tym projektach drogowych realizowanych w systemie ppp – w wybranych korytarzach obecnych i planowanych autostrad w podziale na trzy części (opis w załaczniku b) zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, w następującym zakresie na część 1, na część 2, na część 3, zarówno na część 1 jak i na część 3, zarówno na część 2 jak i na część 3. zamawiający nie dopuszcza łączenia części (składania oferty) 1 i 2. definicje 1. autostrada płatna oznacza autostrady określone w ustawie o autostradach płatnych oraz o kfd i w rozporządzeniu rady ministrów z dnia 16 lipca 2002 r. w sprawie autostrad płatnych (dz. u. nr 121, poz. 1034). 2.czynności kontrolne wszelkie czynności podejmowane przez podmioty kontrolujące w celu wykrywania naruszeń określonych w art. 13k ustawy o drogach publicznych w zakresie sprawowania kontroli prawidłowości uiszczenia przez korzystających z dróg krajowych objętych opłatą elektroniczną takiej opłaty oraz prawidłowego używania obu 3. dmc oznacza dopuszczalną masę całkowitą w rozumieniu art. 2 pkt 54 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (j.t. dz. u. 2005 r. nr 108, poz. 908, z późn. zm.). 4. droga płatna oznacza drogę krajową lub jej odcinek, za przejazd po której pobierana jest opłata elektroniczna, zgodnie z art. 13ha ustawy o drogach publicznych i która jest lub będzie uwzględniona w rozporządzeniu rady ministrów wydanym na podstawie art. 13ha ust. 6 ustawy o drogach publicznych. 5. dsrc oznacza system pozwalający na komunikacje między obu a urządzeniami przydrożnymi (dedicated short range communications) 6. duży projekt oznacza projekt drogowy, w którym całkowita wartość robót budowlanych wynosi co najmniej 200 mln pln bez podatku vat. w przypadku projektów drogowych rozliczanych w walutach innych niż pln ich wartość należy przeliczyć na pln według średniego kursu pln w stosunku do danej waluty obcej, ogłaszanego przez narodowy bank polski, obowiązującego na dzień, w którym ukazało się ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w dzienniku urzędowym unii europejskiej. 7. eets oznacza europejską usługę opłaty elektronicznej w rozumieniu decyzji komisji z dnia 6 października 2009 r. w sprawie definicji europejskiej usługi opłaty elektronicznej oraz jej elementów technicznych (2009/750/we). 8. elektroniczny system poboru opłat w zakresie systemu free flow oznacza elektroniczny system poboru opłat bez miejsc poboru opłat działający w technologii dsrc (dedicated short range communication). 9. esp oznacza elektroniczny system poboru opłat tj. system spełniający co najmniej poniższe parametry 1) udostępnianie urządzeń pokładowych (obu) polegające na wydawaniu i zarządzaniu ponad 300 000 urządzeń pokładowych (obu) różnymi kanałami, w tym poprzez punkty udostępniania w różnych regionach danego kraju. 2) gromadzenie danych dot. poboru opłat polegające na obsłudze co najmniej 500 000 kont użytkowników i przetwarzanie danych związanych z naliczaniem i przetwarzaniem opłat. 3) czynności w centrum zarządzania (back office) polegające na przetwarzaniu danych w zakresie egzekwowania opłat, wytwarzanie co najmniej 100 000 pakietów danych ewidencyjnych rocznie (jeden pakiet zawiera dane dotyczące pojedynczego wykroczenia popełnionego przez jeden pojazd). 4) czynności kontrolne polegające na wykonywaniu czynności kontrolnych przez jednostki ruchome – wyposażenie przynajmniej 20 pojazdów w sprzęt kontrolny oraz prowadzeniu stałych punktów kontrolnych umożliwiających sprawdzenie przynajmniej 95% przejeżdżających pojazdów. 5) punkty obsługi klienta polegające na wsparciu użytkowników poprzez telefoniczne centrum obsługi, pocztę elektroniczną, pocztę zwykłą, faks i obsługę osobistą. 10. fidic oznacza międzynarodową federację inżynierów konsultantów (fédération internationale des ingénieurs conseils – fidic). 11. kpr (key performance requirements) oznacza system określający wymagany od wykonawcy kspo poziom świadczenia usług. 12. kspo esp, msp, msp z wykorzystaniem elektronicznej metody płatności (obu dla pojazdów lekkich), integracja esp z msp 13. msp oznacza manualny system poboru opłat składający się przynajmniej z 30 (łącznie) pasów poboru opłat i przynajmniej 4 miejsc poboru opłat (mpo) i zaprojektowany w celu obsłużenia ruchu co najmniej o natężeniu 25 000 pojazdów na dobę (w obu kierunkach ruchu). system ten powinien być wyposażony co najmniej w 1) sprzęt na pasach poboru opłat – zarówno w otwartych i zamkniętych systemach poboru opłat, 2) kabiny (kioski) poboru opłat, 3) systemy i urządzenia na miejscach poboru opłat, 4) urządzenia składające się na system centralny. 14. mpo oznacza miejsce poboru opłat w rozumieniu rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 16 stycznia 2002 r. w sprawie przepisów techniczno budowlanych dotyczących autostrad płatnych (dz. u. 2002 r. nr 12, poz. 116 z późń. zm.). 15. obu (urządzenie pokładowe – on board unit) oznacza urządzenie elektroniczne umieszczone w pojeździe, umożliwiające przekazywanie danych niezbędnych do pobierania opłaty elektronicznej (viabox) i opłaty za przejazd (viaauto). 16. opłata elektroniczna oznacza opłatę określoną w art. 13 ust 1 pkt 3) oraz art. 13ha ustawy o drogach publicznych (płacona za przejazd pojazdu po drodze płatnej w wysokości zależnej od odległości przejechanego odcinka drogi płatnej, zgodnie ze stawką ustaloną za przejazd 1 kilometra drogi płatnej). 17. opłata za przejazd oznacza opłatę określoną w art. 37a ustawy o autostradach płatnych oraz o kfd uiszczaną za przejazd pojazdu lekkiego w wysokości zależnej od odległości przejechanego odcinka autostrady płatnej, zgodnie ze stawką ustaloną dla danej kategorii pojazdu za przejazd 1 kilometra autostrady płatnej. 18. pojazd oznacza pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (dz. u. z 2005 r. nr 108, poz. 908 z późn. zm.), za który uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, w tym autobusy niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej za przejazd którego to pojazdu po drodze płatnej należna jest opłata elektroniczna. 19. pojazd lekki oznacza pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. prawo o ruchu drogowym (dz. u. z 2005 r. nr 108, poz. 908 z późn. zm.), za przejazd którego po autostradzie płatnej należna jest opłata za przejazd, zgodnie z art. 37a ust. 6 ustawy o autostradach płatnych oraz o kfd. 20. ppp oznacza partnerstwo publiczno prywatne rozumiane jako współpraca partnera prywatnego z podmiotem publicznym, służąca realizacji zadania publicznego w zakresie projektu drogowego, zakładająca przeniesienie części ryzyka gospodarczego przedsięwzięcia na partnera prywatnego; za projekt realizowany w systemie ppp uważa się projekt w trybie ustawy o partnerstwie publiczno prywatnym projekt w trybie ustawy o koncesji projekt realizowany przez drogową spółkę specjalnego przeznaczenia 21. projekt drogowy oznacza przedsięwzięcie, którego przedmiotem jest droga w rozumieniu ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, przygotowywane lub prowadzone w oparciu o regulację przepisów ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno prywatnym (dz. u. z 2009 r., nr 19, poz. 100 ze zm.) lub ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (dz. u. z 2009 r., nr 19, poz. 101 ze zm.) lub ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o krajowym funduszu drogowym (dz. u. z 2004 r., nr 256, poz. 2571 ze zm.) lub ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (dz. u. 2010, nr 113, poz. 759 ze zm.), o wartości nie mniejszej niż 250 mln zł bez podatku vat. w przypadku przedsięwzięć zagranicznych definicje ww. ustaw stosuje się odpowiednio do przepisów obowiązujących w kraju przedsięwzięcia. 