Wykonywanie usług promocyjno- informacyjnych na rzecz Agencji Rynku Rolnego
Opis przedmiotu przetargu: Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykonywania usług promocyjno-informacyjnych, dotyczących działań Zleceniodawcy, w szczególności: 1. Występowanie przed środkami masowego przekazu (radio, prasa, telewizja) w imieniu Prezesa ARR, prezentowanie jego poglądów i stanowiska w ramach udzielonych upoważnień. 2. Publiczne prezentowanie działań Agencji Rynku Rolnego. 3. Wyjaśnienie działań, inicjatyw i programów podejmowanych przez Prezesa Agencji, w tym w szczególności wydawanie oświadczeń i publiczne prezentowanie działań Prezesa Agencji. 4. Przedstawianie stanowiska Prezesa Agencji w sprawach należących do zakresu działania Agencji. 5. Udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechnione w innych środkach masowego przekazu, dotyczące działalności Prezesa Agencji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 6. Przekazywanie na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach, komunikatów urzędowych do opublikowania w środkach masowego przekazu. 7. Współpraca z Biurem Informacji oraz innymi jednostkami organizacyjnymi ARR w zakresie realizacji polityki informacyjnej ARR. 8. Przygotowanie i koordynacja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w radiu, telewizji oraz Internecie w zakresie działalności ARR.
Warszawa: Wykonywanie usług promocyjno- informacyjnych na rzecz Agencji Rynku Rolnego
Numer ogłoszenia: 181617 - 2011; data zamieszczenia: 01.07.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rynku Rolnego, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6617272, faks 22 6617902
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonywanie usług promocyjno- informacyjnych na rzecz Agencji Rynku Rolnego.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykonywania usług promocyjno-informacyjnych, dotyczących działań Zleceniodawcy, w szczególności: 1. Występowanie przed środkami masowego przekazu (radio, prasa, telewizja) w imieniu Prezesa ARR, prezentowanie jego poglądów i stanowiska w ramach udzielonych upoważnień. 2. Publiczne prezentowanie działań Agencji Rynku Rolnego. 3. Wyjaśnienie działań, inicjatyw i programów podejmowanych przez Prezesa Agencji, w tym w szczególności wydawanie oświadczeń i publiczne prezentowanie działań Prezesa Agencji. 4. Przedstawianie stanowiska Prezesa Agencji w sprawach należących do zakresu działania Agencji. 5. Udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechnione w innych środkach masowego przekazu, dotyczące działalności Prezesa Agencji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 6. Przekazywanie na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach, komunikatów urzędowych do opublikowania w środkach masowego przekazu. 7. Współpraca z Biurem Informacji oraz innymi jednostkami organizacyjnymi ARR w zakresie realizacji polityki informacyjnej ARR. 8. Przygotowanie i koordynacja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w radiu, telewizji oraz Internecie w zakresie działalności ARR..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
98.30.00.00-6.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest równa lub przekraczająca kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuWskazany wyżej kod CPV jest orjentacyjny. Przedmiot zamówienia jest inną usługa zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68). Agencja Rynku Rolnego współpracuje z panią Iwoną Ciechan od 2008 r. W bieżącym roku od dnia 1.01.2010 r. do 30.06.2011 miały miejsce dwa odrębne postępowania, w wyniku których zostały zawarte dwie umowy zlecenia, każda na okres 3 miesięcy. Zamówienia w przedmiocie określonym w umowie, miały charakter nieprzewidywalny, z uwagi na brak pewności potrzeby przeprowadzania kolejnego postępowania w tym samym zakresie. Potwierdza to krótki 3-miesieczny termin, na który umowy były zawierane, ze względu na brak pewności dalszej potrzeby zatrudnienia na podstawie umowy zlecenia oraz w zakresie tych samych zadań, zawartych w przedmiotcie umowy..Niemniej jednak mając na uwadze konieczność racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych zasadna okazała się kontynuacja współpracy z Panią I. Ciechan w formie umowy zlecenia. Ponadto zbliżający