Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania.
Opis przedmiotu przetargu: Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania w zakresie aspektów prawnych i organizacyjnych wynikających ze zmiany prawa w zakresie gospodarki odpadami, dostosowania dokumentu do uwag Jaspers, jak również przyjętych zmian w zakresie instytucjonalizacji projektu, strumienia odpadów, określenia obszaru tzw. zasilania , wydajności instalacji, możliwości zbytu energii cieplnej i elektrycznej oraz opisu założeń i wyników w Studium Wykonalności dotyczących analizy finansowo- ekonomicznej oraz aspektów technologicznych.
Poznań: Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania.
Numer ogłoszenia: 296138 - 2011; data zamieszczenia: 20.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Poznań, Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8785210, faks 61 878 50 85 , strona internetowa https://bip.um.poznan.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania w zakresie aspektów prawnych i organizacyjnych wynikających ze zmiany prawa w zakresie gospodarki odpadami, dostosowania dokumentu do uwag Jaspers, jak również przyjętych zmian w zakresie instytucjonalizacji projektu, strumienia odpadów, określenia obszaru tzw. zasilania , wydajności instalacji, możliwości zbytu energii cieplnej i elektrycznej oraz opisu założeń i wyników w Studium Wykonalności dotyczących analizy finansowo- ekonomicznej oraz aspektów technologicznych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-5.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuArt.5 ust. 1a ustawy Pzp. daje Zamawiającemu możliwość zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki do usług niepriorytetowych (m.in. usługi prawnicze) również w innych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 ww ustawy w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszenie zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Główną przesłanką dla wyboru trybu z wolnej ręki dla ww zlecenia są względy celowego oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, czego obiektywnie stwierdzając nie można byłoby osiągnąć stosując inne konkurencyjne procedury. Dla wykazania zaistnienia tej przesłanki konieczne jest przedstawienie dotychczasowych prac realizowanych w związku z projektem pn. System gospodarki odpadami dla miasta Poznania, który jest ujęty na liście projektów kluczowych dofinansowanych ze środków UE w ramach POIiŚ. Projekt ten jest tzw. dużym projektem (wartość powyżej 25 mln Euro), którego dofinansowanie wymaga uzyskania pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej. Prace nad przedmiotowym projektem rozpoczęły się od zlecenia przez Instytucję wdrażającą POIiŚ - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej opracowania wstępnego studium wykonalności. Wstępne studium wykonalności zostało zaakceptowane przez instytucję wdrażającą (NFOŚiGW) i stało się podstawą do zlecenia przez Miasto Poznań z własnych środków ostatecznego studium wykonalności dla projektu. Ostateczne studium wykonalności dla projektu zostało opracowane i w dniu 30 czerwca 2010 roku jako załącznik do wniosku o dofinansowanie dla projektu zostało złożone w NFOŚiGW. W wyniku przeprowadzanych analiz (udokumentowanych w ostatecznym studium) podjęta została decyzja o realizacji projektu w formule koncesji, na roboty budowlane (ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi z dnia 9 stycznia 2009r.). Realizacja projektu w trybie tzw. hybrydowego finansowania tj. łączenia środków Unii Europejskiej i partnera prywatnego stanowi, że projekt ma charakter unikatowy w skali Polski i Europy. Obecnie nie istnieją żadne wytyczne polskie ani europejskie dla przygotowania i realizacji projektów w tym finansowaniu. Z uwagi na wyjątkowość projekt objęty został pilotażem przez MRR i dla tego projektu MRR wybrał doradców do pomocy w zakresie przygotowania procedury PPP i jej przeprowadzenia. W trybie konkurencyjnej procedury wybrana została m.in. kancelaria prawna Domański Zakrzewski Palinka sp. k. Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa. Zadaniem doradców była m.in. szczegółowa analiza założeń ujętych w ostatecznym studium wykonalności pod kątem przygotowania procedury PPP, przeprowadzenie testów rynkowych w celu uzyskania wiedzy nt. oczekiwań ewentualnych partnerów prywatnych co do projektu, oraz wypracowanie: - optymalnego modelu partnerstwa dla projektu, spełniającego wymogi UE, Miasta Poznań oraz możliwego do przyjęcia przez partnera prywatnego, - możliwych z punktu widzenia biznesowego (partnera prywatnego) warunków popytu oraz ewentualnych dochodów ze sprzedaży energii cieplnej i elektrycznej w świetle założeń studium wykonalności, - opracowanie projektu umowy PPP, - przygotowanie memorandum dla projektu stanowiące podstawę do dialogu konkurencyjnego z partnerami prywatnymi, - udział w uzgodnieniach wypracowanego modelu z instytucjami europejskimi w tym z Jaspers i Komisją Europejską. Doradcy rozpoczęli prace 5 stycznia 