Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji
Opis przedmiotu przetargu: Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji. Celem przedsięwzięcia jest obsługa ekspercka procesu negocjacyjnego i zawierania umów na sprzedaż jednostek AAU w ramach Międzynarodowego Handlu Emisjami, o którym mowa w Protokole z Kioto do Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu. Zakres i harmonogram realizacji zadań jest uwarunkowany przebiegiem negocjacji i ustaleń pomiędzy Polską a kontrahentami zagranicznymi. Zakres przedsięwzięcia obejmuje: 1. Analiza i opiniowanie projektów umów, dla których prawem właściwym ma być prawo angielskie, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów, które mogą być niekorzystne dla Polski lub których wykonanie może być niemożliwe lub znacznie utrudnione. 2. Proponowanie rozwiązań alternatywnych wobec wskazanych w pkt 1. 3. Współpraca z Ministerstwem Środowiska w zakresie interpretacji postanowień angielskojęzycznych projektów umów i innych dokumentów poprzedzających zawarcie umowy (listy intencyjne, wspólne stanowiska, itp.), w przypadku zapisów mogących budzić wątpliwości, co do zakresu ich stosowania. 4. Przygotowanie opinii prawnych o zgodności wynegocjowanego projektu umowy z prawem angielskim
Warszawa: Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji
Numer ogłoszenia: 228607 - 2011; data zamieszczenia: 26.08.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Środowiska , Biuro Dyrektora Generalnego, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 0-22 57-92-523, faks 0-22 57-92-524 , strona internetowa www.mos.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji. Celem przedsięwzięcia jest obsługa ekspercka procesu negocjacyjnego i zawierania umów na sprzedaż jednostek AAU w ramach Międzynarodowego Handlu Emisjami, o którym mowa w Protokole z Kioto do Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu. Zakres i harmonogram realizacji zadań jest uwarunkowany przebiegiem negocjacji i ustaleń pomiędzy Polską a kontrahentami zagranicznymi. Zakres przedsięwzięcia obejmuje: 1. Analiza i opiniowanie projektów umów, dla których prawem właściwym ma być prawo angielskie, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów, które mogą być niekorzystne dla Polski lub których wykonanie może być niemożliwe lub znacznie utrudnione. 2. Proponowanie rozwiązań alternatywnych wobec wskazanych w pkt 1. 3. Współpraca z Ministerstwem Środowiska w zakresie interpretacji postanowień angielskojęzycznych projektów umów i innych dokumentów poprzedzających zawarcie umowy (listy intencyjne, wspólne stanowiska, itp.), w przypadku zapisów mogących budzić wątpliwości, co do zakresu ich stosowania. 4. Przygotowanie opinii prawnych o zgodności wynegocjowanego projektu umowy z prawem angielskim.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZamówienie z wolnej ręki z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami), w oparciu o art. 5 ust. 1b ustawy Pzp. Przeprowadzenie sprzedaży jednostek AAU w celu właściwego zabezpieczenia interesów Polski wymaga doświadczenia w dziedzinie międzynarodowych umów handlowych, zwłaszcza umów zawieranych na mocy prawa angielskiego. Z dniem 30 czerwca 2011 r. wygasa już druga tego typu umowa, zawarta z Kancelarią Prawną Sołtysiński Kawecki & Szlęzak (SK&S), która od III kwartału 2009 r. roku zapewniała wsparcie procesu negocjacyjnego w zakresie zawierania umów na sprzedaż jednostek AAU w ramach Międzynarodowego Handlu Emisjami, o którym mowa w art. 17 Protokołu z Kioto do Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu. Biorąc pod uwagę: 1) dotychczasową efektywna współpracę z Ministerstwem; 2) doświadczenie w zakresie opiniowania umów na sprzedaż jednostek AAU w ramach Międzynarodowego Handlu Emisjami; 3) doświadczenie we współpracy z