się termin objęcia przez Polskę Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej sprawił, iż konieczna jest dalsza współpraca i to przy rozszerzonym zakresie zadań. Uzasadnieniem do kontynuowania współpracy jest przede wszystkim znajomość przez Panią I. Ciechan zadań ustawowych ARR, a w szczególności mechanizmów zarówno UE jak i krajowych, którymi administruje Agencja. Doświadczenie zdobyte podczas kilkuletniej współpracy z Agencją, a także uprawnienia i kompetencje pani Iwony Ciechan gwarantują odpowiedni poziom konsultacji w zakresie usług promocyjno-informacyjnych mechanizmów administrowanych przez Agencję Rynku Rolnego. Pani I. Ciechan jest wysoko wykwalifikowanym specjalistą w zakresie public relations. Posiada dogłębną znajomość specyfiki rynku mediów w Polsce oraz szerokie doświadczenie w organizacji konferencji prasowych i prezentacji medialnych jak również imprez masowych (m.in. Dożynki Prezydenckie w Spale). Do zadań pani Iwony Ciechan należy w szczególności: 1. Występowanie przed środkami masowego przekazu (radio, prasa, telewizja) w imieniu Prezesa ARR. 2. Przygotowanie i koordynacja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w radiu, telewizji oraz Internecie w zakresie działalności ARR. 3. Publiczne prezentowanie działań ARR. 4. Wyjaśnienie działań, inicjatyw i programów podejmowanych przez Prezesa Agencji, w tym w szczególności wydawanie oświadczeń i publiczne prezentowanie działań Prezesa Agencji. 5. Przedstawianie stanowiska Prezesa Agencji w sprawach należących do zakresu działania Agencji. 6. Udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechnione w innych środkach masowego przekazu, dotyczące działalności Prezesa Agencji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 7. Przekazywanie na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach, komunikatów urzędowych do opublikowania w środkach masowego przekazu. 8. Współpraca z Biurem Informacji oraz innymi jednostkami organizacyjnymi ARR w zakresie realizacji polityki informacyjnej ARR. Osoba, która będzie wykonywała w/w obowiązki musi być osobą nie tylko kompetentną, ale również cieszącą się zaufaniem Prezesa ARR. Ponadto w związku ze zbliżającym się terminem objęcia przez Polskę Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej, Pani I. Ciechan w ramach wsparcia prac MRiRW przez przedstawicieli ARR w zakresie przygotowań i prowadzenia posiedzeń organów wspierających prace Rady UE, nadzoruje i koordynuje kilka spotkań organizowanych przez Agencję. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć 30 Konferencję Dyrektorów Agencji Płatniczych UE oraz konferencję Promocja i rozwój produktów żywności wysokiej jakości. Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) Obowiązki, które wykonywać będzie Pani I. Ciechan, można zaliczyć do tzw. innych usług w wykazie usług o charakterze niepriorytetowym załącznika nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68). Zgodnie z wykładnią innymi usługami są usługi, które nie znajdują się w wykazie usług o charakterze priorytetowym. W świetle art. 5 ust.1a ustawy Pzp, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są w/w usługi o charakterze niepriorytetowym, można zastosować również tryb zamówienia z wolnej ręki, nawet wówczas, gdy nie występują przesłanki wyboru tego trybu opisane w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp oraz jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować, co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1)naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2)naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3)poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4)uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W chwili obecnej brak jest komentarzy do zapisów art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w związku z czym zamawiający posiłkuje się komentarzem L. Lipiec do nieobowiązującego już art. 35 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104). W literaturze podkreśla się, że podstawowe znaczenie dla publicznej gospodarki finansowej mają zasady celowego, racjonalnego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych (A. Pomorska, Zasady ogólne finansów publicznych, Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego 2002, nr 6, s. 13-14). Pod pojęciem celowości wydatkowania środków publicznych należy rozumieć zapewnienie zgodności działań jednostki w zakresie dokonywania wydatków z jej celami statutowymi, optymalizację zastosowanych metod i środków, ich adekwatności dla osiągnięcia założonych celów oraz przyjętych kryteriów oceny realizacji celów i zadań. Jest to wybór przez dysponenta środków publicznych takiego sposobu finansowania zadań, który prowadzi do najbardziej efektywnego gospodarowania środkami publicznymi (J. Glumińska-Pawic, Wydatki i rozchody budżetowe jednostek samorządu terytorialnego (w:) Finanse samorządowe 2005. 