Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn.Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela
Opis przedmiotu przetargu: Zadanie 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kompleksowych szkoleń z zakresu innowacyjnych technik edukacyjnych w ramach programu Kwantowy Umysł jako programu autorskiego Akademii Nauki spółka jawna z siedzibą 61-816 Poznań, ul. Ratajczaka 35 m 9. Wyspecjalizowany program zawiera nowoczesne techniki ułatwiające nauczanie i uczenie się, zapamiętywanie i wydobywanie informacji (mindmapping, mnemotechniki, ŁMZ, FAC, GSP, rzymski pokój, zakładki osobiste, Mnich, MTA, relaks, koncentracja), praktyczne zastosowanie tych elementów w nauce, planowaniu i życiu. Zawiera elementy NLP, mentoringu i coachingu, psychodramy. Część programu stanowią również zajęcia procesowe: docieranie do i wydobywanie zasobów, pracę na indywidualnych zasobach człowieka; somatoterapia. Kluczowym elementem są Indywidualne Wzorce Myślenia oraz umiejętność pracy z uczniami na ich podstawie i za ich pomocą, Fazy rozwoju dr Richarda Meyera, praca z uczniem utalentowanym i- lub z uczniem z dysfunkcjami, profilaktyka walki z uzależnieniami. Program zawiera również: autoprezentację i wdrażanie postaw asertywnych. Na zajęciach wykorzystywana jest edukacja polisensoryczna, metoda Weroniki Sherborne, Glena Domana, kinezjologia edukacyjna i żonglowanie. Elementy warsztatu w zakresie kompetencji trenerskich. Zajęciom towarzyszy odpowiednia muzyka procesowa, a w trakcie treningów muzyka barokowa. Program realizuje powyższe treści tak, aby Nauczyciele uczestniczący w programie: 1. nabyli wyżej wymienione techniki i umiejętności i potrafili je stosować na swoich lekcjach ucząc różnych przedmiotów. 2. praktycznie i teoretycznie przygotowani zostali do prowadzenia zajęć Kwantowy Umysł lub równoważny z uczniami w wieku ponadgimnazjalnym - poprzez uzyskanie przez nich certyfikatu trenera szybkiego czytania i nowoczesnych technik edukacyjnych programu Kwantowy Umysł lub równoważny. 3. zakończyli kurs egzaminem praktycznym i teoretycznym. Program Kwantowy Umysł uznano za wzorcowy ze względu na swoją bogatą i wszechstronną zawartość merytoryczną zawierającą nie tylko skuteczne i nowoczesne metody edukacyjne i techniki szybkiego czytania, ale również wszystkie powyższe elementy metodologii gwarantujące uzyskanie założonego celu, którym jest: efektywne prowadzenie zajęć i osiąganie założonych przez ten program celów. Szkolenie dla 30 nauczycieli, 3 grupy po 10 osób każda. Czas trwania - 48h zajęć z każdą grupą. Zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń bez odniesienia się do już istniejącego programu. Zamawiający zdecydował się na posłużenie tym programem jako potencjalnie oczekiwanym, gdyż jest to program który spełnia wszystkie cele projektu Autostrada kompetencji Ucznia i Nauczyciela realizowanego w ramach PO KL, Działanie 9.2; wpisuje się w kompetencje kluczowe zdefiniowane w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006-962-WE). Przedmiot zamówienia jest trudny do opisania za pomocą obiektywnych norm, aprobat i innych systemów odniesienia. Opisując parametry konkretnego programu Zamawiający wskazał jakie minimalne brzegowe parametry muszą być spełnione, aby zrealizować cele zamierzone przez Zamawiającego. Jednocześnie zamawiający dopuszcza wykonania zamówienia w oparciu o inny równoważny program szkoleniowy dla nauczycieli, który posiadać będzie wszystkie cechy i elementy opisane wyżej dla wskazanego programu. Przez pojęcie równoważne rozumie się, że oferowany przez wykonawcę program inny niż wskazany powyżej będzie posiadał parametry równe lub wyższe nie zaś niższe niż założone przez Zamawiającego. Dodatkowo elementem zamówienia jest udostępnienie materiałów dla nauczycieli - 30 zestawów materiałów do realizacji programu Kwantowy Umysł lub równoważnego zaproponowanego przez Wykonawcę. W skład materiałów wchodzi komplet materiałów do szybkiego czytania: - podręcznik do szybkiego czytania - materiały metodyczne - testy - formularze ćwiczeniowe - kolorowy segregator - zestaw 10 kości - komplet 5 wskaźników do treningu czytania - kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych - komplet 3 piłeczek do żonglowania - licencję za korzystanie z programu Kwantowy Umysł lub równoważny jak również w komplet materiałów nauczycielskich (dydaktycznych oraz merytorycznych) niezbędnych do realizacji zajęć. Dostarczone materiały winny być nowe, wykonane w ramach bezpiecznej technologii. Materiały dydaktyczne muszą być oparte na metodzie Weroniki Sherborne, Glena Domana lub równoważne. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany do możliwości młodzieży ponadgimnazjalnej. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. Zadanie 2. Dostawa materiałów. Polegające na dostawie pomocy dydaktycznych dla 280 uczniów uczestników projektu Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela w ilości - 280 sztuk i 28 zestawów dla każdej grupy. Pomoce dydaktyczne muszą być przygotowane na metodzie Weroniki Sherborne, Glena Domana lub równoważne. Celem nauki W. Sherborn, G. Domana jest przede wszystkim rozwinięcie nauki wzrokowej oraz nauczenie mózgu odróżniania poszczególnych symboli graficznych. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany do możliwości młodzieży ponadgimnazjalnej. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. 280 sztuk zestawów dla każdej grupy, zawierające: - podręcznik do szybkiego czytania - materiały metodyczne - testy - formularze ćwiczeniowe - kolorowy segregator - zestaw 10 kości - komplet 5 wskaźników do treningu czytania - kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych - komplet 3 piłeczek do żonglowania - licencję za korzystanie z programu Kwantowy Umysł lub równoważny 28 sztuk zestawów dla każdej grupy, zawierające: - scenariusze poszczególnych zajęć, - podręcznik nauczyciela - formularze ćwiczeniowe, - materiały i pomoce, na bazie których przygotowywane są poszczególne zajęcia. - testy sprawdzające, - formularze zajęć. - dodatkowe zestawy kości, wskaźników, kółeczek do synchronizacji półkul mózgowych, piłeczek do żonglowania. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany dla młodzieży ponadgimnazjalnej. Oferent jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. 400 sztuk książek do treningu szybkiego czytania - odpowiednich dla rozwoju osobistego i szkolnego ucznia oraz technik i umiejętności ćwiczonych w programie. UWAGA: Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w oparciu o przesłanki art. 93 ust. 1 a Ustawy- Prawo zamówień publicznych, jeżeli środki pochodzące z Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane. Powyższe zastrzeżenie zostało zawarte także w ogłoszeniu o niniejszym zamówieniu.
Brzeziny: Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn.Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela
Numer ogłoszenia: 2958 - 2011; data zamieszczenia: 07.01.2011
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Brzeziński , ul. Sienkiewicza 16, 95-060 Brzeziny, woj. łódzkie, tel. 046 8741111, 8743164, faks 046 8741111.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.powiat-brzeziny.pl
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn.Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
dostawy.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zadanie 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kompleksowych szkoleń z zakresu innowacyjnych technik edukacyjnych w ramach programu Kwantowy Umysł jako programu autorskiego Akademii Nauki spółka jawna z siedzibą 61-816 Poznań, ul. Ratajczaka 35 m 9. Wyspecjalizowany program zawiera nowoczesne techniki ułatwiające nauczanie i uczenie się, zapamiętywanie i wydobywanie informacji (mindmapping, mnemotechniki, ŁMZ, FAC, GSP, rzymski pokój, zakładki osobiste, Mnich, MTA, relaks, koncentracja), praktyczne zastosowanie tych elementów w nauce, planowaniu i życiu. Zawiera elementy NLP, mentoringu i coachingu, psychodramy. Część programu stanowią również zajęcia procesowe: docieranie do i wydobywanie zasobów, pracę na indywidualnych zasobach człowieka; somatoterapia. Kluczowym elementem są Indywidualne Wzorce Myślenia oraz umiejętność pracy z uczniami na ich podstawie i za ich pomocą, Fazy rozwoju dr Richarda Meyera, praca z uczniem utalentowanym i- lub z uczniem z dysfunkcjami, profilaktyka walki z uzależnieniami. Program zawiera również: autoprezentację i wdrażanie postaw asertywnych. Na zajęciach wykorzystywana jest edukacja polisensoryczna, metoda Weroniki Sherborne, Glena Domana, kinezjologia edukacyjna i żonglowanie. Elementy warsztatu w zakresie kompetencji trenerskich. Zajęciom towarzyszy odpowiednia muzyka procesowa, a w trakcie treningów muzyka barokowa. Program realizuje powyższe treści tak, aby Nauczyciele uczestniczący w programie: 1. nabyli wyżej wymienione techniki i umiejętności i potrafili je stosować na swoich lekcjach ucząc różnych przedmiotów. 