Przeprowadzenie warsztatów dla beneficjentów ostatecznych projektu WSPARCIE
Opis przedmiotu przetargu: 1. Przedmiot zamówienia składa się z 3 zakresów, które realizował będzie samodzielnie jeden Wykonawca. 1.1 Zakres 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Treningu Kompetencji Społecznych dla 110 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 8 grup zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 11.03.2010r. - 19.03.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa II 18.03.2010r. - 26.03.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa III 12.04.2010r. -20.04.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa IV 19.04.2010r. - 27.04.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa V 04.05.2010r. - 12.05.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa VI 25.05.2010r. - 02.06.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa VII 02.06.2010r. - 11.06.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa VIII 17.06.2010r. - 25.06.2010r., w godz. 8.30-14.30 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 7 dni roboczych po 6 godzin (1 godzina = 60 minut), łącznie 336 godzin dla wszystkich beneficjentów ostatecznych, zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA I BUDOWANIE BEZPIECZEŃSTWA W GRUPIE KOMPETENCJE SPOŁECZNE W ŻYCIU ZAWODOWYM: Warsztat powinien obejmować między innymi: Budowanie kontaktu, Poznanie się członków grupy, Budowanie zaufania, Trening otwartości oraz informacje: Co to są kompetencje społeczne?, Jakie są rodzaje kompetencji społecznych?, Jakie kompetencje społeczne są potrzebne w pracy? Dzień drugi: KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest komunikacja jedno i dwu-kierunkowa?, Jak powinna wyglądać wzorcowa rozmowa?, Jakie istnieją bariery w skutecznym komunikowaniu się?, Jakie są różnice między komunikacją werbalną i niewerbalną? Dzień trzeci: TRENING ASERTYWNEGO ZACHOWANIA W ŻYCIU ZAWODOWYM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest asertywność?, Co odróżnia zachowania asertywne od uległych i agresywnych?, Dlaczego warto być asertywnym?, Czy jestem asertywny?, Jak bronić swoich praw?, Jak radzić sobie w sytuacjach jak ktoś nas poniża? Dzień czwarty: ZARZĄDZANIE STRESEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest stres?, Jakie czynniki wywołują stres?, Jakie są rodzaje stresu?, Jaki jest mój styl radzenia sobie ze stresem?, Jak radzić sobie z napięciem w sytuacji stresującej? oraz możliwość zapoznania się z technikami radzenia sobie ze stresem. Dzień piąty: TRENING UMIEJĘTNOŚCI NEGOCJACYJNYCH W RELACJACH, RADZENIE SOBIE Z KONFLIKTEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są rodzaje konfliktów?, Jakie są techniki rozwiązywania konfliktów?, Czym są negocjacje?, Jakie są style negocjowania? Jaki jest mój styl negocjowania? Na czym polegają negocjacje integracyjne?, Jak się przygotować do negocjacji? Jak negocjować? Dzień szósty: AUTOPREZENTACJA, ZASOBY OSOBISTE JAKO KAPITAŁ NA RYNKU PRACY: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to są zasoby osobiste?, Jakie są moje zasoby osobiste?, Jakie moje zalety dostrzegane są przez innych? Jak rozwijam swoje zasoby? Jakie są techniki wpływu społecznego? oraz umożliwić trening prezentacji własnych zasobów. Dzień siódmy: TRENING MOTYWACJI, PLANOWANIA SWOJEJ PRZYSZŁOŚCI ZAWODOWEJ: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest motywacja?, Co nas motywuje?, Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?, Jakie jest moje poczucie własnej wartości?, Co chcę osiągnąć w swoim życiu zawodowym?, Jak planować swoja przyszłość zawodową i zarządzać czasem? Rezultaty: rozwinięcie technik poprawiających komunikację między ludźmi i pokonywanie barier w komunikacji, wytwarzanie asertywnej postawy w relacjach z ludźmi, poznanie symptomów stresu i skutecznych sposobów radzenia sobie z nim, poznanie teorii wpływu społecznego i jej zastosowania w praktyce, podniesienie zaufania do własnych możliwości, przygotowanie do radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 1.2 Zakres 2 Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z zakresu Treningu Rozwoju Osobistego dla 27 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 2 grup, zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 12.07.2010r. - 16.07.2010r., w godz. 9.00-14.00 Grupa II 02.08.2010r. - 06.08. 