Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizm.
Opis przedmiotu przetargu: 1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025(zwany dalej Podstrategią) w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JSTw ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.I. 2 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. - Powiat Mikołowski- Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry I. 3 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie:2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:2.1.1 Kontekst Stworzeniu Strategii rozwiązywania problemów demograficznych przyświeca cel jak najlepszego dostosowania oferty i istniejącej infrastruktury obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego ( gmin oraz powiatu) do poszczególnych etapów życia człowieka. Dokument ma uwzględniać projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym. Ma przede wszystkim zbadać czy oferta powiatu mikołowskiego oraz wchodzących w jego skład gmin z zakresu oświaty, opieki zdrowotnej, kulturalnej, sportu i rekreacji oraz innych obszarów wskazanych przez Wykonawcę - biorąc pod uwagę wielkość poszczególnych grup oraz prognozy demograficzne w tym zakresie - jest przygotowana w sposób właściwy i czy spełnia oczekiwania mieszkańców. Będzie zawierać diagnozę problemów oraz potrzeb w tym zakresie, z której mają wynikać m.in. misja i wizja Strategii, cele strategiczne i konkretny plan operacyjny. Strategia ma uwzględniać politykę prorodzinną, politykę na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych oraz politykę zatrudnieniową. W wielu krajach, szczególnie tych wysoko rozwiniętych jest zauważalne starzenie się społeczeństwa, czemu towarzyszy wydłużenie trwania życia oraz niski przyrost naturalny. Tendencja ta jest zauważalna także w Polsce wraz z niskim przyrostem naturalnym. Mimo zmian demograficznych i wydłużeniu przeciętnego trwania życia starość w naszym społeczeństwie traktowana jest jako wstydliwy problem, a ludzie starsi znajdują się na marginesie życia społecznego. Czują się niejednokrotnie niepotrzebni, zagubieni i osamotnieni. Choć stanowią zróżnicowaną grupę osób o bogatym doświadczeniu i nieraz sporej wiedzy, a ich wkład w życie danej społeczności jest nie do przecenienia, a może być dzięki odpowiedniej ofercie skierowanej do tych osób jeszcze większy. Przygotowywany dokument będzie miał na celu zwłaszcza dogłębne zbadanie problemów osób starszych, ich potrzeb. Będzie wskazywał na możliwości opieki i pomocy dla osób starszych i ich rodzin, ale także będzie wskazywał na możliwości dalszego rozwoju zainteresowań; dalszej edukacji, np. w ramach Uniwersytetu III wieku; wykorzystania potencjału; odpowiedniego zorganizowania ich czasu w ramach oferowanych dodatkowych zajęć. Zostanie tu przeprowadzona diagnoza funkcjonowania i działania istniejących instytucji i placówek zajmujących się problemami osób starszych oraz wskazania ewentualnych potrzeb w zakresie istniejącej infrastruktury. Plan operacyjny powinien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, itp. W skład Planu operacyjnego będzie wchodził podrozdział obejmujący każdą gminę z osobna oraz powiat: ten Podrozdział odpowie na pytanie: jakie są możliwe sposoby rozwiązania problemów demograficznych obszaru funkcjonalnego w tym szczególnie aktywizację oraz rozwiązywanie problemów osób starszych. 2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii:Minimalny zakres podstrategii:1.Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego:Zostanie przeprowadzona na podstawie audytu, zostaną tu zidentyfikowane problemy i potrzeby. Analiza zostanie także stworzona w oparciu o zorganizowane spotkania z mieszkańcami, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi oraz radnymi gminy , powiatu. Zostanie przeprowadzona ankietyzacja mieszkańców on-line, w formie papierowych ankiet), zostanie przeprowadzona ocena sytuacji w gminach , powiecie oraz ocena potrzeb. Podstrategia powinna posiadać, co najmniej następującą strukturę:1) Spis treści, wykaz skrótów, wstęp, cele programu. 2) Uwarunkowania powstania Strategii (w tym uwarunkowania strategiczne i programowe, podstawy prawne oraz powiązanie i spójność z innymi dokumentami strategicznymi, procedura opracowania).3) Ogólna charakterystyka jednostek samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego - powiatu mikołowskiego oraz gmin wchodzących w skład powiatu w głównych obszarach społeczno-gospodarczo-ekologicznych.4) Występująca struktura ludności na terenie gmin i powiatu uwzględniająca poszczególne etapy, cykle życia człowieka (w tym dzieci, młodzież, osoby dorosłe oraz osoby starsze) wraz z prognozą w tym zakresie. 5) Stan oraz prognoza (co najmniej w latach 2000-2050) przede wszystkim w zakresie: a) ruchów ludności (mobilność, naturalne saldo ludności, saldo migracji), b) urodzeń, c) dzietności, d) przyrostu naturalnego,e) trwania życia, f) zatrudnienia, g) zgonów oraz ich przyczyn 6) Analiza sytuacji, stanu w gminach obszaru funkcjonalnego - Powiatu mikołowskiego oraz gmin wchodzących w skład powiatu w zakresie proponowanej oferty dla poszczególnych grup wiekowych (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz osób starszych) w zakresie infrastruktury (zasobów) w tym zakresie obejmująca następujące obszary:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym zwłaszcza opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych, opieka prenatalna i urodzeniowa)- kultura- sport i rekreacja- zatrudnienie - rynek pracy- system pomocy społecznej.Zostanie tu określone ile osób faktycznie korzysta z istniejącej, dostępnej infrastruktury.7) Proponowana oferta gmin, powiatu obszaru funkcjonalnego - Powiatu mikołowskiego w zakresie proponowanych projektów, działań, tzw.miękkich dla poszczególnych grup wiekowych (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz osób starszych) obejmująca następujące obszary:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym zwłaszcza opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych, opieka prenatalna i urodzeniowa)- kultura- sport i rekreacja- zatrudnienie - rynek pracy - systemy pomocy społecznej.Zostanie tu określone ile osób faktycznie korzysta z dostępnej oferty. 