Weryfikacja przyjętych obszarów interwencji dla Śląskiej Regionalnej Sieci Szerokopasmowej w oparciu o dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczące pokrycia terytorium RP istniejącą i planowaną infrastrukturą telekomunikacyjną, z uwzględnieniem uwag Instytucji Zarządzającej zgłoszonych do wniosku aplikacyjnego ŚRSS
Opis przedmiotu przetargu: ETAP I - termin wykonania do dnia 30 września 2011 r. 1) Weryfikacja obszarów do interwencji w oparciu o dane UKE na potrzeby odpowiedzi do uwag Instytucji Zarządzającej zgłoszonych do wniosku aplikacyjnego ŚRSS. ETAP II - termin zakończenia do dnia 30 listopada 2011 r. 1) Opracowanie dokumentu obejmującego weryfikację danych UKE w odniesieniu do planowanej przez Województwo Śląskie, Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej wraz z przedstawieniem wniosków dotyczących jej proponowanego przebiegu; 2) Wizualizacja danych UKE umożliwiającą wkreślenie trasy Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej. Wykonawca przekaże Zamawiającemu odpowiednio w otwartym formacie plików shp. zgodnych z aplikacją ArcGis, lub równoważną. 3) Badaniu poddać należy następujące obszary merytoryczne: a. zakończenie sieci światłowodowych; b. węzły sieci telekomunikacyjnej; c. węzły dostępowe; d. zasięgi działania sieci kablowych i bezprzewodowych; e. penetracja przyłączy kablowych lub terminali bezprzewodowych w budynkach z lokalami mieszkalnymi; f. obecność budynków umożliwiających kolokację

Katowice: Weryfikacja przyjętych obszarów interwencji dla Śląskiej Regionalnej Sieci Szerokopasmowej w oparciu o dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczące pokrycia terytorium RP istniejącą i planowaną infrastrukturą telekomunikacyjną, z uwzględnieniem uwag Instytucji Zarządzającej zgłoszonych do wniosku aplikacyjnego ŚRSS
Numer ogłoszenia: 250359 - 2011; data zamieszczenia: 20.09.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego, ul. Powstańców 34, 40-954 Katowice, woj. śląskie, tel. 32 700 78 16, faks 32 700 78 44 , strona internetowa http://bip.silesia-region.pl/scsi
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Weryfikacja przyjętych obszarów interwencji dla Śląskiej Regionalnej Sieci Szerokopasmowej w oparciu o dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczące pokrycia terytorium RP istniejącą i planowaną infrastrukturą telekomunikacyjną, z uwzględnieniem uwag Instytucji Zarządzającej zgłoszonych do wniosku aplikacyjnego ŚRSS.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
ETAP I - termin wykonania do dnia 30 września 2011 r. 1) Weryfikacja obszarów do interwencji w oparciu o dane UKE na potrzeby odpowiedzi do uwag Instytucji Zarządzającej zgłoszonych do wniosku aplikacyjnego ŚRSS. ETAP II - termin zakończenia do dnia 30 listopada 2011 r. 1) Opracowanie dokumentu obejmującego weryfikację danych UKE w odniesieniu do planowanej przez Województwo Śląskie, Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej wraz z przedstawieniem wniosków dotyczących jej proponowanego przebiegu; 2) Wizualizacja danych UKE umożliwiającą wkreślenie trasy Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej. Wykonawca przekaże Zamawiającemu odpowiednio w otwartym formacie plików shp. zgodnych z aplikacją ArcGis, lub równoważną. 3) Badaniu poddać należy następujące obszary merytoryczne: a. zakończenie sieci światłowodowych; b. węzły sieci telekomunikacyjnej; c. węzły dostępowe; d. zasięgi działania sieci kablowych i bezprzewodowych; e. penetracja przyłączy kablowych lub terminali bezprzewodowych w budynkach z lokalami mieszkalnymi; f. obecność budynków umożliwiających kolokację.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
