OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO
Opis przedmiotu przetargu: Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje do wykonania następujący zakres rzeczowy usługi: 1. Celem studium jest diagnoza systemu transportu oraz opracowanie celów i działań wspólnych dla rozwoju komunikacji w ramach powiatu tureckiego, rozumianego jako obszar funkcjonalny. Wypracowane w dokumencie rozwiązania mają przyczynić się do: 1) poprawy spójności i dostępności komunikacyjnej obszaru funkcjonalnego ze szczególnym uwzględnieniem dojazdu do miejsc pracy, nauki, stref aktywności produkcyjnej, usługowej oraz komunikacji zbiorowej, 2) stworzenia warunków dla sprawnego, efektywnego ekonomicznie i przyjaznego ekologicznie, ograniczającego uciążliwość dla środowiska, przemieszczanie się osób oraz ładunków. 3) stymulowania rozwoju gospodarczego i kształtowania ładu przestrzennego. 2. Opracowanie dotyczy obszaru powiatu tureckiego o powierzchni 929,3 km kwadratowych z uwzględnieniem podziału administracyjnego na 9 gmin (Gmina i Miasto Tuliszków, Gmina Władysławów, Gmina Brudzew, Gmina Malanów, Gmina Turek, Gmina Przykona, Gmina Kawęczyn, Gmina i Miasto Dobra, Miasto Turek) w tym 1 gmina miejska, 2 gminy miejsko-wiejskie i 6 gmin wiejskich. 3. Etapy: Etap I - prace wstępne: 1) diagnoza stanu istniejącego oraz problemów komunikacyjnych na terenie powiatu; 2) pozyskanie od zarządców dróg danych niezbędnych do: inwentaryzacji istniejącej podstawowej sieci drogowej ( w tym dróg i szlaków rowerowych) wraz z informacją o ich przepustowości i określeniem parametrów technicznych (długości, liczby pasów ruchu, średniej prędkości itp.); klasyfikacja techniczna dróg i ulic (główna, zbiorcza, lokalna, dojazdowa, wewnętrzna), kategoryzacja dróg i ulic w granicach powiatu (krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna, wewnętrzna), inne o nieustalonej klasyfikacji i kategorii, informacja o urządzeniach inżynierii ruchu oraz ocena ich stanu technicznego (przy sporządzaniu inwentaryzacji dróg i ulic należy stosować oznakowanie zgodnie z rozporządzeniem ministra ) wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS; 3) pozyskanie od odpowiednich organizatorów transportu publicznego niezbędnych danych, dotyczących sieci komunikacyjnej na terenie powiatu tureckiego oraz sposobu realizacji przez samorządy obowiązków dowozu dzieci do szkół, w szczególności zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS 4) inwentaryzacja miejsc parkingowych-postojowych dla samochodów oraz rowerów (lokalizacja, ilość miejsc itp.); Etap II - ocena stanu technicznego systemu komunikacyjnego - ocena i prognozy potrzeb przewozowych z uwzględnieniem w szczególności: 1) lokalizacji obiektów użyteczności publicznej, 2) gęstości zaludnienia obszaru objętego przewozami, 3) zapewnienia dostępu do publicznego transportu zbiorowego ogółowi mieszkańców, w szczególności zaś osobom niepełnosprawnym oraz osobom o ograniczonej zdolności ruchowej, 4) systemu komunikacji gminnej, powiatowej oraz ponad powiatowej przebiegającej przez powiat, a także dowozu do szkół. Etap III - zebranie informacji o powiecie w celu stworzenia prognozy ruchu (analiza terenów zurbanizowanych stanowiących potencjał ruchotwórczy, informacje o mieszkańcach, ich zatrudnieniu, bilans dojazdów i wyjazdów do pracy, również poza powiat); Etap IV - badania i ocena funkcjonowania systemu komunikacyjnego (z uwzględnieniem wcześniejszych badań wykonanych przez gminy i powiat): 1) badanie natężenia ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu powiatu): a) wykonanie pomiarów natężenia ruchu wewnętrznego: w dni robocze (min. w 31 punktach na terenie powiatu w godzinach od 6-22) w kwestiach nieuregulowanych niniejszym SIWZ należy kierować się Instrukcją o sposobie przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015, wydaną przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - do pobrania w formacie pdf ze strony www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenia-generalnego-dyrektor_13901; b) wykonanie pomiarów natężenia ruchu zewnętrznego na wlotach na obszar powiatu - w min. 31 punktach (w dni robocze w godzinach od 6-22) w celu określenia przepływu i wielkości ruchu tranzytowego; Etap V - podsumowanie wyników pomiarów ruchu wraz z ich oceną. Etap VI - opracowanie modeli dla stanu istniejącego prognoza 0 i ocena funkcjonowania sieci komunikacyjnej i zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców w stanie istniejącym: 1) ocena miejsc newralgicznych układu komunikacyjnego: a) skrzyżowań: - droga wojewódzka nr 470 z ul. Dworcową w Turku - droga wojewódzka nr 470 z ul. Zdrojki Prawe w Turku - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4497P i gminna w m. Przykona - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4478P w m. Grzymiszew - droga krajowa nr 72 z droga wojewódzką nr 443 w m. Tuliszków - droga powiatowa nr 3219P z drogą powiatową nr 4479P w m. Władysławów - droga krajowa nr 72 ( ul. Niepodległości) z ul. Legionów Polskich i Uniejowską w Turku - droga krajowa nr 72( ul. Armii Krajowej i Nowa w Turku) - ul. Żeromskiego i 3-go Maja w Turku - droga powiatowa 