Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Tryńcza
Opis przedmiotu przetargu: 1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i transporcie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Tryńcza, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz zagospodarowaniu odpadów zielonych i ulegających biodegradacji w okresie od 01.01.2016r. do 31.12.2016r. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tryńcza; b) odbiór odpadów komunalnych z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów; c) zapewnienie mieszkańcom gminy worków na odpady komunalny na warunkach opisanych w specyfikacji; d) zapewnienie dla każdej z miejscowości wchodzącej w skład Gminy Tryńcza stanowisk do zbiórki odpadów w łącznej ilości 18 sztuk, z których każde wyposażone będzie w zamknięte pojemniki na odpady o pojemności od 1,5 m3 do 2,5 m3 przeznaczonych do zbiórki szkła kolorowego i szkła białego. Rozmieszczenie stanowisk nastąpi po uzgodnieniu z Zamawiającym; e) transport odpadów do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w Giedlarowej. f) zagospodarowanie odpadów zielonych i odpadów biodegradowalnych w regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla tych odpadów w Regionie Północnym Zagospodarowania Odpadów zgodnie z WPO. W zakresie zamówienia jest: odbiór i transport do instalacji przetwarzania odpadów wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Tryńcza, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 1399 z póź. zm.) oraz zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tryńcza zwanym dalej uchwałą. 3. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tryńcza, obejmuje: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, 2) selektywne odbieranie odpadów komunalnych (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy) następujących frakcji odpadów: a) odpady ulegające biodegradacji (zielone, kuchenne), b) papier, c) tworzywa sztuczne, d) metal, e)szkło, f) opakowania wielomateriałowe, g) odpady wielkogabarytowe, h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, i) zużyte baterie i akumulatory, j) przeterminowane leki, k) chemikalia (resztki farb, lakierów, klejów, rozpuszczalników, środki ochrony roślin i opakowania po nich, przepracowane oleje etc.), l) zużyte opony, ł) odpady budowlane i rozbiórkowe, m) popioły, n) tekstylia, o) szkło okienne; 3) odbiór ww. odpadów komunalnych z pojemników lub w workach na odpady komunalne, transport odpadów do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w miejscowości Giedlarowa gmina Leżajsk, w której nastąpi zagospodarowanie odpadów zgodnie z porozumieniem międzygminnym zawartym między gminą Leżajsk i gminą Tryńcza; 4) Wykonawca udostępnia worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny i zmieszany, które będą przekazywane mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze odpadów. 4. Szacunkowa ilość wytworzonych odpadów w okresie od 01.01.2016r do 31.12.2016r. wynosi 850 Mg. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna i wynika z sprawozdań. Na terenie gminy występuje około 2 000 gospodarstw domowych, a orientacyjna długość trasy przejazdu śmieciarki to ok. 200 km. Przewidywana liczba obsługiwanych mieszkańców zamieszkałych w gminie 7 000 mieszkańców. 5. Odbieranie odpadów selektywnych i zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości w pojemnikach i workach następować będzie zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów na okres odbioru odpadów, zaakceptowanym przez Zamawiającego w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy, z częstotliwością jeden raz w miesiącu. Odpady wielomateriałowe, odpady zielone, przeterminowane leki, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, niezależnie od odbioru z punktu selektywnej zbiórki odpadów odbierane będą od mieszkańców co najmniej raz w roku. Poniżej przedstawiono opisy poszczególnych kolorów worków: a) szkło (bezbarwne i kolorowe)- kolor biały, b) papier- kolor niebieski, c) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe- kolor żółty, d) odpady ulegające biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych- kolor brązowy, e) odpady zmieszane - kolor czarny; 6. Odbiór odpadów prowadzony będzie według następujących zasad: a) Odpady selektywne i odpady zmieszane będą odbierane w różne dni, nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów; b) Wykonawca sprawdzi losowo lecz nie mniej niż 5 na 100 gospodarstw domowych, worki na odpady selektywne pod kątem rzetelności segregacji odpadów przez mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady, jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 7. Odbieranie odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, przeterminowanych leków, chemikaliów oraz środków ochrony roślin, zużytych baterii i akumulatorów, gruzu budowlanego, popiołu, tekstyliów, odpadów materiałowych będzie następować z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów po napełnieniu pojemników, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał. 8. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 9. Transport odpadów : a) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do rodzaju odbieranych odpadów oraz terenu, z którego będą one odbierane. b) Orientacyjna długość oraz rozmieszczenie tras komunikacyjnych odbioru odpadów stanowi załącznik Nr 5 do SIWZ. c) Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z trasą przejazdu. d) Wykonawca zdaje odpady do instalacji do regionalnej przetwarzania odpadów komunalnych w Giedlarowej, natomiast odpady zielone i odpady biodegradowalne Wykonawca zobowiązany jest przekazać do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla Regionu Północnego zgodnie z WPO. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie odpadów. Karta przekazania odpadów przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Zagospodarowanie odpadów nie stanowi przedmiotu umowy. Koszt związany z zagospodarowaniem odpadów ponosi Zamawiający na podstawie porozumienia międzygminnego zawartego z Gminą Leżajsk. 10. Wykonawca przekaże Zamawiającemu: a) miesięczny raport z systemu GPS zamontowanego w pojeździe przeznaczonym do zbierania odpadów dokumentującego przebieg pracy na terenie gminy (na wniosek Zamawiającego), b) przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania okresowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). c) Wykonawca będzie przygotowywał sprawozdania półroczne zgodnie ze wzorem z Rozporządzenia i przekazywał w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy Zamawiającemu. 11. W zakresie wymagań dotyczących worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do : 1) zaopatrywania właścicieli nieruchomości w worki na odpady zbierane selektywnie i zmieszane na zasadach określonych w SIWZ i uchwałą; 2) uzupełnianie po każdorazowym odbiorze właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych worków w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków; 3) worki na odpady komunalne przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom, winny zawierać napis określający frakcje odpadów, dla których są przeznaczone, 4) prowadzenie na terenie gminy co najmniej jednego punktu, w którym mieszkańcy będą mogli odbierać dodatkowe worki; 5) powiadomienie Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek przyjąć je, jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie powiadomić o tym Gminę. 12. W zakresie transportu odpadów komunalnych Wykonawcę obowiązuje: 1) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 3) zakaz odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dwa dni robocze następujące po dniu wolnym lub w sobotę, 4) odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, 5) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę; 6) odbierania odpadów z koszy lub worków zlokalizowanych w odległości maksymalnie do 10 m od trasy przejazdu. 13. Opracowanie instrukcji segregacji odpadów, a po akceptacji jej treści przez Zamawiającego, wydrukowanie razem z harmonogramem zbiórki odpadów i dostarczenie do każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie gminy Tryńcza w terminie do 31 stycznia 2016 r. 14. Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny co najmniej w godz. 7.00-15.00, celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów na terenie gminy
Tryńcza: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Tryńcza
Numer ogłoszenia: 163233 - 2015; data zamieszczenia: 09.11.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V | zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej | |
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Tryńcza , Tryńcza 127, 37-204 Tryńcza, woj. podkarpackie, tel. 016 6421221, faks 016 6421221.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.bip.tryncza.eu
