Łukta: Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Przebudowa drogi gminnej (modernizacja) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013


Numer ogłoszenia: 203465 - 2010; data zamieszczenia: 29.07.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łukta , ul. Mazurska 2, 14-105 Łukta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 6475070, faks 089 6475070.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.lukta.com.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Przebudowa drogi gminnej (modernizacja) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu pn.: Przebudowa drogi gminnej (modernizacja) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013: Oś priorytetowa: 5 Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna, Działanie: 5.2 Infrastruktura transportowa służąca rozwojowi lokalnemu, Poddziałanie: 5.2.1 Infrastruktura drogowa warunkująca rozwój lokalny. Projekt realizowany jest w ramach Umowy nr UDA - RPWM.05.02.01-28-034/09-00 z dnia 26 października 2009 r., zmienionej Aneksem nr UDA - RPWM.05.02.01-28-034/09-01 z dnia 17 listopada 2009 r., Aneksem nr UDA - RPWM.05.02.01-28-034/09-02 z dnia 4 marca 2010 r., Aneksem nr UDA - RPWM.05.02.01-28-034/09-03 z dnia 22 lipca 2010 r. Przedmiotem projektu jest przedsięwzięcie inwestycyjne, polegające na przebudowie drogi gminnej (modernizacji) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny. Szczegółowy zakres rzeczowy inwestycji obejmuje następujące pozycje: - Przebudowa drogi gminnej do nawierzchni bitumicznej o długości 6,52 km, - Przebudowa skrzyżowania w miejscowości Wynki, - Budowa chodników w miejscowości Łukta i Wynki, - Usunięcie kolizji z sieciami telekomunikacyjnymi i elektroenergetycznymi, - Wykonanie pasa zieleni, - Wycinka drzew i zakrzaczeń, kolidujących z projektowaną drogą, - Obsługa geodezyjna, - Pomiar geodezyjny powykonawczy, - Tablica informacyjna (pamiątkowa) - 1 szt. Koszty projektu obejmują następujące kategorie: - Dokumentacja projektowa, - Studium Wykonalności, - Modernizacja drogi, promocja, - Przebudowa kolizji telekomunikacyjnych, - Przebudowa kolizji elektroenergetycznych, - Nadzór inwestorski, - Nadzór autorski, - Aktualizacja kosztorysu inwestorskiego. Okres rzeczowej realizacji projektu: Rozpoczęcie realizacji: 13.04.2007 r. Rozpoczęcie rzeczowe realizacji: 18.01.2010 r. Zakończenie rzeczowe realizacji: 31.10.2010 r. Zakończenie finansowe realizacji: 30.11.2010 r. Całkowita wartość projektu wynosi 3938974,36 zł brutto, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 2697863,16 zł. Zamawiający nie dopuszcza możliwości, aby część lub całość zamówienia została powierzona podwykonawcom. 2.Zakres audytu zewnętrznego Audyt zewnętrzny musi obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdawczości z projektu ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięcia założonych celów i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie. Podczas audytu muszą być zweryfikowane wszystkie poniesione wydatki, pozwalające wykonawcy audytu zewnętrznego wydać wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Audyt zewnętrzny musi obejmować następujące obszary: 1) Gotowość organizacyjna Beneficjenta obejmuje m.in.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) identyfikację zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), c) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, d) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów. 2) Audyt zgodności projektu w zakresie finansowym obejmuje m.in.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność wniosków o płatność oraz ich zgodność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową, c) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, oraz z zapisami w ewidencji księgowej oraz treścią dokumentów źródłowych, posiadanie wyodrębnionej ewidencji księgowej), d) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z wnioskiem i umową o dofinansowanie, e) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych wydatków (faktycznie poniesione, zasadne, celowe, oszczędne, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, nieodbiegające od cen w regionie, przekazane na rachunki wykonawców wskazane w umowach), f) kontrolę formalną faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, g) sprawdzenie zapewnienia przez Beneficjenta wkładu własnego, h) weryfikowanie kwalifikowalności poniesionych wydatków (na reprezentatywnej próbie oryginałów dokumentów księgowych wykazujących ich poniesienie), i) sprawdzenie sposobu dokumentowania wydatków (opis dokumentów księgowych) oraz ujęcia ich na wyodrębnionym rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont Beneficjenta (jeśli dotyczy), j) badanie zgodności kwot wynikających z