Mysłowice: Zakup usług pozostałych - usługi gastronomiczne i usługi hotelarskie dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych podczas rozgrywek FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014.


Numer ogłoszenia: 168322 - 2014; data zamieszczenia: 19.05.2014

OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Usługi

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. ks. N. Bończyka 32z, 41-400 Mysłowice, woj. śląskie, tel. 032 3171802, faks 032 2221173 , strona internetowa www.mosir.myslowice.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: zakład budżetowy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup usług pozostałych - usługi gastronomiczne i usługi hotelarskie dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych podczas rozgrywek FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Zakres zamówienia został ustalony na podstawie zapisów pkt. 6.3.2 oraz 6.7.2 umowy o zawody Kobieti Mężczyzn w 2014 roku zawartej pomiędzy trzema podmiotami, tj. Międzynarodową Federacją Piłki Siatkowej i Polskim Związkiem Piłki Siatkowej jako jedną ze stron oraz Urzędem Miasta Mysłowice - MOSiR Mysłowice jako drugą ze stron, dotyczącej organizacji i warunków marketingowych zawodów FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi hotelarskie i gastronomiczne świadczone dla osób uczestniczących w turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships 2014 organizowanym w Mysłowicach w dniach od 10 czerwca 2014 do 15 czerwca 2014 roku, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych, którzy muszą być zakwaterowani w hotelu innym niż pozostali uczestnicy turnieju. Wszyscy uczestnicy muszą być zakwaterowani w hotelu o min. kategorii tzw. 4 gwiazdkowym, usytuowanym w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55.00.00.00-0, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.


II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.