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Tryńcza.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i transporcie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Tryńcza, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz zagospodarowaniu odpadów zielonych i ulegających biodegradacji w okresie od 01.01.2016r. do 31.12.2016r. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tryńcza; b) odbiór odpadów komunalnych z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów; c) zapewnienie mieszkańcom gminy worków na odpady komunalny na warunkach opisanych w specyfikacji; d) zapewnienie dla każdej z miejscowości wchodzącej w skład Gminy Tryńcza stanowisk do zbiórki odpadów w łącznej ilości 18 sztuk, z których każde wyposażone będzie w zamknięte pojemniki na odpady o pojemności od 1,5 m3 do 2,5 m3 przeznaczonych do zbiórki szkła kolorowego i szkła białego. Rozmieszczenie stanowisk nastąpi po uzgodnieniu z Zamawiającym; e) transport odpadów do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w Giedlarowej. f) zagospodarowanie odpadów zielonych i odpadów biodegradowalnych w regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla tych odpadów w Regionie Północnym Zagospodarowania Odpadów zgodnie z WPO. W zakresie zamówienia jest: odbiór i transport do instalacji przetwarzania odpadów wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Tryńcza, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 1399 z póź. zm.) oraz zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tryńcza zwanym dalej uchwałą. 3. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tryńcza, obejmuje: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, 2) selektywne odbieranie odpadów komunalnych (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy) następujących frakcji odpadów: a) odpady ulegające biodegradacji (zielone, kuchenne), b) papier, c) tworzywa sztuczne, d) metal, e)szkło, f) opakowania wielomateriałowe, g) odpady wielkogabarytowe, h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, i) zużyte baterie i akumulatory, j) przeterminowane leki, k) chemikalia (resztki farb, lakierów, klejów, rozpuszczalników, środki ochrony roślin i opakowania po nich, przepracowane oleje etc.), l) zużyte opony, ł) odpady budowlane i rozbiórkowe, m) popioły, n) tekstylia, o) szkło okienne; 3) odbiór ww. odpadów komunalnych z pojemników lub w workach na odpady komunalne, transport odpadów do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w miejscowości Giedlarowa gmina Leżajsk, w której nastąpi zagospodarowanie odpadów zgodnie z porozumieniem międzygminnym zawartym między gminą Leżajsk i gminą Tryńcza; 4) Wykonawca udostępnia worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny i zmieszany, które będą przekazywane mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze odpadów. 4. Szacunkowa ilość wytworzonych odpadów w okresie od 01.01.2016r do 31.12.2016r. wynosi 850 Mg. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna i wynika z sprawozdań. Na terenie gminy występuje około 2 000 gospodarstw domowych, a orientacyjna długość trasy przejazdu śmieciarki to ok. 200 km. Przewidywana liczba obsługiwanych mieszkańców zamieszkałych w gminie 7 000 mieszkańców. 5. Odbieranie odpadów selektywnych i zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości w pojemnikach i workach następować będzie zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów na okres odbioru odpadów, zaakceptowanym przez Zamawiającego w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy, z częstotliwością jeden raz w miesiącu. Odpady wielomateriałowe, odpady zielone, przeterminowane leki, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, niezależnie od odbioru z punktu selektywnej zbiórki odpadów odbierane będą od mieszkańców co najmniej raz w roku. Poniżej przedstawiono opisy poszczególnych kolorów worków: a) szkło (bezbarwne i kolorowe)- kolor biały, b) papier- kolor niebieski, c) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe- kolor żółty, d) odpady ulegające biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych- kolor brązowy, e) odpady zmieszane - kolor czarny; 6. Odbiór odpadów prowadzony będzie według następujących zasad: a) Odpady selektywne i odpady zmieszane będą odbierane w różne dni, nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów; b) Wykonawca sprawdzi losowo lecz nie mniej niż 5 na 100 gospodarstw domowych, worki na odpady selektywne pod kątem rzetelności segregacji odpadów przez mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady, jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 7. Odbieranie odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, przeterminowanych leków, chemikaliów oraz środków ochrony roślin, zużytych baterii i akumulatorów, gruzu budowlanego, popiołu, tekstyliów, odpadów materiałowych będzie następować z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów po napełnieniu pojemników, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał. 8. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 9. Transport odpadów : a) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do rodzaju odbieranych odpadów oraz terenu, z którego będą one odbierane. b) Orientacyjna długość oraz rozmieszczenie tras komunikacyjnych odbioru odpadów stanowi załącznik Nr 5 do SIWZ. c) Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z trasą przejazdu. d) Wykonawca zdaje odpady do instalacji do regionalnej przetwarzania odpadów komunalnych w Giedlarowej, natomiast odpady zielone i odpady biodegradowalne Wykonawca zobowiązany jest przekazać do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla Regionu Północnego zgodnie z WPO. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie odpadów. Karta przekazania odpadów przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Zagospodarowanie odpadów nie stanowi przedmiotu umowy. Koszt związany z zagospodarowaniem odpadów ponosi Zamawiający na podstawie porozumienia międzygminnego zawartego z Gminą Leżajsk. 10. Wykonawca przekaże Zamawiającemu: a) miesięczny raport z systemu GPS zamontowanego w pojeździe przeznaczonym do zbierania odpadów dokumentującego przebieg pracy na terenie gminy (na wniosek Zamawiającego), b) przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania okresowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). c) Wykonawca będzie przygotowywał sprawozdania półroczne zgodnie ze wzorem z Rozporządzenia i przekazywał w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy Zamawiającemu. 11. W zakresie wymagań dotyczących worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do : 1) zaopatrywania właścicieli nieruchomości w worki na odpady zbierane selektywnie i zmieszane na zasadach określonych w SIWZ i uchwałą; 2) uzupełnianie po każdorazowym odbiorze właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych worków w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków; 3) worki na odpady komunalne przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom, winny zawierać napis określający frakcje odpadów, dla których są przeznaczone, 4) prowadzenie na terenie gminy co najmniej jednego punktu, w którym mieszkańcy będą mogli odbierać dodatkowe worki; 5) powiadomienie Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek przyjąć je, jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie powiadomić o tym Gminę. 12. W zakresie transportu odpadów komunalnych Wykonawcę obowiązuje: 1) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 3) zakaz odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dwa dni robocze następujące po dniu wolnym lub w sobotę, 4) odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, 5) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę; 6) odbierania odpadów z koszy lub worków zlokalizowanych w odległości maksymalnie do 10 m od trasy przejazdu. 13. Opracowanie instrukcji segregacji odpadów, a po akceptacji jej treści przez Zamawiającego, wydrukowanie razem z harmonogramem zbiórki odpadów i dostarczenie do każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie gminy Tryńcza w terminie do 31 stycznia 2016 r. 14. Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny co najmniej w godz. 7.00-15.00, celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów na terenie gminy.
II.1.5)
V przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających- Zamawiający przewiduje realizacje zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Pzp stanowiących nie więcej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 31.12.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
1 Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych 00/100). 2 Wadium należy wnieść w jednej lub kilku następujących formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 3 Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4 Wadium w pieniądzu należy przelać na konto Zamawiającego: Nr 29 9096 0004 2005 0021 2881 0001 W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu za termin wpłynięcia wadium uznaje się termin jego wniesienia. Przez wniesienie rozumie się uznanie kwoty wadium przez rachunek Zamawiającego. Do oferty należy dołączyć dokument potwierdzający przelew (wniesienie) środków na rachunek Zamawiającego. Wadium wnoszone w pieniądzu powinno fizycznie znajdować się na koncie Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert pod rygorem wykluczenia Wykonawcy (art.24 ust. 2 pkt 2 ustawy Pzp). 5 W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu należy złożyć w osobnej kopercie opisanej -Wadium - Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Tryńcza- oraz włożyć do koperty zewnętrznej . 