Zarządzanie kontraktem pn.: „Zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy Miejsc Poboru Opłat na płatnym odcinku autostrady A4 Wrocław – Sośnica w zakresie robót budowlano-montażowych i infrastruktury do poboru opłat. - polska-warszawa: nadzór nad robotami budowlanymi
Opis przedmiotu przetargu: przedmiotem zamówienia jest zarządzanie kontraktem pn. „zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy miejsc poboru opłat na płatnym odcinku autostrady a4 wrocław – sośnica w zakresie robót budowlano montażowych i infrastruktury do poboru opłat. ii.1.6)
TI | Tytuł | Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 254290-2013 |
PD | Data publikacji | 30/07/2013 |
OJ | Dz.U. S | 146 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Ogłoszenie o zamówieniu - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 1 - Ministerstwo lub inny organ państwowy lub federalny |
DS | Dokument wysłany | 25/07/2013 |
DT | Termin | 05/09/2013 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 3 - Ogłoszenie o zamówieniu |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 1 - Najniższa cena |
PC | Kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
OC | Pierwotny kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
RC | Kod NUTS | PL |
IA | Adres internetowy (URL) | http://www.gddkia.gov.pl |
DI | Podstawa prawna | Dyrektywa klasyczna (2004/18/WE) |
Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi
2013/S 146-254290
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad
ul. Wronia 53
Osoba do kontaktów: Marcin Stedler
00-874 Warszawa
POLSKA
Tel.: +48 223758964
E-mail: mastedler@gddkia.gov.pl
Faks: +48 223758788
Adresy internetowe:
Ogólny adres instytucji zamawiającej: http://www.gddkia.gov.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz dynamicznego systemu zakupów) można uzyskać pod adresem: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: Powyższy(-e) punkt(-y) kontaktowy(-e)
Sekcja II: Przedmiot zamówienia
Kategoria usług: nr 12: Usługi architektoniczne, inżynieryjne i zintegrowane usługi inżynieryjne; usługi urbanistyczne, architektury krajobrazu, związane z nimi usługi konsultacji naukowych i technicznych; usługi badań i analiz technicznych
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostawy lub świadczenia usług: Polska
Kod NUTS PL
71247000, 71248000
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
złotych).
Wykonawca, przed podpisaniem umowy, zobowiązany jest do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania
umowy w wysokości 10 % ceny całkowitej brutto podanej w ofercie.
pelnomocnika do reprezentowania ich w postepowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie niniejszego zamówienia, zgodnie z art. 23 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień
publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.). Przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia
publicznego Zamawiający może żądać umowy regulującej współprace tych Wykonawców.
Opis szczególnych warunków: 1. Zamawiający dopuszcza wykonanie przedmiotu zamówienia przy udziale Podwykonawców.
2. Zamówienie będzie realizowane zgodnie z prawem polskim, w szczególności z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.) i ustawą z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r. Nr 16, poz. 93 ze zm).
2. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
2.1 posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa Sekcji III.2.1) pkt 7.1. Ogłoszenia.
3. Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów, o których mowa w Sekcji III.2.1), Sekcji III.2.2), Sekcji III.2.3) Ogłoszenia, na zasadzie spełnia – nie spełnia.
4. Informacja dla Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (spółki cywilne/ konsorcja):
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełnienia warunków o których mowa w art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Pzp, natomiast spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełnienia został zamieszczony w Sekcji III.2.2) i Sekcji III.2.3) Ogłoszenia Wykonawcy wykazują łącznie.
5. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, należy – pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ustawy Pzp – wraz z ofertą złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
5.1. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp,
5.1.a. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp - w odniesieniu do podmiotów na zasobach których Wykonawca polega wykazując spełnianie warunków udziału w postepowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, a które to podmioty będą brały udział w realizacji części zamówienia.
5.2. Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.3. Aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.4. Aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
5.5. Aktualne informacje z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.6. Aktualną Informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.7. Aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy Pzp, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
5.8. Jeżeli, w przypadku wykonawcy mającego siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, osoby, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 5-8 i 10-11 ustawy Pzp mają miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Wykonawca składa w odniesieniu do nich zaświadczenie właściwego organu sądowego albo administracyjnego miejsca zamieszkania dotyczące niekaralności tych osób w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 5-8 i 10-11 ustawy Pzp, wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, z tym że w przypadku, gdy w miejscu zamieszkania tych osób nie wydaje się takich zaświadczeń - zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego miejsca zamieszkania tych osób lub przed notariuszem.
6. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24b ust. 3 ustawy Pzp – złożyć następujące dokumenty:
6.1. Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Pzp, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej.
7. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, i których opis sposobu dokonywania oceny spełniania został zamieszczony w Sekcji III.2.1), Sekcji III.2.2) i III.2.3) Ogłoszenia należy - pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp - złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
7.1. Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu ,o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp.
7.2. Pozostałe dokumenty i oświadczenia wskazane w Sekcji III.2.2) i Sekcji III.2.3) Ogłoszenia.
8. Informacja dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
8.1. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa:
1) w Sekcji III.2.1) pkt 5.2-5.4. i 5.6. Ogłoszenia - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
b) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
c) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie;
2) w Sekcji III.2.1) pkt 5.5 oraz 5.7. Ogłoszenia - składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 i 10-11 ustawy Pzp.
8.2. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III.2.1) pkt 8.1., zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
8.3. Dokumenty o których mowa w Sekcji III.2.1) pkt 8.1.1) lit a) i c) oraz Sekcji III.2.1) pkt 8.1.2), lub zastępujący je dokument o którym mowa w Sekcji III.2.1) pkt 8.2. powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w Sekcji III.2.1) pkt 8.1.1) lit b) lub zastępujący go dokument, o którym mowa w Sekcji III.2.1) pkt 8.2 powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
8.4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
9. Wymagania formalne dotyczące oświadczeń i dokumentów:
9.1. Dokumenty i oświadczenia wymagane w celu oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu (za wyjątkiem oświadczenia wymienionego w Sekcji III.2.1) pkt 7.1 Ogłoszenia, które musi zostać złożone w formie oryginału, a także zobowiązania, o którym mowa w Sekcji III.2.2) „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów” pkt 2. Ogłoszenia i Sekcji III.2.3) „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów” pkt 2. Ogłoszenia, które wymaga zachowania formy pisemnej), należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
9.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku podmiotów, o których mowa w Sekcji III.2.2) „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów” pkt 2 Ogłoszenia i Sekcji III.2.3. „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów” pkt 2 Ogłoszenia, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty.
Poświadczenie za zgodność z oryginałem powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem).
9.3. Zamawiający zażąda przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentu wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu będzie nieczytelna lub będzie budziła wątpliwości co do jej prawdziwości.
