Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu
Opis przedmiotu przetargu: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu. Podstawowym celem niniejszego zamówienia jest uzyskanie niezależnej i obiektywnej opinii dla zapewnienia, że Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, wewnętrznymi procedurami, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne i prawidłowo udokumentowane. Zgodnie z par.13 umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku, Beneficjent (ZROT) po poniesieniu wydatków stanowiących co najmniej 50% wartości całkowitej Projektu, ma obowiązek zlecić przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu, a jego wyniki przekazać Instytucji Wdrażającej (Polskiej Organizacji Turystycznej) niezwłocznie, w terminie do 7 dni od otrzymania ostatecznego sprawozdania (raportu z audytu). Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sprawdzenie: a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., b) przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznymi procedurami, c) czy działania, których dotyczyły wydatki, zostały rzeczywiście zrealizowane d) kwalifikowalności poniesionych wydatków, e) efektywności wydatkowania środków publicznych, f) czy wnioski o płatność zostały sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami, g) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) h) rzetelnego dokumentowania wydatków związanych z realizacją Projektu, stanowiących podstawę dokonywania płatności, i) zachowania celów Projektu, j) zapewnienia właściwej ścieżki audytu realizacji Projektu, k)poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji, l)sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentów. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej jednym z wymienionych poniżej standardów i kodeksów: -Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta; -Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów; -Definicją audytu, Międzynarodowymi Standardami Praktyki Zawodowej Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA); -Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAI. Audyt przeprowadzony zostanie w siedzibach Zamawiającego, Partnerów Projektu i w biurze głównym Inżyniera, siedzibie biura Audytorsko - Rachunkowego In-Plus. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, a Partnerzy Projektu i Inżynier w swoich siedzibach, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w złożonej ofercie Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego realizowanego przy dofinansowaniu z budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 -2013. Projekt ma charakter projektu sieciowego, jest realizowany wspólnie, przez Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną jako Beneficjenta i jednocześnie Lidera Projektu oraz Partnerów: -Stowarzyszenie Euro Jachtklub Pogoń -Jacht Klub Akademickiego Związku Sportowego Szczecin -Gminę Międzyzdroje -Gminę Wolin -Gminę Kamień Pomorski -Gminę Rewal -Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg sp. z o.o. -Gminę Mielno -Miasto Darłowo. Zakres Projektu, objęty przedmiotem zamówienia, według umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku obejmuje: 1) budowę przystani i portów jachtowych: - w Wapnicy, gmina Międzyzdroje, - basenu jachtowego w Wolinie, - portu z zapleczem technicznym w Kamieniu Pomorskim, - przystani w Darłowie. Planowana w ramach Projektu budowa przystani w Niechorzu (Gmina Rewal) i portu jachtowego w Mielnie zostały zawieszone, planowana jest zmiana zakresu Projektu wyłączająca wskazane dwie inwestycje. 2) modernizację infrastruktury marin i portów turystycznych: - Miejskiego Portu Turystycznego Marina Pogoń, Szczecin - przystani Jacht Klubu AZS, Szczecin - Portu Jachtowego w Kołobrzegu. Wzajemne stosunki pomiędzy Liderem Projektu (ZROT) a Partnerami reguluje umowa w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku, dostępna do wglądu w biurze ZROT w Szczecinie. Lider Projektu jest wnioskodawcą o dotację i jako Beneficjent pomocy jest stroną umowy o dofinansowanie Projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach POIG. W związku z powyższym, ZROT jest wobec Instytucji Wdrażającej (czyli Polskiej Organizacji Turystycznej), stroną wnioskującą o płatności w ramach dotacji, otrzymującą środki finansowe oraz rozliczającą ich wydatkowanie, a także prowadzącą sprawozdawczość i monitoring Projektu. Każdy z Partnerów, zgodnie z umową w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku z aneksami, odpowiada za realizację swojego zadania inwestycyjnego w ramach Projektu i ponosi wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych. Wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych są ponoszone również przez ZROT, w zakresie związanym z działaniami o charakterze nieinwestycyjnym, w tym przygotowaniem Projektu i zarządzaniem nim. Wartość Projektu wg Aneksu nr 2 do Umowy o dofinansowanie wynosi 97,37 mln PLN, w tym koszty kwalifikowane stanowią 87,49 mln zł. Dofinansowanie w postaci dotacji wynosi 35,28 mln zł. Okres realizacji Projektu: rozpoczęcie okresu kwalifikowania kosztów (etap przygotowania Projektu): 1 styczeń 2007 r.