395 pytań i odpowiedzi. Wzory uchwał, deklaracji, decyzji, pod red. C. Kosikowskiego, Warszawa 2005, s. 264). Celowość oznacza nakaz gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych jedynie dla osiągnięcia wytyczonego celu społecznego, gospodarczego lub politycznego państwa. Z zasady tej wynika zatem jednocześnie zakaz wprowadzania takich ciężarów publicznych i wydatków publicznych, które nie są związane z powinnościami państwa [C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych w Polsce , Warszawa 2006]. Wydatki ze środków publicznych podlegają planowaniu. Planowość wyraża wymóg ujmowania procesów gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych w ramy planów finansowych o charakterze makro- i mikroekonomicznym. Pierwsze dotyczą całego sektora finansów publicznych lub poszczególnych jego segmentów. Natomiast drugie dotyczą jednostek sektora finansów publicznych (C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych...). W literaturze podkreśla się, że wydatkowanie publicznych środków finansowych powinna cechować skuteczność i efektywność. Skuteczność wydatkowania środków publicznych definiuje się jako uzyskanie optymalnej relacji między wyznaczonymi celami i zadaniami a osiągniętymi efektami ich realizacji (J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych jak instrument racjonalizacji wydatków (w:) Ekonomiczne i prawne aspekty racjonalizacji wydatków publicznych, t. I, pod red. J. Głuchowskiego, A. Pomorskiej, J. Szołno-Koguc, Lublin 2005, s. 231). Natomiast badanie efektywności wydatków budżetowych zależy od tego, czy analizie podlegają wyznaczone zadania (racjonalizacja wyborów) czy będące do dyspozycji środki finansowe, czyli tzw. racjonalizacja kosztów(J. Stankiewicz, Zagadnienia racjonalizacji wydatków publicznych (w:) Finanse publiczne..., s. 729-730). Sformułowane w ustawie o finansach publicznych zasady dokonywania wydatków ze środków publicznych zapewnić mają racjonalizację kosztów, oznaczającą wydajność i skuteczność wydatkowania środków publicznych w związku z realizacją zamierzonego zadania. Racjonalizacja kosztów oznacza dążenie do uzyskania największych oszczędności w nakładach, przy porównywalnym efekcie. Procedurę prawną postępowania zmierzającego do osiągnięcia tego celu w sposób doskonalszy, niż miało to miejsce dotychczas, określamy racjonalizacją kosztów (J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych..., s. 232). Należy również wspomnieć, iż część obowiązków, które wykonywać będzie Pani I. Ciechan to nabycie, przygotowania, produkcja, koprodukcja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w radiu telewizji i Internecie. Tym samym ten przedmiot zamówienia wyczerpuję dyspozycję normy art. 4 pkt. 3 lit. g ustawy Pzp. Zamawiający nie musi stosować ustawy Pzp do ww przedmiotu zamówienia, jednakże celem zachowania wszelkich zasad dotyczących wydatkowania środków publicznych, w tym zasady jawności, stosuję tryb z wolnej ręki, który również można zastosować do przedmiotowego zamówienia publicznego.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Iwona Ciechan, ul. Wygnanów 51B, 21-306 Czemierniki, kraj/woj. lubelskie.
Numer ogłoszenia: 181637 - 2011; data zamieszczenia: 01.07.2011
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
181617 - 2011 data 01.07.2011 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Agencja Rynku Rolnego, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6617272, fax. 22 6617902.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
II.5.
W ogłoszeniu jest:
jest równa lub przekraczająca kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy..
