Lublin: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego - Ocena barier w zakresie aplikowania i realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL [OP-IV.272.34.2011.EB]


Numer ogłoszenia: 125743 - 2011; data zamieszczenia: 28.04.2011

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Lubelskie , ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 44 16 505, faks 081 44 16 535.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    www.lubelskie.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego - Ocena barier w zakresie aplikowania i realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL [OP-IV.272.34.2011.EB].


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
I. Postanowienia ogólne Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania ewaluacyjnego: Ocena barier w zakresie aplikowania i realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL. Zamówienie jest realizowane na podstawie art. 54 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010, Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). II. Wstęp i uzasadnienie badania: Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL) koncentruje wsparcie na następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z budową sprawnej i skutecznej administracji publicznej i wdrażaniem zasady dobrego rządzenia. Celem głównym Programu jest: wzrost zatrudnienia i spójności społecznej a do osiągnięcia tego celu przyczynia się realizacja sześciu celów strategicznych do których należą: 1) Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo; 2) Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego; 3) Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce; 4) Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy; 5) Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa; 6) Wzrost spójności terytorialnej. Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym, jak i regionalnym. W ramach komponentu centralnego środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na wsparcie efektywności struktur i systemów instytucjonalnych, natomiast środki komponentu regionalnego zostaną w głównej mierze przeznaczone na wsparcie dla osób i grup społecznych. Zadania Instytucji Pośredniczącej w Województwie Lubelskim dla komponentu regionalnego wdrażającego Priorytet VIII i IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizuje Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, komórka organizacyjna podporządkowana bezpośrednio Zarządowi Województwa Lubelskiego, nadzorowana merytorycznie przez Członka Zarządu. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego odpowiada za wdrażanie Priorytetów: Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie 8.2 Transfer wiedzy Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Zgodnie z Szczegółowym Opisem Priorytetów Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Działanie 9.2 PO KL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego ma na celu wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe (z wyłączeniem kształcenia osób dorosłych) służące podniesieniu zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia. Cel Działania 9.2 PO KL realizowany jest poprzez kompleksowe programy rozwojowe szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, obejmujące zarówno wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych pomiędzy osiągnięciami uczniów, modernizację procesu kształcenia poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne rozwijające kompetencje kluczowe uczniów, doradztwo edukacyjno - zawodowe jak i instrumenty o szczególnym znaczeniu dla szkolnictwa zawodowego: staże i praktyki realizowane we współpracy z pracodawcami. Programy rozwojowe umożliwią również włączenie pracodawców w proces kształcenia zawodowego w innych, szerszych niż praktyczna nauka zawodu, formach np. diagnozowanie popytu rynku pracy na absolwentów o określonych kwalifikacjach zawodowych. W ramach programów rozwojowych szkoły i placówki realizujące kształcenie zawodowe mogą również wyposażyć uczniów w nowoczesne materiały dydaktyczne (w tym podręczniki szkolne), które zagwarantują wysoką jakość kształcenia zgodną z wymogami współczesnej gospodarki. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację Działania 9.2 PO KL dla województwa lubelskiego na lata 2007-2013 wynosi 37 175 282,89 euro. Oferowane w ramach Działania 9.2 PO KL wsparcie wpływa na realizację następujących wskaźników: Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe oraz Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych. Zgodnie z Szczegółowym Opisem Priorytetów Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 dla województwa lubelskiego poziom realizacji wskaźnika Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe określono na poziome 270. Zgodnie z danymi ze Sprawozdania okresowego z realizacji Priorytetów komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 na dzień 31 grudnia 2010 r. wsparciem objęto 82 szkoły, co stanowi 30,37% wartości stopnia realizacji wskaźnika na lata 2007-2013. Natomiast w przypadku wskaźnika Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych wartość odcelowa zgodnie z SzOP określona została na poziomie 202. Zgodnie z danymi ze Sprawozdania okresowego z realizacji Priorytetów komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 na dzień 31 grudnia 2010 r. wsparciem objęto 23 szkoły, co stanowi 11,39% wartości stopnia realizacji wskaźnika na lata 2007-2013. Biorąc pod uwagę niski stopień realizacji założonych wskaźników, Instytucja Pośrednicząca postanowiła dogłębnie przeanalizować bariery potencjalnych wnioskodawców w zakresie aplikowania, jak również skutecznego aplikowania o środki dostępne w ramach Działania 9.2 PO KL. W związku z niskim poziomem realizacji wskaźnika w opinii Instytucji Pośredniczącej konieczne jest przeanalizowanie barier i problemów leżących po stronie wnioskodawcy nie aplikującego bądź aplikującego nieskutecznie o środki dostępne w ramach Działania 9.2 PO KL. Badanie to pozwoli również na poznanie przyczyn niskiego poziomu zainteresowania wnioskodawców oferowanym wsparciem w ramach powyższego Działania oraz zaproponowanie działań naprawczych. Ponadto badanie ma również za zadanie zidentyfikować bariery w opinii przedsiębiorców w zakresie wspólnej realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL. Wyniki i rekomendacje uzyskane z przeprowadzonego badania zostaną wykorzystane przy planowaniu wsparcia w ramach obecnej, jak i nowej perspektywy finansowej. III. Cele badania Cel główny badania: Celem głównym badania jest ocena barier i wypracowanie form aplikowania o wsparcie w ramach Działania 9.2 PO KL w odniesieniu potencjalnych Wnioskodawców - szkół, które dotychczas nie aplikowały bądź aplikowały nieskutecznie o środki według stanu na dzień 30.06.2011 r. Cele szczegółowe: Główny cel badania zostanie zrealizowany poprzez osiągnięcie następujących celów szczegółowych: 1. Identyfikacja przyczyn niskiego poziomu zainteresowania potencjalnych Wnioskodawców realizacją projektów w ramach Działania 9.2 PO KL na terenie województwa lubelskiego przy uwzględnieniu aplikowania: - samodzielnego, - w partnerstwie, - poprzez operatora. 2. Ocena barier w zakresie wspólnej realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL w opinii przedsiębiorców (zawężenie do grupy przedsiębiorców współpracujących ze szkołami, które dotychczas nie aplikowały bądź aplikowały nieskutecznie o środki w ramach Działania 9.2 PO KL). IV. Obszar problemowy Obszar problemowy obejmuje analizę dotyczącą zidentyfikowania przyczyn niskiego poziomu zainteresowania wnioskodawców nie aplikujących bądź aplikujących nieskutecznie o wsparcie oferowane w ramach Działania 9.2 PO KL. Badanie ma również za zadanie zidentyfikować bariery w opinii przedsiębiorców w zakresie wspólnej realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL. Wykonawca powinien przedstawić pytania badawcze. Propozycja pytań badawczych będzie stanowić element oceny w ramach jednego z kryteriów oceny ofert. V. Metodologia badania: Wymagane minimum metodologiczne obejmuje między innymi: - analizę danych zastanych na podstawie dokumentów wskazanych przez Zamawiającego; - metody jakościowe - wywiad zogniskowany (fokus); W przypadku powyżej wskazanej metody jakościowej Zamawiający dopuszcza możliwość zaproponowania przez Wykonawcę innej metody/metod jakościowych przy odpowiednim uzasadnieniu. - Zamawiający zastrzega konieczność użycia w badaniu zarówno metod jakościowych i ilościowych z uwzględnieniem techniki wywiadów bezpośrednich i pośrednich, oczekuje również, iż Wykonawca w ofercie przedstawi propozycję sposobu doboru próby badawczej, wielkości próby i opis jej struktury. Projekt każdego narzędzia badawczego będzie mógł podlegać modyfikacjom i/lub uzupełnieniom przed jego zastosowaniem. Ostateczna wersja narzędzia wymagała będzie akceptacji Zamawiającego. Wykonawca będzie współpracował z instytucją zlecającą badanie - Departament Europejskiego Funduszu Społecznego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie oraz Regionalną Grupą Sterującą Ewaluacją PO KL. VI. Oczekiwania wobec Wykonawcy badania 1. Oszacowanie wielkości próby badawczej (co najmniej 80% szkół, które dotychczas nie podpisały umowy bądź nie zostały objęte wsparciem w ramach Działania 9.2 PO KL). Według stanu na dzień 31.12.2010 r. 82 szkoły zostały objęte wsparciem natomiast w województwie lubelskim w roku szkolnym 2009-2010 funkcjonowały 343 szkoły prowadzące kształcenie zawodowe. 2. Opracowanie metodologii badania z uzasadnieniem. 3. Opracowanie tygodniowego harmonogramu realizacji badania. 4. Przeprowadzenie badań, przygotowanie oraz przekazanie Zamawiającemu Raportu końcowego, prezentującego uzyskane wyniki. 5. Przygotowanie streszczenia Raportu końcowego w języku polskim i angielskim w wyznaczonym terminie. 6. Zapewnienie respondentom anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych. 7. Pozostawanie w stałym kontakcie z Zamawiającymi (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny i e-mail, kontakty robocze wyznaczonych osób) w celu informowania o przebiegu prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania (na bieżąco). 8. Umożliwienie Zamawiającemu uczestniczenia w realizacji poszczególnych etapów badania. 9. Przekazanie Zamawiającemu na zakończenie badania pełnej dokumentacji badania ewaluacyjnego (m.in. transkrypcji wywiadów, bazy danych). 10. Prezentacja Raportu Metodologicznego oraz Raportu końcowego na posiedzeniu Podkomitetu Monitorującego PO KL Województwa Lubelskiego (w formie prezentacji multimedialnej). 