PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W ZAKRESIE PROJEKTU PN: NOWE POŁĄCZENIE DROGI KRAJOWEJ NR 11 I WOJEWÓDZKIEJ NR 188 - OSTATNI ETAP BUDOWY OBWODNICY MIASTA PIŁY REALIZOWANEGO W RAMACH WRPO 2007 - 2013, Priorytet II, Działanie 2.2.; Schemat I
Opis przedmiotu przetargu: Przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013, działanie 2.2. Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne, schemat I. Drogi w granicach administracyjnych miast powyżej 50 tysięcy mieszkańców Tytuł projektu: Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 - ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły Projekt realizowany w ramach Umowy nr UDA-RPWP.02.02.01-30-07- 08-00 z dnia 07.08.2009 roku, zmienionej Aneksem pierwszym nr UDA-RPWP.02.02.01-30-007-08-01 z dnia 22.02.2010 roku. Zakres rzeczowy projektu: Przedmiotem projektu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na realizacji ostatniego etapu obwodnicy miasta Piły, tj. budowy drogi łączącej drogę krajową nr 11 i drogę wojewódzką nr 188. Realizacja projektu pozwoli na uruchomienie obwodnicy w pełnym przebiegu, o dł 9,2 km. Projektowana droga o długości 1,357 km, ma swój poczatek wśród istniejącej zabudowy miasta, na skrzyżowaniu z Al. Niepodległości. Następnie droga przebiega przez dolinę rzeki Gwdy. Koniec znajduje się w rejonie skrzyżowania Al. Powstańców Wlkp. z ul. Głuchowską, na wysokości ul. Gdańskiej. Teren przeznaczony pod budowę wewnętrznej obwodnicy w przeważającej większości jest terenem niezabudowanym. W ramach przedmiotowego projektu przewidziano budowę trzech obiektów inzynierskich: trzyprzęsłowego mostu przez rzekę Gwdę o konstrukcji stalowej z płytą żelbetową; czteroprzęsłowej estakady o konstrukcji żelbetowej i jednoprzęsłowego mostu przez starorzecze, wolnopodpartego o konstrukcji sprężonej. Konstrukcje obiektów inżynierskich zapewniają właściwe przewietrzenie doliny rzeki Gwdy. W ramach projektu przewiduje się również budowę nowych chodników oraz ciągów pieszo - rowerowych. W ciągu obwodnicy przewidziano budowę oraz przebudowę 9 skrzyżowań ,7 nowo budowanych i 2 przebudowywane i 2 zatok autobusowych. Planowane jest oznaczenie przejść dla pieszych i przejazdów ścieżek rowerowych. Wzdłuż całego odcinka obwodnicy przewidziano budowę oświetlenia ulicznego. Na skrzyżowaniach z Al. Niepodległości i Al. Powstańców Wlkp. przewidziano budowę sygnalizacji świetlnych. W projekcie zastosowano szereg rozwiązań mających na celu poprawę środowiska naturalnego w obszarze. Przedsięwzięcie nie będzie wywierać negatywnego wpływu na środowisko gruntowo - wodne, ponieważ wody opadowe kierowane bedą do szczelnej kanalizacji i podczyszczone w separatorach. Zastosowane rozwiązanie instalacji odwodnienia drogi pozwoli zredukować obszar przekroczeń stężeń dopuszczalnych zlokalizowanych obecnie na obszarze wzmożonego ruchu ulicznego w centrum miasta. W ramach projektu wykonywana będzie również kanalizacja teletechniczna, która będzie częścią miejskiej szkieletowej sieci szerokopasmowej miasta Piły. Okres rzeczowej realizacji projektu - 26.06.2009 r. - 15.04.2011 r.; termin finansowej realizacji projektu do 15.05.2011 r. Całkowita wartość projektu wg umowy z Urzędem Marszałkowskim wynosi 43 850 544,39 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 17 636 823,01 PLN 1. Podmioty uprawnione do przepowadzenia audytu zewnętrznego projektu Do prowadzenia audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków EFRR w ramach WRPO uprawnione są osoby - podmioty zatrudniające osoby: a. spełniające wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Dz. U. Nr 157, poz. 1240, por.niżej oraz b. posiadające udokumentowane doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych przynajmniej 1 projekt. Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje zaświadczenie wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe. 1.2. Zgodnie z treścią art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, audytorem wewnętrznym może być osoba, która: a. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz b. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych oraz c. nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz d. posiada wyższe wykształcenie oraz e. posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor CIA, Certified Government Auditing Professional CGAP; Certified Information Systems Auditor CISA; Association of Chartered Certified Accountants ACCA; Cerified Fraud Examiner CFE; Certification in Control Self- Assessment CCSA; Certified Financial Services Auditor CFSA; Chartered Financial Analyst CFA, lub f. złożyła w latach 2003 - 2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub g. posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub h. posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona zgodnie z odrębnymi ustawami do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż 0,5 etatu, związanych z: przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego, realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej , o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej tj. Dz. U. z 2004 r. nr 8 poz. 65 z późn.zm, nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli tj. z 2007 r. Dz. U. Nr 231, poz. 1701 z późn.zm, lub i ukończyła aplikację kontrolerską i złożyła egzamin kontrolerski z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub j. złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej. Zakres audytu Zakres audytu ma wyczerpać wymagania obowiązujących w czasie realizacji niniejszej umowy Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. Ocena gotowości organizacyjnej Beneficjenta i procedur wewnętrznych, w tym: a. wielkość i przygotowanie kadr, b. sprzęt niezbędny do realizacji projektu, c. identyfikacja zadań wrażliwych przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych, d. podział zadań w projekcie, w tym rozdział kluczowych funkcji, e. istnienie i jakość pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f. bezpieczeństwo IT. Audyt finansowy, w tym: a. sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b. sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c. sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d. ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny Beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach, e. kontrola formalna faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f. badanie poprawności księgowania zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych. Audyt realizacji projektu, w tym: a. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa prawo zamówień publicznych , prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd., b. ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur, c. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie umowy o dofinansowanie, d. potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową wniosek o dofinansowanie z załącznikami oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy, e. sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f. potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g. sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym sprawdzenie: a. sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji np. wodociąg, oczyszczalnia, zakupiony sprzęt itp., b. poprawności prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących Beneficjenta wytycznych tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.. Ocena prawidłowości i rzetelności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym sprawdzenie czy: a. wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd., b. istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c. wprowadzone mechanizmy w postaci wewnętrznych regulacji są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. Sprawdzenie zgodności projektu z politykami wspólnotowymi. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych oraz usunięcia nieprawidłowości uchybień stwierdzonych w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu jeżeli dotyczy. Analiza powodzenia projektu. Czynności doradcze. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: 1)uznawane standardy audytu np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 1 Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl oraz 2)Aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. Z dnia 11 marca 2010 r. dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl Ponadto, Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do: 1)przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych, 2)prowadzenia audytu w sposób uwzględniający min. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji 3)dokumentowania audytu poprzez min. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki protokoły z wywiadów i spotkań 4)organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu udokumentowanych notatkai protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań 5)wyznaczenia osoby osób do kontaktów z Zamawiającym komunikacja w formie pisemnej 6)sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według pkt 4.1. aktualnych Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl 7)stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informacyjnych o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego 8)przygotowania sprawozdania raportu z audytu w trzech egz. w wersji papierowej oraz jeden egz. na nośniku CD. Badaniem audytowym objąć należy 100,00 dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy. Miejscem przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu jest budynek Urzędu Miasta Piły Pl. Staszica 10, 64-920 Piła