2010r., w godz. 9.00-14.00 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 5 dni roboczych po 5 godzin (1 godzina = 60 min) zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA I BUDOWANIE BEZPIECZEŃSTWA W GRUPIE, SAMOPOZNANIE: Warsztat powinien obejmować między innymi: Budowanie zaufania, Tworzenie kontraktu, Poznanie się uczestników, Analiza zasobów osobistych i pobudzenie motywacji wewnętrznej. Dzień drugi: TRENING KREATYWNOŚCI: Warsztat powinien obejmować między innymi: Istota kreatywności i twórczego myślenia, Kreatywność w aspekcie indywidualnym, Stymulowanie indywidualnej kreatywności. Dzień trzeci: ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I PODEJMOWANIE DECYZJI: Behawioralne aspekty podejmowania decyzji, Grupowe a indywidualne podejmowanie decyzji, Metody i techniki wspomagające rozwiązywanie problemów, Wybrane metody rozwiązywania problemów. Dzień czwarty: INTELIGENCJA EMOCJONALNA: Mechanizmy powstawania uczuć i emocji, Emocje pozytywne i negatywne i ich wpływ na tworzenie się relacji między ludźmi, Nauka języka emocji, Techniki ułatwiające dokonanie zmiany uczuć i emocji. Dzień piąty: INTELIGENCJA EMOCJONALNA: Mechanizm powstawania emocji i tzw. zarażenia emocjonalnego, Matryca kontroli emocjonalnej, Spirala emocji, Pozytywne przywództwo - doskonalenie inteligencji emocjonalnej. Rezultaty: zwiększenie poziomu samowiedzy, wzrost kreatywności, poszerzenie umiejętności rozwiązywania problemów, zdobycie wiedzy na temat podejmowania decyzji, poszerzenie umiejętności rozpoznawania emocji, zdobycie umiejętności zarządzania emocjami. 1.3 Zakres 3 Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z zakresu Szkoły dla Rodziców dla 40 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 2 grup, zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 30.08.2010r. - 03.09.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa II 06.09.2010r. - 10.09.2010r., w godz. 8.30-14.30 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 5 dni roboczych po 6 godzin (1 godzina = 60 min) zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA - PODSTAWY PSYCHOLOGII ROZWOJOWEJ: Rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dziecka. Rozpoznawanie uzdolnień, talentów i rezerw. Co można zrobić, by stymulować rozwój? Dzień drugi: JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co zrobić, żeby dziecko chciało z nami rozmawiać? Sposób rozmowy a poziom rozwoju dziecka? Jak rozmawiać z dzieckiem na tematy trudne? Dzień trzeci: TRUDNE DZIECI: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Skąd biorą się problemy wychowawcze? Identyfikowanie źródeł problemu? Reagowanie na bunt i sprzeciw? Jak nie zaszkodzić próbą pomocy? Wyznaczanie granic. Dzień czwarty: DZIECKO W OBLICZU ZAGRAŻEŃ: Najważniejsze zagrożenia dla bezpieczeństwa dziecka. Jak przeciwdziałać potencjalnym zagrożeniom? Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci? Dzień piąty: WYKORZYSTANIE FILMÓW W WYCHOWANIU DZIECI: Modelowanie zachowań. Wspomaganie rozwoju moralnego. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego. Rezultaty: zdobycie wiedzy na temat psychologicznego rozwoju dziecka, zdobycie umiejętności skutecznej komunikacji z dzieckiem, zdobycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi dziećmi, zdobycie wiedzy na temat zagrożeń dotyczących dzieci i umiejętności przeciwdziałania im, zdobycie umiejętności posługiwania się filmem w wychowywaniu dzieci. 2. Każdy z uczestników otrzyma od wykonawcy najpóźniej w dniu rozpoczęcia warsztatów materiały warsztatowe, o ilości stron: dla grupy Trening Kompetencji Społecznych liczba stron materiałów warsztatowych minimum 50 stron (maksymalnie 100 stron); dla grupy Trening Rozwoju Osobistego liczba stron materiałów warsztatowych minimum 30 stron (maksymalnie 100 stron); dla grupy Szkoła dla Rodziców liczba stron materiałów warsztatowych minimum 30 stron (maksymalnie 100 stron). Wykonawca winien sporządzić protokół przekazania w/w materiałów, a każdy uczestnik warsztatów potwierdza odebranie materiałów własnoręcznym podpisem. Wykonawca dostarczy protokół do siedziby zamawiającego w terminie 5 dni po wydaniu materiałów. 2.1 Wszystkie materiały warsztatowe winny być oznaczone zgodnie z: Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wydane przez Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki, Warszawa, 4 luty 2009 r. Powyższe wytyczne oraz wzory logotypów dostępne są na stronie: http://www.wup.lodz.pl/ 2.2 Warsztaty powinny być prowadzone przez co najmniej dwóch psychologów posiadających wykształcenie wyższe. W przypadku choroby lub nieobecności psychologa wykonawca powinien zapewnić zastępstwo w prowadzeniu warsztatów przez innego psychologa, który posiada odpowiednie wykształcenie. 2.3 Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dziennik zajęć zawierający: wymiar godzin, tematy zajęć oraz listę obecności i przekazać zamawiającemu kopię dziennika zajęć w terminie 5 dni po zakończeniu warsztatów. 2.4 Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dokumentację dotyczącą prowadzenia warsztatów, w tym: prowadzenie list obecności, rejestrowanie i niezwłoczne zgłaszanie zamawiającemu w danym dniu, najpóźniej w następnym dniu o każdej nieobecności uczestnika na warsztatach lub rezygnacji z uczestnictwa w warsztatach w trakcie jego trwania - pod rygorem odmowy zapłaty za prowadzone warsztaty tych osób. Prowadzenie listy obecności na zajęciach polega na tym, że każdy uczestnik warsztatów potwierdza obecność na zajęciach własnoręcznym podpisem. Wykonawca winien dostarczyć jej kopię do siedziby zamawiającego raz na dwa tygodnie oraz niezwłocznie po zakończeniu szkolenia. 