- zakończenie Projektu 31 grudzień 2012 r. Celem audytu jest weryfikacja, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową w sprawie wspólnej realizacji projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., aktami prawa wspólnotowego i krajowego przywołanymi w umowach i obowiązującymi dla Projektu oraz zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Obszary audytu: 1) dokumentacja finansowo - księgowa Beneficjenta i Partnerów, 2) zasady zarządzania Projektem, 3) dokumentacja nadzoru inwestorskiego nad kontraktami wchodzącymi w zakres Projektu. 1) Audyt dokumentacji finansowo - księgowej Beneficjenta i Partnerów Zakres kontroli w obszarze dokumentacji finansowo-księgowej obejmie analizę ok. 12 wniosków o płatność, zawierających faktury lub dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej o łącznej wartości ok. 17,8 mln PLN, potwierdzenia płatności, umowy i protokoły odbioru, wyciągi bankowe, z uwzględnieniem poniższych zagadnień: a) Czy wydatki ujęte we wnioskach o płatność są kwalifikowane, b) Czy udokumentowana jest podstawa poniesienia poszczególnych wydatków stosownie do przedmiotu zamówienia np. umowa, zlecenie wykonania usługi, itp., c) Czy wykonanie usług / robót budowlanych zostało udokumentowane stosownie do przedmiotu zamówienia, np. protokoły odbioru, oświadczenia, itp., d) Czy prawidłowo została określona kategoria wydatków kwalifikowanych, e) Czy poniesione wydatki zostały prawidłowo udokumentowane, f) Czy dokumenty księgowe zostały prawidłowo opisane, g) Czy jest prowadzona wyodrębniona ewidencja księgowa, identyfikacja wszystkich transakcji oraz poszczególnych operacji bankowych związanych z projektem, h) Czy środki są księgowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, i) Czy rozliczenie otrzymanej zaliczki zostało dokonane w sposób prawidłowy, j) Czy archiwizacja dokumentacji jest prowadzona prawidłowo. 2) Zasady zarządzania Projektem Zakres kontroli w obszarze zasad zarządzania projektem obejmie następujące zagadnienia: a) Czy struktura zarządzania projektem jest przejrzysta, b) Czy jest wyznaczona osoba odpowiedzialna za wdrażanie projektu, c) Czy podział kompetencji osób odpowiedzialnych za realizację Projektu jest przejrzysty, d) Czy obowiązujące procedury Projektu zapewniają prawidłową realizację projektu u Beneficjenta i Partnerów, e) Czy system kontroli wewnętrznej zapewnia prawidłowy przebieg realizacji projektu. 3) Nadzór inwestorski Zakres kontroli w obszarze nadzoru inwestorskiego obejmie następujące zagadnienia: a) czy usługi Inżyniera i inspektorów nadzoru są prowadzone zgodnie z umową, w sposób zapewniający prawidłowy nadzór inwestorski, b) czy procedury nadzoru zapewniają prawidłową realizację Projektu, c) czy wykonawcy usług nadzoru realizują zadania wynikające z umowy w zakresie wsparcia zarządzania finansowego w sposób prawidłowy, w szczególności w zakresie kwalifikowania wydatków, d) czy archiwizacja dokumentacji prowadzona przez nadzór inwestorski jest prawidłowa. RAPORT Z AUDYTU W pierwszej fazie realizacji zamówienia, po zapoznaniu się z dostępną dokumentacją oraz po spotkaniu z Zamawiającym, Wykonawca winien przygotować szczegółowy plan przeprowadzenia audytu, który będzie opisywał metodologię, w tym przedstawiał listy kontrolne oraz plan audytu. Szczegółowy plan przeprowadzenia audytu zostanie przedłożony Zamawiającemu przez Wykonawcę nie później niż w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający zapozna się z planem w ciągu 2 dni i najpóźniej po upływie tego terminu zgłosi ewentualne uwagi. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji planu, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 2 dni ostatecznej wersji planu przeprowadzenia audytu. Po przeprowadzeniu audytu i po dokonaniu analizy zebranych danych, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w ciągu 5 dni od dnia zakończenia audytu do zaakceptowania 1 egzemplarz wydrukowanej wstępnej wersji raportu opracowanej w języku polskim, wraz z elektroniczną wersją wstępną raportu. Raport z audytu musi zawierać w szczególności: - opis sposobu przeprowadzania audytu, w tym: listę badanych dokumentów, listę osób, z którymi przeprowadzono rozmowy, - stwierdzone nieprawidłowości, - uwagi jednostki audytowanej do raportu, tj. komentarz do ustaleń i zaleceń, - rekomendacje działań naprawczych. Zamawiający zapozna się z raportem w ciągu 5 dni i zgłosi ewentualne uwagi podczas narady zamykającej, która odbędzie się niezwłocznie po upływie tego terminu. Podczas narady Wykonawca omówi wyniki audytu i zapozna się z uwagami Zamawiającego do wersji wstępnej raportu z audytu. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji raportu końcowego, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 3 dni od narady zamykającej ostatecznej wersji raportu końcowego. Ostateczny raport powstały w wyniku audytu projektu powinien być przedstawiony w trzech egzemplarzach, w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w dziesięciu egzemplarzach na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym. Dokumenty te powinny zostać oznaczone logotypami Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013, zgodnie z wytycznymi Instytucji Wdrażającej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli i oceny realizacji audytu na każdym jego etapie.