SEKCJA III: PROCEDURA


Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienie wyboru trybu

    Przedmiotem zamówienia są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym Dz. U. Nr 12, poz. 68. Na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych zwanej dalej uPzp Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi hotelarskie i gastronomiczne świadczone dla osób uczestniczących w turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships 2014 organizowanym w Mysłowicach w dniach od 10 czerwca 2014 do 15 czerwca 2014 roku, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych, którzy muszą być zakwaterowani w hotelu innym niż pozostali uczestnicy turnieju. Wszyscy uczestnicy muszą być zakwaterowani w hotelu o min. kategorii tzw. 4 gwiazdkowym, usytuowanym w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów. Wobec powyższego do niniejszego postępowania znajduje zastosowanie art. 5 ust. 1a pkt 1 uPzp, ponieważ przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług hotelarskich, o kodzie CPV 55100000-1 oraz restauracyjnych o kodzie CPV 55300000-3. Przedmiotem umowy jest zabezpieczenie miejsc noclegowych wraz z wyżywieniem dla ok. 900 osób, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014 organizowanego od dnia 10 czerwca 2014 do dnia 15 czerwca 2014 roku, w różnej ilości w poszczególnych dniach. Uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki: 1) w związku z udziałem w turnieju uczestników zarówno z Polski jak i z zagranicy Zamawiający - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Mysłowicach przeprowadził rozeznanie rynku hotelowego w pobliżu rozgrywanych zawodów, celem wygenerowania niższych kosztów za transport ponoszony przez organizatora zawodów; 2) Zamawiający dokonał analizy rynku na kompleksową obsługę ww. zadania poprzez wysłanie zapytań ofertowych do trzech podmiotów, które spełniałyby wymagania związane z przedmiotem zamówienia, tj. do: - Qubus Hotel Prestige z siedzibą w Katowicach, 40-007 Katowice ul. Uniwersytecka 13, - Novotel Katowice Centrum z siedzibą w Katowicach, 40-202 Katowice, Al. Roździeńskiego 16, - Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze, zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37 oraz Hotel Diament Plaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9; 3) w wyniku rozeznania rynku w ocenie Zamawiającego, na podstawie wytycznych stawianych przez Międzynarodową Federacją Piłki Siatkowej i Polski Związek Piłki Siatkowej w zakresie kompleksowej obsługi uczestników zawodów tej rangi, w terminie i na określonych warunkach Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37 oraz Hotel Diament Plaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9, spełnia wymagania związane z zakwaterowaniem oraz wyżywieniem osób uczestniczących w turnieju. Przedmiotowy wykonawca spełnia warunki postawione przez Zamawiającego, w szczególności w zakresie zakwaterowania, tj.: - sędziów neutralnych i lokalnych zawodów w ilości ok. 20 osób, w pokojach dwu osobowych, w hotelu innym niż zawodnicy i przedstawiciele FIVB, - przedstawicieli FIVB w liczbie około 4 osoby w apartamentach i pokojach jedno osobowych, - zawodników od ok. 36 do ok. 144 osób w pokojach dwu osobowych, położonych w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów. Hotele zapewniają wysoką jakość świadczonych usług zarówno pod względem hotelowym jak i gastronomicznym; 4) Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze - zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37; oraz Hotel Diament Plaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9, dysponuje bazą hotelową usytuowaną w korzystnych miejscach dla wszystkich uczestników turnieju, tj. zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB, oraz sędziów neutralnych i lokalnych w szczególności ze względu na to, że są to nowoczesne, klimatyzowane hotele położone w centrum miasta Katowice, przy autostradzie A4 oraz w sąsiedztwie autostrady A1 i drogi krajowej S86. oraz w pobliżu dworca PKP. Doskonała lokalizacja hoteli umożliwia łatwy dojazd z kierunków Kraków, Wrocław, Warszawa, a także lotnisk Pyrzowice oraz Balice. Jako przestronne i nowoczesne obiekty spełniają wymagania zarówno uczestników zawodów jak i Międzynarodowej Federacji Piłki Siatkowej oraz Polskiego Związkiem Piłki Siatkowej; 5) hotele dysponują strzeżonym parkingiem, z przeznaczeniem dla uczestników turnieju; 6) hotele dysponują łączem internetowym, w każdym