Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- w ramach projektu pod nazwąJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast .
Opis przedmiotu przetargu: 1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014. II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie :a)Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 dla poszczególnych gmin i powiatu,b)Program operacyjny składający się z dwóch części ,rozdziałów:I część (rozdział): odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: rewitalizacja obszarów zdegradowanych II część (rozdział): odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: opieka nad zabytkami.II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. Powiat Mikołowski,GminyPowiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry.II. 4 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:KONTEKST:Kształtowanie przestrzeni publicznej jest kwestią niezwykle istotną dla jednostek samorządu terytorialnego, bezpośrednio z niej wypływa jakość życia mieszkańców oraz atrakcyjność gmin dla inwestorów.Powiat mikołowski jest przestrzenią silnie uprzemysłowioną, na której terenie znajduje się wiele obszarów poprzemysłowych. Samorządy wykazują duże nakłady sił i środków na poprawę wizerunku oraz jakości życia mieszkańców. W tym aspekcie samorządy borykają się z wieloma problemami, wśród których na pierwszy plan wybija się kwestia rewitalizacji obszarów zdegradowanych, zarówno poprzemysłowo jak i ekonomicznie oraz społecznie. Należy zwrócić przy tym uwagę, iż w celu zachowania tradycji kulturowych, szczególnie ważna staje się opieka nad dziedzictwem kulturowym i zabytkowym regionu, tak aby prace rewitalizacyjne nie wniosły uszczerbku dla obiektów zabytkowych gmin. Biorąc pod uwagę powyższe, konieczna jest diagnoza problemów dotyczących kształtowania przestrzeni na terenie gmin powiatu mikołowskiego oraz przyjęcie wspólnych celów, działań i rozwiązań, które byłyby spójne dla całego obszaru funkcjonalnego. Minimalny zakres podstrategii:Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego:Należy dokonać oceny stanu faktycznego w obszarze przestrzeni publicznej oddzielnie dla każdej jst z uwzględnieniem zwłaszcza następujących obszarów przyszłej interwencji:Obszary zdegradowane wymagające rewitalizacji,Przestrzeni publiczne służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych,Ochrona i opieka nad substancją zabytkową w gminach. Podstrategia powinna posiadać następująca strukturę:Spis treści, wykaz skrótów, wstęp, cele programu, Ogólna charakterystyka każdej jst. Ocena stanu przestrzeni publicznej:a)aktualną ocenę stanu przestrzeni publicznej dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem przede wszystkim: obszarów typu brownfield oraz greenfield, terenów zdegradowanych, obszarów zamieszkiwanych przez mieszkańców zagrożonych wykluczeniem społecznym, substancji zabytkowej jst.b)Wyznaczenie celów rozwoju przestrzeni publicznej c)Określenie priorytetów w rozwoju przestrzeni publicznej dla punktu b),d)sporządzenie harmonogramu realizacji programu w latach 2016-2025 zawierającego nazwy przedsięwzięć, terminy realizacji, wysokość nakładów, źródła finansowania oraz jednostki odpowiedzialne za ich wykonanie.e)opracowanie zarządzania programem, w tym: zarządzanie przestrzenią, struktura zarządzania programem, monitoring wdrażania programu, wskaźniki wdrażania programu, harmonogram procesu wdrażania programu.f) określenie aspektów finansowych realizacji programu: potrzeby finansowe na realizację programu, analiza źródeł finansowania przedsięwzięć z zakresu przestrzeni publicznej,System instytucji zaangażowanych w realizację podstrategii kształtowania przestrzeni publicznej.Procedury monitoringu, przeglądu stopnia realizacji podstrategii kształtowania przestrzeni publicznej oraz jej aktualizacji ,Spis tabel, map, załączników.Podstrategię należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, programami, wytycznymi, w szczególności:Ustawa z 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2014 poz. 1446 - tekst jednolity) Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2015 poz. 199 - tekst jednolity) Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. 2013 poz. 1409 - tekst jednolity)Projekt ustawy o rewitalizacji z 23 lipca 2015 r., z zastrzeżeniem konieczności dostosowania Strategii do najnowszej obowiązującej wersji ustawy,Wytyczne Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020. Identyfikacja problemów - w tym analiza możliwości inwestycyjnych w zakresie szeroko rozumianej przestrzeni publicznej,Misja i wizja (cel generalny) - opracowanie kompleksowej strategii kształtowania przestrzeni publicznej w gminach i powiecie mikołowskim, ze wskazaniem listy obszarów wymagających wdrożenia szczególnej opieki lub nowych rozwiązań,Cele strategiczne - w tym powiązane na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym,Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:- określenie potrzeb inwestycyjnych,- analiza SWOT,- system wdrażania i monitorowania.Plan Operacyjny dla realizacji Podstrategii - plan będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów w zakresie rewitalizacji obszarów zdegradowanych oraz ochrony i opieki nad zabytkami. Wskazywał będzie partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania z środków zewnętrznych, a nadto uzasadniał korzyści dla każdej z jednostek oraz całego obszaru funkcjonalnego. Plan operacyjny winien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, itp. Plan operacyjny będzie składał się z dwóch rozdziałów i będzie obejmował każdą gminę z osobna: - I część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: rewitalizację obszarów zdegradowanych II część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: opieka nad zabytkami.I rozdział powinien zawierać następujące elementy: Przeprowadzenie diagnozy dla każdej jednostki samorządu terytorialnego z osobna z uwzględnieniem wytycznych dla rewitalizacji, wg propozycji:a) kontekst strategiczny - LPR jako element polityki strategicznej powiatu oraz gmin wchodzących w skład powiatu, analiza przyczyn degradacji i charakterystyka sytuacji na obszarze objętym LPR-em (w tym także nawiązania do szerszej struktury i procesów rozwojowych powiatu i poszczególnych miast). Analiza (opis stanu) powinna być prowadzona w dwóch podsystemach miejskich:a) podsystemie urbanistycznym (budowle i budynki w tym mieszkalne i ich stan, infrastruktura techniczna, zagospodarowanie przestrzenne, uwarunkowania środowiskowe, funkcje, zagadnienia własnościowe i in.),b) podsystemie społeczno-ekonomicznym (zagadnienia społeczne i gospodarcze).Podsumowaniem diagnozy powinien być opis najważniejszych wyzwań, problemów i potencjałów obszaru objętego LPR.Delimitacja obszarów zdegradowanych w poszczególnych gminach, przeznaczonych do rewitalizacji (w tym opracowanie graficzne).Wyznaczenie celów rewitalizacji dla poszczególnych obszarów zdegradowanych.Opracowanie LPR-u jako dokumentu operacyjnego, bezpośrednio nawiązującego do zapisów Strategii Rozwoju poszczególnych gmin oraz Diagnozy i analizy społecznej problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego.Analiza przyczyn degradacji i charakterystyka zjawisk kryzysowych.Identyfikacja partnerów i interesariuszy (rozpoczęcie procesu konsultacji i budowypartnerstw).Doprecyzowanie celów szczegółowych i priorytetów rewitalizacji (w nawiązaniu do celówrewitalizacji ze strategii rozwoju miasta).Kompletowanie, weryfikacja pomysłów i propozycji projektów do realizacji.Ułożenie listy projektów (priorytetyzacja i powiązanie projektów w wspólny, zintegrowany wewnętrznie program rewitalizacji), a także listy projektów rezerwowych. Środki realizacji celów rewitalizacji, opracowanie planu rzeczowo - finansowego zadania dla obszarów rewitalizowanych, w podziale na lata i zakres przedmiotowy oraz wysokość i źródła finansowania. Zasadniczą częścią opracowania powinny być tabele szczegółowo opisujące planowane projekty, czas ich realizacji i