Usługa wykonania badań ewaluacyjnych metodami ilościowymi i jakościowymi dla Politechniki Gdańskiej, Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej w ramach projektu e-Doświadczenia w fizyce.
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi, polegającej na przeprowadzeniu badań ewaluacyjnych metodami ilościowymi i jakościowymi dla Politechniki Gdańskiej, Wydziału Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej w ramach projektu e-Doświadczenia w fizyce. W trakcie realizacji projektu zostanie wytworzony zestaw e-doświadczeń wraz z podręcznikami i programem szkoleń, który dalej zwany będzie produktem innowacyjnym. Odbiorcami produktu będą uczniowie i uczennice szkół ponadgimnazjalnych. Użytkownikami produktu będą nauczyciele i nauczycielki uczący w szkołach ponadgimnazjalnych. Produkt innowacyjny będzie testowany w 20 klasach, które zostały wyłonione w drodze rekrutacji ze szkół ponadgimnazjalnych województwa pomorskiego. Testowanie rozpocznie się we wrześniu 2011 roku, a zakończy w czerwcu 2013 roku. Najważniejszym zadaniem badań ewaluacyjnych będzie sprawdzenie czy wprowadzana innowacja pedagogiczna działa skutecznie. Badania ewaluacyjne będą przeprowadzone przed rozpoczęciem testowania produktu innowacyjnego w szkołach, w połowie testowania produktu innowacyjnego w szkołach oraz po zakończeniu testowania w szkołach. Realizacja badań będzie przebiegała w dwóch grupach: uczniowie i nauczyciele poddani działaniu produktu innowacyjnego (20 szkół z województwa pomorskiego) oraz uczniowie i nauczyciele, którzy nie będą brali udziału w testowaniu produktu (10 szkół z terenu całego kraju, z wyjątkiem szkół z województwa pomorskiego). Przedstawiciele grupy, która nie będzie uczestniczyć w testowaniu zostaną dobrani w sposób celowy. Grupy będą poddawane różnego rodzaju testom (ankiety, wywiady) przed rozpoczęciem testowania - pretesty, w trakcie fazy testowania - midtesty oraz po zakończeniu testowania - posttesty. Zamawiający, po podpisaniu umowy, ustali z Wykonawcą temat ewaluacji, zostaną sformułowane pytania kluczowe (np. jaka jest początkowa baza wiedzy fizycznej odbiorców i jak zmienia się ona w trakcie testowania?; czy wypracowany produkt jest faktycznie skuteczny i efektywny?; czy wypracowany produkt okazał się atrakcyjną alternatywą?; co wpływa na jego skuteczność?; czy możliwe jest uatrakcyjnienie produktu?) oraz kryteria wartościowania (adekwatność, efektywność, skuteczność, oddziaływanie/wpływ i trwałość efektów). Następnie zostaną zidentyfikowane źródła potrzebnych informacji, wybrane metody pracy oraz opracowane narzędzia badań. Po zakończeniu fazy testowania wymagane jest sformułowanie wniosków i rekomendacji i na ich podstawie przygotowanie raportu opisującego cele, pytania, kryteria oraz metody badania. Ponadto Wykonawca opisze przebieg badania, ograniczenia i problemy napotkane w toku jego realizacji. Wnioski i rekomendacje będą zawierały informacje praktyczne, które zmodyfikują zaplanowane działania lub wytyczą zbiór nowych zadań mających na celu ostateczne opracowanie produktu finalnego, a dyskusja nad nimi pozwoli na pogłębienie procesu ewaluacji. Cząstkowe raporty ewaluacyjne będą przygotowywane po zakończeniu kolejnych etapów badań ewaluacyjnych (przed rozpoczęciem testowania, w połowie okresu testowania oraz po zakończeniu testowania). Ostatecznym wynikiem wykonania przedmiotu zamówienia będzie raport uwzględniający i podsumowujący wyniki całego badania ewaluacyjnego. Wymagane badania, które zostaną przeprowadzone w ramach ewaluacji : Termin badań: wrzesień 2011. Raport cząstkowy z badań: do 30.11.2011. 1)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup użytkowników w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym (użytkownicy biorący udział w testowaniu i użytkownicy nie biorący udziału w testowaniu) - pretesty, 2)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup użytkowników w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - pretesty, 3)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym (odbiorcy biorący udział w testowaniu i odbiorcy nie biorący udziału w testowaniu) - pretesty, 4)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup kontrolnych odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - pretesty, 5)10 ankiet audytoryjnych - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym - pretesty, 6)10 ankiet audytoryjnych - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - pretesty, Termin badań: czerwiec 2012. Raport cząstkowy z badań: do 31.08.2012. 1)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup użytkowników w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym - midtesty, 2)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup użytkowników w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - midtesty, 3)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym - midtesty, 4)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - midtesty, 5)10 ankiet audytoryjnych - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym - midtesty, 6)10 ankiet audytoryjnych - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - midtesty, Termin badań: czerwiec 2013. Raport cząstkowy z badań: do 31.08.2013. 1)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup użytkowników w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym - posttesty, 2)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup użytkowników w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - posttesty, 3)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym - posttesty, 4)10 badań IDI - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - posttesty, 5)10 ankiet audytoryjnych - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie podstawowym - posttesty, 6)10 ankiet audytoryjnych - po 5 dla dwóch grup odbiorców w klasach realizujących podstawę programową w zakresie rozszerzonym - posttesty.
Dane postępowania
| ID postępowania BZP/TED: | 15210820110 |
|---|---|
| ID postępowania Zamawiającego: | |
| Data publikacji zamówienia: | 2011-06-10 |
| Rodzaj zamówienia: | usługi |
| Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
| Czas na realizację: | 833 dni |
| Wadium: | - |
| Oferty uzupełniające: | NIE |
| Oferty częściowe: | NIE |
| Oferty wariantowe: | NIE |
| Przewidywana licyctacja: | NIE |
| Ilość części: | 1 |
| Kryterium ceny: | 100% |
| WWW ogłoszenia: | www.dzp.pg.gda.pl |
| Informacja dostępna pod: | Politechnika Gdańska, Wydział Fizyki Technicznej i Matematyki Stosowanej ul. G. Narutowicza 11/12, 80-233 Gdańsk-Wrzeszcz |
| Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
| 79300000-7 | Badania rynkowe i ekonomiczne; ankietowanie i statystyka |