zestawienia dokumentów rozliczeniowych z zapisami księgowymi, k) kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz. 1223), w części dotyczącej audytowanego projektu, l) sprawdzenie, czy prowadzona jest wyodrębniona ewidencja wydatków, ewidencja przychodów dla projektu zgodnie z zasadami określonymi dla programu operacyjnego, m) sprawdzenie statusu podatkowego Beneficjenta, n) sprawdzenie kwalifikowalności podatku VAT poprzez zbadanie stanu faktycznego z pisemną interpretacją przepisów prawa podatkowego stwierdzającą możliwość odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego projektu z właściwej Izby Skarbowej (w przypadku, gdy Beneficjent zadeklarował, iż nie może odzyskać podatku VAT, w związku z czym podatek VAT został uznany za koszt kwalifikowalny), o) ocenę zakładanej wysokość kwalifikowalności podatku VAT (przypadku, gdy Beneficjent zadeklarował, iż tylko część podatku VAT może odzyskać, w związku z czym koszt został uznany za częściowo kwalifikowalny), p) sprawdzenie utrzymywania przez Beneficjenta odrębnego systemu księgowego albo odpowiedniego kodu księgowego dla wszystkich transakcji związanych z projektem. 3) Audyt zgodności realizacji projektu odbywa się poprzez: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (m.in. prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych, prawo zamówień publicznych), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z wnioskiem i umową o dofinansowanie, d) sprawdzenie poprawności udzielenia zamówień publicznych (o ile dotyczy), obejmująca w szczególności sprawdzenie, czy Beneficjent prawidłowo stosował Ustawę Prawo Zamówień Publicznych, e) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami), f) prawidłowość zakupu dostaw i usług pod kątem racjonalności wydatków oraz stosowanie zasady konkurencyjności, przejrzystości i należytego upubliczniania (w przypadku Beneficjentów, którzy nie są zobligowani do stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych), g) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, h) potwierdzenie wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym tj. m.in. weryfikacja zgodności danych przekazywanych we wniosku/wnioskach o płatność w części dotyczącej postępu rzeczowego i postępu finansowego z dokumentacją dotyczącą realizacji projektu, utrzymanie zatrudnienia, i) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników, j) ocenę prawidłowości stosowania zasad pomocy publicznej (o ile dotyczy), zawartych w przepisach krajowych i wspólnotowych dotyczących pomocy publicznej oraz weryfikacja warunków wykluczających wystąpienie pomocy publicznej podczas realizacji projektu (dotyczy wniosków o dofinansowanie nie uwzględniających pomocy publicznej), k) sprawdzenie, czy Beneficjent wdrożył zalecenia po przeprowadzonych kontrolach oraz usunął uchybienia, jeśli takie zostały wykryte, l) ocenę prawidłowości zakładanej rentowności projektu tj. czy wysokość generowanego dochodu jest zgodna z zakładaną we wniosku o dofinansowanie (nie dotyczy projektów objętych pomocą publiczną), m) ocenę poprawności udzielania pomocy publicznej, n) sprawdzenie, czy została zagwarantowana trwałość projektu (dotyczy audytu zewnętrznego realizowanego przed zakończeniem okresu trwałości). 4) Wizyta na miejscu realizacji projektu dotyczy m.in.: a) w przypadku audytu projektu inwestycyjnego (np. budowa, remont, zakupy) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z wnioskiem i umową o dofinansowanie, dokumentacją powykonawczą, protokołami odbioru robót, protokołami odbioru zakupionego sprzętu, b) w przypadku audytu projektu o charakterze niematerialnym (np. konferencje) sprawdzenie zgodności realizacji działań z wnioskiem i umową o dofinansowanie, c) potwierdzenia prawidłowości prowadzenia działań promocyjnych i informacyjnych. 5) Audyt zgodności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji dotyczy m.in.: a) sprawdzenia czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją projektu, b) sprawdzenia czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z wnioskiem i umową o dofinansowanie. 6) Audyt zgodności projektu z politykami wspólnotowymi (dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność) dotyczy m.in.: a) polityki równości szans i niedyskryminacji, b) polityki społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), c) polityki ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii). 