Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek o wadze powyżej 50 g dla Sądu Rejonowego w Koninie.OA.0153-5/2011
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na potrzeby Sądu Rejonowego w Koninie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze powyżej 50 gramów oraz ewentualnych ich zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym (do każdego miejsca w kraju i za granicą) w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe z 12 czerwca 2003 roku (Dz. U. z 2008, nr 189, poz. 1159).
Konin: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek o wadze powyżej 50 g dla Sądu Rejonowego w Koninie.OA.0153-5/2011
Numer ogłoszenia: 179981 - 2011; data zamieszczenia: 30.06.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy w Koninie, ul. Wojska Polskiego 2, 62-500 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 063 2429535 w. 307, faks 063 2428089 , strona internetowa www.konin.sr.gov.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek o wadze powyżej 50 g dla Sądu Rejonowego w Koninie.OA.0153-5/2011.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na potrzeby Sądu Rejonowego w Koninie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze powyżej 50 gramów oraz ewentualnych ich zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym (do każdego miejsca w kraju i za granicą) w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe z 12 czerwca 2003 roku (Dz. U. z 2008, nr 189, poz. 1159)..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, między innymi jeżeli zamówienie może być zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych o wadze powyżej 50 g w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Sądu Rejonowego w Koninie w zakresie przyjmowania, przemieszczenia i doręczania przesyłek pocztowych, paczek oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym. Przy wyborze trybu z wolnej ręki w trybie art. 67.1.1 lit. a Zamawiający może udzielić zamówienia, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, (...)Zamawiający wybierając przeprowadzenie zamówienia w taki sposób kierował się następującymi założeniami: Świadczenie usług pocztowych objęte jest zezwoleniem na wykonywanie działalności pocztowej, a wykonawca usług pocztowych zobowiązany jest do świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej prowadzi rejestr operatorów pocztowych zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r.- Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130 poz. 1138 z późn. zm.), jest właściwym organem do wydawania zezwoleń, oraz dokonuje wpisu do rejestru. Rejestr Urzędu Komunikacji Elektronicznej dostępny jest na stronie internetowej Urzędu. Według stanu na dzień 17 czerwca 2011r. rejestr zawiera 239 wpisów w podziale na: Rejestr A - usługi pocztowe wymagające zezwolenia na wykonywanie działalności pocztowej, Rejestr B- działalność pocztowa nie wymagająca zezwolenia. Z rejestru wynika, że są dwa podmioty posiadające wpis do obu rejestrów, jednak nie wszyscy operatorzy, którzy uzyskali wpis prowadzą swoją działalność. Dla sądu zasadnicze znaczenie ma świadczenie usług na terenie całego kraju oraz poza jego granicami. Warunek ten spełnia tylko Poczta Polska S.A. Jest ona jedynym podmiotem dysponującym infrastrukturą konieczną do świadczenia usług o charakterze powszechnym, jest operatorem publicznym. Zgodnie z art. 131 § 1 K.p.c. w brzmieniu obowiązującym od dnia 19.04.2010 r., sąd dokonuje doręczeń przez operatora publicznego lub innego operatora w rozumieniu ustawy z dnia 12.06.2003r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.), osoby zatrudnione w sądzie, komornika lub sądową służbę doręczeniową. Obecnie nie funkcjonuje sądowa służba doręczeniowa, która i tak będzie mieć ograniczony zasięg terytorialny. Z kolei art.165§2 K.p.c. stanowi, że oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu. Ustawodawca zrównał z datą faktycznego wniesienia pisma do sądu z oddaniem przesyłki w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. W przepisie tym nie ma rozwiązania, w przypadku gdy pismo zostało oddane w placówce innego operatora niż publiczny, w tym także zagranicznego. Chodzi tu o konieczność zagwarantowania przez operatora ciągłości usług, ich rzetelności i prawidłowości, gdyż czynność dokonana w placówce operatora ma być zrównana w skutkach z czynnością dokonaną w sądzie polskim. Obecnie jedynie operator publiczny może w pełni zapewnić realizację tego przepisu. Operator publiczny, jest obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający m.in. traktowanie przesyłki listowej, jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ust. 1 pkt. 1 i 3 prawa pocztowego). W praktyce tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska, dysponując odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą pracowniczą umożliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism sądowych, o których mowa w przepisach rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 