instytucjami rządowymi; 4) brak konfliktów interesów w zakresie, w którym prowadzone będą działania; 5) gotowość do natychmiastowego podjęcia działań; 6) przynależność do czołówki rankingu kancelarii prawnych; zasadne jest, aby podpisać kolejną umowę z Kancelarią Sołtysiński Kawecki & Szlęzak. SK&S jest jedną z wiodących kancelarii prawniczych działających na rynku polskim. Prawnicy SK&S tworzą zespół gwarantujący najwyższy standard obsługi prawnej we wszystkich dziedzinach szeroko rozumianego prawa. Zajmuje czołowe miejsca w rankingach kancelarii prawniczych przeprowadzanych przez Rzeczpospolitą i Gazetę Prawną. Kancelaria posiada doświadczenie w dziedzinie międzynarodowych umów handlowych, w tym zawieranych na mocy prawa angielskiego (jest to istotne z punktu widzenia zapisów umów sprzedaży). Kancelaria ma również doświadczenie w doradztwie dla sektora publicznego. Jej prawnicy współpracowali między innymi z Ministrem Przekształceń Własnościowych, Ministrem Finansów, Ministrem Łączności. Wybór Kancelarii SK&S, z którą podpisane były dotychczasowe umowy na obsługę prawną oraz jej doświadczenie na mocy prawa angielskiego jest uzasadnione ochroną i właściwym zabezpieczeniem interesów Skarbu Państwa RP, który jest właścicielem jednostek AAU, natomiast Minister Środowiska zgodnie z Ustawą z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji podejmuje działania związane z międzynarodowym obrotem tymi jednostkami, w tym podpisuje umowy sprzedaży jednostek AAU. Należy podkreślić, iż biorąc pod uwagę dotychczasową efektywną współpracę zakresie wsparcie prawnego procesu negocjacji świadczone przez kancelarię w zakresie opiniowania ww. umów, Polska podpisała 4 umowy sprzedaży jednostek AAU z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju działającym na rzecz Rządu Hiszpanii i Irlandii oraz z dwoma prywatnymi partnerami japońskimi, zarabiając w ten sposób ponad 80 mln Euro, które będą wykorzystane na finansowanie projektów ochrony klimatu w Polsce np. w zakresie termomodernizacji budynków użyteczności publicznej, elektrociepłowni na biomasę oraz biogazowi rolniczych. Biorąc pod uwagę także rangę prowadzonych negocjacji oraz priorytet, jaki nadany został tym działaniom przez Ministra Środowiska oraz Rząd RP, zaistniała konieczność zapewnienia poufności prowadzonych transakcji, jak i wynegocjowanych w ich trakcie umów. Wszystkie wynegocjowane dokumenty podczas procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego Systemu Zielonych Inwestycji są objęte klauzulą zastrzeżone i w takiej formie wysyłane są do akceptacji Rady Ministrów. Ponadto umowy te zgodnie z ich zapisami objęte są tajemnicą handlową szczególnie w zakresie warunków transakcji, w tym m.in. ceny jednostki AAU, ich ilości oraz często nazwy Kupującego. Objęcie tych informacji tajemnicą handlową jest wymaganiem ze strony Kupującego i często warunkiem koniecznym do zawarcia transakcji. Biorąc pod uwagę fakt, iż przedmiotowa kancelaria na etapie opiniowania ma dostęp do 4 projektów ostatecznie wynegocjowanych umów, które na etapie akceptacji Rady Ministrów opatrzone były klauzulą zastrzeżone i podlegają tajemnicy handlowej, zasadne jest zachowanie ciągłości w opiniowaniu negocjowanych umów i ograniczenie ilości nowych stron, które miałyby dostęp do tych informacji. W związku z powyższym uznano, że kancelaria prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak jest właściwą jednostką do wykonania pracy, spełniającą przesłanki udzielania zamówienia publicznego z wolnej ręki z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ww. ustawy, w oparciu o art. 5 ust. 1b ustawy Pzp.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Kancelaria Prawna Sołtysiński, Kawecki & Szlęzak, ul. Wawelska 15B, 02-034 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Warszawa: Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji
Numer ogłoszenia: 310335 - 2011; data zamieszczenia: 28.11.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 228607 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Ministerstwo Środowiska , Biuro Dyrektora Generalnego, ul. Wawelska 52/54, 00-922 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 0-22 57-92-523, faks 0-22 57-92-524.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji. Celem przedsięwzięcia jest obsługa ekspercka procesu negocjacyjnego i zawierania umów na sprzedaż jednostek AAU w ramach Międzynarodowego Handlu Emisjami, o którym mowa w Protokole z Kioto do Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie Zmian Klimatu. Zakres i harmonogram realizacji zadań jest uwarunkowany przebiegiem negocjacji i ustaleń pomiędzy Polską a kontrahentami zagranicznymi. Zakres przedsięwzięcia obejmuje: 1. Analiza i opiniowanie projektów umów, dla których prawem właściwym ma być prawo angielskie, ze szczególnym uwzględnieniem zapisów, które mogą być niekorzystne dla Polski lub których wykonanie może być niemożliwe lub znacznie utrudnione. 2. Proponowanie rozwiązań alternatywnych wobec wskazanych w pkt 1. 3. Współpraca z Ministerstwem Środowiska w zakresie interpretacji postanowień angielskojęzycznych projektów umów i innych dokumentów poprzedzających zawarcie umowy (listy intencyjne, wspólne stanowiska, itp.), w przypadku zapisów mogących budzić wątpliwości, co do zakresu ich stosowania. 4. Przygotowanie opinii prawnej o zgodności wynegocjowanego projektu umowy z prawem angielskim.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.11.00.00-8.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
02.11.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Kancelaria Prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak, {Dane ukryte}, 02-034 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 243902,44 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
300000,00
Oferta z najniższą ceną:
300000,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
300000,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zamówienie z wolnej ręki z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zmianami), w oparciu o art. 5 ust. 1b ustawy Pzp. Przeprowadzenie sprzedaży jednostek AAU w celu właściwego zabezpieczenia interesów Polski wymaga doświadczenia w dziedzinie międzynarodowych umów handlowych, zwłaszcza umów zawieranych na mocy prawa angielskiego. Z dniem 30 czerwca 2011 r. wygasa już druga tego typu umowa, zawarta z Kancelarią Prawną Sołtysiński Kawecki & Szlęzak (SK&S), która od III kwartału 2009 r. roku zapewniała wsparcie procesu negocjacyjnego w zakresie zawierania umów na sprzedaż jednostek AAU w ramach Międzynarodowego Handlu Emisjami, o którym mowa w art. 17 Protokołu z Kioto do Ramowej Konwencji Narodów Zjednoczonych w sprawie zmian klimatu. Biorąc pod uwagę: 1) dotychczasową efektywna współpracę z Ministerstwem; 2) doświadczenie w zakresie opiniowania umów na sprzedaż jednostek AAU w ramach Międzynarodowego Handlu Emisjami; 3) doświadczenie we współpracy z instytucjami rządowymi; 4) brak konfliktów interesów w zakresie, w którym prowadzone będą działania; 5) gotowość do natychmiastowego podjęcia działań; 6) przynależność do czołówki rankingu kancelarii prawnych; zasadne jest, aby podpisać kolejną umowę z Kancelarią Sołtysiński Kawecki & Szlęzak. SK&S jest jedną z wiodących kancelarii prawniczych działających na rynku polskim. Prawnicy SK&S tworzą zespół gwarantujący najwyższy standard obsługi prawnej we wszystkich dziedzinach szeroko rozumianego prawa. Zajmuje czołowe miejsca w rankingach kancelarii prawniczych przeprowadzanych przez Rzeczpospolitą i Gazetę Prawną. Kancelaria posiada doświadczenie w dziedzinie międzynarodowych umów