Radom: Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej - III etap przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu - zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 171304 - 2015; data zamieszczenia: 09.07.2015

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Roboty budowlane

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Radomiu, ul. Aleksandrowicza 5, 26-617 Radom, woj. mazowieckie, tel. 48 345 15 89 wew. 35, faks 48 333 20 23 , strona internetowa www.psse.waw.pl/radom


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej - III etap przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu - zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia dodatkowego obejmuje: zmiana zagospodarowania terenu, wykonanie systemu kontroli rozprzestrzeniania dymu i ciepła przy wykorzystaniu różnicowania ciśnień metodą podwyższania ciśnień celem zabezpieczenia przed zadymieniem pionowych dróg ewakuacyjnych klatki schodowej wejściowej i dostosowanie w/w rozwiązań do obowiązujących przepisów prawa, wykonaniem dodatkowej instalacji elektrycznej wewnętrznej (gniazda siłowe i gniazda DATA, instalacja sieci logicznej i instalacja kontroli dostępu) związanej z rozszerzeniem zakresu badań laboratoryjnych przez PSSE w Radomiu (dopalacze, suplementy diety, kosmetyki).


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    W trakcie realizacji zamówienia publicznego o nazwie Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu - trzeci etap zaistniały okoliczności uzasadniające wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki, stosownie do uregulowań zawartych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z cytowanym przepisem: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 5)w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a)z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego; Na wstępie należy zauważyć, iż w niniejszej sprawie spełniona jest przesłanka dotycząca wartości zamówienia z wolnej ręki - jego szacunkowa wartość to około 8 % wartości zamówienia podstawowego. Ponadto w niniejszym przypadku uzasadnione są dalsze przesłanki zawarte w omawianym przepisie tj. powiązanie techniczne, gospodarcze i funkcjonalne pomiędzy wykonaniem zamówienia podstawowego, a wykonaniem zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie spełnienia wyboru przesłanek zamówienia z wolnej ręku uzasadniają okoliczności faktyczne i prawne niniejszej sprawy. Realizacja prac z zakresu objętych zamówieniem dodatkowym nie była możliwa do przewidzenia na etapie zamówienia dodatkowego. Konieczność realizacji dodatkowych prac wynikła dopiero w trakcie realizacji zamówienia podstawowego i była spowodowana niemożliwymi do przewidzenia okolicznościami takimi jak m. in. decyzja Prezydenta Miasta Radomia o budowie w 2015 r. nowego odcinka ul. Piwnej, stanowiącą inny dojazd do budynku nowo budowanej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu. Ponadto w tracie realizacji zamówienia podstawowego okazało się, że mający znajdować się w nowym budynku Odział Laboratoryjny Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu, będzie realizować całkiem nowe i odmienne niż dotychczas wykonywane, zadania. Oddział Laboratoryjny po przeniesieniu do nowej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu ma realizować dodatkowo takie zadania jak badanie środków zastępczych (w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, popularnie określanych mianem (dopalaczy), kwestia rozszerzenia zadań Oddziału Laboratoryjnego PSSE w Radomiu o badanie środków zastępczych została poruszona m. in. w piśmie Pana Marka Posobkiewicza, Głównego Inspektora Sanitarnego znak: GIS-ŚZ-074-31/TB/14 z dnia 10 września 2014 roku do Pani Marii Pawlak Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie) oraz suplementów diety - środków spożywczych mających na celu uzupełnienie diety, ale nie będących produktami leczniczymi - (w rozumieniu ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia) oraz o inne zadania. Warto zauważyć, iż żadne inne laboratorium funkcjonujące przy powiatowej lub wojewódzkiej stacji sanitarno-epidemiologicznej w Polsce nie prowadzi badań środków zastępczych. Dlatego laboratorium w nowej siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu, w strukturze inspekcji sanitarnej, będzie jedynym lub jednym z dwóch laboratoriów wykonujących takie zadania w Polsce. Odnosząc się szczegółowiej do opisanych na wstępie okoliczności, należy podkreślić, że po rozpoczęciu robót związanych z budową nowej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu, w związku z realizacją w