8) Ocena oferty skierowanej do poszczególnych grup wiekowych (dzieci i młodzieży wiek 0 - 18, dorośli wiek 19-59 , osoby starsze wiek 60+). Zostanie tu zbadane czy oferta w zakresie dostępnej infrastruktury oraz dostępnych projektów,działań skierowana do mieszkańców została przygotowana na właściwym poziomie i czy spełnia oczekiwania mieszkańców. Rozdział ten zostanie opracowany m.in. na podstawie ankiet skierowanych do mieszkańców zgodnie z punktem 2.1.3.2.2. Identyfikacja problemów. Diagnoza i identyfikacja problemów i potrzeb w zakresie projektów oraz obiektów infrastrukturalnych uwzględniająca prognozy demograficzne, dotycząca przygotowanej oferty w takich obszarach jak:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych)- kultura- sport i rekreacja - zatrudnienie - pracy - systemy pomocy społecznej.Zostaną określone potrzeby inwestycyjne, zadaniowe w celu przygotowania właściwej oferty dla mieszkańców w stosunku do zapotrzebowania w zależności od liczby mieszkańców w danym wieku. Zostaną tu w szczególności uwzględnione dzieci i młodzież oraz osoby starsze.W ramach tego rozdziału zostanie m.in. zbadane czy istniejąca infrastruktura jest wystarczająca biorąc pod uwagę prognozy demograficzne na przyszłe lata. Ma odpowiedz na pytanie, w których obszarach powinna zostać rozbudowana i w jakim czasie. 3. Misja i wizja (cel generalny) - opracowanie kompleksowej i efektywnej wizji rozwoju w sferze polityki demograficznej. 4.Cele strategiczne - w tym powiązane z innymi dokumentami strategicznymi na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym5. Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:a) określenie potrzeb inwestycyjnych.b)analiza SWOT.c) system wdrażania i monitorowania.6. Plan Operacyjny dla realizacji Podstrategii - plan będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów w zakresie zdiagnozowanych problemów w obszarze problemów demograficznych. Wskazywał będzie partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania z środków zewnętrznych, a nadto uzasadniał korzyści dla każdej z jednostek oraz całego obszaru funkcjonalnego. Plan operacyjny winien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, w tym dostępnymi danymi i materiałami statystycznymi i demograficznymi o charakterze krajowym i wojewódzkim, a w szczególności z takimi dokumentami jak:a) Rządowy Program na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020, b) Strategia Polityki Społecznej Województwa Śląskiego na lata 2006-2020. Aktualizacja 2015, Katowice 2015, c)Regionalna Strategia Wdrażania Madryckiego Międzynarodowego Planu Działania w kwestii starzenia się społeczeństw z 2002 r.7. Plan operacyjny będzie obejmował każdą gminę z osobna oraz podsumowującą część dla całego obszaru funkcjonalnego. Plan Operacyjny winien zawierać odpowiedzi na pytania jak rozwiązać problemy obszaru funkcjonalnego, w tym: prowadzenie optymalnej w stosunku do istniejących warunków polityki prorodzinnej, promowanie modelu rodzin wielodzietnych, materialne wsparcie i niwelacja obciążeń finansowych dla młodych rodzin, poprawa elastyczności rynku pracy, ograniczanie ujemnego salda migracji oraz kluczowy dostrzegalny obecnie problem: aktywizację oraz rozwiązywanie problemów osób starszych.Poszczególne elementy zdiagnozowanych problemów demograficznych winny być szczegółowo opisane w dziedzinowych podrozdziałach Planu Operacyjnego. Podrozdział związany z kluczowym problemem obszaru funkcjonalnego powinien zawierać następujące elementy:1.Podstawy prawne. Krajowe i wojewódzkie dokumenty na rzecz osób starszych dostępne zwłaszcza na stronach: Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej Departament Polityki Senioralnej (http:senior.gov.pl) oraz na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego (http:www.slaskie.pl)2.Sytuacja osób starszych (w wieku 60+). Rozdział ten będzie dotyczył kwestii problemowych, związanych, np. z dochodami, samotnością, chorobami osób w tej grupie wiekowej. Zostanie opracowany na podstawie dostępnych danych oraz badań ankietowych.3.Zasoby w zakresie opieki, integracji oraz wparcia społecznego osób starszych wraz z opieką całodobową. 4.Działające bądź planowane instytucje oraz placówki gminne i powiatowe na rzecz osób starszych. Zostaną tu omówione ich zadania, pełnione funkcje oraz możliwości dalszego rozwoju. W nawiązaniu do przeprowadzonej analizy zostanie uzasadnione ewentualne faktyczne zapotrzebowanie w gminie,gminach bądź powiecie na powstanie pewnych nowych placówek wraz z opisem ich działania bądź ewentualnego rozszerzenia działalności obecnie istniejących. 5.Organizacje pozarządowe wspierające oraz prowadzące działania na rzecz osób starszych wraz z realizowanymi projektami.6.Działalność klubów seniorów. Rozdział będzie dotyczył ogólnych założeń, celów oraz działania.7.Działalność Uniwersytetu III wieku. Zostaną tu omówione realizowane projekty, plany na przyszłość. 8. Potrzeby w zakresie aktywizacji seniorów-w sferze edukacji- w sferze integracji- w sferze rozwoju zainteresowań.9. Działania i projekty na rzecz osób starszych10. Działania i projekty na rzecz integracji wewnątrz- i
Mikołów: Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizm.