3400P Koło-Brudzew-Brudzyń z ul. Szkolną i ul. Ogrodową w m. Brudzew - droga wojewódzka nr 471 z drogą powiatową nr 4491P w m. Głuchów - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w m. Dobra (planowana obwodnica) - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4505P w m. Miłkowice - droga krajowa nr 83 z ul. Wiatraki w m. Dobra - droga wojewódzka 471 z drogą powiatową 4504P w m. Skęczniew - droga wojewódzka nr 470 z drogami powiatowymi nr 4488P i 4489P w m. Malanów - droga krajowa nr 83 w m. Turkowice - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w b) przekroczenia przepustowości, c) identyfikacja miejsc największych zagrożeń komunikacyjnych (wypadki, uciążliwość hałasu i spalin itp.), w szczególności ze względu na przewozy ciężarowe w obszarach zabudowanych; 2) opracowanie modeli wzrostu ruchu na sieci drogowej powiatu w oparciu o przeprowadzone pomiary ruchu w strategicznych punktach sieci komunikacyjnej powiatu wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS (wizualizacja wybranych przykładów: wartości obciążeń na sieci, rodzajów ruchu: wewnętrznego, tranzytowego, docelowego, przekroczeń i rezerw przepustowości); model powinien być zgodny z założeniami do prognoz ruchu przyjętymi przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (http://www.gddkia.gov.pl/pl/992/zalozenia-do-prognoz-ruchu). Etap VII - Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych rozwoju systemu komunikacyjnego: 1) analiza wewnętrznych potrzeb transportowych poszczególnych obszarów Partnerstwa; 2) analiza zewnętrznych potrzeb transportowych zarówno poszczególnych obszarów Partnerstwa jak i całego obszaru; 3) wskazanie przedsięwzięć rozpoczętych lub ich modyfikacja; 4) określenie przedsięwzięć w zewnętrznym terenie otaczającym powiat, a mogących mieć wpływ na obciążenie sieci transportowej np. przebudowy i rozbudowy dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych; 5) identyfikacja miejsc wskazanych do objęcia ochroną przed uciążliwością transportu- względy środowiskowe, kulturowe itp. propozycje działań mających na celu poprawę jakości środowiska w konkretnych obszarach powiatu, w których stwierdzono, bądź jest spodziewane przekroczenie dopuszczalnych norm; 6) badanie i analiza potrzeb przewozowych na tle istniejącej sieci komunikacyjnej i infrastruktury drogowej; 7) analiza SWOT systemu komunikacyjnego. Etap VIII - opracowanie koncepcji rozwoju układu komunikacyjnego powiatu dla stanu prognozowanego i perspektywicznego: 1) prognozowanie ruchu w oparciu o zagospodarowanie terenów - na lata 2020 i 2025, 2) przygotowanie więźby ruchu wewnętrznego i zewnętrznego, 3) określenie skutków i potrzeb udrożnienia układu komunikacyjnego wynikających z obciążenia ruchem: prognozowanym tzw. wariant referencyjny (ograniczony do podstawowych prac utrzymaniowych) oraz perspektywicznym dla dwóch etapów 2020 i 2025 z uwzględnieniem rozpoczętych i strategicznych dla powiatu inwestycji, 4) opracowanie projektu rozwoju układu komunikacyjnego - studia trasowe z uwzględnieniem wariantowych rozwiązań, trasy rowerowe, rowerowo-piesze, konne, miejsca postojowe i parkingowe (w tym dla rowerów) wraz z określeniem dla każdej inwestycji szacowanych kosztów budowy, utrzymania, wskaźników kosztów i korzyści (szacowanych w szczególności) oraz potencjalnych źródeł finansowania; przy szacowaniu wskaźników należy w szczególności korzystać z Niebieskich Ksiąg JASPERS oraz aktualnej wersji Instrukcji oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych, uwzględnienie koncepcji łącznika autostrady A2 - drogi ekspresowej S8 (wariant I: drogi krajowe:72 i 83, wariant II: droga wojewódzka 470 i droga krajowa 83, wariant III: droga wojewódzka 470, droga krajowa 72, droga powiatowa 4497P, droga krajowa 83) 5) określenie kierunków rozwoju publicznego transportu zbiorowego w powiecie oraz sposoby monitorowania tego rozwoju, w szczególności w kontekście realizacji przez gminy obowiązków, wynikających z ustawy o systemie oświaty, możliwej integracji przewozów szkolnych i ogólnodostępnych praz postanowień art. 68 ustawy o publicznym transporcie (to jest, zaprzestania z dniem 01 stycznia 2017 r. refundowania przez budżet państwa dopłat do ulg ustawowych), 6) opracowanie koncepcji organizacji publicznego transportu zbiorowego dla gmin z obszaru powiatu tureckiego zgodnie z art. 7 ust. 1 oraz art. 15 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz.13) Etap IX - Opracowanie wniosków i podsumowanie: 1) etapowanie realizacji układu docelowego, 2) analiza kosztowa i ekonomiczna proponowanych rozwiązań, 3) analiza ekologiczna proponowanych rozwiązań, 4) przedstawienie rozwiązań wariantowych. Wykonawca przekaże zamawiającemu wszelkie pliki źródłowe, związane z wykonywanymi pracami, w szczególności zaś mapy cyfrowe w programie QGIS, w formatach umożliwiających ich dalsze edytowanie.
Turek: OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO
Numer ogłoszenia: 10759 - 2015; data zamieszczenia: 26.01.2015
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Burmistrz Miasta Turku , ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 289 61 00, faks 063 289 61 11.