7) Audyt w zakresie zasad informacji i promocji obejmuje m.in.: a) potwierdzenie wywiązania się przez Beneficjenta z obowiązku prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych. 3. Efektem przeprowadzonego audytu będzie sporządzenie raportu oraz wydanie opinii. Efektem audytu musi być: 1) uzyskanie racjonalnego potwierdzenia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie i wnioskiem o dofinansowanie, 2) uzyskanie potwierdzenia, że działania, których dotyczą poniesione wydatki rzeczywiście zostały zrealizowane, 3) uzyskanie racjonalnego potwierdzenia, że księgi rachunkowe wraz z dowodami księgowymi stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz sporządzane na ich podstawie wnioski o płatność odpowiadają we wszystkich aspektach wymogom RPO Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013, 4) uzyskanie potwierdzenia, że wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie i że zostały poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, poprzez badanie w szczególności czy księgi rachunkowe (w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektu) wraz z dowodami księgowymi, stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej), 5) potwierdzenie, że sprawozdania z realizacji projektu odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu, jak również prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów, 6) potwierdzenie zastosowania efektywnych mechanizmów zarządzania i kontroli, 7) wydanie opinii w tym zakresie. 4. Minimalny poziom ufności dla badania audytowego został określony na poziomie 95%. 5. Raport z przeprowadzonego audytu zewnętrznego musi zawierać co najmniej następujące elementy: 1) podstawowe informacje o Beneficjencie i realizowanym przez niego projekcie (nazwa, adres, NIP Beneficjenta, numer i tytuł projektu, numer i tytuł umowy o dofinansowanie projektu oraz ewentualnych aneksów, całkowitą wartość projektu w tym całkowitą wartość wydatków kwalifikowalnych, poziom procentowy i kwotę dofinansowania, 2) nazwa podmiotu przeprowadzającego audyt i adres, 3) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4) termin, w którym prowadzono audyt, 5) okres objęty audytem (okres od dnia rozpoczęcia realizacji projektu do momentu rozpoczęcia audytu zewnętrznego), 6) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu, 7) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu, 8) informacja czy badanie audytowe zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też na próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru próby do zadania audytowego, 9) lista zweryfikowanych dokumentów, 10) lista osób, z którymi przeprowadzono rozmowy w trakcie audytu, 11) uwagi zgłoszone przez podmiot objęty audytem do treści raportu, 12) ustalenie stanu faktycznego, 13) wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi, 14) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 15) rekomendacje dotyczące usunięcia stwierdzonych uchybień, 16) miejsce i datę sporządzenia oraz podpisania raportu z audytu. 6. Audyt zewnętrzny musi zostać przeprowadzony zgodnie z: 1) powszechnie uznanymi, międzynarodowymi standardami audytu, 2) aktualnymi Wytycznymi dla Beneficjentów, dotyczącymi standardów audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 z dnia 13.04.2010 r., dostępnymi na stronie www.rpowarmia.mazury.pl 7. Sposób i terminy przedstawienia wyników audytu zewnętrznego 1) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 4 dni od podpisania umowy opracować i przedstawić Zamawiającemu do akceptacji program audytu, zawierający metodologię prowadzenia audytu. 2) Wykonawca zobowiązuje się wykonać audyt na podstawie zaakceptowanego przez Zamawiającego programu audytu. O zmianach w programie Wykonawca informuje Zamawiającego na piśmie. 3) Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego materiały źródłowe, dotyczące badanych obszarów, osobom wskazanym w złożonej ofercie, po uprzednim złożeniu przez te osoby oświadczeń o zachowaniu tajemnicy danych i informacji powziętych w trakcie audytu. 4) Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych uzyskanych od Zamawiającego w związku z wykonywaniem zobowiązań wynikających z niniejszej umowy. 5) Wykonawca sporządzi raport z audytu zgodnie z pkt 5, 6) Wykonawca dostarczy raport z przeprowadzonego audytu do siedziby Zamawiającego na swój koszt i odpowiedzialność w terminie 14 dni od zakończenia audytu. Raport musi być dostarczony w trzech egzemplarzach, w formie pisemnej, w języku polskim, z podpisami audytorów, przy czym wszystkie strony raportu muszą być ponumerowane i parafowane oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVD-ROM. Dokumenty te powinny posiadać logotypy, zgodnie z zasadami określonymi w dokumencie Obowiązki Beneficjentów w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej - adres strony internetowej http://rpo.warmia.mazury.pl/index.php?page=dzial&dzial_id=134. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia Wykonawcy uwag i zastrzeżeń do treści raportu i opinii w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania. 8) Wykonawca przekaże Zamawiającemu poprawioną wersję raportu w terminie 3 dni od dnia otrzymania uwag i zastrzeżeń. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli realizacji zamówienia na każdym jego etapie. Celem kontroli będzie potwierdzenie realizacji usługi zgodnie ze złożoną oferta oraz podpisaną umową. 10) Przyjęcie przez Zamawiającego ostatecznej wersji raportu stanowi podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 21.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 1) - uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania wykonawca wykaże, że: - jest podmiotem uprawnionym do badania sprawozdań finansowych na mocy ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 77, poz. 649.), lub/i - dysponuje osobą posiadającą uprawnienia do badania sprawozdań finansowych na mocy ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 77, poz. 649). Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty oświadczenia, wymienionego w rozdziale VI pkt 1 SIWZ - załącznik nr 2 do SIWZ. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 2) - wiedza i doświadczenie - wykonawca musi wykazać, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał należycie, co najmniej 1 usługę, odpowiadającą swoim przedmiotem przedmiotowi zamówienia o wartości audytowanego zadania lub projektu nie mniejszej niż 3 900 000,00 zł brutto. Przez usługę, odpowiadającą swoim przedmiotem przedmiotowi zamówienia należy rozumieć usługę w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych, usługę związaną z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych, usługę przeprowadzenia audytu zewnętrznego. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów, wymienionych w rozdziale VI pkt 2 ppkt 1) SIWZ - załącznik nr 4. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 3) - potencjał techniczny - wykonawca musi wykazać, że posiada potencjał techniczny. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty oświadczenia, wymienionego w rozdziale VI pkt 1 SIWZ - załącznik nr 2. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 3) - osoby zdolne do wykonania zamówienia - wykonawca musi wykazać, że dysponuje co najmniej 1 osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia i która spełnia następujące warunki: - posiada wykształcenie wyższe, - w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, uczestniczyła w realizacji co najmniej 1 usługi, odpowiadającą swoim przedmiotem - przedmiotowi zamówienia o wartości audytowanego zadania lub projektu nie mniejszej niż 3 900 000,00 zł brutto. Przez usługę, odpowiadającą swoim przedmiotem przedmiotowi zamówienia należy rozumieć usługę w zakresie audytowania zadań lub projektów finansowanych ze środków publicznych, usługę związaną z badaniem prawidłowości wykorzystania środków publicznych, usługę przeprowadzenia audytu zewnętrznego, - jest uprawniona do badania sprawozdań finansowych na mocy ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (t.j. Dz. U. z 2009 r., Nr 77, poz. 649). Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonych przez Wykonawcę do oferty dokumentów i oświadczeń, wymienionych w rozdziale VI pkt 2 ppkt 2) i 3) SIWZ - załącznik nr 5 i załącznik nr 6. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • W zakresie warunku wskazanego w pkt 1 ppkt 4) - sytuacja ekonomiczna i finansowa - wykonawca musi wykazać, że spełnia warunki dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana zgodnie z formułą spełnia - nie spełnia, na podstawie załączonego przez Wykonawcę do oferty oświadczenia, wymienionego w rozdziale VI pkt 1 SIWZ - załącznik nr 2. Nie wykazanie w wystarczający sposób potwierdzenia spełnienia tego warunku spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania, po wyczerpaniu czynności wezwania do uzupełnienia dokumentów. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia warunek musi spełniać co najmniej jeden z Wykonawców.


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Dopuszcza się możliwość następujących zmian postanowień zawartej umowy: 1) przesunięcie terminu realizacji umowy w przypadku działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania przedmiotu umowy, 2) ustawowa zmiana stawki podatku VAT, 3) zmiana osób, uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, nie wynikająca z winy Wykonawcy (choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne itp.) 2. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 1) zostanie ustalony nowy termin realizacji, z tym że okres przesunięcia terminu zakończenia równy będzie okresowi, w którym wykonanie usługi nie było możliwe. 3. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 2) wartość wynagrodzenia za przedmiot umowy zostanie odpowiednio zmieniona. 