Nowy Targ: Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu.


Numer ogłoszenia: 221048 - 2013; data zamieszczenia: 10.06.2013

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Nowy Targ , ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ, woj. małopolskie, tel. 018 2611244, faks 018 2662312.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.nowytarg.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu..


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu. 2. Opis przedmiotu zamówienia przewidzianego do nadzorowania stanowi dokumentacja techniczna na modernizację terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu - załącznik nr 11 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Przedmiot zamówienia na pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla inwestycji Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu obejmuje wszystkie czynności związane z realizacją w/w zadania od wprowadzenia na plac budowy wykonawcę robót po uczestnictwo we wszelkich niezbędnych czynnościach aż do wygaśnięcia terminów rękojmi i gwarancji wynoszących 60 miesięcy od końcowego odbioru robót budowlanych. 4. Inspektor nadzoru zabezpieczy nadzór nad robotami budowlanymi w następujących specjalnościach: 1/ budowlano-konstrukcyjnej bez ograniczeń, 2/ drogowej, 3/ instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, 4/ instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji elektrycznej i teletechnicznej. Jednocześnie zobowiązuje się inspektora do dostarczenia do siedziby zamawiającego dokumentów potwierdzających, że dana osoba posiada uprawnienia do nadzorowania robót oraz potwierdzenia wpisu na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Inspektor za efekt podwykonawstwa lub jego zaniechanie odpowiada jak za własne. 5. Inspektor nadzoru inwestorskiego poprzez złożoną ofertę potwierdza, że sprawdził z należytą starannością dokumentację techniczną dotyczącą nadzorowanego zadania oraz, że wycenił wszystkie elementy usługi niezbędne do jej kompleksowego wykonania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 6. Do obowiązków inspektora nadzoru należy pełny zakres czynności określonych w art. 25, art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane wraz z kontrolowaniem rozliczeń budowy (tekst jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243 poz 1623 z późn. zm.). 7. Ponadto inspektor nadzoru zobowiązany jest do: 1/ wykonywania czynności nadzoru zgodnie z : a) Prawem budowlanym (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.), b) Prawem zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), c) umową, sztuką budowlaną i innymi obowiązującymi przepisami prawa w tym PN. 2/ pobytu na budowie w odstępach czasu zapewniających właściwą i skuteczną kontrolę nadzorowanych robót, jednak nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu, każdy pobyt na budowie w czasie prowadzonych robót ma być potwierdzony wpisem ustaleń do dziennika budowy. Dodatkowo inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do przybycia na budowę na wezwanie zamawiającego w razie zaistniałej potrzeby w terminie 3 godz. od telefonicznego powiadomienia (godziny rozliczane będą w ramach standardowego czasu pracy 700-1500). Zamawiający naliczy kary umowne w przypadku przekroczenia terminu godzin stawienia się na wezwanie telefoniczne, 3/ składania comiesięcznych raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz występujących trudnościach w realizacji budowy w terminie do 3 dnia roboczego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót a w razie potrzeby do codziennego telefonicznego kontaktu z zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji, 4/ kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z umową o wykonawstwo, bezwzględnie obowiązującymi