11. Umieszczanie na wszystkich materiałach dotyczących badania ewaluacyjnego informacji, że zamówienie jest współfinansowane w 85 % ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet X Pomoc Techniczna Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz w 15 % z budżetu JST. VII. Kryteria oceny ofert Kryterium Waga kryterium (%) 1 Cena 50 2 Koncepcja badania ewaluacyjnego uzupełniona o szczegółowe pytania badawcze 34 3 Propozycja dodatkowych narzędzi badawczych w kontekście celu głównego badania ewaluacyjnego 8 4 Propozycja harmonogramu badania ewaluacyjnego wraz z podziałem na poszczególnych członków zespołu badawczego 8 RAZEM 100 VIII. Harmonogram realizacji badania Badanie zostanie zrealizowane w ciągu 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy do dnia odbioru ostatecznej wersji Raportu końcowego. Natomiast prezentacja na Podkomitecie Monitorującym Program Operacyjny Kapitał Ludzki odbędzie się w najbliższym terminie posiedzenia Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki. IX. Wymagania dotyczące formy i treści Raportu końcowego Zamawiający oczekuje opracowania Raportu końcowego z badania wraz ze streszczeniem. Struktura Raportu końcowego: 1) streszczenie (najważniejsze wyniki całego badania, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami); 2) spis treści; 3) wprowadzenie (opis przedmiotu, głównych założeń i celów badania, zastosowanej metodologii i technik badawczych); 4) opis wyników badania, ich analiza i interpretacja; 5) wnioski i odpowiadające im rekomendacje (z uwzględnieniem specyfiki badanego obszaru). Wyniki badania powinny być zamieszczone w tabeli, gdzie przedstawione byłyby główne problemy i działania, które umożliwiłyby ich rozwiązanie. Rekomendacje powinny zawierać opis pożądanego stanu, propozycję sposobu jego osiągnięcia, adresatów oraz termin niezbędny do wdrożenia. Rekomendacje powinny być formułowane konkretnie i zwięźle, a przede wszystkim jeśli rekomendacje są kierowane do kilku adresatów, wtedy zakres danej rekomendacji powinien być dokładnie przypisany do danego adresata. Proces wdrażania rekomendacji powinien być zgodny z dokumentem pn. Zintegrowany System Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami. Raport powinien zawierać streszczenie w języku polskim oraz angielskim (każde na nie więcej niż 5 stron). Streszczenie powinno zawierać krótki opis badania i jego wyników. Ma ono zachęcać do przeczytania Raportu z badań, a więc powinno być napisane przystępnym językiem. Streszczenia mają być zredagowane w taki sposób, by możliwa była ich publikacja, jako odrębnych dokumentów, bez konieczności wprowadzania zmian. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu Raport końcowy (w tym wersję roboczą) w wersji elektronicznej (e-mail) oraz papierowej (40 egzemplarzy). Tekst główny Raportu końcowego nie powinien liczyć więcej niż 80 stron z wyłączeniem streszczenia i załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Raport końcowy powinien być wykonany na papierze format A4, strony powinny być zszyte, okładka papier kredowy 170g-m2 (błyszczący), środek papier offset 80 g. Raport końcowy powinien posiadać wykresy i diagramy kolorowe. Od Wykonawcy oczekuje się ponadto zaprezentowania przez członka Zespołu badawczego wyników badania na Podkomitecie Monitorującym Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Wykonawca jest zobowiązany do gromadzenia dodatkowych informacji, których pozyskanie będzie konieczne dla realizacji badania. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa do produktów dostarczone w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega, iż Raport końcowy z badania zostanie przed odbiorem poddany obowiązkowej ocenie z wykorzystaniem Karty Oceny Procesu i Wyników Badania Ewaluacyjnego, której wzór został zamieszczony w Załączniku 1, zgodnie z zasadami określonymi przez Krajową Jednostkę Oceny w dokumencie, pn. Zintegrowany System Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami. Wynik tej oceny może wpłynąć na ostateczną wysokość kwoty przeznaczonej na badanie. X. Dostępne źródła informacji 1. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat przedmiotu badania należy zapoznać się w szczególności z poniżej wymienionymi dokumentami: - Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Departament Zarządzania EFS, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, 7 września 2007 r.; - Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Departament Zarządzania EFS, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego; Warszawa, 1 czerwca 2010 r., - Ewaluacja krok po kroku-czyli zalecenia IZ w zakresie prowadzenia ewaluacji w ramach PO KL, Departament Zarządzania EFS, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa; - Sprawozdania okresowe i roczne z realizacji PO KL; Departament EFS, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie; - Plan Działania dla Priorytetu IX PO KL na lata 2007-2008; - Plan Działania dla Priorytetu IX PO KL na rok 2009; - Plan Działania dla Priorytetu IX PO KL na rok 2010; - Ocena skuteczności i efektywności instytucji uczestniczących we wdrażaniu Priorytetów VIII i IX w tym procesu komunikacji wewnętrznej, badanie ewaluacyjne zlecone przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Wykonawca Agrotec Polska Sp. z o.o.; - Ocena wdrażania PO KL w kontekście ukierunkowania wsparcia dla Priorytetów VIII i IX PO KL w województwie lubelskim, badanie ewaluacyjne zlecone przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Wykonawca Agrotec Polska Sp. z o.o.; - Ocena poziomu realizacji wskaźników w ramach Priorytetu VIII i IX PO KL w województwie lubelskim, badanie ewaluacyjne zlecone przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Wykonawca PSDB Sp. z o.o. 2. Ww. dokumenty są dostępne na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej PO KL: www.efs.lubelskie.pl. 3. Zamawiający ułatwi, jeśli będzie to konieczne, dostęp do informacji i danych, ważnych z punktu widzenia prowadzonej ewaluacji, gromadzonych przez inne instytucje zaangażowane w proces zarządzania i wdrażania PO KL..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.41.90.00-4.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 60.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie żąda wniesienia wadium