4. W przypadku wystąpienia okoliczności określonych w ust. 1 pkt 3) zmiana którejkolwiek z osób wskazanych w ofercie, w trakcie realizacji przedmiotu umowy, musi być uzasadniona przez Wykonawcę na piśmie i wymaga pisemnego zaakceptowania przez Zamawiającego. Zamawiający zaakceptuje taką zmianę w terminie 2 dni od daty przedłożenia propozycji i wyłącznie wtedy, gdy kwalifikacje i doświadczenie wskazanych osób będą takie same jak kwalifikacji i doświadczenia osób, wymaganych postanowieniami SIWZ. Zmiana osób na inne niż wskazane w ofercie Wykonawcy, bez akceptacji Zamawiającego, stanowi podstawę od odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy. 5. Zmiany, o których mowa w ust. 1 wymagają dla swej ważności, pod rygorem nieważności formy pisemnej w formie aneksu.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.lukta.sprint.com.pl, w zakładce Przetargi

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy, ul. Mazurska 2, 14 - 105 Łukta.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
17.08.2010 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy, ul. Mazurska 2, 14 - 105 Łukta, pokój nr 6.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Nie dotyczy.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie


Łukta: Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Przebudowa drogi gminnej (modernizacja) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013


Numer ogłoszenia: 291888 - 2010; data zamieszczenia: 15.09.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 203465 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łukta, ul. Mazurska 2, 14-105 Łukta, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 089 6475070, faks 089 6475070.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Przebudowa drogi gminnej (modernizacja) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiot zamówienia Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu pn.: Przebudowa drogi gminnej (modernizacja) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny, dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013: Oś priorytetowa: 5 Infrastruktura transportowa regionalna i lokalna, Działanie: 5.2 Infrastruktura transportowa służąca rozwojowi lokalnemu, Poddziałanie: 5.2.1 Infrastruktura drogowa warunkująca rozwój lokalny. Projekt realizowany jest w ramach Umowy nr UDA - RPWM.05.02.01-28-034/09-00 z dnia 26 października 2009 r., zmienionej Aneksem nr UDA - RPWM.05.02.01-28-034/09-01 z dnia 17 listopada 2009 r., Aneksem nr UDA - RPWM.05.02.01-28-034/09-02 z dnia 4 marca 2010 r., Aneksem nr UDA - RPWM.05.02.01-28-034/09-03 z dnia 22 lipca 2010 r. Przedmiotem projektu jest przedsięwzięcie inwestycyjne, polegające na przebudowie drogi gminnej (modernizacji) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny. Szczegółowy zakres rzeczowy inwestycji obejmuje następujące pozycje: - Przebudowa drogi gminnej do nawierzchni bitumicznej o długości 6,52 km, - Przebudowa skrzyżowania w miejscowości Wynki, - Budowa chodników w miejscowości Łukta i Wynki, - Usunięcie kolizji z sieciami telekomunikacyjnymi i elektroenergetycznymi, - Wykonanie pasa zieleni, - Wycinka drzew i zakrzaczeń, kolidujących z projektowaną drogą, - Obsługa geodezyjna, - Pomiar geodezyjny powykonawczy, - Tablica informacyjna (pamiątkowa) - 1 szt. Koszty projektu obejmują następujące kategorie: Dokumentacja projektowa, Studium Wykonalności, Modernizacja drogi, promocja, Przebudowa kolizji telekomunikacyjnych, Przebudowa kolizji elektroenergetycznych, Nadzór inwestorski, Nadzór autorski, Aktualizacja kosztorysu inwestorskiego. Okres rzeczowej realizacji projektu: Rozpoczęcie realizacji: 13.04.2007 r. Rozpoczęcie rzeczowe realizacji: 18.01.2010 r. Zakończenie rzeczowe realizacji: 31.10.2010 r. Zakończenie finansowe realizacji: 30.11.2010 r. Całkowita wartość projektu wynosi 3938974,36 zł brutto, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 2697863,16 zł. Zamawiający nie dopuszcza możliwości, aby część lub całość zamówienia została powierzona podwykonawcom. 2. Zakres audytu zewnętrznego Audyt zewnętrzny musi obejmować przede wszystkim analizę dokumentacji oraz stosowanych procedur kontroli wewnętrznej w odniesieniu do przekazywania i rozliczania otrzymanych środków, procedur akceptacji wydatków kwalifikowalnych w zakresie ich zasadności i odpowiedniego udokumentowania, sprawozdawczości z projektu ze szczególnym uwzględnieniem osiągnięcia założonych celów i realizacji postanowień umowy o dofinansowanie. Podczas audytu muszą być zweryfikowane wszystkie poniesione wydatki, pozwalające wykonawcy audytu zewnętrznego wydać wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Audyt zewnętrzny musi obejmować następujące obszary: 1) Gotowość organizacyjna Beneficjenta