przepisami w tym BHP, p.poż. oraz sztuką budowlaną, 5/kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy, 6/ wnioskowania do wykonawcy robót o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej na budowie, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, 7/ organizacji oraz przewodniczenia naradom technicznym na budowie dotyczącym między innymi postępu robót, w których biorą udział przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację robót stron, sporządzanie na bieżąco protokołu z narad i przekazywanie jego kopi wraz z listą obecności zamawiającemu oraz pozostałym uczestnikom narad, 8/ powiadamiania zamawiającego o wszelkich rozbieżnościach między dokumentacją a stanem faktycznym na terenie budowy, 9/ dopuszczania materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów oraz urządzeń przewidzianych do wbudowania i/lub wykorzystania przy realizacji robót zgodnie z projektem lub równoważnych (po jednoczesnym zaakceptowaniu materiałów równoważnych przez projektantów i zamawiającego), 10/ zatwierdzania receptur i technologii wykonania proponowanych przez wykonawcę robót, 11/ na etapie realizacji inwestycji zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń wykonawcy robót budowlanych lub zamawiającego do rozwiązań projektowych i dokonywanie z projektantem stosownych uzgodnień lub wyjaśnień przy równoczesnym informowaniu zamawiającego i jego udziale w podejmowanych ustaleniach, 12/ wnioskowania o wprowadzenie niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskanie zgody projektanta i zamawiającego na te zmiany z zachowaniem zasady nie wykraczania poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, 13/ informowania zamawiającego i uzyskanie jego akceptacji w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu inwestycji, 14/ żądania od wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości na koszt wykonawcy robót, 15/ w razie konieczności określenia zakresu wykonania kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów oraz niezbędnych ekspertyz i pomiarów przez niezależnego inspektora, 16/ zatwierdzania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków wykonawczych warsztatowych sporządzanych przez wykonawcę robót, 17/ weryfikowania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków powykonawczych sporządzanych przez wykonawcę robót, 18/ kontrolowania wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznego do wykonania robót poprawkowych, 19/ poświadczania usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, 20/ przygotowania do odbiorów częściowych i odbioru końcowego robót przez sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót w oparciu o harmonogram, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót dokumentów, wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorach robót i uczestnictwo w kontrolach robót przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego, 21/ poświadczenia terminu zakończenia robót, 22/ zweryfikowania operatu kolaudacyjnego pod kątem jego kompletności i prawidłowości, 23/ rozliczenia umowy na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia lub zerwania przez jakąkolwiek ze stron, 24/ wystawiania wszelkich dokumentów niezbędnych podczas realizacji inwestycji i wymaganych przez zamawiającego, 25/ udziału w rozwiązywaniu skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji, 26/ udzielania w terminie do 3 dni odpowiedzi na pisemne pytania wykonawcy robót, 27/ wyrażania zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy, 28/ zaopiniowanie propozycji wykonawcy robót odnośnie zmiany kierownika budowy na inną osobę niż wskazana w ofercie wykonawcy, 29/ wspierania zamawiającego w negocjacjach dotyczących roszczeń i sporów z wykonawca robót, 30/ określenia zakresu usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 31/ wnioskowania do zamawiającego o przywołanie nadzoru autorskiego, 32/ zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt transportu w celu realizacji czynności nadzoru inwestorskiego wynikających z umowy, 33/ uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze ostatecznym pogwarancyjnym oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych protokolarnie wad i usterek. 8. Inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest uprawniony do podejmowania samodzielnie decyzji niosących skutki finansowe dla zamawiającego. 9. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe. 10. Rozliczenie pomiędzy stronami za wykonane roboty będzie następować sukcesywnie po złożeniu w siedzibie zamawiającego faktur wystawionych przez inspektora nadzoru inwestorskiego na podstawie protokołów częściowych odbioru czynności nadzoru inwestorskiego w wysokości proporcjonalnej do wartości zrealizowanych robót. Maksymalna wysokość wszystkich wystawionych faktur częściowych nie może przekroczyć 80% wartości wynagrodzenia ryczałtowego. Pozostała część kwoty zostanie wypłacona po ostatecznym, protokolarnym odbiorze robót i rozliczeniu robót na podstawie protokołu końcowego odbioru czynności nadzoru inwestorskiego. 11. W przypadku zatrudnienia podwykonawców obowiązek zapłaty tym podwykonawcom spoczywa na inspektorze nadzoru inwestorskiego. Ostateczna zapłata wynagrodzenia dla inspektora nadzoru inwestorskiego głównego zostanie uregulowana dopiero wtedy, gdy wywiąże się on ze wszystkich swoich zobowiązań finansowych względem podwykonawców. Faktura inspektora nadzoru inwestorskiego obejmująca prace, których wykonanie zostało powierzone podwykonawcom zostanie uregulowana przez zamawiającego po dostarczeniu przez inspektora nadzoru inwestorskiego oświadczenia podwykonawcy i że otrzymał wszystkie należności z tytułu wykonywanych robót. 12. Zamawiający nie przewiduje możliwości ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z realizacją zamówienia z powodu nieprecyzyjnej wyceny zamówienia przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. 13. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego nie wolno wykorzystywać we własnym interesie rzeczy i praw zamawiającego. 14. Inspektorowi nadzoru nie wolno wydawać wykonawcy poleceń wykonywania jakichkolwiek robót dodatkowych nie objętych umową o roboty budowlane jak również zaniechania wykonywania robót zbędnych bez zgody zamawiającego. 15. Inspektor nadzoru jest zobowiązany do informowania zamawiającego na piśmie o niezbędności wykonywania robót, koniecznych, jeżeli takie wynikną w trakcie realizacji budowy nie uwzględnionych w umowie o roboty budowlane, zawartej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą lub o konieczności zrezygnowania z określonych robót, jeżeli jest to zgodne z treścią umowy i obowiązującymi przepisami. 16. Zamawiający zobowiązuje się współdziałać z inspektorem nadzoru inwestorskiego celem umożliwienia mu należytego wywiązania się z powierzonych czynności, a w szczególności udzielać mu informacji i wyjaśnień oraz udostępniać potrzebne dokumenty. 17. W dniu podpisania umowy zamawiający przekaże inspektorowi nadzoru dokumentację projektową na podstawie protokołu przekazania podpisanego przez obie strony, którą inspektor zobowiązany jest zwrócić po zakończeniu i rozliczeniu robót. 18. Z uwagi na ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, zostaną wyznaczeni koordynatorzy każdej ze stron procesu inwestycyjnego. 19. Inspektor nadzoru ponosi odpowiedzialność wobec zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej. 20. Inspektor nadzoru inwestorskiego ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, jeżeli nie zostały one wcześniej zaakceptowane przez zamawiającego,.