W ogłoszeniu powinno być:
jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
Warszawa: Wykonywanie usług promocyjno- informacyjnych na rzecz Agencji Rynku Rolnego.
Numer ogłoszenia: 193010 - 2011; data zamieszczenia: 11.07.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 181617 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Agencja Rynku Rolnego, ul. Nowy Świat 6/12, 00-400 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 6617272, faks 22 6617902.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa centralna.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Wykonywanie usług promocyjno- informacyjnych na rzecz Agencji Rynku Rolnego..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zleceniodawca zleca, a Zleceniobiorca zobowiązuje się do wykonywania usług promocyjno-informacyjnych, dotyczących działań Zleceniodawcy, w szczególności: 1. Występowanie przed środkami masowego przekazu (radio, prasa, telewizja) w imieniu Prezesa ARR, prezentowanie jego poglądów i stanowiska. 2. Publiczne prezentowanie działań Agencji Rynku Rolnego. 3. Wyjaśnienie działań, inicjatyw i programów podejmowanych przez Prezesa Agencji, w tym w szczególności wydawanie oświadczeń i publiczne prezentowanie działań Prezesa Agencji. 4. Przedstawianie stanowiska Prezesa Agencji w sprawach należących do zakresu działania Agencji. 5. Udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechnione w innych środkach masowego przekazu, dotyczące działalności Prezesa Agencji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 6. Przekazywanie na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach, komunikatów urzędowych do opublikowania w środkach masowego przekazu. 7. Współpraca z Biurem Informacji oraz innymi jednostkami organizacyjnymi ARR w zakresie realizacji polityki informacyjnej ARR. 8. Przygotowanie i koordynacja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w radiu, telewizji oraz Internecie w zakresie działalności ARR..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
98.30.00.00-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
07.07.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Iwona Ciechan, {Dane ukryte}, 21-306 Czemierniki, kraj/woj. lubelskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 40200,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
47400,00
Oferta z najniższą ceną:
47400,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
47400,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wskazany wyżej kod CPV jest orjentacyjny. Przedmiot zamówienia jest inną usługa zgodnie z załącznikiem nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68). Agencja Rynku Rolnego współpracuje z panią Iwoną Ciechan od 2008 r. W bieżącym roku od dnia 1.01.2010 r. do 30.06.2011 miały miejsce dwa odrębne postępowania, w wyniku których zostały zawarte dwie umowy zlecenia, każda na okres 3 miesięcy. Zamówienia w przedmiocie określonym w umowie, miały charakter nieprzewidywalny, z uwagi na brak pewności potrzeby przeprowadzania kolejnego postępowania w tym samym zakresie. Potwierdza to krótki 3-miesieczny termin, na który umowy były zawierane, ze względu na brak pewności dalszej potrzeby zatrudnienia na podstawie umowy zlecenia oraz w zakresie tych samych zadań, zawartych w przedmiotcie umowy..Niemniej jednak mając na uwadze konieczność racjonalizacji zatrudnienia w państwowych jednostkach budżetowych zasadna okazała się kontynuacja współpracy z Panią I. Ciechan w formie umowy zlecenia. Ponadto zbliżający się termin objęcia przez Polskę Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej sprawił, iż konieczna jest dalsza współpraca i to przy rozszerzonym zakresie zadań. Uzasadnieniem do kontynuowania współpracy jest przede wszystkim znajomość przez Panią I. Ciechan zadań ustawowych ARR, a w szczególności mechanizmów zarówno UE jak i krajowych, którymi administruje Agencja. Doświadczenie zdobyte podczas kilkuletniej współpracy z Agencją, a także uprawnienia i kompetencje pani Iwony Ciechan gwarantują odpowiedni poziom konsultacji w zakresie usług promocyjno-informacyjnych