Dostawa, montaż i instalacja zaawansowanych symulatorów pacjenta. - pl-katowice: symulatory
Opis przedmiotu przetargu: przedmiotem zamówienia jest dostawa i instalacja wszystkich urządzeń wymaganych do uruchomienia zaawansowanych symulatorów pacjenta wraz z systemem rejestracji parametrów „życiowych”, danych audio wideo oraz systemem zarządzania zarejestrowanymi danymi i modułami edukacyjnymi dla nowobudowanego centrum dydaktyki i symulacji medycznej śląskiego uniwersytetu medycznego w katowicach oraz przeszkolenie pracowników. w centrum prowadzone będzie kształcenia studentów kierunków medycznych z wykorzystaniem techniki symulacji medycznej w warunkach imitujących rzeczywiste środowisko szpitalne i pozaszpitalne. w budowanym centrum planowane jest utworzenie szpitalnych sal symulacyjnych oraz obszaru symulacji przedszpitalnej. planowane pomieszczenia to sala operacyjna, sala intensywnej terapii, szpitalny oddział ratunkowy, sale pediatryczna, pediatryczno porodowa oraz obszar symulacji przedszpitalnej, symulator karetki. przy każdej sali symulacyjnej znajdować się będzie sterownia z podglądem przez lustro weneckie. sterownie będą wykorzystywane do obsługi symulatorów. symulatory powinny być wyposażone w system sterowania umożliwiający prowadzenie zajęć według przygotowanych scenariuszy, system audio video umożliwiający sprawne prowadzenie oraz rejestrację zajęć, w tym obrazu i dźwięku z sal, danych z symulatorów oraz wszystkich urządzeń monitorujących. system powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach centrum, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia. do wszystkich pomieszczeń zostanie doprowadzona sieć strukturalna oraz elektryczna. ponadto do wszystkich sal zostanie doprowadzona instalacja sprężonego powietrza zasilanego z centralnej sprężarki. dodatkowo, do sali operacyjnej, sali intensywnej terapii oraz jednej z sal pediatrycznych doprowadzona będzie instalacja tlenu, azotu oraz dwutlenku węgla. opis planowanych do zakupu symulatorów oraz ich przykładowe funkcje i. wysokiej klasy symulator pacjenta (sala operacyjna). wysokiej klasy symulator pacjenta odwzorowujący cechy ciała ludzkiego, takie jak wygląd, wzrost, zakres ruchów, fakturę skóry itp. z możliwością podaży gazów anestetycznych lub powietrza. pozwala na naukę i trening postępowania z pacjentem na sali operacyjnej w tym m.in. intubacji, konikotomii, masażu serca, wentylacji, defibrylacji, iniekcji domięśniowych i dożylnych, infuzji, odbarczenia odmy opłucnowej i nakłuwania jamy opłucnej oraz innych zabiegów inwazyjnych. możliwość symulowania i monitorowania funkcji życiowych oraz stanów chorobowych. symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. system powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania osiągania zakładanych efektów kształcenia. przykładowe funkcje symulatora — możliwość artykulacji dźwięków oraz wypowiadania zdań, — możliwość intubacji, — sztuczne płuca, — odchylana głowa, — system pozwalający na prowadzenie znieczulenia pacjenta podczas operacji, — system rozpoznawania leków, — możliwość iniekcji domięśniowych i dożylnych, — możliwość odbarczenia odmy opłucnowej oraz drenażu, — możliwość symulacji tętna na różnych naczyniach, — ruchoma klatka piersiowa, — możliwość wykonania badania ekg, monitorowania czynności bioelektrycznej serca oraz przeprowadzenia defibrylacji i stymulacji elektrycznej, — możliwość wykonania wirtualnej kapnografii, pomiarów parametrów oddechowych, wykonywania innych inwazyjnych i nieinwazyjnych metod diagnostycznych, zabiegowych procedur medycznych, — możliwość symulacji znieczulenia ogólnego; ii. zaawansowany symulator pacjenta (stanowisko intensywnej terapii). symulator pacjenta odwzorowujący cechy ciała ludzkiego, takie jak np. wygląd, wzrost, fizjologiczny zakres ruchów w stawach, skóra w dotyku jak u człowieka, możliwość artykulacji dźwięków oraz wypowiadania zdań, itp. powinien pozwalać na naukę i doskonalenie postępowania z pacjentem na stanowisku intensywnej terapii, w tym np intubacji, konikotomii, masażu serca, wentylacji, defibrylacji, iniekcji domięśniowych i dożylnych, infuzji, odbarczenia odmy opłucnowej i nakłuwania jamy opłucnej. symulator powinien posiadać możliwość monitorowania i kontroli parametrów fizjologicznych, np. tętna, rytmu serca. symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. system powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia; iii. symulator pacjenta w stanie zagrożenia życia (stanowisko szpitalnego oddziału ratunkowego). symulator pacjenta odwzorowujący cechy ciała ludzkiego, takie jak np. wygląd, wzrost, zakres ruchów, możliwość artykulacji dźwięków oraz wypowiadania zdań, itp. powinien pozwalać na naukę i doskonalenie postępowania z pacjentem w stanie zagrożenia życia na stanowisku szpitalnego oddziału ratunkowego w tym np. trudnej intubacji, konikotomii, masażu serca, wentylacji, defibrylacji, iniekcji domięśniowych i dożylnych, infuzji, odbarczenia odmy opłucnowej i nakłuwania jamy opłucnej. symulator powinien posiadać możliwość monitorowania i kontroli parametrów fizjologicznych, np. tętna, rytmu serca. symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. system powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia; iv. symulator pacjenta (dziecko). symulator dziecka odwzorowujący cechy ciała ludzkiego, możliwość artykulacji dźwięków oraz wypowiadania zdań, reagujący na podane leki, mogący symulować urazy różnych okolic ciała oraz posiadający możliwość symulowania różnych czynności fizjologicznych. powinien pozwalać na naukę i trening postępowania z pacjentem pediatrycznym w stanie zagrożenia życia, umożliwiać ćwiczenia w zakresie np. trudnej intubacji konikotomii, masażu serca, wentylacji, defibrylacji, iniekcji domięśniowych, dożylnych, doszpikowych, infuzji, odbarczenia odmy, nakłuwania jamy opłucnej. symulator powinien posiadać możliwość monitorowania i kontroli parametrów fizjologicznych, np. tętna, rytmu serca. symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. system powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia; v. symulator pacjenta (niemowlę). symulator niemowlęcia pozwalający na naukę prawidłowego postępowania, np. intubacji, osłuchiwania klatki piersiowej, prowadzenia zaawansowanych zabiegów resuscytacyjnych ze zmienną reakcją na podawane leki, możliwość artykulacji dźwięków. symulator powinien posiadać możliwość monitorowania i kontroli parametrów fizjologicznych, np. tętna, rytmu serca. symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. system powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia; vi. zaawansowany symulator porodowy matki i noworodka. zaawansowany symulator porodowy matki i noworodka pozwalający na naukę opieki nad matką i dzieckiem przed, w trakcie i po porodzie. symulator powinien oddawać szczegóły anatomiczne oraz pozwalać na monitorowanie i kontrolowanie parametrów fizjologicznych matki i noworodka, symulować zróżnicowane warunki porodu oraz pozwalać na naukę odbierania trudnego porodu, w tym z użyciem narzędzi, wykonywanie niezbędnych procedur, np. intubacji czy podawania leków. symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. symulator musi być wyposażony w fotel lub łóżko porodowe przystosowane do odbierania porodu. system powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia; vii. symulator ambulansu z symulatorem pacjenta. symulator pozwalający na nauczanie właściwego postępowania z pacjentem w warunkach pomocy przedszpitalnej i transportu sanitarnego. symulator ambulansu przystosowany do europejskich (polskich) standardów wraz z symulatorem pacjenta. symulator mogący w pełni oddać warunki pracy z pacjentem jakie panują w karetce oraz obok karetki. powinien posiadać niezbędny sprzęt medyczny dostępny w ambulansie, dwie pary drzwi – jedne boczne (wejściowe) oraz drugie tylne (umożliwiające wyjazd platformą i wprowadzenie na nią noszy wraz z symulatorem pacjenta, ewentualnie osobą – instruktorem – symulującą pacjenta), nosze umożliwiające transport pacjenta z miejsca zdarzenia do karetki i następnie na sale symulacyjne, krzesełko umożliwiające transport pacjentów z chorobami kardiologicznymi, komplet siedzeń dla załogi oraz przedział medyczny. urządzenie powinno być wyposażone w system umożliwiający wprawienie kabiny w ruch i odwzorowanie zmiennych warunków jazdy. urządzenie powinno być wyposażone w sterownię umożliwiającą zarządzanie symulatorem ambulansu i symulatorem pacjenta, także w czasie działań poza ambulansem. w komplecie z ambulansem powinien znajdować się wysokiej klasy bezprzewodowy symulator pacjenta z możliwością odwzorowania, monitorowania i kontrolowania parametrów fizjologicznych. symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z obszaru symulacji przedszpitalnej i symulatora karetki zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. system powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia. dokumenty dotyczące prowadzonego postępowania można pobrać ze strony internetowej zamawiającego http //www.sum.edu.pl (zakładka zamówienia publiczne).ii.1.6)