obejmuje m.in.: a) ocenę wielkości i przygotowania kadr, b) identyfikację zadań wrażliwych (przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców/dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych), c) ocenę podziału zadań w projekcie, w tym rozdziału kluczowych funkcji, d) sprawdzenie istnienia i jakości pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów. 2) Audyt zgodności projektu w zakresie finansowym obejmuje m.in.: a) sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b) sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność wniosków o płatność oraz ich zgodność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową, c) badanie poprawności księgowania (zgodność z zakładowym planem kont, oraz z zapisami w ewidencji księgowej oraz treścią dokumentów źródłowych, posiadanie wyodrębnionej ewidencji księgowej), d) sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność z wnioskiem i umową o dofinansowanie, e) ocenę prawidłowości i wiarygodności poniesionych wydatków (faktycznie poniesione, zasadne, celowe, oszczędne, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, nieodbiegające od cen w regionie, przekazane na rachunki wykonawców wskazane w umowach), f) kontrolę formalną faktur i ich zgodność z zapisami umów z wykonawcami, g) sprawdzenie zapewnienia przez Beneficjenta wkładu własnego, h) weryfikowanie kwalifikowalności poniesionych wydatków (na reprezentatywnej próbie oryginałów dokumentów księgowych wykazujących ich poniesienie), i) sprawdzenie sposobu dokumentowania wydatków (opis dokumentów księgowych) oraz ujęcia ich na wyodrębnionym rachunku bankowym wyszczególnionym w planie kont Beneficjenta (jeśli dotyczy), j) badanie zgodności kwot wynikających z zestawienia dokumentów rozliczeniowych z zapisami księgowymi, k) kontrolę zgodności prowadzenia rachunkowości z przepisami ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009 r., Nr 152, poz. 1223), w części dotyczącej audytowanego projektu, l) sprawdzenie, czy prowadzona jest wyodrębniona ewidencja wydatków, ewidencja przychodów dla projektu zgodnie z zasadami określonymi dla programu operacyjnego, m) sprawdzenie statusu podatkowego Beneficjenta, n) sprawdzenie kwalifikowalności podatku VAT poprzez zbadanie stanu faktycznego z pisemną interpretacją przepisów prawa podatkowego stwierdzającą możliwość odzyskania podatku VAT w zakresie realizowanego projektu z właściwej Izby Skarbowej (w przypadku, gdy Beneficjent zadeklarował, iż nie może odzyskać podatku VAT, w związku z czym podatek VAT został uznany za koszt kwalifikowalny), o) ocenę zakładanej wysokość kwalifikowalności podatku VAT (przypadku, gdy Beneficjent zadeklarował, iż tylko część podatku VAT może odzyskać, w związku z czym koszt został uznany za częściowo kwalifikowalny), p) sprawdzenie utrzymywania przez Beneficjenta odrębnego systemu księgowego albo odpowiedniego kodu księgowego dla wszystkich transakcji związanych z projektem. 3) Audyt zgodności realizacji projektu odbywa się poprzez: a) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa (m.in. prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych, prawo zamówień publicznych), b) ocenę zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi (program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur), c) sprawdzenie zgodności realizacji projektu z wnioskiem i umową o dofinansowanie, d) sprawdzenie poprawności udzielenia zamówień publicznych (o ile dotyczy), obejmująca w szczególności sprawdzenie, czy Beneficjent prawidłowo stosował Ustawę Prawo Zamówień Publicznych, e) potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową (wniosek o dofinansowanie z załącznikami), f) prawidłowość zakupu dostaw i usług pod kątem racjonalności wydatków oraz stosowanie zasady konkurencyjności, przejrzystości i należytego upubliczniania (w przypadku Beneficjentów, którzy nie są zobligowani do stosowania Ustawy Prawo zamówień publicznych), g) sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, h) potwierdzenie wiarygodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym tj. m.in. weryfikacja zgodności danych przekazywanych we wniosku/wnioskach o płatność w części dotyczącej postępu rzeczowego i postępu finansowego z dokumentacją dotyczącą realizacji projektu, utrzymanie zatrudnienia, i) sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników, j) ocenę prawidłowości stosowania zasad pomocy publicznej (o ile dotyczy), zawartych w przepisach krajowych i wspólnotowych dotyczących pomocy publicznej oraz weryfikacja warunków wykluczających wystąpienie pomocy publicznej podczas realizacji projektu (dotyczy wniosków o dofinansowanie nie uwzględniających pomocy publicznej), k) sprawdzenie, czy Beneficjent wdrożył zalecenia po przeprowadzonych kontrolach oraz usunął uchybienia, jeśli takie zostały wykryte, l) ocenę prawidłowości zakładanej rentowności projektu tj. czy wysokość generowanego dochodu jest zgodna z zakładaną we wniosku o dofinansowanie (nie dotyczy projektów objętych pomocą publiczną), m) ocenę poprawności udzielania pomocy publicznej, n) sprawdzenie, czy została zagwarantowana trwałość projektu (dotyczy audytu zewnętrznego realizowanego przed zakończeniem okresu trwałości). 