Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o
Opis przedmiotu przetargu: Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o
Warszawa: Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o
Numer ogłoszenia: 107991 - 2011; data zamieszczenia: 06.04.2011
OGŁOSZENIE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY - Dostawy
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o., ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 32 53 53, faks 22 326 58 34 , strona internetowa www.bip.brodnowski.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Osoba prawna zaspokojąca potrzeby o charakterze powszechnym.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.60.00.00-6.
II.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy.
SEKCJA III: PROCEDURA
Tryb udzielenia zamówienia:
Zamówienie z wolnej ręki
1. Podstawa prawnaPostępowanie wszczęte zostało na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienie wyboru trybuZamawiający zamierza udzielić zamówienia w trybie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt. 3 ustawy, który stanowi, iż Zamawiający może udzielić zamówienia z wolnej ręki ze względu na wyjątkową sytuację niewynikającą z przyczyn leżących po stronie Zamawiającego, której nie mógł on przewidzieć, wymagane jest natychmiastowe wykonanie zamówienia, a nie można zachować terminów określonych dla innych trybów udzielenia zamówienia. Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest zobowiązany do wszczęcia postępowań o udzielenie zamówień publicznych w związku z likwidacją Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Wojewódzkiego Szpitala Bródnowskiego w Warszawie i do rozpoczęcia działalności w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki Sp. z o.o. Dla nowego Zamawiającego, jakim jest Mazowiecki Szpital Wojewódzki Sp. z o.o. zaistniała konieczność zawarcia nowych umów niezbędnych do realizacji przedmiotu działalności tego Zamawiającego. Szpital świadczy usługi w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, specjalistyczne porady i konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i inne zabiegi medyczne, lecznictwa stacjonarnego w tym: hospitalizację, diagnozowanie i leczenie chorych w trybie całodobowym lub całodziennym w zakresie specjalności reprezentowanych przez oddziały szpitalne oraz udzielanie w wydzielonych jednostkach organizacyjnych Zakładu stacjonarnych świadczeń zdrowotnych jednodniowych w ramach specjalności reprezentowanych w Szpitalu. Zgodnie z uchwałą nr 4.10 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 18.01.2010 r. Szpital zapewni pacjentom korzystającym dotychczas ze świadczeń zdrowotnych dalsze, nieprzerwane ich udzielanie, bez ograniczeń dostępności, warunków udzielania i ich jakości w rodzajowo oznaczonym zakresie wynikającym ze statutu Szpitala od czasu przejęcia działalności medycznej. Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ w Warszawie zaprzestał udzielania świadczeń zdrowotnych z dniem 31 grudnia 2010 r. i w jego miejsce rozpoczął działalność Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. Ze względu na krótki czas do rozpoczęcia działalności nie jest możliwe przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień w trybie konkurencyjnym. Jednocześnie należy podkreślić, iż data 31.12.2010 r. jako data wskazana na zakończenie działalności medycznej Wojewódzkiego Szpitala Bródnowskiego SP ZOZ była datą wskazaną z niewielkim wyprzedzeniem i przesuwaną wielokrotnie. Data rozpoczęcia działalności medycznej nie była możliwa do przewidzenia z wcześniejszym wyprzedzeniem z uwagi na fakt, iż była zależna od wielu czynników. W pierwszej kolejności należy wskazać na wydanie z dniem 23.12.2010 r. decyzji o wpisie do rejestru zakładu opieki zdrowotnej - Bródnowskiego Centrum Specjalistycznego (Zakładu utworzonego przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością). Wojewódzki Szpital Bródnowski w likwidacji z dniem 31.12.2010 r. na podstawie umowy przelewu wierzytelności i przejęcia długu przeniósł na utworzone Bródnowskie Centrum Specjalistyczne prawa i obowiązki wynikające z umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zatem dopiero po tej dacie możliwe było rozpoczęcie działalności medycznej przez spółkę z jednoczesnym zakończeniem działalności przez Wojewódzki Szpital Bródnowski. Kolejny istotny element to otrzymanie przez Spółkę w dniu 23.12.2010 r. środków finansowych - kwoty podwyższonego kapitału zakładowego niezbędnych do rozpoczęcia udzielenia zamówień publicznych. Bez wyposażenia w środki finansowe spółka nie mogła zawierać jakichkolwiek umów niezbędnych do zabezpieczenia chociażby bieżących potrzeb związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. Ostatnim elementem który pozwolił na rozpoczęcie