Adres strony internetowej zamawiającego:
www.bip.miastoturek.pl
Adres strony internetowej, pod którym dostępne są informacje dotyczące dynamicznego systemu zakupów:
nie dotyczy
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO.
II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje do wykonania następujący zakres rzeczowy usługi: 1. Celem studium jest diagnoza systemu transportu oraz opracowanie celów i działań wspólnych dla rozwoju komunikacji w ramach powiatu tureckiego, rozumianego jako obszar funkcjonalny. Wypracowane w dokumencie rozwiązania mają przyczynić się do: 1) poprawy spójności i dostępności komunikacyjnej obszaru funkcjonalnego ze szczególnym uwzględnieniem dojazdu do miejsc pracy, nauki, stref aktywności produkcyjnej, usługowej oraz komunikacji zbiorowej, 2) stworzenia warunków dla sprawnego, efektywnego ekonomicznie i przyjaznego ekologicznie, ograniczającego uciążliwość dla środowiska, przemieszczanie się osób oraz ładunków. 3) stymulowania rozwoju gospodarczego i kształtowania ładu przestrzennego. 2. Opracowanie dotyczy obszaru powiatu tureckiego o powierzchni 929,3 km kwadratowych z uwzględnieniem podziału administracyjnego na 9 gmin (Gmina i Miasto Tuliszków, Gmina Władysławów, Gmina Brudzew, Gmina Malanów, Gmina Turek, Gmina Przykona, Gmina Kawęczyn, Gmina i Miasto Dobra, Miasto Turek) w tym 1 gmina miejska, 2 gminy miejsko-wiejskie i 6 gmin wiejskich. 3. Etapy: Etap I - prace wstępne: 1) diagnoza stanu istniejącego oraz problemów komunikacyjnych na terenie powiatu; 2) pozyskanie od zarządców dróg danych niezbędnych do: inwentaryzacji istniejącej podstawowej sieci drogowej ( w tym dróg i szlaków rowerowych) wraz z informacją o ich przepustowości i określeniem parametrów technicznych (długości, liczby pasów ruchu, średniej prędkości itp.); klasyfikacja techniczna dróg i ulic (główna, zbiorcza, lokalna, dojazdowa, wewnętrzna), kategoryzacja dróg i ulic w granicach powiatu (krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna, wewnętrzna), inne o nieustalonej klasyfikacji i kategorii, informacja o urządzeniach inżynierii ruchu oraz ocena ich stanu technicznego (przy sporządzaniu inwentaryzacji dróg i ulic należy stosować oznakowanie zgodnie z rozporządzeniem ministra ) wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS; 3) pozyskanie od odpowiednich organizatorów transportu publicznego niezbędnych danych, dotyczących sieci komunikacyjnej na terenie powiatu tureckiego oraz sposobu realizacji przez samorządy obowiązków dowozu dzieci do szkół, w szczególności zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS 4) inwentaryzacja miejsc parkingowych-postojowych dla samochodów oraz rowerów (lokalizacja, ilość miejsc itp.); Etap II - ocena stanu technicznego systemu komunikacyjnego - ocena i prognozy potrzeb przewozowych z uwzględnieniem w szczególności: 1) lokalizacji obiektów użyteczności publicznej, 2) gęstości zaludnienia obszaru objętego przewozami, 3) zapewnienia dostępu do publicznego transportu zbiorowego ogółowi mieszkańców, w szczególności zaś osobom niepełnosprawnym oraz osobom o ograniczonej zdolności ruchowej, 4) systemu komunikacji gminnej, powiatowej oraz ponad powiatowej przebiegającej przez powiat, a także dowozu do szkół. Etap III - zebranie informacji o powiecie w celu stworzenia prognozy ruchu (analiza terenów zurbanizowanych stanowiących potencjał ruchotwórczy, informacje o mieszkańcach, ich zatrudnieniu, bilans dojazdów i wyjazdów do pracy, również poza powiat); Etap IV - badania i ocena funkcjonowania systemu komunikacyjnego (z uwzględnieniem wcześniejszych badań wykonanych przez gminy i powiat): 1) badanie natężenia ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu powiatu): a) wykonanie pomiarów natężenia ruchu wewnętrznego: w dni robocze (min. w 31 punktach na terenie powiatu w godzinach od 6-22) w kwestiach nieuregulowanych niniejszym SIWZ należy kierować się Instrukcją o sposobie przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015, wydaną przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - do pobrania w formacie pdf ze strony www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenia-generalnego-dyrektor_13901; b) wykonanie pomiarów natężenia ruchu zewnętrznego na wlotach na obszar powiatu - w min. 31 punktach (w dni robocze w godzinach od 6-22) w celu określenia przepływu i wielkości ruchu tranzytowego; Etap V - podsumowanie wyników pomiarów ruchu wraz z ich oceną. Etap VI - opracowanie modeli dla stanu istniejącego prognoza 0 i ocena funkcjonowania sieci komunikacyjnej i zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców w stanie istniejącym: 1) ocena miejsc newralgicznych układu komunikacyjnego: a) skrzyżowań: - droga wojewódzka nr 470 z ul. Dworcową w Turku - droga wojewódzka nr 470 z ul. Zdrojki Prawe w Turku - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4497P i gminna w m. Przykona - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4478P w m. Grzymiszew - droga krajowa nr 72 z droga wojewódzką nr 443 w m. Tuliszków - droga powiatowa nr 3219P z drogą powiatową nr 4479P w m. Władysławów - droga krajowa nr 72 ( ul. Niepodległości) z ul. Legionów Polskich i Uniejowską w Turku - droga krajowa nr 72( ul. Armii Krajowej i Nowa w