9.4. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
10. W celu wykazania spełniania warunków wymaganych od Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) oświadczenie wymienione w Sekcji III.2.1) pkt 7.1 Ogłoszenia powinno być złożone w imieniu wszystkich Wykonawców;
b) dokument, wymieniony w Sekcji III.2.2) „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów” pkt. 1.1. Ogłoszenia oraz Sekcji III.2.3) „Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów” pkt. 1.1., 1.2. Ogłoszenia powinien złożyć dowolny/dowolni Wykonawca/y składających wspólną ofertę;
c) oświadczenie, wymienione w Sekcji III.2.1) pkt 5.1. Ogłoszenia oraz dokumenty wymienione w Sekcji III.2.1) pkt 5.2.- 5.8 Ogłoszenia albo odpowiadające im określone w Sekcji III.2.1) pkt 8.1. i 8.2. Ogłoszenia, powinny być złożone przez każdego Wykonawcę;
d) lista lub informacja, o której mowa w Sekcji III 2.1) pkt 6.1. Ogłoszenia powinna być złożona przez każdego Wykonawcę.
1.1. Część sprawozdania finansowego: rachunek zysków i strat a jeżeli sprawozdanie finansowe podlega badaniu przez biegłego rewidenta zgodnie z przepisami o rachunkowości, również opinię o badanym(ch) sprawozdaniu(ach) w części dotyczącej rachunku zysków i strat, a w przypadku Wykonawców nie zobowiązanych do sporządzania sprawozdania finansowego inne dokumenty określające obroty oraz zobowiązania i należności - za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - za ten okres.
2. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
2.a. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda:
1) dokumentów, o których mowa w pkt 1.1. powyżej,
2) dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2.b. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust.1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający wymaga przedłożenia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
2.c. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może przedstawić wymaganych dokumentów dotyczących sytuacji finansowej i ekonomicznej, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego w Sekcji III.2.2) „Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów” w pkt 1.1.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1.1) sytuacji ekonomicznej i finansowej:
Wykonawca musi wykazać średni roczny przychód za ostatnie 3 lata obrotowe, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, za ten okres (na podstawie „Rachunku zysków i strat” pozycja „Przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów” lub „Przychód netto ze sprzedaży i zrównane z nimi”) w wysokości nie mniejszej niż 750.000,00 PLN.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zakończenia roku obrotowego.
2. Wykonawca może polegać zdolnościach ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w pkt 1.1) powyżej Wykonawcy, wykazują łącznie.
1. W celu oceny spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, i których opis sposobu dokonywania oceny spełniania został zamieszczony w Sekcji III.2.3) "Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów" w pkt. 1.1) i 1.2) b) Ogłoszenia należy wraz z ofertą – pod rygorem wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 ustawy Pzp - złożyć następujące oświadczenia i dokumenty:
1.1. Wykaz wykonanych głównych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy –w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów*, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie.
* Dowodem, o którym mowa powyżej jest poświadczenie. Jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, jako dowód traktowane będzie również oświadczenie wykonawcy. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów. Na podstawie § 9 ust 2 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 lutego 2013 w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane w niniejszym postępowaniu Wykonawca może złożyć również dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usług określone w § 1 pkt 3 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 12.2009 w sprawie rodzajów dokumentów jakich może żądać zamawiający od wykonawcy oraz form w jakich te dokumenty mogą być składane.
Za główne usługi, dla których należy przedstawić dowody, uznaje się usługi niezbędne do wykazania spełniania warunku, którego opis został zamieszczony w Sekcji III.2.3) Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów w pkt 1.1) Ogłoszenia
1.2. Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
2. W sytuacji, gdy Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, zobowiązany jest udowodnić iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
2a. Jeżeli Wykonawca Wykazując spełnianie warunku, o którym mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Zamawiający w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów żąda dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
2.b. Jeżeli Wykonawca wykazując spełnienie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia Zamawiający wymaga przedłożenia w odniesieniu do tych podmiotów oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z postępowania w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów:
1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące:
1.1). Posiadania wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 usług polegających na pełnieniu nadzoru nad realizacją robót, których przedmiotem była budowa lub przebudowa dróg klasy min. GP o wartości robót nie mniejszej niż 30 000 000 PLN brutto każda, w tym co najmniej jedna obejmująca nadzór nad projektem obejmującym realizację systemu poboru opłat.
Za wykonanie (zakończenie) usługi należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia) lub zakończenie realizacji umowy na świadczenie usług nadzoru.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
1.2) dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
a) Potencjał techniczny:
Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków w tym zakresie.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu w tym zakresie na podstawie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa Sekcji III.2.1) Ogłoszenia, w punkcie 7.1. Ogłoszenia.
b) Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone. Wykonawca na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania:
I. Inżynier Kontraktu - 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
- 1 zadanie obejmujące nadzór nad projektowaniem obejmującym realizację systemu poboru opłat oraz jedno z wymienionych poniżej:
- 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 30 000 000 PLN brutto każde, lub
- 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 30 000 000 PLN brutto każde.
Wymienione w powyższych punktach doświadczenie należy wykazać na stanowisku/stanowiskach Inżyniera Kontraktu, Dyrektora Kontraktu lub Inżyniera Rezydenta.
II. Inżynier Rezydent - 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
- 1 zadanie obejmujące nadzór nad projektowaniem obejmującym realizację systemu poboru opłat oraz jedno z wymienionych poniżej:
- 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 20 000 000 PLN brutto każde, lub
- 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 20 000 000 PLN brutto każde.
Wymienione w powyższych punktach doświadczenie należy wykazać na stanowisku/stanowiskach Inżyniera Kontraktu lub Dyrektora Kontraktu lub Inżyniera Rezydenta lub Z-cy Inżyniera Rezydenta.
III. Inspektor ds. rozliczeń - 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na samodzielnym stanowisku/ stanowiskach ds. rozliczeń przy rozliczaniu co najmniej 1 zadania polegającego na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 2 000 000 PLN brutto.
IV. Ekspert ds. systemu poboru opłat - 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 3 letnie doświadczenie przy realizacji 1 lub 2 zadań o wartości 7 000 000 PLN brutto każde w zakresie projektowania lub konfigurowania systemu poboru opłat na autostradzie.
V. Inspektor Nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku/stanowiskach Kierownika Budowy, Kierownika Robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub Inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy realizacji: 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie budynku lub budynków o wartości robót co najmniej 3 000 000 PLN brutto każde.
VI. Inspektor Nadzoru robót drogowych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
- 1 lub 2 zadań obejmujących budowę lub przebudowę dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 10 000 000 PLN brutto każde, lub
- 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 10 000 000 PLN brutto każde,
- na stanowisku/stanowiskach Kierownika Budowy, Kierownika robót drogowych lub Inspektora nadzoru robót drogowych.
VII. Inspektor Nadzoru robót elektrycznych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika Robót Elektrycznych lub Inspektora Nadzoru robót elektrycznych przy realizacji lub nadzorze 1 lub 2 robót elektrycznych o łącznej wartości robót co najmniej 500 000 PLN brutto.
VIII. Inspektor Nadzoru robót sanitarnych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika Robót sanitarnych lub Inspektora Nadzoru robót sanitarnych.
IX. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót konstrukcyjno-budowlanych – 1 osoba,
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w samodzielnym projektowaniu w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w tym w opracowaniu lub zweryfikowaniu min. 1 dokumentacji projektowej składającej się co najmniej z projektu budowlanego na budowę lub przebudowę budynku lub budynków
o wartości robót co najmniej 3 000 000 PLN brutto.
X. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót drogowych – 1 osoba,
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu dróg klasy min. GP, w tym w opracowaniu lub zweryfikowaniu min. 1 dokumentacji projektowej składającej się co najmniej z projektu budowlanego na budowę/przebudowę drogi klasy min. GP.
XI. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót elektrycznych – 1 osoba,
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako projektant
w specjalności robót elektrycznych.
XII. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót sanitarnych – 1 osoba,
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako projektant w specjalności robót sanitarnych.
Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia tej samej osoby do pełnienia kilku funkcji (więcej niż jednej) z wymienionych powyżej.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umowy/-ów na realizacje zadania/-ń wykazanego/-nych w ramach warunku „potencjał kadrowy”.
2. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia.
3. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia, spełnianie warunków wskazanych w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp i których opis sposobu dokonania oceny spełniania został zamieszczony w pkt 1.1) i pkt. 1.2) b) powyżej Wykonawcy, wykazują łącznie.
Sekcja IV: Procedura
Miejscowość:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, 00-874 Warszawa
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert: nieSekcja VI: Informacje uzupełniające
żąda wskazania przez Wykonawcę w ofercie (w Formularzu Oferty) zakresu zamówienia, których
wykonanie Wykonawca powierzy podwykonawcom.
2. Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian zostało zawarte w Specyfikacji
Istotnych Warunków Zamówienia.
3. Ad. sekcja II.3) Ogłoszenia "Czas trwania zamówienia lub termin realizacji":
Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane w terminie do zakończenia i rozliczenia Kontraktu będącego przedmiotem nadzoru oraz wystawienia Świadectwa Wykonania. Szacuje się, że realizacja zamówienia będzie trwała 34 miesiące licząc od daty rozpoczęcia usługi.
Na okres ten składa się:
- 19 miesięcy nadzoru w okresie wykonywania robót w Kontrakcie
- 15 miesięcy – nadzór i rozliczenie usługi, w tym:
- 12 miesięcy w Okresie Przeglądów i Rozliczenia Kontraktu,
- 3 miesiące na rozliczenie usługi.
Termin 34 miesięcy jest terminem szacunkowym i zależy od okresu realizacji robót, nad którymi sprawowany będzie nadzór, dlatego w zależności od potrzeb może ulec wydłużeniu lub skróceniu.
Data rozpoczęcia realizacji usługi nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy
z Wykonawcą Robót i zostanie wyznaczona poleceniem Kierownika Projektu najpóźniej na 3 dni przed Datą rozpoczęcia realizacji usługi.
Planowany termin rozpoczęcia robót nad którymi sprawowany będzie nadzór będący przedmiotem zamówienia to II połowa 2013 roku.
4. Zamawiajacy przewiduje możliwość udzielenia zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.
1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych, do wysokości 50% wartości zamówienia podstawowego.
Prezes Krajowej Izby Odwoławczej
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy Pzp., przysługują środki
ochrony prawnej określone w Dziale VI ustawy Pzp. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu
oraz specyfikacji istotnych warunków zamówienia przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której
mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp.
2. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy Pzp czynności Zamawiającego podjętej
w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechania czynności, do której Zamawiający jest zobowiązany
na podstawie ustawy Pzp.
3. Odwołanie powinno wskazywać czynność lub zaniechanie czynności Zamawiającego, której zarzuca się
niezgodność z przepisami ustawy Pzp, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz
wskazywać okoliczności faktyczne i prawne uzasadniające wniesienie odwołania.
4. Odwołanie wnosi się do Prezesa Krajowej Izby Odwoławczej w formie pisemnej albo elektronicznej
opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego kwalifikowanego
certyfikatu, przesyłając kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do wniesienia odwołania w
taki sposób, aby mógł on zapoznać się z jego treścią przed upływem tego terminu.
5. Terminy wniesienia odwołania:
5.1. Odwołanie wnosi się w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego
stanowiącej podstawę jego wniesienia – jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2 ustawy
Pzp, albo w terminie 15 dni – jeżeli zostały przesłane w inny sposób.
5.2. Odwołanie wobec treści ogłoszenia o zamówieniu, a także wobec postanowień specyfikacji istotnych
warunków zamówienia, wnosi się w terminie 10 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej lub zamieszczenia specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej.
5.3. Odwołanie wobec czynności innych niż określone w pkt 5.1. i 5.2. wnosi się w terminie 10 dni od dnia, w
którym powzięto lub przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach
stanowiących podstawę jego wniesienia.
5.4. Jeżeli Zamawiający nie przesłał Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej odwołanie
wnosi się nie później niż w terminie:
1) 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia;
2) 6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia.
6. Szczegółowe zasady postępowania po wniesieniu odwołania, określają stosowne przepisy Działu VI ustawy
Pzp.
7. Na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego
przysługuje skarga do sądu.
8. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby Zamawiającego, za pośrednictwem Prezesa
Krajowej Izby Odwoławczej w terminie 7 dni od dnia doręczenia orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej,
przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej operatora
publicznego jest równoznaczne z jej wniesieniem.
Urząd Zamówień Publicznych-Departament Odwołań
ul. Postępu 17A
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwolania@uzp.gov.pl
Tel.: +48 224587701
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
Faks: +48 224587700
TI | Tytuł | Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 293158-2013 |
PD | Data publikacji | 31/08/2013 |
OJ | Dz.U. S | 169 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 1 - Ministerstwo lub inny organ państwowy lub federalny |
DS | Dokument wysłany | 29/08/2013 |
DT | Termin | 29/09/2013 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 2 - Dodatkowe informacje |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 1 - Najniższa cena |
PC | Kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
OC | Pierwotny kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
RC | Kod NUTS | PL |
Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi
2013/S 169-293158
Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, Osoba do kontaktów: Marcin Stedler, Warszawa00-874, POLSKA. Tel.: +48 223758964. Faks: +48 223758788. E-mail: mastedler@gddkia.gov.pl
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 30.7.2013, 2013/S 146-254290)
CPV:71247000, 71248000
Nadzór nad robotami budowlanymi
Nadzór nad projektem i dokumentacją
Zamiast:
II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
Okres w miesiącach: 34 (od udzielenia zamówienia)
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
05.09.2013 (11:00)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
05.09.2013 (11:30)
VI.3) Informacje dodatkowe:
3. Ad. sekcja II.3) Ogłoszenia "Czas trwania zamówienia lub termin realizacji":
Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane w terminie do zakończenia i rozliczenia Kontraktu
będącego przedmiotem nadzoru oraz wystawienia Świadectwa Wykonania. Szacuje się, że realizacja
zamówienia będzie trwała 34 miesiące licząc od daty rozpoczęcia usługi.
Na okres ten składa się:
- 19 miesięcy nadzoru w okresie wykonywania robót w Kontrakcie
- 15 miesięcy – nadzór i rozliczenie usługi, w tym:
- 12 miesięcy w Okresie Przeglądów i Rozliczenia Kontraktu,
- 3 miesiące na rozliczenie usługi.
Termin 34 miesięcy jest terminem szacunkowym i zależy od okresu realizacji robót, nad którymi sprawowany
będzie nadzór, dlatego w zależności od potrzeb może ulec wydłużeniu lub skróceniu.
