Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej. Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09 Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość. 2. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Wyniki przeprowadzonego audytu mają być przestawione w sporządzonych przez audytora opinii i raporcie z audytu projektu. 3. Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzania audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007- 2013stanowiącymi załącznik do Uchwały 34 555 11 Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 19 maja 2011r. dostępnymi na stronie internetowej: http:www.mojregion.eu 4. Audytorzy sprawdzają, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m. in. zweryfikowanie czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można je uznać za wydatki kwalifikowane. Powyższe czynności dokonywane są na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie, które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawić sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentu .Ponadto audytorzy badają czy system kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewnia, że ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawiane we wnioskach o płatność 5. Audyt obejmuje przede wszystkim sprawdzenie: a) czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z: - Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083 2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiający przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260 1999, - Rozporządzeniem (WE) nr 1081 2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783 1999, - Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828 2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083 2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080 2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, - ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.), - ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), - ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) oraz z: - Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70 892 07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami, - Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16 170 09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm. - wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013; b) czy procedury kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewniają prawidłowość realizacji projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane; c) czy Beneficjent posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów; d) prowadzenia przez Beneficjenta odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu; e) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania; f) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu; g) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników; h) czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości; i) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu; j) czy beneficjent, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych. 6. Po przeprowadzeniu audytu, audytor jest zobowiązany do przygotowania opinii w umowie o dofinansowanie projektu. Opinia wraz z końcowym raportem z audytu jest przekazywana przez Beneficjenta do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P w terminie 7 dni, licząc od dnia otrzymania raportu z audytu. 7. Zgodnie z zaleceniami IŻ RPO WK-P określonymi w Wytycznych raportu z audytu zewnętrznego powinien zawierać: a) Informacje ogólne: - nazwę i adres audytowanego Beneficjenta, - datę sporządzenia raportu, - numer audytowanego wniosku, - imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie, - okres objęty audytem. b) Cel i metodologia audytu: - cel audytu, - zakres przedmiotowy audytu, - podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu, Informacja - informacja czy badanie audytowi zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru dokumentów do audytu. c) Wykaz dokumentów, na podstawie których stwierdzono stan faktyczny w wymienionych wyżej obszarach, lub zaznaczenie braków w dokumentacji, którą winny jest przechowywać Beneficjent d) Wykaz procedur wewnętrznych podlegających audytowi oraz ocena przyjętych rozwiązań proceduralnych. e) Opis stanu faktycznego zgodnie ze szczegółowym zakresem audytu zawartym w umowie na przeprowadzenie audytu. f) Wykaz osób, które udzielały wyjaśnień w związku z audytowanymi obszarami wraz z opisem udzielonych wyjaśnień. g) Wykaz stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi oraz znaczenia, czy jakichkolwiek problemów ma charakter systemowy. h) Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień. i)Uwagi i zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień. j)Opinia w zakresie spełnienia wszystkich wymogów określonych w zakresie ogólnym i szczegółowym audytu. 8. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzenia audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa- Kujawsko Pomorskiego na lata 2007-2013 warunkiem przystąpienia do zamówienia publicznego powinno być spełnienie poprzez Wykonawcę warunku bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta (t. Zamawiającego). W związku z powyższym, dla zachowania niezależności i bezstronności audytu osoba lub podmiot prowadzący audyt: a) nie może posiadać udziałów, akcji Beneficjenta lub innych tytułów własności lub w jednostce z nim stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej; b) nie mogła być w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej; c) w ostatnich 3 latach nie mogła uczestniczyć w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; d) w ciągu ostatnich 5 lat, przez jeden rok, nie mogła osiągać najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Beneficjenta, jednostki wobec niego dominującej lub jednostek z nim stowarzyszonych, jednostek od niego zależnych lub współzależnych; e) nie może być małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub być związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudniającą przy prowadzeniu audytu takie osoby; f) nie może być zaangażowana w planowanie, realizację, zarządzanie projektem. Ponadto osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w odniesieniu do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami. Bezstronność audytora powinna być potwierdzona stosownym oświadczeniem złożonym w ofercie audytu, w ramach zamówienia publicznego. 