Łazy: Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r.


Numer ogłoszenia: 1855 - 2011; data zamieszczenia: 03.01.2011

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łazy, ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 32 6729326, faks 32 67 29 326 , strona internetowa www.lazy.bip.jur.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
W ramach usług  Wykonawca zobowiązany jest do: . reprezentowania Zamawiającego w postępowaniach przed sądami i organami administracji publicznej, . reprezentowania zamawiającego przed organami nadzoru, . nadzorowania postępowań administracyjnych prowadzonych przez Zamawiającego, . udzielania porad prawnych, . sporządzania opinii prawnych, . sporządzania projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, . kontrolowania przedkładanych projektów dokumentów w oparciu o kryterium legalności, . kontrolowanie kierowanych przez Zamawiającego do Sądu lub organów wyższej instancji akt postępowań administracyjnych  i innych.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Uzasadnienie prawne: Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki , co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Działania polegające na reprezentacji Gminy Łazy przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1B ustawy Pzp normy, Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Zamawiającego. Osoba ta reprezentuje Gminę w trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant w sposób należyty i bardzo sumienny wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów w których występuje Gmina Łazy. W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1A ustawy Pzp , z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki. Nadto, Gmina prowadzi wiele postępowań administracyjnych i sądowych, które od strony prawnej nadzoruje wskazana osoba. Warto zaznaczyć, że postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę Urzędu, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie wielu spraw. Wykonawca od ponad dwóch lat zajmuje się także pełną obsługą Rady Miejskiej w Łazach jako organu stanowiącego. Wypracowany w tym czasie dorobek w postaci kilkuset uchwał oraz umiejętność rozstrzygania sporów przed organami nadzoru oraz sądami administracyjnymi są oceniane przez Zamawiającego bardzo pozytywnie. Przygotowywane projekty uchwał zawsze podążają za licznymi zmianami w prawie. Zmiana w tym zakresie mogłaby źle wpłynąć na terminową realizację zadań gminy w związku ze zmianami ustaw upoważniającymi organ stanowiący do podejmowania uchwał. Wykonawca nadzoruje także postępowania planistyczne prowadzone w związku ze zmianami planów zagospodarowania przestrzennego. Postępowania te są na takim etapie, że zmiana w zakresie obsługi prawnej tych zadań uniemożliwiałaby ich pełną i terminową realizację, a są to projekty o strategicznym znaczeniu dla Gminy Łazy.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   

Nazwa:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r.  do 31.12.2013r.


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Kancelaria Adwokacka Sławomir Kania, ul. Wojewódzka 23/2, 40-026 Katowice, kraj/woj. śląskie.


Łazy: Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r


Numer ogłoszenia: 10561 - 2011; data zamieszczenia: 11.01.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 1855 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Łazy, ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy, woj. śląskie, tel. 32 6729326, faks 32 67 29 326.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r. do 31.12.2013r.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
W ramach usług  Wykonawca zobowiązany jest do: . reprezentowania Zamawiającego w postępowaniach przed sądami i organami administracji publicznej, . reprezentowania zamawiającego przed organami nadzoru, . nadzorowania postępowań administracyjnych prowadzonych przez Zamawiającego, . udzielania porad prawnych, . sporządzania opinii prawnych, . sporządzania projektów uchwał, zarządzeń, decyzji, . kontrolowania przedkładanych projektów dokumentów w oparciu o kryterium legalności, . kontrolowanie kierowanych przez Zamawiającego do Sądu lub organów wyższej instancji akt postępowań administracyjnych  i innych..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.10.00.00-5.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r.  do 31.12.2013r