Szczecin: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu
Numer ogłoszenia: 144180 - 2012; data zamieszczenia: 08.05.2012
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna , ul. Partyzantów 1, 70-222 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4334126, faks 091 4894830.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.zrot.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: związek stowarzyszeń.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu. Podstawowym celem niniejszego zamówienia jest uzyskanie niezależnej i obiektywnej opinii dla zapewnienia, że Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, wewnętrznymi procedurami, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne i prawidłowo udokumentowane. Zgodnie z par.13 umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku, Beneficjent (ZROT) po poniesieniu wydatków stanowiących co najmniej 50% wartości całkowitej Projektu, ma obowiązek zlecić przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu, a jego wyniki przekazać Instytucji Wdrażającej (Polskiej Organizacji Turystycznej) niezwłocznie, w terminie do 7 dni od otrzymania ostatecznego sprawozdania (raportu z audytu). Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sprawdzenie: a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., b) przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznymi procedurami, c) czy działania, których dotyczyły wydatki, zostały rzeczywiście zrealizowane d) kwalifikowalności poniesionych wydatków, e) efektywności wydatkowania środków publicznych, f) czy wnioski o płatność zostały sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami, g) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) h) rzetelnego dokumentowania wydatków związanych z realizacją Projektu, stanowiących podstawę dokonywania płatności, i) zachowania celów Projektu, j) zapewnienia właściwej ścieżki audytu realizacji Projektu, k)poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji, l)sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentów. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej jednym z wymienionych poniżej standardów i kodeksów: -Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta; -Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów; -Definicją audytu, Międzynarodowymi Standardami Praktyki Zawodowej Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA); -Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAI. Audyt przeprowadzony zostanie w siedzibach Zamawiającego, Partnerów Projektu i w biurze głównym Inżyniera, siedzibie biura Audytorsko - Rachunkowego In-Plus. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, a Partnerzy Projektu i Inżynier w swoich siedzibach, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w złożonej ofercie Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego realizowanego przy dofinansowaniu z budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 -2013. Projekt ma charakter projektu sieciowego, jest realizowany wspólnie, przez Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną jako Beneficjenta i jednocześnie Lidera Projektu oraz Partnerów: -Stowarzyszenie Euro Jachtklub Pogoń -Jacht Klub Akademickiego Związku Sportowego Szczecin -Gminę Międzyzdroje -Gminę Wolin -Gminę Kamień Pomorski -Gminę Rewal -Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg sp. z o.o. -Gminę Mielno -Miasto Darłowo. Zakres Projektu, objęty przedmiotem zamówienia, według umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku obejmuje: 1) budowę przystani i portów jachtowych: - w Wapnicy, gmina Międzyzdroje, - basenu jachtowego w Wolinie, - portu z zapleczem technicznym w Kamieniu Pomorskim, - przystani w Darłowie. Planowana w ramach Projektu budowa przystani w Niechorzu (Gmina Rewal) i portu jachtowego w Mielnie zostały zawieszone, planowana jest zmiana zakresu Projektu wyłączająca wskazane dwie inwestycje. 2) modernizację infrastruktury marin i portów turystycznych: - Miejskiego Portu Turystycznego Marina Pogoń, Szczecin - przystani Jacht Klubu AZS, Szczecin - Portu Jachtowego w Kołobrzegu. Wzajemne stosunki pomiędzy Liderem Projektu (ZROT) a Partnerami reguluje umowa w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku, dostępna do wglądu w biurze ZROT w Szczecinie. Lider Projektu jest wnioskodawcą o dotację i jako Beneficjent pomocy jest stroną umowy o dofinansowanie Projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach POIG. W związku z powyższym, ZROT jest wobec Instytucji Wdrażającej (czyli Polskiej Organizacji Turystycznej), stroną wnioskującą o płatności w ramach dotacji, otrzymującą środki finansowe oraz rozliczającą ich wydatkowanie, a także prowadzącą sprawozdawczość i monitoring Projektu. Każdy z Partnerów, zgodnie z umową w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku z aneksami, odpowiada za realizację swojego zadania inwestycyjnego w ramach Projektu i ponosi wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych. Wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych są ponoszone również przez ZROT, w zakresie związanym z działaniami o charakterze nieinwestycyjnym, w tym przygotowaniem Projektu i zarządzaniem nim. Wartość Projektu wg Aneksu nr 2 do Umowy o dofinansowanie wynosi 97,37 mln PLN, w tym koszty kwalifikowane stanowią 87,49 mln zł. Dofinansowanie w postaci dotacji wynosi 35,28 mln zł. Okres realizacji Projektu: rozpoczęcie okresu kwalifikowania kosztów (etap przygotowania Projektu): 1 styczeń 2007 r.