22. projekt infrastrukturalny oznacza przedsięwzięcie obejmujące roboty budowlane lub dostawy lub usługi dotyczące budowy drogi lub jej infrastruktury technicznej (droga w rozumieniu ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych) lub budowy linii kolejowej w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 2003 r. o transporcie kolejowym lub budowy budynku użyteczności publicznej w rozumieniu rozporządzenia ministra infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie. 23. reets oznacza regionalną europejską usługę opłaty elektronicznej (reets) realizowaną w ramach międzynarodowego projektu współfinansowanego z funduszy ten t w wybranych krajach unii europejskiej. ii.1.6)
TI | Tytuł | Polska-Warszawa: Usługi doradcze w zakresie autostrad |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 366406-2013 |
PD | Data publikacji | 30/10/2013 |
OJ | Dz.U. S | 211 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 1 - Ministerstwo lub inny organ państwowy lub federalny |
DS | Dokument wysłany | 25/10/2013 |
DT | Termin | 05/12/2013 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 3 - Ogłoszenie o zamówieniu |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 3 - Oferta całościowa lub częściowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie |
PC | Kod CPV | 71311210 - Usługi doradcze w zakresie autostrad |
OC | Pierwotny kod CPV | 71311210 - Usługi doradcze w zakresie autostrad |
RC | Kod NUTS | PL |
IA | Adres internetowy (URL) | http://www.gddkia.gov.pl |
DI | Podstawa prawna | Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE) |
Polska-Warszawa: Usługi doradcze w zakresie autostrad
2013/S 211-366406
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53
Osoba do kontaktów: Anita Zakościelna
00-874 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 223758667
E-mail: azakoscielna@gddkia.gov.pl
Faks: +48 223758621
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.gddkia.gov.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Skarb Państwa -Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53
Punkt kontaktowy: Departament Postępowań Przetargowych, V piętro, pokój nr 506
Osoba do kontaktów: Agata Smerd
00-874 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 223758947
E-mail: asmerd@gddkia.gov.pl
Faks: +48 223788788
Adres internetowy: http://www.gddkia.gov.pl
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 11: Usługi konsultacyjne w zakresie zarządzania [6] i usługi z nimi związane
Kod NUTS PL
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, w następującym zakresie:
- na część 1,
- na część 2,
- na część 3,
- zarówno na część 1 jak i na część 3,
- zarówno na część 2 jak i na część 3.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia części (składania oferty) 1 i 2.
Definicje:
1. Autostrada Płatna oznacza autostrady określone w Ustawie o autostradach płatnych oraz o KFD i w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 16 lipca 2002 r. w sprawie autostrad płatnych (Dz. U. nr 121, poz. 1034).
2.Czynności Kontrolne wszelkie czynności podejmowane przez podmioty kontrolujące w celu wykrywania naruszeń określonych w art. 13k Ustawy o drogach publicznych - w zakresie sprawowania kontroli prawidłowości uiszczenia przez korzystających z dróg krajowych objętych Opłatą Elektroniczną takiej opłaty oraz prawidłowego używania OBU
3. DMC oznacza dopuszczalną masę całkowitą w rozumieniu art. 2 pkt 54 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (j.t. Dz. U. 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.).
4. Droga Płatna oznacza drogę krajową lub jej odcinek, za przejazd po której pobierana jest Opłata Elektroniczna, zgodnie z art. 13ha Ustawy o Drogach Publicznych i która jest lub będzie uwzględniona
w rozporządzeniu Rady Ministrów wydanym na podstawie art. 13ha ust. 6 Ustawy o Drogach Publicznych.
5. DSRC oznacza system pozwalający na komunikacje między OBU a urządzeniami przydrożnymi (Dedicated Short-Range Communications)
6. Duży Projekt oznacza Projekt Drogowy, w którym całkowita wartość robót budowlanych wynosi co najmniej 200 mln PLN bez podatku VAT.
W przypadku Projektów Drogowych rozliczanych w walutach innych niż PLN ich wartość należy przeliczyć na PLN według średniego kursu PLN w stosunku do danej waluty obcej, ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego na dzień, w którym ukazało się ogłoszenie o niniejszym zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
7. EETS oznacza europejską usługę opłaty elektronicznej w rozumieniu decyzji Komisji z dnia 6 października 2009 r. w sprawie definicji europejskiej usługi opłaty elektronicznej oraz jej elementów technicznych (2009/750/WE).
8. Elektroniczny System Poboru Opłat w zakresie systemu free flow oznacza Elektroniczny System Poboru Opłat bez Miejsc Poboru Opłat działający w technologii DSRC (Dedicated Short Range Communication).
9. ESP oznacza Elektroniczny System Poboru Opłat tj. system spełniający co najmniej poniższe parametry:
1) Udostępnianie urządzeń pokładowych (OBU) polegające na wydawaniu i zarządzaniu ponad 300 000 urządzeń pokładowych (OBU) różnymi kanałami, w tym poprzez punkty udostępniania w różnych regionach danego kraju.
2) Gromadzenie danych dot. poboru opłat polegające na obsłudze co najmniej 500 000 kont użytkowników i przetwarzanie danych związanych z naliczaniem i przetwarzaniem opłat.
3) Czynności w Centrum zarządzania (back office) polegające na przetwarzaniu danych w zakresie egzekwowania opłat, wytwarzanie co najmniej 100 000 pakietów danych ewidencyjnych rocznie (jeden pakiet zawiera dane dotyczące pojedynczego wykroczenia popełnionego przez jeden pojazd).
4) Czynności kontrolne polegające na wykonywaniu czynności kontrolnych przez jednostki ruchome – wyposażenie przynajmniej 20 pojazdów w sprzęt kontrolny oraz prowadzeniu stałych punktów kontrolnych umożliwiających sprawdzenie przynajmniej 95% przejeżdżających pojazdów.
5) Punkty obsługi klienta polegające na wsparciu użytkowników poprzez telefoniczne centrum obsługi, pocztę elektroniczną, pocztę zwykłą, faks i obsługę osobistą.
10. FIDIC oznacza Międzynarodową Federację Inżynierów Konsultantów (Fédération Internationale des Ingénieurs-Conseils – FIDIC).