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
10.01.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Kancelaria Adwokacka Sławomir Kania, {Dane ukryte}, 40-026 Katowice, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 216000,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    216000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    216000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    216000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a, art. 5 ust. 1b ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Uzasadnienie prawne: Usługi prawnicze, na mocy Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz.U. z dnia 28.01.2010r.) zostały zaliczone do grupy usług o charakterze niepriorytetowym, do których odnoszą się szczególne, sformułowane w art. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (tekst jedn.: Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759) zasady wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki, bez konieczności wykazania istnienia wyrażonych w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 przesłanek. Na podstawie art. 5 ust. 1b ustawy Pzp, do usług prawniczych polegających na wykonywaniu zastępstwa procesowego przed sądami lub innymi organami orzekającymi lub doradztwie prawnym w zakresie zastępstwa procesowego, nie stosuje się przepisów ustawy dotyczących przesłanek wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki , co oznacza możliwość zastosowania tego trybu zgodnie z wyborem Zamawiającego, bez konieczności wykazywania, zarówno przesłanek określonych w art. 62 ust. 1 i art. 67 ust. 1 jak też szczegółowego uzasadnienia dla zastosowania takiego trybu na mocy art. 5 ust 1b ustawy Pzp. Uzasadnienie faktyczne: Działania polegające na reprezentacji Gminy Łazy przed Sądami i innymi organami orzekającymi stanowią bardzo ważny przedmiotowy składnik niniejszego zamówienia. Zatem, stosownie do wskazanej powyżej, wynikającej z art. 5 ust. 1B ustawy Pzp normy, Zamawiający zdecydował się udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki osobie, która dotychczas prowadziła obsługę prawną Zamawiającego. Osoba ta reprezentuje Gminę w trwających aktualnie sporach sądowych i ma pełną wiedzę o charakterze i stanie toczących się spraw. W związku z powyższym zmiana reprezentacji prawnej na tym etapie byłaby niekorzystna i niecelowa. Ponadto, dotychczasowy reprezentant w sposób należyty i bardzo sumienny wywiązuje się z powierzonych mu zleceń, wykazując się równocześnie wysokim poziomem przygotowania merytorycznego oraz należytym rozeznaniem w specyfice spraw będących przedmiotem sporów w których występuje Gmina Łazy. W odniesieniu do pozostałych usług prawniczych zleconych w trybie zamówienia z wolnej ręki wskazanej osobie, zastosowanie znajduje art. 5 ust. 1A ustawy Pzp , z którego wynika, że Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone w art. 62 ust. 1 lub art 67 ust. 1 ustawy Pzp. We wskazanej sytuacji zastosowanie trybu innego niż zamówienie z wolnej ręki mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, co z kolei jest okolicznością wskazaną przez ustawodawcę jako przykład ważnej przyczyny uzasadniającej wybór innego niż podstawowy tryb zamówienia publicznego, w tym trybu z wolnej ręki. Nadto, Gmina prowadzi wiele postępowań administracyjnych i sądowych, które od strony prawnej nadzoruje wskazana osoba. Warto zaznaczyć, że postępowania muszą oznaczać się pewną systematyką i niezwykle istotnym ich elementem jest ciągłość oraz trzymanie się przyjętej koncepcji załatwienia danej sprawy, zatem powierzenie tych zadań innemu podmiotowi mogłaby bardzo negatywnie wpłynąć na pracę Urzędu, a w szczególności uniemożliwiałoby terminowe załatwienie wielu spraw. W ocenie Zamawiającego okolicznością przemawiającą za koniecznością zastosowania wzmiankowanego trybu jest fakt, że elementem niezbędnym do właściwego wykonywania obsługi prawnej jakiegokolwiek podmiotu jest zaufanie łączące Zamawiającego z Wykonawcą. Wskazać należy, że osoba, która aktualnie zajmuje się obsługą prawną Zamawiającego, cieszy się jego pełnym zaufaniem, co ułatwia wzajemne kontakty i przyspiesza załatwienie wielu spraw. Wykonawca od ponad dwóch lat zajmuje się także pełną obsługą Rady Miejskiej w Łazach jako organu stanowiącego. Wypracowany w tym czasie dorobek w postaci kilkuset uchwał oraz umiejętność rozstrzygania sporów przed organami nadzoru oraz sądami administracyjnymi są oceniane przez Zamawiającego bardzo pozytywnie. Przygotowywane projekty uchwał zawsze podążają za licznymi zmianami w prawie. Zmiana w tym zakresie mogłaby źle wpłynąć na terminową realizację zadań gminy w związku ze zmianami ustaw upoważniającymi organ stanowiący do podejmowania uchwał. Wykonawca nadzoruje także postępowania planistyczne prowadzone w związku ze zmianami planów zagospodarowania przestrzennego. Postępowania te są na takim etapie, że zmiana w zakresie obsługi prawnej tych zadań uniemożliwiałaby ich pełną i terminową realizację, a są to projekty o strategicznym znaczeniu dla Gminy Łazy.

Adres: ul. Traugutta 15, 42-450 Łazy
woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: wirum@lazy.pl
tel: 32 6729326
fax: 32 6729448
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 185520110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-01-02
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.lazy.bip.jur.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
79100000-5 Usługi prawnicze
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Świadczenie usług prawniczych i reprezentacji prawnej na rzecz Gminy Łazy w zakresie wykonywania statutowych zadań w okresie od 01.01.2011r.  do 31.12.2013r Kancelaria Adwokacka Sławomir Kania
Katowice
2011-01-11 216 000,00