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia powyższy warunek, jeżeli wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwa badania ewaluacyjne z zastosowaniem metod ilościowych i jakościowych łącznie, o wartości co najmniej 5 000,00 PLN brutto każde, w tym przynajmniej jedno dotyczące obszaru EFS. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie powyższy warunek powinien spełnić, co najmniej jeden wykonawca lub wszyscy wykonawcy wspólnie.


  • III.3.3) Potencjał techniczny


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że dysponuje co najmniej 3 - osobowym Zespołem badawczym składającym się z Kierownika badania oraz minimum 2 pozostałych członków zespołu badawczego; - Kierownik Zespołu badawczego brał udział w 2 badaniach ewaluacyjnych w obszarze EFS, w których był kierownikiem Zespołu, w każdym z ww. badań powinny być zastosowane metody ilościowe i jakościowe łącznie; - Członkowie Zespołu badawczego brali udział min. w dwóch badaniach w obszarze EFS, w każdym z badań powinny być zastosowane metody ilościowe i jakościowe łącznie. W przypadku, gdy wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie powyższy warunek powinien spełnić, co najmniej jeden wykonawca lub wszyscy wykonawcy wspólnie.


  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Zamawiający nie określa szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
negocjacje z ogłoszeniem.


IV.1.2) Przewidywana liczba wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu:
3.

Znaczenie warunków wyboru wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do udziału w postępowaniu

Zamawiający przyzna po 1 punkcie za wykazanie każdego dodatkowego badania (tj. ponad minimum określone w Sekcji III.3.2 Ogłoszenia o Zamówieniu) należycie wykonanego w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy -o wartości co najmniej 5 000,00 PLN brutto każde, dotyczące obszaru EFS (Załącznik nr 5b do Ogłoszenia). Do udziału w postępowaniu zostanie zaproszonych trzech (3) Wykonawców z największą liczbą punktów.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - Koncepcja badania ewaluacyjnego uzupełniona o szczegółowe pytania badawcze - 34
  • 3 - Propozycja dodatkowych narzędzi badawczych w kontekście celu głównego badania ewaluacyjnego - 8
  • 4 - Propozycja harmonogramu badania ewaluacyjnego wraz z podziałem na poszczególnych członków zespołu badawczego - 8


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmiany umowy, gdy zmiany te są korzystne dla Zamawiającego lub zmiana wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, w szczególności dopuszcza się : w sytuacji wystąpienia okoliczności przedłużających procedurę udzielania zamówienia publicznego Zamawiający dopuszcza zmianę terminu realizacji zamówienia 2. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy. 3. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku zaistnienia siły wyższej (powódź, pożar, zamieszki, strajki, ataki terrorystyczne, przerwy w dostawie energii elektrycznej) mającej wpływ na realizację umowy. 4. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany umowy, w przypadku gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na sfinansowanie umowy. 5. Konieczności zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zmiany ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy. 6. Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie w przypadkach przewidzianych ustawą oraz postanowieniami niniejszejszego ogłoszenia, za zgodą obu Stron wyrażoną na piśmie w formie aneksu do umowy, pod rygorem nieważności takiej zmiany.


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
SIWZ zostanie przekazana Wykonawcom, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu wraz z zaproszeniem do składania ofert wstępnych, na podstawie art. 57. ust. 5 ustawy PZP..


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
09.05.2011 godzina 12:00, miejsce: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie ul. Spokojna 4, 20- 074 Lublin (I piętro, pokój 128 - KANCELARIA OGÓLNA w budynku przy ul. Lubomelskiej 1 - 3).


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamawiający informuje, że niniejsza usługa zostanie sfinansowana w 85 % ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu X - Pomoc Techniczna Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz w 15 % z budżetu JST. 2. Wykonawca winien umieścić wniosek wraz z załączonymi dokumentami w nieprzezroczystej i zabezpieczonej kopercie. 3. Koperta winna być zaadresowana następująco: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie ul. Spokojna 4 20-074 Lublin oraz powinna być oznakowana następującym tekstem: Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu prowadzonym w trybie negocjacji z ogłoszeniem na Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego Ocena barier w zakresie aplikowania i realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL [OP-IV.272.34.2011.EB]- dostarczyć do dnia 09 maja 2011 r. godz. 12:00 do pokoju 128 - KANCELARIA OGÓLNA w budynku przy ul. Lubomelskiej 1-3. 4. Wykonawca powinien wpisać na kopercie swój adres i nazwę. 5. Wzór wniosku o dopuszczenie do udziału w negocjacjach oraz pozostałych załączników do niniejszego Ogłoszenia znajduje się na stronie internetowej Zamawiającego (http://www.lubelskie.pl dalej http://www.um.bip.lublin.pl/index.php?id=85). Załącznikami do niniejszego Ogłoszenia są: Załącznik nr 1 do Ogłoszenia - Wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu w trybie NZO, Załącznik nr 2 do Ogłoszenia - Zarys opisu przedmiotu zamówienia, Załącznik nr 3 do Ogłoszenia - Istotne postanowienia umowy, Załącznik nr 4a do Ogłoszenia - Oświad. wyk. w trybie art. 22, Załącznik nr 4b do Ogłoszenia - Oświad. wyk. w trybie art. 24, Załącznik nr 5a do Ogłoszenia - Wykaz usług, Załącznik nr 5b do Ogłoszenia - Wykaz usług 2, Załącznik nr 6 do Ogłoszenia - Wykaz osób,..