- zakończenie Projektu 31 grudzień 2012 r. Celem audytu jest weryfikacja, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową w sprawie wspólnej realizacji projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., aktami prawa wspólnotowego i krajowego przywołanymi w umowach i obowiązującymi dla Projektu oraz zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Obszary audytu: 1) dokumentacja finansowo - księgowa Beneficjenta i Partnerów, 2) zasady zarządzania Projektem, 3) dokumentacja nadzoru inwestorskiego nad kontraktami wchodzącymi w zakres Projektu. 1) Audyt dokumentacji finansowo - księgowej Beneficjenta i Partnerów Zakres kontroli w obszarze dokumentacji finansowo-księgowej obejmie analizę ok. 12 wniosków o płatność, zawierających faktury lub dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej o łącznej wartości ok. 17,8 mln PLN, potwierdzenia płatności, umowy i protokoły odbioru, wyciągi bankowe, z uwzględnieniem poniższych zagadnień: a) Czy wydatki ujęte we wnioskach o płatność są kwalifikowane, b) Czy udokumentowana jest podstawa poniesienia poszczególnych wydatków stosownie do przedmiotu zamówienia np. umowa, zlecenie wykonania usługi, itp., c) Czy wykonanie usług / robót budowlanych zostało udokumentowane stosownie do przedmiotu zamówienia, np. protokoły odbioru, oświadczenia, itp., d) Czy prawidłowo została określona kategoria wydatków kwalifikowanych, e) Czy poniesione wydatki zostały prawidłowo udokumentowane, f) Czy dokumenty księgowe zostały prawidłowo opisane, g) Czy jest prowadzona wyodrębniona ewidencja księgowa, identyfikacja wszystkich transakcji oraz poszczególnych operacji bankowych związanych z projektem, h) Czy środki są księgowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, i) Czy rozliczenie otrzymanej zaliczki zostało dokonane w sposób prawidłowy, j) Czy archiwizacja dokumentacji jest prowadzona prawidłowo. 2) Zasady zarządzania Projektem Zakres kontroli w obszarze zasad zarządzania projektem obejmie następujące zagadnienia: a) Czy struktura zarządzania projektem jest przejrzysta, b) Czy jest wyznaczona osoba odpowiedzialna za wdrażanie projektu, c) Czy podział kompetencji osób odpowiedzialnych za realizację Projektu jest przejrzysty, d) Czy obowiązujące procedury Projektu zapewniają prawidłową realizację projektu u Beneficjenta i Partnerów, e) Czy system kontroli wewnętrznej zapewnia prawidłowy przebieg realizacji projektu. 3) Nadzór inwestorski Zakres kontroli w obszarze nadzoru inwestorskiego obejmie następujące zagadnienia: a) czy usługi Inżyniera i inspektorów nadzoru są prowadzone zgodnie z umową, w sposób zapewniający prawidłowy nadzór inwestorski, b) czy procedury nadzoru zapewniają prawidłową realizację Projektu, c) czy wykonawcy usług nadzoru realizują zadania wynikające z umowy w zakresie wsparcia zarządzania finansowego w sposób prawidłowy, w szczególności w zakresie kwalifikowania wydatków, d) czy archiwizacja dokumentacji prowadzona przez nadzór inwestorski jest prawidłowa. RAPORT Z AUDYTU W pierwszej fazie realizacji zamówienia, po zapoznaniu się z dostępną dokumentacją oraz po spotkaniu z Zamawiającym, Wykonawca winien przygotować szczegółowy plan przeprowadzenia audytu, który będzie opisywał metodologię, w tym przedstawiał listy kontrolne oraz plan audytu. Szczegółowy plan przeprowadzenia audytu zostanie przedłożony Zamawiającemu przez Wykonawcę nie później niż w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający zapozna się z planem w ciągu 2 dni i najpóźniej po upływie tego terminu zgłosi ewentualne uwagi. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji planu, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 2 dni ostatecznej wersji planu przeprowadzenia audytu. Po przeprowadzeniu audytu i po dokonaniu analizy zebranych danych, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w ciągu 5 dni od dnia zakończenia audytu do zaakceptowania 1 egzemplarz wydrukowanej wstępnej wersji raportu opracowanej w języku polskim, wraz z elektroniczną wersją wstępną raportu. Raport z audytu musi zawierać w szczególności: - opis sposobu przeprowadzania audytu, w tym: listę badanych dokumentów, listę osób, z którymi przeprowadzono rozmowy, - stwierdzone nieprawidłowości, - uwagi jednostki audytowanej do raportu, tj. komentarz do ustaleń i zaleceń, - rekomendacje działań naprawczych. Zamawiający zapozna się z raportem w ciągu 5 dni i zgłosi ewentualne uwagi podczas narady zamykającej, która odbędzie się niezwłocznie po upływie tego terminu. Podczas narady Wykonawca omówi wyniki audytu i zapozna się z uwagami Zamawiającego do wersji wstępnej raportu z audytu. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji raportu końcowego, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 3 dni od narady zamykającej ostatecznej wersji raportu końcowego. Ostateczny raport powstały w wyniku audytu projektu powinien być przedstawiony w trzech egzemplarzach, w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w dziesięciu egzemplarzach na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym. Dokumenty te powinny zostać oznaczone logotypami Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013, zgodnie z wytycznymi Instytucji Wdrażającej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli i oceny realizacji audytu na każdym jego etapie..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3, 79.21.21.00-4.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w miesiącach: 2.