Bartoszyce: Usługi w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania i dokonywania zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia.


Numer ogłoszenia: 364073 - 2010; data zamieszczenia: 17.12.2010

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Skarbowy, ul. Bohaterów Warszawy 5, 11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-89 762-62-11, faks 0-89 762-54-10 , strona internetowa www.usbartoszyce.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania i dokonywania zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Bartoszycach. Usługi będące przedmiotem zamówienia polegają na przyjmowaniu, przemieszczaniu, doręczaniu i dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. Zakres świadczonych usług obejmować będzie: a) przesyłki zastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze do 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - krajowe i zagraniczne; b) przesyłki niezastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze powyżej 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - krajowe i zagraniczne; c) usługi komplementarne do przesyłek rejestrowanych. Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie wszystkich przesyłek pocztowych oraz ich ewentualny zwrot i reklamacje, będą realizowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Niniejsze postępowanie wszczynane jest na podstawie art. 67 ust. 1 lit. a i b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych w związku.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli jego przedmiotem są usługi, które mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze lub z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Przedmiotem niniejszego postępowania jest świadczenie usług pocztowych przez publicznego operatora Poczta Polska S.A., któremu na podstawie art. 47 w związku z art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 189 poz. 1159 ze zm) przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu oraz doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej 50 gram oraz ich ewentualnych zwrotów. Inni Wykonawcy świadczący usługi pocztowe nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba, że za opłatą nie niższą niż dwuipółkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie zamówienia z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06, gdzie stwierdzono, iż art. 7 dyrektywy 97/67/WE pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są (zgodnie z tą dyrektywą) zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. Dodatkowo należy nadmienić, iż w art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. d ustawy Prawo zamówień publicznych - ustawodawca wskazał na możliwość udzielenia zamówienia na zastrzeżone usługi pocztowe w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych. Dlatego w tym przypadku zachodzą uzasadnione przesłanki do udzielenia zamówienia Poczcie Polskiej S.A. na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a i lit. b - ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy - Prawo pocztowe, przesyłek o wadze powyżej 50 gram nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi (o wadze do 50 gram), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o wadze ponad 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Dlatego w tym przypadku zachodzi przesłanka do uznania, iż postępowanie na świadczenie usług pocztowych dla urzędu składa się z dwóch części: pierwsza część dotyczy świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych, druga część dotyczy świadczenia powszechnych usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Zamawiający może udzielić zamówienia na świadczenie usług dotyczących przesyłek niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 w związku z art. 6a. W art. 6a ustawy - Prawo zamówień publicznych ustawodawca zezwala Zamawiającemu - w przypadku zamówień udzielanych w częściach - na zastosowanie przepisów właściwych dla danej części zamówienia (dla jej wartości), w sytuacji gdy wartość danej części nie przekracza wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 80 000 euro dla usług i pod warunkiem, że łączna wartość tych części nie wynosi więcej niż 20% wartości całego zamówienia. W postępowaniu niniejszym zachodzą obie przesłanki, o których mowa w art. 6a ustawy - Prawo zamówień publicznych, bowiem udział wartościowy przesyłek niezastrzeżonych wynosi nie więcej niż 4% w stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia na wykonywanie usług pocztowych i został oszacowany na kwotę stanowiąca równowartość 3.125,82 EURO, zatem nie przekracza wspomnianych wyżej 20% wartości całego zamówienia i kwoty 80 000 EURO (ogólna wartość szacunkowa usług pocztowych wynosi 300.000złotych). Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu - Poczcie Polskiej - na świadczenie usług pocztowych niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 nie stanowiłoby naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Jednak za połączeniem tych dwóch rodzajów przesyłek w jednym postępowaniu przemawia fakt, iż z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, zapewniającej prawidłowe wykonywanie czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie dwóch odrębnych umów z różnymi Wykonawcami (jednej dla przesyłek zastrzeżonych, a drugiej dla niezastrzeżonych) byłoby nieracjonalne i nieekonomiczne.Ponadto analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów ujętych w rejestrze prowadzonym przez Prezesa UKE, w części, o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 dotyczącej zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 Prawa pocztowego, w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i zagranicy. Ponadto operatorzy ci często nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego dotyczącego chociażby placówek pocztowych. Doręczanie pism w Urzędzie Skarbowym odbywa się na zasadach przewidzianych w ordynacji podatkowej jak również na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego. Przepisy tych ustaw różnorodnie określają podmiot realizujący usługi pocztowe. W pkatyce tylko przedsiębiordtwo Poczta Polska SA dysponując odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą, umozliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism urzędowych, o których mowa w przepisach w/w ustaw oraz jest jedynym operatorem publicznym, który gwarantuje Zamawiającemu dochowanie przesłanki wynikającej z art. 45 utawy - Prawo Pocztowe (tj. że potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego). Ponadto w chwili obecnej jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, oraz uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy - Prawo pocztowe). Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych z podstawową działalnością Urzędu Skarbowego, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na 96 % udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia w całości, a zatem tak dla przesyłek o wadze poniżej 50 gram, jak i dla przesyłek przekraczających niniejszą granicę wagową. Powyższe okoliczności przesądzają zatem o wyborze przez Zamawiającego trybu z wolnej ręki oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego Wykonawcę - Pocztę Polską.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Poczta Polska Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, ul. Rakowiecka 26, 00-940 Warszawa Region Handlowy w Olsztynie, ul. Pieniężnego 21, 10-001 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.