Data rozpoczęcia realizacji usługi nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy
z Wykonawcą Robót i zostanie wyznaczona poleceniem Kierownika Projektu najpóźniej na 3 dni przed Datą
rozpoczęcia realizacji usługi.
Planowany termin rozpoczęcia robót nad którymi sprawowany będzie nadzór będący przedmiotem zamówienia
to II połowa 2013 roku.
Powinno być:II.3) Czas trwania zamówienia lub termin realizacji:
Okres w miesiącach: 36 (od udzielenia zamówienia)
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
29.09.2013 (11:00)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
29.09.2013 (11:30)
VI.3) Informacje dodatkowe:
3. Ad. sekcja II.3) Ogłoszenia „Czas trwania zamówienia lub termin realizacji”:
Zamawiający wymaga, aby zamówienie zostało zrealizowane w terminie do zakończenia i rozliczenia Kontraktu będącego przedmiotem nadzoru oraz wystawienia Świadectwa Wykonania. Szacuje się, że realizacja zamówienia będzie trwała 36 miesięcy licząc od daty rozpoczęcia usługi.
Na okres ten składa się:
— 21 miesięcy nadzoru w okresie projektowania oraz wykonywania robót na Kontrakcie (termin obejmuje również okresy zimowe),
— 12 miesięcy nadzoru w Okresie Przeglądów i rozliczenia Kontraktu,
— 3 miesiące na ostateczne rozliczenie Kontraktu.
Termin 36 miesięcy jest terminem szacunkowym i zależy od okresu realizacji robót, nad którymi sprawowany będzie nadzór, dlatego w zależności od potrzeb może ulec wydłużeniu lub skróceniu.
Data rozpoczęcia realizacji usługi nastąpi niezwłocznie po podpisaniu umowy z Wykonawcą Robót i zostanie wyznaczona poleceniem Kierownika Projektu najpóźniej na 3 dni przed Datą rozpoczęcia realizacji usługi.
Planowany termin rozpoczęcia robót nad którymi sprawowany będzie nadzór będący przedmiotem zamówienia to II połowa 2013 roku.
Inne dodatkowe informacje
Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
TI | Tytuł | Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 312354-2013 |
PD | Data publikacji | 18/09/2013 |
OJ | Dz.U. S | 181 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 1 - Ministerstwo lub inny organ państwowy lub federalny |
DS | Dokument wysłany | 17/09/2013 |
DT | Termin | 30/09/2013 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 2 - Dodatkowe informacje |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 1 - Najniższa cena |
PC | Kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
OC | Pierwotny kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
RC | Kod NUTS | PL |
Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi
2013/S 181-312354
Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, Osoba do kontaktów: Marcin Stedler, Warszawa00-874, POLSKA. Tel.: +48 223758964. Faks: +48 223758788. E-mail: mastedler@gddkia.gov.pl
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 30.7.2013, 2013/S 146-254290)
CPV:71247000, 71248000
Nadzór nad robotami budowlanymi
Nadzór nad projektem i dokumentacją
Zamiast:
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
29.09.2013 (11:00)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
29.09.2013 (11:30)
Powinno być:IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
30.09.2013 (11:00)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
30.09.2013 (11:30)
Inne dodatkowe informacje
Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
TI | Tytuł | Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 324300-2013 |
PD | Data publikacji | 27/09/2013 |
OJ | Dz.U. S | 188 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 1 - Ministerstwo lub inny organ państwowy lub federalny |
DS | Dokument wysłany | 24/09/2013 |
DT | Termin | 18/10/2013 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 2 - Dodatkowe informacje |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 1 - Najniższa cena |
PC | Kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
OC | Pierwotny kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
RC | Kod NUTS | PL |
Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi
2013/S 188-324300
Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, Osoba do kontaktów: Marcin Stedler, Warszawa00-874, POLSKA. Tel.: +48 223758964. Faks: +48 223758788. E-mail: mastedler@gddkia.gov.pl
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 30.7.2013, 2013/S 146-254290)
CPV:71247000, 71248000
Nadzór nad robotami budowlanymi
Nadzór nad projektem i dokumentacją
Zamiast:
III.2.3) Kwalifikacje techniczne:
1.1). Posiadania wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat
przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie,
co najmniej 2 usług polegających na pełnieniu nadzoru nad realizacją robót, których przedmiotem była budowa
lub przebudowa dróg klasy min. GP o wartości robót nie mniejszej niż 30 000 000 PLN brutto każda, w tym co
najmniej jedna obejmująca nadzór nad projektem obejmującym realizację systemu poboru opłat.
Za wykonanie (zakończenie) usługi należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia Świadectwa
Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub Protokołu odbioru robót lub
równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia) lub
zakończenie realizacji umowy na świadczenie usług nadzoru.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez
Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla
Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub
równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
III.2.3) Kwalifikacje techniczne:
b) Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące
się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone.
Wykonawca na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania:
I. Inżynier Kontraktu - 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
- 1 zadanie obejmujące nadzór nad projektowaniem obejmującym realizację systemu poboru opłat oraz jedno z
wymienionych poniżej:
- 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 30
000 000 PLN brutto każde, lub
- 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co
najmniej 30 000 000 PLN brutto każde.
Wymienione w powyższych punktach doświadczenie należy wykazać na stanowisku/stanowiskach Inżyniera
Kontraktu, Dyrektora Kontraktu lub Inżyniera Rezydenta.
II. Inżynier Rezydent - 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
- 1 zadanie obejmujące nadzór nad projektowaniem obejmującym realizację systemu poboru opłat oraz jedno z
wymienionych poniżej:
- 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 20
000 000 PLN brutto każde, lub
- 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co
najmniej 20 000 000 PLN brutto każde.
Wymienione w powyższych punktach doświadczenie należy wykazać na stanowisku/stanowiskach Inżyniera
Kontraktu lub Dyrektora Kontraktu lub Inżyniera Rezydenta lub Z-cy Inżyniera Rezydenta.
III. Inspektor ds. rozliczeń - 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na samodzielnym stanowisku/ stanowiskach ds. rozliczeń przy rozliczaniu co
najmniej 1 zadania polegającego na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej
2 000 000 PLN brutto.
IV. Ekspert ds. systemu poboru opłat - 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 3 letnie doświadczenie przy realizacji 1 lub 2 zadań o wartości 7 000 000 PLN brutto każde w zakresie
projektowania lub konfigurowania systemu poboru opłat na autostradzie.
V. Inspektor Nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku/stanowiskach Kierownika Budowy, Kierownika Robót w
specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub Inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy
realizacji: 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie budynku lub budynków o wartości robót co
najmniej 3 000 000 PLN brutto każde.
VI. Inspektor Nadzoru robót drogowych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
- 1 lub 2 zadań obejmujących budowę lub przebudowę dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 10 000
000 PLN brutto każde, lub
- 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co
najmniej 10 000 000 PLN brutto każde,
- na stanowisku/stanowiskach Kierownika Budowy, Kierownika robót drogowych lub Inspektora nadzoru robót
drogowych.
VII. Inspektor Nadzoru robót elektrycznych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika Robót Elektrycznych lub Inspektora Nadzoru robót
elektrycznych przy realizacji lub nadzorze 1 lub 2 robót elektrycznych o łącznej wartości robót co najmniej 500
000 PLN brutto.
VIII. Inspektor Nadzoru robót sanitarnych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika Robót sanitarnych lub Inspektora Nadzoru robót
sanitarnych.