9. Audyt będzie przeprowadzany w dniach roboczych od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 10. Wszystkie dokumenty związane z realizacją przedmiotowego zamówienia zostaną sporządzone w języku polskim. Język polski będzie również obowiązywał w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 11. Zamawiający udostępni Audytorowi niezbędne dokumenty dotyczące przedmiotu audytu, w szczególności sprawozdanie, dowody księgowe, inną dokumentację wskazaną przez audytora, oraz zapewni warunki lokalowe w celu przeprowadzenia audytu. 12. Audytorzy otrzymają od Zamawiającego upoważnienie do przeprowadzenia audytu. 13. Zespół audytowy powinien składać się z co najmniej 2 osób spełniających wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w ustawie o finansach publicznych. Każda z tych osób powinna spełniać wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz 1240 z późn. zm.) oraz posiadać doświadczenie w zakresie audytowania projektów finansowych ze środków publicznych, doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa oraz wiedze z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych. 14. Raport będzie przygotowany w formie elektronicznej i pisemnej (w ilości 3 oryginalnych egzemplarzy). 15.Audyt powinien się składać z następujących elementów: a) spotkanie otwierające audyt - odbędzie się na początku. Celem tego spotkani będzie przedstawienie zakresu audytu; b) badanie audytowi - prowadzone przez co najmniej dwóch audytorów. W przypadku zidentyfikowania w trakcie badania audytowego braków, błędów lub nieprawidłowości, które mogą zostać wyjaśnione, uzupełnione lub poprawione przez Zamawiającego w czasie trwania badania, audytorzy niezwłocznie informują o nich upoważnionego pracownika Zamawiającego wskazując możliwość wyjaśnienia, uzupełnienia lub poprawienia. Po dostarczeniu wyjaśnia, uzupełnienia lub korekty poprzez Zamawiającego przedmiotowe dokumenty podlegają badaniu; c) spotkanie zamykające audyt - celem spotkania zamykającego będzie przedstawienie wszystkich spostrzeżeń i wstępnych wyników z audytu jednostce audytowanej dla zapewnienia pełnego zrozumienia faktów oraz uzyskanie akceptacji lub komentarza. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: : 66.11.30.00-5 16.Opis projektu objętego audytem Projekt pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej. Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09 Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość. Cel projektu - celem głównym projektu jest szeroka promocja walorów kulturowych Kalwarii Pakoskiej w postaci Parku Kulturowego (osiągnięta poprzez poprawę stanu technicznego infrastruktury obiektów wchodzących w skład parku) służąca wzrostowi konkrencyjności regionu, a także podniesieniu walorów użytkowych obiektów zabytkowych Kalwarii Pakoskiej, zwiększeniu atrakcyjności turystycznej Kalwarii Pakoskiej i ogólnemu ożywieniu turystycznemu. Termin realizacji projektu Według umowy nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. oraz aneksów: Nr1, Nr 2, Nr3. Termin rozpoczęcia 01.07.2008r. Zakończenia 31.10.2012r. Kategoria wydatków: - renowacja kaplic, - oświetlenie, - przyłącza energetyczne, - tereny, zielone, - mała architektura, - toaleta publiczna ( Wzgórze Ludkowskie), - sieci, instalacja wod-kan, - drogi i place, - Centrum Informacji Turystycznej, - zabezpieczenie kaplic i elektryka, - audyt, - promocja, - mapa dla celów projektowych, - nadzór inwestorski, - nadzór konserwatorski, - dokumentacja projektowa oraz opracowanie studium wykonalności, - opracowanie ekofizjograficzne oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w Pakości i w obrębach miejscowości Rybitwy i Radłowo, - aktualizacja kosztorysów do przetargów, - aktualizacja studium wykonalności, - nadzór archeologiczny, - pozostałe koszty. Całkowita wartość projektu Według umowy o dofinansowanie oraz aneksów nr 1, nr 2, nr 3 wartość umowy wynosi 12 647 185,98 PLN w tym wydatki kwalifikowane 12 365 023,60 PLN, kwota przyznanego dofinansowania wynosi: 8 037 265,34 PLN. Złożone wnioski o płatność Wniosek o płatność pośrednią nr 1 z dnia 6 maja 2010 r. Wniosek o płatność pośrednią nr 2 z dnia 5 kwietnia 2011 r. Wniosek o płatność pośrednią nr 3 z dnia 9 grudnia 2011 r. Wniosek o płatność pośrednia nr 4 z dnia 16 marca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową nr 5 z dnia 2 kwietnia 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 6 z dnia 2 maja 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 7 z dnia 1 czerwca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 8 z dnia 2 lipca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 9 z dnia 1 sierpnia 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 10 z dnia 4 września 2012 r. Wszystkie obowiązki i czynności wynikające z zakresu zamówienia Wykonawca zapewni na swój koszt i swoim zakresie. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy niezbędne informacje do realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie dokumenty sporządzone w ramach zamówienia muszą być opatrzone logotypami unijnymi i wykonane zgodnie z Wytycznymi dla beneficjentów z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego.
Pakość: Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.
Numer ogłoszenia: 205729 - 2012; data zamieszczenia: 26.09.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Pakość , ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5666073 (74), 5666089, faks 052 5666075.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk..