2.5 Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu warsztatów. Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 3 dni po zakończeniu warsztatów dostarczyć do siedziby zamawiającego ankietę ewaluacyjną. 2.6 Wykonawca zobowiązany jest do opracowania wyników uzyskanych podczas badania prowadzonego ankietą ewaluacyjną i składania Koordynatorowi projektu miesięcznych sprawozdań - na koniec każdego miesiąca - oraz sprawozdania końcowego z przebiegu warsztatów zawierającego w/w opracowanie wyników w terminie 7 dni od zakończenia warsztatów. 2.7 Zamawiający wymaga aby warsztaty prowadzone były w Tomaszowie Mazowieckim w lokalu przy ul. Farbiarskiej 20. Lokal w godzinach realizacji zamówienia zapewnia zamawiający. 2.8 Do zadań Wykonawcy należy również przygotowanie: - Materiałów z zakresu warsztatów zgodnie z podaną wyżej tematyką w formie materiałów warsztatowych dla wszystkich beneficjentów. Zamawiający udostępni Wykonawcy materiały biurowe w formie papieru ksero oraz skoroszytów plastikowych lub kompletu okładek do bindowania oraz materiały do prowadzenia warsztatów. - Scenariuszy poszczególnych warsztatów zgodnie z podaną wyżej tematyką. - Prezentacji multimedialnej na poszczególne warsztaty zgodnie z podaną wyżej tematyką i wykorzystanie jej w trakcie prowadzenia zajęć. Sprzęt do przeprowadzenia prezentacji udostępni zamawiający. - Scenariusz poszczególnych warsztatów i prezentacja multimedialna stanowi załącznik do oferty.
Tomaszów Mazowiecki: Przeprowadzenie warsztatów dla beneficjentów ostatecznych projektu WSPARCIE
Numer ogłoszenia: 34679 - 2010; data zamieszczenia: 19.02.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tomaszowie Mazowieckim , ul. Cekanowska 5, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie, tel. 044 7237353, faks 044 7233489.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie warsztatów dla beneficjentów ostatecznych projektu WSPARCIE.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia składa się z 3 zakresów, które realizował będzie samodzielnie jeden Wykonawca. 1.1 Zakres 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Treningu Kompetencji Społecznych dla 110 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 8 grup zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 11.03.2010r. - 19.03.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa II 18.03.2010r. - 26.03.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa III 12.04.2010r. -20.04.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa IV 19.04.2010r. - 27.04.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa V 04.05.2010r. - 12.05.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa VI 25.05.2010r. - 02.06.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa VII 02.06.2010r. - 11.06.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa VIII 17.06.2010r. - 25.06.2010r., w godz. 8.30-14.30 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 7 dni roboczych po 6 godzin (1 godzina = 60 minut), łącznie 336 godzin dla wszystkich beneficjentów ostatecznych, zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA I BUDOWANIE BEZPIECZEŃSTWA W GRUPIE KOMPETENCJE SPOŁECZNE W ŻYCIU ZAWODOWYM: Warsztat powinien obejmować między innymi: Budowanie kontaktu, Poznanie się członków grupy, Budowanie zaufania, Trening otwartości oraz informacje: Co to są kompetencje społeczne?, Jakie są rodzaje kompetencji społecznych?, Jakie kompetencje społeczne są potrzebne w pracy? Dzień drugi: KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest komunikacja jedno i dwu-kierunkowa?, Jak powinna wyglądać wzorcowa rozmowa?, Jakie istnieją bariery w skutecznym komunikowaniu się?, Jakie są różnice między komunikacją werbalną i niewerbalną? Dzień trzeci: TRENING ASERTYWNEGO ZACHOWANIA W ŻYCIU ZAWODOWYM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest asertywność?, Co odróżnia zachowania asertywne od uległych i agresywnych?, Dlaczego warto być asertywnym?, Czy jestem asertywny?, Jak bronić swoich praw?, Jak radzić sobie w sytuacjach jak ktoś nas poniża? Dzień czwarty: ZARZĄDZANIE STRESEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest stres?, Jakie czynniki wywołują stres?, Jakie są rodzaje stresu?, Jaki jest mój styl radzenia sobie ze stresem?, Jak radzić sobie z napięciem w sytuacji stresującej? oraz możliwość zapoznania się z technikami radzenia sobie ze stresem. Dzień piąty: TRENING UMIEJĘTNOŚCI NEGOCJACYJNYCH W RELACJACH, RADZENIE SOBIE Z KONFLIKTEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są rodzaje konfliktów?, Jakie są techniki rozwiązywania konfliktów?, Czym są negocjacje?, Jakie są style negocjowania? Jaki jest mój styl negocjowania? Na czym polegają negocjacje integracyjne?, Jak się przygotować do negocjacji? Jak negocjować? Dzień szósty: AUTOPREZENTACJA, ZASOBY OSOBISTE JAKO KAPITAŁ NA RYNKU PRACY: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to są zasoby osobiste?, Jakie są moje zasoby osobiste?, Jakie moje zalety dostrzegane są przez innych? Jak rozwijam swoje zasoby? Jakie są techniki wpływu społecznego? oraz umożliwić trening prezentacji własnych zasobów. Dzień siódmy: TRENING MOTYWACJI, PLANOWANIA SWOJEJ PRZYSZŁOŚCI ZAWODOWEJ: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest motywacja?, Co nas motywuje?, Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?, Jakie jest moje poczucie własnej wartości?, Co chcę osiągnąć w swoim życiu zawodowym?, Jak planować swoja przyszłość zawodową i zarządzać czasem? Rezultaty: rozwinięcie technik poprawiających komunikację między ludźmi i pokonywanie barier w komunikacji, wytwarzanie asertywnej postawy w relacjach z ludźmi, poznanie symptomów stresu i skutecznych sposobów radzenia sobie z nim, poznanie teorii wpływu społecznego i jej zastosowania w praktyce, podniesienie zaufania do własnych możliwości, przygotowanie do radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 1.2 Zakres 2 Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z zakresu Treningu Rozwoju Osobistego dla 27 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 2 grup, zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 12.07.2010r. - 16.07.2010r., w godz. 9.00-14.00 Grupa II 02.08.2010r. - 06.08. 2010r., w godz. 9.00-14.00 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 5 dni roboczych po 5 godzin (1 godzina = 60 min) zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA I BUDOWANIE BEZPIECZEŃSTWA W GRUPIE, SAMOPOZNANIE: Warsztat powinien obejmować między innymi: Budowanie zaufania, Tworzenie kontraktu, Poznanie się uczestników, Analiza zasobów osobistych i pobudzenie motywacji wewnętrznej. Dzień drugi: TRENING KREATYWNOŚCI: Warsztat powinien obejmować między innymi: Istota kreatywności i twórczego myślenia, Kreatywność w aspekcie indywidualnym, Stymulowanie indywidualnej kreatywności. Dzień trzeci: ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I PODEJMOWANIE DECYZJI: Behawioralne aspekty podejmowania decyzji, Grupowe a indywidualne podejmowanie decyzji, Metody i techniki wspomagające rozwiązywanie problemów, Wybrane metody rozwiązywania problemów. Dzień czwarty: INTELIGENCJA EMOCJONALNA: Mechanizmy powstawania uczuć i emocji, Emocje pozytywne i negatywne i ich wpływ na tworzenie się relacji między ludźmi, Nauka języka emocji, Techniki ułatwiające dokonanie zmiany uczuć i emocji. Dzień piąty: INTELIGENCJA EMOCJONALNA: Mechanizm powstawania emocji i tzw. zarażenia emocjonalnego, Matryca kontroli emocjonalnej, Spirala emocji, Pozytywne przywództwo - doskonalenie inteligencji emocjonalnej. Rezultaty: zwiększenie poziomu samowiedzy, wzrost kreatywności, poszerzenie umiejętności rozwiązywania problemów, zdobycie wiedzy na temat podejmowania decyzji, poszerzenie umiejętności rozpoznawania emocji, zdobycie umiejętności zarządzania emocjami. 1.3 Zakres 3 Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z zakresu Szkoły dla Rodziców dla 40 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 2 grup, zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 30.08.2010r. - 03.09.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa II 06.09.2010r. - 10.09.2010r., w godz. 8.30-14.30 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 5 dni roboczych po 6 godzin (1 godzina = 60 min) zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA - PODSTAWY PSYCHOLOGII ROZWOJOWEJ: Rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dziecka. Rozpoznawanie uzdolnień, talentów i rezerw. Co można zrobić, by stymulować rozwój? Dzień drugi: JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co zrobić, żeby dziecko chciało z nami rozmawiać? Sposób rozmowy a poziom rozwoju dziecka? Jak rozmawiać z dzieckiem na tematy trudne? Dzień trzeci: TRUDNE DZIECI: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Skąd biorą się problemy wychowawcze? Identyfikowanie źródeł problemu? Reagowanie na bunt i sprzeciw? Jak nie zaszkodzić próbą pomocy? Wyznaczanie granic. Dzień czwarty: DZIECKO W OBLICZU ZAGRAŻEŃ: Najważniejsze zagrożenia dla bezpieczeństwa dziecka. Jak przeciwdziałać potencjalnym zagrożeniom? Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci? Dzień piąty: WYKORZYSTANIE FILMÓW W WYCHOWANIU DZIECI: Modelowanie zachowań. Wspomaganie rozwoju moralnego. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego. Rezultaty: zdobycie wiedzy na temat psychologicznego rozwoju dziecka, zdobycie umiejętności skutecznej komunikacji z dzieckiem, zdobycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi dziećmi, zdobycie wiedzy na temat zagrożeń dotyczących dzieci i umiejętności przeciwdziałania im, zdobycie umiejętności posługiwania się filmem w wychowywaniu dzieci. 