Numer ogłoszenia: 270650 - 2015; data zamieszczenia: 13.10.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Mikołowskiego , ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.bip.mikolowski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizm..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025(zwany dalej Podstrategią) w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JSTw ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.I. 2 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. - Powiat Mikołowski- Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry I. 3 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie:2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:2.1.1 Kontekst Stworzeniu Strategii rozwiązywania problemów demograficznych przyświeca cel jak najlepszego dostosowania oferty i istniejącej infrastruktury obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego ( gmin oraz powiatu) do poszczególnych etapów życia człowieka. Dokument ma uwzględniać projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym. Ma przede wszystkim zbadać czy oferta powiatu mikołowskiego oraz wchodzących w jego skład gmin z zakresu oświaty, opieki zdrowotnej, kulturalnej, sportu i rekreacji oraz innych obszarów wskazanych przez Wykonawcę - biorąc pod uwagę wielkość poszczególnych grup oraz prognozy demograficzne w tym zakresie - jest przygotowana w sposób właściwy i czy spełnia oczekiwania mieszkańców. Będzie zawierać diagnozę problemów oraz potrzeb w tym zakresie, z której mają wynikać m.in. misja i wizja Strategii, cele strategiczne i konkretny plan operacyjny. Strategia ma uwzględniać politykę prorodzinną, politykę na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych oraz politykę zatrudnieniową. W wielu krajach, szczególnie tych wysoko rozwiniętych jest zauważalne starzenie się społeczeństwa, czemu towarzyszy wydłużenie trwania życia oraz niski przyrost naturalny. Tendencja ta jest zauważalna także w Polsce wraz z niskim przyrostem naturalnym. Mimo zmian demograficznych i wydłużeniu przeciętnego trwania życia starość w naszym społeczeństwie traktowana jest jako wstydliwy problem, a ludzie starsi znajdują się na marginesie życia społecznego. Czują się niejednokrotnie niepotrzebni, zagubieni i osamotnieni. Choć stanowią zróżnicowaną grupę osób o bogatym doświadczeniu i nieraz sporej wiedzy, a ich wkład w życie danej społeczności jest nie do przecenienia, a może być dzięki odpowiedniej ofercie skierowanej do tych osób jeszcze większy. Przygotowywany dokument będzie miał na celu zwłaszcza dogłębne zbadanie problemów osób starszych, ich potrzeb. Będzie wskazywał na możliwości opieki i pomocy dla osób starszych i ich rodzin, ale także będzie wskazywał na możliwości dalszego rozwoju zainteresowań; dalszej edukacji, np. w ramach Uniwersytetu III wieku; wykorzystania potencjału; odpowiedniego zorganizowania ich czasu w ramach oferowanych dodatkowych zajęć. Zostanie tu przeprowadzona diagnoza funkcjonowania i działania istniejących instytucji i placówek zajmujących się problemami osób starszych oraz wskazania ewentualnych potrzeb w zakresie istniejącej infrastruktury. Plan operacyjny powinien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, itp. W skład Planu operacyjnego będzie wchodził podrozdział obejmujący każdą gminę z osobna oraz powiat: ten Podrozdział odpowie na pytanie: jakie są możliwe sposoby rozwiązania problemów demograficznych obszaru funkcjonalnego w tym szczególnie aktywizację oraz rozwiązywanie problemów osób starszych. 2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii:Minimalny zakres podstrategii:1.Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego:Zostanie przeprowadzona na podstawie audytu, zostaną tu zidentyfikowane problemy i potrzeby. Analiza zostanie także stworzona w oparciu o zorganizowane spotkania z mieszkańcami, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi oraz radnymi gminy , powiatu. Zostanie przeprowadzona ankietyzacja mieszkańców on-line, w formie papierowych ankiet), zostanie przeprowadzona ocena sytuacji w gminach , powiecie oraz ocena potrzeb. Podstrategia powinna posiadać, co najmniej następującą strukturę:1) Spis treści, wykaz skrótów, wstęp, cele programu. 2) Uwarunkowania powstania Strategii (w tym uwarunkowania strategiczne i programowe, podstawy prawne oraz powiązanie i spójność z innymi dokumentami strategicznymi, procedura opracowania).3) Ogólna charakterystyka jednostek samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego - powiatu mikołowskiego oraz gmin wchodzących w skład powiatu w głównych obszarach społeczno-gospodarczo-ekologicznych.4) Występująca struktura ludności na terenie gmin i powiatu uwzględniająca poszczególne etapy, cykle życia człowieka (w tym dzieci, młodzież, osoby dorosłe oraz osoby starsze) wraz z prognozą w tym zakresie. 5) Stan oraz prognoza (co najmniej w latach 2000-2050) przede wszystkim w zakresie: a) ruchów ludności (mobilność, naturalne saldo ludności, saldo migracji), b) urodzeń, c) dzietności, d) przyrostu naturalnego,e) trwania życia, f) zatrudnienia, g) zgonów oraz ich przyczyn 6) Analiza sytuacji, stanu w gminach obszaru funkcjonalnego - Powiatu mikołowskiego oraz gmin wchodzących w skład powiatu w zakresie proponowanej oferty dla poszczególnych grup wiekowych (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz osób starszych) w zakresie infrastruktury (zasobów) w tym zakresie obejmująca następujące obszary:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym zwłaszcza opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych, opieka prenatalna i urodzeniowa)- kultura- sport i rekreacja- zatrudnienie - rynek pracy- system pomocy społecznej.Zostanie tu określone ile osób faktycznie korzysta z istniejącej, dostępnej infrastruktury.7) Proponowana oferta gmin, powiatu obszaru funkcjonalnego - Powiatu mikołowskiego w zakresie proponowanych projektów, działań, tzw.miękkich dla poszczególnych grup wiekowych (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz osób starszych) obejmująca następujące obszary:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym zwłaszcza opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych, opieka prenatalna i urodzeniowa)- kultura- sport i rekreacja- zatrudnienie - rynek pracy - systemy pomocy społecznej.Zostanie tu określone ile osób faktycznie korzysta z dostępnej oferty. 8) Ocena oferty skierowanej do poszczególnych grup wiekowych (dzieci i młodzieży wiek 0 - 18, dorośli wiek 19-59 , osoby starsze wiek 60+). Zostanie tu zbadane czy oferta w zakresie dostępnej infrastruktury oraz dostępnych projektów,działań skierowana do mieszkańców została przygotowana na właściwym poziomie i czy spełnia oczekiwania mieszkańców. Rozdział ten zostanie opracowany m.in. na podstawie ankiet skierowanych do mieszkańców zgodnie z punktem 2.1.3.2.2. Identyfikacja problemów. Diagnoza i identyfikacja problemów i potrzeb w zakresie projektów oraz obiektów infrastrukturalnych uwzględniająca prognozy demograficzne, dotycząca przygotowanej oferty w takich obszarach jak:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych)- kultura- sport i rekreacja - zatrudnienie - pracy - systemy pomocy społecznej.Zostaną określone potrzeby inwestycyjne, zadaniowe w celu przygotowania właściwej oferty dla mieszkańców w stosunku do zapotrzebowania w zależności od liczby mieszkańców w danym wieku. Zostaną tu w szczególności uwzględnione dzieci i młodzież oraz osoby starsze.W ramach tego rozdziału zostanie m.in. zbadane czy istniejąca infrastruktura jest wystarczająca biorąc pod uwagę prognozy demograficzne na przyszłe lata. Ma odpowiedz na pytanie, w których obszarach powinna zostać rozbudowana i w jakim czasie. 3. Misja i wizja (cel generalny) - opracowanie kompleksowej i efektywnej wizji rozwoju w sferze polityki demograficznej. 4.Cele strategiczne - w tym powiązane z innymi dokumentami strategicznymi na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym5. Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:a) określenie potrzeb inwestycyjnych.b)analiza SWOT.c) system wdrażania i monitorowania.6. Plan Operacyjny dla realizacji Podstrategii - plan będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów w zakresie zdiagnozowanych problemów w obszarze problemów demograficznych. Wskazywał będzie partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania z środków zewnętrznych, a nadto uzasadniał korzyści dla każdej z jednostek oraz całego obszaru funkcjonalnego. Plan operacyjny winien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, w tym dostępnymi danymi i materiałami statystycznymi i demograficznymi o charakterze krajowym i wojewódzkim, a w szczególności z takimi dokumentami jak:a) Rządowy Program na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020, b) Strategia Polityki Społecznej Województwa Śląskiego na lata 2006-2020. Aktualizacja 2015, Katowice 2015, c)Regionalna Strategia Wdrażania Madryckiego Międzynarodowego Planu Działania w kwestii starzenia się społeczeństw z 2002 r.7. Plan operacyjny będzie obejmował każdą gminę z osobna oraz podsumowującą część dla całego obszaru funkcjonalnego. Plan Operacyjny winien zawierać odpowiedzi na pytania jak rozwiązać problemy obszaru funkcjonalnego, w tym: prowadzenie optymalnej w stosunku do istniejących warunków polityki prorodzinnej, promowanie modelu rodzin wielodzietnych, materialne wsparcie i niwelacja obciążeń finansowych dla młodych rodzin, poprawa elastyczności rynku pracy, ograniczanie ujemnego salda migracji oraz kluczowy dostrzegalny obecnie problem: aktywizację oraz rozwiązywanie problemów osób starszych.Poszczególne elementy zdiagnozowanych problemów demograficznych winny być szczegółowo opisane w dziedzinowych podrozdziałach Planu Operacyjnego. Podrozdział związany z kluczowym problemem obszaru funkcjonalnego powinien zawierać następujące elementy:1.Podstawy prawne. Krajowe i wojewódzkie dokumenty na rzecz osób starszych dostępne zwłaszcza na stronach: Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej Departament Polityki Senioralnej (http:senior.gov.pl) oraz na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego (http:www.slaskie.pl)2.Sytuacja osób starszych (w wieku 60+). Rozdział ten będzie dotyczył kwestii problemowych, związanych, np. z dochodami, samotnością, chorobami osób w tej grupie wiekowej. Zostanie opracowany na podstawie dostępnych danych oraz badań ankietowych.3.Zasoby w zakresie opieki, integracji oraz wparcia społecznego osób starszych wraz z opieką całodobową. 4.Działające bądź planowane instytucje oraz placówki gminne i powiatowe na rzecz osób starszych. Zostaną tu omówione ich zadania, pełnione funkcje oraz możliwości dalszego rozwoju. W nawiązaniu do przeprowadzonej analizy zostanie uzasadnione ewentualne faktyczne zapotrzebowanie w gminie,gminach bądź powiecie na powstanie pewnych nowych placówek wraz z opisem ich działania bądź ewentualnego rozszerzenia działalności obecnie istniejących. 5.Organizacje pozarządowe wspierające oraz prowadzące działania na rzecz osób starszych wraz z realizowanymi projektami.6.Działalność klubów seniorów. Rozdział będzie dotyczył ogólnych założeń, celów oraz działania.7.Działalność Uniwersytetu III wieku. Zostaną tu omówione realizowane projekty, plany na przyszłość. 8. Potrzeby w zakresie aktywizacji seniorów-w sferze edukacji- w sferze integracji- w sferze rozwoju zainteresowań.9. Działania i projekty na rzecz osób starszych10. Działania i projekty na rzecz integracji wewnątrz- i międzypokoleniowej. 7. Minimalny zakres:a) lista priorytetowych przedsięwzięć,projektów,inwestycji; b) określenie wstępnych kosztów; c) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); d) harmonogram realizacji przedsięwzięć,projektów,inwestycji; e) opis przedsięwzięć,projektów,inwestycji; f) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania; g) uzasadnienie potrzeby realizacji przedsięwzięć,projektów,inwestycji;h)wykonalnośćprawnaiinstytucjonalnaprzedsięwzięć,projektów,inwestycji; i) zachowanie trwałości przedsięwzięć,projektów,inwestycji; j) przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla przedsięwzięć,projektów.inwestycji.8.Wnioski i rekomendacje.9.Konsultacje społeczne - Raport: wskazanie wyników spotkań konsultacyjnych realizowanych w ramach Części 2. 2.1.3.2 Szczegółowe warunki wykonania badań. - opracowanie narzędzi badawczychOpracowanie obejmuje przygotowanie treści oraz wzorów kwestionariuszy, ankiet dla mieszkańców w podziale na poszczególne grupy wiekowe (dzieci i młodzież, dorośli, osoby starsze).Wybrany w postępowaniu Wykonawca dostarczy kwestionariusze ankiet Zamawiającemu do akceptacji najpóźniej do 15 dnia od dnia podpisania umowy.Zamawiający w terminie 15 dni przekaże Wykonawcy na piśmie ewentualne uwagi do opracowanych kwestionariuszy, które Wykonawca wprowadzi do kwestionariuszy i w terminie 7 dni przedstawi Zamawiającemu ankiety do ponownej akceptacji.Wykonawca rozpocznie badania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego ostatecznej wersji kwestionariuszy ankiet. - metody prowadzenia badań:1. Badanie mieszkańców obszaru funkcjonalnego odbywać się będą dwoma metodami:a) techniką bezpośredniego pogłębionego wywiadu przy użyciu kwestionariusza ankiety. Minimalna próba to 300 osób z wszystkich gmin powiatu (w każdej z gmin zostanie przebadanych co najmniej 50 osób). W grupie I - dzieci i młodzież będzie to 100 osób, w grupie II - dorosłych - 100 osób w grupie III -osoby starsze 100 osób, przy czym co najmniej 50 osób biorących udział np. w zajęciach w ramach Uniwersytetu III wieku.b) za pomocą ankiet on-line udostępnionych na stronie internetowej w okresie 30 dni.2. Badanie wszystkich JST OF polegające na przeprowadzeniu indywidualnego wywiadu pogłębionego z przedstawicielami samorządu terytorialnego mającymi wiedzę i kompetencje do udzielenia odpowiedzi na pytania wywiadu.W badaniach powinny zostać połączone metody ilościowe oraz jakościowe (analiza danych pierwotnych i wtórnych). Konstrukcja pytań powinna zapewniać uzyskanie obiektywnych i wiarygodnych wyników (cechować się przedziałem ufności na poziomi co najmniej 0,95, przy błędzie maksymalnym na poziomi najwyżej 5%).2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.2.2.2 Liczba spotkańWykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu, tj.: 1) Spotkania z partnerami samorządowymi: 6 jednostek samorządowych x 1 spotkanie = 6 spotkań - minimalnie 15 os. na spotkanie. W tym przedstawiciele biur,referatów,wydziałów jednostek organizacyjnych jst. działających w obszarach związanych z poruszanymi kwestiami.2) Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych działających w ramach poruszanych w Strategii obszarów minimalnie 10 os. na 2 spotkania3) Spotkania z mieszkańcami: 2 ogólne spotkania (mieszkańcy Powiatu Mikołowskiego) - minimalnie 15 osób.Do konsultacji społecznych zostaną zaproszeni m.in.: przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne, szkoły wyższe, organizacje pozarządowe, organizacje prowadzące działalność edukacyjną, sportową i kulturalną, kościoły i związki wyznaniowe, przedstawiciele służby zdrowia, instytucje rynku pracy, jednostki naukowe, organizacje turystyczne, jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych, przedsiębiorcy. 2.2.3 Miejsce spotkańWw spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki WykonawcyW ramach Części 2 Wykonawca zapewni:1) przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);2) dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;3) opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;4) przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik , projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;5) materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy metalowe, notatniki w formacie minimum B5, markery);6) materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej na nośnikach USB (min. 125 szt. zgodnych z zapisem ust.2.3 pkt 15 c.) oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań;7) poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata - w ilości dla wszystkich uczestników, dwa rodzaje ciastek kruchych (min. po 4 ciastka na osobę), cukier, mleczko do kawy, woda mineralna w ilości dla wszystkich uczestników spotkania - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;8) opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii. 2.3 Obowiązki Wykonawcy:Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi), a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań , konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.bieżącej współpracy z Zamawiającym na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi. odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego.do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. Dane starsze