handlowych, w tym zawieranych na mocy prawa angielskiego (jest to istotne z punktu widzenia zapisów umów sprzedaży). Kancelaria ma również doświadczenie w doradztwie dla sektora publicznego. Jej prawnicy współpracowali między innymi z Ministrem Przekształceń Własnościowych, Ministrem Finansów, Ministrem Łączności. Wybór Kancelarii SK&S, z którą podpisane były dotychczasowe umowy na obsługę prawną oraz jej doświadczenie na mocy prawa angielskiego jest uzasadnione ochroną i właściwym zabezpieczeniem interesów Skarbu Państwa RP, który jest właścicielem jednostek AAU, natomiast Minister Środowiska zgodnie z Ustawą z dnia 17 lipca 2009 r. o systemie zarządzania emisjami gazów cieplarnianych i innych substancji podejmuje działania związane z międzynarodowym obrotem tymi jednostkami, w tym podpisuje umowy sprzedaży jednostek AAU. Należy podkreślić, iż biorąc pod uwagę dotychczasową efektywną współpracę zakresie wsparcie prawnego procesu negocjacji świadczone przez kancelarię w zakresie opiniowania ww. umów, Polska podpisała 4 umowy sprzedaży jednostek AAU z Europejskim Bankiem Odbudowy i Rozwoju działającym na rzecz Rządu Hiszpanii i Irlandii oraz z dwoma prywatnymi partnerami japońskimi, zarabiając w ten sposób ponad 80 mln Euro, które będą wykorzystane na finansowanie projektów ochrony klimatu w Polsce np. w zakresie termomodernizacji budynków użyteczności publicznej, elektrociepłowni na biomasę oraz biogazowi rolniczych. Biorąc pod uwagę także rangę prowadzonych negocjacji oraz priorytet, jaki nadany został tym działaniom przez Ministra Środowiska oraz Rząd RP, zaistniała konieczność zapewnienia poufności prowadzonych transakcji, jak i wynegocjowanych w ich trakcie umów. Wszystkie wynegocjowane dokumenty podczas procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego Systemu Zielonych Inwestycji są objęte klauzulą zastrzeżone i w takiej formie wysyłane są do akceptacji Rady Ministrów. Ponadto umowy te zgodnie z ich zapisami objęte są tajemnicą handlową szczególnie w zakresie warunków transakcji, w tym m.in. ceny jednostki AAU, ich ilości oraz często nazwy Kupującego. Objęcie tych informacji tajemnicą handlową jest wymaganiem ze strony Kupującego i często warunkiem koniecznym do zawarcia transakcji. Biorąc pod uwagę fakt, iż przedmiotowa kancelaria na etapie opiniowania ma dostęp do 4 projektów ostatecznie wynegocjowanych umów, które na etapie akceptacji Rady Ministrów opatrzone były klauzulą zastrzeżone i podlegają tajemnicy handlowej, zasadne jest zachowanie ciągłości w opiniowaniu negocjowanych umów i ograniczenie ilości nowych stron, które miałyby dostęp do tych informacji. W związku z powyższym uznano, że kancelaria prawna Sołtysiński Kawecki & Szlęzak jest właściwą jednostką do wykonania pracy, spełniającą przesłanki udzielania zamówienia publicznego z wolnej ręki z art. 67 ust. 1 pkt 1a) ww. ustawy, w oparciu o art. 5 ust. 1b ustawy Pzp.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 22860720110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-08-25 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.mos.gov.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
79110000-8 | Usługi w zakresie doradztwa prawnego i reprezentacji prawnej |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Obsługa ekspercka procesu sprzedaży jednostek AAU w ramach Krajowego systemu zielonych inwestycji | Kancelaria Prawna Sołtysiński Kawecki Warszawa | 2011-11-28 | 300 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-11-28 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 791100008 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 300 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 300 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 300 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 300 000,00 zł |