poszczególne etapy, oczekiwane rezultaty (wskaźniki produktu, rezultatu i oddziaływania), niezbędne nakłady wraz z informacją o zakładanych źródłach finansowania, lista podmiotów uczestniczących w realizacji zadania. Tabela winna być przygotowana w taki sposób, aby łatwo można było wprowadzać zmiany w jej treści. Ostatnią częścią tej jednostki LPR powinno być przedstawienie powiązań miedzy poszczególnymi projektami.Wypracowanie systemu zarządzania procesem rewitalizacji oraz systemu monitorowania i ewaluacji postępów prac.Instrumenty wdrażania programu i komunikacji społecznej obejmujące formę zarządzania realizacją LPR-u, system informacji i promocji, system budowania i wspierania partnerstw, system monitorowania procesu rewitalizacji. Opracowanie wzoru karty projektu LPR.Wnioski i rekomendacje.Rozdział I Planu operacyjnego powinien zostać opracowany dla każdej z jst z osobna, przy czym należy wziąć pod uwagę istniejący Lokalny program rewitalizacji dla Miasta Orzesze na lata 2014-2022, wymagający dostosowania do aktualnych aktów prawnych. II rozdział powinien zawierać następującą strukturę: 1)Dokonanie gminnej ewidencji zabytków dla gmin: Mikołów i Ornontowice;2) Zebranie i analiza istniejących materiałów o charakterze strategicznym i planistycznym opracowywanych na poziomie województwa i gmin powiatu mikołowskiego, z jednoczesnym rozpoznaniem zasobu dziedzictwa kulturowego gminy na podstawie utworzonej gminnej ewidencji zabytków (patrz pkt. 1) oraz istniejącej gminnej ewidencji zabytków (w gminach: Łaziska Górne, Orzesze, Wyry), badań terenowych (rozpoznanie stanu zachowania zabytków) oraz dokumentacji i literatury przedmiotu;3) Analiza stanu dziedzictwa kulturowego gmin przeprowadzona na podstawie zebranych informacji w trakcie fazy poznawczej wraz z określeniem potencjalnych szans i zagrożeń dla zachowania i ochrony tego dziedzictwa w aspekcie rozwoju społeczno-gospodarczego gmin;4) Określenie priorytetów, kierunków działań i zadań wraz z instrumentarium, w tym finansowania oraz kryteriami oceny realizacji gminnego programu;5) Opracowanie dokumentu dla każdej z jednostek samorządu terytorialnego z osobna z uwzględnieniem w szczególności:a) Uwarunkowania prawne ochrony i opieki nad zabytkami w Polsce,b)Strategiczne cele polityki państwa w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,c) Relacje gminnego programu opieki nad zabytkami z dokumentami wykonanymi na poziomie województwa i powiatud) Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne ochrony dziedzictwa kulturowegoe) Charakterystyka zasobów i analiza stanu dziedzictwa i krajobrazu kulturowego gmin (w tym zarys historii, krajobraz kulturowy, zabytki ruchome i nieruchome, zabytki archeologiczne, Zabytki objęte prawnymi formami ochrony, Zabytki w gminnej ewidencji zabytków, Zabytki o najwyższym znaczeniu dla gminy)f) Ocena stanu dziedzictwa kulturowego gminy. Analiza szans i zagrożeńg) Priorytety i kierunki działań programu opiekih) Instrumentarium realizacji programu opieki nad zabytkamii) Źródła finansowania programu opieki nad zabytkamij) Realizacja i finansowanie przez gminę zadań z zakresu ochrony zabytków.6) Przeprowadzenie konsultacji z Wojewódzkim Konserwatorem zabytków.7. Minimalny zakres:a) lista priorytetowych przedsięwzięć/inwestycji; b) określenie wstępnych kosztów; c) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); d) harmonogram realizacji inwestycji; e) opis inwestycji; f) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania; g) uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji; h) wykonalność prawna i instytucjonalna inwestycji; i) zachowanie trwałości inwestycji; j) przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla inwestycji;k) określenie ryzyka. 8. Konsultacje społeczne - Raport: wskazanie wyników spotkań konsultacyjnych realizowanych w ramach Części 2. 2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.2.2.2 Liczba spotkańWykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu, tj.: Spotkania z partnerami samorządowymi, pracodawcami oraz mieszkańcami : 5 x 2 spotkania (po 2 spotkania w każdej jst) - min. 10 os. na spotkanie. 2.2.3 Miejsce spotkańWw spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki Wykonawcy:W ramach Części 2 Wykonawca zapewni:przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997
Mikołów: Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- w ramach projektu pod nazwąJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast .
Numer ogłoszenia: 256850 - 2015; data zamieszczenia: 30.09.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Mikołowskiego , ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.bip.mikolowski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- w ramach projektu pod nazwąJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast ..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014. II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie :a)Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 dla poszczególnych gmin i powiatu,b)Program operacyjny składający się z dwóch części ,rozdziałów:I część (rozdział): odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: rewitalizacja obszarów zdegradowanych II część (rozdział): odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: opieka nad zabytkami.II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. Powiat Mikołowski,GminyPowiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry.II. 4 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:KONTEKST:Kształtowanie przestrzeni publicznej jest kwestią niezwykle istotną dla jednostek samorządu terytorialnego, bezpośrednio z niej wypływa jakość życia mieszkańców oraz atrakcyjność gmin dla inwestorów.Powiat mikołowski jest przestrzenią silnie uprzemysłowioną, na której terenie znajduje się wiele obszarów poprzemysłowych. Samorządy wykazują duże nakłady sił i środków na poprawę wizerunku oraz jakości życia mieszkańców. W tym aspekcie samorządy borykają się z wieloma problemami, wśród których na pierwszy plan wybija się kwestia rewitalizacji obszarów zdegradowanych, zarówno poprzemysłowo jak i ekonomicznie oraz społecznie. Należy zwrócić przy tym uwagę, iż w celu zachowania tradycji kulturowych, szczególnie ważna staje się opieka nad dziedzictwem kulturowym i zabytkowym regionu, tak aby prace rewitalizacyjne nie wniosły uszczerbku dla obiektów zabytkowych gmin. Biorąc pod uwagę powyższe, konieczna jest diagnoza problemów dotyczących kształtowania przestrzeni na terenie gmin powiatu mikołowskiego oraz przyjęcie wspólnych celów, działań i rozwiązań, które byłyby spójne dla całego obszaru funkcjonalnego. Minimalny zakres podstrategii:Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego:Należy dokonać oceny stanu faktycznego w obszarze przestrzeni publicznej oddzielnie dla każdej jst z uwzględnieniem zwłaszcza następujących obszarów przyszłej interwencji:Obszary zdegradowane wymagające rewitalizacji,Przestrzeni publiczne służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych,Ochrona i opieka nad substancją zabytkową w gminach. Podstrategia powinna posiadać następująca strukturę:Spis treści, wykaz skrótów, wstęp, cele programu, Ogólna charakterystyka każdej jst. Ocena stanu przestrzeni publicznej:a)aktualną ocenę stanu przestrzeni publicznej dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem przede wszystkim: obszarów typu brownfield oraz greenfield, terenów zdegradowanych, obszarów zamieszkiwanych przez mieszkańców zagrożonych wykluczeniem społecznym, substancji zabytkowej jst.b)Wyznaczenie celów rozwoju przestrzeni publicznej c)Określenie priorytetów w rozwoju przestrzeni publicznej dla punktu b),d)sporządzenie harmonogramu realizacji programu w latach 2016-2025 zawierającego nazwy przedsięwzięć, terminy realizacji, wysokość nakładów, źródła finansowania oraz jednostki odpowiedzialne za ich wykonanie.e)opracowanie zarządzania programem, w tym: zarządzanie przestrzenią, struktura zarządzania programem, monitoring wdrażania programu, wskaźniki wdrażania programu, harmonogram procesu wdrażania programu.f) określenie aspektów finansowych realizacji programu: potrzeby finansowe na realizację programu, analiza źródeł finansowania przedsięwzięć z zakresu przestrzeni publicznej,System instytucji zaangażowanych w realizację podstrategii kształtowania przestrzeni publicznej.Procedury monitoringu, przeglądu stopnia realizacji podstrategii kształtowania przestrzeni publicznej oraz jej aktualizacji ,Spis tabel, map, załączników.Podstrategię należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, programami, wytycznymi, w szczególności:Ustawa z 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2014 poz. 1446 - tekst jednolity) Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2015 poz. 199 - tekst jednolity) Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. 