11. KPR (Key Performance Requirements) oznacza system określający wymagany od wykonawcy KSPO poziom świadczenia usług.
12. KSPO ESP, MSP, MSP z wykorzystaniem elektronicznej metody płatności (OBU dla pojazdów lekkich), integracja ESP z MSP
13. MSP oznacza Manualny System Poboru Opłat składający się przynajmniej z 30 (łącznie) pasów poboru opłat i przynajmniej 4 miejsc poboru opłat (MPO) i zaprojektowany w celu obsłużenia ruchu co najmniej o natężeniu 25 000 pojazdów na dobę (w obu kierunkach ruchu). System ten powinien być wyposażony co najmniej w:
1) sprzęt na pasach poboru opłat – zarówno w otwartych i zamkniętych systemach poboru opłat,
2) kabiny (kioski) poboru opłat,
3) systemy i urządzenia na Miejscach Poboru Opłat,
4) urządzenia składające się na system centralny.
14. MPO oznacza Miejsce Poboru Opłat w rozumieniu rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 16 stycznia 2002 r. w sprawie przepisów techniczno-budowlanych dotyczących autostrad płatnych (Dz. U. 2002 r. Nr 12, poz. 116 z późń. zm.).
15. OBU (urządzenie pokładowe – On Board Unit) oznacza urządzenie elektroniczne umieszczone w Pojeździe, umożliwiające przekazywanie danych niezbędnych do pobierania Opłaty Elektronicznej (viaBOX) i Opłaty za Przejazd (viaAUTO).
16. Opłata Elektroniczna oznacza opłatę określoną w art. 13 ust 1 pkt 3) oraz art. 13ha Ustawy o drogach publicznych (płacona za przejazd Pojazdu po Drodze Płatnej w wysokości zależnej od odległości przejechanego odcinka Drogi Płatnej, zgodnie ze stawką ustaloną za przejazd 1 kilometra Drogi Płatnej).
17. Opłata za Przejazd oznacza opłatę określoną w art. 37a Ustawy o autostradach płatnych oraz o KFD uiszczaną za przejazd Pojazdu lekkiego w wysokości zależnej od odległości przejechanego odcinka Autostrady Płatnej, zgodnie ze stawką ustaloną dla danej kategorii Pojazdu za przejazd 1 kilometra Autostrady Płatnej.
18. Pojazd oznacza pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), za który uważa się także zespół pojazdów składający się z pojazdu samochodowego oraz przyczepy lub naczepy o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony, w tym autobusy niezależnie od ich dopuszczalnej masy całkowitej - za przejazd którego to pojazdu po Drodze Płatnej należna jest Opłata Elektroniczna.
19. Pojazd Lekki oznacza pojazd samochodowy w rozumieniu art. 2 pkt. 33 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.), za przejazd którego po Autostradzie Płatnej należna jest Opłata za Przejazd, zgodnie z art. 37a ust. 6 Ustawy o autostradach płatnych oraz o KFD.
20. PPP oznacza partnerstwo publiczno-prywatne rozumiane jako współpraca partnera prywatnego z podmiotem publicznym, służąca realizacji zadania publicznego w zakresie Projektu Drogowego, zakładająca przeniesienie części ryzyka gospodarczego przedsięwzięcia na partnera prywatnego; za projekt realizowany w systemie PPP uważa się:
- projekt w trybie Ustawy o Partnerstwie Publiczno- Prywatnym
- projekt w trybie Ustawy o Koncesji
- projekt realizowany przez drogową spółkę specjalnego przeznaczenia
21. Projekt Drogowy oznacza przedsięwzięcie, którego przedmiotem jest droga w rozumieniu ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, przygotowywane lub prowadzone w oparciu o regulację przepisów ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r., nr 19, poz. 100 ze zm.) lub ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r., nr 19, poz. 101 ze zm.) lub ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2571 ze zm.) lub ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2010, Nr 113, poz. 759 ze zm.), o wartości nie mniejszej niż 250 mln zł bez podatku VAT. W przypadku przedsięwzięć zagranicznych definicje ww. ustaw stosuje się odpowiednio do przepisów obowiązujących w kraju przedsięwzięcia.
22. Projekt Infrastrukturalny oznacza przedsięwzięcie obejmujące roboty budowlane lub dostawy lub usługi dotyczące budowy drogi lub jej infrastruktury technicznej (droga w rozumieniu ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych) lub budowy linii kolejowej w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 2003 r. o transporcie kolejowym lub budowy budynku użyteczności publicznej w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie.
23. REETS oznacza Regionalną Europejską Usługę Opłaty Elektronicznej (REETS) realizowaną w ramach międzynarodowego projektu współfinansowanego z funduszy TEN-T w wybranych krajach Unii Europejskiej.
71311210
Oferty można składać w odniesieniu do jednej lub więcej części
Informacje o częściach zamówienia
Część nr: 1 Nazwa: Część 1-przebiegającym przez Polskę korytarzu obecnej i planowanej autostrady A2, w szczególności na odcinkach: autostrady A2 Świecko – Nowy Tomyśl – Konin, na odcinku autostrady A2 Konin- Stryków, na odcinku A2 Stryków - Konotopa oraz na odcinku autostrady A2 Warszawa- wschodnia granica Państwa.
-pozostałych dróg krajowych wskazanych przez Zamawiającego w toku realizacji umowy z Wykonawcą.
71311210
na część 1,
na część 2,
na część 3,
zarówno na część 1 jak i na część 3,
zarówno na część 2 jak i na część 3.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia części (składania oferty) 1 i 2.
-przebiegającym przez Polskę korytarzu obecnej i planowanej autostrady A1, w szczególności na odcinku Stryków – Pyrzowice oraz Gdańsk – Toruń, przebiegającym przez Polskę korytarzu obecnej i planowanej autostrady A4,
-pozostałych dróg krajowych wskazanych przez Zamawiającego w toku realizacji umowy z Wykonawcą.
71311210
na część 1,
na część 2,
na część 3,
zarówno na część 1 jak i na część 3,
zarówno na część 2 jak i na część 3.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia części (składania oferty) 1 i 2.
71311210
na część 1,
na część 2,
na część 3,
zarówno na część 1 jak i na część 3,
zarówno na część 2 jak i na część 3.
Zamawiający nie dopuszcza łączenia części (składania oferty) 1 i 2.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- dla części 1 65 000,00 PLN (słownie zł.: sześćdziesiąt pięć tysięcy 00/100),
- dla części 2 90 000,00 PLN (słownie zł.: dziewięćdziesiąt tysięcy 00/100),
- dla części 3 245 000,00 PLN (słownie zł.: dwieście czterdzieści pięć tysięcy 00/100).
W przypadku składania oferty na część 1+3 lub część 2+3 Wykonawca zobowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości odpowiadającej łącznej wartości wadium przewidzianego dla tych części.
Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10 % ceny oferty brutto podanej w ofercie.
Opis szczególnych warunków: Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców.
Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w Formularzu Oferty) zakresu zamówienia, którego wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom.
Realizacja zamówienia podlega prawu polskiemu, w tym w szczególności ustawie z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16 poz. 93 ze zm.) i ustawie z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r., poz. 907 ze zm.).
2. Warunki udziału w postępowaniu o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp oraz opis sposobu dokonania oceny ich spełniania mają na celu zweryfikowanie zdolności wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia.
3. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1) Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III.2.1) pkt 4.1) Ogłoszenia.