pokoju, z którego bezpłatnie mogą korzystać uczestnicy turnieju. Ponadto na podstawie dokonanego rozeznania rynku przeprowadzonego z należytą starannością stwierdzono, mając na uwadze obiektywne i uzasadnione okoliczności, że w praktyce nie ma możliwości udzielenia danego zamówienia w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki gdyż udzielenie zamówienia w trybach przetargowych oraz negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej, a także zapytania o cenę, mogłoby wywołać określone, negatywne de facto skutki zarówno dla Zamawiającego jak i wykonawcy. W tym przypadku mamy do czynienia właśnie z taką wyjątkową sytuacją. Wybór przez Zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo zamówień publicznych podyktowany jest w szczególności tym, iż: zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1)    naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2)    uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. ad 1) Przyjęcie innego trybu, jak wynika z działań związanych z szacowaniem wartości zamówienia, o których mowa wyżej, skutkowałoby dokonaniem  wydatku nieoszczędnego ( nadmiernego w stosunku do otrzymywanego dobra), lecz celowego  i efektywny, a  jak wynika z doktryny zasada celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków wymaga, aby wszystkie trzy cechy wydatku były spełnione. W przedmiotowej sprawie właśnie ograniczenie konkurencji spowoduje obniżenie ceny świadczenia - w sytuacjach ograniczonej konkurencji, potencjalny wykonawca w przetargu nie odczuwa potrzeby konkurowania z innymi, oferuje co do zasady produkt tani, ale gorszy (jednak odpowiadający wymaganiom stawianym przez Zamawiającego)od innych podmiotów działających na rynku, oferujących produkty lepsze i jednocześnie znacznie droższe. W tej sytuacji negocjacje z takim podmiotem mogą spowodować uzyskanie ceny korzystniejszej niż uzyskana w procedurach bardziej konkurencyjnych. Ponadto przyjęcie innego trybu, , skutkowałoby dokonaniem  wydatku nie przynoszącym pożądanego efektu. przeprowadzenie postępowania w innym trybie np. przetargowym mogłoby doprowadzić do złożenia ofert przez wykonawców, którzy dysponują obiektami w innej, mniej dogodnej organizacyjnie lokalizacji i w konsekwencji świadczenie usług wiązałaby się ze znacznymi utrudnieniami komunikacyjnymi, potrzebą zapewnienia większej ilości czasu potrzebnego na dotarcie uczestników na zawody oraz większymi kosztami poniesionymi przez Zamawiającego na organizację dowozów takiej dużej ilości osób.  Ad2) Przyjęcie innego trybu skutkowałoby uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Zamawiający  otrzymał informację  o zabezpieczeniu  środków na realizację zadania , o którym mowa na wstępie w dniu 30.04.2014 roku  . Z uwagi na czas przygotowania  i  przeprowadzenia  postępowania   oraz ewentualnego  postępowania odwoławczego  mogłaby zaistnieć  sytuacja  zbyt późnego wyboru  wykonawcy , który spełniał by wszystkie wymogi Zamawiającego, co tym samym  uniemożliwiłoby  terminową realizację zadania czyli w konsekwencji realizację zadania w ogóle, z uwagi na ścisły harmonogram narzucony Zamawiającemu przez  Międzynarodową Federację Piłki Siatkowej oraz Polski Związek Piłki Siatkowej. Ponadto zastosowanie trybu z wolnej ręki umożliwi Zamawiającemu: - negocjowanie warunków umownych ze sprawdzonym i rzetelnym wykonawcom, który spowoduje, że przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w sposób rzetelny, a jednocześnie dokonanie wydatków nastąpi w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, - wynegocjowanie możliwie najkorzystniejszych warunków organizacyjnych. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w sytuacji, gdy Zamawiający nie ma ostatecznie potwierdzonej na dzień wszczęcia postępowania liczby uczestników turnieju, a także nie potrafi jednoznacznie podać zmieniającej się liczby uczestników imprezy w każdym dniu rozgrywek, co nie jest bez wpływu na sporządzenie kalkulacji i przedstawienie oferty, Zamawiający dopiero z chwilą rozpoczęcia turnieju będzie dysponował faktyczną ilością osób uczestniczących w organizowanej imprezie. W związku z powyższym wybór innego trybu może doprowadzić do uniemożliwienia terminowej realizacji zadania. Z powyższych względów na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 4 uPzp uzasadnione jest powierzenie wykonania usługi wykonawcy wskazanym w niniejszym ogłoszeniu.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   