73.11.00.00-6.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZamawiający Śląskie Centrum Społeczeństwa Informacyjnego (ŚCSI) zamierza udzielić zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki wykonawcy tj. Konsorcjum Nizielski § Borys Consulting Sp. z o.o. i Infostrategia Krzysztof Heller i Andrzej Szczerba Spółka Jawna na wykonanie usługi pn.: Weryfikacja przyjętych obszarów interwencji dla Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej w oparciu o dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczące pokrycia terytorium RP istniejącą i planowaną infrastrukturą telekomunikacyjną, z uwzględnieniem uwag Instytucji Zarządzającej zgłoszonych do wniosku aplikacyjnego ŚRSS. Powyższe analizy / opinie będą stanowić dodatkowe dokumenty niezbędne do realizacji dotychczas zawartej z w/w wykonawcą umowy nr S/022/1/PZP/2010 z dnia 22.06.2010 r. na realizację zamówienia pod nazwą Usługi kompleksowego przygotowania dokumentacji aplikacyjnej oraz działania doradcze związane z realizacją projektu pn. Śląska Regionalna Sieć Szkieletowa. Zakres zamówienia dodatkowego nie jest tożsamy z zakresem zamówienia podstawowego. Umowa nr S/022/1/PZP/2010 z dnia 22.06.2010 r. swym zakresem nie obejmowała dokumentacji w postaci w/w prac, o czym świadczy § 1 ust. 2 tej umowy, zgodnie z którym do zadań wykonawcy należy: 1. Przygotowanie szczegółowej koncepcji realizacji Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej z uwzględnieniem aktualnych uwarunkowań prawnych, wytycznych Unii Europejskiej, zakładanego poziomu dofinansowania, Studium Rozwoju Sieci Szerokopasmowych w Województwie Śląskim. 2. Przygotowanie kompletnej dokumentacji aplikacyjnej wraz z załącznikami do konkursu na dofinansowanie projektów ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Działania 2.1. Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego. Priorytet II. Społeczeństwo Informacyjne Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa śląskiego na lata 2007-2013 dla projektu pn. Śląska Regionalna Sieć Szkieletowa. 3. Przygotowanie dokumentacji pod potrzeby Notyfikacji projektu Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej (dokumenty wymagane prawem krajowym i unijnym). 4. Opracowanie dokumentów wymaganych Prawem Zamówień Publicznych niezbędnych do wyłonienia Wykonawcy w zakresie Inwestora Zastępczego. 5. Działania doradcze. Ponadto w ramach przygotowania dokumentacji zgodnie z załącznikiem nr 6 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia Wykonawca jest zobowiązany do przygotowania programu funkcjonalno-użytkowego oraz do pozyskania map terenów, przez które ma przebiegać Śląska Regionalna Sieć Szkieletowa. Po złożeniu przez Zamawiającego w dniu 11.07.2011 r. wniosku aplikacyjnego nr WND-RPSL.02.01.00-00-018 pn. Śląska Regionalna Sieć Szkieletowa, pismem z dnia 6.09.2011r. (doręczonym do ŚCSI w dniu 7.09.2011r.) nr RR.RWP2.432.2.18.2011.SJ, RRRWP2.432.00044.2011 Instytucja Zarządzająca tj. Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego Wydział Rozwoju Regionalnego wezwał ŚCSI do poprawy i uzupełnienia przedłożonej dokumentacji w terminie do 26 września 2011r. pod rygorem pozostawienia wniosku bez dalszej oceny. Z zestawienia uwag do dokumentacji aplikacyjnej (załącznik do w/w pisma) wynika, iż oprócz uwag i zastrzeżeń, których uwzględnienie leży w gestii w/w wykonawcy w ramach dotychczasowej umowy z dnia 22.06.2010r., Instytucja Zarządzająca zażądała w pkt. 24 uwag szczegółowych uzupełnienia rozdziału 12 wniosku aplikacyjnego o porównanie zakresu planowanego do realizacji projektu również w oparciu o sporządzony przez UKE Raport pokrycia terytorium Rzeczpospolitej Polskiej istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną. Konkretnie chodzi o opublikowany w dniu 30.06.2011r. przez UKE Raport pokrycia terytorium RP istniejącą infrastrukturą telekomunikacyjną zrealizowaną w 2010r. i planowanymi w 2011r. inwestycjami oraz budynkami umożliwiającymi kolokację. Wg Instytucji Zarządzającej w razie rozbieżności między wskazanymi dokumentami wnioskodawca powinien przedstawić stosowne uzasadnienie i w razie konieczności dokonać odpowiednich zmian w projekcie. Żądana praca nie była wymagana przez Zamawiającego w SIWZ chociażby dlatego, że w momencie zawierania umowy nie została jeszcze opublikowana. Niezależnie od tego data jej publikacji i rozpowszechnienia w Internecie i prasie fachowej nie pozwoliłaby jej uwzględnienia we wniosku aplikacyjnym. Podstawą prawną zastosowania trybu z wolnej ręki jest art. 67 ust. 1 pkt. 5 Ustawy prawo zamówień publicznych z dnia 29 stycznia 2004 r. (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r., Nr 113, poz. 