II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.12.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Nie dotyczy


III.2) ZALICZKI


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien udokumentować zrealizowanie w okresie ostatnich trzech lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie nadzorowanie robót na minimum dwóch obiektach odkrytych o charakterze sportowo-rekreacyjnym z boiskami o sztucznej nawierzchni o wartości łącznej minimum 2 000 000 zł. (obiekty o których mowa powyżej muszą być zakończone i odebrane przez zamawiającego), oraz wykazać, że co najmniej dwie z wyżej wymienionych usług nadzoru zostały wykonane należycie,


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca powinien udokumentować uczestniczenie w wykonaniu niniejszego zamówienia osób posiadających uprawnienia do nadzorowania robót w specjalnościach: a/ konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń b/ drogowej, c/ instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, d/ instalacji elektrycznej i teletechnicznej.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;


III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;


III.6) INNE DOKUMENTY

Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)

W przypadku wykonawców działających przez pełnomocnika - pełnomocnictwo, o którym mowa w rozdziele XVIII ust. 6 pkt 3 SIWZ, oraz inny dokument potwierdzający umocowanie do podpisania oferty umożliwiający identyfikację i zgodność podpisu na ofercie.

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.3) ZMIANA UMOWY


przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

Zamawiający informuje, że zgodnie z art. 144 ustawy zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zamawiający przewidział możliwość dokonania takiej zmiany w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. W związku z art. 144 ustawy zamawiający informuje, że zmiana postanowień w zawartej umowie może nastąpić w następujących przypadkach: 1.Zmiany kluczowych specjalistów przedstawionych w umowie - na wniosek zamawiającego lub wykonawcy w postaci pisemnej zgody. 2. Zmiany terminu wykonania umowy o czas opóźnienia jeżeli takie opóźnienie wystąpi lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy w przypadku zaistnienia przerw w jej wykonaniu z przyczyn niezależnych od wykonawcy. 3. Zmiany danych teleadresowych wykonawcy, nazwy wykonawcy, osób reprezentujących firmę, - na wniosek zamawiającego lub wykonawcy w postaci pisemnej zgody zamawiającego, 4. Ustawowej zmiany stawki podatku od towarów i usług pozostałej do zapłaty należności wynikającej z umowy po ustaleniu zakresu, którego dotyczy zmiana i zawarciu stosownego aneksu.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.nowytarg.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miasta Nowy Targ ul. Krzywa 1 34-400 Nowy Targ pok. 221 lub za zaliczeniem pocztowym.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
18.06.2013 godzina 09:30, miejsce: Urząd Miasta Nowy Targ Sekretariat Burmistrza pok. nr 101 ul. Krzywa 1 34-400 Nowy Targ.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
1. Ocena spełnienia wyżej opisanych warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia o których mowa w Rozdziale VII ust. 2 SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki wykonawca spełnił. Zamawiający wezwie wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych przez zamawiającego oświadczeń lub dokumentów, lub którzy nie złożyli pełnomocnictw, albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. 2. Ocena spełnienia warunków wymaganych od wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia. 3. Ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy dokonywana będzie w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu dokumenty oraz oświadczenia, o których mowa w Rozdziale VIII ust. 1 SIWZ. 4. Ocena braku podstaw do wykluczenia z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy zostanie dokonana według formuły spełnia - nie spełnia. 1. Wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej. 5. Zamawiający zwraca się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących między przedsiębiorcami, w celu ustalenia, czy zachodzą przesłanki wykluczenia wykonawcy. 5 Zamawiający, oceniając wyjaśnienia, bierze pod uwagę obiektywne czynniki, w szczególności wpływ powiązań, o których mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, istniejących między przedsiębiorcami, na ich zachowania w postępowaniu oraz przestrzeganie zasady uczciwej konkurencji. 7. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawców, którzy należąc do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50, poz. 331, z późn. zm.)), złożyli odrębne oferty w tym samym postępowaniu, chyba że wykażą, że istniejące między nimi powiązania nie prowadzą do zachwiania uczciwej konkurencji pomiędzy wykonawcami w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8. Zamawiający wyklucza z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcę, który nie złożył wyjaśnień, oraz wykonawcę, który nie złożył listy, o której mowa w art. 26 ust. 2d. 9. Wymagany termin realizacji przedmiotu zamówienia: - rozpoczęcie od daty podpisania umowy - zakończenie do 31 grudnia 2014r. Inspektor nadzoru związany będzie umową do dnia odbioru końcowego obiektu (termin zakończenia robót 31.12.2014r.) Obowiązki pełnienia funkcji inspektora nadzoru rozszerza się na czas trwania gwarancji i rękojmi za wady wykonawcy robót. 10.Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak


Nowy Targ: Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu.