niż 3 lata mogą być wykorzystane tylko za zgodą Zamawiającego w uzasadnionych przypadkach. stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014.zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym.W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych): Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego; Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych);Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;Podstategia - ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników; Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów;Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborówprzepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;Podstrategia -Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii w następującej formie:a)papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy (w tym tabele, schematy, plany, mapy, kolorowy materiał zdjęciowy itp.) format A4, sztywna okładka: 12 egzemplarzy;b) elektroniczna: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych - USB wraz z prezentacją multimedialną - 12 egzemplarzy. Prezentacja multimedialna opracowanej Strategii powinna zawierać minimalną ilość 20 sztuk slajdów.Opracowane materiały powinny zostać opatrzone oznaczeniami wskazującymi, że dokument powstaje przy współfinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych. Na okładkach opracowań oraz na nośnikach zewnętrznych powinna zostać zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. Wzór okładki powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego.Przekazania nieodpłatnie Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.Uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w posiedzeniach komisji roboczych oraz podczas sesji Rady miejskiej, gminy, powiatu w każdej z 6 jednostek samorządu terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjęciem uchwał.2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2)zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3) zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.30.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 29.02.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
21.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 1100 zł (słownie: tysiącstozłotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 22.10.2015 r. do godz.9 30. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Pozostałe formy wadium należy złożyć , w oryginale, do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 22.10.2015 r. do godz.9:30. W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.; Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1,pełnomocnictw,listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie opisuje tego warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonali (zakończyli) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie: - minimum dwie usługi polegające na opracowaniu dokumentów strategicznych tj. strategii rozwoju lub planu rozwoju lub programu rozwoju lub sektorowego programu rozwoju z czego co najmniej 1 z tych usług polegających na opracowaniu dokumentu strategicznego łącznie spełniała następujące warunki: dotyczyła obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys. i obejmowala minimum jedną jednostkę samorządu terytorialnego* i w ramach usługi przeprowadzono badania lub prognozy statystyczne i demograficzne, o łącznej wartości wykonanych usług minimum 40 000 zł brutto;
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie opisuje tego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDysponuje minimum następującymi osobami: Kierownik Zespołu ( 1 osoba) , który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie: - minimum 2 razy brała udzial w opracowaniu dokumentów dotyczacych problemów demograficznych np. strategie, studia wykonalności, analizy statystyczne i demograficzne, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju dla jednostek sektora finansów publicznych, z czego co najmniej 1 z tych dokumentów dotyczył obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła minimu 50 tys. - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum jeden raz kierowała zespołem opracowujacym dokument dotyczący problemów demograficznych np. strategie , studia wykonalności, analizy przedwrożeniowe, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju dla jednostek sektora finansów publicznych dla obszaru którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys. - Członek zespołu - Ekspert ds. badań i prognoz statystycznych i demograficznych ( 1 osoba) która posiada następujące kwalifikacje i doświadczenie : - posiada wykształcenie wyższe - minimum 2 razy brała udzial w przeprowadzeniu badań lub prognoz statystycznych i demograficznych dla jednostek sektora finansów publicznych, z czego minimum 1 z tych badań lub prognoz dotyczyła obszaru którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys. Członek zespołu - Ekspert ds. konsultacji społecznych ( 1 osoba), który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie: - brała udział w opracowaniu minimum dwóch dokumentów strategicznych np. strategii rozwoju , planu rozwoju, programu rozwoju, sektorowego programu rozwoju, dla jednostek sektora finansów publicznych** i uczestniczyła w procesie konsultacji społecznych poprzez wykonanie minimum nastepujących czynności: przygotowanie planu komunikacji, doborze reprezentatywnej próby odbiorców, opracowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia konsultacji , raportowaniu przebiegu konsultacji społecznych; - brała udział w przeprowadzeniu minimum jeden raz konsultacji społecznych drogą on-line.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie opisuje tego warunku. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. II. Inne warunki udziału w postępowaniu . 1. Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych. 2.Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ ; 2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 4)w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu ,potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w szczególności pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.W celu oceny , czy Wykonawca będzie dysponował zaasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów zobowiązanie lub dokument musi zawierać minimum: - dane pozwalające na identyfikację stron; - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu ; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; - charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - skrócenie terminu realizacji - 10
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 09.08.2013 roku, poz.907 z późniejszymi zmianami) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach: a) konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, b) gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego, c) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę. d) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, e) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług, f) zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności, g) zmiana osób uczestniczących w realizacji przedmiotu Umowy, wskazanych w ofercie Wykonawcy, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod warunkiem, że: - nowe osoby będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż odpowiednie wymagania określone w SIWZ; -zmiana może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego; - Zamawiający udzieli Wykonawcy pisemnej zgody na powyższą zmianę; h) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem § 8 ust. 3 i 4, i) zmiany harmonogramu realizacji przedmiotu umowy na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności, j) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.mikolowski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,Biuro Podawcze, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym; cena 5 PLN plus koszt wysyłki..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
22.10.2015 godzina 09:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,kancelaria - pokój nr 127..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
do 20.11.2015.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014. Zamawiający nie przewiduje zamówień uzupełniających ani przeprowadzenia aukcji elektronicznej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Mikołów: Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizm..