2. praktycznie i teoretycznie przygotowani zostali do prowadzenia zajęć Kwantowy Umysł lub równoważny z uczniami w wieku ponadgimnazjalnym - poprzez uzyskanie przez nich certyfikatu trenera szybkiego czytania i nowoczesnych technik edukacyjnych programu Kwantowy Umysł lub równoważny. 3. zakończyli kurs egzaminem praktycznym i teoretycznym. Program Kwantowy Umysł uznano za wzorcowy ze względu na swoją bogatą i wszechstronną zawartość merytoryczną zawierającą nie tylko skuteczne i nowoczesne metody edukacyjne i techniki szybkiego czytania, ale również wszystkie powyższe elementy metodologii gwarantujące uzyskanie założonego celu, którym jest: efektywne prowadzenie zajęć i osiąganie założonych przez ten program celów. Szkolenie dla 30 nauczycieli, 3 grupy po 10 osób każda. Czas trwania - 48h zajęć z każdą grupą. Zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń bez odniesienia się do już istniejącego programu. Zamawiający zdecydował się na posłużenie tym programem jako potencjalnie oczekiwanym, gdyż jest to program który spełnia wszystkie cele projektu Autostrada kompetencji Ucznia i Nauczyciela realizowanego w ramach PO KL, Działanie 9.2; wpisuje się w kompetencje kluczowe zdefiniowane w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006-962-WE). Przedmiot zamówienia jest trudny do opisania za pomocą obiektywnych norm, aprobat i innych systemów odniesienia. Opisując parametry konkretnego programu Zamawiający wskazał jakie minimalne brzegowe parametry muszą być spełnione, aby zrealizować cele zamierzone przez Zamawiającego. Jednocześnie zamawiający dopuszcza wykonania zamówienia w oparciu o inny równoważny program szkoleniowy dla nauczycieli, który posiadać będzie wszystkie cechy i elementy opisane wyżej dla wskazanego programu. Przez pojęcie równoważne rozumie się, że oferowany przez wykonawcę program inny niż wskazany powyżej będzie posiadał parametry równe lub wyższe nie zaś niższe niż założone przez Zamawiającego. Dodatkowo elementem zamówienia jest udostępnienie materiałów dla nauczycieli - 30 zestawów materiałów do realizacji programu Kwantowy Umysł lub równoważnego zaproponowanego przez Wykonawcę. W skład materiałów wchodzi komplet materiałów do szybkiego czytania: - podręcznik do szybkiego czytania - materiały metodyczne - testy - formularze ćwiczeniowe - kolorowy segregator - zestaw 10 kości - komplet 5 wskaźników do treningu czytania - kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych - komplet 3 piłeczek do żonglowania - licencję za korzystanie z programu Kwantowy Umysł lub równoważny jak również w komplet materiałów nauczycielskich (dydaktycznych oraz merytorycznych) niezbędnych do realizacji zajęć. Dostarczone materiały winny być nowe, wykonane w ramach bezpiecznej technologii. Materiały dydaktyczne muszą być oparte na metodzie Weroniki Sherborne, Glena Domana lub równoważne. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany do możliwości młodzieży ponadgimnazjalnej. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. Zadanie 2. Dostawa materiałów. Polegające na dostawie pomocy dydaktycznych dla 280 uczniów uczestników projektu Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela w ilości - 280 sztuk i 28 zestawów dla każdej grupy. Pomoce dydaktyczne muszą być przygotowane na metodzie Weroniki Sherborne, Glena Domana lub równoważne. Celem nauki W. Sherborn, G. Domana jest przede wszystkim rozwinięcie nauki wzrokowej oraz nauczenie mózgu odróżniania poszczególnych symboli graficznych. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany do możliwości młodzieży ponadgimnazjalnej. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. 280 sztuk zestawów dla każdej grupy, zawierające: - podręcznik do szybkiego czytania - materiały metodyczne - testy - formularze ćwiczeniowe - kolorowy segregator - zestaw 10 kości - komplet 5 wskaźników do treningu czytania - kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych - komplet 3 piłeczek do żonglowania - licencję za korzystanie z programu Kwantowy Umysł lub równoważny 28 sztuk zestawów dla każdej grupy, zawierające: - scenariusze poszczególnych zajęć, - podręcznik nauczyciela - formularze ćwiczeniowe, - materiały i pomoce, na bazie których przygotowywane są poszczególne zajęcia. - testy sprawdzające, - formularze zajęć. - dodatkowe zestawy kości, wskaźników, kółeczek do synchronizacji półkul mózgowych, piłeczek do żonglowania. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany dla młodzieży ponadgimnazjalnej. Oferent jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. 400 sztuk książek do treningu szybkiego czytania - odpowiednich dla rozwoju osobistego i szkolnego ucznia oraz technik i umiejętności ćwiczonych w programie. UWAGA: Zamawiający zastrzega możliwość unieważnienia postępowania w oparciu o przesłanki art. 93 ust. 1 a Ustawy- Prawo zamówień publicznych, jeżeli środki pochodzące z Unii Europejskiej, które Zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia nie zostaną mu przyznane. Powyższe zastrzeżenie zostało zawarte także w ogłoszeniu o niniejszym zamówieniu..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.16.22.00-7, 80.00.00.00-4, 22.11.00.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 2.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 30.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuW przypadku Zadania 1 Dokument uprawniający do prowadzenia szkoleń z zakresu innowacyjnych technik edukacyjnych. W przypadku Zadania 2 Licencję lub inny dokument zezwalający na dystrybucję materiałów do autorskiego programu edukacyjnego
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuzadanie 1. Wykonawca posiada doświadczenie w realizacji prowadzenia kursów z nowoczesnych metod edukacyjnych - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie kursy językowe, kursy egzaminacyjne, kursy z nowoczesnych metod edukacyjnych dla minimum 50 osób o wartości co najmniej 100 000, 00 zł. Ocena spełniania warunku będzie dokonywana na podstawie załączonego do oferty wykazu kursów spełniających powyższe kryteria - zrealizowanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców wraz z dokumentami potwierdzającymi, że usługi te zostały wykonane należycie (referencje).
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZadanie1. Wykonawca dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: do prowadzenia zajęć zaangażują kadrę z wykształceniem wyższym humanistycznym (przynajmniej trzech wykładowców) posiadający uprawnienia szkolenia nauczycieli i trenerów w zakresie prowadzenia kursu szybkiego czytania, superwizji i nadzorowania prawidłowości realizacji metodycznej programów edukacyjnych
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- koncesję, zezwolenie lub licencję
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.powiat-brzeziny.4bip.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Brzezinach, 95-060 Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16 pok. nr 6.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
17.01.2011 godzina 08:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Brzezinach, 95-060 Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16 pok. nr 12 (sekretariat).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt pn. Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela -realizowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak
Brzeziny: Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn. Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela
Numer ogłoszenia: 53811 - 2011; data zamieszczenia: 15.02.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 2958 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiat Brzeziński, ul. Sienkiewicza 16, 95-060 Brzeziny, woj. łódzkie, tel. 046 8741111, 8743164, faks 046 8741111.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn. Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zadanie 1. Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie kompleksowych szkoleń z zakresu innowacyjnych technik edukacyjnych w ramach programu Kwantowy Umysł jako programu autorskiego Akademii Nauki spółka jawna z siedzibą 61-816 Poznań, ul. Ratajczaka 35/9. Wyspecjalizowany program zawiera nowoczesne techniki ułatwiające nauczanie i uczenie się, zapamiętywanie i wydobywanie informacji (mindmapping, mnemotechniki, ŁMZ, FAC, GSP, rzymski pokój, zakładki osobiste, Mnich, MTA, relaks, koncentracja), praktyczne zastosowanie tych elementów w nauce, planowaniu i życiu. Zawiera elementy NLP, mentoringu i coachingu, psychodramy. Część programu stanowią również zajęcia procesowe: docieranie