4. W celu oceny spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, i zweryfikowania zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia, i których opis został zamieszczony w Sekcji III.2.2) i III.2.3) należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp - złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
2) Pozostałe dokumenty i oświadczenia wskazane w Sekcji III.2.2) „Informacje i formalności konieczne do
dokonania oceny spełniania wymogów” i Sekcji III.2.3) „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny
spełniania wymogów” Ogłoszenia.
5. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w Sekcji III.2.1), Sekcji III.2.2), Sekcji III.2.3) Ogłoszenia.
6. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja):
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełnienia został zamieszczony w Sekcji III.2.2. i III.2.3) Ogłoszenia Wykonawcy wykazują łącznie.
7. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 i art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania - złożyć następujące dokumenty:
1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp,
2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp – w odniesieniu do podmiotów na zasobach których Wykonawca polega wskazując spełnianie warunków o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a które to podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia.
3) Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
4) Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
5) Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
6) Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
7) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
8) Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
9) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), co Wykonawca albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
7a. Jeżeli, w przypadku Wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8, 10 i 11 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
8. Informacja dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
1) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
a) w pkt 7.3) – 7.5) i 7.7) - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
b) w pkt 7.6) i pkt 7.8) - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8, 10 i 11 ustawy Pzp.
2) Dokumenty, o których mowa w pkt 8.1)a) tiret 1 i 3 oraz w pkt 8.1)a) tiret 2 lub zastępujący je dokument, o którym mowa w pkt 8.3) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w pkt 8.1)b) lub zastępujący je dokument, o którym mowa w pkt 8.3), powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
3) Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 8 zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. Przepis pkt 8.2) stosuje się odpowiednio.
4) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
9. Wymagania formalne dotyczące składanych oświadczeń i dokumentów.
1) Dokumenty i oświadczenia wymagane dla potwierdzenia spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu (za wyjątkiem oświadczenia wymienionego w pkt 4.1), które musi zostać złożone w formie oryginału, a także zobowiązania o którym mowa w Sekcji III.2.2) i Sekcji III.2.3) „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów”, które wymaga zachowania formy pisemnej), należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
2) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).
3) Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości.
4) Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
10. W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenie wymienione w Sekcji III.2.1) pkt 4.1) powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców;
b) dokumenty wymienione w Sekcji III.2.2) i Sekcji III.2.3) „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów” składa dowolny Wykonawca/ dowolni Wykonawcy wykazujący spełnianie warunków, spośród Wykonawców składających wspólną ofertę.
c) oświadczenie wymienione w pkt 7.1) oraz dokumenty wymienione w pkt 7.3)-7.8) albo odpowiadające im określone w pkt 8.1) i 8.3) powinny być złożone przez każdego Wykonawcę.
d) lista lub informacja, o której mowa w pkt 7.9) powinna być złożona przez każdego Wykonawcę.
e) oświadczenie wymienione w pkt 7.2) składa każdy podmiot na zasobach którego polega Wykonawca wykazując spełnienie warunków udziału w postępowaniu, a który to podmiot bedzie brał udział w realizacji częsci zamówienia.
Część sprawozdania finansowego: rachunek zysków i strat a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię o badanym(ch) sprawozdaniu(ach) w części dotyczącej rachunku zysków i strat, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności - za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres – w celu wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w Sekcji III.2.2) "Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów".
2. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega
na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy Pzp, Zamawiający w
celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla
należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje
rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda:
1) dokumentów, o których mowa w pkt 1 powyżej,
2) dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
3. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający wymaga przedłożenia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
4. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w pkt 1 powyżej powinien złożyć dowolny/dowolni Wykonawca/y wykazujący spełnienie warunku spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
5. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić wymaganych dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez Zamawiającego w Sekcji III.2.2. "Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów" warunku.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: Wykonawca musi wykazać średni roczny przychód za 3 ostatnie lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, za ten okres (na podstawie „Rachunku zysków i strat” pozycja „Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów” lub „Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi”) w wysokości nie mniejszej niż:
Część Pierwsza: 3 000 000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych).
Część Druga: 3 000 000,00 PLN (słownie: trzy miliony złotych).
Część Trzecia: 5 000 000,00 PLN (słownie: pięć milionów złotych).
Wykonawca składając ofertę na dwie części zamówienia (cz. 1+3 lub cz. 2+3) musi wykazać spełnianie warunku na poziomie nie mniejszym niż suma kwot przewidziana dla tych części.
Wartości podane w dokumentach w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć dla „przychodu” według średniego kursu NBP na dzień zakończenia roku obrotowego.
Wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony powyżej Wykonawcy wykazują łącznie.
1. W celu oceny spełniania warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, i zweryfikowania zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia, i których opis został zamieszczony w pkt 6.2 IDW należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4) ustawy Pzp - złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1) Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych usług w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie – w celu wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w Sekcji III.2.3) "Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów".
2) Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami - w celu wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w Sekcji III.2.3) "Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów".
3) Oświadczenie, że osoby które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawień.
2. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
3. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega
na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust.2b ustawy Pzp, Zamawiający w
celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla
należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje
rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
4. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający wymaga przedłożenia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
5. W celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w pkt 1 powyżej powinien złożyć dowolny/ dowolni Wykonawca/y wykazujący spełnianie warunków spośród Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
6. Dowodami, o których mowa w pkt. 1.1) powyżej są:
1) poświadczenie, z tym, że w odniesieniu do nadal wykonywanych usług okresowych lub ciągłych poświadczenie powinno być wydane nie wcześniej niż na 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert;
2) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa w pkt 1).
7. Wykonawca w miejsce poświadczeń, o których mowa w pkt. 5.1) może przedkładać dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług, określone w § 1 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane (Dz. U. Nr 226, poz. 1817).
8. w przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, o którym mowa w pkt 1.1) powyżej zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa w pkt 5.
9. Przez główne usługi, których dotyczy obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie i złożenia poświadczeń, należy rozumieć usługi, o których mowa w Sekcji III.2.3) "Minimalny poziom ewentulanie wymaganych standradów", wskazane w celu oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu.
10. W razie konieczności, szczególnie gdy wykaz lub dowody, o których mowa odpowiednio w pkt 1.1) oraz pkt 5 budzą wątpliwość Zamawiającego lub gdy z poświadczenia albo innego dokumentu wynika, że zamówienie nie zostało wykonane lub zostało wykonane nienależycie, Zamawiający może zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były lub miały zostać wykonane, o przedłożenie dodatkowych informacji lub dokumentów bezpośrednio Zamawiającemu.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
Posiadanie wiedzy i doświadczenia:
Zamawiający dokona oceny spełniania przedmiotowego warunku w celu zweryfikowania zdolności Wykonawcy do należytego wykonania udzielanego zamówienia. Zamawiający oceni zdolność wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w szczególności w odniesieniu do jego rzetelności, kwalifikacji, efektywności i doświadczenia.