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej. Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09 Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość. 2. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Wyniki przeprowadzonego audytu mają być przestawione w sporządzonych przez audytora opinii i raporcie z audytu projektu. 3. Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzania audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007- 2013stanowiącymi załącznik do Uchwały 34 555 11 Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 19 maja 2011r. dostępnymi na stronie internetowej: http:www.mojregion.eu 4. Audytorzy sprawdzają, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m. in. zweryfikowanie czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można je uznać za wydatki kwalifikowane. Powyższe czynności dokonywane są na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie, które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawić sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentu .Ponadto audytorzy badają czy system kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewnia, że ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawiane we wnioskach o płatność 5. Audyt obejmuje przede wszystkim sprawdzenie: a) czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z: - Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083 2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiający przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260 1999, - Rozporządzeniem (WE) nr 1081 2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783 1999, - Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828 2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083 2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080 2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, - ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.), - ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), - ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) oraz z: - Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70 892 07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami, - Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16 170 09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm. - wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013; b) czy procedury kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewniają prawidłowość realizacji projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane; c) czy Beneficjent posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów; d) prowadzenia przez Beneficjenta odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu; e) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania; f) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu; g) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników; h) czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości; i) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu; j) czy beneficjent, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych. 6. Po przeprowadzeniu audytu, audytor jest zobowiązany do przygotowania opinii w umowie o dofinansowanie projektu. Opinia wraz z końcowym raportem z audytu jest przekazywana przez Beneficjenta do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P w terminie 7 dni, licząc od dnia otrzymania raportu z audytu. 7. Zgodnie z zaleceniami IŻ RPO WK-P określonymi w Wytycznych raportu z audytu zewnętrznego powinien zawierać: a) Informacje ogólne: - nazwę i adres audytowanego Beneficjenta, - datę sporządzenia raportu, - numer audytowanego wniosku, - imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie, - okres objęty audytem. b) Cel i metodologia audytu: - cel audytu, - zakres przedmiotowy audytu, - podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu, Informacja - informacja czy badanie audytowi zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru dokumentów do audytu. c) Wykaz dokumentów, na podstawie których stwierdzono stan faktyczny w wymienionych wyżej obszarach, lub zaznaczenie braków w dokumentacji, którą winny jest przechowywać Beneficjent d) Wykaz procedur wewnętrznych podlegających audytowi oraz ocena przyjętych rozwiązań proceduralnych. e) Opis stanu faktycznego zgodnie ze szczegółowym zakresem audytu zawartym w umowie na przeprowadzenie audytu. f) Wykaz osób, które udzielały wyjaśnień w związku z audytowanymi obszarami wraz z opisem udzielonych wyjaśnień. g) Wykaz stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi oraz znaczenia, czy jakichkolwiek problemów ma charakter systemowy. h) Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień. i)Uwagi i zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień. j)Opinia w zakresie spełnienia wszystkich wymogów określonych w zakresie ogólnym i szczegółowym audytu. 8. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzenia audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa- Kujawsko Pomorskiego na lata 2007-2013 warunkiem przystąpienia do zamówienia publicznego powinno być spełnienie poprzez Wykonawcę warunku bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta (t. Zamawiającego). W związku z powyższym, dla zachowania niezależności i bezstronności audytu osoba lub podmiot prowadzący audyt: a) nie może posiadać udziałów, akcji Beneficjenta lub innych tytułów własności lub w jednostce z nim stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej; b) nie mogła być w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej; c) w ostatnich 3 latach nie mogła uczestniczyć w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; d) w ciągu ostatnich 5 lat, przez jeden rok, nie mogła osiągać najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Beneficjenta, jednostki wobec niego dominującej lub jednostek z nim stowarzyszonych, jednostek od niego zależnych lub współzależnych; e) nie może być małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub być związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudniającą przy prowadzeniu audytu takie osoby; f) nie może być zaangażowana w planowanie, realizację, zarządzanie projektem. Ponadto osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w odniesieniu do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami. Bezstronność audytora powinna być potwierdzona stosownym oświadczeniem złożonym w ofercie audytu, w ramach zamówienia publicznego. 9. Audyt będzie przeprowadzany w dniach roboczych od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 10. Wszystkie dokumenty związane z realizacją przedmiotowego zamówienia zostaną sporządzone w języku polskim. Język polski będzie również obowiązywał w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 11. Zamawiający udostępni Audytorowi niezbędne dokumenty dotyczące przedmiotu audytu, w szczególności sprawozdanie, dowody księgowe, inną dokumentację wskazaną przez audytora, oraz zapewni warunki lokalowe w celu przeprowadzenia audytu. 12. Audytorzy otrzymają od Zamawiającego upoważnienie do przeprowadzenia audytu. 13. Zespół audytowy powinien składać się z co najmniej 2 osób spełniających wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w ustawie o finansach publicznych. Każda z tych osób powinna spełniać wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz 1240 z późn. zm.) oraz posiadać doświadczenie w zakresie audytowania projektów finansowych ze środków publicznych, doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa oraz wiedze z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych. 14. Raport będzie przygotowany w formie elektronicznej i pisemnej (w ilości 3 oryginalnych egzemplarzy). 15.Audyt powinien się składać z następujących elementów: a) spotkanie otwierające audyt - odbędzie się na początku. Celem tego spotkani będzie przedstawienie zakresu audytu; b) badanie audytowi - prowadzone przez co najmniej dwóch audytorów. W przypadku zidentyfikowania w trakcie badania audytowego braków, błędów lub nieprawidłowości, które mogą zostać wyjaśnione, uzupełnione lub poprawione przez Zamawiającego w czasie trwania badania, audytorzy niezwłocznie informują o nich upoważnionego pracownika Zamawiającego wskazując możliwość wyjaśnienia, uzupełnienia lub poprawienia. Po dostarczeniu wyjaśnia, uzupełnienia lub korekty poprzez Zamawiającego przedmiotowe dokumenty podlegają badaniu; c) spotkanie zamykające audyt - celem spotkania zamykającego będzie przedstawienie wszystkich spostrzeżeń i wstępnych wyników z audytu jednostce audytowanej dla zapewnienia pełnego zrozumienia faktów oraz uzyskanie akceptacji lub komentarza. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: : 66.11.30.00-5 16.Opis projektu objętego audytem Projekt pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej. Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09 Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość. Cel projektu - celem głównym projektu jest szeroka promocja walorów kulturowych Kalwarii Pakoskiej w postaci Parku Kulturowego (osiągnięta poprzez poprawę stanu technicznego infrastruktury obiektów wchodzących w skład parku) służąca wzrostowi konkrencyjności regionu, a także podniesieniu walorów użytkowych obiektów zabytkowych Kalwarii Pakoskiej, zwiększeniu atrakcyjności turystycznej Kalwarii Pakoskiej i ogólnemu ożywieniu turystycznemu. Termin realizacji projektu Według umowy nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. oraz aneksów: Nr1, Nr 2, Nr3. Termin rozpoczęcia 01.07.2008r. Zakończenia 31.10.2012r. Kategoria wydatków: - renowacja kaplic, - oświetlenie, - przyłącza energetyczne, - tereny, zielone, - mała architektura, - toaleta publiczna ( Wzgórze Ludkowskie), - sieci, instalacja wod-kan, - drogi i place, - Centrum Informacji Turystycznej, - zabezpieczenie kaplic i elektryka, - audyt, - promocja, - mapa dla celów projektowych, - nadzór inwestorski, - nadzór konserwatorski, - dokumentacja projektowa oraz opracowanie studium wykonalności, - opracowanie ekofizjograficzne oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w Pakości i w obrębach miejscowości Rybitwy i Radłowo, - aktualizacja kosztorysów do przetargów, - aktualizacja studium wykonalności, - nadzór archeologiczny, - pozostałe