Turku) - ul. Żeromskiego i 3-go Maja w Turku - droga powiatowa 3400P Koło-Brudzew-Brudzyń z ul. Szkolną i ul. Ogrodową w m. Brudzew - droga wojewódzka nr 471 z drogą powiatową nr 4491P w m. Głuchów - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w m. Dobra (planowana obwodnica) - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4505P w m. Miłkowice - droga krajowa nr 83 z ul. Wiatraki w m. Dobra - droga wojewódzka 471 z drogą powiatową 4504P w m. Skęczniew - droga wojewódzka nr 470 z drogami powiatowymi nr 4488P i 4489P w m. Malanów - droga krajowa nr 83 w m. Turkowice - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w b) przekroczenia przepustowości, c) identyfikacja miejsc największych zagrożeń komunikacyjnych (wypadki, uciążliwość hałasu i spalin itp.), w szczególności ze względu na przewozy ciężarowe w obszarach zabudowanych; 2) opracowanie modeli wzrostu ruchu na sieci drogowej powiatu w oparciu o przeprowadzone pomiary ruchu w strategicznych punktach sieci komunikacyjnej powiatu wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS (wizualizacja wybranych przykładów: wartości obciążeń na sieci, rodzajów ruchu: wewnętrznego, tranzytowego, docelowego, przekroczeń i rezerw przepustowości); model powinien być zgodny z założeniami do prognoz ruchu przyjętymi przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (http://www.gddkia.gov.pl/pl/992/zalozenia-do-prognoz-ruchu). Etap VII - Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych rozwoju systemu komunikacyjnego: 1) analiza wewnętrznych potrzeb transportowych poszczególnych obszarów Partnerstwa; 2) analiza zewnętrznych potrzeb transportowych zarówno poszczególnych obszarów Partnerstwa jak i całego obszaru; 3) wskazanie przedsięwzięć rozpoczętych lub ich modyfikacja; 4) określenie przedsięwzięć w zewnętrznym terenie otaczającym powiat, a mogących mieć wpływ na obciążenie sieci transportowej np. przebudowy i rozbudowy dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych; 5) identyfikacja miejsc wskazanych do objęcia ochroną przed uciążliwością transportu- względy środowiskowe, kulturowe itp. propozycje działań mających na celu poprawę jakości środowiska w konkretnych obszarach powiatu, w których stwierdzono, bądź jest spodziewane przekroczenie dopuszczalnych norm; 6) badanie i analiza potrzeb przewozowych na tle istniejącej sieci komunikacyjnej i infrastruktury drogowej; 7) analiza SWOT systemu komunikacyjnego. Etap VIII - opracowanie koncepcji rozwoju układu komunikacyjnego powiatu dla stanu prognozowanego i perspektywicznego: 1) prognozowanie ruchu w oparciu o zagospodarowanie terenów - na lata 2020 i 2025, 2) przygotowanie więźby ruchu wewnętrznego i zewnętrznego, 3) określenie skutków i potrzeb udrożnienia układu komunikacyjnego wynikających z obciążenia ruchem: prognozowanym tzw. wariant referencyjny (ograniczony do podstawowych prac utrzymaniowych) oraz perspektywicznym dla dwóch etapów 2020 i 2025 z uwzględnieniem rozpoczętych i strategicznych dla powiatu inwestycji, 4) opracowanie projektu rozwoju układu komunikacyjnego - studia trasowe z uwzględnieniem wariantowych rozwiązań, trasy rowerowe, rowerowo-piesze, konne, miejsca postojowe i parkingowe (w tym dla rowerów) wraz z określeniem dla każdej inwestycji szacowanych kosztów budowy, utrzymania, wskaźników kosztów i korzyści (szacowanych w szczególności) oraz potencjalnych źródeł finansowania; przy szacowaniu wskaźników należy w szczególności korzystać z Niebieskich Ksiąg JASPERS oraz aktualnej wersji Instrukcji oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych, uwzględnienie koncepcji łącznika autostrady A2 - drogi ekspresowej S8 (wariant I: drogi krajowe:72 i 83, wariant II: droga wojewódzka 470 i droga krajowa 83, wariant III: droga wojewódzka 470, droga krajowa 72, droga powiatowa 4497P, droga krajowa 83) 5) określenie kierunków rozwoju publicznego transportu zbiorowego w powiecie oraz sposoby monitorowania tego rozwoju, w szczególności w kontekście realizacji przez gminy obowiązków, wynikających z ustawy o systemie oświaty, możliwej integracji przewozów szkolnych i ogólnodostępnych praz postanowień art. 68 ustawy o publicznym transporcie (to jest, zaprzestania z dniem 01 stycznia 2017 r. refundowania przez budżet państwa dopłat do ulg ustawowych), 6) opracowanie koncepcji organizacji publicznego transportu zbiorowego dla gmin z obszaru powiatu tureckiego zgodnie z art. 7 ust. 1 oraz art. 15 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz.13) Etap IX - Opracowanie wniosków i podsumowanie: 1) etapowanie realizacji układu docelowego, 2) analiza kosztowa i ekonomiczna proponowanych rozwiązań, 3) analiza ekologiczna proponowanych rozwiązań, 4) przedstawienie rozwiązań wariantowych. Wykonawca przekaże zamawiającemu wszelkie pliki źródłowe, związane z wykonywanymi pracami, w szczególności zaś mapy cyfrowe w programie QGIS, w formatach umożliwiających ich dalsze edytowanie..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Okres w dniach: 190.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium:
w niniejszym postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego zamawiający żąda wniesienia wadium przetargowego w wysokości 2500,00 zł (słownie złotych: dwa tysiące pięćset).