2013 poz. 1409 - tekst jednolity)Projekt ustawy o rewitalizacji z 23 lipca 2015 r., z zastrzeżeniem konieczności dostosowania Strategii do najnowszej obowiązującej wersji ustawy,Wytyczne Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020. Identyfikacja problemów - w tym analiza możliwości inwestycyjnych w zakresie szeroko rozumianej przestrzeni publicznej,Misja i wizja (cel generalny) - opracowanie kompleksowej strategii kształtowania przestrzeni publicznej w gminach i powiecie mikołowskim, ze wskazaniem listy obszarów wymagających wdrożenia szczególnej opieki lub nowych rozwiązań,Cele strategiczne - w tym powiązane na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym,Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:- określenie potrzeb inwestycyjnych,- analiza SWOT,- system wdrażania i monitorowania.Plan Operacyjny dla realizacji Podstrategii - plan będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów w zakresie rewitalizacji obszarów zdegradowanych oraz ochrony i opieki nad zabytkami. Wskazywał będzie partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania z środków zewnętrznych, a nadto uzasadniał korzyści dla każdej z jednostek oraz całego obszaru funkcjonalnego. Plan operacyjny winien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, itp. Plan operacyjny będzie składał się z dwóch rozdziałów i będzie obejmował każdą gminę z osobna: - I część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: rewitalizację obszarów zdegradowanych II część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: opieka nad zabytkami.I rozdział powinien zawierać następujące elementy: Przeprowadzenie diagnozy dla każdej jednostki samorządu terytorialnego z osobna z uwzględnieniem wytycznych dla rewitalizacji, wg propozycji:a) kontekst strategiczny - LPR jako element polityki strategicznej powiatu oraz gmin wchodzących w skład powiatu, analiza przyczyn degradacji i charakterystyka sytuacji na obszarze objętym LPR-em (w tym także nawiązania do szerszej struktury i procesów rozwojowych powiatu i poszczególnych miast). Analiza (opis stanu) powinna być prowadzona w dwóch podsystemach miejskich:a) podsystemie urbanistycznym (budowle i budynki w tym mieszkalne i ich stan, infrastruktura techniczna, zagospodarowanie przestrzenne, uwarunkowania środowiskowe, funkcje, zagadnienia własnościowe i in.),b) podsystemie społeczno-ekonomicznym (zagadnienia społeczne i gospodarcze).Podsumowaniem diagnozy powinien być opis najważniejszych wyzwań, problemów i potencjałów obszaru objętego LPR.Delimitacja obszarów zdegradowanych w poszczególnych gminach, przeznaczonych do rewitalizacji (w tym opracowanie graficzne).Wyznaczenie celów rewitalizacji dla poszczególnych obszarów zdegradowanych.Opracowanie LPR-u jako dokumentu operacyjnego, bezpośrednio nawiązującego do zapisów Strategii Rozwoju poszczególnych gmin oraz Diagnozy i analizy społecznej problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego.Analiza przyczyn degradacji i charakterystyka zjawisk kryzysowych.Identyfikacja partnerów i interesariuszy (rozpoczęcie procesu konsultacji i budowypartnerstw).Doprecyzowanie celów szczegółowych i priorytetów rewitalizacji (w nawiązaniu do celówrewitalizacji ze strategii rozwoju miasta).Kompletowanie, weryfikacja pomysłów i propozycji projektów do realizacji.Ułożenie listy projektów (priorytetyzacja i powiązanie projektów w wspólny, zintegrowany wewnętrznie program rewitalizacji), a także listy projektów rezerwowych. Środki realizacji celów rewitalizacji, opracowanie planu rzeczowo - finansowego zadania dla obszarów rewitalizowanych, w podziale na lata i zakres przedmiotowy oraz wysokość i źródła finansowania. Zasadniczą częścią opracowania powinny być tabele szczegółowo opisujące planowane projekty, czas ich realizacji i poszczególne etapy, oczekiwane rezultaty (wskaźniki produktu, rezultatu i oddziaływania), niezbędne nakłady wraz z informacją o zakładanych źródłach finansowania, lista podmiotów uczestniczących w realizacji zadania. Tabela winna być przygotowana w taki sposób, aby łatwo można było wprowadzać zmiany w jej treści. Ostatnią częścią tej jednostki LPR powinno być przedstawienie powiązań miedzy poszczególnymi projektami.Wypracowanie systemu zarządzania procesem rewitalizacji oraz systemu monitorowania i ewaluacji postępów prac.Instrumenty wdrażania programu i komunikacji społecznej obejmujące formę zarządzania realizacją LPR-u, system informacji i promocji, system budowania i wspierania partnerstw, system monitorowania procesu rewitalizacji. Opracowanie wzoru karty projektu LPR.Wnioski i rekomendacje.Rozdział I Planu operacyjnego powinien zostać opracowany dla każdej z jst z osobna, przy czym należy wziąć pod uwagę istniejący Lokalny program rewitalizacji dla Miasta Orzesze na lata 2014-2022, wymagający dostosowania do aktualnych aktów prawnych. II rozdział powinien zawierać następującą strukturę: 1)Dokonanie gminnej ewidencji zabytków dla gmin: Mikołów i Ornontowice;2) Zebranie i analiza istniejących materiałów o charakterze strategicznym i planistycznym opracowywanych na poziomie województwa i gmin powiatu mikołowskiego, z jednoczesnym rozpoznaniem zasobu dziedzictwa kulturowego gminy na podstawie utworzonej gminnej ewidencji zabytków (patrz pkt. 1) oraz istniejącej gminnej ewidencji zabytków (w gminach: Łaziska Górne, Orzesze, Wyry), badań terenowych (rozpoznanie stanu zachowania zabytków) oraz dokumentacji i literatury przedmiotu;3) Analiza stanu dziedzictwa kulturowego gmin przeprowadzona na podstawie zebranych informacji w trakcie fazy poznawczej wraz z określeniem potencjalnych szans i zagrożeń dla zachowania i ochrony tego dziedzictwa w aspekcie rozwoju społeczno-gospodarczego gmin;4) Określenie priorytetów, kierunków działań i zadań wraz z instrumentarium, w tym finansowania oraz kryteriami oceny realizacji gminnego programu;5) Opracowanie dokumentu dla każdej z jednostek samorządu terytorialnego z osobna z uwzględnieniem w szczególności:a) Uwarunkowania prawne ochrony i opieki nad zabytkami w Polsce,b)Strategiczne cele polityki państwa w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,c) Relacje gminnego programu opieki nad zabytkami z dokumentami wykonanymi na poziomie województwa i powiatud) Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne ochrony dziedzictwa kulturowegoe) Charakterystyka zasobów i analiza stanu dziedzictwa i krajobrazu kulturowego gmin (w tym zarys historii, krajobraz kulturowy, zabytki ruchome i nieruchome, zabytki archeologiczne, Zabytki objęte prawnymi formami ochrony, Zabytki w gminnej ewidencji zabytków, Zabytki o najwyższym znaczeniu dla gminy)f) Ocena stanu dziedzictwa kulturowego gminy. Analiza szans i zagrożeńg) Priorytety i kierunki działań programu opiekih) Instrumentarium realizacji programu opieki nad zabytkamii) Źródła finansowania programu opieki nad zabytkamij) Realizacja i finansowanie przez gminę zadań z zakresu ochrony zabytków.6) Przeprowadzenie konsultacji z Wojewódzkim Konserwatorem zabytków.7. Minimalny zakres:a) lista priorytetowych przedsięwzięć/inwestycji; b) określenie wstępnych kosztów; c) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); d) harmonogram realizacji inwestycji; e) opis inwestycji; f) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania; g) uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji; h) wykonalność prawna i instytucjonalna inwestycji; i) zachowanie trwałości inwestycji; j) przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla inwestycji;k) określenie ryzyka. 