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuO udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali co najmniej dwa audyty projektów infrastrukturalnych o wartości 5.000.000 zł każdy, finansowanych z udziałem środków pochodzących z bezzwrotnej pomocy, przy czym, każdy z tych dwóch audytów był wykonany z zachowaniem zasady bezstronności i niezależności, tj. wykonawca był podmiotem zewnętrznym w stosunku do podmiotu audytowanego oraz zlecającego realizację audytu i niezwiązanym przez nich poleceniami co do treści opinii, oraz zakończył się wydaniem opinii w weryfikowanym zakresie, oraz obejmował weryfikację co najmniej zgodności realizacji projektu z postanowieniami umowy w zakresie finansowym. Na potwierdzenie spełnienia warunku Wykonawca powinien przedłożyć wykaz usług w zakresie audytu wykonanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz podaniem rodzaju i wartości projektów poddawanych audytowi, źródła dofinansowania projektów poddawanych audytowi, daty i miejsca wykonania.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca musi dysponować co najmniej dwiema osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia, tworzącymi zespół audytorski, w tym: 1 osobą posiadającą uprawnienia biegłego rewidenta, w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym (Dz. U. Nr 77, poz. 649); 1 osoba spełniająca wymagania art. 286 ustawy o finansach publicznych z dnia 27.08.2009 roku (Dz. U. 2009 nr 157 poz. 1240 z późn. zmianami), z których każda przeprowadziła audyt co najmniej 2 projektów infrastrukturalnych o wartości minimum 1.000.000 złotych każdy, przy czym audyt ten: był wykonany z zachowaniem zasady bezstronności i niezależności, tj. Wykonawca był podmiotem zewnętrznym w stosunku do podmiotu audytowanego oraz zlecającego realizację audytu i niezwiązanym przez nich poleceniami co do treści opinii, oraz obejmował weryfikację co najmniej zgodności realizacji projektu z postanowieniami umowy w zakresie finansowym oraz weryfikację prawidłowości wykorzystania dofinansowania, zakończył się wydaniem opinii w weryfikowanym zakresie. Na potwierdzenie spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu Wykonawca winien przedłożyć Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz oświadczeniem, iż osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia, a także informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWykonawca ubiegający się o realizację zamówienia: powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych). Na potwierdzenie spełnienia tego warunku udziału w postępowaniu Wykonawcy winni przedłożyć Polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę nie mniejszą niż 400.000,00 zł (słownie: czterysta tysięcy złotych).
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 ustawy, wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.4.3.2) zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert - albo oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się takiego zaświadczenia
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia: (1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu jest składane wspólnie przez takich Wykonawców, (2) oświadczenie w sprawie braku podstaw do wykluczenia z postępowania składa każdy z takich wykonawców, (3) dokumenty na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia z postępowania, tj. dokumenty wymienione w pkt. III.4.2.) składa każdy z takich wykonawców (4) dokumenty składane w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu określonych w pkt. III.4.1) są składane przez tego lub tych Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, którzy spełniają dany warunek udziału w postępowaniu.
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w następujących przypadkach: (1) zmiany warunków i terminów płatności, (2) zmiany sposobu realizacji zamówienia, jeśli rozwiązania zaproponowane przez Zamawiającego lub Wykonawcę przyczyni się do uzyskania wyższej jakości Przedmiotu Umowy bądź większej użyteczności Przedmiotu Umowy ocenianych z uwzględnieniem celu, jakiemu ma on służyć, przy czym zmiana ta nie będzie miała wpływu na wysokość wynagrodzenia Wykonawcy. Zmiany, o których mowa powyżej mogą nastąpić jedynie w uzasadnionych przypadkach, w szczególności: (1) w przypadku wystąpienia siły wyższej. Pod pojęciem siły wyższej Zamawiający rozumie okoliczności, które pomimo zachowania należytej staranności są nieprzewidywalne oraz, którym nie można zapobiec lub przeciwstawić się skutecznie. O braku możliwości dotrzymania terminu Wykonawca obowiązany jest niezwłocznie powiadomić Zamawiającego, określając jednocześnie nowy termin realizacji zamówienia, (2) gdy zaistniały okoliczności, których nie można było przewidzieć przy zawarciu umowy, (3) gdy zmiany te są korzystne dla ZamawiającegO (4) zmian stanu prawnego i zmian wytycznych dot. realizacji Projektu
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://zrot.pl/szlak
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Biuro Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski ZROT ul. Partyzantów 1 70-222 Szczecin.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
21.05.2012 godzina 10:00, miejsce: Biuro ZROT ul. Partyzantów 1 70-222 Szczecin.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego realizowanego przy dofinansowaniu z budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 -2013..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Szczecin: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu.