czerwca 1999r. w sprawie szczegółowego trybu doręczania pism sądowych przez pocztę w postępowaniu cywilnym i rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2003r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym. Wyłącznie taki operator ma obowiązek, nie tylko prawo, świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły. To znaczy, że musi prowadzić swoją działalność niezależnie od swojej rentowności. Inni operatorzy mogą zaprzestać prowadzenia nieopłacalnej działalności. Operator publiczny nie może odmówić zawarcia umowy o świadczenie usług pocztowych (art. 48 Prawo pocztowe), a również w zakresie świadczonych usług podlega szerokiemu nadzorowi prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w/w, (art.49, 50a, 51 Prawo pocztowe). Rozszerzenie przewidzianej regulacji na innych operatorów, w tym zwłaszcza zagranicznych, którzy wykonują swoją działalność poza granicami kraju, prowadziłoby do tego, że brak byłoby rzeczywistej kontroli jakości i prawidłowości świadczonych usług, pomimo, że czynność dokonana w placówce takiego operatora miałaby mieć ważny skutek procesowy dla toczącego się przed polskim sądem postępowania. Nie byłoby też możliwe ustalenie, czy regulacje zagraniczne w każdym przypadku gwarantowałyby ustalenia daty oddania pisma w placówce, czy data byłaby zgodna ze stanem faktycznym. Nie bez znaczenia może okazać się fakt prowadzenia postępowania wyjaśniającego przez polski sąd lub postępowania reklamacyjnego w stosunku do operatora zagranicznego. Powyżej przedstawione kwestie reguluje rozporządzenie ministra infrastruktury z 09.01.2004r. (Dz. U. z 2004 Nr 5, poz. 34 z późn. zm.) Zaznaczyć należy też, że funkcjonowanie dwóch oddzielnych umów z różnymi Wykonawcami - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie czasu pracy pracowników kancelarii Biura Podawczego oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę do ekspedycji. Ponadto funkcjonujący w Sądzie Rejonowym elektroniczny system obiegu dokumentów Sędzia 2 jest przystosowany do elektronicznego programu pocztowego Poczty Polskiej. W przypadku wyboru drugiego Wykonawcy koniecznym byłoby stworzenie dodatkowej bazy cenowej oraz przeszkolenie w zakresie obsługi wszystkich pracowników merytorycznych i Biura Podawczego korzystających z sytemu. Sąd musiałby także ponieść dodatkowe koszty związane z realizacją dwóch odrębnych umów, np. koszty zakupu specjalistycznych wag pocztowych do ważenia korespondencji. Należałoby również rozwiązać problem przygotowania przesyłek powyżej 50g tj. zatrudnienie nowych osób. Dotychczas całość poczty jest przygotowywana za pomocą frankownicy Postalia. Dostawca urządzenia poinformował nas, że nie ma możliwości jednoczesnego wykorzystania urządzenia do przygotowania korespondencji dla dwóch Wykonawców. Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych z podstawową działalnością sądu, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na ponad 80% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla zamówienia. Zamawiający oszacował wartość zamówienia i przewiduje udzielenie zamówienia do końca 2012r. ze względu na to, iż w tym samym okresie wygasa umowa na świadczenie usług pocztowych poniżej 50 gram i bierze pod uwagę możliwość przygotowania w tym samym okresie kolejnych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz możliwość powołania służby doręczeniowej, jeżeli wejdzie w życie rozporządzenie w tym przedmiocie. Wówczas istnieje możliwość ograniczenia przesyłek powyżej i do 50g do przesyłek poza miasto Konin, zagraniczne oraz paczek. Powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu z wolnej ręki oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę - Pocztę Polską.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Poczta Polska S.A. Centrum Poczty Region Handlowy w Poznaniu, ul. Kościuszki 77, 60-949 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
Konin: Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek o wadze powyżej 50 gram dla Sądu Rejonowego w Koninie. OA.0153-5/2011
Numer ogłoszenia: 218468 - 2011; data zamieszczenia: 27.07.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 179981 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Sąd Rejonowy w Koninie, ul. Wojska Polskiego 2, 62-500 Konin, woj. wielkopolskie, tel. 063 2429535 w. 307, faks 063 2428089.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Organ kontroli państwowej lub ochrony prawa, sąd lub trybunał.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek o wadze powyżej 50 gram dla Sądu Rejonowego w Koninie. OA.0153-5/2011.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych na potrzeby Sądu Rejonowego w Koninie w zakresie przyjmowania, przemieszczania i doręczania przesyłek pocztowych o wadze powyżej 50 gramów oraz ewentualnych ich zwrotów, w obrocie krajowym i zagranicznym (do każdego miejsca w kraju i za granicą) w rozumieniu ustawy Prawo Pocztowe z 12 czerwca 2003 roku (Dz. U. z 2008, nr 189, poz. 1159).