6 Wadium wniesione w formie innej niż pieniężna musi spełniać następujące wymagania: odpowiadać co do wartości wysokości wadium określonej w niniejszej SIWZ, musi odpowiadać, co do terminu ważności terminowi związania ofertą określonemu w niniejszej SIWZ, zawierać w swej treści okoliczności (zgodnie z art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp) w których gwarant (poręczyciel) wypłaci kwotę wadium zamawiającemu, wraz z klauzulą mówiącą, że wypłata nastąpi na pierwsze żądanie zamawiającego bez protestu gwaranta (poręczyciela), 7 Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na zasadach określonych w art. 46 uPzp. 8 Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, zgodnie z art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp. 9. Wykonawca lub podmiot wystawiający gwarancję bankową/ubezpieczeniową nie może uzależnić dokonania zapłaty od spełnienia jakichkolwiek dodatkowych warunków lub wykonania czynności (np.: przesłania wezwania za pośrednictwem banku prowadzącego rachunek ), jak również od przedłożenia dodatkowej dokumentacji, dodatkowych oświadczeń złożonych przez wykonawcę lub inny podmiot pod rygorem wykluczenia Wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że posiada zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności regulowanych prowadzonej przez Wójta Gminy Tryńcza dotyczącej podmiotów uprawnionych do prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie odbioru odpadów komunalnych z obszaru Gminy Tryńcza oraz decyzję - zezwolenie na transport odpadów obejmującego odpady będące przedmiotem zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie - wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych wykonuje, co najmniej jedną usługę polegającą na odbiorze odpadów komunalnych o wartości minimum 100 000,00 zł brutto (słownie: sto tysięcy złotych) wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował, co najmniej: a) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbierania odpadów komunalnych zmieszanych (śmieciarki), b) dwoma pojazdami przystosowanymi do odbioru selektywnie zebranych odpadów komunalnych, c) jednym pojazdem do odbierania odpadów bez funkcji kompaktującej. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Wykonawca potwierdza spełnianie warunku poprzez złożenie oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże że posiada opłaconą polisę a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. Zamawiający dokona oceny spełnienia przez Wykonawców warunków udziału w postępowaniu na dzień składania ofert w oparciu o złożone wraz z ofertą oświadczenia i dokumenty wg. metody spełnia/nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- potwierdzenie posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania, w szczególności koncesje, zezwolenia lub licencje;
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy usług lub robót budowlanych w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami;
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 i 11 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) Formularz oferty - wg. załącznika Nr 1 do SIWZ 2) Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia, jeżeli Wykonawca polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków (jeśli dotyczy). 3) Pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy i zaciągania w jego imieniu zobowiązań. Musi być załączone w oryginale albo załączone, jako kopia pełnomocnictwa uwierzytelniona notarialnie, (jeśli dotyczy). 4) Informacja o podwykonawcach (jeżeli dotyczy); 5)Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1) ogłoszenia zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawione odpowiednio nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 97
- 2 - Przeprowadzenie akcji promocyjno-informacyjnej - 3
IV.2.2)
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, chyba że wystąpią istotne okoliczności których nie można było wcześniej przewidzieć, a które przemawiają za koniecznością zmiany postanowień umowy. Mogą być to: - działanie siły wyższej, niesprzyjające warunki atmosferyczne (np. długotrwałe i intensywne opady deszczu, silny wiatr, powodzie) powodujące utrudnienia w realizacji przedmiotu umowy; Warunkiem wprowadzenia istotnych zmian w umowie jest wniosek o zmianę umowy (zawarcie aneksu) złożony przez Wykonawcę. Wykonawca zobowiązany jest wykazać zaistnienie w/w okoliczności poprzez przedłożenie stosownych ekspertyz, opinii, itp. Wszelkie istotne zmiany treści umowy wymagają zgody obydwu stron i formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.tryncza.eu
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Gminy Tryńcza, 37-204 Tryńcza 127.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
17.11.2015 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Tryńcza, 37-204 Tryńcza 127, (sekretariat Urzędu - I piętro).