Numer ogłoszenia: 276952 - 2012; data zamieszczenia: 30.07.2012
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 144180 - 2012r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Zachodniopomorska Regionalna Organizacja Turystyczna, ul. Partyzantów 1, 70-222 Szczecin, woj. zachodniopomorskie, tel. 091 4334126, faks 091 4894830.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: związek stowarzyszeń.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007- 2013 Działanie 6.4. Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym oraz sporządzenie raportu z przeprowadzonego audytu. Podstawowym celem niniejszego zamówienia jest uzyskanie niezależnej i obiektywnej opinii dla zapewnienia, że Projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, wewnętrznymi procedurami, a wydatki poniesione w ramach projektu są kwalifikowalne i prawidłowo udokumentowane. Zgodnie z par.13 umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku, Beneficjent (ZROT) po poniesieniu wydatków stanowiących co najmniej 50% wartości całkowitej Projektu, ma obowiązek zlecić przeprowadzenie audytu zewnętrznego Projektu, a jego wyniki przekazać Instytucji Wdrażającej (Polskiej Organizacji Turystycznej) niezwłocznie, w terminie do 7 dni od otrzymania ostatecznego sprawozdania (raportu z audytu). Do obowiązków Wykonawcy będzie należało sprawdzenie: a) prawidłowości realizacji działań podjętych w ramach Projektu, zgodnie z umową o dofinansowanie, umową partnerską wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., b) przepisami prawa krajowego i wspólnotowego, a także wewnętrznymi procedurami, c) czy działania, których dotyczyły wydatki, zostały rzeczywiście zrealizowane d) kwalifikowalności poniesionych wydatków, e) efektywności wydatkowania środków publicznych, f) czy wnioski o płatność zostały sporządzone i złożone zgodnie z wymaganiami, g) prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej dotyczącej realizacji Projektu, zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. Nr 152, poz. 1223 z późn. zm.) h) rzetelnego dokumentowania wydatków związanych z realizacją Projektu, stanowiących podstawę dokonywania płatności, i) zachowania celów Projektu, j) zapewnienia właściwej ścieżki audytu realizacji Projektu, k)poprawności realizacji zasad dotyczących informacji i promocji, l)sposobu przechowywania, udostępniania i archiwizacji dokumentów. Audyt powinien zostać przeprowadzony zgodnie z co najmniej jednym z wymienionych poniżej standardów i kodeksów: -Międzynarodowymi Standardami Rewizji Finansowej i normami wykonywania zawodu biegłego rewidenta; -Kodeksem Etyki Zawodowej Biegłych Rewidentów, ogłoszonym przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów; -Definicją audytu, Międzynarodowymi Standardami Praktyki Zawodowej Audytu Wewnętrznego oraz Kodeksem Etyki, ogłoszonymi przez Institiute of Internal Auditors (IIA); -Standardami kontroli wydanymi przez Komisję Standardów Kontroli Międzynarodowej Organizacji Najwyższych Organów Kontroli (INTOSAI) lub Europejskimi Wytycznymi Stosowania Standardów Kontroli INTOSAI. Audyt przeprowadzony zostanie w siedzibach Zamawiającego, Partnerów Projektu i w biurze głównym Inżyniera, siedzibie biura Audytorsko - Rachunkowego In-Plus. Podczas realizacji audytu powinna zostać zweryfikowana próbka ogółem poniesionych wydatków, pozwalająca wydać audytorowi wiążącą opinię i sporządzić raport w tym zakresie. Zamawiający udostępni Wykonawcy w siedzibie Zamawiającego, a Partnerzy Projektu i Inżynier w swoich siedzibach, materiały źródłowe dotyczące badanego obszaru osobom wykazanym w złożonej ofercie Zamówienie jest realizowane w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego realizowanego przy dofinansowaniu z budżetu Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania 6.4. Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 -2013. Projekt ma charakter projektu sieciowego, jest realizowany wspólnie, przez Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną jako Beneficjenta i jednocześnie Lidera Projektu oraz Partnerów: -Stowarzyszenie Euro Jachtklub Pogoń -Jacht Klub Akademickiego Związku Sportowego Szczecin -Gminę Międzyzdroje -Gminę Wolin -Gminę Kamień Pomorski -Gminę Rewal -Zarząd Portu Morskiego Kołobrzeg sp. z o.o. -Gminę Mielno -Miasto Darłowo. Zakres Projektu, objęty przedmiotem zamówienia, według umowy o dofinansowanie Projektu nr POIG.06.04.00-00-015.10 z dnia 01.12.2010 roku obejmuje: 1) budowę przystani i portów jachtowych: - w Wapnicy, gmina Międzyzdroje, - basenu jachtowego w Wolinie, - portu z zapleczem technicznym w Kamieniu Pomorskim, - przystani w Darłowie. Planowana w ramach Projektu budowa przystani w Niechorzu (Gmina Rewal) i portu jachtowego w Mielnie zostały zawieszone, planowana jest zmiana zakresu Projektu wyłączająca wskazane dwie inwestycje. 