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający odstępuje od szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 ustawy Pzp.
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, nabył doświadczenie w zakresie przedmiotu zamówienia polegające na wykonaniu minimum dwóch studiów transportowych dla obszarów liczących powyżej 50 tys. mieszkańców, o wartości umownej z VAT wynoszącej, co najmniej 100 000,00 PLN dla każdego ze studiów, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz, których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Na potrzeby oceny przez zamawiającego wiedzy i doświadczenia wykonawcy przez studium transportowe należy rozumieć dokument dotyczący rozwoju sieci transportowej danego obszaru, uwzględniający przynajmniej kształtowanie sieci drogowej oraz publicznego transportu drogowego. W szczególności jako studium transportowe zamawiający nie uznaje planów zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego, zgodnych z ustawą z dnia 16 grudnia 2010 r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011 r., poz. 13 z późn. zm.), gdyż nie odpowiadają one pod względem merytorycznym przedmiotowi niniejszego zamówienia, nie odnoszą się bowiem odpowiednio szczegółowo do kwestii planowania rozwoju sieci drogowej. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o dokumenty dołączone do oferty metodą 0 - 1, tj. wykonawca spełnia/nie spełnia warunku udziału w postępowaniu;
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający odstępuje od szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 ustawy Pzp.
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuWarunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia zostanie uznany za spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował następującymi osobami: 1)kierownikiem studium, to jest osobą posiadającą wykształcenie wyższe, z doświadczeniem w kierowaniu wykonaniem co najmniej dwóch studiów transportowych dla obszarów liczących powyżej 50 tys. mieszkańców; 2)specjalistą ds. transportu drogowego, to jest osobą posiadającą wykształcenie wyższe, z doświadczeniem w wykonaniu co najmniej dwóch analiz kosztów i korzyści dla projektów drogowych, dotyczących inwestycji na drogach należących przynajmniej do kategorii dróg wojewódzkich lub kategorii wyższej; 3)specjalistą ds. transportu publicznego, to jest osobą posiadającą wykształcenie wyższe, z doświadczeniem w wykonaniu co najmniej dwóch analiz publicznego transportu zbiorowego dla obszaru liczącego powyżej 50 tys. mieszkańców; 4)specjalistą ds. transportu rowerowego, to jest osobą posiadającą wykształcenie wyższe, z doświadczeniem w wykonaniu co najmniej dwóch analiz transportu rowerowego dla obszaru liczącego powyżej 50 tys. mieszkańców; 5)specjalistą ds. prognoz ruchu, to jest osobą posiadającą wykształcenie wyższe, z doświadczeniem w wykonaniu co najmniej dwóch prognoz ruchu dla obszaru liczącego powyżej 50 tys. mieszkańców Przy czym jedna osoba może wykonywać (łączyć) najwyżej dwie z powyższych funkcji. Zamawiający dokona oceny spełnienia warunku w oparciu o dokumenty dołączone do oferty metodą 0 - 1, tj. wykonawca spełnia/nie spełnia warunku udziału w postępowaniu;
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunkuZamawiający odstępuje od szczegółowego opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunku w tym zakresie. Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca złoży oświadczenie w trybie art. 22 ust 1 ustawy Pzp.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia, określonych w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych; 2) pisemne zobowiązania podmiotów udostępniających swoje zasoby do oddania wykonawcy do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia w przypadku jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, polegać będzie na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, dotyczące w szczególności: -zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu (np. doświadczenie, osoby, sprzęt), - sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia (np. konsultacja, analiza, szkolenia, doradztwo, czynny udział - podwykonawstwo, oddelegowanie osób), - charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę i z innym podmiotem (np. umowa cywilnoprawna, umowa o pracę), - zakresu i okresu (czas) udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia (np. jaki zakres zamówienia, jaka część zamówienia, jaki rodzaj usług, dostaw) Zobowiązanie należy złożyć zamawiającemu w oryginale.
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA - 10
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Wszelkie zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności. Dokonywanie istotnych zmian w treści umowy jest możliwe na warunkach wynikających z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych. 2.Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29.01.2004 r. Prawo zamówień publicznych zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy o zamówienie publiczne: 1)W zakresie terminów realizacji umowy - w sytuacji, gdy zmiana ta jest spowodowana czynnikami niezależnymi od obu stron bądź czynnikami zależnymi od zamawiającego, a czynniki te uniemożliwiają wywiązanie się wykonawcy z terminów wskazanych w umowie. 2)Gdy zmieniony zostanie termin lub sposób płatności wynagrodzenia za wykonanie zamówienia w stosunku do postanowień umowy. 3)Gdy pomniejszony zostanie zakres umowy, połączony w takim przypadku z pomniejszeniem wynagrodzenia w stosunku do określonego w umowie. Jeżeli strony umowy nie dojdą do porozumienia w inny sposób, pomniejszenie wynagrodzenia nastąpi w takim przypadku w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy powołanego do wyceny pomniejszonego zakresu. Koszty wydania opinii ponosi strona umowy, która wystąpi o wskazaną zmianę umowy, chyba że konieczność zmniejszenia zakresu rzeczowego umowy będzie wynikiem postępowania strony drugiej. 4)Gdy wynikną rozbieżności lub niejasności w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez wykonawcę i zamawiającego. 3.Niezależnie od postanowień ust. 2, przewiduje się możliwość zmiany postanowień umowy w przypadku, gdy: 1)nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizacje umowy; 2)konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną. 4.Bez względu na postanowienia ust. 2-3, dopuszczone będą zmiany nie sprzeciwiające się postanowieniom art. 144 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, tj. takie, które nie będą dotyczyć istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do oferty, na podstawie, której dokonano wyboru wykonawcy, z którym zawarta została niniejsza umowa.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1)
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
www.bip.miastoturek.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
Urząd Miejski Biuro Zamówień Publicznych i Zakupów p. 122 ul. Kaliska 59 62-700 Turek.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
16.02.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski Biuro Obsługi Klienta ul. Kaliska 59 62-700 Turek.
IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Zamówienie publiczne jest realizowane w ramach projektu pn.: Partnerstwo lokalne na rzecz rozwoju gospodarczego gmin powiatu tureckiego, dofinansowanego z funduszy EOG, pochodzących z Islandii, Liechtensteinu i Norwegii oraz środków krajowych. Projekt realizowany jest przez Gminę Miejską Turek jako Lidera projektu w partnerstwie z: Powiatem Tureckim, Gminą Brudzew, Miastem i Gminą Dobra, Gminą Kawęczyn, Gminą Malanów, Gminą Przykona, Gminą i Miastem Tuliszków, Gminą Turek, Gminą Władysławów, Turecką Izbą Gospodarczą oraz Stowarzyszeniem Turkowska Unia Rozwoju T.U.R. Do kontaktów z Wykonawcami Zamawiający upoważnia następujące osoby: Zbigniew Misiek - Urząd Miejski, pokój nr 122, tel. 63 289 61 17, faks 63 289 61 59 - w sprawach dotyczących procedury postępowania; Leszek Szymaniak - Urząd Miejski, pokój nr 127, tel. 63 289 61 71, faks 63 289 61 59 - w sprawach dotyczących przedmiotu zamówienia..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie
Numer ogłoszenia: 16439 - 2015; data zamieszczenia: 06.02.2015
OGŁOSZENIE O ZMIANIE OGŁOSZENIA
Ogłoszenie dotyczy:
Ogłoszenia o zamówieniu.
Informacje o zmienianym ogłoszeniu:
10759 - 2015 data 26.01.2015 r.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
Burmistrz Miasta Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 289 61 00, fax. 063 289 61 11.
SEKCJA II: ZMIANY W OGŁOSZENIU
II.1) Tekst, który należy zmienić:
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
II.1.4).
W ogłoszeniu jest:
Etap IV - badania i ocena funkcjonowania systemu komunikacyjnego (z uwzględnieniem wcześniejszych badań wykonanych przez gminy i powiat): 1) badanie natężenia ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu powiatu): a) wykonanie pomiarów natężenia ruchu wewnętrznego: w dni robocze (min. w 31 punktach na terenie powiatu w godzinach od 6-22) w kwestiach nieuregulowanych niniejszym SIWZ należy kierować się Instrukcją o sposobie przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015, wydaną przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - do pobrania w formacie pdf ze strony www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenia-generalnego-dyrektor_13901; b) wykonanie pomiarów natężenia ruchu zewnętrznego na wlotach na obszar powiatu - w min. 31 punktach (w dni robocze w godzinach od 6-22) w celu określenia przepływu i wielkości ruchu tranzytowego;.
W ogłoszeniu powinno być:
Etap IV - badania i ocena funkcjonowania systemu komunikacyjnego (z uwzględnieniem wcześniejszych badań wykonanych przez gminy i powiat): 1) badanie natężenia ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu powiatu): a) wykonanie pomiarów natężenia ruchu wewnętrznego: w dni robocze (min. w 31 punktach na terenie powiatu w godzinach od 6-22) w kwestiach nieuregulowanych niniejszym SIWZ należy kierować się Instrukcją o sposobie przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015, wydaną przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - do pobrania w formacie pdf ze strony www.gddkia.gov.pl/userfiles/articles/z/zarzadzenia-generalnego-dyrektor_13901; b) wykonanie pomiarów natężenia ruchu zewnętrznego na wlotach na obszar powiatu - w 8 punktach (w dni robocze w godzinach od 6-22) w celu określenia przepływu i wielkości ruchu tranzytowego;.
Miejsce, w którym znajduje się zmieniany tekst:
IV.4.4).
W ogłoszeniu jest:
16.02.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski Biuro Obsługi Klienta ul. Kaliska 59 62-700 Turek..
W ogłoszeniu powinno być:
18.02.2015 godzina 12:00, miejsce: Urząd Miejski Biuro Obsługi Klienta ul. Kaliska 59 62-700 Turek..
Turek: OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO
Numer ogłoszenia: 59504 - 2015; data zamieszczenia: 18.03.2015
OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi
Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.
Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 10759 - 2015r.
Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
tak.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES:
Burmistrz Miasta Turku, ul. Kaliska 59, 62-700 Turek, woj. wielkopolskie, tel. 063 289 61 00, faks 063 289 61 11.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO.
II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.