4) Wizyta na miejscu realizacji projektu dotyczy m.in.: a) w przypadku audytu projektu inwestycyjnego (np. budowa, remont, zakupy) sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z wnioskiem i umową o dofinansowanie, dokumentacją powykonawczą, protokołami odbioru robót, protokołami odbioru zakupionego sprzętu, b) w przypadku audytu projektu o charakterze niematerialnym (np. konferencje) sprawdzenie zgodności realizacji działań z wnioskiem i umową o dofinansowanie, c) potwierdzenia prawidłowości prowadzenia działań promocyjnych i informacyjnych. 5) Audyt zgodności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji dotyczy m.in.: a) sprawdzenia czy wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją projektu, b) sprawdzenia czy wprowadzone mechanizmy (w postaci wewnętrznych regulacji) są zgodne z wnioskiem i umową o dofinansowanie. 6) Audyt zgodności projektu z politykami wspólnotowymi (dopuszczalna jest wyłącznie zgodność lub neutralność) dotyczy m.in.: a) polityki równości szans i niedyskryminacji, b) polityki społeczeństwa informacyjnego (w tym rozwój nowoczesnych technologii informacyjnych i komunikacyjnych), c) polityki ochrony środowiska (przede wszystkim zgodność z prawem krajowym i wspólnotowym w tym zakresie, poprawa jakości środowiska np. poprzez zmniejszenie emisji gazów, wpływ na obszary sieci Natura 2000, poprawa efektywności energetycznej poprzez wykorzystanie odnawialnych źródeł energii). 7) Audyt w zakresie zasad informacji i promocji obejmuje m.in.: a) potwierdzenie wywiązania się przez Beneficjenta z obowiązku prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych. 3. Efektem przeprowadzonego audytu będzie sporządzenie raportu oraz wydanie opinii. Efektem audytu musi być: 1) uzyskanie racjonalnego potwierdzenia, że wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne, a projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie i wnioskiem o dofinansowanie, 2) uzyskanie potwierdzenia, że działania, których dotyczą poniesione wydatki rzeczywiście zostały zrealizowane, 3) uzyskanie racjonalnego potwierdzenia, że księgi rachunkowe wraz z dowodami księgowymi stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz sporządzane na ich podstawie wnioski o płatność odpowiadają we wszystkich aspektach wymogom RPO Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013, 4) uzyskanie potwierdzenia, że wnioski o płatność są zgodne z wymaganiami zawartymi w umowie o dofinansowanie i że zostały poparte odpowiednimi dokumentami finansowymi, poprzez badanie w szczególności czy księgi rachunkowe (w części dotyczącej ewidencji zdarzeń gospodarczych związanych z realizacją projektu) wraz z dowodami księgowymi, stanowiącymi podstawę dokonania w nich zapisów oraz sporządzone na podstawie dokumentów potwierdzających poniesienie wydatków (faktury lub inne dokumenty o równoważnej wartości dowodowej), 5) potwierdzenie, że sprawozdania z realizacji projektu odpowiadają we wszystkich istotnych aspektach wymogom programu, jak również prawidłowo, rzetelnie i jasno przedstawiają sytuację finansową i majątkową projektu według stanu na dzień sporządzenia ww. dokumentów, 6) potwierdzenie zastosowania efektywnych mechanizmów zarządzania i kontroli, 7) wydanie opinii w tym zakresie. 4. Minimalny poziom ufności dla badania audytowego został określony na poziomie 95%. 5. Raport z przeprowadzonego audytu zewnętrznego musi zawierać co najmniej następujące elementy: 1) podstawowe informacje o Beneficjencie i realizowanym przez niego projekcie (nazwa, adres, NIP Beneficjenta, numer i tytuł projektu, numer i tytuł umowy o dofinansowanie projektu oraz ewentualnych aneksów, całkowitą wartość projektu w tym całkowitą wartość wydatków kwalifikowalnych, poziom procentowy i kwotę dofinansowania, 2) nazwa podmiotu przeprowadzającego audyt i adres, 3) imiona i nazwiska audytorów uczestniczących w zadaniu audytowym, 4) termin, w którym prowadzono audyt, 5) okres objęty audytem (okres od dnia rozpoczęcia realizacji projektu do momentu rozpoczęcia audytu zewnętrznego), 6) cele oraz zakres podmiotowy i przedmiotowy audytu, 7) podjęte czynności i zastosowane techniki przeprowadzania audytu, 8) informacja czy badanie audytowe zostało przeprowadzone na podstawie wszystkich dokumentów, czy też na próbie dokumentów oraz informacja o sposobie doboru próby do zadania audytowego, 9) lista zweryfikowanych dokumentów, 10) lista osób, z którymi przeprowadzono rozmowy w trakcie audytu, 11) uwagi zgłoszone przez podmiot objęty audytem do treści raportu, 12) ustalenie stanu faktycznego, 13) wskazanie stwierdzonych problemów w trakcie realizacji projektu wraz ze wskazaniem ich wagi, 14) określenie oraz analizę przyczyn i skutków uchybień, 15) rekomendacje dotyczące usunięcia stwierdzonych uchybień, 16) miejsce i datę sporządzenia oraz podpisania raportu z audytu. 