TI | Tytuł | PL-Katowice: Symulatory |
---|---|---|
ND | Nr dokumentu | 123093-2011 |
PD | Data publikacji | 16/04/2011 |
OJ | Dz.U. S | 75 |
TW | Miejscowość | KATOWICE |
AU | Nazwa instytucji | Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach |
OL | Język oryginału | PL |
HD | Nagłówek | Państwa członkowskie - Zamówienie publiczne na dostawy - Ogłoszenie o zamówieniu - Dialog konkurencyjny |
CY | Kraj | PL |
AA | Rodzaj instytucji | 6 - Podmiot prawa publicznego |
DS | Dokument wysłany | 14/04/2011 |
DD | Termin składania wniosków o dokumentację | 23/05/2011 |
DT | Termin | 23/05/2011 |
NC | Zamówienie | 2 - Zamówienie publiczne na dostawy |
PR | Procedura | C - Dialog konkurencyjny |
TD | Dokument | 3 - Ogłoszenie o zamówieniu |
RP | Legislacja | 4 - Unia Europejska |
TY | Rodzaj oferty | 1 - Oferta całościowa |
AC | Kryteria udzielenia zamówienia | 2 - Oferta najbardziej korzystna ekonomicznie |
PC | Kod CPV | 34150000 - Symulatory |
OC | Pierwotny kod CPV | 34150000 - Symulatory |
IA | Adres internetowy (URL) | www.sum.edu.pl |
PL-Katowice: Symulatory
2011/S 75-123093
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU
Dostawy
SEKCJA I: INSTYTUCJA ZAMAWIAJĄCA
Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
Poniatowskiego 15
Do wiadomości: Izabella Krzak
40-055 Katowice
POLSKA
Tel. +48 322083547
E-mail: dzp@sum.edu.pl
Faks +48 322083568
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej www.sum.edu.pl
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe (w tym dokumenty dotyczące dialogu konkurencyjnego oraz Dynamicznego Systemu Zakupów) można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Zdrowie
Edukacja
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
Główne miejsce realizacji dostawy Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach.
Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej.
W budowanym Centrum planowane jest utworzenie szpitalnych sal symulacyjnych oraz obszaru symulacji przedszpitalnej. Planowane pomieszczenia to: sala operacyjna, sala intensywnej terapii, szpitalny oddział ratunkowy, sale pediatryczna, pediatryczno-porodowa oraz obszar symulacji przedszpitalnej, symulator karetki.
Przy każdej sali symulacyjnej znajdować się będzie sterownia z podglądem przez lustro weneckie. Sterownie będą wykorzystywane do obsługi symulatorów. Symulatory powinny być wyposażone w system sterowania umożliwiający prowadzenie zajęć według przygotowanych scenariuszy, system audio-video umożliwiający sprawne prowadzenie oraz rejestrację zajęć, w tym obrazu i dźwięku z sal, danych z symulatorów oraz wszystkich urządzeń monitorujących. System powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach Centrum, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia.
Do wszystkich pomieszczeń zostanie doprowadzona sieć strukturalna oraz elektryczna. Ponadto do wszystkich sal zostanie doprowadzona instalacja sprężonego powietrza zasilanego z centralnej sprężarki. Dodatkowo, do sali operacyjnej, sali intensywnej terapii oraz jednej z sal pediatrycznych doprowadzona będzie instalacja tlenu, azotu oraz dwutlenku węgla.
Opis planowanych do zakupu symulatorów oraz ich przykładowe funkcje:
I. wysokiej klasy symulator pacjenta (sala operacyjna).
Wysokiej klasy symulator pacjenta odwzorowujący cechy ciała ludzkiego, takie jak wygląd, wzrost, zakres ruchów, fakturę skóry itp. z możliwością podaży gazów anestetycznych lub powietrza. Pozwala na naukę i trening postępowania z pacjentem na sali operacyjnej w tym m.in.: intubacji, konikotomii, masażu serca, wentylacji, defibrylacji, iniekcji domięśniowych i dożylnych, infuzji, odbarczenia odmy opłucnowej i nakłuwania jamy opłucnej oraz innych zabiegów inwazyjnych. Możliwość symulowania i monitorowania funkcji życiowych oraz stanów chorobowych. Symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. Symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. System powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach Centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania osiągania zakładanych efektów kształcenia.