8. Konsultacje społeczne - Raport: wskazanie wyników spotkań konsultacyjnych realizowanych w ramach Części 2. 2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.2.2.2 Liczba spotkańWykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu, tj.: Spotkania z partnerami samorządowymi, pracodawcami oraz mieszkańcami : 5 x 2 spotkania (po 2 spotkania w każdej jst) - min. 10 os. na spotkanie. 2.2.3 Miejsce spotkańWw spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki Wykonawcy:W ramach Części 2 Wykonawca zapewni:przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy, notatniki w formacie minimum B5, markery);materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań);poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii.2.3 Obowiązki Wykonawcy:Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi) oraz zwłaszcza Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020, Ministra Infrastruktury i Rozwoju, a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań , konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.bieżącej współpracy z Zamawiających na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi, odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego.do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014. zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym. W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych):a) Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego; b) Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;c) Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;d) Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;e) Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji);f) Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów;g) Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;h) Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;i) Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;j) Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. 15. Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii w następującej formie:- papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy, format A4, sztywna okładka: 12 egzemplarzy; elektroniczna: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych wraz z prezentacją multimedialną12 egzemplarzy. Opracowane materiały powinny zostać opatrzone oznaczeniami wskazującymi, że dokument powstaje przy współfinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych. Na okładkach opracowań oraz na nośnikach zewnętrznych powinna zostać zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. Wzór okładki powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego.16. Przekazania Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.17. Uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w posiedzeniach komisji roboczych oraz podczas sesji Rady miejskiej, gminy, powiatu w każdej z 6 jednostek samorządu terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjęciem uchwał.18. Dokonywanie na wniosek Zamawiającego bezpłatnej aktualizacji dokumentacji przez okres minimum 12 miesięcy, licząc od daty przyjęcia dokumentu protokołem odbioru. 2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2) zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3)zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu..
II.1.5)
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.30.00.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 150.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
21.Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 2000 zł (słownie: dwatysiącezłotych). Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 109, poz. 1158 z późn. zm.). Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy w ING Bank Śląski, na rachunek: nr 03 1050 1214 1000 0022 9075 1375 Wadium musi być wniesione najpóźniej do dnia 09.10.2015 r. do godz.9 30. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu Zamawiający uważa wadium, które w oznaczonym terminie znajdzie się, tj. zostanie zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Pozostałe formy wadium należy złożyć , w oryginale, do depozytu w kasie Starostwa Powiatowego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, pok. 146, najpóźniej do dnia 09.10.2015 r. do godz.9:30. W przypadku uchybienia ww. terminom, miejscom, treści lub formie wniesienia wadium, Zamawiający uzna, że wadium nie zostało skutecznie wniesione. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz w dokumencie wadialnym musi znaleźć się zapis, iż jest ono nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze żądanie Zamawiającego. W gwarancji nie mogą być zawarte jakiekolwiek warunki ograniczające zakres odpowiedzialności gwarancyjnej. Dokument wadialny musi obejmować wszystkie przypadki opisane w art.46 ust.4a i ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych. Zgodnie z art. 46 ust 1 ustawy Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust.4a art.46 ustawy. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. Zgodnie z art. 46 ust. 2 ustawy Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1, jeżeli w wyniku ostatecznego rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez zamawiającego. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 2) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 3) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 4) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.; Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1,pełnomocnictw,listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art.24 ust.2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej,lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt 3,co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie opisuje tego warunku.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonali (zakończyli) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenie działalności jest krótszy - w tym okresie: - minimum dwie usługi polegające na opracowaniu planu rozwoju lub strategii rozwoju lub programu rozwoju lub studium rozwoju lub sektorowego programu rozwoju z czego co najmniej 1 z tych usług polegających na opracowaniu planu rozwoju lub strategii rozwoju lub programu rozwoju lub studium rozwoju lub sektorowego programu rozwoju łącznie spełniała następujące warunki: - dotyczyła obszaru, którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys. i - obejmowała minimum 2 jednostki samorządu terytorialnego* i - w ramach opracowania wykonano inwentaryzację zabytków w terenie o łącznej wartości wykonanych usług minimum 60 000 zł brutto.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie opisuje tego warunku.