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
tak


Lublin: Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego - Ocena barier w zakresie aplikowania i realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL [OP-IV.272.34.2011.EB]


Numer ogłoszenia: 263763 - 2011; data zamieszczenia: 06.10.2011

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 125743 - 2011r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Województwo Lubelskie, ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin, woj. lubelskie, tel. 081 44 16 505, faks 081 44 16 535.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego - Ocena barier w zakresie aplikowania i realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL [OP-IV.272.34.2011.EB].


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
I. Postanowienia ogólne Przedmiotem zamówienia jest przeprowadzenie badania ewaluacyjnego: Ocena barier w zakresie aplikowania i realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL. Zamówienie jest realizowane na podstawie art. 54 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010, Nr 113, poz. 759 z późn. zm.). II. Wstęp i uzasadnienie badania: Program Operacyjny Kapitał Ludzki (PO KL) koncentruje wsparcie na następujących obszarach: zatrudnienie, edukacja, integracja społeczna, rozwój potencjału adaptacyjnego pracowników i przedsiębiorstw, a także zagadnienia związane z budową sprawnej i skutecznej administracji publicznej i wdrażaniem zasady dobrego rządzenia. Celem głównym Programu jest: wzrost zatrudnienia i spójności społecznej a do osiągnięcia tego celu przyczynia się realizacja sześciu celów strategicznych do których należą: 1) Podniesienie poziomu aktywności zawodowej oraz zdolności do zatrudnienia osób bezrobotnych i biernych zawodowo; 2) Zmniejszenie obszarów wykluczenia społecznego; 3) Poprawa zdolności adaptacyjnych pracowników i przedsiębiorstw do zmian zachodzących w gospodarce; 4) Upowszechnienie edukacji społeczeństwa na każdym etapie kształcenia przy równoczesnym zwiększeniu jakości usług edukacyjnych i ich silniejszym powiązaniu z potrzebami gospodarki opartej na wiedzy; 5) Zwiększenie potencjału administracji publicznej w zakresie opracowywania polityk i świadczenia usług wysokiej jakości oraz wzmocnienie mechanizmów partnerstwa; 6) Wzrost spójności terytorialnej. Program składa się z 10 Priorytetów, realizowanych zarówno na poziomie centralnym, jak i regionalnym. W ramach komponentu centralnego środki zostaną przeznaczone przede wszystkim na wsparcie efektywności struktur i systemów instytucjonalnych, natomiast środki komponentu regionalnego zostaną w głównej mierze przeznaczone na wsparcie dla osób i grup społecznych. Zadania Instytucji Pośredniczącej w Województwie Lubelskim dla komponentu regionalnego wdrażającego Priorytet VIII i IX Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki realizuje Departament Europejskiego Funduszu Społecznego, komórka organizacyjna podporządkowana bezpośrednio Zarządowi Województwa Lubelskiego, nadzorowana merytorycznie przez Członka Zarządu. Departament Europejskiego Funduszu Społecznego odpowiada za wdrażanie Priorytetów: Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie 8.2 Transfer wiedzy Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego 9.3 Upowszechnienie formalnego kształcenia ustawicznego 9.4 Wysoko wykwalifikowane kadry systemu oświaty 9.5 Oddolne inicjatywy edukacyjne na obszarach wiejskich. Zgodnie z Szczegółowym Opisem Priorytetów Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 Działanie 9.2 PO KL Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego ma na celu wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół i placówek oświatowych prowadzących kształcenie zawodowe (z wyłączeniem kształcenia osób dorosłych) służące podniesieniu zdolności uczniów do przyszłego zatrudnienia. Cel Działania 9.2 PO KL realizowany jest poprzez kompleksowe programy rozwojowe szkół i placówek prowadzących kształcenie zawodowe, obejmujące zarówno wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych pomiędzy osiągnięciami uczniów, modernizację procesu kształcenia poprzez dodatkowe zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne rozwijające kompetencje kluczowe uczniów, doradztwo edukacyjno - zawodowe jak i instrumenty o szczególnym znaczeniu dla szkolnictwa zawodowego: staże i praktyki realizowane we współpracy z pracodawcami. Programy rozwojowe umożliwią również włączenie pracodawców w proces kształcenia zawodowego w innych, szerszych niż praktyczna nauka zawodu, formach np. diagnozowanie popytu rynku pracy na absolwentów o określonych kwalifikacjach zawodowych. W ramach programów rozwojowych szkoły i placówki realizujące kształcenie zawodowe mogą również wyposażyć uczniów w nowoczesne materiały dydaktyczne (w tym podręczniki szkolne), które zagwarantują wysoką jakość kształcenia zgodną z wymogami współczesnej gospodarki. Wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizację Działania 9.2 PO KL dla województwa lubelskiego na lata 2007-2013 wynosi 37 175 282,89 euro. Oferowane w ramach Działania 9.2 PO KL wsparcie wpływa na realizację następujących wskaźników: Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe oraz Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych. Zgodnie z Szczegółowym Opisem Priorytetów Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013 dla województwa lubelskiego poziom realizacji wskaźnika Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które wdrożyły programy rozwojowe określono na poziome 270. Zgodnie z danymi ze Sprawozdania okresowego z realizacji Priorytetów komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 na dzień 31 grudnia 2010 r. wsparciem objęto 82 szkoły, co stanowi 30,37% wartości stopnia realizacji wskaźnika na lata 2007-2013. Natomiast w przypadku wskaźnika Liczba szkół i placówek kształcenia zawodowego, które współpracowały z