Numer ogłoszenia: 162497 - 2015; data zamieszczenia: 06.11.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 270650 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Mikołowskiego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizm...
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie, przeprowadzenie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025(zwany dalej Podstrategią) w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JSTw ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014.I. 2 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. - Powiat Mikołowski- Gminy Powiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry I. 3 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji) obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego wraz z przygotowaniem Planu Operacyjnego na lata 2016-2025 a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie:2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:2.1.1 Kontekst Stworzeniu Strategii rozwiązywania problemów demograficznych przyświeca cel jak najlepszego dostosowania oferty i istniejącej infrastruktury obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego ( gmin oraz powiatu) do poszczególnych etapów życia człowieka. Dokument ma uwzględniać projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym. Ma przede wszystkim zbadać czy oferta powiatu mikołowskiego oraz wchodzących w jego skład gmin z zakresu oświaty, opieki zdrowotnej, kulturalnej, sportu i rekreacji oraz innych obszarów wskazanych przez Wykonawcę - biorąc pod uwagę wielkość poszczególnych grup oraz prognozy demograficzne w tym zakresie - jest przygotowana w sposób właściwy i czy spełnia oczekiwania mieszkańców. Będzie zawierać diagnozę problemów oraz potrzeb w tym zakresie, z której mają wynikać m.in. misja i wizja Strategii, cele strategiczne i konkretny plan operacyjny. Strategia ma uwzględniać politykę prorodzinną, politykę na rzecz osób starszych i niepełnosprawnych oraz politykę zatrudnieniową. W wielu krajach, szczególnie tych wysoko rozwiniętych jest zauważalne starzenie się społeczeństwa, czemu towarzyszy wydłużenie trwania życia oraz niski przyrost naturalny. Tendencja ta jest zauważalna także w Polsce wraz z niskim przyrostem naturalnym. Mimo zmian demograficznych i wydłużeniu przeciętnego trwania życia starość w naszym społeczeństwie traktowana jest jako wstydliwy problem, a ludzie starsi znajdują się na marginesie życia społecznego. Czują się niejednokrotnie niepotrzebni, zagubieni i osamotnieni. Choć stanowią zróżnicowaną grupę osób o bogatym doświadczeniu i nieraz sporej wiedzy, a ich wkład w życie danej społeczności jest nie do przecenienia, a może być dzięki odpowiedniej ofercie skierowanej do tych osób jeszcze większy. Przygotowywany dokument będzie miał na celu zwłaszcza dogłębne zbadanie problemów osób starszych, ich potrzeb. Będzie wskazywał na możliwości opieki i pomocy dla osób starszych i ich rodzin, ale także będzie wskazywał na możliwości dalszego rozwoju zainteresowań; dalszej edukacji, np. w ramach Uniwersytetu III wieku; wykorzystania potencjału; odpowiedniego zorganizowania ich czasu w ramach oferowanych dodatkowych zajęć. Zostanie tu przeprowadzona diagnoza funkcjonowania i działania istniejących instytucji i placówek zajmujących się problemami osób starszych oraz wskazania ewentualnych potrzeb w zakresie istniejącej infrastruktury. Plan operacyjny powinien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, itp. W skład Planu operacyjnego będzie wchodził podrozdział obejmujący każdą gminę z osobna oraz powiat: ten Podrozdział odpowie na pytanie: jakie są możliwe sposoby rozwiązania problemów demograficznych obszaru funkcjonalnego w tym szczególnie aktywizację oraz rozwiązywanie problemów osób starszych. 2.1.2 Minimalny zakres Podstrategii:Minimalny zakres podstrategii:1.Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego:Zostanie przeprowadzona na podstawie audytu, zostaną tu zidentyfikowane problemy i potrzeby. Analiza zostanie także stworzona w oparciu o zorganizowane spotkania z mieszkańcami, przedsiębiorcami, organizacjami pozarządowymi oraz radnymi gminy , powiatu. Zostanie przeprowadzona ankietyzacja mieszkańców on-line, w formie papierowych ankiet), zostanie przeprowadzona ocena sytuacji w gminach , powiecie oraz ocena potrzeb. Podstrategia powinna posiadać, co najmniej następującą strukturę:1) Spis treści, wykaz skrótów, wstęp, cele programu. 2) Uwarunkowania powstania Strategii (w tym uwarunkowania strategiczne i programowe, podstawy prawne oraz powiązanie i spójność z innymi dokumentami strategicznymi, procedura opracowania).3) Ogólna charakterystyka jednostek samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego - powiatu mikołowskiego oraz gmin wchodzących w skład powiatu w głównych obszarach społeczno-gospodarczo-ekologicznych.4) Występująca struktura ludności na terenie gmin i powiatu uwzględniająca poszczególne etapy, cykle życia człowieka (w tym dzieci, młodzież, osoby dorosłe oraz osoby starsze) wraz z prognozą w tym zakresie. 5) Stan oraz prognoza (co najmniej w latach 2000-2050) przede wszystkim w zakresie: a) ruchów ludności (mobilność, naturalne saldo ludności, saldo migracji), b) urodzeń, c) dzietności, d) przyrostu naturalnego,e) trwania życia, f) zatrudnienia, g) zgonów oraz ich przyczyn 6) Analiza sytuacji, stanu w gminach obszaru funkcjonalnego - Powiatu mikołowskiego oraz gmin wchodzących w skład powiatu w zakresie proponowanej oferty dla poszczególnych grup wiekowych (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz osób starszych) w zakresie infrastruktury (zasobów) w tym zakresie obejmująca następujące obszary:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym zwłaszcza opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych, opieka prenatalna i urodzeniowa)- kultura- sport i rekreacja- zatrudnienie - rynek pracy- system pomocy społecznej.Zostanie tu określone ile osób faktycznie korzysta z istniejącej, dostępnej infrastruktury.7) Proponowana oferta gmin, powiatu obszaru funkcjonalnego - Powiatu mikołowskiego w zakresie proponowanych projektów, działań, tzw.miękkich dla poszczególnych grup wiekowych (ze szczególnym uwzględnieniem dzieci i młodzieży oraz osób starszych) obejmująca następujące obszary:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym zwłaszcza opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych, opieka prenatalna i urodzeniowa)- kultura- sport i rekreacja- zatrudnienie - rynek pracy - systemy pomocy społecznej.Zostanie tu określone ile osób faktycznie korzysta z dostępnej oferty. 