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
64.11.00.00-0, 64.11.20.00-4, 64.11.30.00-1.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.07.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, Centrum Poczty Region Handlowy w Poznaniu, {Dane ukryte}, 60-949 Poznań, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 173910,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
173910,00
Oferta z najniższą ceną:
173910,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
173910,00
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 1 lit. a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, między innymi jeżeli zamówienie może być zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług pocztowych o wadze powyżej 50 g w obrocie krajowym i zagranicznym na rzecz Sądu Rejonowego w Koninie w zakresie przyjmowania, przemieszczenia i doręczania przesyłek pocztowych, paczek oraz ich ewentualnych zwrotów w obrocie krajowym i zagranicznym. Przy wyborze trybu z wolnej ręki w trybie art. 67.1.1 lit. A Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 1) dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone tylko przez jednego wykonawcę: a) z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze, (...) Świadczenie usług pocztowych objęte jest zezwoleniem na wykonywanie działalności pocztowej, a wykonawca usług pocztowych zobowiązany jest do świadczenia usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej prowadzi rejestr operatorów pocztowych zgodnie z art. 20 ustawy z dnia 12 czerwca 2003r.- Prawo pocztowe (Dz. U. Nr 130 poz. 1138 z późn. zm.), jest właściwym organem do wydawania zezwoleń, oraz dokonuje wpisu do rejestru. Rejestr Urzędu Komunikacji Elektronicznej dostępny jest na stronie internetowej Urzędu. Według stanu na dzień 17 czerwca 2011r. rejestr zawiera 239 wpisów w podziale na: Rejestr A - usługi pocztowe wymagające zezwolenia na wykonywanie działalności pocztowej,Rejestr B- działalność pocztowa nie wymagająca zezwolenia. Z rejestru wynika, że są dwa podmioty posiadające wpis do obu rejestrów, jednak nie wszyscy operatorzy, którzy uzyskali wpis prowadzą swoją działalność. Dla sądu zasadnicze znaczenie ma świadczenie usług na terenie całego kraju oraz poza jego granicami. Warunek ten spełnia tylko Poczta Polska S.A. Jest ona jedynym podmiotem dysponującym infrastrukturą konieczną do świadczenia usług o charakterze powszechnym, jest operatorem publicznym. Zgodnie z art. 131 § 1 K.p.c. w brzmieniu obowiązującym od dnia 19.04.2010 r., sąd dokonuje doręczeń przez operatora publicznego lub innego operatora w rozumieniu ustawy z dnia 12.06.2003r. Prawo pocztowe (Dz. U. z 2008 Nr 189, poz. 1159 z późn. zm.), osoby zatrudnione w sądzie, komornika lub sądową służbę doręczeniową. Obecnie nie funkcjonuje sądowa służba doręczeniowa, która i tak będzie mieć ograniczony zasięg terytorialny. Z kolei art.165 §2 K.p.c. stanowi, że oddanie pisma procesowego w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego jest równoznaczne z wniesieniem go do sądu. Ustawodawca zrównał z datą faktycznego wniesienia pisma do sądu z oddaniem przesyłki w polskiej placówce pocztowej operatora publicznego. W przepisie tym nie ma rozwiązania, w przypadku gdy pismo zostało oddane w placówce innego operatora niż publiczny, w tym także zagranicznego. Chodzi tu o konieczność zagwarantowania przez operatora ciągłości usług, ich rzetelności i prawidłowości, gdyż czynność dokonana w placówce operatora ma być zrównana w skutkach z czynnością dokonaną w sądzie polskim. Obecnie jedynie operator publiczny może w pełni zapewnić realizację tego przepisu. Operator publiczny, jest obowiązany do świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły, umożliwiający m.in. traktowanie przesyłki listowej, jako przesyłki poleconej, uzyskanie potwierdzenia odbioru przesyłki rejestrowanej (art. 46 ust. 1 pkt. 1 i 3 prawa pocztowego). W praktyce tylko przedsiębiorstwo Poczta Polska, dysponując odpowiednim zapleczem technicznym i kadrą pracowniczą umożliwia zachowanie procedur określających sposób doręczenia pism sądowych, o których mowa w przepisach rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 17 czerwca 1999r. w sprawie szczegółowego trybu doręczania pism sądowych przez pocztę w postępowaniu cywilnym i rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 18 czerwca 2003r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu doręczania pism sądowych w postępowaniu karnym. Wyłącznie taki operator ma obowiązek, nie tylko prawo, świadczenia powszechnych usług pocztowych w sposób ciągły. To znaczy, że musi prowadzić swoją działalność niezależnie od swojej rentowności. Inni