II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
Przedmiot zamówienia publicznego obejmuje do wykonania następujący zakres rzeczowy usługi: 1. Celem studium jest diagnoza systemu transportu oraz opracowanie celów i działań wspólnych dla rozwoju komunikacji w ramach powiatu tureckiego, rozumianego jako obszar funkcjonalny. Wypracowane w dokumencie rozwiązania mają przyczynić się do: 1) poprawy spójności i dostępności komunikacyjnej obszaru funkcjonalnego ze szczególnym uwzględnieniem dojazdu do miejsc pracy, nauki, stref aktywności produkcyjnej, usługowej oraz komunikacji zbiorowej, 2) stworzenia warunków dla sprawnego, efektywnego ekonomicznie i przyjaznego ekologicznie, ograniczającego uciążliwość dla środowiska, przemieszczanie się osób oraz ładunków. 3) stymulowania rozwoju gospodarczego i kształtowania ładu przestrzennego. 2. Opracowanie dotyczy obszaru powiatu tureckiego o powierzchni 929,3 km kwadratowych z uwzględnieniem podziału administracyjnego na 9 gmin (Gmina i Miasto Tuliszków, Gmina Władysławów, Gmina Brudzew, Gmina Malanów, Gmina Turek, Gmina Przykona, Gmina Kawęczyn, Gmina i Miasto Dobra, Miasto Turek) w tym 1 gmina miejska, 2 gminy miejsko-wiejskie i 6 gmin wiejskich. 3. Etapy: Etap I - prace wstępne: 1) diagnoza stanu istniejącego oraz problemów komunikacyjnych na terenie powiatu; 2) pozyskanie od zarządców dróg danych niezbędnych do: inwentaryzacji istniejącej podstawowej sieci drogowej ( w tym dróg i szlaków rowerowych) wraz z informacją o ich przepustowości i określeniem parametrów technicznych (długości, liczby pasów ruchu, średniej prędkości itp.); klasyfikacja techniczna dróg i ulic (główna, zbiorcza, lokalna, dojazdowa, wewnętrzna), kategoryzacja dróg i ulic w granicach powiatu (krajowa, wojewódzka, powiatowa, gminna, wewnętrzna), inne o nieustalonej klasyfikacji i kategorii, informacja o urządzeniach inżynierii ruchu oraz ocena ich stanu technicznego (przy sporządzaniu inwentaryzacji dróg i ulic należy stosować oznakowanie zgodnie z rozporządzeniem ministra ) wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS; 3) pozyskanie od odpowiednich organizatorów transportu publicznego niezbędnych danych, dotyczących sieci komunikacyjnej na terenie powiatu tureckiego oraz sposobu realizacji przez samorządy obowiązków dowozu dzieci do szkół, w szczególności zgodnie z art. 16 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS 4) inwentaryzacja miejsc parkingowych-postojowych dla samochodów oraz rowerów (lokalizacja, ilość miejsc itp.); Etap II - ocena stanu technicznego systemu komunikacyjnego - ocena i prognozy potrzeb przewozowych z uwzględnieniem w szczególności: 1) lokalizacji obiektów użyteczności publicznej, 2) gęstości zaludnienia obszaru objętego przewozami, 3) zapewnienia dostępu do publicznego transportu zbiorowego ogółowi mieszkańców, w szczególności zaś osobom niepełnosprawnym oraz osobom o ograniczonej zdolności ruchowej, 4) systemu komunikacji gminnej, powiatowej oraz ponad powiatowej przebiegającej przez powiat, a także dowozu do szkół. Etap III - zebranie informacji o powiecie w celu stworzenia prognozy ruchu (analiza terenów zurbanizowanych stanowiących potencjał ruchotwórczy, informacje o mieszkańcach, ich zatrudnieniu, bilans dojazdów i wyjazdów do pracy, również poza powiat); Etap IV - badania i ocena funkcjonowania systemu komunikacyjnego (z uwzględnieniem wcześniejszych badań wykonanych przez gminy i powiat): 1) badanie natężenia ruchu drogowego wewnętrznego i zewnętrznego (ruchu tranzytowego, źródłowego i docelowego oraz wewnętrznego z udziałem pojazdów z terenu powiatu): a) wykonanie pomiarów natężenia ruchu wewnętrznego: w dni robocze (min. w 31 punktach na terenie powiatu w godzinach od 6-22) w kwestiach nieuregulowanych niniejszym SIWZ należy kierować się Instrukcją o sposobie przeprowadzenia Generalnego Pomiaru Ruchu w roku 2015, wydaną przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad - do pobrania w formacie pdf ze strony www.gddkia.gov.pluserfilesarticleszzarzadzenia-generalnego-dyrektor13901; b) wykonanie pomiarów natężenia ruchu zewnętrznego na wlotach na obszar powiatu - w min. 31 punktach (w dni robocze w godzinach od 6-22) w celu określenia przepływu i wielkości ruchu tranzytowego; Etap V - podsumowanie wyników pomiarów ruchu wraz z ich oceną. Etap VI - opracowanie modeli dla stanu istniejącego prognoza 0 i ocena funkcjonowania sieci komunikacyjnej i zaspokojenia potrzeb komunikacyjnych mieszkańców w stanie istniejącym: 1) ocena miejsc newralgicznych układu komunikacyjnego: a) skrzyżowań: - droga wojewódzka nr 470 z ul. Dworcową w Turku - droga wojewódzka nr 470 z ul. Zdrojki Prawe w Turku - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4497P i gminna w m. Przykona - droga krajowa nr 72 z drogą powiatową nr 4478P w m. Grzymiszew - droga krajowa nr 72 z droga wojewódzką nr 443 w m. Tuliszków - droga powiatowa nr 3219P z drogą powiatową nr 4479P w m. Władysławów - droga krajowa nr 72 ( ul. Niepodległości) z ul. Legionów Polskich i Uniejowską w Turku - droga krajowa nr 72( ul. Armii Krajowej i Nowa w Turku) - ul. Żeromskiego i 3-go Maja w Turku - droga powiatowa 3400P Koło-Brudzew-Brudzyń