8) Ocena oferty skierowanej do poszczególnych grup wiekowych (dzieci i młodzieży wiek 0 - 18, dorośli wiek 19-59 , osoby starsze wiek 60+). Zostanie tu zbadane czy oferta w zakresie dostępnej infrastruktury oraz dostępnych projektów,działań skierowana do mieszkańców została przygotowana na właściwym poziomie i czy spełnia oczekiwania mieszkańców. Rozdział ten zostanie opracowany m.in. na podstawie ankiet skierowanych do mieszkańców zgodnie z punktem 2.1.3.2.2. Identyfikacja problemów. Diagnoza i identyfikacja problemów i potrzeb w zakresie projektów oraz obiektów infrastrukturalnych uwzględniająca prognozy demograficzne, dotycząca przygotowanej oferty w takich obszarach jak:- oświata (m.in. żłobki, przedszkola, szkoły)- opieka zdrowotna (w tym opieka dla ludzi starszych, przewlekle chorych, niepełnosprawnych)- kultura- sport i rekreacja - zatrudnienie - pracy - systemy pomocy społecznej.Zostaną określone potrzeby inwestycyjne, zadaniowe w celu przygotowania właściwej oferty dla mieszkańców w stosunku do zapotrzebowania w zależności od liczby mieszkańców w danym wieku. Zostaną tu w szczególności uwzględnione dzieci i młodzież oraz osoby starsze.W ramach tego rozdziału zostanie m.in. zbadane czy istniejąca infrastruktura jest wystarczająca biorąc pod uwagę prognozy demograficzne na przyszłe lata. Ma odpowiedz na pytanie, w których obszarach powinna zostać rozbudowana i w jakim czasie. 3. Misja i wizja (cel generalny) - opracowanie kompleksowej i efektywnej wizji rozwoju w sferze polityki demograficznej. 4.Cele strategiczne - w tym powiązane z innymi dokumentami strategicznymi na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym5. Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:a) określenie potrzeb inwestycyjnych.b)analiza SWOT.c) system wdrażania i monitorowania.6. Plan Operacyjny dla realizacji Podstrategii - plan będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów w zakresie zdiagnozowanych problemów w obszarze problemów demograficznych. Wskazywał będzie partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania z środków zewnętrznych, a nadto uzasadniał korzyści dla każdej z jednostek oraz całego obszaru funkcjonalnego. Plan operacyjny winien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, w tym dostępnymi danymi i materiałami statystycznymi i demograficznymi o charakterze krajowym i wojewódzkim, a w szczególności z takimi dokumentami jak:a) Rządowy Program na rzecz Aktywności Społecznej Osób Starszych na lata 2014-2020, b) Strategia Polityki Społecznej Województwa Śląskiego na lata 2006-2020. Aktualizacja 2015, Katowice 2015, c)Regionalna Strategia Wdrażania Madryckiego Międzynarodowego Planu Działania w kwestii starzenia się społeczeństw z 2002 r.7. Plan operacyjny będzie obejmował każdą gminę z osobna oraz podsumowującą część dla całego obszaru funkcjonalnego. Plan Operacyjny winien zawierać odpowiedzi na pytania jak rozwiązać problemy obszaru funkcjonalnego, w tym: prowadzenie optymalnej w stosunku do istniejących warunków polityki prorodzinnej, promowanie modelu rodzin wielodzietnych, materialne wsparcie i niwelacja obciążeń finansowych dla młodych rodzin, poprawa elastyczności rynku pracy, ograniczanie ujemnego salda migracji oraz kluczowy dostrzegalny obecnie problem: aktywizację oraz rozwiązywanie problemów osób starszych.Poszczególne elementy zdiagnozowanych problemów demograficznych winny być szczegółowo opisane w dziedzinowych podrozdziałach Planu Operacyjnego. Podrozdział związany z kluczowym problemem obszaru funkcjonalnego powinien zawierać następujące elementy:1.Podstawy prawne. Krajowe i wojewódzkie dokumenty na rzecz osób starszych dostępne zwłaszcza na stronach: Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej, Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej Departament Polityki Senioralnej (http:senior.gov.pl) oraz na stronie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego (http:www.slaskie.pl)2.Sytuacja osób starszych (w wieku 60+). Rozdział ten będzie dotyczył kwestii problemowych, związanych, np. z dochodami, samotnością, chorobami osób w tej grupie wiekowej. Zostanie opracowany na podstawie dostępnych danych oraz badań ankietowych.3.Zasoby w zakresie opieki, integracji oraz wparcia społecznego osób starszych wraz z opieką całodobową. 4.Działające bądź planowane instytucje oraz placówki gminne i powiatowe na rzecz osób starszych. Zostaną tu omówione ich zadania, pełnione funkcje oraz możliwości dalszego rozwoju. W nawiązaniu do przeprowadzonej analizy zostanie uzasadnione ewentualne faktyczne zapotrzebowanie w gminie,gminach bądź powiecie na powstanie pewnych nowych placówek wraz z opisem ich działania bądź ewentualnego rozszerzenia działalności obecnie istniejących. 5.Organizacje pozarządowe wspierające oraz prowadzące działania na rzecz osób starszych wraz z realizowanymi projektami.6.Działalność klubów seniorów. Rozdział będzie dotyczył ogólnych założeń, celów oraz działania.7.Działalność Uniwersytetu III wieku. Zostaną tu omówione realizowane projekty, plany na przyszłość. 8. Potrzeby w zakresie aktywizacji seniorów-w sferze edukacji- w sferze integracji- w sferze rozwoju zainteresowań.9. Działania i projekty na rzecz osób starszych10. Działania i projekty na rzecz integracji wewnątrz- i międzypokoleniowej. 7. Minimalny zakres:a) lista priorytetowych przedsięwzięć,projektów,inwestycji; b) określenie wstępnych kosztów; c) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); d) harmonogram realizacji przedsięwzięć,projektów,inwestycji; e) opis przedsięwzięć,projektów,inwestycji; f) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania; g) uzasadnienie potrzeby realizacji przedsięwzięć,projektów,inwestycji;h)wykonalnośćprawnaiinstytucjonalnaprzedsięwzięć,projektów,inwestycji; i) zachowanie trwałości przedsięwzięć,projektów,inwestycji; j) przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla przedsięwzięć,projektów.inwestycji.8.Wnioski i rekomendacje.9.Konsultacje społeczne - Raport: wskazanie wyników spotkań konsultacyjnych realizowanych w ramach Części 2. 2.1.3.2 Szczegółowe warunki wykonania badań. - opracowanie narzędzi badawczychOpracowanie obejmuje przygotowanie treści oraz wzorów kwestionariuszy, ankiet dla mieszkańców w podziale na poszczególne grupy wiekowe (dzieci i młodzież, dorośli, osoby starsze).Wybrany w postępowaniu Wykonawca dostarczy kwestionariusze ankiet Zamawiającemu do akceptacji najpóźniej do 15 dnia od dnia podpisania umowy.Zamawiający w terminie 15 dni przekaże Wykonawcy na piśmie ewentualne uwagi do opracowanych kwestionariuszy, które Wykonawca wprowadzi do kwestionariuszy i w terminie 7 dni przedstawi Zamawiającemu ankiety do ponownej akceptacji.Wykonawca rozpocznie badania po zaakceptowaniu przez Zamawiającego ostatecznej wersji kwestionariuszy ankiet. - metody prowadzenia badań:1. Badanie mieszkańców obszaru funkcjonalnego odbywać się będą dwoma metodami:a) techniką bezpośredniego pogłębionego wywiadu przy użyciu kwestionariusza ankiety. Minimalna próba to 300 osób z wszystkich gmin powiatu (w każdej z gmin zostanie przebadanych co najmniej 50 osób). W grupie I - dzieci i młodzież będzie to 100 osób, w grupie II - dorosłych - 100 osób w grupie III -osoby starsze 100 osób, przy czym co najmniej 50 osób biorących udział np. w zajęciach w ramach Uniwersytetu III