Bartoszyce: Usługi w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania i dokonywania zwrotów przesyłek pocztowych po wyczeropaniu możliwości ich doręczania.


Numer ogłoszenia: 8543 - 2011; data zamieszczenia: 10.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 364073 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Skarbowy, ul. Bohaterów Warszawy 5, 11-200 Bartoszyce, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 0-89 762-62-11, faks 0-89 762-54-10.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługi w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania i dokonywania zwrotów przesyłek pocztowych po wyczeropaniu możliwości ich doręczania..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia w niniejszym postępowaniu jest świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Urzędu Skarbowego w Bartoszycach. Usługi będące przedmiotem zamówienia polegają na przyjmowaniu, przemieszczaniu, doręczaniu i dokonywaniu ewentualnych zwrotów przesyłek pocztowych po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia. Zakres świadczonych usług obejmować będzie: a) przesyłki zastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze do 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - krajowe i zagraniczne; b) przesyłki niezastrzeżone dla operatora publicznego (tj. przesyłki o wadze powyżej 50 gram): rejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) oraz nierejestrowane (ekonomiczne i priorytetowe) - krajowe i zagraniczne; c) usługi komplementarne do przesyłek rejestrowanych. Przyjmowanie, przemieszczanie i doręczanie wszystkich przesyłek pocztowych oraz ich ewentualny zwrot i reklamacje, będą realizowane zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.12.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Poczta Polska SA z siedzibą w Warszawie Region Handlowy w Olsztynie, {Dane ukryte}, 10-001 Olsztyn, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 300000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    300000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    300000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    300000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a, art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli jego przedmiotem są usługi, które mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze lub z przyczyn związanych z ochroną praw wyłącznych, wynikających z odrębnych przepisów. Przedmiotem niniejszego postępowania jest świadczenie usług pocztowych przez publicznego operatora Poczta Polska S.A., któremu na podstawie art. 47 w związku z art. 46 ust. 2 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r. Prawo pocztowe (t.j. Dz. U. z 2008r. Nr 189 poz. 1159 ze zm) przysługuje wyłączność na świadczenie usług pocztowych zastrzeżonych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu oraz doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o masie nie przekraczającej granicy wagowej 50 gram oraz ich ewentualnych zwrotów. Inni Wykonawcy świadczący usługi pocztowe nie są uprawnieni do świadczenia zastrzeżonych usług pocztowych, chyba, że za opłatą nie niższą niż dwuipółkrotność opłaty za przyjęcie, przemieszczenie i doręczenie przesyłki listowej stanowiącej przesyłkę najniższego przedziału wagowego najszybszej kategorii określonej w cenniku powszechnych usług pocztowych operatora publicznego (art. 47 ust. 2 ustawy Prawo pocztowe). Zastrzeżenie to powoduje, iż Poczta Polska S.A. posiada faktyczny monopol na świadczenie zastrzeżonych usług pocztowych. Uzasadnienie dla dokonywania zamówień na usługi zastrzeżone w trybie zamówienia z wolnej ręki znalazło się również w wyroku z dnia 18 grudnia 2007r. Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości w sprawie C-220/06, gdzie stwierdzono, iż art. 7 dyrektywy 97/67/WE pozwala państwom członkowskim zastrzec niektóre rodzaje usług pocztowych dla operatora świadczącego usługi powszechne w zakresie koniecznym do utrzymywania usług powszechnych. W związku z tym, jeżeli usługi pocztowe są (zgodnie z tą dyrektywą) zastrzeżone dla jednego operatora świadczącego usługi powszechne, usługi takie muszą być wyłączone z konkurencji. Dodatkowo należy nadmienić, iż w art. 67 ust. 3 pkt 1 lit. d ustawy Prawo zamówień publicznych - ustawodawca wskazał na możliwość udzielenia zamówienia na zastrzeżone usługi pocztowe w trybie zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych. Dlatego w tym przypadku zachodzą uzasadnione przesłanki do udzielenia zamówienia Poczcie Polskiej S.A. na podstawie art. 67 ust.1 pkt 1 lit. a i lit. b - ustawy Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z podziałem dokonanym przez ustawodawcę i wynikającym z ustawy - Prawo pocztowe, przesyłek o wadze powyżej 50 gram nie łączy się z przesyłkami zastrzeżonymi (o wadze do 50 gram), zaś w zakresie świadczenia powszechnych usług pocztowych polegających na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w obrocie krajowym i zagranicznym przesyłek o wadze ponad 50 g, ustawa Prawo pocztowe dopuszcza innych niż Poczta Polska S.A. operatorów