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuDysponuje minimum następującymi osobami: Członek zespołu - Kierownik Zespołu ( 1 osoba) , który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie: - minium dwa razy brała udział w opracowaniu minimum dwa razy brała udział w opracowaniu dokumentów strategicznych dla jednostek sektora finansów publicznych** np. strategie rozwoju, studia wykonalności, analizy przedwrożeniowe, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju, - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert minimum 1 raz kierowała zespołem opracowującym dokument strategiczny dla jednostek sektora finansów publicznych**np. strategie rozwoju, studia wykonalności, analizy przedwrożeniowe, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju o tematyce związanej z rewitalizacją obszarów zdegradowanych lub ochroną zabytków , który dotyczył obszaru którego liczba mieszkańców wynosiła minium 50 tysięcy. Członek zespołu - Ekspert ds. konsultacji społecznych ( 1 osoba), który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie: - brała udział w opracowaniu minimum dwóch dokumentów strategicznych np. strategii rozwoju , studia wykonalności, analizy przedwrożeniowe, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju dla jednostek sektora finansów publicznych** i uczestniczyła w procesie konsultacji społecznych poprzez wykonanie minimum nastepujących czynności: przygotowanie planu komunikacji, doborze reprezentatywnej próby odbiorców, opracowywaniu dokumentacji niezbędnej do przeprowadzenia konsultacji , raportowaniu przebiegu konsultacji społecznych; - brała udział w przeprowadzeniu minimum jeden raz konsultacji społecznych drogą on-line. Członek zespołu - Ekspert ds. ochrony zabytków ( 1 osoba), który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie: - posiada ukończone studia wyższe na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki lub w specjalności w zakresie konserwacji zabytków lub na kierunku architektura, - minimum 2 razy brała udział w opracowywaniu dokumentów związanych z inwentaryzacją zabytków ruchomych i nieruchomych, np. Gminna Ewidencja Zabytków, Gminny Program Opieki nad Zabytkami. Członek zespołu - Ekspert ds. rewitalizacji ( 1 osoba), który posiada łącznie następujące kwalifikacje i doświadczenie: - posiada wykształcenie wyższe; - minimum dwa razy dwa razy brała udział w opracowaniu dokumentów strategicznych dla jednostek sektora finansów publicznych** np. strategie rozwoju, studia wykonalności, analizy przedwrożeniowe, plany rozwoju, programy rozwoju, sektorowe programy rozwoju, w tym minimum jeden raz z opracowaniu dokumentu strategicznego o tematyce związanej z problematyką rewitalizacji obszarów zdegradowanych,który dotyczył obszaru którego liczba mieszkańców wynosiła minimum 50 tys.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie opisuje tego warunku. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. II. Inne warunki udziału w postępowaniu . 1. Brak podstaw do wykluczenia wykonawcy z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art.24 ust.1 ustawy Prawo Zamówien Publicznych. 2.Brak podstaw do wykluczenia wykonawców na podstawie art.24 ust.2 pkt.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych tj., którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba, że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Ocena spełniania poszczególnych warunków przez Wykonawców zostanie dokonana na podstawie złożonej oferty oraz złożonych przez wykonawców oświadczeń i dokumentów, wymaganych przez Zamawiającego w SIWZ i zostanie przeprowadzona zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1). wypełniony i podpisany formularz ofertowy stanowiący zał. nr 1 do SIWZ ; 2) Jeżeli oferta podpisana jest przez osobę inną niż upoważniona do reprezentowania wykonawcy do oferty należy załączyć pełnomocnictwo (upoważnienie)w formie oryginału podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania wykonawcy lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 3) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzialenia zamówienia pełnomocnictwo/upoważnieniem dla pełnomocnika wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.Pełnomocnictwo musi być w formie oryginału lub w formie kopii poświadczonej notarialnie. 4) w przypadku gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu ,potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia w szczególności pisemnego zobowiązania tych podmiotów ( np. pisemne oświadczenie podmiotu trzeciego, umowa przedwstępna, umowa generalna o współpracy ) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.W celu oceny , czy Wykonawca będzie dysponował zaasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów zobowiązanie lub dokument musi zawierać minimum: - dane pozwalające na identyfikację stron; - zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu ; - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia - zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; - charakter stosunku jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem;
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 80
- 2 - wydłużenie okresu aktualizacji - 20
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.W związku z art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień (tekst jednolity: Dz. U. z dnia 09.08.2013 roku, poz.907 z późniejszymi zmianami) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany istotnych postanowień Umowy w stosunku do treści Oferty, w następujących okolicznościach: a) konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, b) gdy zmiana postanowień umownych jest korzystna dla Zamawiającego, c) w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na usługę. d) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Siła wyższa oznacza wydarzenie zewnętrzne, nieprzewidywalne i poza kontrolą stron niniejszej umowy, którego skutkom nie można zapobiec, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu, e) w przypadku zmiany stanu prawnego, który będzie wnosił nowe wymagania co do sposobu realizacji jakiegokolwiek elementu usług, f) zmiany w kolejności i terminach wykonania przedmiotu zamówienia, na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności, g) zmiana osób odpowiedzialnych za wykonanie przedmiotu umowy ze strony Wykonawcy i Zamawiającego, która może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego, h) zmiana osób uczestniczących w realizacji przedmiotu Umowy, wskazanych w ofercie Wykonawcy,, a w szczególności dodanie nowych osób lub zamiana na inne osoby pod warunkiem, że: - nowe osoby będą posiadały kwalifikacje i doświadczenie nie niższe niż odpowiednie wymagania określone w SIWZ; -zmiana może nastąpić tylko na podstawie obiektywnych przesłanek zaakceptowanych przez Zamawiającego; - Zamawiający udzieli Wykonawcy pisemnej zgody na powyższą zmianę; i) zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy na etapie realizacji przedmiotu umowy z zastrzeżeniem § 8 ust. 3 i 4, j) zmiany harmonogramu realizacji przedmiotu umowy na skutek zdarzeń losowych lub innych okoliczności, k) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.mikolowski.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Starostwo Powiatowe w Mikołowie,ul.Żwirki i Wigury 4a,43 - 190 Mikołów,wejście B,parter, Biuro Podawcze; osobiście lub za zaliczeniem pocztowym: cena 5 PLN plus koszt wysyłki..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
09.10.2015 godzina 09:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Mikołowie,ul.Żwirki i Wigury 4a,43 - 190 Mikołów,wejście B,parter, kancelaria - pokój nr 127..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
do 07.11.2015.
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014. Zamawiający nie przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających ani przeprowadzenia aukcji elektronicznej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Mikołów: Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- w ramach projektu pod nazwąJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast ..
Numer ogłoszenia: 156583 - 2015; data zamieszczenia: 27.10.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 256850 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zarząd Powiatu Mikołowskiego, ul. Żwirki i Wigury 4a, 43-190 Mikołów, woj. śląskie, tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, faks (032) 32-48-147, 32-48-132.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- w ramach projektu pod nazwąJ-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast ...