wieku.b) za pomocą ankiet on-line udostępnionych na stronie internetowej w okresie 30 dni.2. Badanie wszystkich JST OF polegające na przeprowadzeniu indywidualnego wywiadu pogłębionego z przedstawicielami samorządu terytorialnego mającymi wiedzę i kompetencje do udzielenia odpowiedzi na pytania wywiadu.W badaniach powinny zostać połączone metody ilościowe oraz jakościowe (analiza danych pierwotnych i wtórnych). Konstrukcja pytań powinna zapewniać uzyskanie obiektywnych i wiarygodnych wyników (cechować się przedziałem ufności na poziomi co najmniej 0,95, przy błędzie maksymalnym na poziomi najwyżej 5%).2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.2.2.2 Liczba spotkańWykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu, tj.: 1) Spotkania z partnerami samorządowymi: 6 jednostek samorządowych x 1 spotkanie = 6 spotkań - minimalnie 15 os. na spotkanie. W tym przedstawiciele biur,referatów,wydziałów jednostek organizacyjnych jst. działających w obszarach związanych z poruszanymi kwestiami.2) Spotkanie z przedstawicielami organizacji pozarządowych działających w ramach poruszanych w Strategii obszarów minimalnie 10 os. na 2 spotkania3) Spotkania z mieszkańcami: 2 ogólne spotkania (mieszkańcy Powiatu Mikołowskiego) - minimalnie 15 osób.Do konsultacji społecznych zostaną zaproszeni m.in.: przedstawiciele jednostek samorządu terytorialnego i ich jednostki organizacyjne, szkoły wyższe, organizacje pozarządowe, organizacje prowadzące działalność edukacyjną, sportową i kulturalną, kościoły i związki wyznaniowe, przedstawiciele służby zdrowia, instytucje rynku pracy, jednostki naukowe, organizacje turystyczne, jednostki zaliczane do sektora finansów publicznych, przedsiębiorcy. 2.2.3 Miejsce spotkańWw spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki WykonawcyW ramach Części 2 Wykonawca zapewni:1) przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);2) dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;3) opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;4) przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik , projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;5) materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy metalowe, notatniki w formacie minimum B5, markery);6) materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej na nośnikach USB (min. 125 szt. zgodnych z zapisem ust.2.3 pkt 15 c.) oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań;7) poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata - w ilości dla wszystkich uczestników, dwa rodzaje ciastek kruchych (min. po 4 ciastka na osobę), cukier, mleczko do kawy, woda mineralna w ilości dla wszystkich uczestników spotkania - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;8) opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii. 2.3 Obowiązki Wykonawcy:Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi), a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań , konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.bieżącej współpracy z Zamawiającym na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi. odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego.do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. Dane starsze niż 3 lata mogą być wykorzystane tylko za zgodą Zamawiającego w uzasadnionych przypadkach. stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014.zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym.W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych): Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego; Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych);Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;Podstategia - ds. lokalnego rynku pracy, wspieranie zatrudnienia i mobilności pracowników; Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów;Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborówprzepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;Podstrategia -Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii w następującej formie:a)papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy (w tym tabele, schematy, plany, mapy, kolorowy materiał zdjęciowy itp.) format A4, sztywna okładka: 12 egzemplarzy;b) elektroniczna: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych - USB wraz z prezentacją multimedialną - 12 egzemplarzy. Prezentacja multimedialna opracowanej Strategii powinna zawierać minimalną ilość 20 sztuk slajdów.Opracowane materiały powinny zostać opatrzone oznaczeniami wskazującymi, że dokument powstaje przy współfinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych. Na okładkach opracowań oraz na nośnikach zewnętrznych powinna zostać zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. Wzór okładki powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego.Przekazania nieodpłatnie Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.Uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w posiedzeniach komisji roboczych oraz podczas sesji Rady miejskiej, gminy, powiatu w każdej z 6 jednostek samorządu terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjęciem uchwał.2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2)zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3) zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.30.00.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
06.11.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- EU - CONSULT Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 80-855 Gdańsk, kraj/woj. pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 43500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
27400,00
Oferta z najniższą ceną:
27400,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
60270,00
Waluta:
PLN .
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 27065020150 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2015-10-12 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 130 dni |
Wadium: | 21 ZŁ |
Szacowana wartość* | 700 PLN - 1 050 PLN |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 90% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.mikolowski.pl |
Informacja dostępna pod: | Starostwo Powiatowe w Mikołowie, ul.Żwirki i Wigury 4a,43-190 Mikołów,wejście B,parter,Biuro Podawcze, osobiście lub za zaliczeniem pocztowym; cena 5 PLN plus koszt wysyłki. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
73110000-6 | Usługi badawcze | |
79300000-7 | Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty samorządów do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i p | EU - CONSULT Sp. z o.o. Gdańsk | 2015-11-06 | 27 400,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2015-11-06 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 731100006 793000007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 27 400,00 zł Minimalna złożona oferta: 27 400,00 zł Ilość złożonych ofert: 2 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 27 400,00 zł Maksymalna złożona oferta: 60 270,00 zł |