Numer ogłoszenia: 281792 - 2013; data zamieszczenia: 18.07.2013

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 221048 - 2013r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Miasto Nowy Targ, ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ, woj. małopolskie, tel. 018 2611244, faks 018 2662312.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu. 2. Opis przedmiotu zamówienia przewidzianego do nadzorowania stanowi dokumentacja techniczna na modernizację terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu - załącznik nr 11 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 3. Przedmiot zamówienia na pełnienie funkcji inspektora nadzoru dla inwestycji Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu obejmuje wszystkie czynności związane z realizacją w/w zadania od wprowadzenia na plac budowy wykonawcę robót po uczestnictwo we wszelkich niezbędnych czynnościach aż do wygaśnięcia terminów rękojmi i gwarancji wynoszących 60 miesięcy od końcowego odbioru robót budowlanych. 4. Inspektor nadzoru zabezpieczy nadzór nad robotami budowlanymi w następujących specjalnościach: 1/ budowlano-konstrukcyjnej bez ograniczeń, 2/ drogowej, 3/ instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych, 4/ instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji elektrycznej i teletechnicznej. Jednocześnie zobowiązuje się inspektora do dostarczenia do siedziby zamawiającego dokumentów potwierdzających, że dana osoba posiada uprawnienia do nadzorowania robót oraz potwierdzenia wpisu na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego. Inspektor za efekt podwykonawstwa lub jego zaniechanie odpowiada jak za własne. 5. Inspektor nadzoru inwestorskiego poprzez złożoną ofertę potwierdza, że sprawdził z należytą starannością dokumentację techniczną dotyczącą nadzorowanego zadania oraz, że wycenił wszystkie elementy usługi niezbędne do jej kompleksowego wykonania zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 6. Do obowiązków inspektora nadzoru należy pełny zakres czynności określonych w art. 25, art. 26 i art. 27 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo Budowlane wraz z kontrolowaniem rozliczeń budowy (tekst jednolity z 2010r. Dz. U. Nr 243 poz 1623 z późn. zm.). 7. Ponadto inspektor nadzoru zobowiązany jest do: 1/ wykonywania czynności nadzoru zgodnie z : a) Prawem budowlanym (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. nr 243 poz. 1623 z późn. zm.), b) Prawem zamówień publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2010r. Nr 113 poz. 759 z późn. zm.), c) umową, sztuką budowlaną i innymi obowiązującymi przepisami prawa w tym PN. 2/ pobytu na budowie w odstępach czasu zapewniających właściwą i skuteczną kontrolę nadzorowanych robót, jednak nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu, każdy pobyt na budowie w czasie prowadzonych robót ma być potwierdzony wpisem ustaleń do dziennika budowy. Dodatkowo inspektor nadzoru inwestorskiego zobowiązany jest do przybycia na budowę na wezwanie zamawiającego w razie zaistniałej potrzeby w terminie 3 godz. od telefonicznego powiadomienia (godziny rozliczane będą w ramach standardowego czasu pracy 700-1500). Zamawiający naliczy kary umowne w przypadku przekroczenia terminu godzin stawienia się na wezwanie telefoniczne, 3/ składania comiesięcznych raportów o stanie zaawansowania inwestycji oraz występujących trudnościach w realizacji budowy w terminie do 3 dnia roboczego każdego miesiąca za miesiąc poprzedni o wszelkich okolicznościach mogących mieć wpływ na terminowość oraz poprawność wykonywanych przez wykonawcę robót a w razie potrzeby do codziennego telefonicznego kontaktu z zamawiającym w bieżących sprawach inwestycji, 4/ kontrolowania przestrzegania przez wykonawcę robót zasad bezpieczeństwa pracy i utrzymania porządku na terenie budowy, wstrzymanie robót w przypadku prowadzenia ich niezgodnie z umową o wykonawstwo, bezwzględnie obowiązującymi przepisami w tym BHP, p.poż. oraz sztuką budowlaną, 5/kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy, 6/ wnioskowania do wykonawcy robót o usunięcie z terenu budowy każdej osoby zatrudnionej na budowie, która zachowuje się niewłaściwie, jest niekompetentna lub niedbała w swojej pracy, 7/ organizacji oraz przewodniczenia naradom technicznym na budowie dotyczącym między innymi postępu robót, w których biorą udział przedstawiciele wszystkich zaangażowanych w realizację robót stron, sporządzanie na bieżąco protokołu z narad i przekazywanie jego