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Tryńcza: Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Tryńcza
Numer ogłoszenia: 336394 - 2015; data zamieszczenia: 09.12.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 163233 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Tryńcza, Tryńcza 127, 37-204 Tryńcza, woj. podkarpackie, tel. 016 6421221, faks 016 6421221.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Tryńcza.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1.Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na odbiorze i transporcie wskazanych w opisie przedmiotu zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie gminy Tryńcza, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz zagospodarowaniu odpadów zielonych i ulegających biodegradacji w okresie od 01.01.2016r. do 31.12.2016r. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje: a) odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tryńcza; b) odbiór odpadów komunalnych z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów; c) zapewnienie mieszkańcom gminy worków na odpady komunalny na warunkach opisanych w specyfikacji; d) zapewnienie dla każdej z miejscowości wchodzącej w skład Gminy Tryńcza stanowisk do zbiórki odpadów w łącznej ilości 18 sztuk, z których każde wyposażone będzie w zamknięte pojemniki na odpady o pojemności od 1,5 m3 do 2,5 m3 przeznaczonych do zbiórki szkła kolorowego i szkła białego. Rozmieszczenie stanowisk nastąpi po uzgodnieniu z Zamawiającym; e) transport odpadów do instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w Giedlarowej. f) zagospodarowanie odpadów zielonych i odpadów biodegradowalnych w regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla tych odpadów w Regionie Północnym Zagospodarowania Odpadów zgodnie z WPO. W zakresie zamówienia jest: odbiór i transport do instalacji przetwarzania odpadów wskazanych w opisie zamówienia odpadów komunalnych z nieruchomości położonych na terenie Gminy Tryńcza, na których zamieszkują mieszkańcy, w sposób zapewniający osiągnięcie odpowiednich poziomów recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami oraz ograniczenie masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, zgodnie z zapisami ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j. Dz. U. z 2013 poz. 1399 z póź. zm.) oraz zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Tryńcza zwanym dalej uchwałą. 3. Usługa odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie Gminy Tryńcza, obejmuje: 1) niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne, 2) selektywne odbieranie odpadów komunalnych (zgodnie z obowiązującym w czasie trwania umowy Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy) następujących frakcji odpadów: a) odpady ulegające biodegradacji (zielone, kuchenne), b) papier, c) tworzywa sztuczne, d) metal, e)szkło, f) opakowania wielomateriałowe, g) odpady wielkogabarytowe, h) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, i) zużyte baterie i akumulatory, j) przeterminowane leki, k) chemikalia (resztki farb, lakierów, klejów, rozpuszczalników, środki ochrony roślin i opakowania po nich, przepracowane oleje etc.), l) zużyte opony, ł) odpady budowlane i rozbiórkowe, m) popioły, n) tekstylia, o) szkło okienne; 3) odbiór ww. odpadów komunalnych z pojemników lub w workach na odpady komunalne, transport odpadów do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych w miejscowości Giedlarowa gmina Leżajsk, w której nastąpi zagospodarowanie odpadów zgodnie z porozumieniem międzygminnym zawartym między gminą Leżajsk i gminą Tryńcza; 4) Wykonawca udostępnia worki do gromadzenia odpadów w sposób selektywny i zmieszany, które będą przekazywane mieszkańcom gminy przy każdym odbiorze odpadów. 4. Szacunkowa ilość wytworzonych odpadów w okresie od 01.01.2016r do 31.12.2016r. wynosi 850 Mg. Ilość odpadów podana powyżej jest orientacyjna i wynika z sprawozdań. Na terenie gminy występuje około 2 000 gospodarstw domowych, a orientacyjna długość trasy przejazdu śmieciarki to ok. 200 km. Przewidywana liczba obsługiwanych mieszkańców zamieszkałych w gminie 7 000 mieszkańców. 