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- w ramach projektu pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego finansowanego ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014. II.2 Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje następujące części, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać z należytą starannością, zgodnie z posiadaną wiedzą fachową, starannie, uczciwie i odpowiedzialnie :a)Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 dla poszczególnych gmin i powiatu,b)Program operacyjny składający się z dwóch części ,rozdziałów:I część (rozdział): odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: rewitalizacja obszarów zdegradowanych II część (rozdział): odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: opieka nad zabytkami.II. 3 Terytorium realizacji zamówienia:Zamówienie obejmuje terytorium obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego tj. Powiat Mikołowski,GminyPowiatu Mikołowskiego: Mikołów, Orzesze, Łaziska Górne, Ornontowice, Wyry.II. 4 Cel realizacji zamówienia:Opracowanie i przyjęcie przez Partnerów Projektu dokumentu strategiczno-operacyjnego pn. Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych oraz opieki nad zabytkami) na lata 2016-2025 wraz z Planem Operacyjnym- a przez to zwiększenie spójności społeczno-gospodarczej powiatu mikołowskiego poprzez wypracowanie mechanizmów współpracy pomiędzy jednostkami samorządu terytorialnego w powiecie mikołowskim.2.1 Część 1 - Opracowanie Podstrategii:KONTEKST:Kształtowanie przestrzeni publicznej jest kwestią niezwykle istotną dla jednostek samorządu terytorialnego, bezpośrednio z niej wypływa jakość życia mieszkańców oraz atrakcyjność gmin dla inwestorów.Powiat mikołowski jest przestrzenią silnie uprzemysłowioną, na której terenie znajduje się wiele obszarów poprzemysłowych. Samorządy wykazują duże nakłady sił i środków na poprawę wizerunku oraz jakości życia mieszkańców. W tym aspekcie samorządy borykają się z wieloma problemami, wśród których na pierwszy plan wybija się kwestia rewitalizacji obszarów zdegradowanych, zarówno poprzemysłowo jak i ekonomicznie oraz społecznie. Należy zwrócić przy tym uwagę, iż w celu zachowania tradycji kulturowych, szczególnie ważna staje się opieka nad dziedzictwem kulturowym i zabytkowym regionu, tak aby prace rewitalizacyjne nie wniosły uszczerbku dla obiektów zabytkowych gmin. Biorąc pod uwagę powyższe, konieczna jest diagnoza problemów dotyczących kształtowania przestrzeni na terenie gmin powiatu mikołowskiego oraz przyjęcie wspólnych celów, działań i rozwiązań, które byłyby spójne dla całego obszaru funkcjonalnego. Minimalny zakres podstrategii:Analiza sytuacji w jednostkach samorządu terytorialnego obszaru funkcjonalnego:Należy dokonać oceny stanu faktycznego w obszarze przestrzeni publicznej oddzielnie dla każdej jst z uwzględnieniem zwłaszcza następujących obszarów przyszłej interwencji:Obszary zdegradowane wymagające rewitalizacji,Przestrzeni publiczne służących wzmocnieniu lokalnych więzi społecznych,Ochrona i opieka nad substancją zabytkową w gminach. Podstrategia powinna posiadać następująca strukturę:Spis treści, wykaz skrótów, wstęp, cele programu, Ogólna charakterystyka każdej jst. Ocena stanu przestrzeni publicznej:a)aktualną ocenę stanu przestrzeni publicznej dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego z uwzględnieniem przede wszystkim: obszarów typu brownfield oraz greenfield, terenów zdegradowanych, obszarów zamieszkiwanych przez mieszkańców zagrożonych wykluczeniem społecznym, substancji zabytkowej jst.b)Wyznaczenie celów rozwoju przestrzeni publicznej c)Określenie priorytetów w rozwoju przestrzeni publicznej dla punktu b),d)sporządzenie harmonogramu realizacji programu w latach 2016-2025 zawierającego nazwy przedsięwzięć, terminy realizacji, wysokość nakładów, źródła finansowania oraz jednostki odpowiedzialne za ich wykonanie.e)opracowanie zarządzania programem, w tym: zarządzanie przestrzenią, struktura zarządzania programem, monitoring wdrażania programu, wskaźniki wdrażania programu, harmonogram procesu wdrażania programu.f) określenie aspektów finansowych realizacji programu: potrzeby finansowe na realizację programu, analiza źródeł finansowania przedsięwzięć z zakresu przestrzeni publicznej,System instytucji zaangażowanych w realizację podstrategii kształtowania przestrzeni publicznej.Procedury monitoringu, przeglądu stopnia realizacji podstrategii kształtowania przestrzeni publicznej oraz jej aktualizacji ,Spis tabel, map, załączników.Podstrategię należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, programami, wytycznymi, w szczególności:Ustawa z 23 lipca 2003 o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz.U. 2014 poz. 1446 - tekst jednolity) Ustawa z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. 2015 poz. 199 - tekst jednolity) Ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. prawo budowlane (Dz. U. 2013 poz. 1409 - tekst jednolity)Projekt ustawy o rewitalizacji z 23 lipca 2015 r., z zastrzeżeniem konieczności dostosowania Strategii do najnowszej obowiązującej wersji ustawy,Wytyczne Ministra Infrastruktury i Rozwoju w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020. Identyfikacja problemów - w tym analiza możliwości inwestycyjnych w zakresie szeroko rozumianej przestrzeni publicznej,Misja i wizja (cel generalny) - opracowanie kompleksowej strategii kształtowania przestrzeni publicznej w gminach i powiecie mikołowskim, ze wskazaniem listy obszarów wymagających wdrożenia szczególnej opieki lub nowych rozwiązań,Cele strategiczne - w tym powiązane na szczeblu krajowym, regionalnym, lokalnym,Cele operacyjne oraz proponowane kierunki rozwoju, w tym minimum:- określenie potrzeb inwestycyjnych,- analiza SWOT,- system wdrażania i monitorowania.Plan Operacyjny dla realizacji Podstrategii - plan będzie wskazywał przedsięwzięcia niezbędne do rozwiązania zidentyfikowanych problemów w zakresie rewitalizacji obszarów zdegradowanych oraz ochrony i opieki nad zabytkami. Wskazywał będzie partycypację poszczególnych partnerów, podział ról, możliwości współfinansowania z środków zewnętrznych, a nadto uzasadniał korzyści dla każdej z jednostek oraz całego obszaru funkcjonalnego. Plan operacyjny winien być skoordynowany z obowiązującymi programami, wytycznymi, strategiami, itp. Plan operacyjny będzie składał się z dwóch rozdziałów i będzie obejmował każdą gminę z osobna: - I część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: rewitalizację obszarów zdegradowanych II część (rozdział) - odpowie na pytanie jak rozwiązać kluczowy problem obszaru funkcjonalnego: opieka nad zabytkami.I rozdział powinien zawierać następujące elementy: Przeprowadzenie diagnozy dla każdej jednostki samorządu terytorialnego z osobna z uwzględnieniem wytycznych dla rewitalizacji, wg propozycji:a) kontekst strategiczny - LPR jako element polityki strategicznej powiatu oraz gmin wchodzących w skład powiatu, analiza przyczyn degradacji i charakterystyka sytuacji na obszarze objętym LPR-em (w tym także nawiązania do szerszej struktury i procesów rozwojowych powiatu i poszczególnych miast). Analiza (opis stanu) powinna być prowadzona w dwóch podsystemach miejskich:a) podsystemie urbanistycznym (budowle i budynki w tym mieszkalne i ich stan, infrastruktura techniczna, zagospodarowanie przestrzenne, uwarunkowania środowiskowe, funkcje, zagadnienia własnościowe i in.),b) podsystemie społeczno-ekonomicznym (zagadnienia społeczne i gospodarcze).Podsumowaniem diagnozy powinien być opis najważniejszych wyzwań, problemów i potencjałów obszaru objętego LPR.Delimitacja obszarów zdegradowanych w poszczególnych gminach, przeznaczonych do rewitalizacji (w tym opracowanie graficzne).Wyznaczenie celów rewitalizacji dla poszczególnych obszarów zdegradowanych.Opracowanie LPR-u jako dokumentu operacyjnego, bezpośrednio nawiązującego do zapisów Strategii Rozwoju poszczególnych gmin oraz Diagnozy i analizy społecznej problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego.Analiza przyczyn degradacji i charakterystyka zjawisk kryzysowych.Identyfikacja partnerów i interesariuszy (rozpoczęcie procesu konsultacji i budowypartnerstw).Doprecyzowanie celów szczegółowych i priorytetów rewitalizacji (w nawiązaniu do celówrewitalizacji ze strategii rozwoju miasta).Kompletowanie, weryfikacja pomysłów i propozycji projektów do realizacji.Ułożenie listy projektów (priorytetyzacja i powiązanie