pocztowych. Dlatego w tym przypadku zachodzi przesłanka do uznania, iż postępowanie na świadczenie usług pocztowych dla urzędu składa się z dwóch części: pierwsza część dotyczy świadczenia usług pocztowych zastrzeżonych, druga część dotyczy świadczenia powszechnych usług pocztowych niezastrzeżonych dla operatora publicznego. Zamawiający może udzielić zamówienia na świadczenie usług dotyczących przesyłek niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 w związku z art. 6a. W art. 6a ustawy - Prawo zamówień publicznych ustawodawca zezwala Zamawiającemu - w przypadku zamówień udzielanych w częściach - na zastosowanie przepisów właściwych dla danej części zamówienia (dla jej wartości), w sytuacji gdy wartość danej części nie przekracza wyrażonej w złotych polskich równowartości kwoty 80 000 euro dla usług i pod warunkiem, że łączna wartość tych części nie wynosi więcej niż 20% wartości całego zamówienia. W postępowaniu niniejszym zachodzą obie przesłanki, o których mowa w art. 6a ustawy - Prawo zamówień publicznych, bowiem udział wartościowy przesyłek niezastrzeżonych wynosi nie więcej niż 4% w stosunku do szacunkowej wartości całego zamówienia na wykonywanie usług pocztowych i został oszacowany na kwotę stanowiąca równowartość 3.125,82 EURO, zatem nie przekracza wspomnianych wyżej 20% wartości całego zamówienia i kwoty 80 000 EURO (ogólna wartość szacunkowa usług pocztowych wynosi 300.000złotych). Zatem udzielenie zamówienia operatorowi publicznemu - Poczcie Polskiej - na świadczenie usług pocztowych niezastrzeżonych na podstawie art. 4 ust. 8 nie stanowiłoby naruszenia obowiązujących przepisów prawa. Jednak za połączeniem tych dwóch rodzajów przesyłek w jednym postępowaniu przemawia fakt, iż z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej, zapewniającej prawidłowe wykonywanie czynności służbowych przez pracowników Zamawiającego, wskazane jest zapewnienie świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym Wykonawcą. Zawarcie dwóch odrębnych umów z różnymi Wykonawcami (jednej dla przesyłek zastrzeżonych, a drugiej dla niezastrzeżonych) byłoby nieracjonalne i nieekonomiczne.Ponadto analiza rynku operatorów pocztowych wykazała, że spośród operatorów ujętych w rejestrze prowadzonym przez Prezesa UKE, w części, o której mowa w art. 20 ust. 2 pkt 1 dotyczącej zezwoleń, o których mowa w art. 6 ust. 1 Prawa pocztowego, w chwili obecnej jedynie Poczta Polska S.A. spełnia łącznie warunki określone w ustawie dla świadczenia usług powszechnych, bowiem zakres działalności innych operatorów nie obejmuje wszystkich kategorii usług pocztowych lub działalność ta nie obejmuje całego obszaru Rzeczypospolitej Polskiej i zagranicy. Ponadto operatorzy ci często nie posiadają odpowiedniego zaplecza technicznego dotyczącego chociażby placówek pocztowych. Doręczanie pism w Urzędzie Skarbowym odbywa się na zasadach przewidzianych w ordynacji podatkowej jak również na podstawie kodeksu postępowania administracyjnego. Przepisy tych ustaw różnorodnie określają podmiot realizujący usługi pocztowe. W pkatyce tylko przedsiębiordtwo Poczta Polska SA dysponując odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą, umozliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism urzędowych, o których mowa w przepisach w/w ustaw oraz jest jedynym operatorem publicznym, który gwarantuje Zamawiającemu dochowanie przesłanki wynikającej z art. 45 utawy - Prawo Pocztowe (tj. że potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę operatora publicznego ma moc dokumentu urzędowego). Ponadto w chwili obecnej jedynie operator publiczny ma obowiązek świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający traktowanie przesyłki listowej jako przesyłki poleconej, oraz uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ustawy - Prawo pocztowe). Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych z podstawową działalnością Urzędu Skarbowego, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na 96 % udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla przedmiotowego zamówienia w całości, a zatem tak dla przesyłek o wadze poniżej 50 gram, jak i dla przesyłek przekraczających niniejszą granicę wagową. Powyższe okoliczności przesądzają zatem o wyborze przez Zamawiającego trybu z wolnej ręki oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego Wykonawcę - Pocztę Polską.

Adres: ul. Bohaterów Warszawy 5, 11-200 Bartoszyce
woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: bozenna.czepukojc
tel: 0-89 762-62-11
fax: 0-89 762-54-10
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 36407320100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-12-16
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.usbartoszyce.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
64110000-0 Usługi pocztowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Usługi w zakresie przyjmowania, przemieszczania, doręczania i dokonywania zwrotów przesyłek pocztowych po wyczeropaniu możliwości ich doręczania. Poczta Polska SA z siedzibą w Warszawie Region Handlowy w Olsztynie
Olsztyn
2011-01-10 300 000,00