5. Odbieranie odpadów selektywnych i zmieszanych odpadów komunalnych zgromadzonych przez właścicieli nieruchomości w pojemnikach i workach następować będzie zgodnie z harmonogramem odbioru odpadów na okres odbioru odpadów, zaakceptowanym przez Zamawiającego w terminie 3 dni od dnia podpisania umowy, z częstotliwością jeden raz w miesiącu. Odpady wielomateriałowe, odpady zielone, przeterminowane leki, odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, zużyte baterie i akumulatory, niezależnie od odbioru z punktu selektywnej zbiórki odpadów odbierane będą od mieszkańców co najmniej raz w roku. Poniżej przedstawiono opisy poszczególnych kolorów worków: a) szkło (bezbarwne i kolorowe)- kolor biały, b) papier- kolor niebieski, c) tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe- kolor żółty, d) odpady ulegające biodegradacji z wyłączeniem odpadów zielonych- kolor brązowy, e) odpady zmieszane - kolor czarny; 6. Odbiór odpadów prowadzony będzie według następujących zasad: a) Odpady selektywne i odpady zmieszane będą odbierane w różne dni, nie dopuszczając do zmieszania poszczególnych rodzajów odpadów; b) Wykonawca sprawdzi losowo lecz nie mniej niż 5 na 100 gospodarstw domowych, worki na odpady selektywne pod kątem rzetelności segregacji odpadów przez mieszkańców. Wykonawca zobowiązany jest do odbioru wszystkich odpadów zmieszanych oraz selektywnie zebranych. W przypadku stwierdzenia niewłaściwej segregacji Wykonawca przyjmuje te odpady, jako zmieszane. Przed zakwalifikowaniem odpadów selektywnych do zmieszanych w wypadku niedopełnienia przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wykonawca sporządza na tę okoliczność dokumentację (np. oświadczenie, dokumentację fotograficzną) i przekazuje Zamawiającemu. Uchylanie się od obowiązku zgłaszania Zamawiającemu informacji dotyczącej zaistniałych nieprawidłowości w sposobie segregacji odpadów będzie stanowić naruszenie postanowień umowy. 7. Odbieranie odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, przeterminowanych leków, chemikaliów oraz środków ochrony roślin, zużytych baterii i akumulatorów, gruzu budowlanego, popiołu, tekstyliów, odpadów materiałowych będzie następować z gminnego punktu selektywnej zbiórki odpadów po napełnieniu pojemników, lecz nie rzadziej niż raz na kwartał. 8. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 9. Transport odpadów : a) Wielkość i rodzaj samochodów odbierających odpady należy dostosować do rodzaju odbieranych odpadów oraz terenu, z którego będą one odbierane. b) Orientacyjna długość oraz rozmieszczenie tras komunikacyjnych odbioru odpadów stanowi załącznik Nr 5 do SIWZ. c) Wykonawca przed złożeniem oferty, jeżeli uzna to za konieczne może zapoznać się z trasą przejazdu. d) Wykonawca zdaje odpady do instalacji do regionalnej przetwarzania odpadów komunalnych w Giedlarowej, natomiast odpady zielone i odpady biodegradowalne Wykonawca zobowiązany jest przekazać do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych właściwej dla Regionu Północnego zgodnie z WPO. Fakt ten udokumentowany zostanie poprzez przedstawienie zamawiającemu raz w miesiącu dokumentów potwierdzających odebranie odpadów. Karta przekazania odpadów przedkładana będzie w formie kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem. Zagospodarowanie odpadów nie stanowi przedmiotu umowy. Koszt związany z zagospodarowaniem odpadów ponosi Zamawiający na podstawie porozumienia międzygminnego zawartego z Gminą Leżajsk. 10. Wykonawca przekaże Zamawiającemu: a) miesięczny raport z systemu GPS zamontowanego w pojeździe przeznaczonym do zbierania odpadów dokumentującego przebieg pracy na terenie gminy (na wniosek Zamawiającego), b) przez cały okres trwania Umowy Wykonawca będzie przekazywał Zamawiającemu sprawozdania okresowe zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 15 maja 2012 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 630). c) Wykonawca będzie przygotowywał sprawozdania półroczne zgodnie ze wzorem z Rozporządzenia i przekazywał w terminie do końca miesiąca następującego po półroczu, którego dotyczy Zamawiającemu. 