projektów w wspólny, zintegrowany wewnętrznie program rewitalizacji), a także listy projektów rezerwowych. Środki realizacji celów rewitalizacji, opracowanie planu rzeczowo - finansowego zadania dla obszarów rewitalizowanych, w podziale na lata i zakres przedmiotowy oraz wysokość i źródła finansowania. Zasadniczą częścią opracowania powinny być tabele szczegółowo opisujące planowane projekty, czas ich realizacji i poszczególne etapy, oczekiwane rezultaty (wskaźniki produktu, rezultatu i oddziaływania), niezbędne nakłady wraz z informacją o zakładanych źródłach finansowania, lista podmiotów uczestniczących w realizacji zadania. Tabela winna być przygotowana w taki sposób, aby łatwo można było wprowadzać zmiany w jej treści. Ostatnią częścią tej jednostki LPR powinno być przedstawienie powiązań miedzy poszczególnymi projektami.Wypracowanie systemu zarządzania procesem rewitalizacji oraz systemu monitorowania i ewaluacji postępów prac.Instrumenty wdrażania programu i komunikacji społecznej obejmujące formę zarządzania realizacją LPR-u, system informacji i promocji, system budowania i wspierania partnerstw, system monitorowania procesu rewitalizacji. Opracowanie wzoru karty projektu LPR.Wnioski i rekomendacje.Rozdział I Planu operacyjnego powinien zostać opracowany dla każdej z jst z osobna, przy czym należy wziąć pod uwagę istniejący Lokalny program rewitalizacji dla Miasta Orzesze na lata 2014-2022, wymagający dostosowania do aktualnych aktów prawnych. II rozdział powinien zawierać następującą strukturę: 1)Dokonanie gminnej ewidencji zabytków dla gmin: Mikołów i Ornontowice;2) Zebranie i analiza istniejących materiałów o charakterze strategicznym i planistycznym opracowywanych na poziomie województwa i gmin powiatu mikołowskiego, z jednoczesnym rozpoznaniem zasobu dziedzictwa kulturowego gminy na podstawie utworzonej gminnej ewidencji zabytków (patrz pkt. 1) oraz istniejącej gminnej ewidencji zabytków (w gminach: Łaziska Górne, Orzesze, Wyry), badań terenowych (rozpoznanie stanu zachowania zabytków) oraz dokumentacji i literatury przedmiotu;3) Analiza stanu dziedzictwa kulturowego gmin przeprowadzona na podstawie zebranych informacji w trakcie fazy poznawczej wraz z określeniem potencjalnych szans i zagrożeń dla zachowania i ochrony tego dziedzictwa w aspekcie rozwoju społeczno-gospodarczego gmin;4) Określenie priorytetów, kierunków działań i zadań wraz z instrumentarium, w tym finansowania oraz kryteriami oceny realizacji gminnego programu;5) Opracowanie dokumentu dla każdej z jednostek samorządu terytorialnego z osobna z uwzględnieniem w szczególności:a) Uwarunkowania prawne ochrony i opieki nad zabytkami w Polsce,b)Strategiczne cele polityki państwa w zakresie ochrony zabytków i opieki nad zabytkami,c) Relacje gminnego programu opieki nad zabytkami z dokumentami wykonanymi na poziomie województwa i powiatud) Uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne ochrony dziedzictwa kulturowegoe) Charakterystyka zasobów i analiza stanu dziedzictwa i krajobrazu kulturowego gmin (w tym zarys historii, krajobraz kulturowy, zabytki ruchome i nieruchome, zabytki archeologiczne, Zabytki objęte prawnymi formami ochrony, Zabytki w gminnej ewidencji zabytków, Zabytki o najwyższym znaczeniu dla gminy)f) Ocena stanu dziedzictwa kulturowego gminy. Analiza szans i zagrożeńg) Priorytety i kierunki działań programu opiekih) Instrumentarium realizacji programu opieki nad zabytkamii) Źródła finansowania programu opieki nad zabytkamij) Realizacja i finansowanie przez gminę zadań z zakresu ochrony zabytków.6) Przeprowadzenie konsultacji z Wojewódzkim Konserwatorem zabytków.7. Minimalny zakres:a) lista priorytetowych przedsięwzięć/inwestycji; b) określenie wstępnych kosztów; c) określenie potencjalnych źródeł finansowania (wskazanie możliwości); d) harmonogram realizacji inwestycji; e) opis inwestycji; f) określenie wskaźników wraz z systemem wdrażania i monitorowania; g) uzasadnienie potrzeby realizacji inwestycji; h) wykonalność prawna i instytucjonalna inwestycji; i) zachowanie trwałości inwestycji; j) przeprowadzenie analizy wielowariantowej dla inwestycji;k) określenie ryzyka. 8. Konsultacje społeczne - Raport: wskazanie wyników spotkań konsultacyjnych realizowanych w ramach Części 2. 2.2 Część 2 Konsultacje społeczne Podstrategii2.2.1 Kontekst Celem organizacji spotkań konsultacyjnych jest włączenie partnerów samorządowych, społecznych i lokalnych grup mieszkańców w prace projektowe. Wnioski, opinie i rekomendacje, uzyskane w ramach dialogu społecznego, powinny być wykorzystane przez Wykonawcę opracowującego końcowy dokument strategiczny.Partycypacja społeczna będzie przebiegała z zachowaniem zasady polityki równości i niedyskryminacji osób ze względu na wiek, płeć, rasę, wyznanie, orientację seksualną i sprawność fizyczną.2.2.2 Liczba spotkańWykonawca przygotuje i przeprowadzi 10 spotkań konsultacyjnych służących do określenia potrzeb grup docelowych, a także pozwalających na zdiagnozowanie ich obecnego stanu, tj.: Spotkania z partnerami samorządowymi, pracodawcami oraz mieszkańcami : 5 x 2 spotkania (po 2 spotkania w każdej jst) - min. 10 os. na spotkanie. 2.2.3 Miejsce spotkańWw spotkania zostaną zorganizowane w miejscach , budynkach wyznaczonych przez Lidera Projektu oraz Partnerów. Miejsca te zostaną nieodpłatnie udostępnione Wykonawcy. 2.2.4 Obowiązki Wykonawcy:W ramach Części 2 Wykonawca zapewni:przeprowadzenie aktywnej rekrutacji uczestników na spotkania poprzez odpowiednie działania informacyjne. Dobór uczestników leży po stronie Wykonawcy. Wykonawca zobowiązuje się do przestrzegania Ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.);dodatkowy udział w każdym spotkaniu co najmniej jednego członka Zespołu Zarządzającego Projektem, o ile tak zadecyduje Kierownik Projektu;opracowanie kwestionariuszy ankiet, scenariuszy spotkań;przygotowanie sal (ustawienie krzeseł, stołów itp.) wraz z przygotowaniem sprzętu (tablice typu flip-chart - minimum 2 sztuki, ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, laptop, mikrofony dla osób prowadzących oraz minimum 2 sztuki mikrofonów bezprzewodowych dla uczestników spotkania) wraz z jego podłączeniem. Jeżeli udostępnione na konsultacje miejsce będzie wyposażone w ekran oraz rzutnik, projektor multimedialny, to jest możliwość ich nieodpłatnego udostępnienia Wykonawcy;materiały biurowe dla uczestników spotkań (długopisy, notatniki w formacie minimum B5, markery);materiały informacyjne dla uczestników spotkań (prezentacje Power Point w wersji elektronicznej oraz w wersji papierowej dla uczestników spotkań);poczęstunek dla uczestników spotkań - kawa, herbata, dwa rodzaje ciastek kruchych, cukier, mleczko do kawy, woda mineralna - podawane w kubkach plastikowych lub szklankach;opracowanie analizy ankiet wraz z wnioskami ze spotkań i ich włączenie do Podstrategii.2.3 Obowiązki Wykonawcy:Ponadto Wykonawca zobowiązany jest do:każdorazowego uzyskiwania akceptacji Zamawiającego propozycji założeń, koncepcji oraz kierunków rozwoju ujmowanych w Podstrategii;dbałości o wysoką użyteczność opracowywanej Podstrategii, przez co rozumie się m.in. wykonanie jej na podstawie zdiagnozowanych w badaniach potrzeb i oczekiwań, objęcie opracowaniem każdego z Partnerów z osobna jak i obszaru funkcjonalnego Powiatu jako całości, aktualność dokumentu, zgodność z regulacjami prawnymi oraz innymi dokumentami strategicznymi, praktyczność poprzez wskazanie kierunków rozwoju, wspólnych działań i źródeł pozyskiwania środków zewnętrznych na ten cel oraz dokonanie redakcji i korekty językowej Podstrategii, zapewniającej poprawność językową, stylistyczną i typograficzną całego dokumentu, a także adekwatność języka dokumentu do jego charakteru i odbiorców;zapewnienia zgodności z dokumentami strategicznymi Partnerów i innymi dokumentami strategicznymi (europejskimi, krajowymi, regionalnymi, lokalnymi) oraz zwłaszcza Wytycznymi w zakresie rewitalizacji w programach operacyjnych na lata 2014-2020, Ministra Infrastruktury i Rozwoju, a