Piła: PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W ZAKRESIE PROJEKTU PN: NOWE POŁĄCZENIE DROGI KRAJOWEJ NR 11 I WOJEWÓDZKIEJ NR 188 - OSTATNI ETAP BUDOWY OBWODNICY MIASTA PIŁY REALIZOWANEGO W RAMACH WRPO 2007 - 2013, Priorytet II, Działanie 2.2.; Schemat I
Numer ogłoszenia: 133937 - 2010; data zamieszczenia: 25.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Piła , Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.um.pila.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
PRZEPROWADZENIE AUDYTU ZEWNĘTRZNEGO W ZAKRESIE PROJEKTU PN: NOWE POŁĄCZENIE DROGI KRAJOWEJ NR 11 I WOJEWÓDZKIEJ NR 188 - OSTATNI ETAP BUDOWY OBWODNICY MIASTA PIŁY REALIZOWANEGO W RAMACH WRPO 2007 - 2013, Priorytet II, Działanie 2.2.; Schemat I.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przeprowadzenie audytu zewnętrznego działań realizowanych w ramach projektu współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa na lata 2007 - 2013, działanie 2.2. Poprawa dostępności do regionalnego i ponadregionalnego układu drogowego drogi wojewódzkie w miastach na prawach powiatu, powiatowe i gminne, schemat I. Drogi w granicach administracyjnych miast powyżej 50 tysięcy mieszkańców Tytuł projektu: Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 - ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły Projekt realizowany w ramach Umowy nr UDA-RPWP.02.02.01-30-07- 08-00 z dnia 07.08.2009 roku, zmienionej Aneksem pierwszym nr UDA-RPWP.02.02.01-30-007-08-01 z dnia 22.02.2010 roku. Zakres rzeczowy projektu: Przedmiotem projektu jest przedsięwzięcie inwestycyjne polegające na realizacji ostatniego etapu obwodnicy miasta Piły, tj. budowy drogi łączącej drogę krajową nr 11 i drogę wojewódzką nr 188. Realizacja projektu pozwoli na uruchomienie obwodnicy w pełnym przebiegu, o dł 9,2 km. Projektowana droga o długości 1,357 km, ma swój poczatek wśród istniejącej zabudowy miasta, na skrzyżowaniu z Al. Niepodległości. Następnie droga przebiega przez dolinę rzeki Gwdy. Koniec znajduje się w rejonie skrzyżowania Al. Powstańców Wlkp. z ul. Głuchowską, na wysokości ul. Gdańskiej. Teren przeznaczony pod budowę wewnętrznej obwodnicy w przeważającej większości jest terenem niezabudowanym. W ramach przedmiotowego projektu przewidziano budowę trzech obiektów inzynierskich: trzyprzęsłowego mostu przez rzekę Gwdę o konstrukcji stalowej z płytą żelbetową; czteroprzęsłowej estakady o konstrukcji żelbetowej i jednoprzęsłowego mostu przez starorzecze, wolnopodpartego o konstrukcji sprężonej. Konstrukcje obiektów inżynierskich zapewniają właściwe przewietrzenie doliny rzeki Gwdy. W ramach projektu przewiduje się również budowę nowych chodników oraz ciągów pieszo - rowerowych. W ciągu obwodnicy przewidziano budowę oraz przebudowę 9 skrzyżowań ,7 nowo budowanych i 2 przebudowywane i 2 zatok autobusowych. Planowane jest oznaczenie przejść dla pieszych i przejazdów ścieżek rowerowych. Wzdłuż całego odcinka obwodnicy przewidziano budowę oświetlenia ulicznego. Na skrzyżowaniach z Al. Niepodległości i Al. Powstańców Wlkp. przewidziano budowę sygnalizacji świetlnych. W projekcie zastosowano szereg rozwiązań mających na celu poprawę środowiska naturalnego w obszarze. Przedsięwzięcie nie będzie wywierać negatywnego wpływu na środowisko gruntowo - wodne, ponieważ wody opadowe kierowane bedą do szczelnej kanalizacji i podczyszczone w separatorach. Zastosowane rozwiązanie instalacji odwodnienia drogi pozwoli zredukować obszar przekroczeń stężeń dopuszczalnych zlokalizowanych obecnie na obszarze wzmożonego ruchu ulicznego w centrum miasta. W ramach projektu wykonywana będzie również kanalizacja teletechniczna, która będzie częścią miejskiej szkieletowej sieci szerokopasmowej miasta Piły. Okres rzeczowej realizacji projektu - 26.06.2009 r. - 15.04.2011 r.; termin finansowej realizacji projektu do 15.05.2011 r. Całkowita wartość projektu wg umowy z Urzędem Marszałkowskim wynosi 43 850 544,39 PLN, z czego kwota dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 17 636 823,01 PLN 1. Podmioty uprawnione do przepowadzenia audytu zewnętrznego projektu Do prowadzenia audytu zewnętrznego projektu współfinansowanego ze środków EFRR w ramach WRPO uprawnione są osoby - podmioty zatrudniające osoby: a. spełniające wymogi wskazane w art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Dz. U. Nr 157, poz. 1240, por.niżej oraz b. posiadające udokumentowane doświadczenie w badaniu projektów finansowanych ze środków publicznych przynajmniej 1 projekt. Za udokumentowane doświadczenie uznaje się referencje zaświadczenie wystawione przez podmioty zlecające badanie audytowe. 