2. Każdy z uczestników otrzyma od wykonawcy najpóźniej w dniu rozpoczęcia warsztatów materiały warsztatowe, o ilości stron: dla grupy Trening Kompetencji Społecznych liczba stron materiałów warsztatowych minimum 50 stron (maksymalnie 100 stron); dla grupy Trening Rozwoju Osobistego liczba stron materiałów warsztatowych minimum 30 stron (maksymalnie 100 stron); dla grupy Szkoła dla Rodziców liczba stron materiałów warsztatowych minimum 30 stron (maksymalnie 100 stron). Wykonawca winien sporządzić protokół przekazania w/w materiałów, a każdy uczestnik warsztatów potwierdza odebranie materiałów własnoręcznym podpisem. Wykonawca dostarczy protokół do siedziby zamawiającego w terminie 5 dni po wydaniu materiałów. 2.1 Wszystkie materiały warsztatowe winny być oznaczone zgodnie z: Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wydane przez Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki, Warszawa, 4 luty 2009 r. Powyższe wytyczne oraz wzory logotypów dostępne są na stronie: http://www.wup.lodz.pl/ 2.2 Warsztaty powinny być prowadzone przez co najmniej dwóch psychologów posiadających wykształcenie wyższe. W przypadku choroby lub nieobecności psychologa wykonawca powinien zapewnić zastępstwo w prowadzeniu warsztatów przez innego psychologa, który posiada odpowiednie wykształcenie. 2.3 Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dziennik zajęć zawierający: wymiar godzin, tematy zajęć oraz listę obecności i przekazać zamawiającemu kopię dziennika zajęć w terminie 5 dni po zakończeniu warsztatów. 2.4 Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dokumentację dotyczącą prowadzenia warsztatów, w tym: prowadzenie list obecności, rejestrowanie i niezwłoczne zgłaszanie zamawiającemu w danym dniu, najpóźniej w następnym dniu o każdej nieobecności uczestnika na warsztatach lub rezygnacji z uczestnictwa w warsztatach w trakcie jego trwania - pod rygorem odmowy zapłaty za prowadzone warsztaty tych osób. Prowadzenie listy obecności na zajęciach polega na tym, że każdy uczestnik warsztatów potwierdza obecność na zajęciach własnoręcznym podpisem. Wykonawca winien dostarczyć jej kopię do siedziby zamawiającego raz na dwa tygodnie oraz niezwłocznie po zakończeniu szkolenia. 2.5 Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu warsztatów. Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 3 dni po zakończeniu warsztatów dostarczyć do siedziby zamawiającego ankietę ewaluacyjną. 2.6 Wykonawca zobowiązany jest do opracowania wyników uzyskanych podczas badania prowadzonego ankietą ewaluacyjną i składania Koordynatorowi projektu miesięcznych sprawozdań - na koniec każdego miesiąca - oraz sprawozdania końcowego z przebiegu warsztatów zawierającego w/w opracowanie wyników w terminie 7 dni od zakończenia warsztatów. 2.7 Zamawiający wymaga aby warsztaty prowadzone były w Tomaszowie Mazowieckim w lokalu przy ul. Farbiarskiej 20. Lokal w godzinach realizacji zamówienia zapewnia zamawiający. 2.8 Do zadań Wykonawcy należy również przygotowanie: - Materiałów z zakresu warsztatów zgodnie z podaną wyżej tematyką w formie materiałów warsztatowych dla wszystkich beneficjentów. Zamawiający udostępni Wykonawcy materiały biurowe w formie papieru ksero oraz skoroszytów plastikowych lub kompletu okładek do bindowania oraz materiały do prowadzenia warsztatów. - Scenariuszy poszczególnych warsztatów zgodnie z podaną wyżej tematyką. - Prezentacji multimedialnej na poszczególne warsztaty zgodnie z podaną wyżej tematyką i wykorzystanie jej w trakcie prowadzenia zajęć. Sprzęt do przeprowadzenia prezentacji udostępni zamawiający. - Scenariusz poszczególnych warsztatów i prezentacja multimedialna stanowi załącznik do oferty..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Rozpoczęcie: 11.03.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuPosiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, tj. złożą oświadczenie w przedmiocie posiadania uprawnień do wykonywania działalności lub czynności będących przedmiotem zamówienia - warunek 1
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuPosiadania wiedzy i doświadczenia tj. przedstawią oświadczenie potwierdzające sytuację ekonomiczną i finansową zapewniającą należyte wykonanie zamówienia - warunek 2
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDysponowania odpowiednim potencjałem technicznym - warunek 3
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDysponowania odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. minimum 2 osoby z wykształceniem wyższym psychologicznym - warunek 3
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuSytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia tj. przedstawią oświadczenie potwierdzające sytuację ekonomiczną i finansową zapewniającą należyte wykonanie zamówienia - warunek 4
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
- oświadczenie, że posiada uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności; - oświadczenie stanowiące załącznik do oferty - zgodnie z art. 22 ust. 1 pkt. 1- 4 ustawy Prawo zamówień publicznych;