koszty. Całkowita wartość projektu Według umowy o dofinansowanie oraz aneksów nr 1, nr 2, nr 3 wartość umowy wynosi 12 647 185,98 PLN w tym wydatki kwalifikowane 12 365 023,60 PLN, kwota przyznanego dofinansowania wynosi: 8 037 265,34 PLN. Złożone wnioski o płatność Wniosek o płatność pośrednią nr 1 z dnia 6 maja 2010 r. Wniosek o płatność pośrednią nr 2 z dnia 5 kwietnia 2011 r. Wniosek o płatność pośrednią nr 3 z dnia 9 grudnia 2011 r. Wniosek o płatność pośrednia nr 4 z dnia 16 marca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową nr 5 z dnia 2 kwietnia 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 6 z dnia 2 maja 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 7 z dnia 1 czerwca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 8 z dnia 2 lipca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 9 z dnia 1 sierpnia 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 10 z dnia 4 września 2012 r. Wszystkie obowiązki i czynności wynikające z zakresu zamówienia Wykonawca zapewni na swój koszt i swoim zakresie. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy niezbędne informacje do realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie dokumenty sporządzone w ramach zamówienia muszą być opatrzone logotypami unijnymi i wykonane zgodnie z Wytycznymi dla beneficjentów z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 10.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ)
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ)
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOcena spełniania ww warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach wyszczególnionych w niniejszej SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż ww. warunki wykonawca spełnił. -Warunki podstawowe zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy - należy potwierdzić w oświadczeniem (załącznik do SIWZ)
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wypełniony Formularz ofertowy (załącznik Nr 1); Oświadczenie o bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta (załącznik nr 8) Dokumenty potwierdzające posiadanie uprawnień do reprezentowania wykonawcy/pełnomocnictw osób składających ofertę, o ile fakt nie wynika z przedstawionych dokumentów rejestrowych. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do podejmowania zobowiązań w imieniu firmy składającej ofertę, o ile nie wynikają z prawa lub innych dokumentów. Zaakceptowane warunki istotnych elementów umowy (załącznik Nr 4 do SIWZ),
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy w zakresie: 1) Zakresu usług zleconych Podwykonawcom oraz zmiany Podwykonawcy lub podmiotu udostępniającego wiedzę i doświadczenie, potencjał techniczny, osoby zdolne do wykonania zamówienia lub zdolności finansowe wykazanego w ofercie pod warunkiem spełnienia postanowień SIWZ dotyczących wiedzy i doświadczenia, potencjału technicznego, osób zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolności finansowych, 2) wynikającym ze zmian przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia, 3) wynikającym ze zmian postanowień zawartych w umowie pomiędzy Gminą Pakość a Województwem Kujawsko - Pomorskim, 4) konieczność zmiany osób wykonujących zamówienie z następujących powodów: - śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych osób wykonujących zamówienie; - niewywiązywania się osób wykonujących zamówienie z obowiązków wynikających z powierzonych im zadań; - jeżeli zmiana osoby wykonującej zamówienie stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od wykonawcy (np. rezygnacji). Zmiana jest możliwa jedynie na nowe osoby o kwalifikacjach i doświadczeniu nie niższych niż zawarte w SIWZ minimum. 5) zakończenia realizacji przedmiotu umowy z uwagi na: - siłę wyższą lub inne okoliczności niezależne od Wykonawcy, których Wykonawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie uniknąć lub przewidzieć, - przeszkody, utrudnienia spowodowane przez osoby trzecie, - opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez Zamawiającego. 3. Zmiany umowy muszą być dokonywane z zachowaniem przepisu art. 140 ust. 3 ustawy PZP, stanowiącego, że umowa jest nieważna w części wykraczającej poza określenie przedmiotu zamówienia zawarte w SIWZ. 4. Zamawiający nie wyrazi zgody na wprowadzenie zmian jeżeli zmiana może wpłynąć na opóźnienie lub zwiększenie kosztów w wykonaniu umowy zawartej w efekcie przeprowadzenia niniejszego postępowania lub obniżenie jakości wykonania tej umowy. 5. Wykonawca nie będzie uprawniony do żadnego przedłużania terminu wykonania umowy i zwiększenia wynagrodzenia, jeżeli zmiana wymuszona jest uchybieniem czy naruszeniem umowy przez Wykonawcę. W takim przypadku koszty dodatkowe związane z takimi zmianami ponosi Wykonawca.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.pakosc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
w siedzibie zamawiającego - pokój nr 18, I piętro ul. Rynek 4, 88-170 Pakość..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
04.10.2012 godzina 09:30, miejsce: w sekretariacie (parter, pok. nr 5) przy ul. Rynek 4 w Pakości..