IX. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót konstrukcyjno-budowlanych – 1 osoba,
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w samodzielnym projektowaniu w specjalności konstrukcyjno-
budowlanej, w tym w opracowaniu lub zweryfikowaniu min. 1 dokumentacji projektowej składającej się co
najmniej z projektu budowlanego na budowę lub przebudowę budynku lub budynków
o wartości robót co najmniej 3 000 000 PLN brutto.
X. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót drogowych – 1 osoba,
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu dróg klasy min. GP, w tym w opracowaniu
lub zweryfikowaniu min. 1 dokumentacji projektowej składającej się co najmniej z projektu budowlanego na
budowę/przebudowę drogi klasy min. GP.
XI. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót elektrycznych – 1 osoba,
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako projektant
w specjalności robót elektrycznych.
XII. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót sanitarnych – 1 osoba,
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako projektant w specjalności robót sanitarnych.
Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia tej samej osoby do pełnienia kilku funkcji (więcej niż jednej) z
wymienionych powyżej.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane
przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umowy/-ów na realizacje
zadania/-ń wykazanego/-nych w ramach warunku „potencjał kadrowy”.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
30.09.2013 (11:00)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
30.09.2013 (11:30)
Powinno być:III.2.3) Kwalifikacje techniczne:
1.1). Posiadania wiedzy i doświadczenia:
Wykonawca musi wykazać się wiedzą i doświadczeniem, w wykonaniu (zakończeniu) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej 2 usług polegających na pełnieniu nadzoru nad realizacją robót, których przedmiotem była budowa
lub przebudowa dróg klasy min. GP o wartości robót nie mniejszej niż 30 000 000 PLN brutto każda.
Za wykonanie (zakończenie) usługi należy rozumieć doprowadzenie co najmniej do wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla kontraktów realizowanych zgodnie z warunkami FIDIC) lub Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia) lub zakończenie realizacji umowy na świadczenie usług nadzoru.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnienie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień wystawienia Świadectwa Przejęcia (dla Kontraktów realizowanych zgodnie z Warunkami FIDIC) lub na dzień podpisania Protokołu odbioru robót lub równoważnego dokumentu (w przypadku zamówień, w których nie wystawia się Świadectwa Przejęcia).
III.2.3) Kwalifikacje techniczne:
b) Potencjał kadrowy:
Wykonawca musi wykazać osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, legitymujące się kwalifikacjami zawodowymi i doświadczeniem odpowiednimi do funkcji, jakie zostaną im powierzone.
Wykonawca na każdą funkcję wymienioną poniżej, wskaże osoby, które spełniają następujące wymagania:
I. Inżynier Kontraktu – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
— 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 30 000 000 PLN brutto każde, lub
— 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 30 000 000 PLN brutto każde.
Wymienione w powyższych punktach doświadczenie należy wykazać na stanowisku/stanowiskach Inżyniera Kontraktu, Dyrektora Kontraktu lub Inżyniera Rezydenta.
II. Inżynier Rezydent – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
— 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 20 000 000 PLN brutto każde, lub
— 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 20 000 000 PLN brutto każde.
Wymienione w powyższych punktach doświadczenie należy wykazać na stanowisku/stanowiskach Inżyniera Kontraktu lub Dyrektora Kontraktu lub Inżyniera Rezydenta lub Z-cy Inżyniera Rezydenta.
III. Inspektor ds. rozliczeń – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na samodzielnym stanowisku/ stanowiskach ds. rozliczeń przy rozliczaniu co najmniej 1 zadania polegającego na budowie lub przebudowie dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 2 000 000 PLN brutto.
IV. Inspektor Nadzoru robót konstrukcyjno-budowlanych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku/stanowiskach Kierownika Budowy, Kierownika Robót w specjalności konstrukcyjno-budowlanej lub Inspektora nadzoru w specjalności konstrukcyjno-budowlanej przy realizacji: 1 lub 2 zadań polegających na budowie lub przebudowie budynku lub budynków o wartości robót co najmniej 3 000 000 PLN brutto każde.
V. Inspektor Nadzoru robót drogowych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie przy realizacji:
— 1 lub 2 zadań obejmujących budowę lub przebudowę dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 10 000 000 PLN brutto każde, lub
— 1 lub 2 zadań obejmujących nadzór nad budową lub przebudową dróg klasy min. GP o wartości robót co najmniej 10 000 000 PLN brutto każde,
— na stanowisku/stanowiskach Kierownika Budowy, Kierownika robót drogowych lub Inspektora nadzoru robót drogowych.
VI. Inspektor Nadzoru robót elektrycznych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika Robót Elektrycznych lub Inspektora Nadzoru robót elektrycznych przy realizacji lub nadzorze 1 lub 2 robót elektrycznych o łącznej wartości robót co najmniej 500 000 PLN brutto.
VII. Inspektor Nadzoru robót sanitarnych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Minimum 2-letnie doświadczenie na stanowisku Kierownika Robót sanitarnych lub Inspektora Nadzoru robót sanitarnych.
VIII. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót konstrukcyjno-budowlanych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w samodzielnym projektowaniu w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, w tym w opracowaniu lub zweryfikowaniu min. 1 dokumentacji projektowej składającej się co najmniej z projektu budowlanego na budowę lub przebudowę budynku lub budynków o wartości robót co najmniej 3 000 000 PLN brutto.
IX. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót drogowych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe w projektowaniu dróg klasy min. GP, w tym w opracowaniu lub zweryfikowaniu min. 1 dokumentacji projektowej składającej się co najmniej z projektu budowlanego na budowę/przebudowę drogi klasy min. GP.
X. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót elektrycznych – 1 osoba.
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako projektant w specjalności robót elektrycznych.
XI. Projektant ds. weryfikacji dokumentacji projektowej robót sanitarnych – 1 osoba
Doświadczenie zawodowe:
Co najmniej 2-letnie doświadczenie zawodowe jako projektant w specjalności robót sanitarnych.
Zamawiający nie dopuszcza przedstawienia tej samej osoby do pełnienia kilku funkcji (więcej niż jednej) z wymienionych powyżej.
Wartości podane w dokumentach potwierdzających spełnianie warunku w walutach innych niż wskazane przez Zamawiającego należy przeliczyć wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umowy/-ów na realizacje zadania/-ń wykazanego/-nych w ramach warunku „potencjał kadrowy”.
IV.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu:
18.10.2013 (11:00)
IV.3.8) Warunki otwarcia ofert:
18.10.2013 (11:30)
Inne dodatkowe informacje
Informacje do poprawienia lub dodania w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
Więcej informacji w odpowiedniej dokumentacji przetargowej.