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
htpp://mopstomaszow.nbip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tomaszowie Mazowieckim ul. Cekanowska 5 97-200 Tomaszów Mazowiecki.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
01.03.2010 godzina 08:00, miejsce: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tomaszowie Mazowieckim ul. Cekanowska 5 97-200 Tomaszów Mazowiecki, pokój nr 16 - Sekretariat.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS) w Tomaszowie Mazowieckim, jest realizatorem projektu Wsparcie w ramach Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt Wsparcie jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak
Tomaszów Mazowiecki: Przeprowadzenie warsztatów dla beneficjentów ostatecznych projektu WSPARCIE
Numer ogłoszenia: 55169 - 2010; data zamieszczenia: 12.03.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 34679 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tomaszowie Mazowieckim, ul. Cekanowska 5, 97-200 Tomaszów Mazowiecki, woj. łódzkie, tel. 044 7237353, faks 044 7233489.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie warsztatów dla beneficjentów ostatecznych projektu WSPARCIE.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia składa się z 3 zakresów, które realizował będzie samodzielnie jeden Wykonawca. 1.1 Zakres 1 Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie Treningu Kompetencji Społecznych dla 110 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 8 grup zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 11.03.2010r. - 19.03.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa II 18.03.2010r. - 26.03.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa III 12.04.2010r. -20.04.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa IV 19. 04.2010r. - 27.04.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa V 04.05.2010r. - 12.05.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa VI 25.05.2010r. - 02.06.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa VII 02.06.2010r. - 11.06.2010r., w godz. 8.00-14.00 Grupa VIII 17.06.2010r. - 25.06.2010r., w godz. 8.30-14.30 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 7 dni roboczych po 6 godzin (1 godzina = 60 minut), łącznie 336 godzin dla wszystkich beneficjentów ostatecznych, zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA I BUDOWANIE BEZPIECZEŃSTWA W GRUPIE KOMPETENCJE SPOŁECZNE W ŻYCIU ZAWODOWYM: Warsztat powinien obejmować między innymi: Budowanie kontaktu, Poznanie się członków grupy, Budowanie zaufania, Trening otwartości oraz informacje: Co to są kompetencje społeczne?, Jakie są rodzaje kompetencji społecznych?, Jakie kompetencje społeczne są potrzebne w pracy? Dzień drugi: KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest komunikacja jedno i dwu-kierunkowa?, Jak powinna wyglądać wzorcowa rozmowa?, Jakie istnieją bariery w skutecznym komunikowaniu się?, Jakie są różnice między komunikacją werbalną i niewerbalną? Dzień trzeci: TRENING ASERTYWNEGO ZACHOWANIA W ŻYCIU ZAWODOWYM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest asertywność?, Co odróżnia zachowania asertywne od uległych i agresywnych?, Dlaczego warto być asertywnym?, Czy jestem asertywny?, Jak bronić swoich praw?, Jak radzić sobie w sytuacjach jak ktoś nas poniża? Dzień czwarty: ZARZĄDZANIE STRESEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to jest stres?, Jakie czynniki wywołują stres?, Jakie są rodzaje stresu?, Jaki jest mój styl radzenia sobie ze stresem?, Jak radzić sobie z napięciem w sytuacji stresującej? oraz możliwość zapoznania się z technikami radzenia sobie ze stresem. Dzień piąty: TRENING UMIEJĘTNOŚCI NEGOCJACYJNYCH W RELACJACH, RADZENIE SOBIE Z KONFLIKTEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Jakie są rodzaje konfliktów?, Jakie są techniki rozwiązywania konfliktów?, Czym są negocjacje?, Jakie są style negocjowania? Jaki jest mój styl negocjowania? Na czym polegają negocjacje integracyjne?, Jak się przygotować do negocjacji? Jak negocjować? Dzień szósty: AUTOPREZENTACJA, ZASOBY OSOBISTE JAKO KAPITAŁ NA RYNKU PRACY: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co to są zasoby osobiste?, Jakie są moje zasoby osobiste?, Jakie moje zalety dostrzegane są przez innych? Jak rozwijam swoje zasoby? Jakie są techniki wpływu społecznego? oraz umożliwić trening prezentacji własnych zasobów. Dzień siódmy: TRENING MOTYWACJI, PLANOWANIA SWOJEJ PRZYSZŁOŚCI ZAWODOWEJ: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Czym jest motywacja?, Co nas motywuje?, Jak radzić sobie w trudnych sytuacjach?, Jakie jest moje poczucie własnej wartości?, Co chcę osiągnąć w swoim życiu zawodowym?, Jak planować swoja przyszłość zawodową i zarządzać czasem? Rezultaty: rozwinięcie technik poprawiających komunikację między ludźmi i pokonywanie barier w komunikacji, wytwarzanie asertywnej postawy w relacjach z ludźmi, poznanie symptomów stresu i skutecznych sposobów radzenia sobie z nim, poznanie teorii wpływu społecznego i jej zastosowania w praktyce, podniesienie zaufania do własnych możliwości, przygotowanie do radzenia sobie w trudnych sytuacjach społecznych. 