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Pakość: Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk
Numer ogłoszenia: 219619 - 2012; data zamieszczenia: 16.10.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 205729 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Pakość, ul. Rynek 4, 88-170 Pakość, woj. kujawsko-pomorskie, tel. 052 5666073 (74), 5666089, faks 052 5666075.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego projektu pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk, który jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej. Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09 Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość. 2. Celem przeprowadzenia audytu zewnętrznego projektu jest uzyskanie racjonalnego zapewnienia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowane, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie projektu i wnioskiem o dofinansowanie projektu. Wyniki przeprowadzonego audytu mają być przestawione w sporządzonych przez audytora opinii i raporcie z audytu projektu. 3. Audyt winien być przeprowadzony zgodnie z aktualnymi Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzania audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007- 2013stanowiącymi załącznik do Uchwały 34 555 11 Zarządu Województwa Kujawsko - Pomorskiego z dnia 19 maja 2011r. dostępnymi na stronie internetowej: http:www.mojregion.eu 4. Audytorzy sprawdzają, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie projektu poprzez m. in. zweryfikowanie czy wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie projektu, czy są one poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, czy poniesione wydatki zostały rzeczywiście poniesione i czy można je uznać za wydatki kwalifikowane. Powyższe czynności dokonywane są na podstawie ksiąg rachunkowych i dowodów księgowych oraz na podstawie dokumentów stanowiących zestawienie poniesionych wydatków w projekcie, które powinny odpowiadać we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu oraz prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawić sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentu .Ponadto audytorzy badają czy system kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewnia, że ponoszone wydatki są kwalifikowane oraz rzetelnie przedstawiane we wnioskach o płatność 5. Audyt obejmuje przede wszystkim sprawdzenie: a) czy Beneficjent realizuje projekt zgodnie z umową i wnioskiem o dofinansowanie oraz z obowiązującymi przepisami prawa, w tym m.in. z: - Rozporządzeniem Rady (WE) nr 1083 2006 z dnia 11 lipca 2006 r. ustanawiający przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności i uchylającym rozporządzenie nr 1260 1999, - Rozporządzeniem (WE) nr 1081 2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego i uchylającym rozporządzenie (WE) nr 1783 1999, - Rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1828 2006 z dnia 8 grudnia 2006 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1083 2006 ustanawiającego przepisy ogólne dotyczące Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego oraz Funduszu Spójności oraz rozporządzenia (WE) nr 1080 2006 w sprawie Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, - ustawą z dnia 6 grudnia 2006 r. o zasadach prowadzenia polityki rozwoju (Dz. U. z 2009 Nr 84, poz. 712 z późn. zm.), - ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), - ustawą z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) oraz z: - Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 70 892 07 przez Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 23 października 2007 r. z późniejszymi zmianami, - Szczegółowym Opisem Priorytetów Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013 przyjętym Uchwałą Nr 16 170 09 Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 26 lutego 2009 r. z późn. zm. - wytycznymi Instytucji Zarządzającej Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013; b) czy procedury kontroli wewnętrznej Beneficjenta zapewniają prawidłowość realizacji projektu, rzetelność wniosków o płatność, oraz że ponoszone wydatki są kwalifikowane; c) czy Beneficjent posiada odpowiednie procedury finansowo-księgowe oraz procedury dotyczące, w odniesieniu do każdej operacji i stosownie do potrzeb, specyfikacji technicznej, planu finansowego, dokumentacji przyznania pomocy, dokumentacji z przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, sprawozdania z postępu prac oraz sprawozdań z przeprowadzonych weryfikacji i audytów; d) prowadzenia przez Beneficjenta odrębnej ewidencji księgowej na potrzeby projektu; e) kwalifikowalności wydatków oraz sposobu ich dokumentowania; f) zgodności wniosków o płatność z księgami rachunkowymi Beneficjenta w części dotyczącej projektu; g) wiarygodności wniosków o płatność w zakresie sprawozdawczości z realizacji projektu, odnośnie danych rzeczowych oraz osiągania zakładanych celów i wskaźników; h) czy Beneficjent wdrożył zalecenia przeprowadzonych kontroli audytu oraz usunął ewentualne nieprawidłowości; i) systemu archiwizacji dokumentacji zgromadzonej w ramach realizowanego projektu; j) czy beneficjent, w zakresie informacji i promocji, stosuje się do zapisów zwartych. 6. Po przeprowadzeniu audytu, audytor jest zobowiązany do przygotowania opinii w umowie o dofinansowanie projektu. Opinia wraz z końcowym raportem z audytu jest przekazywana przez Beneficjenta do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P w terminie 7 dni, licząc od dnia otrzymania raportu z audytu. 