TI | Tytuł | Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 178845-2014 |
PD | Data publikacji | 28/05/2014 |
OJ | Dz.U. S | 102 |
TW | Miejscowość | WARSZAWA |
AU | Nazwa instytucji | Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na usługi - Dodatkowe informacje - Procedura otwarta |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 1 - Ministerstwo lub inny organ państwowy lub federalny |
DS | Dokument wysłany | 26/05/2014 |
NC | Zamówienie | 4 - Zamówienie publiczne na usługi |
PR | Procedura | 1 - Procedura otwarta |
TD | Dokument | 2 - Dodatkowe informacje |
RP | Legislacja | 5 - Unia Europejska, z udziałem krajów GPA |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 1 - Najniższa cena |
PC | Kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
OC | Pierwotny kod CPV | 71247000 - Nadzór nad robotami budowlanymi 71248000 - Nadzór nad projektem i dokumentacją |
RC | Kod NUTS | PL |
Polska-Warszawa: Nadzór nad robotami budowlanymi
2014/S 102-178845
Skarb Państwa – Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad, ul. Wronia 53, Osoba do kontaktów: Marcin Stedler, Warszawa00-874, POLSKA. Tel.: +48 223758964. Faks: +48 223758788. E-mail: mastedler@gddkia.gov.pl
(Suplement do Dziennika Urzędowego Unii Europejskiej, 30.7.2013, 2013/S 146-254290)
CPV:71247000, 71248000
Nadzór nad robotami budowlanymi
Nadzór nad projektem i dokumentacją
Procedury niepełnej
Zamówienia nie udzielono
Inne dodatkowe informacje
Uzasadnienie prawne.
Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp z uwagi na wystąpienie istotnych okoliczności, powodujących, że dalsze prowadzenie postępowania oraz wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć.
Uzasadnienie faktyczne.
W dniu 25.07.2013 roku, Zamawiający wszczął postępowanie pn.: „Zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy Miejsc Poboru Opłat na płatnym odcinku autostrady A4 Wrocław – Sośnica w zakresie robót budowlano-montażowych i infrastruktury do poboru opłat” (zwane dalej „Kontraktem”) obejmujące swoim zakresem: zaprojektowanie, uzyskanie wymaganych prawem decyzji oraz pozwoleń na budowę lub zezwolenia na realizację inwestycji drogowych, wybudowanie, uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie i oddanie do użytkowania infrastruktury drogowej dla Miejsc Poboru Opłat na autostradzie A4: Plac Poboru Opłat Karwiany, Stacja Poboru Opłat Krajków, Stacja Poboru Opłat Prądy, Stacja Poboru Opłat Kleszczów, Stacja Poboru Opłat Bojków, Plac Poboru Opłat Żernica.
W dniu 9.5.2014 roku Zamawiający unieważnił ww. postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego pn. „Zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy Miejsc Poboru Opłat na płatnym odcinku autostrady A4 Wrocław – Sośnica w zakresie robót budowlano-montażowych i infrastruktury do poboru opłat”.
Podstawą decyzji o unieważnieniu powyższego, było podjęcie przez Wiceprezesa Rady Ministrów w dniu 22.4.2014 roku decyzji o rozpoczęciu prac mających na celu przygotowanie oraz wdrożenie koncepcji bezbramkowego poboru opłat od pojazdów lekkich (MLFF).
Wdrożenie bezbramkowego poboru opłat, przyczyni się do usprawnienia poboru opłat na drogach zarządzanych przez GDDKiA bez konieczności budowy MPO, przy jak największej wygodzie użytkowników. Realizacja tego priorytetu jest rozwiązaniem długoterminowym oraz racjonalnym zarówno ze względów ekonomicznych jak i społecznych.
W związku z powyższym, Zamawiający był zobowiązany do wstrzymania planowanej rozbudowy istniejącej infrastruktury do manualnego poboru opłat na odcinku A4 Wrocław-Sośnica.
Jednocześnie w sytuacji gdy Kontrakt pn. „Zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy Miejsc Poboru Opłat na płatnym odcinku autostrady A4 Wrocław – Sośnica w zakresie robót budowlano-montażowych i infrastruktury do poboru opłat” nie będzie realizowany, niecelowym jest również dalsze prowadzenie postępowania na zarządzanie przedmiotowym Kontraktem.
Zamawiający zobowiązany jest do unieważnienia postępowania na podstawie art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp w razie zaistnienia okoliczności, w których doszło do kumulatywnego ziszczenia się trzech przesłanek połączonych adekwatnym związkiem przyczynowo-skutkowym:
1. Zmiany o charakterze istotnym;
2. Braku możliwości wcześniejszego przewidzenia wystąpienia tej okoliczności;
3. Zmiany powodującej, że prowadzenie postępowania lub wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym;
Zauważyć trzeba, że ustawodawca nie przesądził charakteru okoliczności uzasadniających czynność unieważnienia postępowania. Przyjąć zatem należy, że mogą one mieć charakter okoliczności faktycznych lub prawnych.
Należy również wspomnieć, iż Zamawiającemu zostało przyznane przez Prawo zamówień publicznych wiele uprawnień o charakterze kształtującym w ramach stosunku prawnego łączącego go z wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Chodzi tu np. o uprawnienia do wykluczenia wykonawcy, odrzucenia oferty lub unieważnienia postępowania (art. 24, 89 i 93 p.z.p.). Stanowią one podstawę dla jednostronnej ingerencji uprawnionego (instytucji zamawiającej) w sferę prawną uczestników postępowania związaną z ubieganiem się o zamówienie, co jest równoznaczne ze stwierdzeniem istnienia wyjątku od zasady równorzędnej (autonomicznej) pozycji prawnej stron postępowania o udzielenie zamówienia.
Ad. 1 Decyzja Wiceprezesa Rady Ministrów w przedmiocie zmiany sposobu poboru opłat, stanowi zmianę o charakterze istotnym.
Wprowadzenie bezbramkowego elektronicznego poboru opłat („MLFF”) jest istotną zmianą sposobu systemu poboru opłat od samochodów lekkich. Dotychczas pobór opłat od samochodów lekkich następował w sposób manualny. Wiązało się to z koniecznością budowy bramownic. Istotna zmiana sposobu poboru opłat polega na wdrożeniu koncepcji bezbramkowego poboru opłat od pojazdów lekkich. Powyższe spowodowało, iż wykonanie inwestycji stanowiącej przedmiot zamówienia stało się niecelowe. W konsekwencji pełnienie nadzoru nad wykonywaniem inwestycji stało się również bezprzedmiotowe.
Ad. 2 Zmiana okoliczności miała charakter nieprzewidywalny.
Niewątpliwe jest, że w dacie wszczęcia postępowania Zamawiający nie posiadał informacji o decyzji Wiceprezesa Rady Ministrów dotyczącej wprowadzenia bezbramkowego poboru opłat od pojazdów lekkich, podjętej w związku ze zmianą polityki w tym zakresie. Kategoria przewidywalności stanowi o normalnych warunkach realizowania polityki Rządu w tym zakresie. Zmiana polityki stanowi czynnik nieprzewidywalny a jednocześnie jest czynnikiem zewnętrznym, na który Zamawiający nie ma wpływu.
Od dnia 1 lipca 2011 r., tj. od dnia uruchomienia poboru opłat za przejazd pojazdów lekkich odcinkami autostrad zarządzanymi przez GDDKiA, nie nastąpiła żadna zmiana w systemie poboru opłat, która uzasadniałaby zaprzestanie kontynuowania podjętych działań w postaci rozbudowy MPO, których głównym celem jest poprawa przepustowości autostrady i tym samym zapewnienie płynniejszego przejazdu przez użytkowników. Jednym z czynników decydujących o ograniczeniu możliwości manualnego uiszczania opłat za przejazd i zwiększeniu roli elektronicznego poboru opłat od pojazdów lekkich byłaby znacząca przewaga użytkowników korzystających z dobrowolnego systemu elektronicznego viaAUTO, nad użytkownikami uiszczającymi opłaty w sposób tradycyjny.