Przykładowe funkcje symulatora:
— możliwość artykulacji dźwięków oraz wypowiadania zdań,
— możliwość intubacji,
— sztuczne płuca,
— odchylana głowa,
— system pozwalający na prowadzenie znieczulenia pacjenta podczas operacji,
— system rozpoznawania leków,
— możliwość iniekcji domięśniowych i dożylnych,
— możliwość odbarczenia odmy opłucnowej oraz drenażu,
— możliwość symulacji tętna na różnych naczyniach,
— ruchoma klatka piersiowa,
— możliwość wykonania badania EKG, monitorowania czynności bioelektrycznej serca oraz przeprowadzenia defibrylacji i stymulacji elektrycznej,
— możliwość wykonania wirtualnej kapnografii, pomiarów parametrów oddechowych, wykonywania innych inwazyjnych i nieinwazyjnych metod diagnostycznych, zabiegowych procedur medycznych,
— możliwość symulacji znieczulenia ogólnego;
II. zaawansowany symulator pacjenta (stanowisko intensywnej terapii).
Symulator pacjenta odwzorowujący cechy ciała ludzkiego, takie jak np. wygląd, wzrost, fizjologiczny zakres ruchów w stawach, skóra w dotyku jak u człowieka, możliwość artykulacji dźwięków oraz wypowiadania zdań, itp. Powinien pozwalać na naukę i doskonalenie postępowania z pacjentem na stanowisku intensywnej terapii, w tym np: intubacji, konikotomii, masażu serca, wentylacji, defibrylacji, iniekcji domięśniowych i dożylnych, infuzji, odbarczenia odmy opłucnowej i nakłuwania jamy opłucnej. Symulator powinien posiadać możliwość monitorowania i kontroli parametrów fizjologicznych, np. tętna, rytmu serca. Symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. Symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. System powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach Centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia;
III. symulator pacjenta w stanie zagrożenia życia (stanowisko szpitalnego oddziału ratunkowego).
Symulator pacjenta odwzorowujący cechy ciała ludzkiego, takie jak np. wygląd, wzrost, zakres ruchów, możliwość artykulacji dźwięków oraz wypowiadania zdań, itp. Powinien pozwalać na naukę i doskonalenie postępowania z pacjentem w stanie zagrożenia życia na stanowisku szpitalnego oddziału ratunkowego w tym np.: trudnej intubacji, konikotomii, masażu serca, wentylacji, defibrylacji, iniekcji domięśniowych i dożylnych, infuzji, odbarczenia odmy opłucnowej i nakłuwania jamy opłucnej. Symulator powinien posiadać możliwość monitorowania i kontroli parametrów fizjologicznych, np. tętna, rytmu serca. Symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. Symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. System powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach Centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia;
IV. symulator pacjenta (dziecko).
Symulator dziecka odwzorowujący cechy ciała ludzkiego, możliwość artykulacji dźwięków oraz wypowiadania zdań, reagujący na podane leki, mogący symulować urazy różnych okolic ciała oraz posiadający możliwość symulowania różnych czynności fizjologicznych. Powinien pozwalać na naukę i trening postępowania z pacjentem pediatrycznym w stanie zagrożenia życia, umożliwiać ćwiczenia w zakresie np. trudnej intubacji konikotomii, masażu serca, wentylacji, defibrylacji, iniekcji domięśniowych, dożylnych, doszpikowych, infuzji, odbarczenia odmy, nakłuwania jamy opłucnej. Symulator powinien posiadać możliwość monitorowania i kontroli parametrów fizjologicznych, np. tętna, rytmu serca. Symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. Symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. System powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach Centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia;
V. symulator pacjenta (niemowlę).
Symulator niemowlęcia pozwalający na naukę prawidłowego postępowania, np. intubacji, osłuchiwania klatki piersiowej, prowadzenia zaawansowanych zabiegów resuscytacyjnych ze zmienną reakcją na podawane leki, możliwość artykulacji dźwięków. Symulator powinien posiadać możliwość monitorowania i kontroli parametrów fizjologicznych, np. tętna, rytmu serca. Symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. Symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. System powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach Centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia;