11. W zakresie wymagań dotyczących worków na odpady komunalne zbierane selektywnie i odbierane bezpośrednio z nieruchomości Wykonawca zobowiązany jest do : 1) zaopatrywania właścicieli nieruchomości w worki na odpady zbierane selektywnie i zmieszane na zasadach określonych w SIWZ i uchwałą; 2) uzupełnianie po każdorazowym odbiorze właścicielom nieruchomości worków do selektywnego zbierania poprzez pozostawienie przy wejściu na nieruchomość nowych worków w ilości odpowiadającej liczbie odebranych worków; 3) worki na odpady komunalne przekazywane przez Wykonawcę mieszkańcom, winny zawierać napis określający frakcje odpadów, dla których są przeznaczone, 4) prowadzenie na terenie gminy co najmniej jednego punktu, w którym mieszkańcy będą mogli odbierać dodatkowe worki; 5) powiadomienie Gminy w przypadku niedopełniania przez właściciela nieruchomości obowiązku w zakresie selektywnego zbierania odpadów komunalnych. Wykonawca odbierający odpady komunalne ma obowiązek przyjąć je, jako zmieszane odpady komunalne i niezwłocznie powiadomić o tym Gminę. 12. W zakresie transportu odpadów komunalnych Wykonawcę obowiązuje: 1) zakaz mieszania selektywnie zebranych odpadów komunalnych ze zmieszanymi odpadami komunalnymi odbieranymi od właścicieli nieruchomości, 2) zakaz mieszania ze sobą poszczególnych frakcji selektywnie zebranych odpadów komunalnych, 3) zakaz odbioru odpadów w niedziele oraz dni ustawowo wolne od pracy. W przypadku, gdy dzień odbioru przypada w dzień ustawowo wolny od pracy, dniem odbioru odpadów są pierwsze dwa dni robocze następujące po dniu wolnym lub w sobotę, 4) odbieranie, w wyjątkowych sytuacjach, na zgłoszenie Zamawiającego, odpadów poza ustalonym harmonogramem, jeżeli odpady te zostaną zebrane i zgromadzone na nieruchomości w terminach innych niż przewiduje termin ich odbioru, a zagraża to bezpieczeństwu życia i zdrowia mieszkańców, 5) zabezpieczenie przewożonych odpadów przed wysypaniem na drogę; 6) odbierania odpadów z koszy lub worków zlokalizowanych w odległości maksymalnie do 10 m od trasy przejazdu. 13. Opracowanie instrukcji segregacji odpadów, a po akceptacji jej treści przez Zamawiającego, wydrukowanie razem z harmonogramem zbiórki odpadów i dostarczenie do każdej nieruchomości zamieszkałej na terenie gminy Tryńcza w terminie do 31 stycznia 2016 r. 14. Wykonawca winien zapewnić kontakt telefoniczny co najmniej w godz. 7.00-15.00, celem nadzorowania przez Zamawiającego odbierania odpadów na terenie gminy.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
90.51.10.00-2, 90.51.20.00-9, 90.51.31.00-7.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
08.12.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Stare Miasto Park Sp. z o.o., {Dane ukryte}, 37-300 Leżajsk, kraj/woj. podkarpackie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 111295,01 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
126000,36
Oferta z najniższą ceną:
126000,36
/ Oferta z najwyższą ceną:
126000,36
Waluta:
PLN .
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 16323320150 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2015-11-08 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 410 dni |
Wadium: | 1 ZŁ |
Szacowana wartość* | 33 PLN - 50 PLN |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 97% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.tryncza.eu |
Informacja dostępna pod: | Urząd Gminy Tryńcza, 37-204 Tryńcza 127 |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
90511000-2 | Usługi wywozu odpadów | |
90512000-9 | Usługi transportu odpadów | |
90513100-7 | Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Odbiór odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Tryńcza | Stare Miasto Park Sp. z o.o. Leżajsk | 2015-12-09 | 126 000,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2015-12-09 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 905110002 905120009 905131007 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 126 000,00 zł Minimalna złożona oferta: 126 000,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 126 000,00 zł Maksymalna złożona oferta: 126 000,00 zł |