Dla Wykonawców składających ofertę na Część Pierwszą/
Dla Wykonawców składających ofertę na Część Drugą:
Zamawiający uzna, iż wykonawca zdolny do należytego wykonania udzielanego zamówienia to taki, który wykaże się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również w wykonywaniu - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług doradczych o charakterze technicznym przy co najmniej dwóch przedsięwzięciach, każde z nich obejmujące co najmniej:
(1) sporządzenie bądź udział w sporządzaniu dokumentacji technicznej przygotowywanej na potrzeby zamówienia na realizację Dużego Projektu; minimalny zakres dokumentacji technicznej obejmuje: dokumentację projektową, kosztorysy inwestorskie, specyfikacje techniczne oraz
(2) doradztwo techniczne podczas oceny dokumentów składanych przez Wykonawców w postępowaniu na przedsięwzięcie oraz
(3) doradztwo techniczne podczas realizacji umowy,
~których przedmiotem była droga w rozumieniu ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, przygotowywanym lub prowadzonym w oparciu o regulację przepisów ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r., nr 19, poz. 100 ze zm.) lub ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r., nr 19, poz. 101 ze zm.) lub ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2571 ze zm.) lub ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013, poz. 907 ze zm.), o wartości robót nie mniejszej niż 200 mln zł bez podatku VAT. W przypadku przedsięwzięć zagranicznych definicje ww. ustaw stosuje się odpowiednio do przepisów obowiązujących w kraju przedsięwzięcia.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnianie powyższego warunku wykazują łącznie.
Dla Wykonawców składających ofertę na Część Trzecią:
Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również w wykonywaniu w ciągu ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, usług doradczych o charakterze technicznym przy co najmniej jednym przedsięwzięciu telematycznym obejmującym co najmniej:
(1) sporządzenie bądź udział w sporządzaniu studiów wykonalności przedsięwzięcia oraz
(2) sporządzenie bądź udział w sporządzaniu dokumentacji technicznej przygotowywanej na potrzeby zamówienia na realizację przedsięwzięcia; minimalny zakres dokumentacji technicznej obejmuje: specyfikacje techniczne, specyfikacje usług które mają być świadczone, specyfikacje wymaganych poziomów usług, wymagania co do testowania i raportowania oraz
(3) pełnienie funkcji Audytora Technicznego lub doradcy inwestora których przedmiotem była droga w rozumieniu ustawy z 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, przygotowywanym lub prowadzonym w oparciu o regulację przepisów ustawy z dnia 19 grudnia 2008 r. o partnerstwie publiczno-prywatnym (Dz. U. z 2009 r., nr 19, poz. 100 ze zm.) lub ustawy z dnia 9 stycznia 2009 r. o koncesji na roboty budowlane lub usługi (Dz. U. z 2009 r., nr 19, poz. 101 ze zm.) lub ustawy z dnia 27 października 1994 r. o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 256, poz. 2571 ze zm.) lub ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2013, poz. 907 ze zm.), o wartości robót nie mniejszej niż 200 mln zł bez podatku VAT. W przypadku przedsięwzięć zagranicznych definicje ww. ustaw stosuje się odpowiednio do przepisów obowiązujących w kraju przedsięwzięcia”.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnianie powyższego warunku wykazują łącznie.
Przedsięwzięcie powinno dotyczyć:
(i) Elektronicznego System Poboru Opłat typu freeflow bez Miejsc Poboru Opłat,
(ii) Manualnego Systemu Poboru Opłat oparty na Miejscach Poboru Opłat,
(iii) Elektronicznego Systemu Poboru Opłat zintegrowanego z Manualnym Systemem Poboru Opłat opartym na Miejscach Poboru Opłat.
Każda z usług (1) do (3) wymieniona powyżej musi być świadczona w stosunku do każdego z typów projektów (i) do (iii) wymienionych powyżej. Wykonawca może przedstawić więcej niż jedno Przedsięwzięcie w celu udokumentowania doświadczenia obejmującego doświadczenie w zakresie projektów (i) do (iii) powyżej.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia spełnianie powyższego warunku wiedzy i doświadczenia wykazują łącznie.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku „wiedzy i doświadczenia” w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Ocena spełnienia przez Wykonawców warunku udziału w postępowaniu dokonana będzie na podstawie złożonego przez Wykonawcę „Wykazu wiedza i doświadczenie”, zawierającym informacje niezbędne do oceny spełniania przedmiotowego warunku.
Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) Potencjał techniczny:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w Sekcji III.2.1) pkt 4.1) Ogłoszenia.
b) Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi wskazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi, doświadczeniem i wykształceniem odpowiednim do funkcji, jakie zostaną im powierzone.
Wykonawca na każdą funkcję wymieniona poniżej, wskaże osoby, które musi mieć dostępne na etapie realizacji zamówienia spełniające następujące wymagania:
Dla Wykonawców składających ofertę na Część Pierwszą/
Dla Wykonawców składających ofertę na Część Drugą:
1. osoba proponowana do funkcji - Kluczowy Ekspert Drogowy – Lider Projektu – 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
wykształcenie wyższe;
Doświadczenie zawodowe:
-co najmniej 6 lat doświadczenia zawodowego w doradztwie o charakterze technicznym przy Projektach Drogowych realizowanych w ramach PPP.
-w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert udział w doradztwie technicznym - w co najmniej 2 Projektach Drogowych, w tym co najmniej 1 Dużym Projekcie, realizowanym w ramach systemu PPP.
-co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w zarządzaniu projektami, w tym doświadczenie w zarzadzaniu minimum 1 projektem polegającym na świadczeniu usług o charakterze technicznym.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Kluczowy Ekspert Drogowy – Lider Projektu.
2. osoba proponowana do funkcji - Kluczowy Ekspert Drogowy Zastępca Lidera Projektu – 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
wykształcenie wyższe inżynierskie (co najmniej z tytułem magistra inżyniera) lub równoważne;
Doświadczenie zawodowe:
-co najmniej 4 lata doświadczenia zawodowego w doradztwie o charakterze technicznym przy Projektach Drogowych.
-w ostatnich 5 latach przed upływem terminu składania ofert udział w doradztwie technicznym - w co najmniej 2 Projektach Drogowych, w tym co najmniej 1 Dużym Projekcie, realizowanym w ramach systemu PPP.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Kluczowy Ekspert Drogowy – Zastępca Lidera Projektu.
EKSPERCI KRÓTKOTERMINOWI – zespół liczący co najmniej 8 osób
3. osoba proponowana do funkcji - Ekspert ds. ochrony środowiska - 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe w zakresie ochrony środowiska lub wyższe z ukończonymi studiami podyplomowymi w zakresie ochrony środowiska lub równoważne.
Doświadczenie zawodowe:
-co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w ochronie środowiska;
-w ostatnich 3 latach przed upływem terminu składania ofert udział jako ekspert ds. ochrony środowiska w co najmniej 1 Projekcie Drogowym.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Ekspert ds. ochrony środowiska.
4. osoba proponowana do funkcji - Ekspert ds. kosztorysowania - 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe.
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w kosztorysowaniu, w tym udział jako ekspert ds. kosztorysowania w co najmniej 1 Projekcie Drogowym.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Ekspert ds. kosztorysowania.
5. osoba proponowana do funkcji - Ekspert ds. warunków kontraktowych FIDIC - 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe;
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w opracowywaniu warunków kontraktowych opartych na warunkach kontraktowych FIDIC lub równoważnych dla Projektów Drogowych i/lub w realizacji Projektów Drogowych opartych na warunkach kontraktowych FIDIC lub równoważnych jako ekspert ds. warunków kontraktowych FIDIC lub równoważnych.