1.2 Zakres 2 Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z zakresu Treningu Rozwoju Osobistego dla 27 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 2 grup, zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 12.07.2010r. - 16.07.2010r., w godz. 9.00-14.00 Grupa II 02.08.2010r. - 06.08. 2010r., w godz. 9.00-14.00 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 5 dni roboczych po 5 godzin (1 godzina = 60 min) zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA I BUDOWANIE BEZPIECZEŃSTWA W GRUPIE, SAMOPOZNANIE: Warsztat powinien obejmować między innymi: Budowanie zaufania, Tworzenie kontraktu, Poznanie się uczestników, Analiza zasobów osobistych i pobudzenie motywacji wewnętrznej. Dzień drugi: TRENING KREATYWNOŚCI: Warsztat powinien obejmować między innymi: Istota kreatywności i twórczego myślenia, Kreatywność w aspekcie indywidualnym, Stymulowanie indywidualnej kreatywności. Dzień trzeci: ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW I PODEJMOWANIE DECYZJI: Behawioralne aspekty podejmowania decyzji, Grupowe a indywidualne podejmowanie decyzji, Metody i techniki wspomagające rozwiązywanie problemów, Wybrane metody rozwiązywania problemów. Dzień czwarty: INTELIGENCJA EMOCJONALNA: Mechanizmy powstawania uczuć i emocji, Emocje pozytywne i negatywne i ich wpływ na tworzenie się relacji między ludźmi, Nauka języka emocji, Techniki ułatwiające dokonanie zmiany uczuć i emocji. Dzień piąty: INTELIGENCJA EMOCJONALNA: Mechanizm powstawania emocji i tzw. zarażenia emocjonalnego, Matryca kontroli emocjonalnej, Spirala emocji, Pozytywne przywództwo - doskonalenie inteligencji emocjonalnej. Rezultaty: zwiększenie poziomu samowiedzy, wzrost kreatywności, poszerzenie umiejętności rozwiązywania problemów, zdobycie wiedzy na temat podejmowania decyzji, poszerzenie umiejętności rozpoznawania emocji, zdobycie umiejętności zarządzania emocjami. 1.3 Zakres 3 Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie i przeprowadzenie warsztatów z zakresu Szkoły dla Rodziców dla 40 beneficjentów ostatecznych projektu Wsparcie. Warsztaty prowadzone będą dla 2 grup, zgodnie z podanym poniżej harmonogramem: Grupa I 30.08.2010r. - 03.09.2010r., w godz. 8.30-14.30 Grupa II 06.09.2010r. - 10.09.2010r., w godz. 8.30-14.30 Warsztaty dla w/w grup powinny trwać 5 dni roboczych po 6 godzin (1 godzina = 60 min) zgodnie z podaną poniżej tematyką: Dzień pierwszy: INTEGRACJA - PODSTAWY PSYCHOLOGII ROZWOJOWEJ: Rozwój intelektualny, emocjonalny i społeczny dziecka. Rozpoznawanie uzdolnień, talentów i rezerw. Co można zrobić, by stymulować rozwój? Dzień drugi: JAK ROZMAWIAĆ Z DZIECKIEM: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Co zrobić, żeby dziecko chciało z nami rozmawiać? Sposób rozmowy a poziom rozwoju dziecka? Jak rozmawiać z dzieckiem na tematy trudne? Dzień trzeci: TRUDNE DZIECI: Warsztat powinien dać możliwość beneficjentom uzyskania odpowiedzi na następujące pytania: Skąd biorą się problemy wychowawcze? Identyfikowanie źródeł problemu? Reagowanie na bunt i sprzeciw? Jak nie zaszkodzić próbą pomocy? Wyznaczanie granic. Dzień czwarty: DZIECKO W OBLICZU ZAGRAŻEŃ: Najważniejsze zagrożenia dla bezpieczeństwa dziecka. Jak przeciwdziałać potencjalnym zagrożeniom? Jak zadbać o bezpieczeństwo dziecka w sieci? Dzień piąty: WYKORZYSTANIE FILMÓW W WYCHOWANIU DZIECI: Modelowanie zachowań. Wspomaganie rozwoju moralnego. Wspomaganie rozwoju emocjonalnego. Rezultaty: zdobycie wiedzy na temat psychologicznego rozwoju dziecka, zdobycie umiejętności skutecznej komunikacji z dzieckiem, zdobycie umiejętności radzenia sobie z trudnymi dziećmi, zdobycie wiedzy na temat zagrożeń dotyczących dzieci i umiejętności przeciwdziałania im, zdobycie umiejętności posługiwania się filmem w wychowywaniu dzieci. 2. Każdy z uczestników otrzyma od wykonawcy najpóźniej w dniu rozpoczęcia warsztatów materiały warsztatowe, o ilości stron: dla grupy Trening Kompetencji Społecznych liczba stron materiałów warsztatowych minimum 50 stron (maksymalnie 100 stron); dla grupy Trening Rozwoju Osobistego liczba stron materiałów warsztatowych minimum 30 stron (maksymalnie 100 stron); dla grupy Szkoła dla Rodziców liczba stron materiałów warsztatowych minimum 30 stron (maksymalnie 100 stron). Wykonawca winien sporządzić protokół przekazania w/w materiałów, a każdy uczestnik warsztatów potwierdza odebranie materiałów własnoręcznym podpisem. Wykonawca dostarczy protokół do siedziby zamawiającego w terminie 5 dni po wydaniu materiałów. 