przedsiębiorstwami w zakresie wdrażania programów rozwojowych wartość odcelowa zgodnie z SzOP określona została na poziomie 202. Zgodnie z danymi ze Sprawozdania okresowego z realizacji Priorytetów komponentu regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013 na dzień 31 grudnia 2010 r. wsparciem objęto 23 szkoły, co stanowi 11,39% wartości stopnia realizacji wskaźnika na lata 2007-2013. Biorąc pod uwagę niski stopień realizacji założonych wskaźników, Instytucja Pośrednicząca postanowiła dogłębnie przeanalizować bariery potencjalnych wnioskodawców w zakresie aplikowania, jak również skutecznego aplikowania o środki dostępne w ramach Działania 9.2 PO KL. W związku z niskim poziomem realizacji wskaźnika w opinii Instytucji Pośredniczącej konieczne jest przeanalizowanie barier i problemów leżących po stronie wnioskodawcy nie aplikującego bądź aplikującego nieskutecznie o środki dostępne w ramach Działania 9.2 PO KL. Badanie to pozwoli również na poznanie przyczyn niskiego poziomu zainteresowania wnioskodawców oferowanym wsparciem w ramach powyższego Działania oraz zaproponowanie działań naprawczych. Ponadto badanie ma również za zadanie zidentyfikować bariery w opinii przedsiębiorców w zakresie wspólnej realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL. Wyniki i rekomendacje uzyskane z przeprowadzonego badania zostaną wykorzystane przy planowaniu wsparcia w ramach obecnej, jak i nowej perspektywy finansowej. III. Cele badania Cel główny badania: Celem głównym badania jest ocena barier i wypracowanie form aplikowania o wsparcie w ramach Działania 9.2 PO KL w odniesieniu potencjalnych Wnioskodawców - szkół, które dotychczas nie aplikowały bądź aplikowały nieskutecznie o środki według stanu na dzień 30.06.2011 r. Cele szczegółowe: Główny cel badania zostanie zrealizowany poprzez osiągnięcie następujących celów szczegółowych: 1. Identyfikacja przyczyn niskiego poziomu zainteresowania potencjalnych Wnioskodawców realizacją projektów w ramach Działania 9.2 PO KL na terenie województwa lubelskiego przy uwzględnieniu aplikowania: - samodzielnego, - w partnerstwie, - poprzez operatora. 2. Ocena barier w zakresie wspólnej realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL w opinii przedsiębiorców (zawężenie do grupy przedsiębiorców współpracujących ze szkołami, które dotychczas nie aplikowały bądź aplikowały nieskutecznie o środki w ramach Działania 9.2 PO KL). IV. Obszar problemowy Obszar problemowy obejmuje analizę dotyczącą zidentyfikowania przyczyn niskiego poziomu zainteresowania wnioskodawców nie aplikujących bądź aplikujących nieskutecznie o wsparcie oferowane w ramach Działania 9.2 PO KL. Badanie ma również za zadanie zidentyfikować bariery w opinii przedsiębiorców w zakresie wspólnej realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL. Wykonawca powinien przedstawić pytania badawcze. Propozycja pytań badawczych będzie stanowić element oceny w ramach jednego z kryteriów oceny ofert. V. Metodologia badania: Wymagane minimum metodologiczne obejmuje między innymi: - analizę danych zastanych na podstawie dokumentów wskazanych przez Zamawiającego; - metody jakościowe - wywiad zogniskowany (fokus); W przypadku powyżej wskazanej metody jakościowej Zamawiający dopuszcza możliwość zaproponowania przez Wykonawcę innej metody/metod jakościowych przy odpowiednim uzasadnieniu. - Zamawiający zastrzega konieczność użycia w badaniu zarówno metod jakościowych i ilościowych z uwzględnieniem techniki wywiadów bezpośrednich i pośrednich, oczekuje również, iż Wykonawca w ofercie przedstawi propozycję sposobu doboru próby badawczej, wielkości próby i opis jej struktury. Projekt każdego narzędzia badawczego będzie mógł podlegać modyfikacjom i/lub uzupełnieniom przed jego zastosowaniem. Ostateczna wersja narzędzia wymagała będzie akceptacji Zamawiającego. Wykonawca będzie współpracował z instytucją zlecającą badanie - Departament Europejskiego Funduszu Społecznego w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Lubelskiego w Lublinie oraz Regionalną Grupą Sterującą Ewaluacją PO KL. VI. Oczekiwania wobec Wykonawcy badania 1. Oszacowanie wielkości próby badawczej (co najmniej 80% szkół, które dotychczas nie podpisały umowy bądź nie zostały objęte wsparciem w ramach Działania 9.2 PO KL). Według stanu na dzień 31.12.2010 r. 82 szkoły zostały objęte wsparciem natomiast w województwie lubelskim w roku szkolnym 2009-2010 funkcjonowały 343 szkoły prowadzące kształcenie zawodowe. 2. Opracowanie metodologii badania z uzasadnieniem. 3. Opracowanie tygodniowego harmonogramu realizacji badania. 4. Przeprowadzenie badań, przygotowanie oraz przekazanie Zamawiającemu Raportu końcowego, prezentującego uzyskane wyniki. 5. Przygotowanie streszczenia Raportu końcowego w języku polskim i angielskim w wyznaczonym terminie. 6. Zapewnienie respondentom anonimowości w celu uzyskania jak najbardziej wiarygodnych danych. 7. Pozostawanie w stałym kontakcie z Zamawiającymi (spotkania odpowiednio do potrzeb, kontakt telefoniczny i e-mail, kontakty robocze wyznaczonych osób) w celu informowania o przebiegu prac, pojawiających się problemach i innych zagadnieniach istotnych dla realizacji badania (na bieżąco). 8. Umożliwienie Zamawiającemu uczestniczenia w realizacji poszczególnych etapów badania. 9. Przekazanie Zamawiającemu na zakończenie badania pełnej dokumentacji badania ewaluacyjnego (m.in. transkrypcji wywiadów, bazy danych). 10. Prezentacja Raportu Metodologicznego oraz Raportu końcowego na posiedzeniu Podkomitetu Monitorującego PO KL Województwa Lubelskiego (w formie prezentacji multimedialnej). 