Nazwa:
..........................................................


NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA

  • Hotele Diament S.A., ul.Cisowa 4,, 41-800 Zabrze, kraj/woj. śląskie.


Mysłowice: Zakup usług pozostałych - usługi gastronomiczne i usługi hotelarskie dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych podczas rozgrywek FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014.


Numer ogłoszenia: 172266 - 2014; data zamieszczenia: 21.05.2014

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 168322 - 2014r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji, ul. ks. N. Bończyka 32z, 41-400 Mysłowice, woj. śląskie, tel. 032 3171802, faks 032 2221173.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: zakład budżetowy.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zakup usług pozostałych - usługi gastronomiczne i usługi hotelarskie dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych podczas rozgrywek FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014..


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Zakres zamówienia został ustalony na podstawie zapisów pkt. 6.3.2 oraz 6.7.2 umowy o zawody Kobiet i Mężczyzn w 2014 roku zawartej pomiędzy trzema podmiotami, tj. Międzynarodową Federacją Piłki Siatkowej i Polskim Związkiem Piłki Siatkowej jako jedną ze stron oraz Urzędem Miasta Mysłowice - MOSiR Mysłowice jako drugą ze stron, dotyczącej organizacji i warunków marketingowych zawodów FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi hotelarskie i gastronomiczne świadczone dla osób uczestniczących w turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships 2014 organizowanym w Mysłowicach w dniach od 10 czerwca 2014 do 15 czerwca 2014 roku, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych, którzy muszą być zakwaterowani w hotelu innym niż pozostali uczestnicy turnieju. Wszyscy uczestnicy muszą być zakwaterowani w hotelu o min. kategorii tzw. 4 gwiazdkowym, usytuowanym w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów..