2010 r. W trakcie prac związanych z ww procesem doradcy kontaktowali się z ekspertami Jaspers, przedstawicielami Komisji Europejskiej, MRR, instytucją wdrażającą - NFOŚiGW oraz Miasta Poznania w celu uszczegółowienia i uzgodnienia jednoznacznych ustaleń co do ostatecznego modelu współpracy z partnerem prywatnym. Spotkania doradców z udziałem m.in. przedstawicieli Miasta Poznań odbywały się w następujących terminach; 5.01. ,25.02., 3.03., 8.03., 11.03., 17.03., 30.03., 5.04, 14.04., 19.04, 26.05, 31.05., 1.06., 13.06., 30.06, 1.07. Dodatkowo wiele spotkań odbywało się bez udziału przedstawicieli miasta Poznań. W wyniku tych prac zostały podjęte strategiczne decyzje odnośnie wprowadzenia szeregu zmian w projekcie najważniejsze z nich to : - wyłonienie partnera prywatnego w trybie ustawy o partnerstwie publiczno - prywatnym (zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych), - zmiana sposobu wynagrodzenia partnera prywatnego (opłata za dostępność) wynikająca m.in. ze zmiany prawa dotyczącego gospodarki odpadami, - zmiana podziału ryzyk w projekcie - zmiana założeń dotycząca sprzedaży energii cieplnej, - uproszczenie modelu finansowego w związki z wymogami UE i brakiem zgody na tzw. dualizm cenowy. Ponadto doradcy: - opracowali wzór ogłoszenia na wybór partnera prywatnego w trybie ustawy Pzp - dialog konkurencyjny, - doradzają komisji przetargowej jako eksperci w ocenie złożonych wniosków, - opracowali memorandum dla projektu, - posiedli unikatową wiedzę traktowaną jako know-how Wszelkie zmiany wynikające z dotychczasowych prac doradców jak i ustaleń z przedstawicielami Jaspers i Komisji Europejskiej winny zostać uwzględnione w zaktualizowanym studium wykonalności projektu. Obecnie z uwagi na toczące się procedury wyłonienia partnera prywatnego, konieczność zakończenia realizacji projektu do czerwca 2015 roku, a co za tym idzie uzyskania jak najwcześniej decyzji Komisji Europejskiej o dofinansowaniu projektu (winna zostać podjęta przed podpisaniem umowy z partnerem prywatnym) zmuszeni jesteśmy przekazać zaktualizowane studium jeszcze w br. do oceny Komisji Europejskiej.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka sp.k., Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Poznań: Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania
Numer ogłoszenia: 312290 - 2011; data zamieszczenia: 29.09.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 296138 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Miasto Poznań, Plac Kolegiacki 17, 61-841 Poznań, woj. wielkopolskie, tel. 61 8785210, faks 61 878 50 85.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania w zakresie aspektów prawnych i organizacyjnych wynikających ze zmiany prawa w zakresie gospodarki odpadami, dostosowania dokumentu do uwag Jaspers, jak również przyjętych zmian w zakresie instytucjonalizacji projektu, strumienia odpadów, określenia obszaru tzw. zasilania , wydajności instalacji, możliwości zbytu energii cieplnej i elektrycznej oraz opisu założeń i wyników w Studium Wykonalności dotyczących analizy finansowo- ekonomicznej oraz aspektów technologicznych...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-5.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.09.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka sp.k., {Dane ukryte}, 00-124 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 243000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
298890,00
Oferta z najniższą ceną:
298890,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
298890,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Art.5 ust. 1a ustawy Pzp. daje Zamawiającemu możliwość zastosowania trybu zamówienia z wolnej ręki do usług niepriorytetowych (m.in. usługi prawnicze) również w innych przypadkach niż określone w art. 67 ust. 1 ww ustawy w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1) naruszenie zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2) naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań; 3) poniesieniem straty w mieniu publicznym; 4) uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Główną przesłanką dla wyboru trybu z wolnej ręki dla ww zlecenia są względy celowego oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, czego obiektywnie stwierdzając nie można byłoby osiągnąć stosując inne konkurencyjne procedury. Dla wykazania zaistnienia tej przesłanki konieczne jest przedstawienie dotychczasowych prac realizowanych w związku z projektem pn. System gospodarki odpadami dla miasta Poznania, który jest ujęty na liście projektów kluczowych dofinansowanych ze środków UE w ramach POIiŚ. Projekt ten jest tzw. dużym projektem (wartość powyżej 25 mln Euro), którego dofinansowanie wymaga uzyskania pozytywnej decyzji Komisji Europejskiej. Prace nad przedmiotowym projektem rozpoczęły się od zlecenia przez Instytucję wdrażającą POIiŚ - Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej opracowania wstępnego studium wykonalności. Wstępne studium wykonalności zostało zaakceptowane