2) modernizację infrastruktury marin i portów turystycznych: - Miejskiego Portu Turystycznego Marina Pogoń, Szczecin - przystani Jacht Klubu AZS, Szczecin - Portu Jachtowego w Kołobrzegu. Wzajemne stosunki pomiędzy Liderem Projektu (ZROT) a Partnerami reguluje umowa w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku, dostępna do wglądu w biurze ZROT w Szczecinie. Lider Projektu jest wnioskodawcą o dotację i jako Beneficjent pomocy jest stroną umowy o dofinansowanie Projektu ze środków Unii Europejskiej w ramach POIG. W związku z powyższym, ZROT jest wobec Instytucji Wdrażającej (czyli Polskiej Organizacji Turystycznej), stroną wnioskującą o płatności w ramach dotacji, otrzymującą środki finansowe oraz rozliczającą ich wydatkowanie, a także prowadzącą sprawozdawczość i monitoring Projektu. Każdy z Partnerów, zgodnie z umową w sprawie wspólnej realizacji Projektu z dnia 18.12.2009 roku z aneksami, odpowiada za realizację swojego zadania inwestycyjnego w ramach Projektu i ponosi wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych. Wydatki w ramach kosztów kwalifikowanych są ponoszone również przez ZROT, w zakresie związanym z działaniami o charakterze nieinwestycyjnym, w tym przygotowaniem Projektu i zarządzaniem nim. Wartość Projektu wg Aneksu nr 2 do Umowy o dofinansowanie wynosi 97,37 mln PLN, w tym koszty kwalifikowane stanowią 87,49 mln zł. Dofinansowanie w postaci dotacji wynosi 35,28 mln zł. Okres realizacji Projektu: rozpoczęcie okresu kwalifikowania kosztów (etap przygotowania Projektu): 1 styczeń 2007 r.- zakończenie Projektu 31 grudzień 2012 r. Celem audytu jest weryfikacja, czy projekt jest realizowany zgodnie z umową o dofinansowanie, umową w sprawie wspólnej realizacji projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego wraz z aneksami, umową w sprawie zamówienia publicznego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej na Usługi Inżyniera dla kontraktów na roboty budowlane realizowanych w ramach Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów tutystycznych Pomorza Zachodniego, umowa z dnia 06.06.2011 zawarta z Biurem Audytorsko-Rachunkowym In-Plus Małgorzata Marzęcka Sp. K., aktami prawa wspólnotowego i krajowego przywołanymi w umowach i obowiązującymi dla Projektu oraz zgodnie z Wytycznymi w zakresie kwalifikowania wydatków w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013. Obszary audytu: 1) dokumentacja finansowo - księgowa Beneficjenta i Partnerów, 2) zasady zarządzania Projektem, 3) dokumentacja nadzoru inwestorskiego nad kontraktami wchodzącymi w zakres Projektu. 1) Audyt dokumentacji finansowo - księgowej Beneficjenta i Partnerów Zakres kontroli w obszarze dokumentacji finansowo-księgowej obejmie analizę ok. 12 wniosków o płatność, zawierających faktury lub dokumenty księgowe o równoważnej wartości dowodowej o łącznej wartości ok. 17,8 mln PLN, potwierdzenia płatności, umowy i protokoły odbioru, wyciągi bankowe, z uwzględnieniem poniższych zagadnień: a) Czy wydatki ujęte we wnioskach o płatność są kwalifikowane, b) Czy udokumentowana jest podstawa poniesienia poszczególnych wydatków stosownie do przedmiotu zamówienia np. umowa, zlecenie wykonania usługi, itp., c) Czy wykonanie usług / robót budowlanych zostało udokumentowane stosownie do przedmiotu zamówienia, np. protokoły odbioru, oświadczenia, itp., d) Czy prawidłowo została określona kategoria wydatków kwalifikowanych, e) Czy poniesione wydatki zostały prawidłowo udokumentowane, f) Czy dokumenty księgowe zostały prawidłowo opisane, g) Czy jest prowadzona wyodrębniona ewidencja księgowa, identyfikacja wszystkich transakcji oraz poszczególnych operacji bankowych związanych z projektem, h) Czy środki są księgowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, i) Czy rozliczenie otrzymanej zaliczki zostało dokonane w sposób prawidłowy, j) Czy archiwizacja dokumentacji jest prowadzona prawidłowo. 2) Zasady zarządzania Projektem Zakres kontroli w obszarze zasad zarządzania projektem obejmie następujące zagadnienia: a) Czy struktura zarządzania projektem jest przejrzysta, b) Czy jest wyznaczona osoba odpowiedzialna za wdrażanie projektu, c) Czy podział kompetencji osób odpowiedzialnych za realizację Projektu jest przejrzysty, d) Czy obowiązujące procedury Projektu zapewniają prawidłową realizację projektu u Beneficjenta i Partnerów, e) Czy system kontroli wewnętrznej zapewnia prawidłowy przebieg realizacji projektu. 