roku 2015 przez Gminę Miasta Radomia przebudowy i przedłużenia ulicy Piwnej oraz wykonaniem dojazdu do budowanej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej od strony południowej działki nr 80/5, 80/4, 79/4 zachodzi konieczność wykonania dodatkowych robót w zakresie zagospodarowania terenu niniejszej działki. W ramach w/w robót należy wykonać dodatkową furtkę i bramę wjazdową oraz nowy układ komunikacyjny na terenie posesji w celu poprawy warunków dojazdu do posesji i bezpieczeństwa pożarowego oraz w związku ze zmianą rzędnych terenu przyległego do budynku wykonanie nowej okładziny cokołu z materiałów kamiennych. Natomiast nawiązując do wspomnianej konieczności dostosowania pomieszczeń laboratoryjnych do nowych potrzeb wynikających z rozszerzenia zakresu badań laboratoryjnych przez PSSE w Radomiu (dopalacze, suplementy diety, kosmetyki) oraz związanych z tym przewidywanym zakupem urządzeń laboratoryjnych, to niezbędne będzie wykonanie dodatkowej instalacji elektrycznej wewnętrzne (gniazda siłowe i gniazda DATA, instalacja sieci logicznej i instalacja kontroli dostępu). Dodatkowo w związku z potrzebą podłączenia nowej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej do systemu monitoringu przeciw pożarowego Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu niezbędna jest konieczność, wykonania dodatkowych robót w zakresie systemu wentylacji kontroli rozprzestrzeniania dymu i ciepła dostosowującego klatki schodowe i drogi ewakuacyjne do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych. Wykonanie niniejszych prac jest niezbędne, gdyż niemożliwe byłoby oddanie obiektu do użytkowania ze względu na wymogi obowiązującego prawa w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Ponadto warto podkreślić, że teren budowy, zgodnie z prawem budowlanym, jest w dyspozycji Wykonawcy realizującego zamówienie podstawowe. Okoliczności faktyczne opisane powyżej, zostały szczegółowo opisane w protokole konieczności z dnia 25 czerwca 2015 r. Należy także zauważyć, że w praktyce nie ma możliwości realizacji praz przez inny podmiot bez poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego. Ponadto tylko w przypadku udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu Wykonawcy Zamawiający nie zostanie pozbawiony pełni uprawnień (także finansowych) z tytułu rękojmi, gwarancji oraz kar umownych. Rozdzielenie odpowiedzialności za całość wykonywanych robót pomiędzy dwóch Wykonawców byłoby w praktyce nie możliwe i prowadziłoby do rozmycia odpowiedzialności pomiędzy Wykonawców i do niemożliwości wyegzekwowania uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji wobec któregokolwiek z nich. Tryb zamówienia z wolniej ręki jest trybem przewidzianym w ustawie prawo zamówień publicznych w drodze pewnego wyjątku. Jak zauważył A. Kidyba: Na zakończenie jedynie należy zauważyć, iż najbliższy cywilistycznej zasadzie swobody umów sposób kształtowania treści umowy obecny jest w trybie zamówienia z wolnej ręki, w którym, zgodnie z art. 66 ust. 1 p.z.p., treść ta jest rezultatem negocjacji zamawiającego, prowadzonych z jednym wykonawcą. Ustawodawca jednak dopuścił stosowanie tego trybu jedynie wyjątkowo, wyłącznie w przypadkach wskazanych w art. 67 ust. 1 p.z.p., gdy zastosowanie procedur konkurencyjnych jest niemożliwe lub niecelowe. (A. Kidyba, Skarb Państwa a działalność gospodarcza, - źródło cytowania - Lex.) Niemniej jednak, jak wykazano powyżej, okoliczności niniejszej sprawy uzasadniają zastosowanie wspomnianego trybu. Konkludując należy potwierdzić, że z przyczyn technicznych i organizacyjnych nie jest możliwe rozdzielenie zamówienia podstawowego od zakresu prac przewidzianych w zamówieniu dodatkowym. Okoliczności które wystąpiły nie były możliwe do przewidzenia na etapie udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż ujawnione zostały w trakcie realizacji robót podstawowych. Ponadto do realizacji całości inwestycji, czyli wykonania zamówienia podstawowego, niezbędne jest wykonanie zamówienia dodatkowego. Dlatego spełnione są, cytowane wcześniej, przesłanki do udzielenia zamówienia z wolnej ręki, stosownie do uregulowań zawartych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
3   

Nazwa:
Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej - III etap przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu - zamówienie dodatkowe


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • ROSA-BUD Spółka Akcyjna, ul. Gazowa 5/7, 26-600 Radom, kraj/woj. mazowieckie.


Radom: Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9 D w Radomiu - trzeci etap - zamówienie dodatkowe