mechanizmów administrowanych przez Agencję Rynku Rolnego. Pani I. Ciechan jest wysoko wykwalifikowanym specjalistą w zakresie public relations. Posiada dogłębną znajomość specyfiki rynku mediów w Polsce oraz szerokie doświadczenie w organizacji konferencji prasowych i prezentacji medialnych jak również imprez masowych (m.in. Dożynki Prezydenckie w Spale). Do zadań pani Iwony Ciechan należy w szczególności: 1. Występowanie przed środkami masowego przekazu (radio, prasa, telewizja) w imieniu Prezesa ARR. 2. Przygotowanie i koordynacja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w radiu, telewizji oraz Internecie w zakresie działalności ARR. 3. Publiczne prezentowanie działań ARR. 4. Wyjaśnienie działań, inicjatyw i programów podejmowanych przez Prezesa Agencji, w tym w szczególności wydawanie oświadczeń i publiczne prezentowanie działań Prezesa Agencji. 5. Przedstawianie stanowiska Prezesa Agencji w sprawach należących do zakresu działania Agencji. 6. Udzielanie odpowiedzi na publikacje prasowe oraz audycje radiowe i telewizyjne, a także materiały rozpowszechnione w innych środkach masowego przekazu, dotyczące działalności Prezesa Agencji, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 7. Przekazywanie na zasadach i w trybie określonym w odrębnych przepisach, komunikatów urzędowych do opublikowania w środkach masowego przekazu. 8. Współpraca z Biurem Informacji oraz innymi jednostkami organizacyjnymi ARR w zakresie realizacji polityki informacyjnej ARR. Osoba, która będzie wykonywała w/w obowiązki musi być osobą nie tylko kompetentną, ale również cieszącą się zaufaniem Prezesa ARR. Ponadto w związku ze zbliżającym się terminem objęcia przez Polskę Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej, Pani I. Ciechan w ramach wsparcia prac MRiRW przez przedstawicieli ARR w zakresie przygotowań i prowadzenia posiedzeń organów wspierających prace Rady UE, nadzoruje i koordynuje kilka spotkań organizowanych przez Agencję. Do najważniejszych z nich należy zaliczyć 30 Konferencję Dyrektorów Agencji Płatniczych UE oraz konferencję Promocja i rozwój produktów żywności wysokiej jakości. Podstawą prawną wyboru trybu udzielenia zamówienia z wolnej ręki jest art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759, z późn. zm.) Obowiązki, które wykonywać będzie Pani I. Ciechan, można zaliczyć do tzw. innych usług w wykazie usług o charakterze niepriorytetowym załącznika nr 2 do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28.01.2010 r. (Dz.U. z 2010 r. Nr 12, poz. 68). Zgodnie z wykładnią innymi usługami są usługi, które nie znajdują się w wykazie usług o charakterze priorytetowym. W świetle art. 5 ust.1a ustawy Pzp, do postępowań o udzielenie zamówień, których przedmiotem są w/w usługi o charakterze niepriorytetowym, można zastosować również tryb zamówienia z wolnej ręki, nawet wówczas, gdy nie występują przesłanki wyboru tego trybu opisane w art. 67 ust. 1 ustawy Pzp oraz jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować, co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1)naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków, 2)naruszeniem zasad dokonywania wydatków w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, 3)poniesieniem straty w mieniu publicznym, 4)uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. W chwili obecnej brak jest komentarzy do zapisów art. 5 ust. 1a ustawy Pzp, w związku z czym zamawiający posiłkuje się komentarzem L. Lipiec do nieobowiązującego już art. 35 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2005 r. Nr 249, poz. 2104). W literaturze podkreśla się, że podstawowe znaczenie dla publicznej gospodarki finansowej mają zasady celowego, racjonalnego i oszczędnego wydatkowania środków publicznych (A. Pomorska, Zasady ogólne finansów publicznych, Przegląd Ustawodawstwa Gospodarczego 2002, nr 6, s. 13-14). Pod pojęciem celowości wydatkowania środków publicznych należy rozumieć zapewnienie zgodności działań jednostki w zakresie dokonywania wydatków z jej celami statutowymi, optymalizację zastosowanych metod i środków, ich adekwatności dla osiągnięcia założonych celów oraz przyjętych kryteriów oceny realizacji celów i zadań. Jest to wybór przez dysponenta środków publicznych takiego sposobu finansowania zadań, który prowadzi do najbardziej efektywnego gospodarowania środkami publicznymi (J. Glumińska-Pawic, Wydatki i rozchody budżetowe jednostek samorządu terytorialnego (w:) Finanse samorządowe 2005. 