Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w tym za potwierdzeniem odbioru, na rzecz Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim
Opis przedmiotu przetargu: 1.Przedmiot umowy stanowią świadczone przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi pocztowe: 1) w obrocie krajowym i zagranicznym, ekonomiczne i priorytetowe w zakresie: a. przesyłek listowych rejestrowanych, b. przesyłek listowych nierejestrowanych, c. paczek pocztowych, 2) w obrocie krajowym w zakresie: a. przesyłek reklamowych, b. paczek pocztowych, ekonomicznych i priorytetowych, c. przesyłek pobraniowych, ekonomicznych i priorytetowych, d. przesyłek pocztowych przyjmowanych na warunkach szczególnych, ekonomicznych i priorytetowych, 3) w zakresie usług komplementarnych do przesyłek rejestrowanych w obrocie krajowym i zagranicznym, 4) w zakresie przesyłek zwracanych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania Odbiorcy.
Konstantynów Łódzki: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w tym za potwierdzeniem odbioru, na rzecz Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim
Numer ogłoszenia: 262883 - 2012; data zamieszczenia: 11.12.2012
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski, ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki, woj. łódzkie, tel. 042 2111173, faks 042 2111168 , strona internetowa www.bip.konstantynow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w tym za potwierdzeniem odbioru, na rzecz Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiot umowy stanowią świadczone przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi pocztowe: 1) w obrocie krajowym i zagranicznym, ekonomiczne i priorytetowe w zakresie: a. przesyłek listowych rejestrowanych, b. przesyłek listowych nierejestrowanych, c. paczek pocztowych, 2) w obrocie krajowym w zakresie: a. przesyłek reklamowych, b. paczek pocztowych, ekonomicznych i priorytetowych, c. przesyłek pobraniowych, ekonomicznych i priorytetowych, d. przesyłek pocztowych przyjmowanych na warunkach szczególnych, ekonomicznych i priorytetowych, 3) w zakresie usług komplementarnych do przesyłek rejestrowanych w obrocie krajowym i zagranicznym, 4) w zakresie przesyłek zwracanych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania Odbiorcy..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuW myśl art. 67 ust. 1 pkt 1 a ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze.Za przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze uważa się głównie zamówienia dla monopolistów naturalnych, ale nie tylko. Muszą być to bowiem przyczyny zobiektywizowane. Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim jest jednostką pomocniczą Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego, który jest organem administracji publicznej. Do zadań Urzędu należy obsługa administracyjna i merytoryczna organu wykonawczego gminy, jakim jest Burmistrz. W ramach realizowanych obowiązków prowadzone są postępowania administracyjne, których przebieg i zasady regulowane są w kodeksie postępowania administracyjnego. Naruszenie procedury administracyjnej skutkuje wadliwością aktu administracyjnego, wydanego w wyniku tego postępowania, co stanowi podstawę do uchylenia tego aktu przez organ administracji wyższego rzędu. Zgodnie z treścią art 39 kpa organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez pracowników lub inne upoważnione organy. W myśl art. 4 ustawy z dnia 05 września 2008 roku o komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej -Poczta Polska- wyłączne prawo używania wyrazu -Poczta- w nazwie spółki przysługuje spółce akcyjnej -Poczta Polska Spółka Akcyjna-. Tym samym we wszystkich przepisach obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, gdziekolwiek ustawodawca posługuje się słowem -poczta- ma na myśli -Pocztę Polską Spółka Akcyjna-. Z uwagi na powyższe skuteczne doręczanie pism w postępowaniu administracyjnym możliwe jest wyłącznie przez Pocztę Polską SA, pracowników organu administracji lub inne uprawnione organy. Doręczanie pism w postępowaniu administracyjnym przez innego operatora pocztowego może zostać skutecznie zakwestionowane przez stronę. Ponadto w takim przypadku nie ma zastosowania domniemania doręczenia przez -awizo-, tj. procedury opisanej w art.44 kpa. Wskazane okoliczności przesądzają, że wyłącznym dostawcą usług pocztowych, który jest w stanie spełnić wymagania określone w kodeksie postępowania administracyjnego jest Poczta Polska S.A. Ponadto Gmina Konstantynów Łódzki, jako osoba prawna jest uczestnikiem wielu postępowań sądowych. Wszystkie obowiązuje w polskim prawie procedury sądowe zawierają przepisy stanowiące, że tylko oddanie pisma w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu art.165 par.2 kpc. W myśl art. 46 ust.2 ustawy prawo pocztowe obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego określonych w ustawie powierzono Poczcie Polskiej S.A. W tym stanie rzeczy, w przypadku usług pocztowych świadczonych na rzecz Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim a dotyczących pism w postępowaniach administracyjnych i sądowych, spełnione są przesłanki art. 67 ust. 1 lit. a ustawy PZP. Dzielenie zamówienia w zależności od rodzaju przesyłki byłoby sprzeczne z zasadami racjonalnego gospodarowania. Jednocześnie