kopi wraz z listą obecności zamawiającemu oraz pozostałym uczestnikom narad, 8/ powiadamiania zamawiającego o wszelkich rozbieżnościach między dokumentacją a stanem faktycznym na terenie budowy, 9/ dopuszczania materiałów, prefabrykatów i wszystkich elementów oraz urządzeń przewidzianych do wbudowania i/lub wykorzystania przy realizacji robót zgodnie z projektem lub równoważnych (po jednoczesnym zaakceptowaniu materiałów równoważnych przez projektantów i zamawiającego), 10/ zatwierdzania receptur i technologii wykonania proponowanych przez wykonawcę robót, 11/ na etapie realizacji inwestycji zgłaszanie projektantowi zastrzeżeń wykonawcy robót budowlanych lub zamawiającego do rozwiązań projektowych i dokonywanie z projektantem stosownych uzgodnień lub wyjaśnień przy równoczesnym informowaniu zamawiającego i jego udziale w podejmowanych ustaleniach, 12/ wnioskowania o wprowadzenie niezbędnych zmian w dokumentacji technicznej i uzyskanie zgody projektanta i zamawiającego na te zmiany z zachowaniem zasady nie wykraczania poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ, 13/ informowania zamawiającego i uzyskanie jego akceptacji w przypadku konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu inwestycji, 14/ żądania od wykonawcy robót wykonania dodatkowych badań materiałów lub robót budzących wątpliwość co do ich jakości na koszt wykonawcy robót, 15/ w razie konieczności określenia zakresu wykonania kontrolnych badań laboratoryjnych i pomiarów oraz niezbędnych ekspertyz i pomiarów przez niezależnego inspektora, 16/ zatwierdzania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków wykonawczych warsztatowych sporządzanych przez wykonawcę robót, 17/ weryfikowania w uzgodnieniu z zamawiającym rysunków powykonawczych sporządzanych przez wykonawcę robót, 18/ kontrolowania wykonanych robót i powiadomienia wykonawcy robót o wykrytych wadach oraz określenia zakresu koniecznego do wykonania robót poprawkowych, 19/ poświadczania usunięcia przez wykonawcę robót stwierdzonych wad, 20/ przygotowania do odbiorów częściowych i odbioru końcowego robót przez sprawdzanie ilości i wartości wykonanych robót w oparciu o harmonogram, sprawdzanie kompletności i prawidłowości przedłożonych przez wykonawcę robót dokumentów, wymaganych do odbioru oraz uczestnictwo w odbiorach robót i uczestnictwo w kontrolach robót przeprowadzanych przez organy nadzoru budowlanego, 21/ poświadczenia terminu zakończenia robót, 22/ zweryfikowania operatu kolaudacyjnego pod kątem jego kompletności i prawidłowości, 23/ rozliczenia umowy na roboty budowlane w przypadku jej wypowiedzenia lub zerwania przez jakąkolwiek ze stron, 24/ wystawiania wszelkich dokumentów niezbędnych podczas realizacji inwestycji i wymaganych przez zamawiającego, 25/ udziału w rozwiązywaniu skarg i roszczeń osób trzecich wywołanych realizacją inwestycji, 26/ udzielania w terminie do 3 dni odpowiedzi na pisemne pytania wykonawcy robót, 27/ wyrażania zgody na wykonywanie robót w nocy i dni wolne od pracy, 28/ zaopiniowanie propozycji wykonawcy robót odnośnie zmiany kierownika budowy na inną osobę niż wskazana w ofercie wykonawcy, 29/ wspierania zamawiającego w negocjacjach dotyczących roszczeń i sporów z wykonawca robót, 30/ określenia zakresu usunięcia wad stronie trzeciej w przypadku gdy wykonawca robót nie usunie ich w wyznaczonym terminie, 31/ wnioskowania do zamawiającego o przywołanie nadzoru autorskiego, 32/ zapewnienia we własnym zakresie i na własny koszt transportu w celu realizacji czynności nadzoru inwestorskiego wynikających z umowy, 33/ uczestnictwa w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze ostatecznym pogwarancyjnym oraz nadzorowanie usuwania stwierdzonych protokolarnie wad i usterek. 8. Inspektor nadzoru inwestorskiego nie jest uprawniony do podejmowania samodzielnie decyzji niosących skutki finansowe dla zamawiającego. 9. Obowiązującą formą wynagrodzenia jest wynagrodzenie ryczałtowe. 10. Rozliczenie pomiędzy stronami za wykonane roboty będzie następować sukcesywnie po złożeniu w siedzibie zamawiającego faktur wystawionych przez inspektora nadzoru inwestorskiego na podstawie protokołów częściowych odbioru czynności nadzoru inwestorskiego w wysokości proporcjonalnej do wartości zrealizowanych robót. Maksymalna wysokość wszystkich wystawionych faktur częściowych nie może przekroczyć 80% wartości wynagrodzenia ryczałtowego. Pozostała część kwoty zostanie wypłacona po ostatecznym, protokolarnym odbiorze robót i rozliczeniu robót na podstawie protokołu końcowego odbioru czynności nadzoru inwestorskiego. 