395 pytań i odpowiedzi. Wzory uchwał, deklaracji, decyzji, pod red. C. Kosikowskiego, Warszawa 2005, s. 264). Celowość oznacza nakaz gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych jedynie dla osiągnięcia wytyczonego celu społecznego, gospodarczego lub politycznego państwa. Z zasady tej wynika zatem jednocześnie zakaz wprowadzania takich ciężarów publicznych i wydatków publicznych, które nie są związane z powinnościami państwa [C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych w Polsce , Warszawa 2006]. Wydatki ze środków publicznych podlegają planowaniu. Planowość wyraża wymóg ujmowania procesów gromadzenia i wydatkowania publicznych środków pieniężnych w ramy planów finansowych o charakterze makro- i mikroekonomicznym. Pierwsze dotyczą całego sektora finansów publicznych lub poszczególnych jego segmentów. Natomiast drugie dotyczą jednostek sektora finansów publicznych (C. Kosikowski, Sektor finansów publicznych...). W literaturze podkreśla się, że wydatkowanie publicznych środków finansowych powinna cechować skuteczność i efektywność. Skuteczność wydatkowania środków publicznych definiuje się jako uzyskanie optymalnej relacji między wyznaczonymi celami i zadaniami a osiągniętymi efektami ich realizacji (J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych jak instrument racjonalizacji wydatków (w:) Ekonomiczne i prawne aspekty racjonalizacji wydatków publicznych, t. I, pod red. J. Głuchowskiego, A. Pomorskiej, J. Szołno-Koguc, Lublin 2005, s. 231). Natomiast badanie efektywności wydatków budżetowych zależy od tego, czy analizie podlegają wyznaczone zadania (racjonalizacja wyborów) czy będące do dyspozycji środki finansowe, czyli tzw. racjonalizacja kosztów(J. Stankiewicz, Zagadnienia racjonalizacji wydatków publicznych (w:) Finanse publiczne..., s. 729-730). Sformułowane w ustawie o finansach publicznych zasady dokonywania wydatków ze środków publicznych zapewnić mają racjonalizację kosztów, oznaczającą wydajność i skuteczność wydatkowania środków publicznych w związku z realizacją zamierzonego zadania. Racjonalizacja kosztów oznacza dążenie do uzyskania największych oszczędności w nakładach, przy porównywalnym efekcie. Procedurę prawną postępowania zmierzającego do osiągnięcia tego celu w sposób doskonalszy, niż miało to miejsce dotychczas, określamy racjonalizacją kosztów (J. Stankiewcz, Prawo zamówień publicznych..., s. 232). Należy również wspomnieć, iż część obowiązków, które wykonywać będzie Pani I. Ciechan to nabycie, przygotowania, produkcja, koprodukcja materiałów programowych przeznaczonych do emisji w radiu telewizji i Internecie. Tym samym ten przedmiot zamówienia wyczerpuję dyspozycję normy art. 4 pkt. 3 lit. g ustawy Pzp. Zamawiający nie musi stosować ustawy Pzp do ww przedmiotu zamówienia, jednakże celem zachowania wszelkich zasad dotyczących wydatkowania środków publicznych, w tym zasady jawności, stosuję tryb z wolnej ręki, który również można zastosować do przedmiotowego zamówienia publicznego.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 18161720110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-06-30 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
98300000-6 | Różne usługi |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Wykonywanie usług promocyjno- informacyjnych na rzecz Agencji Rynku Rolnego. | Iwona Ciechan Czemierniki | 2011-07-11 | 47 400,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-07-11 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 983000006 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 47 400,00 zł Minimalna złożona oferta: 47 400,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 47 400,00 zł Maksymalna złożona oferta: 47 400,00 zł |