3) Nadzór inwestorski Zakres kontroli w obszarze nadzoru inwestorskiego obejmie następujące zagadnienia: a) czy usługi Inżyniera i inspektorów nadzoru są prowadzone zgodnie z umową, w sposób zapewniający prawidłowy nadzór inwestorski, b) czy procedury nadzoru zapewniają prawidłową realizację Projektu, c) czy wykonawcy usług nadzoru realizują zadania wynikające z umowy w zakresie wsparcia zarządzania finansowego w sposób prawidłowy, w szczególności w zakresie kwalifikowania wydatków, d) czy archiwizacja dokumentacji prowadzona przez nadzór inwestorski jest prawidłowa. RAPORT Z AUDYTU W pierwszej fazie realizacji zamówienia, po zapoznaniu się z dostępną dokumentacją oraz po spotkaniu z Zamawiającym, Wykonawca winien przygotować szczegółowy plan przeprowadzenia audytu, który będzie opisywał metodologię, w tym przedstawiał listy kontrolne oraz plan audytu. Szczegółowy plan przeprowadzenia audytu zostanie przedłożony Zamawiającemu przez Wykonawcę nie później niż w terminie 5 dni od dnia podpisania umowy. Zamawiający zapozna się z planem w ciągu 2 dni i najpóźniej po upływie tego terminu zgłosi ewentualne uwagi. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji planu, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 2 dni ostatecznej wersji planu przeprowadzenia audytu. Po przeprowadzeniu audytu i po dokonaniu analizy zebranych danych, Wykonawca przedłoży Zamawiającemu w ciągu 5 dni od dnia zakończenia audytu do zaakceptowania 1 egzemplarz wydrukowanej wstępnej wersji raportu opracowanej w języku polskim, wraz z elektroniczną wersją wstępną raportu. Raport z audytu musi zawierać w szczególności: - opis sposobu przeprowadzania audytu, w tym: listę badanych dokumentów, listę osób, z którymi przeprowadzono rozmowy, - stwierdzone nieprawidłowości, - uwagi jednostki audytowanej do raportu, tj. komentarz do ustaleń i zaleceń, - rekomendacje działań naprawczych. Zamawiający zapozna się z raportem w ciągu 5 dni i zgłosi ewentualne uwagi podczas narady zamykającej, która odbędzie się niezwłocznie po upływie tego terminu. Podczas narady Wykonawca omówi wyniki audytu i zapozna się z uwagami Zamawiającego do wersji wstępnej raportu z audytu. W przypadku zgłoszenia uwag przez Zamawiającego do wstępnej wersji raportu końcowego, Wykonawca zobowiązany jest do ich pisemnego rozpatrzenia i złożenia w ciągu 3 dni od narady zamykającej ostatecznej wersji raportu końcowego. Ostateczny raport powstały w wyniku audytu projektu powinien być przedstawiony w trzech egzemplarzach, w formie pisemnej w języku polskim z podpisami audytorów i osób uprawnionych do składania oświadczeń woli ze strony Wykonawcy oraz w dziesięciu egzemplarzach na zabezpieczonym przed zmianami nośniku elektronicznym. Dokumenty te powinny zostać oznaczone logotypami Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007 - 2013, zgodnie z wytycznymi Instytucji Wdrażającej. Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli i oceny realizacji audytu na każdym jego etapie..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3, 79.21.21.00-4.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
tak, projekt/program: Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego, Program Operacyjny Innowacyjna gospodarka, Działanie 6.4 Inwestycje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
18.07.2012.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
6.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Proksen Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, {Dane ukryte}, 87-100 Toruń, kraj/woj. kujawsko-pomorskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 160000,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
14760,00
Oferta z najniższą ceną:
14760,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
79827,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 14418020120 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2012-05-07 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 2 miesięcy |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.zrot.pl |
Informacja dostępna pod: | Biuro Projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski ZROT ul. Partyzantów 1 70-222 Szczecin |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79212000-3 | Usługi audytu | |
79212100-4 | Usługi audytu finansowego |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego dla projektu Zachodniopomorski Szlak Żeglarski - sieć portów turystycznych Pomorza Zachodniego współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu | Proksen Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Toruń | 2012-07-30 | 14 760,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2012-07-30 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 792120003 792121004 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 14 760,00 zł Minimalna złożona oferta: 14 760,00 zł Ilość złożonych ofert: 6 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 14 760,00 zł Maksymalna złożona oferta: 79 827,00 zł |