1.2. Zgodnie z treścią art. 286 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych, audytorem wewnętrznym może być osoba, która: a. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, lub innego państwa, którego obywatelom, na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego, przysługuje prawo podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz b. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych oraz c. nie była karana za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe oraz d. posiada wyższe wykształcenie oraz e. posiada następujące kwalifikacje do przeprowadzenia audytu wewnętrznego - jeden z certyfikatów: Certified Internal Auditor CIA, Certified Government Auditing Professional CGAP; Certified Information Systems Auditor CISA; Association of Chartered Certified Accountants ACCA; Cerified Fraud Examiner CFE; Certification in Control Self- Assessment CCSA; Certified Financial Services Auditor CFSA; Chartered Financial Analyst CFA, lub f. złożyła w latach 2003 - 2006 z wynikiem pozytywnym egzamin na audytora wewnętrznego przed Komisją Egzaminacyjną powołaną przez Ministra Finansów, lub g. posiada uprawnienia biegłego rewidenta, lub h. posiada dwuletnią praktykę w zakresie audytu wewnętrznego i legitymuje się dyplomem ukończenia studiów podyplomowych w zakresie audytu wewnętrznego, wydanym przez jednostkę organizacyjną, która w dniu wydania dyplomu była uprawniona zgodnie z odrębnymi ustawami do nadawania stopnia naukowego doktora nauk ekonomicznych lub prawnych za praktykę w zakresie audytu wewnętrznego uznaje się udokumentowane przez kierownika jednostki wykonanie czynności, w wymiarze czasu pracy nie mniejszym niż 0,5 etatu, związanych z: przeprowadzeniem audytu wewnętrznego pod nadzorem audytora wewnętrznego, realizacją przez inspektorów kontroli skarbowej czynności z zakresu certyfikacji i wydawania deklaracji zamknięcia pomocy finansowej ze środków pochodzących z Unii Europejskiej , o których mowa w ustawie z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej tj. Dz. U. z 2004 r. nr 8 poz. 65 z późn.zm, nadzorowaniem lub wykonywaniem czynności kontrolnych, o których mowa w ustawie z dnia 23 grudnia 1994 r. o Najwyższej Izbie Kontroli tj. z 2007 r. Dz. U. Nr 231, poz. 1701 z późn.zm, lub i ukończyła aplikację kontrolerską i złożyła egzamin kontrolerski z wynikiem pozytywnym przed komisją egzaminacyjną powołaną przez Prezesa Najwyższej Izby Kontroli, lub j. złożyła z wynikiem pozytywnym egzamin kwalifikacyjny na stanowisko inspektora kontroli skarbowej. Zakres audytu Zakres audytu ma wyczerpać wymagania obowiązujących w czasie realizacji niniejszej umowy Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. Ocena gotowości organizacyjnej Beneficjenta i procedur wewnętrznych, w tym: a. wielkość i przygotowanie kadr, b. sprzęt niezbędny do realizacji projektu, c. identyfikacja zadań wrażliwych przede wszystkim dokonywanie wyboru wykonawców dostawców, zawieranie umów, odbiór robót, dostaw i usług, zatwierdzanie faktur do wypłaty, dokonywanie płatności, księgowanie operacji finansowych, d. podział zadań w projekcie, w tym rozdział kluczowych funkcji, e. istnienie i jakość pisemnych procedur postępowania oraz wzorów dokumentów, f. bezpieczeństwo IT. Audyt finansowy, w tym: a. sprawdzenie, czy opracowane przez Beneficjenta procedury zarządzania środkami finansowymi zapewniają rzetelną i terminową realizację i dokumentowanie operacji, b. sprawdzenie, czy procedury wewnętrzne Beneficjenta gwarantują rzetelność sprawozdań z realizacji projektu i wniosków o płatność, c. sprawdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektów i wniosków o płatność z dokumentami źródłowymi, ewidencją księgową oraz wnioskiem i umową o dofinansowanie projektu, d. ocena prawidłowości i wiarygodności poniesionych w ramach projektu wydatków faktycznie poniesione, zgodne z zapisami w dokumentacji projektowej, w terminie realizacji projektu, zasadne, celowe i oszczędne, nie odbiegają od cen w regionie, istnieje wkład własny Beneficjenta, płatności zostały przekazane na rachunki wykonawców wskazane w zawartych z nimi umowach, e. kontrola formalna faktur i ich zgodności z zapisami umów z wykonawcami, f. badanie poprawności księgowania zgodność z zakładowym planem kont, wyodrębniona ewidencja księgowa, zgodność zapisów w ewidencji księgowej z treścią dokumentów źródłowych. Audyt realizacji projektu, w tym: a. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z przepisami prawa prawo zamówień publicznych , prawo budowlane, ochrona środowiska, przepisy o rachunkowości oraz o finansach publicznych itd., b. ocena zgodności realizacji projektu z dokumentami programowymi program operacyjny, wytyczne i instrukcje, podręczniki procedur, c. sprawdzenie zgodności realizacji projektu z zapisami wniosku o dofinansowanie umowy o dofinansowanie, d. potwierdzenie zgodności zakresu umów zawartych z wykonawcami z dokumentacją projektową wniosek o dofinansowanie z załącznikami oraz z dokumentacją z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego specyfikacja istotnych warunków zamówienia z załącznikami, oferta wybranego wykonawcy, e. sprawdzenie planowanego sposobu monitorowania osiągania celów projektu, f. potwierdzenie zgodności sprawozdań z realizacji projektu ze stanem faktycznym, g. sprawdzenie, czy cele projektu zostały zrealizowane i czy osiągnięto zakładany na dany okres poziom wskaźników. Wizyta na miejscu realizacji projektu, w tym sprawdzenie: a. sprawdzenie czy zrealizowana inwestycja jest zgodna z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w aneksach do tej umowy oraz w dokumentacji powykonawczej, w protokołach odbioru robót w toku, w protokołach odbioru zakupionego sprzętu oraz potwierdzenie poprawności prawidłowości funkcjonowania zrealizowanej inwestycji np. wodociąg, oczyszczalnia, zakupiony sprzęt itp., b. poprawności prawidłowości promocji unijnego źródła dofinansowania, tzn. potwierdzenie, że działania promocyjne i informacyjne były prowadzone zgodnie z zapisami we wniosku o dofinansowanie projektu, w umowie o dofinansowanie projektu i w obowiązujących Beneficjenta wytycznych tablice, oznaczenia pomieszczeń i materiałów rozdawanych uczestnikom wydarzeń, materiały i gadżety reklamowe oraz inne materiały zakupione na potrzeby działań promocyjnych i informacyjnych itp.. Ocena prawidłowości i rzetelności prowadzenia i archiwizowania dokumentacji, w tym sprawdzenie czy: a. wprowadzono mechanizmy zapewniające właściwy obieg i sposób archiwizowania wszystkich dokumentów związanych z realizacją audytowanego projektu wniosek o dofinansowanie, umowa o dofinansowanie i aneksy, wnioski o płatność, oryginały dowodów księgowych, dokumentacja przetargowa, korespondencja prowadzona w ramach realizacji projektu itd., b. istnieje możliwość odtworzenia przebiegu realizacji projektu w wymaganych umową terminach, c. wprowadzone mechanizmy w postaci wewnętrznych regulacji są zgodne z zapisami umowy o dofinansowanie projektu. Sprawdzenie zgodności projektu z politykami wspólnotowymi. Sprawdzenie wdrożenia zaleceń pokontrolnych oraz usunięcia nieprawidłowości uchybień stwierdzonych w trakcie kontroli prawidłowości realizacji projektu, prowadzonych przed realizacją audytu jeżeli dotyczy. Analiza powodzenia projektu. Czynności doradcze. Audyt powinien być przeprowadzony w oparciu o: 1)uznawane standardy audytu np. obowiązujące w Polsce Międzynarodowe Standardy Profesjonalnej Praktyki Audytu Wewnętrznego - załącznik nr 1 do Komunikatu Nr 1 Ministra Finansów z dnia 19 lutego 2009 r. dostępne na stronie www.mofnet.gov.pl oraz 2)Aktualne Wytyczne Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. Z dnia 11 marca 2010 r. dostępne na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl Ponadto, Wykonawca zamówienia zobowiązany jest do: 1)przekazania Zamawiającemu kopii dokumentacji roboczej: notatek, kwestionariuszy oceny, list sprawdzających itp. lub co najmniej wykazu badanych dokumentów i wykazu sporządzonych dokumentów roboczych, 2)prowadzenia audytu w sposób uwzględniający min. analizy dokumentów, wywiady z pracownikami i wykonawcami, oględziny inwestycji 3)dokumentowania audytu poprzez min. wykaz weryfikowanych dokumentów, listy sprawdzające, kwestionariusze samooceny, notatki protokoły z wywiadów i spotkań 4)organizacji spotkań otwierających, zamykających oraz spotkań w trakcie prowadzenia audytu udokumentowanych notatkai protokołami podpisanymi przez uczestników spotkań 5)wyznaczenia osoby osób do kontaktów z Zamawiającym komunikacja w formie pisemnej 6)sporządzenia sprawozdania z przeprowadzonego audytu, według pkt 4.1. aktualnych Wytycznych Instytucji Zarządzającej Wielkopolskim Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2007 - 2013 w zakresie wyboru audytora oraz prowadzenia i dokumentowania audytu zewnętrznego projektu dofinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu I - Działania 1.4, 1.5, 1.6 i 1.7 oraz Priorytetów II - VI. dostępnych na stronie www.wrpo.wielkopolskie.pl 7)stosowania na wszystkich dokumentach sporządzanych w ramach prowadzonego audytu znaków informacyjnych o źródłach dofinansowania, zgodnie z wytycznymi Zamawiającego 8)przygotowania sprawozdania raportu z audytu w trzech egz. w wersji papierowej oraz jeden egz. na nośniku CD. Badaniem audytowym objąć należy 100,00 dokumentacji związanej z realizowanym projektem, przez co należy rozumieć całość dokumentów dostępnych w momencie rozpoczęcia czynności audytowych na podstawie podpisanej z audytorem umowy. Miejscem przechowywania dokumentacji podlegającej badaniu jest budynek Urzędu Miasta Piły Pl. Staszica 10, 64-920 Piła.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 20.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