11. Umieszczanie na wszystkich materiałach dotyczących badania ewaluacyjnego informacji, że zamówienie jest współfinansowane w 85 % ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego - Priorytet X Pomoc Techniczna Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz w 15 % z budżetu JST. VII. Kryteria oceny ofert Kryterium Waga kryterium (%) 1 Cena 50 2 Koncepcja badania ewaluacyjnego uzupełniona o szczegółowe pytania badawcze 34 3 Propozycja dodatkowych narzędzi badawczych w kontekście celu głównego badania ewaluacyjnego 8 4 Propozycja harmonogramu badania ewaluacyjnego wraz z podziałem na poszczególnych członków zespołu badawczego 8 RAZEM 100 VIII. Harmonogram realizacji badania Badanie zostanie zrealizowane w ciągu 60 dni kalendarzowych liczonych od dnia podpisania umowy do dnia odbioru ostatecznej wersji Raportu końcowego. Natomiast prezentacja na Podkomitecie Monitorującym Program Operacyjny Kapitał Ludzki odbędzie się w najbliższym terminie posiedzenia Podkomitetu Monitorującego Program Operacyjny Kapitał Ludzki. IX. Wymagania dotyczące formy i treści Raportu końcowego Zamawiający oczekuje opracowania Raportu końcowego z badania wraz ze streszczeniem. Struktura Raportu końcowego: 1) streszczenie (najważniejsze wyniki całego badania, wypunktowanie wniosków wraz z rekomendacjami); 2) spis treści; 3) wprowadzenie (opis przedmiotu, głównych założeń i celów badania, zastosowanej metodologii i technik badawczych); 4) opis wyników badania, ich analiza i interpretacja; 5) wnioski i odpowiadające im rekomendacje (z uwzględnieniem specyfiki badanego obszaru). Wyniki badania powinny być zamieszczone w tabeli, gdzie przedstawione byłyby główne problemy i działania, które umożliwiłyby ich rozwiązanie. Rekomendacje powinny zawierać opis pożądanego stanu, propozycję sposobu jego osiągnięcia, adresatów oraz termin niezbędny do wdrożenia. Rekomendacje powinny być formułowane konkretnie i zwięźle, a przede wszystkim jeśli rekomendacje są kierowane do kilku adresatów, wtedy zakres danej rekomendacji powinien być dokładnie przypisany do danego adresata. Proces wdrażania rekomendacji powinien być zgodny z dokumentem pn. Zintegrowany System Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami. Raport powinien zawierać streszczenie w języku polskim oraz angielskim (każde na nie więcej niż 5 stron). Streszczenie powinno zawierać krótki opis badania i jego wyników. Ma ono zachęcać do przeczytania Raportu z badań, a więc powinno być napisane przystępnym językiem. Streszczenia mają być zredagowane w taki sposób, by możliwa była ich publikacja, jako odrębnych dokumentów, bez konieczności wprowadzania zmian. Wykonawca dostarczy Zamawiającemu Raport końcowy (w tym wersję roboczą) w wersji elektronicznej (e-mail) oraz papierowej (40 egzemplarzy). Tekst główny Raportu końcowego nie powinien liczyć więcej niż 80 stron z wyłączeniem streszczenia i załączników, przyjmując średnio 2 300 znaków na stronę. Raport końcowy powinien być wykonany na papierze format A4, strony powinny być zszyte, okładka papier kredowy 170g-m2 (błyszczący), środek papier offset 80 g. Raport końcowy powinien posiadać wykresy i diagramy kolorowe. Od Wykonawcy oczekuje się ponadto zaprezentowania przez członka Zespołu badawczego wyników badania na Podkomitecie Monitorującym Program Operacyjny Kapitał Ludzki. Wykonawca jest zobowiązany do gromadzenia dodatkowych informacji, których pozyskanie będzie konieczne dla realizacji badania. Wykonawca przeniesie na Zamawiającego autorskie prawa do produktów dostarczone w ramach realizacji przedmiotu zamówienia. Zamawiający zastrzega, iż Raport końcowy z badania zostanie przed odbiorem poddany obowiązkowej ocenie z wykorzystaniem Karty Oceny Procesu i Wyników Badania Ewaluacyjnego, której wzór został zamieszczony w Załączniku 1, zgodnie z zasadami określonymi przez Krajową Jednostkę Oceny w dokumencie, pn. Zintegrowany System Zarządzania Wnioskami i Rekomendacjami. Wynik tej oceny może wpłynąć na ostateczną wysokość kwoty przeznaczonej na badanie. X. Dostępne źródła informacji 1. W celu uzyskania szczegółowych informacji na temat przedmiotu badania należy zapoznać się w szczególności z poniżej wymienionymi dokumentami: - Program Operacyjny Kapitał Ludzki, Departament Zarządzania EFS, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa, 7 września 2007 r.; - Szczegółowy Opis Priorytetów Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Departament Zarządzania EFS, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego; Warszawa, 1 czerwca 2010 r., - Ewaluacja krok po kroku-czyli zalecenia IZ w zakresie prowadzenia ewaluacji w ramach PO KL, Departament Zarządzania EFS, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Warszawa; - Sprawozdania okresowe i roczne z realizacji PO KL; Departament EFS, Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie; - Plan Działania dla Priorytetu IX PO KL na lata 2007-2008; - Plan Działania dla Priorytetu IX PO KL na rok 2009; - Plan Działania dla Priorytetu IX PO KL na rok 2010; - Ocena skuteczności i efektywności instytucji uczestniczących we wdrażaniu Priorytetów VIII i IX w tym procesu komunikacji wewnętrznej, badanie ewaluacyjne zlecone przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Wykonawca Agrotec Polska Sp. z o.o.; - Ocena wdrażania PO KL w kontekście ukierunkowania wsparcia dla Priorytetów VIII i IX PO KL w województwie lubelskim, badanie ewaluacyjne zlecone przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Wykonawca Agrotec Polska Sp. z o.o.; - Ocena poziomu realizacji wskaźników w ramach Priorytetu VIII i IX PO KL w województwie lubelskim, badanie ewaluacyjne zlecone przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego, Wykonawca PSDB Sp. z o.o. 2. Ww. dokumenty są dostępne na stronie internetowej Instytucji Pośredniczącej PO KL: www.efs.lubelskie.pl. 3. Zamawiający ułatwi, jeśli będzie to konieczne, dostęp do informacji i danych, ważnych z punktu widzenia prowadzonej ewaluacji, gromadzonych przez inne instytucje zaangażowane w proces zarządzania i wdrażania PO KL.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
79.41.90.00-4.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Negocjacje z ogłoszeniem