przez instytucję wdrażającą (NFOŚiGW) i stało się podstawą do zlecenia przez Miasto Poznań z własnych środków ostatecznego studium wykonalności dla projektu. Ostateczne studium wykonalności dla projektu zostało opracowane i w dniu 30 czerwca 2010 roku jako załącznik do wniosku o dofinansowanie dla projektu zostało złożone w NFOŚiGW. W wyniku przeprowadzanych analiz (udokumentowanych w ostatecznym studium) podjęta została decyzja o realizacji projektu w formule koncesji, na roboty budowlane (ustawa o koncesji na roboty budowlane lub usługi z dnia 9 stycznia 2009r.). Realizacja projektu w trybie tzw. hybrydowego finansowania tj. łączenia środków Unii Europejskiej i partnera prywatnego stanowi, że projekt ma charakter unikatowy w skali Polski i Europy. Obecnie nie istnieją żadne wytyczne polskie ani europejskie dla przygotowania i realizacji projektów w tym finansowaniu. Z uwagi na wyjątkowość projekt objęty został pilotażem przez MRR i dla tego projektu MRR wybrał doradców do pomocy w zakresie przygotowania procedury PPP i jej przeprowadzenia. W trybie konkurencyjnej procedury wybrana została m.in. kancelaria prawna Domański Zakrzewski Palinka sp. k. {Dane ukryte} 00-124 Warszawa. Zadaniem doradców była m.in. szczegółowa analiza założeń ujętych w ostatecznym studium wykonalności pod kątem przygotowania procedury PPP, przeprowadzenie testów rynkowych w celu uzyskania wiedzy nt. oczekiwań ewentualnych partnerów prywatnych co do projektu, oraz wypracowanie: - optymalnego modelu partnerstwa dla projektu, spełniającego wymogi UE, Miasta Poznań oraz możliwego do przyjęcia przez partnera prywatnego, - możliwych z punktu widzenia biznesowego (partnera prywatnego) warunków popytu oraz ewentualnych dochodów ze sprzedaży energii cieplnej i elektrycznej w świetle założeń studium wykonalności, - opracowanie projektu umowy PPP, - przygotowanie memorandum dla projektu stanowiące podstawę do dialogu konkurencyjnego z partnerami prywatnymi, - udział w uzgodnieniach wypracowanego modelu z instytucjami europejskimi w tym z Jaspers i Komisją Europejską. Doradcy rozpoczęli prace 5 stycznia 2010 r. W trakcie prac związanych z ww procesem doradcy kontaktowali się z ekspertami Jaspers, przedstawicielami Komisji Europejskiej, MRR, instytucją wdrażającą - NFOŚiGW oraz Miasta Poznania w celu uszczegółowienia i uzgodnienia jednoznacznych ustaleń co do ostatecznego modelu współpracy z partnerem prywatnym. Spotkania doradców z udziałem m.in. przedstawicieli Miasta Poznań odbywały się w następujących terminach; 5.01. ,25.02., 3.03., 8.03., 11.03., 17.03., 30.03., 5.04, 14.04., 19.04, 26.05, 31.05., 1.06., 13.06., 30.06, 1.07. Dodatkowo wiele spotkań odbywało się bez udziału przedstawicieli miasta Poznań. W wyniku tych prac zostały podjęte strategiczne decyzje odnośnie wprowadzenia szeregu zmian w projekcie najważniejsze z nich to : - wyłonienie partnera prywatnego w trybie ustawy o partnerstwie publiczno - prywatnym (zgodnie z ustawą o zamówieniach publicznych), - zmiana sposobu wynagrodzenia partnera prywatnego (opłata za dostępność) wynikająca m.in. ze zmiany prawa dotyczącego gospodarki odpadami, - zmiana podziału ryzyk w projekcie - zmiana założeń dotycząca sprzedaży energii cieplnej, - uproszczenie modelu finansowego w związki z wymogami UE i brakiem zgody na tzw. dualizm cenowy. Ponadto doradcy: - opracowali wzór ogłoszenia na wybór partnera prywatnego w trybie ustawy Pzp - dialog konkurencyjny, - doradzają komisji przetargowej jako eksperci w ocenie złożonych wniosków, - opracowali memorandum dla projektu, - posiedli unikatową wiedzę traktowaną jako know-how Wszelkie zmiany wynikające z dotychczasowych prac doradców jak i ustaleń z przedstawicielami Jaspers i Komisji Europejskiej winny zostać uwzględnione w zaktualizowanym studium wykonalności projektu. Obecnie z uwagi na toczące się procedury wyłonienia partnera prywatnego, konieczność zakończenia realizacji projektu do czerwca 2015 roku, a co za tym idzie uzyskania jak najwcześniej decyzji Komisji Europejskiej o dofinansowaniu projektu (winna zostać podjęta przed podpisaniem umowy z partnerem prywatnym) zmuszeni jesteśmy przekazać zaktualizowane studium jeszcze w br. do oceny Komisji Europejskiej.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 29613820110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-09-19 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | https://bip.um.poznan.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Weryfikacja i aktualizacja Studium Wykonalności dla projektu pn. System Gospodarki Odpadami dla m.Poznania | Kancelaria Domański Zakrzewski Palinka sp.k. Warszawa | 2011-09-29 | 298 890,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-09-29 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791100005 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 298 890,00 zł Minimalna złożona oferta: 298 890,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 298 890,00 zł Maksymalna złożona oferta: 298 890,00 zł |