Przez warunki kontraktowe FIDIC lub równoważne rozumie się Warunki Kontraktowe FIDIC lub warunki powstałe poprzez dostosowanie Warunków Kontraktowych FIDIC do prawa lokalnego jednego z krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Konfederacji Szwajcarskiej w szczególności, ale nie wyłącznie warunki kontraktowe UAV, UAV-GC (Holandia), FABI-KVV (Belgia), VOB (Niemcy), JCT lub GMP (Wielka Brytania).
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Ekspert ds. warunków kontraktowych FIDIC.
6. osoba proponowana do funkcji - Ekspert ds. utrzymania i eksploatacji dróg - 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe techniczne lub równoważne.
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego dotyczącego utrzymania dróg, w tym udział jako ekspert ds. utrzymania dróg w co najmniej 2 projektach dotyczących utrzymania dróg, z czego przynajmniej 1 dotyczący utrzymania Autostrady.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Ekspert ds. utrzymania i eksploatacji dróg.
7. osoba proponowana do funkcji Ekspert ds. weryfikacji dokumentacji projektowej w zakresie dróg – 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe techniczne lub równoważne.
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w opracowywaniu jako projektant dokumentacji projektowej robót budowlanych składającej się co najmniej z projektu budowlanego i/lub w weryfikacji jako weryfikator dokumentacji projektowej robót budowlanych składającej się co najmniej z projektu budowlanego, w tym co najmniej w 1 Projekcie Drogowym dotyczącym Autostrady.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Ekspert ds. weryfikacji dokumentacji projektowej w zakresie dróg.
8. osoba proponowana do funkcji - Ekspert ds. weryfikacji dokumentacji projektowej w zakresie mostów – 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe techniczne lub równoważne.
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w opracowywaniu jako projektant dokumentacji projektowej robót mostowych składającej się co najmniej z projektu budowlanego i/lub w weryfikacji jako weryfikator dokumentacji projektowej robót mostowych składającej się co najmniej z projektu budowlanego.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Ekspert ds. weryfikacji dokumentacji projektowej w zakresie mostów.
9. osoba proponowana do funkcji - Ekspert ds. ekonomii transportu – 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe techniczne lub ekonomiczne lub równoważne.
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w opracowywaniu studiów wykonalności i analiz ekonomicznych Projektów Drogowych, w tym co najmniej 2 lata doświadczenia na stanowisku obejmującym wykonywanie analiz ekonomicznych dla Dużych Projektów.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Ekspert ds. ekonomii transportu.
10. osoba proponowana do funkcji - Ekspert ds. prognoz ruchu – 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
Wykształcenie wyższe inżynierskie (co najmniej z tytułem magistra inżyniera) lub równoważne.
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w opracowywaniu modeli ruchu w skali kraju, w tym wykonanie prognoz ruchu uwzględniających pobór opłat na Autostradach.
Jedna wykazana usługa może jednocześnie potwierdzać spełnianie więcej niż jednego warunku udziału w postępowaniu odnoszącego się do potencjału kadrowego – Ekspert ds. prognoz ruchu.
Wymagania określone powyżej (w stosunku do potencjału kadrowego) są wymaganiami minimalnymi. Zamawiający nie dopuszcza, aby osobę wskazaną na jedno stanowisko, Wykonawca wskazywał równocześnie na inne stanowisko tj. niedopuszczalne jest łączenie stanowisk kilku ekspertów przez jedną osobę wskazaną przez Wykonawcę.
W przypadku Kluczowego Eksperta Drogowego – Lidera Projektu i Kluczowego Eksperta Drogowego – Zastępcy Lidera Projektu, Zamawiający wymaga, aby obie wskazane osoby posiadały biegłą znajomość języka angielskiego oraz co najmniej jedna z tych osób posiadała dobrą znajomość języka polskiego. W odniesieniu do wymogu znajomości języków angielskiego oraz polskiego przez tych ekspertów, Zamawiający dopuszcza – przy braku wymaganej znajomości tych języków przez Eksperta - angażowanie przez Wykonawcę na jego (Wykonawcy) koszt tłumaczy tych języków, zapewniających biegłe, stałe i profesjonalne tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą. W takiej sytuacji, Wykonawca w ofercie zobowiąże się, że zaangażuje na własny koszt tłumacza lub tłumaczy tych języków na okres realizacji umowy.
Dla Wykonawców składających ofertę na Część Trzecią:
1. osoba proponowana do funkcji - Kluczowy Ekspert – Lider Projektu –
1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
wykształcenie wyższe;
Doświadczenie zawodowe:
-co najmniej 10 lat doświadczenia zawodowego w doradztwie o charakterze technicznym przy Projektach Drogowych;
-w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert udział w doradztwie technicznym - w co najmniej 1 Dużym Projekcie o charakterystyce telematycznej;
-w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert – zarządzanie co najmniej 2 Projektami Drogowymi z których co najmniej 1 był Dużym Projektem lub przynajmniej 1 o charakterze telematycznym.
2. osoba proponowana do funkcji - Kluczowy Ekspert - Zastępca Lidera Projektu – 1 osoba
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
wykształcenie wyższe;
Doświadczenie zawodowe:
-co najmniej 7 lat doświadczenia zawodowego dotyczącego telematyki transportu w tym co najmniej 3 lata w doradztwie o charakterze technicznym przy Projektach Drogowych;
-co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego zdobytego przy wdrażaniu i eksploatacji lub przy nadzorze nad wdrożeniem lub przy nadzorze nad eksploatacją co najmniej 1 Elektronicznego Systemu Poboru Opłat w zakresie systemu free flow lub co najmniej 1 Elektronicznego Systemu Poboru Opłat obejmującego Miejsca Poboru Opłat (MPO) służącego do poboru opłat lub zapewniające wjazd na sieć dróg płatnych;
-doświadczenie zawodowe w zarządzaniu Projektami Drogowymi w ostatnich 10 latach przed upływem terminu składania ofert, w tym zarządzanie przynajmniej 1 projektem o wartości co najmniej 10 000 000,00 PLN netto (słownie: dziesięć milionów złotych) o charakterze telematyki drogowej;
-doświadczenie w co najmniej 6 z następujących dziedzin:
- szczegółowe codzienne sprawdzanie i audyt transakcji ESP, billingów i wydajności systemów dla systemów Dedykowanej Komunikacji Krótkiego Zasięgu (DKKZ),
- wdrażanie lub nadzór wskaźników jakościowych poziomu świadczonych usług (KPR) w systemie ESP,
- integracja lub nadzór integracji systemów ESP i manualnych systemów poboru opłat,
- praktyczne i handlowe implikacje polskiego otoczenia prawnego w odniesieniu do dróg i poboru opłat,
- nadzór nad projektowaniem, wdrażaniem i eksploatacją systemu płatności i rozliczeń,
- system kontroli ESP, gdzie odpowiedzialności za kontrole są podzielone między podmiotami,
- obsługa klienta ESP, z uwzględnieniem jej różnych form: strona internetowa, telefoniczne centrum obsługi klienta oraz miejsca obsługi klienta,
- dystrybucja OBU przez różne kanały, włączając współpracę w przedmiotowym zakresie z podwykonawcami (stacje benzynowe, dedykowane punkty dystrybucji, wydawcy kart flotowych),
- rozwój zasad interoperacyjności dla systemów poboru opłat lub telematycznych, w szczególności EETS (European Electronic Tolling System – Europejski Elektroniczny System Poboru Opłat) oraz zasad interoperacyjności systemów na terenie jednego kraju (pod względem telematycznym i konstrukcyjnym),
- weryfikacja Informacji o Obszarze Poboru Opłat i rejestracji w zakresie EETS,
- praca w komitetach norm, związanych z ESP na poziomie Europejskim.