7. Zgodnie z zaleceniami IŻ RPO WK-P określonymi w Wytycznych raportu z audytu zewnętrznego powinien zawierać: a) Informacje ogólne: - nazwę i adres audytowanego Beneficjenta, - datę sporządzenia raportu, - numer audytowanego wniosku, - imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w audycie, - okres objęty audytem. b) Cel i metodologia audytu: - cel audytu, - zakres przedmiotowy audytu, - podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu, Informacja - informacja czy badanie audytowi zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru dokumentów do audytu. c) Wykaz dokumentów, na podstawie których stwierdzono stan faktyczny w wymienionych wyżej obszarach, lub zaznaczenie braków w dokumentacji, którą winny jest przechowywać Beneficjent d) Wykaz procedur wewnętrznych podlegających audytowi oraz ocena przyjętych rozwiązań proceduralnych. e) Opis stanu faktycznego zgodnie ze szczegółowym zakresem audytu zawartym w umowie na przeprowadzenie audytu. f) Wykaz osób, które udzielały wyjaśnień w związku z audytowanymi obszarami wraz z opisem udzielonych wyjaśnień. g) Wykaz stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi oraz znaczenia, czy jakichkolwiek problemów ma charakter systemowy. h) Określenie oraz analiza przyczyn i skutków uchybień. i)Uwagi i zalecenia w sprawie usunięcia stwierdzonych uchybień lub wprowadzenia usprawnień. j)Opinia w zakresie spełnienia wszystkich wymogów określonych w zakresie ogólnym i szczegółowym audytu. 8. Zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi przeprowadzenia audytu projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa- Kujawsko Pomorskiego na lata 2007-2013 warunkiem przystąpienia do zamówienia publicznego powinno być spełnienie poprzez Wykonawcę warunku bezstronności i niezależności w stosunku do badanego Beneficjenta (t. Zamawiającego). W związku z powyższym, dla zachowania niezależności i bezstronności audytu osoba lub podmiot prowadzący audyt: a) nie może posiadać udziałów, akcji Beneficjenta lub innych tytułów własności lub w jednostce z nim stowarzyszonej, dominującej lub współzależnej; b) nie mogła być w ostatnich 3 latach przedstawicielem prawnym (pełnomocnikiem), członkiem organów nadzorczych, bądź zarządzających lub pracownikiem jednostki stowarzyszonej, dominującej, zależnej lub współzależnej; c) w ostatnich 3 latach nie mogła uczestniczyć w sporządzaniu dokumentów stanowiących przedmiot audytu; d) w ciągu ostatnich 5 lat, przez jeden rok, nie mogła osiągać najmniej 50% przychodu rocznego z tytułu świadczenia usług na rzecz Beneficjenta, jednostki wobec niego dominującej lub jednostek z nim stowarzyszonych, jednostek od niego zależnych lub współzależnych; e) nie może być małżonkiem, krewnym lub powinowatym w linii prostej do drugiego stopnia lub być związany z tytułu opieki, przysposobienia lub kurateli z osobą zarządzającą lub będąca w organach nadzorczych jednostki albo zatrudniającą przy prowadzeniu audytu takie osoby; f) nie może być zaangażowana w planowanie, realizację, zarządzanie projektem. Ponadto osoby uczestniczące w przeprowadzaniu audytu powinny spełniać wymóg bezstronności i niezależności w odniesieniu do Instytucji Zarządzającej RPO WK-P. Poprzez spełnienie warunku bezstronności i niezależności rozumie się przede wszystkim nie pozostawanie w stosunku pracy z wyżej wymienionymi instytucjami. Bezstronność audytora powinna być potwierdzona stosownym oświadczeniem złożonym w ofercie audytu, w ramach zamówienia publicznego. 9. Audyt będzie przeprowadzany w dniach roboczych od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy. 10. Wszystkie dokumenty związane z realizacją przedmiotowego zamówienia zostaną sporządzone w języku polskim. Język polski będzie również obowiązywał w kontaktach pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą. 11. Zamawiający udostępni Audytorowi niezbędne dokumenty dotyczące przedmiotu audytu, w szczególności sprawozdanie, dowody księgowe, inną dokumentację wskazaną przez audytora, oraz zapewni warunki lokalowe w celu przeprowadzenia audytu. 12. Audytorzy otrzymają od Zamawiającego upoważnienie do przeprowadzenia audytu. 13. Zespół audytowy powinien składać się z co najmniej 2 osób spełniających wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w ustawie o finansach publicznych. Każda z tych osób powinna spełniać wymogi dotyczące audytorów wewnętrznych określonych w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz.U. Nr 157, poz 1240 z późn. zm.) oraz posiadać doświadczenie w zakresie audytowania projektów finansowych ze środków publicznych, doświadczenie związane z badaniem prawidłowości wykorzystania dotacji ze środków budżetu państwa oraz wiedze z zakresu funkcjonowania funduszy strukturalnych. 14. Raport będzie przygotowany w formie elektronicznej i pisemnej (w ilości 3 oryginalnych egzemplarzy). 