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
55.00.00.00-0, 55.10.00.00-1, 55.30.00.00-3.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    nie

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
21.05.2014.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Hotele Diament S.A., {Dane ukryte}, 41-800 Zabrze, kraj/woj. śląskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 161560,11 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    117636,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    117636,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    117636,00


  • Waluta:
    PLN.

ZAŁĄCZNIK I


Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę


  • 1. Podstawa prawna

    Postępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 1 lit. a ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.


  • 2. Uzasadnienia wyboru trybu

    Należy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.

    Przedmiotem zamówienia są usługi o charakterze niepriorytetowym określone w przepisach rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2010 r. w sprawie wykazu usług o charakterze priorytetowym i niepriorytetowym (Dz. U. Nr 12, poz. 68). Na podstawie art. 5 ust. 1a ustawy Prawo zamówień publicznych (zwanej dalej uPzp) Zamawiający może wszcząć postępowanie w trybie zamówienia z wolnej ręki także w innych uzasadnionych przypadkach niż określone odpowiednio w art. 67 ust. 1, w szczególności jeżeli zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków. Przedmiot zamówienia obejmuje usługi hotelarskie i gastronomiczne świadczone dla osób uczestniczących w turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships 2014 organizowanym w Mysłowicach w dniach od 10 czerwca 2014 do 15 czerwca 2014 roku, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych, którzy muszą być zakwaterowani w hotelu innym niż pozostali uczestnicy turnieju. Wszyscy uczestnicy muszą być zakwaterowani w hotelu o min. kategorii tzw. 4 gwiazdkowym, usytuowanym w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów. Wobec powyższego do niniejszego postępowania znajduje zastosowanie art. 5 ust. 1a pkt 1 uPzp, ponieważ przedmiotem niniejszego zamówienia jest świadczenie usług hotelarskich, o kodzie CPV 55100000-1 oraz restauracyjnych o kodzie CPV 55300000-3. Przedmiotem umowy jest zabezpieczenie miejsc noclegowych wraz z wyżywieniem dla ok. 900 osób, tj. dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych turnieju FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014 organizowanego od dnia 10 czerwca 2014 do dnia 15 czerwca 2014 roku, w różnej ilości w poszczególnych dniach. Uzasadnienie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki: 1) w związku z udziałem w turnieju uczestników zarówno z Polski jak i z zagranicy Zamawiający - Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Mysłowicach przeprowadził rozeznanie rynku hotelowego w pobliżu rozgrywanych zawodów, celem wygenerowania niższych kosztów za transport ponoszony przez organizatora zawodów; 2) Zamawiający dokonał analizy rynku na kompleksową obsługę ww. zadania poprzez wysłanie zapytań ofertowych do trzech podmiotów, które spełniałyby wymagania związane z przedmiotem zamówienia, tj. do: - Qubus Hotel Prestige z siedzibą w Katowicach, 40-007 Katowice ul. Uniwersytecka 13, - Novotel Katowice Centrum z siedzibą w Katowicach, 40-202 Katowice, Al. Roździeńskiego 16, - Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze, zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37 oraz Hotel DiamentPlaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9; 3) w wyniku rozeznania rynku w ocenie Zamawiającego, na podstawie wytycznych stawianych przez Międzynarodową Federacją Piłki Siatkowej i Polski Związek Piłki Siatkowej w zakresie kompleksowej obsługi uczestników zawodów tej rangi, w terminie i na określonych warunkach Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37 oraz Hotel Diament Plaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9, spełnia wymagania związane z zakwaterowaniem oraz wyżywieniem osób uczestniczących w turnieju. Przedmiotowy wykonawca spełnia warunki postawione przez Zamawiającego, w szczególności w zakresie zakwaterowania, tj.: - sędziów neutralnych i lokalnych zawodów w ilości ok. 20 osób, w pokojach dwu osobowych, w hotelu innym niż zawodnicy i przedstawiciele FIVB, - przedstawicieli FIVB w liczbie około 4 osoby w apartamentach i pokojach jedno osobowych, - zawodników od ok. 36 do ok. 144 osób w pokojach dwu osobowych, położonych w odległości nie większej niż 15 minutowego spaceru bądź maksymalnie 30 minutowej jazdy samochodem od miejsca zakwaterowania do miejsca rozgrywanych zawodów. Hotele zapewniają wysoką jakość świadczonych usług zarówno pod względem hotelowym jak i gastronomicznym; 4) Hotele Diament S.A., ul. Cisowa 4, 41-800 Zabrze - zarządzająca hotelami: Park Hotel Diament Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-042 Katowice, ul. Wita Stwosza 37; oraz Hotel Diament Plaza Katowice z siedzibą w Katowicach, 40-012 Katowice, ul. Dworcowa 9, dysponuje bazą hotelową usytuowaną w korzystnych miejscach dla wszystkich uczestników turnieju, tj. zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB, oraz sędziów neutralnych i lokalnych w szczególności ze względu na to, że są to nowoczesne, klimatyzowane hotele położone w centrum miasta Katowice, przy autostradzie A4 oraz w sąsiedztwie autostrady A1 i drogi krajowej S86. oraz w pobliżu dworca PKP. Doskonała lokalizacja hoteli umożliwia łatwy dojazd z kierunków Kraków, Wrocław, Warszawa, a także lotnisk Pyrzowice oraz Balice. Jako przestronne i nowoczesne obiekty spełniają wymagania zarówno uczestników zawodów jak i Międzynarodowej Federacji Piłki Siatkowej