6. Audyt zewnętrzny musi zostać przeprowadzony zgodnie z: 1) powszechnie uznanymi, międzynarodowymi standardami audytu, 2) aktualnymi Wytycznymi dla Beneficjentów, dotyczącymi standardów audytu zewnętrznego projektów realizowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 z dnia 13.04.2010 r., dostępnymi na stronie www.rpo.warmia.mazury.pl 7. Sposób i terminy przedstawienia wyników audytu zewnętrznego 1) Wykonawca zobowiązany jest w terminie 4 dni od podpisania umowy opracować i przedstawić Zamawiającemu do akceptacji program audytu, zawierający metodologię prowadzenia audytu. 2) Wykonawca zobowiązuje się wykonać audyt na podstawie zaakceptowanego przez Zamawiającego programu audytu. O zmianach w programie Wykonawca informuje Zamawiającego na piśmie. 3) Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego materiały źródłowe, dotyczące badanych obszarów, osobom wskazanym w złożonej ofercie, po uprzednim złożeniu przez te osoby oświadczeń o zachowaniu tajemnicy danych i informacji powziętych w trakcie audytu. 4) Wykonawca zobowiązuje się do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji i danych uzyskanych od Zamawiającego w związku z wykonywaniem zobowiązań wynikających z niniejszej umowy. 5) Wykonawca sporządzi raport z audytu zgodnie z pkt 5, 6) Wykonawca dostarczy raport z przeprowadzonego audytu do siedziby Zamawiającego na swój koszt i odpowiedzialność w terminie 14 dni od zakończenia audytu. Raport musi być dostarczony w trzech egzemplarzach, w formie pisemnej, w języku polskim, z podpisami audytorów, przy czym wszystkie strony raportu muszą być ponumerowane i parafowane oraz w jednym egzemplarzu na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym CD-ROM lub DVD-ROM. Dokumenty te powinny posiadać logotypy, zgodnie z zasadami określonymi w dokumencie Obowiązki Beneficjentów w zakresie prowadzenia działań informacyjnych i promocyjnych projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej - adres strony internetowej http://rpo.warmia.mazury.pl/index.php?page=dzial&dzial_id=134. 7) Zamawiający zastrzega sobie prawo zgłoszenia Wykonawcy uwag i zastrzeżeń do treści raportu i opinii w terminie 7 dni od dnia ich otrzymania. 8) Wykonawca przekaże Zamawiającemu poprawioną wersję raportu w terminie 3 dni od dnia otrzymania uwag i zastrzeżeń. 9) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli realizacji zamówienia na każdym jego etapie. Celem kontroli będzie potwierdzenie realizacji usługi zgodnie ze złożoną oferta oraz podpisaną umową. 10) Przyjęcie przez Zamawiającego ostatecznej wersji raportu stanowi podstawę do wystawienia przez Wykonawcę faktury VAT..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.09.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
9.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
3.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • BIURO BIEGŁEGO REWIDENTA Danuta Jaworowska, {Dane ukryte}, 19-400 Olecko, kraj/woj. warmińsko-mazurskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 78779,49 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    3904,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    3904,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    20740,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Mazurska 2, 14-105 Łukta
woj. warmińsko-mazurskie
Dane kontaktowe: email: palmowska@lukta.com.pl
tel: 896 475 070
fax: 896 475 070
Termin składania wniosków lub ofert:
2010-08-16
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 20346520100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-07-28
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 21 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.lukta.com.pl
Informacja dostępna pod: Urząd Gminy, ul. Mazurska 2, 14 - 105 Łukta
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
79212000-3 Usługi audytu
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Usługa przeprowadzenia audytu zewnętrznego dla projektu pn.: Przebudowa drogi gminnej (modernizacja) nr 152012N na odcinku Łukta - Wynki - Worliny, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 - 2013 BIURO BIEGŁEGO REWIDENTA Danuta Jaworowska
Olecko
2010-09-15 3 904,00