także wytycznymi EOG i dokumentami obowiązującymi w Projekcie oraz dokumentami programowymi funduszy strukturalnych na lata 2014 - 2020;uwzględnienia wszelkich kosztów ponoszonych w związku z opracowaniem Podstrategii, m.in. kosztów przeprowadzenia badań , konsultacji społecznych, zbierania i pozyskiwania informacji oraz danych statystycznych, udziału w spotkaniach z Zespołem Zarządzającym, wytwarzania materiałów niezbędnych podczas spotkań konsultacyjnych, przeniesienia praw autorskich na Zamawiającego itp. Wykonawcy nie będzie przysługiwać roszczenie o podwyższenie wynagrodzenia za realizację działań nie przewidzianych przez niego w kalkulacji kosztów zawartej w ofercie; przy przetwarzaniu danych osobowych zobowiązany jest do stosowania i przestrzegania przepisów ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.bieżącej współpracy z Zamawiających na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia.pozostawania w stałym kontakcie z Zamawiającym (spotkania organizacyjne z przedstawicielami Zamawiającego w siedzibie Zamawiającego odpowiednio do potrzeb, na wezwanie Zamawiającego (jednak nie częściej niż 2 razy w miesiącu), cotygodniowe informacje nt. postępu w opracowaniu dokumentów (przekazywane pocztą elektroniczną),bezzwłocznego informowania o pojawiających się problemach, zagrożeniach lub opóźnieniach w realizacji w stosunku do harmonogramu, a także innych zagadnieniach istotnych dla realizacji usługi, odpowiedzialności za merytoryczną stronę opracowań przewidywanych w przedmiocie zamówienia, za błędy literowe, układ i zawartość. Wykonawca zobowiązany jest do niezwłocznego nanoszenia uwag przekazywanych przez Zamawiającego.do przygotowania wszelkich opracowań w ramach przedmiotu zamówienia w oparciu o dostępne, najbardziej aktualne dane i badania przeprowadzone na temat obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego, nie starsze niż 3 lata. stosowania na każdym etapie realizacji przedmiotu zamówienia aktualnych zasad promocji obowiązujących Zamawiającego, wynikających z umowy o dofinansowanie Projektu: Wymogi dotyczące Informacji i Promocji, Mechanizm Finansowy EOG oraz Norweski Mechanizm Finansowy na lata 2009-2014. zapewnienia, aby wszelkie teksty opracowywane w ramach przedmiotu zamówienia spełniały wymogi wysokich standardów naukowych: m.in. oryginalność, poprawność językowa, podanie źródła danych, bibliografii, przypisów. bieżącego kontaktu z Zamawiającym - telefonicznego, drogą elektroniczną i osobistego osób wyznaczonych do kontaktów roboczych z Zamawiającym. W trakcie realizacji projektu Wykonawca będzie zobowiązany do współpracy i stałego kontaktu z Wykonawcami następujących elementów Projektu (o ile zostaną oni już wyłonieni w postępowaniach przetargowych):a) Diagnoza i analiza społeczna problemów mieszkańców obszaru funkcjonalnego Powiatu Mikołowskiego; b) Zintegrowana Strategia rozwoju dla obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego na lata 2014-2020;c) Podstrategia informatyzacji obszaru funkcjonalnego powiatu mikołowskiego;d) Podstrategia przeciwdziałania wykluczeniu społecznemu;e) Podstrategia rozwiązywania problemów demograficznych (dostosowanie oferty miast do cyklu życia człowieka; projekty na rzecz dzieci i młodzieży, osób w wieku produkcyjnym i poprodukcyjnym; rozwój usług z zakresu edukacji, opieki zdrowotnej; kultury i rekreacji);f) Podstrategia - Ochrona środowiska naturalnego i wspieranie efektywności wykorzystania zasobów;g) Podstrategia - Promowanie zrównoważonego transportu i usuwanie niedoborów przepustowości w działaniu najważniejszych infrastruktur sieciowych;h) Podstrategia - Wzmacnianie potencjału instytucjonalnego i skuteczności administracji publicznej;i) Podstrategia - promocja obszaru funkcjonalnego;j) Pozostałych zadań przewidzianych w tym postępowaniu przetargowym. 15. Dostarczenia Zamawiającemu ostatecznej wersji Podstrategii w następującej formie:- papierowa: wydruk dwustronny, kolorowy, format A4, sztywna okładka: 12 egzemplarzy; elektroniczna: format pdf i doc, na zewnętrznych nośnikach danych wraz z prezentacją multimedialną12 egzemplarzy. Opracowane materiały powinny zostać opatrzone oznaczeniami wskazującymi, że dokument powstaje przy współfinansowaniu ze środków Mechanizmu Finansowego EOG oraz środków krajowych. Na okładkach opracowań oraz na nośnikach zewnętrznych powinna zostać zamieszczona informacja tekstowa oraz odpowiednie logotypy. Wzór okładki powinien być zatwierdzony przez Zamawiającego.16. Przekazania Zamawiającemu wszelkich praw własności oraz praw autorskich do wykonanej Podstrategii.17. Uczestnictwa przedstawiciela Wykonawcy w posiedzeniach komisji roboczych oraz podczas sesji Rady miejskiej, gminy, powiatu w każdej z 6 jednostek samorządu terytorialnego w celu przedstawienia dokumentu przed podjęciem uchwał.18. Dokonywanie na wniosek Zamawiającego bezpłatnej aktualizacji dokumentacji przez okres minimum 12 miesięcy, licząc od daty przyjęcia dokumentu protokołem odbioru. 2.4 Zamawiający zastrzega sobie prawo do:1) wnoszenia własnych uwag, sugestii i propozycji zapisów jak również Partnerów lub zespołów roboczych zwłaszcza Zespołu Zarządzającego na każdym etapie tworzenia dokumentu, które Wykonawca jest zobowiązany uwzględniać;2) zatwierdzania przedkładanych przez Wykonawcę jej poszczególnych części i ostatecznej wersji dokumentu z zastrzeżeniem punktu 1;3)zatwierdzania przygotowanych przez Wykonawcę materiałów, informacji, prezentacji multimedialnych i innych dokumentów do publicznych prezentacji, związanych z realizacją przedmiotu zamówienia. III. Prawa autorskie:Wykonawca zadania w zakresie wykonanych opracowań oraz stworzonej metodologii przeniesie prawa autorskie na lidera oraz partnerów projektu...
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6, 79.30.00.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt pod nazwą J-ednolita S-trategia T-erytorialna = spójny obszar funkcjonalny powiatu mikołowskiego poprzez wzmocnienie mechanizmów efektywnej współpracy JST w ramach programu Rozwój miast poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego jest finansowany ze środków Mechanizmu Finansowego EOG 2009-2014..
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
27.10.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- EU - CONSULT Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 80-855 Gdańsk, kraj/woj. zachodniopomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 72500,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
46800,00
Oferta z najniższą ceną:
46800,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
46800,00
Waluta:
PLN .
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 25685020150 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2015-09-29 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 150 dni |
Wadium: | 21 ZŁ |
Szacowana wartość* | 700 PLN - 1 050 PLN |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 80% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.mikolowski.pl |
Informacja dostępna pod: | Starostwo Powiatowe w Mikołowie,ul.Żwirki i Wigury 4a,43 - 190 Mikołów,wejście B,parter, Biuro Podawcze; osobiście lub za zaliczeniem pocztowym: cena 5 PLN plus koszt wysyłki. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
73110000-6 | Usługi badawcze | |
79300000-7 | Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przygotowanie i opracowanie dokumentu strategiczno-operacyjnego pn.Podstrategia kształtowania przestrzeni publicznej (w tym rewitalizacji obszarów zdegradowanych i działania na rzecz rozwoju przestrzeni publicznych służących wzmocnieniu lokalnych wi | EU - CONSULT Sp. z o.o. Gdańsk | 2015-10-27 | 46 800,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2015-10-27 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 731100006 793000007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 46 800,00 zł Minimalna złożona oferta: 46 800,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 46 800,00 zł Maksymalna złożona oferta: 46 800,00 zł |