Z przeprowadzonego w 2012 roku „Badania opinii publicznej” wynikało,
iż zainteresowanie zakupem urządzenia pokładowego viaAUTO, służącego do elektronicznego poboru opłat od pojazdów lekkich wynosiło zaledwie ok. 9%. Jednocześnie Generalny Inspektor Transportu Drogowego, w związku z brakiem możliwości egzekwowania uiszczania opłat i nakładania kar za przejazd pojazdów lekkich po autostradach, w systemie elektronicznym, nie rekomendował wówczas, jako obowiązkowego, wdrażania takiego systemu. Stąd nadal trwały prace nad rozszerzaniem poboru opłat na kolejne odcinki autostrad w systemie manualnym oraz przyjęciem takich rozwiązań, które w istniejącym stanie prawnym i infrastrukturze, zapewniłyby właściwą przepustowość na już uruchomionych MPO. Wdrożenie poboru opłat w systemie elektronicznym wiąże się z wdrożeniem nowych przepisów prawnych, co także nie dawało Zamawiającemu podstaw do innych działań niż podjęte. To także pokazuje, iż Zamawiający nie mógł wcześniej przewidzieć takiej zmiany kierunku, w systemie poboru opłat.
Biorąc pod uwagę, wspomniane wyżej badanie, stwierdzono wówczas, że przeszkodą na drodze do powszechnego rozpropagowania wśród użytkowników pojazdów lekkich korzystania z viaAUTO i uiszczania opłaty za przejazd w sposób elektroniczny, była niewielka praktyczna korzyść płynąca dla nich przy korzystaniu z tej opcji. Skorzystanie z viaAUTO nie gwarantowało płynnego przejazdu przez MPO, czyli realizacji celu publicznego finansowanego z budżetu państwa. Należy podkreślić, iż powyższe badanie potwierdziło, że wdrożenie innego niż manualny system poboru opłat jest przedsięwzięciem możliwym do wprowadzenia w odległej perspektywie czasowej.
Zamawiający wszczynając postępowanie przetargowe na: „Zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy Miejsc Poboru Opłat na płatnym odcinku autostrady A4 Wrocław – Sośnica w zakresie robót budowlano-montażowych i infrastruktury do poboru opłat”, mając na uwadze m.in. badanie opinii publicznej oraz stanowisko Generalnego Inspektora Transportu Drogowego nie mógł przewidzieć terminu podjęcia decyzji o rozpoczęciu prac nad zmianą sposobu poboru opłat w Polsce.
Zamawiający posiadał stanowisko Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju z marca br., iż nie nastąpiła żadna zmiana w systemie poboru opłat, która uzasadniałby zaprzestanie kontynuowania dotychczas podjętych działań. W związku z powyższym, Zamawiający nie mógł przewidzieć zmiany okoliczności, tj. podjęcia nagłych prac nad wdrożeniem elektronicznego systemu poboru opłat, które spowodowały, iż realizacja zamówienia stoi w sprzeczności z interesem publicznym.
Zamawiający w momencie wszczynania postępowań mógł racjonalnie przypuszczać, że w wyniku rozstrzygnięcia postępowań będzie mógł realizować zamierzoną inwestycję. W dacie wszczęcia postępowania Zamawiający dysponował wiedzą wskazującą na kontynuowanie podjętych działań w postaci rozbudowy MPO. Zmiana decyzji w powyższym zakresie stanowi podstawę do uznania zaistnienia przesłanki w zakresie okoliczności, której nie można było wcześniej przewidzieć. O zaistnieniu przedmiotowej okoliczności można mówić najwcześniej w dacie podjęcia decyzji.
Jednocześnie należy zwrócić uwagę na fakt, iż Zamawiający jako centralny organ administracji rządowej w świetle przepisów normujących jego zależność organizacyjną od Rady Ministrów zobowiązany jest podporządkować się decyzji Wiceprezesa Rady Ministrów. Powyższe wynika m.in. z art. 17 ust. 1 pkt 6 ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych, art. 27 ust. 2 ustawy z dnia 4 września 1997 roku o działaniach administracji rządowej i art. 34a ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 roku o Radzie Ministrów. Taki stan może być kwalifikowany jako zmiana okoliczności, o której mowa w art. 93 ust. 1 pkt 6 pzp.
Ad. 3 Brak interesu publicznego z prowadzeniu postępowania.
Zarządzanie infrastrukturą drogową stanowi zadanie statutowe Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Decyzja Wiceprezesa Rady Ministrów w przedmiocie zmiany sposobu poboru opłat od pojazdów lekkich czyni niecelowym budowanie kolejnych MOP. Dodatkowo należy wskazać, iż zaciąganie przez zamawiającego zobowiązań, które na dzień ich podjęcia skutkowałyby ich marnotrawstwem przeczy interesowi publicznemu wprost. Interes publiczny w niniejszej sprawie winien być oceniany z uwzględnieniem sytuacji finansowej oraz uwarunkowań celowości realizacji przedsięwzięć.
Nie można pominąć, że art. 93 ust. 1 pkt 6 Ustawy Pzp pozwala na unieważnienie postępowania jeśli prowadzenie postępowania lub wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym. Powyższe potwierdza teza zawarta w uchwale Trybunału Konstytucyjnego z dnia 12 marca 1997 roku, sygn. W/96, która głosi: „za interes publiczny należy bez wątpienia uznawać korzyści uzyskiwane w wyniku realizacji przedsięwzięć służących ogółowi w zakresie zadań ciążących na administracji rządowej, realizowanych w drodze świadczenia usług powszechnie dostępnych”. Podnieść również należy, iż prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz wykonywanie umów w sprawie zamówienia publicznego nie stanowią celu samego w sobie, który mógłby być postrzegany w oderwaniu od szerszego kontekstu.
Uznać zatem należy, że wobec zaistniałych wyjątkowych okoliczności, unieważnienie postępowania mieści się w interesie publicznym. Sprzyja bowiem realizacji umów w zakresie rozwoju infrastruktury drogowej zgodnie z kierunkiem wskazanym przez Rząd.
Należy podkreślić, iż przedmiotowy Kontrakt, jako rozwiązanie mające na celu usprawnienie ruchu drogowego jak i poprawę bezpieczeństwa na drogach, leży w interesie publicznym. Jednakże jego realizacja w przewidzianej w Kontrakcie formie, jest sprzeczna z szeroko pojętym interesem publicznym. W związku z nowymi założeniami prowadziłaby do niecelowego wydatkowania środków publicznych, niezgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych, która m.in. zakłada dokonywanie wydatków w granicach kwot określonych w planie finansowym, zgodnie z planowanym przeznaczeniem, w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów. Realizacja niniejszego zamówienia w kontekście podjętej decyzji o rozpoczęciu prac nad wdrożeniem bezbramkowego poboru opłat od pojazdów lekkich powodowałaby wydatkowanie środków publicznych na rozbudowę MPO, a następnie w ramach wdrożenia nowej koncepcji, która również wiązać się będzie z poniesieniem wydatków ze środków publicznych, dokonania rozbiórki obiektów będących przedmiotem niniejszego Kontraktu (rozbudowa MPO).