759), zgodnie z którym zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzą jedne z następujących okoliczności: 5) w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a) z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b) wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Zamówienie z wolnej ręki będzie udzielone dotychczasowemu wykonawcy zamówienia podstawowego tj. Konsorcjum Nizielski § Borys Consulting Sp. z o.o. i Infostrategia Krzysztof Heller i /Andrzej szczerba Spółka Jawna, a wartość tego zamówienia nie przekroczy 50% wartości zamówienia podstawowego. Zakres zamówienia podstawowego obejmował przygotowanie szeregu dokumentacji oraz działania doradcze, w tym konsultacje. Jak wskazała Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z dnia 18.03.2008r.(sygn. KIO/UZP 195/08) Istotą robót dodatkowych jest ich nieprzewidywalność oraz to, że wykraczają one poza przedmiot zamówienia. Niewątpliwie w zakresie przeprowadzenia dokumentacji nie mieściło się przygotowanie analiz raportu sporządzonego i opublikowanego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej dotyczącego obszarów pokrytych infrastrukturą telekomunikacyjną oraz zrealizowanych w 2010 r. i planowanych w 2011 r. inwestycji odnoszących się do infrastruktury telekomunikacyjnej. Niemożliwe było zresztą przewidzenie sporządzenia takich prac, ponieważ w chwili zawierania umowy o realizację przedmiotowego zamówienia publicznego Urząd Komunikacji Elektronicznej nie opublikował jeszcze w/w raportu. Nie było także możliwości w owym czasie przewidzenia, że takie dokumenty zostaną wydane. W konsekwencji nie było możliwości przewidzenia konieczności sporządzenia analizy w/w dokumentu przez wykonawcę zamówienia podstawowego. Wykonanie dodatkowych analiz nieobjętych zamówieniem podstawowym jest także niezbędne do prawidłowej jego realizacji co wynika wprost z wezwania Instytucji Zarządzającej. Do zadań wykonawcy przedmiotowego zamówienia publicznego należy sporządzenie programu funkcjonalno-użytkowego oraz pozyskanie map zasadniczych terenów przez, które będzie miała przechodzić infrastruktura sieci. Ponadto w zakres bieżącego doradztwa sprawowanego przez wykonawcę wchodzi identyfikacja obszarów problemowych związanych z planowanymi działaniami Województwa oraz przedstawianie propozycji środków zaradczych. Wykonawca powinien dążyć do przygotowania w/w dokumentów w sposób odzwierciedlający rzeczywisty możliwy przebieg sieci tj. zgodny z dopuszczalnymi obszarami interwencji przewidzianymi przez Komisję Europejską. Opublikowany przez Urząd Komunikacji Elektronicznej raport zawiera szereg informacji dotyczących położenia infrastruktury telekomunikacyjnej na terenie całego kraju oraz realizowanych i planowanych przedsięwzięciach w tym zakresie. Informacje znajdujące się w tym raporcie mogą mieć niebagatelne znaczenie dla dalszej realizacji przedsięwzięcia pn. Śląska Regionalna Sieć Szkieletowa. Należy przy tym zwrócić uwagę, iż raport, o którym mowa jest dokumentem złożonym i obszernym, zawierającym dane z całego kraju, dlatego też w celu ustalenia wpływu zawartych w nim danych na dopuszczalne obszary interwencji, a zatem i na przebieg sieci szkieletowej w województwie śląskim należałoby dokonać jego szczegółowej analizy, w tym analizy porównawczej z posiadanymi danymi (zebranymi w toku realizacji zamówienia przez wykonawcę). Dopiero sporządzenie takiej analizy pozwoli stwierdzić czy dotychczasowe tereny przebiegu sieci będą mogły zostać objęte projektem. Należy przy tym zwrócić uwagę , iż Wykonawca zobowiązany jest nie tylko do sporządzenia dokumentacji dotyczącej sieci, ale także do przeprowadzenia konsultacji z Komisją Europejską (tzw. prenotyfikacji) oraz do sporządzenia dokumentów do notyfikacji projektu pn. Regionalna Sieć Szkieletowa w Województwie Śląskim przed Komisją Europejską. W celu prawidłowego przeprowadzenia tej procedury oraz sporządzenia dokumentów notyfikacyjnych należałoby zatem w sposób należyty przygotować obszary dopuszczalnej interwencji, co w obecnej chwili wymaga dokonania porównania raportu sporządzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej z posiadanymi danymi. Zamawiający wystąpi do