EKSPERCI KRÓTKOTERMINOWI –zespół liczący co najmniej 3 osoby
3. osoby proponowane do funkcji - Eksperci Krótkoterminowi
ds. elektronicznego i manualnego systemu poboru opłat - 3 osoby
Każdy z 3 Ekspertów Krótkoterminowych musi spełniać poniższe wymagania:
Wykształcenie oraz kwalifikacje:
wykształcenie wyższe;
Doświadczenie zawodowe:
-co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w zakresie telematyki transportu.
Przynajmniej jeden ekspert musi posiadać minimum 2 lata doświadczenia w ciągu ostatnich 5 lat jako partner lub koordynator w projekcie obejmującym m.in. opracowywanie wniosków o zwrot kosztów poszczególnych uczestników projektu ze strony Zamawiającego, negocjowanie kontraktów na projekty związane z systemem poboru opłat, opracowywanie raportów z kierowania projektem, raportów technicznych oraz wyników prac dla Komisji Europejskiej w ramach projektów wdrażanych przez Komisję Europejską, przygotowanie oraz uczestnictwo w spotkaniach w ramach poszczególnych grup roboczych projektu.
Ponadto przynajmniej jeden ekspert musi posiadać szczegółową wiedzę na temat zasad i mechanizmów stosowanych przez Komisję Europejską w finansowaniu projektów TEN-T lub ramowych projektów badawczych i rozwoju technicznego
Każdy Ekspert Krótkoterminowy musi posiadać doświadczenie określone w pkt A lub pkt. B poniżej. Przynajmniej jeden ekspert musi posiadać doświadczenie określone w pkt. A i przynajmniej jeden ekspert musi posiadać doświadczenie określone w pkt B.
A.
Co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako ekspert lub nadzorujący techniczny podczas realizacji polegającej na wdrożeniu i eksploatacji lub podczas nadzoru nad wdrożeniem lub podczas nadzoru nad eksploatacją co najmniej 1 Elektronicznego Systemu Poboru Opłat w zakresie systemu free-flow lub co najmniej 1 Elektronicznego Systemu Poboru Opłat obejmującego Miejsca Poboru Opłat (MPO) służące do poboru opłat lub zapewniające wjazd na sieć dróg płatnych, w tym udział w przeprowadzaniu testów i prób.
Przynajmniej jeden z ekspertów z doświadczeniem zawodowym w dziedzinie A musi posiadać doświadczenie w realizacji systemu free-flow i przynajmniej jeden z ekspertów z doświadczeniem zawodowym w dziedzinie A, musi posiadać doświadczenie w realizacji Elektronicznego Systemu Poboru Opłat, opartego na wykorzystaniu miejsc poboru opłat (systemu zamkniętego).
W każdym jednak przypadku dana osoba musi spełniać pozostałe wymagania dla tego Eksperta.
Przynajmniej jeden z ekspertów z doświadczeniem zawodowym w dziedzinie A musi posiadać doświadczenie z systemami, dotyczącymi pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) mniejszej bądź równej 3,5 tony lub doświadczenie z systemami, dotyczącymi dróg różnych klas objętych systemem, np. autostrad i dróg, gdzie jest dopuszczalne opuszczanie drogi między węzłami.
B.
Co najmniej 3 lata doświadczenia zawodowego jako ekspert lub nadzorujący techniczny podczas realizacji polegającej na wdrożeniu i eksploatacji lub podczas nadzoru nad wdrażaniem lub podczas nadzoru nad eksploatacją co najmniej jednego Manualnego Systemu Poboru Opłat, w tym udział w przeprowadzaniu testów i prób.
Ponadto, każdy ekspert musi posiadać doświadczenie w przynajmniej 5, poniżej wymienionych dziedzinach. Dla każdej dziedziny poniżej będzie przynajmniej jeden Ekspert Kluczowy lub Krótkoterminowy z doświadczeniem w tej dziedzinie:
- sprawdzanie i audyt transakcji ESP, billingów i wydajności systemów dla systemów DSRC,
- wdrażanie lub nadzór reżimu KPR, w systemie ESP,
- integracja lub nadzór integracji systemów ESP i manualnych systemów ponoru opłat,
- praktyczne i handlowe implikacje polskiego otoczenia prawnego w odniesieniu do dróg i poboru opłat,
- nadzór nad projektowaniem, wdrażaniem i eksploatacją systemu płatności i rozliczeń,
- system kontroli ESP, gdzie odpowiedzialności za kontrole są podzielone między podmiotami,
- obsługa klienta ESP, z uwzględnieniem jej różnych formy: strona internetowa, telefoniczne centrum obsługi klienta oraz miejsca obsługi klienta,
- dystrybucja OBU przez różne kanały, włączając współpracę w przedmiotowym zakresie z podwykonawcami (stacje benzynowe, dedykowane punkty dystrybucji, wydawcy kart flotowych),
- rozwój zasad interoperacyjności dla systemów poboru opłat lub telematycznych, w szczególności EETS oraz zasad interoperacyjności systemów na terenie jednego kraju (pod względem telematycznym) i konstrukcyjnym. Doświadczenie w tym zakresie powinno obejmować: opracowywanie i wdrażanie umów współpracy w ramach projektów obejmujących współpracę pomiędzy instytucjami z siedzibami w różnych państwach europejskich, opracowywanie warunków dla umów pomiędzy Dostawcami EETS i Podmiotami Pobierającymi Opłaty w ramach Decyzji 2009/750/WE, opracowywanie standardów i wymogów w zakresie certyfikacji dla składników interoperacyjności EETS (zgodnie
z definicją zawartą w Decyzji 2009/750/WE), preferowane również doświadczenie związane z wymogami w zakresie testowania zgodności z odpowiednimi standardami technicznymi zdefiniowanymi przez CEN, opracowywanie i wdrożenie kluczowych wskaźników poziomu usług (Key Performance Indicator – KPI) w kontekście Umowy z Dostawcą Usługi EETS, analizę opracowanych przez dostawców zgodnych z normą ISO 12855 specyfikacji technicznych dla interfejsów z centrami zarządzania oraz wiedza na temat zaawansowania prac i problemów związanych z wdrażaniem normy ISO 12855 i innych powiązanych norm oraz elementów prac wykonywanych w ramach CEN278, szczegółową wiedzę na temat wcześniejszych prac podejmowanych na poziomie europejskim w zakresie przygotowania do wdrożenia usług EETS (np. w ramach projektu CESARE), również wiedza na temat problemów i kwestii dotyczących zarządzania interoperacyjnością na poziomie europejskim.
- praca w komitetach norm, związanych z ESP na poziomie Europejskim.
Wymagania określone powyżej są wymaganiami minimalnymi. Zamawiający nie dopuszcza, aby osobę wskazaną na jedno stanowisko, Wykonawca wskazywał równocześnie na inne stanowisko tj. niedopuszczalne jest łączenie stanowisk kilku ekspertów przez jedną osobę wskazaną przez Wykonawcę.