istnieją uzasadnione względy organizacyjne o obiektywnym charakterze przesądzające o konieczności realizowania wszystkich usług pocztowych będących przedmiotem zamówienia przez jednego operatora - łatwiejsza i bardziej efektywna współpraca. Z dniem 1 stycznia 2013 r. wchodzi w życie nowa ustawa - Prawo pocztowe, uchwalona przez Sejm w dniu 23 listopada br. Ustawa ta m.in. wyłącza zastrzeżone dotychczasowymi przepisami wyłączne prawo Poczty Polskiej S.A., jako operatora publicznego, do świadczenia określonych powszechnych usług pocztowych, tzw. usług zastrzeżonych Zgodnie z art. 17 nowej ustawy - Prawo pocztowe tylko potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego na moc dokumentu urzędowego. Jednocześnie regulacje prawne w zakresie skutków nadania pisma w placówce pocztowej operatora wyznaczonego przewidziane są w szczególności w: 1) art. 57 § 5 pkt 2 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego (termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego), 2) art. 165 § 2 - Kodeks postępowania cywilnego (oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu), 3) art. 198 b ust. 2 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówień publicznych (złożenie skarg w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z jego wniesieniem). Dlatego też, ze względu na charakter wykonywanych zadań przez Urząd, wszystkie wychodzące z Urzędu przesyłki rejestrowane, muszą być nadawane w placówce operatora wyznaczonego w rozumieniu nowej ustawy - Prawo pocztowe. Na podstawie przepisów przejściowych nowego Prawa pocztowego, tj. art. 178 ust. 1, w okresie 3 lat od dnia wejścia w życie tej ustawy, obowiązki operatora wyznaczonego będzie pełnić Poczta Polska S.A. Zatem w roku 2013 jedynie Poczta Polska S.A. może zapewnić przewidziany prawem skutek potwierdzenia przyjęcia przesyłki oraz przekazu pocztowego (moc dokumentu urzędowego) oraz skutek nadania w placówce pocztowej (moc doręczenia). Zachodzą więc okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych, tj. udzielenie zamówienia na usługi pocztowe w zakresie przesyłek rejestrowanych mogą być świadczone przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Poczta Polska S.A., Al.Włókniarzy 227, 90-900 Łódź, kraj/woj. łódzkie.
Konstantynów Łódzki: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w tym za potwierdzeniem odbioru, na rzecz Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim
Numer ogłoszenia: 273921 - 2012; data zamieszczenia: 31.12.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 262883 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miejski, ul. Zgierska 2, 95-050 Konstantynów Łódzki, woj. łódzkie, tel. 042 2111173, faks 042 2111168.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w tym za potwierdzeniem odbioru, na rzecz Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot umowy stanowią świadczone przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego usługi pocztowe: 1) w obrocie krajowym i zagranicznym, ekonomiczne i priorytetowe w zakresie: a. przesyłek listowych rejestrowanych, b. przesyłek listowych nierejestrowanych, c. przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością d. paczek pocztowych e. paczek pocztowych z zadeklarowaną wartością, 2) w obrocie krajowym w zakresie: a. przesyłek pobraniowych ekonomicznych i prjorytetowych b. paczek pocztowych, ekonomicznych i priorytetowych, c. e-przesyłek, d. przesyłek pocztowych przyjmowanych na warunkach szczególnych, ekonomicznych i priorytetowych, 3) w zakresie usług komplementarnych do przesyłek rejestrowanych w obrocie krajowym i zagranicznym, 4) w zakresie przesyłek zwracanych do nadawcy po wyczerpaniu możliwości ich doręczenia lub wydania Odbiorcy za pośrednictwem urzędu pocztowego w Konstantynowie Łódzkim.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
20.12.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta Polska S.A., {Dane ukryte}, 00-940 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 145000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
145000,00
Oferta z najniższą ceną:
145000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
145000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
W myśl art. 67 ust. 1 pkt 1 a ustawy - Prawo zamówień publicznych, Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli usługi mogą być świadczone tylko przez jednego Wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Za przyczyny techniczne o obiektywnym charakterze uważa się głównie zamówienia dla monopolistów naturalnych, ale nie tylko. Muszą być to bowiem przyczyny zobiektywizowane. Urząd Miejski w Konstantynowie Łódzkim jest jednostką pomocniczą Burmistrza Konstantynowa Łódzkiego, który jest organem administracji publicznej. Do zadań Urzędu należy obsługa administracyjna i merytoryczna organu wykonawczego gminy, jakim jest Burmistrz. W ramach realizowanych obowiązków prowadzone są postępowania administracyjne, których przebieg i zasady regulowane są w kodeksie postępowania administracyjnego. Naruszenie procedury administracyjnej skutkuje wadliwością aktu administracyjnego, wydanego w wyniku tego postępowania, co stanowi podstawę do uchylenia tego aktu przez organ administracji wyższego rzędu. Zgodnie z treścią art 39 kpa organ administracji publicznej