Instytucji Zarządzającej o zmianę terminu udzielenia odpowiedzi, wnioskując o wydłużenie terminu o 14 dni. Z uwagi na bardzo krótki termin uzupełnienia dokumentacji aplikacyjnej (26 września 2011r.). Zamawiający podzielił zamówienie na 2 etapy, co pozwoli w sposób prawidłowy wypełnić wymagania Instytucji Zarządzającej: ETAP I - termin wykonania do dnia 30 września 2011 r. 1) Weryfikacja obszarów do interwencji w oparciu o dane UKE na potrzeby odpowiedzi do uwag Instytucji Zarządzającej zgłoszonych do wniosku aplikacyjnego ŚRSS. ETAP II - termin zakończenia do dnia 30 listopada 2011 r. w celu uwzględnienia szczegółowych danych wymagających dodatkowego wystąpienia do Urzędu Komunikacji Elektronicznej 1) Opracowanie dokumentu obejmującego weryfikację danych UKE w odniesieniu do planowanej przez Województwo Śląskie, Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej wraz z przedstawieniem wniosków dotyczących jej proponowanego przebiegu; 2) Wizualizacja danych UKE umożliwiającą wkreślenie trasy Śląskiej Regionalnej Sieci Szkieletowej. Wykonawca przekaże Zamawiającemu odpowiednio w otwartym formacie plików shp. zgodnych z aplikacją ArcGis, lub równoważną. 3) Badaniu poddać należy następujące obszary merytoryczne: a. zakończenie sieci światłowodowych; b. węzły sieci telekomunikacyjnej; c. węzły dostępowe; d. zasięgi działania sieci kablowych i bezprzewodowych; e. penetracja przyłączy kablowych lub terminali bezprzewodowych w budynkach z lokalami mieszkalnymi; f. obecność budynków umożliwiających kolokację. Ponadto za udzieleniem zamówienia w trybie z wolnej ręki przemawia pkt. b) ust. 5 art. 67 ustawy prawo zamówień publicznych. W przypadku bowiem wyodrębnienia opracowania analiz do oddzielnego zamówienia publicznego (a nie w ramach zamówienia dodatkowego z wolnej ręki) należałoby przeprowadzić odrębne postępowanie. Wykonawca zamówienia pierwotnego posada obecnie szereg dokumentów i informacji, które niewątpliwie są niezbędne do przeprowadzenia przedmiotowych analiz w sposób prawidłowy. Przeprowadzenie odrębnego zamówienia publicznego mogłoby skutkować wyborem podmiotu, który nie posiada odpowiedniej wiedzy w tym zakresie i w konsekwencji do wydłużenia procesu sporządzenia odpowiedniej analizy. W konsekwencji mogłoby dojść do zwiększenia kosztów sporządzenia tych analiz. Ponadto Zamawiający musiałby ponieść koszty przeprowadzenia zamówienia publicznego w trybie konkurencyjnym. Hipotetycznie zatem można stwierdzić, że koszty wyodrębnienia zamówienia na przeprowadzenie przedmiotowych analiz do odrębnego zamówienia w trybie konkurencyjnym mogłoby prowadzić do powstania niewspółmiernie wysokich kosztów po stronie Zamawiającego. Niezależnie od powyższych argumentów w praktyce Zamawiający nie byłby w stanie przygotować postępowania i wyłonić wykonawcę w takim czasie, aby wykonawca mógł wykonać umowę chociażby w zakresie etapu I do 30wrzesnia.2011r. W świetle powyżej wskazanych okoliczności nie może być wątpliwości, że istnieją przesłanki z art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy prawo zamówień publicznych do udzielenia wykonawcy tj. Konsorcjum Nizielski § Borys Consulting Sp. z o.o. i Infostrategia Krzysztof Heller i Andrzej Szczerba Spółka Jawna zamówienia publicznego w trybie z wolnej ręki na wykonanie usługi pod nazwą: Weryfikacja przyjętych obszarów interwencji dla Śląskiej Regionalnej Sieci Szerokopasmowej w oparciu o dane Urzędu Komunikacji Elektronicznej dotyczące pokrycia terytorium RP istniejącą i planowaną infrastrukturą telekomunikacyjną, z uwzględnieniem uwag Instytucji Zarządzającej zgłoszonych do wniosku aplikacyjnego ŚRSS.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Konsorcjum Firm: Nizielski&Borys Consulting Sp. z o.o., ul. Astrów 10, 40-045 Katowice, kraj/woj. śląskie.
InfoStrategia Krzysztof Heller i Andrzej Szczerba Spółka Jawna, ul. Królewska 57, 30-081 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 25035920110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-09-19 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | http://bip.silesia-region.pl/scsi |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
73110000-6 | Usługi badawcze |