15.Audyt powinien się składać z następujących elementów: a) spotkanie otwierające audyt - odbędzie się na początku. Celem tego spotkani będzie przedstawienie zakresu audytu; b) badanie audytowi - prowadzone przez co najmniej dwóch audytorów. W przypadku zidentyfikowania w trakcie badania audytowego braków, błędów lub nieprawidłowości, które mogą zostać wyjaśnione, uzupełnione lub poprawione przez Zamawiającego w czasie trwania badania, audytorzy niezwłocznie informują o nich upoważnionego pracownika Zamawiającego wskazując możliwość wyjaśnienia, uzupełnienia lub poprawienia. Po dostarczeniu wyjaśnia, uzupełnienia lub korekty poprzez Zamawiającego przedmiotowe dokumenty podlegają badaniu; c) spotkanie zamykające audyt - celem spotkania zamykającego będzie przedstawienie wszystkich spostrzeżeń i wstępnych wyników z audytu jednostce audytowanej dla zapewnienia pełnego zrozumienia faktów oraz uzyskanie akceptacji lub komentarza. Oznaczenie wg Wspólnego Słownika Zamówień: : 66.11.30.00-5 16.Opis projektu objętego audytem Projekt pod nazwą Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, Oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej. Projekt Nr RPKP.03.03.00-04-002 09 Umowa nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. zawarta pomiędzy Województwem Kujawsko - Pomorskim a Gminą Pakość. Cel projektu - celem głównym projektu jest szeroka promocja walorów kulturowych Kalwarii Pakoskiej w postaci Parku Kulturowego (osiągnięta poprzez poprawę stanu technicznego infrastruktury obiektów wchodzących w skład parku) służąca wzrostowi konkrencyjności regionu, a także podniesieniu walorów użytkowych obiektów zabytkowych Kalwarii Pakoskiej, zwiększeniu atrakcyjności turystycznej Kalwarii Pakoskiej i ogólnemu ożywieniu turystycznemu. Termin realizacji projektu Według umowy nr WPW.I.3043-3-1-230 2010 z dnia 28 kwietnia 2010r. oraz aneksów: Nr1, Nr 2, Nr3. Termin rozpoczęcia 01.07.2008r. Zakończenia 31.10.2012r. Kategoria wydatków: - renowacja kaplic, - oświetlenie, - przyłącza energetyczne, - tereny, zielone, - mała architektura, - toaleta publiczna ( Wzgórze Ludkowskie), - sieci, instalacja wod-kan, - drogi i place, - Centrum Informacji Turystycznej, - zabezpieczenie kaplic i elektryka, - audyt, - promocja, - mapa dla celów projektowych, - nadzór inwestorski, - nadzór konserwatorski, - dokumentacja projektowa oraz opracowanie studium wykonalności, - opracowanie ekofizjograficzne oraz prognoza oddziaływania na środowisko do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów położonych w Pakości i w obrębach miejscowości Rybitwy i Radłowo, - aktualizacja kosztorysów do przetargów, - aktualizacja studium wykonalności, - nadzór archeologiczny, - pozostałe koszty. Całkowita wartość projektu Według umowy o dofinansowanie oraz aneksów nr 1, nr 2, nr 3 wartość umowy wynosi 12 647 185,98 PLN w tym wydatki kwalifikowane 12 365 023,60 PLN, kwota przyznanego dofinansowania wynosi: 8 037 265,34 PLN. Złożone wnioski o płatność Wniosek o płatność pośrednią nr 1 z dnia 6 maja 2010 r. Wniosek o płatność pośrednią nr 2 z dnia 5 kwietnia 2011 r. Wniosek o płatność pośrednią nr 3 z dnia 9 grudnia 2011 r. Wniosek o płatność pośrednia nr 4 z dnia 16 marca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową nr 5 z dnia 2 kwietnia 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 6 z dnia 2 maja 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 7 z dnia 1 czerwca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 8 z dnia 2 lipca 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 9 z dnia 1 sierpnia 2012 r. Wniosek o płatność zaliczkową z jednoczesnym rozliczeniem poprzedniej zaliczki nr 10 z dnia 4 września 2012 r. Wszystkie obowiązki i czynności wynikające z zakresu zamówienia Wykonawca zapewni na swój koszt i swoim zakresie. Zamawiający w dniu podpisania umowy przekaże Wykonawcy niezbędne informacje do realizacji przedmiotu zamówienia. Wszystkie dokumenty sporządzone w ramach zamówienia muszą być opatrzone logotypami unijnymi i wykonane zgodnie z Wytycznymi dla beneficjentów z zakresu promocji projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko - Pomorskiego na lata 2007-2013, oś priorytetowa 3 Rozwój infrastruktury społecznej, działanie 3.3 Rozwój infrastruktury społecznej.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
11.10.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
9.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Aneta Krawczyk, {Dane ukryte}, 05-510 Konstancin-Jeziorna, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 26016,26 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
2690,00
Oferta z najniższą ceną:
2690,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
24600,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 20572920120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-09-25 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 10 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.pakosc.pl |
Informacja dostępna pod: | w siedzibie zamawiającego - pokój nr 18, I piętro ul. Rynek 4, 88-170 Pakość. |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79212000-3 | Usługi audytu |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Audyt zewnętrzny projektu pn. Utworzenie Parku Kulturowego Kalwaria Pakoska jako elementu promocji dziedzictwa Kujaw i Pałuk | Aneta Krawczyk Konstancin-Jeziorna | 2012-10-16 | 2 690,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-10-16 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 792120003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 2 690,00 zł Minimalna złożona oferta: 2 690,00 zł Ilość złożonych ofert: 9 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 2 690,00 zł Maksymalna złożona oferta: 24 600,00 zł |