11. W przypadku zatrudnienia podwykonawców obowiązek zapłaty tym podwykonawcom spoczywa na inspektorze nadzoru inwestorskiego. Ostateczna zapłata wynagrodzenia dla inspektora nadzoru inwestorskiego głównego zostanie uregulowana dopiero wtedy, gdy wywiąże się on ze wszystkich swoich zobowiązań finansowych względem podwykonawców. Faktura inspektora nadzoru inwestorskiego obejmująca prace, których wykonanie zostało powierzone podwykonawcom zostanie uregulowana przez zamawiającego po dostarczeniu przez inspektora nadzoru inwestorskiego oświadczenia podwykonawcy i że otrzymał wszystkie należności z tytułu wykonywanych robót. 12. Zamawiający nie przewiduje możliwości ponoszenia dodatkowych kosztów związanych z realizacją zamówienia z powodu nieprecyzyjnej wyceny zamówienia przez inspektora nadzoru inwestorskiego. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany wynagrodzenia ryczałtowego. 13. Inspektorowi nadzoru inwestorskiego nie wolno wykorzystywać we własnym interesie rzeczy i praw zamawiającego. 14. Inspektorowi nadzoru nie wolno wydawać wykonawcy poleceń wykonywania jakichkolwiek robót dodatkowych nie objętych umową o roboty budowlane jak również zaniechania wykonywania robót zbędnych bez zgody zamawiającego. 15. Inspektor nadzoru jest zobowiązany do informowania zamawiającego na piśmie o niezbędności wykonywania robót, koniecznych, jeżeli takie wynikną w trakcie realizacji budowy nie uwzględnionych w umowie o roboty budowlane, zawartej pomiędzy zamawiającym a wykonawcą lub o konieczności zrezygnowania z określonych robót, jeżeli jest to zgodne z treścią umowy i obowiązującymi przepisami. 16. Zamawiający zobowiązuje się współdziałać z inspektorem nadzoru inwestorskiego celem umożliwienia mu należytego wywiązania się z powierzonych czynności, a w szczególności udzielać mu informacji i wyjaśnień oraz udostępniać potrzebne dokumenty. 17. W dniu podpisania umowy zamawiający przekaże inspektorowi nadzoru dokumentację projektową na podstawie protokołu przekazania podpisanego przez obie strony, którą inspektor zobowiązany jest zwrócić po zakończeniu i rozliczeniu robót. 18. Z uwagi na ustanowienie inspektorów nadzoru inwestorskiego w zakresie różnych specjalności, zostaną wyznaczeni koordynatorzy każdej ze stron procesu inwestycyjnego. 19. Inspektor nadzoru ponosi odpowiedzialność wobec zamawiającego za niewykonanie lub nienależyte wykonanie usługi nadzoru inwestorskiego, w szczególności za błędy i naruszenia zasad praktyki zawodowej. 20. Inspektor nadzoru inwestorskiego ponosi pełną odpowiedzialność za skutki prawne i finansowe spowodowane istotnymi zmianami wprowadzonymi przez siebie w trakcie realizacji inwestycji, jeżeli nie zostały one wcześniej zaakceptowane przez zamawiającego.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.52.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-2013.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu.


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
15.07.2013.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
2.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Zbigniew Jaros, Nadzory i Kosztorysowanie, {Dane ukryte}, 34-400 Nowy Targ, kraj/woj. małopolskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 82812,07 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    49500,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    49500,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    146370,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Krzywa 1, 34-400 Nowy Targ
woj. małopolskie
Dane kontaktowe: email: krzysztof_iskra@um.nowytarg.pl
tel: 182 611 244
fax: 182 662 312
Termin składania wniosków lub ofert:
2013-06-17
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 22104820130
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2013-06-09
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 561 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.nowytarg.pl
Informacja dostępna pod: Urząd Miasta Nowy Targ ul. Krzywa 1 34-400 Nowy Targ pok. 221 lub za zaliczeniem pocztowym
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
71520000-9 Usługi nadzoru budowlanego
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Pełnienie czynności inspektora nadzoru inwestorskiego nad realizacją zadania pn. Modernizacja terenowych obiektów Miejskiej Hali Sportowej GORCE w Nowym Targu. Zbigniew Jaros, Nadzory i Kosztorysowanie
Nowy Targ
2013-07-18 49 500,00