2.1 Wszystkie materiały warsztatowe winny być oznaczone zgodnie z: Wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki wydane przez Departament Zarządzania Europejskim Funduszem Społecznym, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Instytucja Zarządzająca Programem Operacyjnym Kapitał Ludzki, Warszawa, 4 luty 2009 r. Powyższe wytyczne oraz wzory logotypów dostępne są na stronie: http://www.wup.lodz.pl/ 2.2 Warsztaty powinny być prowadzone przez co najmniej dwóch psychologów posiadających wykształcenie wyższe. W przypadku choroby lub nieobecności psychologa wykonawca powinien zapewnić zastępstwo w prowadzeniu warsztatów przez innego psychologa, który posiada odpowiednie wykształcenie. 2.3 Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dziennik zajęć zawierający: wymiar godzin, tematy zajęć oraz listę obecności i przekazać zamawiającemu kopię dziennika zajęć w terminie 5 dni po zakończeniu warsztatów. 2.4 Wykonawca zobowiązany jest prowadzić dokumentację dotyczącą prowadzenia warsztatów, w tym: prowadzenie list obecności, rejestrowanie i niezwłoczne zgłaszanie zamawiającemu w danym dniu, najpóźniej w następnym dniu o każdej nieobecności uczestnika na warsztatach lub rezygnacji z uczestnictwa w warsztatach w trakcie jego trwania - pod rygorem odmowy zapłaty za prowadzone warsztaty tych osób. Prowadzenie listy obecności na zajęciach polega na tym, że każdy uczestnik warsztatów potwierdza obecność na zajęciach własnoręcznym podpisem. Wykonawca winien dostarczyć jej kopię do siedziby zamawiającego raz na dwa tygodnie oraz niezwłocznie po zakończeniu szkolenia. 2.5 Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia ankiety ewaluacyjnej po zakończeniu warsztatów. Wykonawca zobowiązany jest w ciągu 3 dni po zakończeniu warsztatów dostarczyć do siedziby zamawiającego ankietę ewaluacyjną. 2.6 Wykonawca zobowiązany jest do opracowania wyników uzyskanych podczas badania prowadzonego ankietą ewaluacyjną i składania Koordynatorowi projektu miesięcznych sprawozdań - na koniec każdego miesiąca - oraz sprawozdania końcowego z przebiegu warsztatów zawierającego w/w opracowanie wyników w terminie 7 dni od zakończenia warsztatów. 2.7 Zamawiający wymaga aby warsztaty prowadzone były w Tomaszowie Mazowieckim w lokalu przy ul. Farbiarskiej 20. Lokal w godzinach realizacji zamówienia zapewnia zamawiający. 2.8 Do zadań Wykonawcy należy również przygotowanie: - Materiałów z zakresu warsztatów zgodnie z podaną wyżej tematyką w formie materiałów warsztatowych dla wszystkich beneficjentów. Zamawiający udostępni Wykonawcy materiały biurowe w formie papieru ksero oraz skoroszytów plastikowych lub kompletu okładek do bindowania oraz materiały do prowadzenia warsztatów. - Scenariuszy poszczególnych warsztatów zgodnie z podaną wyżej tematyką. - Prezentacji multimedialnej na poszczególne warsztaty zgodnie z podaną wyżej tematyką i wykorzystanie jej w trakcie prowadzenia zajęć. Sprzęt do przeprowadzenia prezentacji udostępni zamawiający. - Scenariusz poszczególnych warsztatów i prezentacja multimedialna stanowi załącznik do oferty.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.57.00.00-0, 85.12.12.70-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Gmina Miasto Tomaszów Mazowiecki - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej (MOPS) w Tomaszowie Mazowieckim, jest realizatorem projektu Wsparcie w ramach Poddziałania 7.1.1 Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez ośrodki pomocy społecznej Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt Wsparcie jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.03.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
5.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Paweł Nowak, Centrum Edukacji, Diagnozy i Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej PROGRES, {Dane ukryte}, 95-040 Koluszki, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 43931,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
43931,00
Oferta z najniższą ceną:
43931,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
69799,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 3467920100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-02-18 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | htpp://mopstomaszow.nbip.pl |
Informacja dostępna pod: | Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Tomaszowie Mazowieckim ul. Cekanowska 5 97-200 Tomaszów Mazowiecki |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
80570000-0 | Usługi szkolenia w dziedzinie rozwoju osobistego | |
85121270-6 | Usługi psychiatryczne lub psychologiczne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przeprowadzenie warsztatów dla beneficjentów ostatecznych projektu WSPARCIE | Paweł Nowak, Centrum Edukacji, Diagnozy i Pomocy Psychologiczno - Pedagogicznej PROGRES Koluszki | 2010-03-12 | 43 931,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-03-12 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 805700000 851212706 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 43 931,00 zł Minimalna złożona oferta: 43 931,00 zł Ilość złożonych ofert: 5 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 43 931,00 zł Maksymalna złożona oferta: 69 799,00 zł |