Numer ogłoszenia: 177672 - 2015; data zamieszczenia: 15.07.2015

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Roboty budowlane


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 171304 - 2015r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Powiatowa Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Radomiu, ul. Aleksandrowicza 5, 26-617 Radom, woj. mazowieckie, tel. 48 345 15 89 wew. 35, faks 48 333 20 23.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja rządowa terenowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9 D w Radomiu - trzeci etap - zamówienie dodatkowe.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Roboty budowlane.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia dodatkowego obejmuje: zmianę zagospodarowania terenu, wykonanie systemu kontroli rozprzestrzeniania dymu i ciepła przy wykorzystaniu różnicowania ciśnień metodą podwyższania ciśnień celem zabezpieczenia przed zadymieniem pionowych dróg ewakuacyjnych klatki schodowej wejściowej i dostosowanie w/w rozwiązań do obowiązujących przepisów prawa, wykonaniem dodatkowej instalacji elektrycznej wewnętrznej (gniazda siłowe i gniazda DATA, instalacja sieci logicznej i instalacja kontroli dostępu) związanej z rozszerzeniem zakresu badań laboratoryjnych przez PSSE w Radomiu (dopalacze, suplementy diety, kosmetyki)..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
45.00.00.00-7.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
14.07.2015.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ROSA-BUD Spółka Akcyjna, {Dane ukryte}, 26-600 Radom, kraj/woj. mazowieckie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 544329,71 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    633000,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    633000,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    633000,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    W trakcie realizacji zamówienia publicznego o nazwie Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu - trzeci etap zaistniały okoliczności uzasadniające wszczęcie postępowania o udzielenie zamówienia z wolnej ręki, stosownie do uregulowań zawartych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych. Zgodnie z cytowanym przepisem: Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki, jeżeli zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności: 5)w przypadku udzielania dotychczasowemu wykonawcy usług lub robót budowlanych zamówień dodatkowych, nieobjętych zamówieniem podstawowym i nieprzekraczających łącznie 50% wartości realizowanego zamówienia, niezbędnych do jego prawidłowego wykonania, których wykonanie stało się konieczne na skutek sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia, jeżeli: a)z przyczyn technicznych lub gospodarczych oddzielenie zamówienia dodatkowego od zamówienia podstawowego wymagałoby poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów lub b)wykonanie zamówienia podstawowego jest uzależnione od wykonania zamówienia dodatkowego. Na wstępie należy zauważyć, iż w niniejszej sprawie spełniona jest przesłanka dotycząca wartości zamówienia z wolnej ręki - jego szacunkowa wartość to około 8 % wartości zamówienia podstawowego. Ponadto w niniejszym przypadku uzasadnione są dalsze przesłanki zawarte w omawianym przepisie tj. powiązanie techniczne, gospodarcze i funkcjonalne pomiędzy wykonaniem zamówienia podstawowego, a wykonaniem zamówienia dodatkowego. Uzasadnienie spełnienia wyboru przesłanek zamówienia z wolnej ręku uzasadniają okoliczności faktyczne i prawne niniejszej sprawy. Realizacja prac z zakresu objętych zamówieniem dodatkowym nie była możliwa do przewidzenia na etapie zamówienia dodatkowego. Konieczność realizacji dodatkowych prac wynikła dopiero w trakcie realizacji zamówienia podstawowego i była spowodowana niemożliwymi do przewidzenia okolicznościami takimi jak m. in. decyzja Prezydenta Miasta Radomia o budowie w 2015 r. nowego odcinka ul. Piwnej, stanowiącą inny dojazd do budynku nowo budowanej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu. Ponadto w tracie realizacji zamówienia podstawowego okazało się, że mający znajdować się w nowym budynku Odział Laboratoryjny Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu, będzie realizować zupełnie nowe i odmienne niż dotychczas wykonywane, zadania. Oddział Laboratoryjny po przeniesieniu do nowej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu ma realizować dodatkowo takie zadania jak badanie środków zastępczych (w rozumieniu ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii, popularnie określanych mianem (dopalaczy), kwestia rozszerzenia zadań Oddziału Laboratoryjnego PSSE w Radomiu o badanie środków zastępczych została poruszona m. in. w piśmie Pana Marka Posobkiewicza, Głównego Inspektora Sanitarnego znak: GIS-ŚZ-074-31/TB/14 z dnia 10 września 2014 roku do Pani Marii Pawlak Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie) oraz suplementów diety - środków spożywczych mających na celu uzupełnienie diety, ale nie będących produktami leczniczymi - (w rozumieniu ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia) oraz o inne zadania. Warto zauważyć, iż żadne inne laboratorium funkcjonujące przy Powiatowej lub Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Polsce nie prowadzi badań środków