VI. zaawansowany symulator porodowy matki i noworodka.
Zaawansowany symulator porodowy matki i noworodka pozwalający na naukę opieki nad matką i dzieckiem przed, w trakcie i po porodzie. Symulator powinien oddawać szczegóły anatomiczne oraz pozwalać na monitorowanie i kontrolowanie parametrów fizjologicznych matki i noworodka, symulować zróżnicowane warunki porodu oraz pozwalać na naukę odbierania trudnego porodu, w tym z użyciem narzędzi, wykonywanie niezbędnych procedur, np. intubacji czy podawania leków. Symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. Symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z sali symulacyjnej zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. Symulator musi być wyposażony w fotel lub łóżko porodowe przystosowane do odbierania porodu. System powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach Centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia;
VII. symulator ambulansu z symulatorem pacjenta.
Symulator pozwalający na nauczanie właściwego postępowania z pacjentem w warunkach pomocy przedszpitalnej i transportu sanitarnego. Symulator ambulansu przystosowany do europejskich (polskich) standardów wraz z symulatorem pacjenta. Symulator mogący w pełni oddać warunki pracy z pacjentem jakie panują w karetce oraz obok karetki. Powinien posiadać niezbędny sprzęt medyczny dostępny w ambulansie, dwie pary drzwi – jedne boczne (wejściowe) oraz drugie tylne (umożliwiające wyjazd platformą i wprowadzenie na nią noszy wraz z symulatorem pacjenta, ewentualnie osobą – instruktorem – symulującą pacjenta), nosze umożliwiające transport pacjenta z miejsca zdarzenia do karetki i następnie na sale symulacyjne, krzesełko umożliwiające transport pacjentów z chorobami kardiologicznymi, komplet siedzeń dla załogi oraz przedział medyczny. Urządzenie powinno być wyposażone w system umożliwiający wprawienie kabiny w ruch i odwzorowanie zmiennych warunków jazdy. Urządzenie powinno być wyposażone w sterownię umożliwiającą zarządzanie symulatorem ambulansu i symulatorem pacjenta, także w czasie działań poza ambulansem. W komplecie z ambulansem powinien znajdować się wysokiej klasy bezprzewodowy symulator pacjenta z możliwością odwzorowania, monitorowania i kontrolowania parametrów fizjologicznych. Symulator powinien posiadać system sterowania pozwalający na automatyczną lub ręczną kontrolę parametrów symulatora ze sterowni, powinien posiadać zaprogramowane scenariusze z możliwością tworzenia i wgrywania własnych scenariuszy. Symulator powinien być wyposażony w zintegrowany system rejestracji obrazu i dźwięku z obszaru symulacji przedszpitalnej i symulatora karetki zarządzany ze sterowni z możliwością komunikacji nauczyciela z ćwiczącymi, rejestracji parametrów symulatora, urządzeń monitorujących i procedur wykonywanych przez ćwiczących. System powinien umożliwiać odtwarzanie nagranych sesji wraz z zarejestrowanymi danymi podczas omawiania zajęć w pomieszczeniach debriefingu i innych pomieszczeniach Centrum, dostęp do zapisu archiwalnych sesji, powinien również umożliwiać zbiorcze wykorzystanie danych dla celów badania i porównywania efektów kształcenia.
Dokumenty dotyczące prowadzonego postępowania można pobrać ze strony internetowej Zamawiającego: http://www.sum.edu.pl (zakładka: Zamówienia publiczne).
34150000
proszę podać opis takich opcji: Po przeprowadzonym dialogu Zamawiający może podjąć decyzję o podziale przedmiotu zamówienia na części.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
2. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania oferty a dowód wniesienia wadium (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem) powinien załaczyć do oferty wraz z informacją, na jaki numer konta należy zwrócić wadium wniesione w pieniądzu.
3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
— pieniądzu,
— poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
— gwarancjach bankowych,
— gwarancjach ubezpieczeniowych,
— poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. nr 109, poz. 1158, z późn. zm.).
4. Za termin wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na konto Zamawiającego.
5. Wadium wnoszone w formie pieniężnej należy wpłacić na następujące konto: ING Bank Śląski S.A. O/Katowice nr konta: 40 1050 1214 1000 0007 0000 9103 z adnotacją "Wadium - symulatory pacjenta, RZP/DK/27/11"
6. W przypadku pozostałych form, wadium należy wnieść w siedzibie Zamawiającego lub dokonać cesji praw na jego rachunek.
7. Jeżeli wadium jest wnoszone w innej formie niż w pieniądzu, dokument stwierdzający spełnienie warunku jego wniesienia nie może być sporządzony później niż do dnia składania ofert, a okres jego ważności nie może być krótszy niż okres związania ofertą tj. 60 dni licząc od dnia otwarcia ofert.