nie wymaga
III.2) ZALICZKI
Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuOpis sposobu dokonywania oceny spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga, aby zespół audytowy składał się co najmniej z 2 osób: w tym: 1 osoba - posiadająca wyższe wykształcenie, posiada uprawnienia biegłego rewidenta 1 osoba - posiadająca wyższe wykształcenie i odpowiednie kwalifikacje w zakresie przeprowadzenia audytu określone w art. 286 ustawy o finansach publicznych (Dz. U. 2009 Nr 157 poz. 1240) w tym, jedna z tych osób winna spełniać wymogi zawarte w części I pkt 4 ppkt 1.1. lit b) SIWZ. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów o których mowa w SIWZ, na zasadzie spełnia - nie spełnia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1. Pełnomocnictwo 2. Parafowany projekt umowy 3. Pisemne zobowiazania do przestrzegania standardów podczas przeprowadzania audytu
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
a) zmianie uległy przepisy prawne istotne dla realizacji przedmiotu umowy, b) wprowadzone zostały dodatkowe wymagania dla inwestycji współfinansowanych z funduszy UE. c) z uwagi na niezależne od stron umowy zmiany dotyczące osób kluczowych dla realizacji umowy (choroba, wypadki losowe, nieprzewidziane zmiany organizacyjne, teleadresowe).
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.um.pila.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
www.bip.um.pila.pl.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
07.06.2010 godzina 09:00, miejsce: Kancelaria Główna p. 134 Urzad Miasta Piły pl. Staszica 10.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2007-2013.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Piła: przeprowadzenie audytu zewnętrznego w zakresie projektu pn. Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 - ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły realizowanego w ramach WRPO 2007-2013, projekt II, działanie 2.2; Schemat I
Numer ogłoszenia: 169089 - 2010; data zamieszczenia: 29.06.2010
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
nieobowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 133937 - 2010r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Gmina Piła, Pl. Staszica 10, 64-920 Piła, woj. wielkopolskie, tel. 067 2126210, faks 067 2123566.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
przeprowadzenie audytu zewnętrznego w zakresie projektu pn. Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 - ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły realizowanego w ramach WRPO 2007-2013, projekt II, działanie 2.2; Schemat I.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
przeprowadzenie audytu zewnętrznego w zakresie projektu pn. Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 - ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły realizowanego w ramach WRPO 2007-2013, projekt II, działanie 2.2; Schem.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.21.20.00-3.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
24.06.2010.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
09.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
0.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Audit Consulting PAJĄK i PARTNERZY, {Dane ukryte}, 64-920 Piła, kraj/woj. wielkopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 24590,16 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
6893,00
Oferta z najniższą ceną:
6893,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
98820,00
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 13393720100 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2010-05-24 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 20 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.um.pila.pl |
Informacja dostępna pod: | www.bip.um.pila.pl |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
79212000-3 | Usługi audytu |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
przeprowadzenie audytu zewnętrznego w zakresie projektu pn. Nowe połączenie drogi krajowej nr 11 i wojewódzkiej nr 188 - ostatni etap budowy obwodnicy miasta Piły realizowanego w ramach WRPO 2007-2013, projekt II, działanie 2.2; Schemat I | Audit Consulting PAJĄK i PARTNERZY Piła | 2010-06-29 | 6 893,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2010-06-29 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 792120003 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 6 893,00 zł Minimalna złożona oferta: 6 893,00 zł Ilość złożonych ofert: 9 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 6 893,00 zł Maksymalna złożona oferta: 98 820,00 zł |