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Zamawiający informuje, że niniejsza usługa zostanie sfinansowana w 85 % ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Priorytetu X - Pomoc Techniczna Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki oraz w 15 % z budżetu JST.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
30.09.2011.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
3.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Biostat Piszczek, Wolny Sp. j., {Dane ukryte}, Rybnik, kraj/woj. Polska.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 32520,33 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    38130,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    33579,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    38130,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Spokojna 4, 20-074 Lublin
woj. lubelskie
Dane kontaktowe: email: Anna.Gajownik@lubelskie.pl
tel: 081 44 16 505
fax: 081 44 16 535
Termin składania wniosków lub ofert:
2011-05-08
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 12574320110
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2011-04-27
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [NO]: Negocjacje z ogłoszeniem
Czas na realizację: 60 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: NIE
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 1
Kryterium ceny: 50%
WWW ogłoszenia: www.lubelskie.pl
Informacja dostępna pod: SIWZ zostanie przekazana Wykonawcom, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu wraz z zaproszeniem do składania ofert wstępnych, na podstawie art. 57. ust. 5 ustawy PZP.
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
79419000-4 Usługi konsultacyjne w zakresie ewaluacji
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Przeprowadzenie badania ewaluacyjnego - Ocena barier w zakresie aplikowania i realizacji projektów w ramach Działania 9.2 PO KL [OP-IV.272.34.2011.EB] Biostat Piszczek, Wolny Sp. j.
Rybnik
2011-10-06 38 130,00