8. Dowód wniesienia wadium w pieniądzu należy włączyć do oferty oraz dostarczyć kserokopię do Działu zamówień publicznych do dnia otwarcia ofert do godz. 11:00. Zamawiający dopuszcza możliwość przesłania dowodu dokonanej wpłaty wadium faksem na numer 032/20 83 568.
9. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądzu oryginał należy złożyć do Działu zamówień publicznych do dnia otwarcia ofert do godz. 11:00. Kserokopię potwierdzoną „za zgodność z oryginałem” należy załączyć do oferty.
Podstawą wystawienia faktury VAT będzie dokonanie odbioru przedmiotu zamówienia przez Zamawiającego i podpisanie ”Protokołu zdawczo – odbiorczego” przez obie strony bez uwag.
O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki zawarte w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych dotyczące:
— posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania,
— posiadania wiedzy i doświadczenia,
— dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia,
— sytuacji ekonomicznej i finansowej.
Wykonawca dla potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu musi wykazać się w szczególności, że:
— posiada ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej (deliktowej lub deliktowej z możliwością rozszerzenia na kontraktową lub deliktowej i kontraktowej) w zakresie prowadzonej działalności,
— wykonał a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje dostawy w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku wiedzy i doświadczenia (przynajmniej 1 dostawa) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
— dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (min. 1 pracownikiem autoryzowanego serwisu).
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy, Zamawiający żąda następujących dokumentów:
a) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia. Oświadczenie należy przedłożyć wyłącznie w oryginale;
b)aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
W celu wykazania spełnienia warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej Zamawiający żąda przedłożenia opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów Wysokość ubezpieczenia - min. 1 000 000,00 PLN.
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie prowadzona na zasadzie spełnia/nie spełnia. Ocena spełniania warunków wymaganych od Wykonawców prowadzona będzie na podstawie analizy dokumentów i oświadczeń załączonych do wniosku o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
W celu wykazania spełnienia warunku posiadania wiedzy oraz doświadczenia Zamawiający żąda następujących dokumentów:
— wykazu wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych dostaw w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie odpowiadającym swoim rodzajem dostawom stanowiącym przedmiot zamówienia z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że dostawy zostały wykonane należycie.
W celu wykazania spełnienia warunku dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia Zamawiający żąda następujących dokumentów:
— wykazu osób zdolnych do wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest przedstawić wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług serwisowych wraz z informacjami na temat kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nich czynności oraz informację o podstawie dysponowania tymi osobami.
Minimalny poziom ewentualnie wymaganych standardów
— przynajmniej 1 dostawa o wartości min. 1 000 000,00 PLN,
— przynajmniej 1 osoba (serwisant) zatrudniona w autoryzowanym serwisie.
SEKCJA IV: PROCEDURA
1. Cena. Waga 70
2. Parametry techniczne / właściwości funkcjonalne. Waga 30
Dokumenty odpłatne Nie
SEKCJA VI: INFORMACJE UZUPEŁNIAJĄCE
odniesienie do projektów i/lub programów: Zakup dotyczy Projektu „Przebudowa obiektu nieczynnej pralni szpitala klinicznego z przeznaczeniem na Centrum Dydaktyki i Symulacji Medycznej Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach” umowa o dofinansowanie nr UDA-P0IS.13.01-035/08-00 z późn. zm., projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko.
Urząd Zamówień Publicznych
02-676 Warszawa
POLSKA
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 12309320111 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-04-15 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy |
Tryb& postępowania [DK]: | Dialog Konkurencyjny |
Czas na realizację: | 3 miesięcy |
Wadium: | 100000 ZŁ |
Szacowana wartość* | 3 333 333 PLN - 5 000 000 PLN |
Oferty uzupełniające: | TAK |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | TAK |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 0 |
Kryterium ceny: | 70% |
WWW ogłoszenia: | www.sum.edu.pl |
Informacja dostępna pod: | Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach ul. Poniatowskiego 15, 40-055 Katowice, woj. śląskie Dokumentacja dostępna na wniosek. Termin składania wniosków o dokumentację: 23/05/2011 |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
34150000-3 | Symulatory |