Zgodnie z wyrokiem KIO z dnia 27 kwietnia 2009 r., KIO/UZP 470/09 „(…) Konieczne jest zatem wykazanie, że udzielenie zamówienia publicznego, w szczególności wydatkowanie środków finansowych na uprzednio ustalony cel, będzie godzić w interes publiczny, w stopniu przewyższającym korzyści związane z zaniechaniem udzielenia zamówienia i przeznaczeniem funduszy na inny cel, związany z koniecznością ochrony wszystkich interesów, w odniesieniu do których zachodzi prawdopodobieństwo doznania uszczerbku w wyniku uprzednich czynności podjętych przez zamawiającego w postępowaniu o udzielenie zamówienia”.
W przedmiotowej sprawie mielibyśmy do czynienia z taką właśnie sytuacją, gdyż realizacja zamówień publicznych, w związku ze zmianą systemu poboru opłat za przejazd pojazdów lekkich, staje się niecelowa. Środki poniesione na wykonanie rozbudowy miejsc poboru opłat byłyby wydatkiem zbędnym, gdyż wprowadzenie bezbramkowego, elektronicznego systemu poboru opłat od pojazdów lekkich, wiązać się będzie z rozbiórką dotychczas wybudowanych miejsc poboru opłat.
Powyższe postawiłoby Zamawiającego, tj. GDDKiA w sytuacji wydatkowania środków publicznych w sposób niecelowy, niegospodarny oraz nieracjonalny. Prowadziłoby to także do ograniczenia środków publicznych, co również nie leży w interesie publicznym. Wykładnia art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp nie może abstrahować od unormowań systemowych zawartych w przepisach ustawy o finansach publicznych. Kluczowe znaczenie w tym zakresie mają przepisy określające zasady zaciągania zobowiązań oraz dokonywania wydatków publicznych przez jednostki sektora finansów publicznych. Zastosowanie zasad gospodarowania środkami publicznymi oznacza, że jednostka sektora finansów publicznych może zaciągać zobowiązania cywilnoprawne wyłącznie na cele i w wysokości odpowiadającej ustalonym limitom wydatków. W tym zakresie wyłączona jest jakakolwiek dowolność po stronie jednostki. Uchybienie powyższym wymogom rodzi po stronie kierownika danej jednostki odpowiedzialność z tytułu naruszenia dyscypliny finansów publicznych.
Nie ulega wątpliwości, że celem krajowych systemów zamówień publicznych jest zapewnienie efektywności i oszczędności wydatków podmiotów publicznych – wydatków częstokroć pokrywanych z publicznych środków finansowych.
Prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz wykonywanie umów w sprawie zamówienia publicznego nie stanowią celu samego w sobie, który może być postrzegany w oderwaniu od szerszego kontekstu. Zamawiający udzielając zamówień, gospodaruje, co do zasady środkami publicznymi, służącymi zaspokojeniu potrzeb szerszej zbiorowości. Następuje to w ramach realizacji budżetu (wyrok KIO z dnia 1 kwietnia 2011 r., sygn. akt KIO/UZP 606/11).
Należy tu wskazać także na potencjalne, niżej wymienione, korzyści społeczne, wynikające z wprowadzenia bezbramkowego elektronicznego poboru opłat („MLFF”) dla pojazdów lekkich na autostradach zarządzanych przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad:
1. możliwość przejazdu odcinków, zarządzanych przez GDDKIA, z nominalną prędkością autostradową bez zatrzymywania lub zatorów w punktach poboru opłat z uwagi na brak barier i konieczności zatrzymywania się przy szlabanach,
2. brak konieczności adaptacji i dostosowania autostrad na potrzeby MTC (brak konieczności budowy stacji i placów poboru opłat, dojazdów do MPO, węzłów typu „trąbka” itd.) a dzięki temu projektowanie węzłów optymalnie dopasowanych do lokalizacji i układu drogowego,
3. poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego i jego płynności,
4. elastyczność w przypadku rozbudowy systemu,
5. większe możliwości obsługi w miarę przewidywanego w przyszłości wzrostu ruchu,
6. korzyści społeczne wynikające z wygody kierowcy (np. uniknięcie stresu w kolejkach na MPO),
7. Redukcja liczby zdarzeń drogowych na MPO,
8. większe możliwości ewakuacji użytkowników w przypadku wypadków lub zdarzeń kryzysowych,
9. zmniejszenie niekorzystnego wpływu na środowisko (zanieczyszczenie powietrza (NOx, COx), zanieczyszczenie sztucznym światłem, zminimalizowany negatywny wpływ na krajobraz, mniejsze zajęcie terenu),
10. swobodny przejazd dla służb ratowniczych,
11. eliminacja zagrożeń dla personelu w kioskach poboru opłat (wyeliminowanie ryzyka rabunku, napastowania, rozboju),
12. brak konieczności integracji obecnie funkcjonujących systemów MTC,
13. oszczędności kosztowe – brak konieczności wykupu gruntów, budowy i eksploatacji MPO – w porównaniu z kosztem wdrożenia MLFF,
14. uniknięcie czasochłonnego procesu przygotowania inwestycji dla MPO (brak konieczności uzyskania niezbędnych decyzji administracyjnych oraz uzgodnień ze stronami trzecimi – poszczególne elementy ZRID)
15. wykorzystanie danych telematycznych dla innych zastosowań, w tym monitorowania i zarządzania ruchem, jako że system obejmował będzie wszystkie pojazdy poruszające się autostradami.
W związku z powyższym, przyjmując wprowadzenie bezbramkowego, elektronicznego poboru opłat jako rozwiązania docelowego dla całej sieci autostrad w Polsce, dalsze ponoszenie, przez Skarb Państwa, kosztów na rozbudowę lub budowę jakichkolwiek elementów Manualnego Systemu Poboru Opłat, a tym samym rozpoczęcie wykonania Kontraktu, staje się niecelowe i niezasadne. Konsekwentnie niezasadnym jest realizowanie umowy o świadczenie usług nadzoru w tym zakresie. Wdrożenie MLFF na odcinku A4 Wrocław-Sośnica zapewni oczekiwaną płynność ruchu bez potrzeby, będącej przedmiotem niniejszego Kontraktu, rozbudowy istniejących Miejsc Poboru Opłat.
W związku z powyższym, Zamawiający unieważnia przedmiotowe postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego na zarządzenie przedmiotowym Kontraktem.
W zaistniałym stanie faktycznym zachodzą łącznie wszystkie przesłanki określone w art. 93 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 25429020131 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2013-07-30 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 34 miesięcy |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 0 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://www.gddkia.gov.pl |
Informacja dostępna pod: | Skarb Państwa - Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad ul. Żelazna 59, 00-848 warszawa, woj. mazowieckie |
Okres związania ofertą: | 60 dni |
Kody CPV
71247000-1 | Nadzór nad robotami budowlanymi | |
71248000-8 | Nadzór nad projektem i dokumentacją |