możliwości udzielenia zamówień publicznych było podjęcie uchwały przez Radę Nadzorczą w dniu 28.12.2010 r. co do pozytywnej opinii w zakresie planu rzeczowo finansowego spółki na rok 2011 r., w którym to planie w tabeli nr III.2 zostały wskazane planowane koszty na rok 2011 a jednocześnie limity do zaciągania zobowiązań na rok 2011 r. Ustawa o finansach publicznych wymaga, aby Zamawiający będący jednostką sektora finansów publicznych zaciągał swoje zobowiązania finansowe w zakresie przewidzianym w planie jednostki.Jeśli zatem Zamawiający zaciąga zobowiązanie wykraczając poza plan finansowy dopuszcza się naruszenia dyscypliny finansów publicznych, również i w przypadku, gdy plan zostanie później zmieniony lub umowa później dostosowana do planu, o czym stanowi art. 11. ust. 1 wskazanej ustawy, który stanowi, iż ,,Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środków publicznych bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia. Wydatki publiczne mogą być dokonywane na cele i w wysokości przewidzianej w planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych. Jednostki sektora finansów publicznych mogą zaciągać zobowiązania do sfinansowania do wysokości wynikającej z planu wydatków. W tym więc stanie faktycznym Zamawiający do momentu uchwalenia planu nie mógł rozpocząć procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych. Biorąc pod uwagę fakt, iż plan został zaopiniowany pozytywnie w dniu 28.12.2010 r., oraz z dniem 31.12.2010 r. zaprzestał świadczyć działalność medyczną Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ, spółka rozpocząć musiała działalność z dniem 01.01.2011 r. W tych okolicznościach spółka nie miała niezbędnego czasu na przygotowanie i wszczęcie postępowań w trybach konkurencyjnych. Biorąc pod uwagę liczbę zamówień, których należy udzielić aby zabezpieczyć bieżące potrzeby w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz fakt, iż większość z postępowań z uwagi na ich wartość powinno zostać ogłoszonych jako postępowania o wartościach powyżej progu, o którym mowa w przepisach Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy zasadne było podjęcie decyzji aby na okres przejściowy do 3 miesięcy od momentu rozpoczęcia działalności medycznej spółki spółka udzielała zamówień publicznych w trybie ,,z wolnej ręki celem dokonania najpilniejszych zakupów takich jak: dostawy leków, materiałów opatrunkowych, wszczepialnych, szewnych itp., czy innych niezbędnych do zapewnienia artykułów celem świadczenia w sposób nieprzerwany działalności medycznej. Z tych względów analizując powyższy stan faktyczny należy wyrazić opinię, iż właściwym będzie zastosowanie przez Zamawiającego art. 67 ust. 1 pkt 3 do udzielenia najpilniejszych zamówień publicznych, zapewniających dostawy przedmiotu zamówienia do czasu właściwego przygotowania postępowań i dokonania wyboru wykonawców w trybach o charakterze konkurencyjnym.
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
NAZWA I ADRES WYKONAWCY KTÓREMU ZAMAWIAJĄCY ZAMIERZA UDZIELIĆ ZAMÓWIENIA
Hand-Prod Sp. z o.o., ul. Stanisława Leszczyńskiego 40A, 02-496 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
Warszawa: Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o.
Numer ogłoszenia: 150139 - 2011; data zamieszczenia: 27.05.2011
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Dostawy
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 107991 - 2011r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o., ul. Ludwika Kondratowicza 8, 03-242 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 22 32 53 53, faks 22 326 58 34.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Inny: Osoba prawna zaspokojąca potrzeby o charakterze powszechnym.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o..
II.2) Rodzaj zamówienia:
Dostawy.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
33.60.00.00-6.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Zamówienie z wolnej ręki
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
13.04.2011.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- Hand-Prod Sp. z o.o, {Dane ukryte}, 02-496 Warszawa, kraj/woj. mazowieckie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 59781,53 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
59761,90
Oferta z najniższą ceną:
59761,90
/ Oferta z najwyższą ceną:
59761,90
Waluta:
PLN.
ZAŁĄCZNIK I
Uzasadnienie udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę
1. Podstawa prawnaPostępowanie prowadzone jest w trybie zamówienie z wolnej ręki na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. - Prawo zamówień publicznych.
2. Uzasadnienia wyboru trybuNależy podać uzasadnienie faktyczne i prawne wyboru trybu oraz wyjaśnić, dlaczego udzielenie zamówienia jest zgodne z przepisami.
Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ w Warszawie zaprzestał udzielania świadczeń zdrowotnych z dniem 31 grudnia 2010 r. i w jego miejsce rozpoczął działalność Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie. Ze względu na krótki czas do rozpoczęcia działalności nie jest możliwe przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień w trybie konkurencyjnym. Szpital świadczy usługi w zakresie lecznictwa ambulatoryjnego, specjalistyczne porady i konsultacje lekarskie, badania diagnostyczne i inne zabiegi medyczne, lecznictwa stacjonarnego w tym: hospitalizację, diagnozowanie i leczenie chorych w trybie całodobowym lub całodziennym w zakresie specjalności reprezentowanych przez oddziały szpitalne oraz udzielanie w wydzielonych jednostkach organizacyjnych Zakładu stacjonarnych świadczeń zdrowotnych jednodniowych w ramach specjalności reprezentowanych w Szpitalu. Zgodnie z uchwałą nr 4/10 Sejmiku Województwa Mazowieckiego z dnia 18.01.2010 r. Szpital zapewni pacjentom korzystającym dotychczas ze świadczeń zdrowotnych dalsze, nieprzerwane ich udzielanie, bez ograniczeń dostępności, warunków udzielania i ich jakości w rodzajowo oznaczonym zakresie wynikającym ze statutu Szpitala od czasu przejęcia działalności medycznej. Data rozpoczęcia działalności medycznej nie była możliwa do przewidzenia z wcześniejszym wyprzedzeniem z uwagi na fakt, iż była zależna od wielu czynników, a w szczególności 1. Wydanie z dniem 23.12.2010 r. decyzji o wpisie do rejestru zakładu opieki zdrowotnej - Bródnowskiego Centrum Specjalistycznego (Zakładu utworzonego przez Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością). Wojewódzki Szpital Bródnowski w likwidacji z dniem 31.12.2010 r. na podstawie umowy przelewu wierzytelności i przejęcia długu przeniósł na utworzone Bródnowskie Centrum Specjalistyczne prawa i obowiązki wynikające z umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej. Zatem dopiero po tej dacie możliwe było rozpoczęcie działalności medycznej przez spółkę z jednoczesnym zakończeniem działalności przez Wojewódzki Szpital Bródnowski. 2. Otrzymanie przez Spółkę w dniu 23.12.2010 r. środków finansowych - kwoty podwyższonego kapitału zakładowego niezbędnych do rozpoczęcia udzielenia zamówień publicznych. Bez wyposażenia w środki finansowe spółka nie mogła zawierać jakichkolwiek umów niezbędnych do zabezpieczenia chociażby bieżących potrzeb związanych z udzielaniem świadczeń zdrowotnych. 3. Podjęcie uchwały przez Radę Nadzorczą w dniu 28.12.2010 r. co do pozytywnej opinii w zakresie planu rzeczowo finansowego spółki na rok 2011 r., w którym to planie w tabeli nr III.2 zostały wskazane planowane koszty na rok 2011 a jednocześnie limity do zaciągania zobowiązań na rok 2011 r. Ustawa o finansach publicznych wymaga, aby Zamawiający będący jednostką sektora finansów publicznych zaciągał swoje zobowiązania finansowe w zakresie przewidzianym w planie jednostki. Jeśli zatem Zamawiający zaciąga zobowiązanie wykraczając poza plan finansowy dopuszcza się naruszenia dyscypliny finansów publicznych, również i w przypadku, gdy plan zostanie później zmieniony lub umowa później dostosowana do planu, o czym stanowi art. 11. ust. 1 wskazanej ustawy, który stanowi, iż Naruszeniem dyscypliny finansów publicznych jest dokonanie wydatku ze środków publicznych bez upoważnienia albo z przekroczeniem zakresu upoważnienia. Wydatki publiczne mogą być dokonywane na cele i w wysokości przewidzianej w planie finansowym jednostki sektora finansów publicznych. Jednostki sektora finansów publicznych mogą zaciągać zobowiązania do sfinansowania do wysokości wynikającej z planu wydatków. W tym więc stanie faktycznym Zamawiający do momentu uchwalenia planu nie mógł rozpocząć procedur związanych z udzielaniem zamówień publicznych. Biorąc pod uwagę fakt, iż plan został zaopiniowany pozytywnie w dniu 28.12.2010 r., oraz z dniem 31.12.2010 r. zaprzestał świadczyć działalność medyczną Wojewódzki Szpital Bródnowski SP ZOZ, spółka rozpocząć musiała działalność z dniem 01.01.2011 r. W tych okolicznościach spółka nie miała niezbędnego czasu na przygotowanie i wszczęcie postępowań w trybach konkurencyjnych. Biorąc pod uwagę liczbę zamówień, których należy udzielić aby zabezpieczyć bieżące potrzeby w zakresie udzielania świadczeń zdrowotnych oraz fakt, iż większość z postępowań z uwagi na ich wartość powinno zostać ogłoszonych jako postępowania o wartościach powyżej progu, o którym mowa w przepisach Rozporządzenia wydanego na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy zasadne było podjęcie decyzji aby na okres przejściowy do 3 miesięcy od momentu rozpoczęcia działalności medycznej spółki spółka udzielała zamówień publicznych w trybie z wolnej ręki celem dokonania najpilniejszych zakupów takich jak: dostawy leków, materiałów opatrunkowych, wszczepialnych, szewnych itp., czy innych niezbędnych do zapewnienia artykułów celem świadczenia w sposób nieprzerwany działalności medycznej.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 10799120110 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2011-04-05 |
Rodzaj zamówienia: | dostawy |
Tryb& postępowania [WR]: | Zamówienia z wolnej ręki |
Czas na realizację: | - |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 100% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.brodnowski.pl |
Informacja dostępna pod: | |
Okres związania ofertą: | 0 dni |
Kody CPV
33600000-6 | Produkty farmaceutyczne |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
Dostawa gąbki kolagenowej dla Mazowieckiego Szpitala Wojewódzkiego w Warszawie Sp. z o.o. | Hand-Prod Sp. z o.o Warszawa | 2011-05-27 | 59 761,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2011-05-27 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 336000006 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 1 Kwota oferty w PLN: 59 762,00 zł Minimalna złożona oferta: 59 762,00 zł Ilość złożonych ofert: 1 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 0 Minimalna złożona oferta: 59 762,00 zł Maksymalna złożona oferta: 59 762,00 zł |