oraz Polskiego Związkiem Piłki Siatkowej; 5) hotele dysponują strzeżonym parkingiem, z przeznaczeniem dla uczestników turnieju; 6) hotele dysponują łączem internetowym, w każdym pokoju, z którego bezpłatnie mogą korzystać uczestnicy turnieju. Ponadto na podstawie dokonanego rozeznania rynku przeprowadzonego z należytą starannością stwierdzono, mając na uwadze obiektywne i uzasadnione okoliczności, że w praktyce nie ma możliwości udzielenia danego zamówienia w innym trybie niż zamówienie z wolnej ręki gdyż udzielenie zamówienia w trybach przetargowych oraz negocjacji z ogłoszeniem, dialogu konkurencyjnego oraz licytacji elektronicznej, a także zapytania o cenę, mogłoby wywołać określone, negatywne de facto skutki zarówno dla Zamawiającego jak i wykonawcy. W tym przypadku mamy do czynienia właśnie z taką wyjątkową sytuacją. Wybór przez Zamawiającego trybu zamówienia z wolnej ręki na podstawie art. 66 w zw. z art. 5 ust. 1 pkt 1a ustawy Prawo zamówień publicznych podyktowany jest w szczególności tym, iż: zastosowanie innego trybu mogłoby skutkować co najmniej jedną z następujących okoliczności: 1)    naruszeniem zasad celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków; 2)    uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. ad 1) Przyjęcie innego trybu, jak wynika z działań związanych z szacowaniem wartości zamówienia, o których mowa wyżej, skutkowałoby dokonaniem  wydatku nieoszczędnego ( nadmiernego w stosunku do otrzymywanego dobra), lecz celowego  i efektywny, a  jak wynika z doktryny zasada celowego, oszczędnego i efektywnego dokonywania wydatków wymaga, aby wszystkie trzy cechy wydatku były spełnione. W przedmiotowej sprawie właśnie ograniczenie konkurencji spowoduje obniżenie ceny świadczenia - w sytuacjach ograniczonej konkurencji, potencjalny wykonawca w przetargu nie odczuwa potrzeby konkurowania z innymi, oferuje co do zasady produkt tani, ale gorszy (jednak odpowiadający wymaganiom stawianym przez Zamawiającego)od innych podmiotów działających na rynku, oferujących produkty lepsze i jednocześnie znacznie droższe. W tej sytuacji negocjacje z takim podmiotem mogą spowodować uzyskanie ceny korzystniejszej niż uzyskana w procedurach bardziej konkurencyjnych. Ponadto przyjęcie innego trybu, , skutkowałoby dokonaniem  wydatku nie przynoszącym pożądanego efektu. przeprowadzenie postępowania w innym trybie np. przetargowym mogłoby doprowadzić do złożenia ofert przez wykonawców, którzy dysponują obiektami w innej, mniej dogodnej organizacyjnie lokalizacji i w konsekwencji świadczenie usług wiązałaby się ze znacznymi utrudnieniami komunikacyjnymi, potrzebą zapewnienia większej ilości czasu potrzebnego na dotarcie uczestników na zawody oraz większymi kosztami poniesionymi przez Zamawiającego na organizację dowozów takiej dużej ilości osób.  Ad2) Przyjęcie innego trybu skutkowałoby uniemożliwieniem terminowej realizacji zadań. Zamawiający  otrzymał informację  o zabezpieczeniu  środków na realizację zadania , o którym mowa na wstępie w dniu 30.04.2014 roku  . Z uwagi na czas przygotowania  i  przeprowadzenia  postępowania   oraz ewentualnego  postępowania odwoławczego  mogłaby zaistnieć  sytuacja  zbyt późnego wyboru  wykonawcy , który spełniał by wszystkie wymogi Zamawiającego, co tym samym  uniemożliwiłoby  terminową realizację zadania czyli w konsekwencji realizację zadania w ogóle, z uwagi na ścisły harmonogram narzucony Zamawiającemu przez  Międzynarodową Federację Piłki Siatkowej oraz Polski Związek Piłki Siatkowej. Ponadto zastosowanie trybu z wolnej ręki umożliwi Zamawiającemu: - negocjowanie warunków umownych ze sprawdzonym i rzetelnym wykonawcom, który spowoduje, że przedmiot zamówienia zostanie zrealizowany w sposób rzetelny, a jednocześnie dokonanie wydatków nastąpi w wysokości i w terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań, - wynegocjowanie możliwie najkorzystniejszych warunków organizacyjnych. Ma to szczególne znaczenie zwłaszcza w sytuacji, gdy Zamawiający nie ma ostatecznie potwierdzonej na dzień wszczęcia postępowania liczby uczestników turnieju, a także nie potrafi jednoznacznie podać zmieniającej się liczby uczestników imprezy w każdym dniu rozgrywek, co nie jest bez wpływu na sporządzenie kalkulacji i przedstawienie oferty, Zamawiający dopiero z chwilą rozpoczęcia turnieju będzie dysponował faktyczną ilością osób uczestniczących w organizowanej imprezie. W związku z powyższym wybór innego trybu może doprowadzić do uniemożliwienia terminowej realizacji zadania. Z powyższych względów na podstawie art. 5 ust. 1a pkt 4 uPzp uzasadnione jest powierzenie wykonania usługi wykonawcy wskazanym w niniejszym ogłoszeniu.

Adres: ul. ks. N. Bończyka 32z, 41-400 Mysłowice
woj. śląskie
Dane kontaktowe: email: sport@mosir.myslowice.pl
tel: 032 3171802
fax: 032 2221173
Termin składania wniosków lub ofert:
- brak -
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 16832220140
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2014-05-18
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [WR]: Zamówienia z wolnej ręki
Czas na realizację: -
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 100%
WWW ogłoszenia: www.mosir.myslowice.pl
Informacja dostępna pod:
Okres związania ofertą: 0 dni
Kody CPV
55000000-0 Usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego
55100000-1 Usługi hotelarskie
55300000-3 Usługi restauracyjne i dotyczące podawania posiłków
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Zakup usług pozostałych - usługi gastronomiczne i usługi hotelarskie dla zawodniczek, zawodników, przedstawicieli FIVB oraz sędziów neutralnych i lokalnych podczas rozgrywek FIVB Beach Volleyball Under 23 World Championships Mysłowice 2014. Hotele Diament S.A.
Zabrze
2014-05-21 117 636,00