W przypadku Kluczowego Eksperta – Lidera Projektu i Kluczowego Eksperta – Zastępcy Lidera Projektu, Zamawiający wymaga, aby obie wskazane osoby posiadały biegłą znajomość języka angielskiego oraz co najmniej jedna z tych osób posiadała dobrą znajomość języka polskiego. W odniesieniu do wymogu znajomości języków angielskiego oraz polskiego przez tych ekspertów, Zamawiający dopuszcza – przy braku wymaganej znajomości tych języków przez Eksperta - angażowanie przez Wykonawcę na jego (Wykonawcy) koszt tłumaczy tych języków, zapewniających biegłe, stałe i profesjonalne tłumaczenie w kontaktach między Zamawiającym a Wykonawcą. W takiej sytuacji, Wykonawca w ofercie zobowiąże się, że zaangażuje na własny koszt tłumacza lub tłumaczy tych języków na okres realizacji umowy.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego, należy przeliczyć wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Ocena spełnienia przez Ekspertów określonych wymogów dokonana będzie na podstawie złożonego przez Wykonawcę „Wykazu osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia”, zawierającym informacje niezbędne do oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu w zakresie dysponowania potencjałem kadrowym.
Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja).
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony powyżej Wykonawcy wykazują łącznie.
Sekcja IV: Procedura
Oferta najkorzystniejsza ekonomicznie z uwzględnieniem kryteriów kryteria określone poniżej
1. Cena. Waga 75
2. Jakość. Waga 25
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Umowa realizowana będzie do dnia 31 grudnia 2016 r. lub do wyczerpania kwoty wynagrodzenia, jeżeli moment ten nastąpi przed dniem 31.12.2016 r. W przypadku gdy w dniu zakończenia terminu obowiązywania umowy kwota wynagrodzenia nie zostanie wykorzystana, Zamawiający dopuszcza możliwość przedłużenia niniejszej umowy do momentu wyczerpania kwoty wynagrodzenia.
2. Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp do 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zakres zamówienia uzupełniającego będzie pokrywał się z przedmiotem zamówienia podstawowego
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Terminy wniesienia odwołania:
1) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
3) Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 5.1) i 5.2) powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
6. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
7. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
8. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
9. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.
Urząd Zamówień Publicznych Departament Odwołań
Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
TI | Tytuł | Polska-Warszawa: Usługi doradcze w zakresie autostrad |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 115349-2014 |
PD | Data publikacji | 04/04/2014 |
OJ | Dz.U. S | 67 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Udzielenie zamówienia - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 1 - Ministerstwo lub inny organ państwowy lub federalny |
DS | Dokument wysłany | 02/04/2014 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 7 - Udzielenie zamówienia |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 9 - Nie dotyczy |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie |
PC | Kod CPV | 71311210 - Usługi doradcze w zakresie autostrad |
OC | Pierwotny kod CPV | 71311210 - Usługi doradcze w zakresie autostrad |
IA | Adres internetowy (URL) | http://www.gddkia.gov.pl |
DI | Podstawa prawna | Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE) |
Polska-Warszawa: Usługi doradcze w zakresie autostrad
2014/S 067-115349
Ogłoszenie o udzieleniu zamówienia
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53
Osoba do kontaktów: Anita Zakościelna
00-874 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 223758667
E-mail: azakoscielna@gddkia.gov.pl
Faks: +48 223758621
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.gddkia.gov.pl
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 11: Usługi konsultacyjne w zakresie zarządzania [6] i usługi z nimi związane
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: PL.
Kod NUTS
71311210
Bez VAT
Sekcja IV: Procedura
1. cena. Waga 75
2. jakość. Waga 25
Ogłoszenie o zamówieniu
Numer ogłoszenia w Dz.U.: 2013/S 211-366406 z dnia 30.10.2013
Sekcja V: Udzielenie zamówienia
Część nr: 1 - Nazwa:URS Polska Sp. z o.o.
{Dane ukryte}
02-516 Warszawa
POLSKA
Wartość: 4 224 624,39 PLN
Bez VAT
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 3 427 200 PLN
Bez VAT
Wartość lub część zamówienia, które prawdopodobnie będzie zlecone stronom trzecim:
Nieznana
Krótki opis wartości/części zamówienia, które będzie zlecone podwykonawcom: w zakresie Kluczowego Eksperta Drogowego - Zastępcy Lidera Projektu, Eksperta ds Warunków Kontraktowych FIDIC, Eksperta ds utrzymania i eksploatacji dróg, Eksperta ds ekomomii transportu
Konsorcjum: MottMacDonald Polska Sp z o.o. (Pełnomocnik), MottMacDonald Limited w imieniu i na rzecz której działa MottMacDonald Limited Sp zo.o. Oddział w Polsce
{Dane ukryte}
00-851 Warszawa
POLSKA
Wartość: 5 867 879,02 PLN
Bez VAT
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 4 590 270 PLN
Bez VAT
URS Polska Sp. z o.o.
{Dane ukryte}
02-516 Warszawa
POLSKA
Wartość: 16 253 857,72 PLN
Bez VAT
Całkowita końcowa wartość zamówienia:
Wartość: 20 566 000 PLN
Bez VAT
Wartość lub część zamówienia, które prawdopodobnie będzie zlecone stronom trzecim:
Nieznana
Krótki opis wartości/części zamówienia, które będzie zlecone podwykonawcom: Związane z elektronicznym i manualnym poborem opłat.
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Adres internetowy: www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy Pzp.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego certyfikatu, przesyłając kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Terminy wniesienia odwołania:
1) Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
2) Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
3) Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 5.1) i 5.2) powyżej wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
6. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
7. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy Pzp.
8. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do sądu.
9. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe (Dz.U. poz. 1529) jest równoznaczne z jej wniesieniem.
Urząd Zamówień Publicznych
Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 36640620131 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-10-30 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 36 miesięcy |
Wadium: | 3700000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 123 333 333 PLN - 185 000 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 3 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://www.gddkia.gov.pl |
Informacja dostępna pod: | Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad ul. Żelazna 59, 00-848 warszawa, woj. mazowieckie |
Okres związania ofertą: | 60 dni |
Kody CPV
71311210-6 | Usługi doradcze w zakresie autostrad |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Grupa 13 - Spirytusy | URS Polska Sp. z o.o. Warszawa | 2014-01-21 | 3 427 200,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2014-01-21 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 71311210 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 3 427 200,00 zł Minimalna złożona oferta: 3 427 200,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 3 427 200,00 zł Maksymalna złożona oferta: 3 427 200,00 zł | |||
Grupa 13 - Spirytusy | Konsorcjum: MottMacDonald Polska Sp z o.o. (Pełnomocnik), MottMacDonald Limited w imieniu i na rzecz której działa MottMacDonald Limited Sp zo.o. Oddział w Polsce Warszawa | 2014-03-28 | 4 590 270,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2014-03-28 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 71311210 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 4 590 270,00 zł Minimalna złożona oferta: 4 590 270,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 4 590 270,00 zł Maksymalna złożona oferta: 4 590 270,00 zł | |||
Grupa 13 - Spirytusy | URS Polska Sp. z o.o. Warszawa | 2014-01-21 | 20 566 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2014-01-21 Dotyczy cześci nr: 3 Kody CPV: 71311210 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 20 566 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 20 566 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 20 566 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 20 566 000,00 zł |