do i wydobywanie zasobów, pracę na indywidualnych zasobach człowieka; somatoterapia. Kluczowym elementem są Indywidualne Wzorce Myślenia oraz umiejętność pracy z uczniami na ich podstawie i za ich pomocą, Fazy rozwoju dr Richarda Meyera, praca z uczniem utalentowanym i lub z uczniem z dysfunkcjami, profilaktyka walki z uzależnieniami. Program zawiera również: autoprezentację i wdrażanie postaw asertywnych. Na zajęciach wykorzystywana jest edukacja polisensoryczna, metoda Weroniki Sherborne, Glena Domana, kinezjologia edukacyjna i żonglowanie. Elementy warsztatu w zakresie kompetencji trenerskich. Zajęciom towarzyszy odpowiednia muzyka procesowa, a w trakcie treningów muzyka barokowa. Program realizuje powyższe treści tak, aby Nauczyciele uczestniczący w programie: 1. nabyli wyżej wymienione techniki i umiejętności i potrafili je stosować na swoich lekcjach ucząc różnych przedmiotów. 2. praktycznie i teoretycznie przygotowani zostali do prowadzenia zajęć Kwantowy Umysł lub równoważny z uczniami w wieku ponadgimnazjalnym - poprzez uzyskanie przez nich certyfikatu trenera szybkiego czytania i nowoczesnych technik edukacyjnych programu Kwantowy Umysł lub równoważny. 3. zakończyli kurs egzaminem praktycznym i teoretycznym. Program Kwantowy Umysł uznano za wzorcowy ze względu na swoją bogatą i wszechstronną zawartość merytoryczną zawierającą nie tylko skuteczne i nowoczesne metody edukacyjne i techniki szybkiego czytania, ale również wszystkie powyższe elementy metodologii gwarantujące uzyskanie założonego celu, którym jest: efektywne prowadzenie zajęć i osiąganie założonych przez ten program celów. Szkolenie dla 30 nauczycieli, 3 grupy po 10 osób każda. Czas trwania - 48h zajęć z każdą grupą. Zamawiający nie mógł opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń bez odniesienia się do już istniejącego programu. Zamawiający zdecydował się na posłużenie tym programem jako potencjalnie oczekiwanym, gdyż jest to program który spełnia wszystkie cele projektu Autostrada kompetencji Ucznia i Nauczyciela realizowanego w ramach PO KL, Działanie 9.2; wpisuje się w kompetencje kluczowe zdefiniowane w zaleceniu Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r w sprawie kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie (2006 962 WE). Przedmiot zamówienia jest trudny do opisania za pomocą obiektywnych norm, aprobat i innych systemów odniesienia. Opisując parametry konkretnego programu Zamawiający wskazał jakie minimalne brzegowe parametry muszą być spełnione, aby zrealizować cele zamierzone przez Zamawiającego. Jednocześnie zamawiający dopuszcza wykonania zamówienia w oparciu o inny równoważny program szkoleniowy dla nauczycieli, który posiadać będzie wszystkie cechy i elementy opisane wyżej dla wskazanego programu. Przez pojęcie równoważne rozumie się, że oferowany przez wykonawcę program inny niż wskazany powyżej będzie posiadał parametry równe lub wyższe nie zaś niższe niż założone przez Zamawiającego. Dodatkowo elementem zamówienia jest udostępnienie materiałów dla nauczycieli - 30 zestawów materiałów do realizacji programu Kwantowy Umysł lub równoważnego zaproponowanego przez Wykonawcę. W skład materiałów wchodzi komplet materiałów do szybkiego czytania: - podręcznik do szybkiego czytania - materiały metodyczne - testy - formularze ćwiczeniowe - kolorowy segregator - zestaw 10 kości - komplet 5 wskaźników do treningu czytania - kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych - komplet 3 piłeczek do żonglowania - licencję za korzystanie z programu Kwantowy Umysł lub równoważny jak również w komplet materiałów nauczycielskich (dydaktycznych oraz merytorycznych) niezbędnych do realizacji zajęć. Dostarczone materiały winny być nowe, wykonane w ramach bezpiecznej technologii. Materiały dydaktyczne muszą być oparte na metodzie Weroniki Sherborne, Glena Domana lub równoważne. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany do możliwości młodzieży ponadgimnazjalnej. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. Zadanie 2. Dostawa materiałów. Polegające na dostawie pomocy dydaktycznych dla 280 uczniów uczestników projektu Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela w ilości - 280 sztuk i 28 zestawów dla każdej grupy. Pomoce dydaktyczne muszą być przygotowane na metodzie Weroniki Sherborne, Glena Domana lub równoważne. Celem nauki W. Sherborn, G. Domana jest przede wszystkim rozwinięcie nauki wzrokowej oraz nauczenie mózgu odróżniania poszczególnych symboli graficznych. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany do możliwości młodzieży ponadgimnazjalnej. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. 280 sztuk zestawów dla każdej grupy, zawierające: - podręcznik do szybkiego czytania - materiały metodyczne - testy - formularze ćwiczeniowe - kolorowy segregator - zestaw 10 kości - komplet 5 wskaźników do treningu czytania - kółeczka do synchronizacji półkul mózgowych - komplet 3 piłeczek do żonglowania - licencję za korzystanie z programu Kwantowy Umysł lub równoważny 28 sztuk zestawów dla każdej grupy, zawierające: - scenariusze poszczególnych zajęć, - podręcznik nauczyciela - formularze ćwiczeniowe, - materiały i pomoce, na bazie których przygotowywane są poszczególne zajęcia. - testy sprawdzające, - formularze zajęć. - dodatkowe zestawy kości, wskaźników, kółeczek do synchronizacji półkul mózgowych, piłeczek do żonglowania. Pomoce dydaktyczne muszą stanowić spójną całość stanowiącą efektywny program nauczania dostosowany dla młodzieży ponadgimnazjalnej. Oferent jest zobowiązany przedstawić pisemny opis potwierdzający jednolity program nauczania realizowany w oparciu o oferowane pomoce dydaktyczne. Prezentowany program nauczania może być wzbogacony innymi metodami dydaktycznymi stosowanymi w pedagogice dostosowany do młodzieży szkół Ponadgimnazjalnych. 400 sztuk książek do treningu szybkiego czytania - odpowiednich dla rozwoju osobistego i szkolnego ucznia oraz technik i umiejętności ćwiczonych w programie..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
39.16.22.00-7, 80.00.00.00-4, 22.11.00.00-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Działanie 9.2.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
Część NR:
1
Nazwa:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.02.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- CORRECT, SUE, {Dane ukryte}, 96-606 ŁÓDŹ, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 30660,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
30600,00
Oferta z najniższą ceną:
30600,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
30600,00
Waluta:
PLN.
Część NR:
2
Nazwa:
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.02.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- AKADEMIA NAUKI, {Dane ukryte}, 96-606 ŁÓDŹ, kraj/woj. łódzkie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 101600,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
101150,00
Oferta z najniższą ceną:
101150,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
101150,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 295820110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-01-06 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 30 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | TAK |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 2 |
Kryterium ceny: | 0% |
WWW ogłoszenia: | www.powiat-brzeziny.pl |
Informacja dostępna pod: | Starostwo Powiatowe w Brzezinach, 95-060 Brzeziny, ul. Sienkiewicza 16 pok. nr 6 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
22110000-4 | Drukowane książki | |
39162200-7 | Pomoce i artykuły szkoleniowe | |
80000000-4 | Usługi edukacyjne i szkoleniowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn. Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela | CORRECT, SUE ŁÓDŹ | 2011-02-15 | 30 600,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-02-15 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 391622007 800000004 221100004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 30 600,00 zł Minimalna złożona oferta: 30 600,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 30 600,00 zł Maksymalna złożona oferta: 30 600,00 zł | |||
Przeprowadzenie szkolenia dla nauczycieli z nowoczesnych technik edukacyjnych wraz z dostawą materiałów szkoleniowych dla beneficjentów projektu pn. Autostrada Kompetencji Ucznia i Nauczyciela | AKADEMIA NAUKI ŁÓDŹ | 2011-02-15 | 101 150,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-02-15 Dotyczy cześci nr: 2 Kody CPV: 391622007 800000004 221100004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 101 150,00 zł Minimalna złożona oferta: 101 150,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 101 150,00 zł Maksymalna złożona oferta: 101 150,00 zł |