operatorzy mogą zaprzestać prowadzenia nieopłacalnej działalności. Operator publiczny nie może odmówić zawarcia umowy o świadczenie usług pocztowych (art. 48 Prawo pocztowe), a również w zakresie świadczonych usług podlega szerokiemu nadzorowi prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej w/w, (art.49, 50a, 51 Prawo pocztowe). Rozszerzenie przewidzianej regulacji na innych operatorów, w tym zwłaszcza zagranicznych, którzy wykonują swoją działalność poza granicami kraju, prowadziłoby do tego, że brak byłoby rzeczywistej kontroli jakości i prawidłowości świadczonych usług, pomimo, że czynność dokonana w placówce takiego operatora miałaby mieć ważny skutek procesowy dla toczącego się przed polskim sądem postępowania. Nie byłoby też możliwe ustalenie, czy regulacje zagraniczne w każdym przypadku gwarantowałyby ustalenia daty oddania pisma w placówce, czy data byłaby zgodna ze stanem faktycznym. Nie bez znaczenia może okazać się fakt prowadzenia postępowania wyjaśniającego przez polski sąd lub postępowania reklamacyjnego w stosunku do operatora zagranicznego. Powyżej przedstawione kwestie reguluje rozporządzenie ministra infrastruktury z 09.01.2004r. (Dz. U. z 2004 Nr 5, poz. 34 z późn. zm.) Zaznaczyć należy też, że funkcjonowanie dwóch oddzielnych umów z różnymi Wykonawcami - jednej dotyczącej przesyłek o wadze do 50 g, a drugiej przesyłek o wadze powyżej 50 g, spowodowałoby dwukrotne zwiększenie czasu pracy pracowników kancelarii Biura Podawczego oraz pracowników merytorycznych przygotowujących pocztę do ekspedycji. Ponadto funkcjonujący w Sądzie Rejonowym elektroniczny system obiegu dokumentów Sędzia 2 jest przystosowany do elektronicznego programu pocztowego Poczty Polskiej. W przypadku wyboru drugiego Wykonawcy koniecznym byłoby stworzenie dodatkowej bazy cenowej oraz przeszkolenie w zakresie obsługi wszystkich pracowników merytorycznych i Biura Podawczego korzystających z sytemu.Sąd musiałby także ponieść dodatkowe koszty związane z realizacją dwóch odrębnych umów, np. koszty zakupu specjalistycznych wag pocztowych do ważenia korespondencji. Należałoby również rozwiązać problem przygotowania przesyłek powyżej 50g tj. zatrudnienie nowych osób. Dotychczas całość poczty jest przygotowywana za pomocą frankownicy Postalia. Dostawca urządzenia poinformował nas, że nie ma możliwości jednoczesnego wykorzystania urządzenia do przygotowania korespondencji dla dwóch Wykonawców. Z uwagi na powyższe oraz z przyczyn natury technicznej i organizacyjnej prawidłowe funkcjonowanie Zamawiającego, w tym wykonywanie czynności związanych z podstawową działalnością sądu, wymaga zapewnienia świadczenia usług pocztowych w ramach umowy z jednym wykonawcą, co z uwagi na ponad 80% udział w zamówieniu usług zastrzeżonych dla Poczty Polskiej determinuje decyzję Zamawiającego o zastosowaniu trybu z wolnej ręki dla zamówienia. Zamawiający oszacował wartość zamówienia i przewiduje udzielenie zamówienia do końca 2012r. ze względu na to, iż w tym samym okresie wygasa umowa na świadczenie usług pocztowych poniżej 50 gram i bierze pod uwagę możliwość przygotowania w tym samym okresie kolejnych postępowań o udzielenie zamówienia publicznego oraz możliwość powołania służby doręczeniowej, jeżeli wejdzie w życie rozporządzenie w tym przedmiocie. Wówczas istnieje możliwość ograniczenia przesyłek powyżej i do 50g do przesyłek poza miasto Konin, zagraniczne oraz paczek. Powyższe okoliczności przesądzają o wyborze przez zamawiającego trybu z wolnej ręki oraz o tym, że zamówienie może zostać sprawnie i prawidłowo zrealizowane tylko przez jednego wykonawcę - Pocztę Polską.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 17998120110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-06-29 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.konin.sr.gov.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
64110000-0 | Usługi pocztowe | |
64112000-4 | Usługi pocztowe dotyczące listów | |
64113000-1 | Usługi pocztowe dotyczące paczek |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Świadczenie usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym dla przesyłek o wadze powyżej 50 gram dla Sądu Rejonowego w Koninie. OA.0153-5/2011 | Poczta Polska S.A. z siedzibą w Warszawie, Centrum Poczty Region Handlowy w Poznaniu Poznań | 2011-07-27 | 173 910,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-07-27 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 641100000 641120004 641130001 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 173 910,00 zł Minimalna złożona oferta: 173 910,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 173 910,00 zł Maksymalna złożona oferta: 173 910,00 zł |