doręcza pisma za pokwitowaniem przez pocztę, przez pracowników lub inne upoważnione organy. W myśl art. 4 ustawy z dnia 05 września 2008 roku o komercjalizacji państwowego przedsiębiorstwa użyteczności publicznej -Poczta Polska- wyłączne prawo używania wyrazu -Poczta- w nazwie spółki przysługuje spółce akcyjnej -Poczta Polska Spółka Akcyjna-. Tym samym we wszystkich przepisach obowiązujących na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, gdziekolwiek ustawodawca posługuje się słowem -poczta- ma na myśli -Pocztę Polską Spółka Akcyjna-. Z uwagi na powyższe skuteczne doręczanie pism w postępowaniu administracyjnym możliwe jest wyłącznie przez Pocztę Polską SA, pracowników organu administracji lub inne uprawnione organy. Doręczanie pism w postępowaniu administracyjnym przez innego operatora pocztowego może zostać skutecznie zakwestionowane przez stronę. Ponadto w takim przypadku nie ma zastosowania domniemania doręczenia przez -awizo-, tj. procedury opisanej w art.44 kpa. Wskazane okoliczności przesądzają, że wyłącznym dostawcą usług pocztowych, który jest w stanie spełnić wymagania określone w kodeksie postępowania administracyjnego jest Poczta Polska S.A. Ponadto Gmina Konstantynów Łódzki, jako osoba prawna jest uczestnikiem wielu postępowań sądowych. Wszystkie obowiązuje w polskim prawie procedury sądowe zawierają przepisy stanowiące, że tylko oddanie pisma w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu (art.165 par. 2 kpc). W myśl art. 46 ust. 2 ustawy prawo pocztowe obowiązek wykonywania zadań operatora publicznego określonych w ustawie powierzono Poczcie Polskiej S.A. W tym stanie rzeczy, w przypadku usług pocztowych świadczonych na rzecz Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim a dotyczących pism w postępowaniach administracyjnych i sądowych, spełnione są przesłanki art. 67 ust. 1 lit. a ustawy PZP.W oparciu o dane z minionego roku ponad 85% korespondencji wychodzącej z Urzędu, stanowią przesyłki rejestrowane.Dzielenie zamówienia w zależności od rodzaju przesyłki byłoby sprzeczne z zasadami racjonalnego gospodarowania. Jednocześnie istnieją uzasadnione względy organizacyjne o obiektywnym charakterze przesądzające o konieczności realizowania wszystkich usług pocztowych będących przedmiotem zamówienia przez jednego operatora - łatwiejsza i bardziej efektywna współpraca. Z dniem 1 stycznia 2013 r. wchodzi w życie nowa ustawa - Prawo pocztowe, uchwalona w dniu 23 listopada br. Ustawa ta m.in. wyłącza zastrzeżone dotychczasowymi przepisami wyłączne prawo Poczty Polskiej S.A., jako operatora publicznego, do świadczenia określonych powszechnych usług pocztowych, tzw. usług zastrzeżonych. Zgodnie z art. 17 nowej ustawy - Prawo pocztowe tylko potwierdzenie nadania przesyłki rejestrowanej lub przekazu pocztowego wydane przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego ma moc dokumentu urzędowego. Jednocześnie regulacje prawne w zakresie skutków nadania pisma w placówce pocztowej operatora wyznaczonego przewidziane są w szczególności w: 1) art. 57 § 5 pkt 2 ustawy - Kodeks postępowania administracyjnego (termin uważa się za zachowany, jeżeli przed jego upływem pismo zostało nadane w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego), 2) art. 165 § 2 - Kodeks postępowania cywilnego (oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu), 3) art. 198 b ust. 2 zdanie drugie ustawy - Prawo zamówień publicznych (złożenie skarg w placówce pocztowej operatora wyznaczonego jest równoznaczne z jego wniesieniem). Dlatego też, ze względu na charakter wykonywanych zadań przez Urząd, wszystkie wychodzące z Urzędu przesyłki rejestrowane, muszą być nadawane w placówce operatora wyznaczonego w rozumieniu nowej ustawy - Prawo pocztowe. Na podstawie przepisów przejściowych nowego Prawa pocztowego, tj. art. 178 ust. 1, w okresie 3 lat od dnia wejścia w życie tej ustawy, obowiązki operatora wyznaczonego będzie pełnić Poczta Polska S.A. Zatem w latach 2013 - 2015, jedynie Poczta Polska S.A. może zapewnić przewidziany prawem skutek potwierdzenia przyjęcia przesyłki oraz przekazu pocztowego (moc dokumentu urzędowego) oraz skutek nadania w placówce pocztowej (moc doręczenia). Zachodzą więc okoliczności, o których mowa w art. 67 ust. 1pkt 1 lit. a ustawy - Prawo zamówień publicznych, tj. usługi pocztowe w zakresie przesyłek rejestrowanych mogą być świadczone przez jednego Wykonawcę, posiadajacego status operatora wyznaczonego, z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 26288320120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-12-10 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.konstantynow.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
64110000-0 | Usługi pocztowe |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym, w tym za potwierdzeniem odbioru, na rzecz Urzędu Miejskiego w Konstantynowie Łódzkim | Poczta Polska S.A. Warszawa | 2012-12-31 | 145 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-12-31 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 641100000 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 145 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 145 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 145 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 145 000,00 zł |