zastępczych. Dlatego laboratorium w nowej siedzibie Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Radomiu, w strukturze inspekcji sanitarnej, będzie jedynym lub jednym z dwóch laboratoriów wykonujących takie zadania w Polsce. Odnosząc się szczegółowiej do opisanych na wstępie okoliczności, należy podkreślić, że po rozpoczęciu robót związanych z budową nowej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9D w Radomiu, w związku z realizacją w roku 2015 przez Gminę Miasta Radomia przebudowy i przedłużenia ulicy Piwnej oraz wykonaniem dojazdu do budowanej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej od strony południowej działki nr 80/5, 80/4, 79/4 zachodzi konieczność wykonania dodatkowych robót w zakresie zagospodarowania terenu niniejszej działki. W ramach w/w robót należy wykonać dodatkową furtkę i bramę wjazdową oraz nowy układ komunikacyjny na terenie posesji w celu poprawy warunków dojazdu do posesji i bezpieczeństwa pożarowego oraz w związku ze zmianą rzędnych terenu przyległego do budynku wykonanie nowej okładziny cokołu z materiałów kamiennych. Natomiast nawiązując do wspomnianej konieczności dostosowania pomieszczeń laboratoryjnych do nowych potrzeb wynikających z rozszerzenia zakresu badań laboratoryjnych przez PSSE w Radomiu (dopalacze, suplementy diety, kosmetyki) oraz związanych z tym przewidywanym zakupem urządzeń laboratoryjnych, niezbędne będzie wykonanie dodatkowej instalacji elektrycznej wewnętrzne (gniazda siłowe i gniazda DATA, instalacja sieci logicznej i instalacja kontroli dostępu). Dodatkowo w związku z potrzebą podłączenia nowej siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej do systemu monitoringu przeciw pożarowego Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu zaistniała konieczność wykonania dodatkowych robót w zakresie systemu wentylacji kontroli rozprzestrzeniania dymu i ciepła dostosowującego klatki schodowe i drogi ewakuacyjne do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych. Wykonanie niniejszych prac jest niezbędne, gdyż niemożliwe byłoby oddanie obiektu do użytkowania ze względu na wymogi obowiązującego prawa w zakresie ochrony przeciwpożarowej. Ponadto warto podkreślić, że teren budowy, zgodnie z prawem budowlanym, jest w dyspozycji Wykonawcy realizującego zamówienie podstawowe. Okoliczności faktyczne opisane powyżej, zostały szczegółowo opisane w protokole konieczności z dnia 25 czerwca 2015 r. Należy także zauważyć, że w praktyce nie ma możliwości realizacji prac przez inny podmiot bez poniesienia niewspółmiernie wysokich kosztów przez Zamawiającego. Ponadto tylko w przypadku udzielenia zamówienia dodatkowego dotychczasowemu Wykonawcy Zamawiający nie zostanie pozbawiony pełni uprawnień (także finansowych) z tytułu rękojmi, gwarancji oraz kar umownych. Rozdzielenie odpowiedzialności za całość wykonywanych robót pomiędzy dwóch Wykonawców byłoby w praktyce nie możliwe i prowadziłoby do rozmycia odpowiedzialności pomiędzy Wykonawców i do niemożliwości wyegzekwowania uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji wobec któregokolwiek z nich. Tryb zamówienia z wolniej ręki jest trybem przewidzianym w ustawie Prawo zamówień publicznych w drodze pewnego wyjątku. Jak zauważył A. Kidyba: Na zakończenie jedynie należy zauważyć, iż najbliższy cywilistycznej zasadzie swobody umów sposób kształtowania treści umowy obecny jest w trybie zamówienia z wolnej ręki, w którym, zgodnie z art. 66 ust. 1 P.z.p., treść ta jest rezultatem negocjacji zamawiającego, prowadzonych z jednym wykonawcą. Ustawodawca jednak dopuścił stosowanie tego trybu jedynie wyjątkowo, wyłącznie w przypadkach wskazanych w art. 67 ust. 1 P.z.p., gdy zastosowanie procedur konkurencyjnych jest niemożliwe lub niecelowe. (A. Kidyba, Skarb Państwa a działalność gospodarcza, - źródło cytowania - Lex.) Niemniej jednak, jak wykazano powyżej, okoliczności niniejszej sprawy uzasadniają zastosowanie wspomnianego trybu. Konkludując należy potwierdzić, że z przyczyn technicznych i organizacyjnych nie jest możliwe rozdzielenie zamówienia podstawowego od zakresu prac przewidzianych w zamówieniu dodatkowym. Okoliczności które wystąpiły nie były możliwe do przewidzenia na etapie udzielenia zamówienia podstawowego, gdyż ujawnione zostały w trakcie realizacji robót podstawowych. Ponadto do realizacji całości inwestycji, czyli wykonania zamówienia podstawowego, niezbędne jest wykonanie zamówienia dodatkowego. Dlatego spełnione są, cytowane wcześniej, przesłanki do udzielenia zamówienia z wolnej ręki, stosownie do uregulowań zawartych w art. 67 ust. 1 pkt. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.

Adres: ul. gen. Leopolda Okulickiego , 26-601 Radom
woj. mazowieckie
Dane kontaktowe: email: radom@psse.waw.pl
tel: 48 345 15 89 wew. 35
fax: 48 333 20 23
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 17130420150
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2015-07-08
Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.psse.waw.pl/radom
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
45000000-7 Roboty budowlane
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Budowa Siedziby Powiatowej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej przy ul. Okulickiego 9 D w Radomiu - trzeci etap - zamówienie dodatkowe ROSA-BUD Spółka Akcyjna
Radom
2015-07-15 633 000,00