z ul. Szkolną i ul. Ogrodową w m. Brudzew - droga wojewódzka nr 471 z drogą powiatową nr 4491P w m. Głuchów - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w m. Dobra (planowana obwodnica) - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4505P w m. Miłkowice - droga krajowa nr 83 z ul. Wiatraki w m. Dobra - droga wojewódzka 471 z drogą powiatową 4504P w m. Skęczniew - droga wojewódzka nr 470 z drogami powiatowymi nr 4488P i 4489P w m. Malanów - droga krajowa nr 83 w m. Turkowice - droga krajowa nr 83 z drogą powiatową 4497P i 4503P w b) przekroczenia przepustowości, c) identyfikacja miejsc największych zagrożeń komunikacyjnych (wypadki, uciążliwość hałasu i spalin itp.), w szczególności ze względu na przewozy ciężarowe w obszarach zabudowanych; 2) opracowanie modeli wzrostu ruchu na sieci drogowej powiatu w oparciu o przeprowadzone pomiary ruchu w strategicznych punktach sieci komunikacyjnej powiatu wraz z wizualizacją na mapie cyfrowej w formacie programu QGIS (wizualizacja wybranych przykładów: wartości obciążeń na sieci, rodzajów ruchu: wewnętrznego, tranzytowego, docelowego, przekroczeń i rezerw przepustowości); model powinien być zgodny z założeniami do prognoz ruchu przyjętymi przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad (http://www.gddkia.gov.pl/pl/992/zalozenia-do-prognoz-ruchu). Etap VII - Analiza uwarunkowań wewnętrznych i zewnętrznych rozwoju systemu komunikacyjnego: 1) analiza wewnętrznych potrzeb transportowych poszczególnych obszarów Partnerstwa; 2) analiza zewnętrznych potrzeb transportowych zarówno poszczególnych obszarów Partnerstwa jak i całego obszaru; 3) wskazanie przedsięwzięć rozpoczętych lub ich modyfikacja; 4) określenie przedsięwzięć w zewnętrznym terenie otaczającym powiat, a mogących mieć wpływ na obciążenie sieci transportowej np. przebudowy i rozbudowy dróg krajowych, wojewódzkich, powiatowych; 5) identyfikacja miejsc wskazanych do objęcia ochroną przed uciążliwością transportu- względy środowiskowe, kulturowe itp. propozycje działań mających na celu poprawę jakości środowiska w konkretnych obszarach powiatu, w których stwierdzono, bądź jest spodziewane przekroczenie dopuszczalnych norm; 6) badanie i analiza potrzeb przewozowych na tle istniejącej sieci komunikacyjnej i infrastruktury drogowej; 7) analiza SWOT systemu komunikacyjnego. Etap VIII - opracowanie koncepcji rozwoju układu komunikacyjnego powiatu dla stanu prognozowanego i perspektywicznego: 1) prognozowanie ruchu w oparciu o zagospodarowanie terenów - na lata 2020 i 2025, 2) przygotowanie więźby ruchu wewnętrznego i zewnętrznego, 3) określenie skutków i potrzeb udrożnienia układu komunikacyjnego wynikających z obciążenia ruchem: prognozowanym tzw. wariant referencyjny (ograniczony do podstawowych prac utrzymaniowych) oraz perspektywicznym dla dwóch etapów 2020 i 2025 z uwzględnieniem rozpoczętych i strategicznych dla powiatu inwestycji, 4) opracowanie projektu rozwoju układu komunikacyjnego - studia trasowe z uwzględnieniem wariantowych rozwiązań, trasy rowerowe, rowerowo-piesze, konne, miejsca postojowe i parkingowe (w tym dla rowerów) wraz z określeniem dla każdej inwestycji szacowanych kosztów budowy, utrzymania, wskaźników kosztów i korzyści (szacowanych w szczególności) oraz potencjalnych źródeł finansowania; przy szacowaniu wskaźników należy w szczególności korzystać z Niebieskich Ksiąg JASPERS oraz aktualnej wersji Instrukcji oceny efektywności ekonomicznej przedsięwzięć drogowych i mostowych, uwzględnienie koncepcji łącznika autostrady A2 - drogi ekspresowej S8 (wariant I: drogi krajowe:72 i 83, wariant II: droga wojewódzka 470 i droga krajowa 83, wariant III: droga wojewódzka 470, droga krajowa 72, droga powiatowa 4497P, droga krajowa 83) 5) określenie kierunków rozwoju publicznego transportu zbiorowego w powiecie oraz sposoby monitorowania tego rozwoju, w szczególności w kontekście realizacji przez gminy obowiązków, wynikających z ustawy o systemie oświaty, możliwej integracji przewozów szkolnych i ogólnodostępnych praz postanowień art. 68 ustawy o publicznym transporcie (to jest, zaprzestania z dniem 01 stycznia 2017 r. refundowania przez budżet państwa dopłat do ulg ustawowych), 6) opracowanie koncepcji organizacji publicznego transportu zbiorowego dla gmin z obszaru powiatu tureckiego zgodnie z art. 7 ust. 1 oraz art. 15 ustawy o publicznym transporcie zbiorowym z dnia 16 grudnia 2010 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 5, poz.13) Etap IX - Opracowanie wniosków i podsumowanie: 1) etapowanie realizacji układu docelowego, 2) analiza kosztowa i ekonomiczna proponowanych rozwiązań, 3) analiza ekologiczna proponowanych rozwiązań, 4) przedstawienie rozwiązań wariantowych..
II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
71.24.10.00-9.
SEKCJA III: PROCEDURA
III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony
III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
nie
SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA
IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
16.03.2015.
IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
4.
IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
1.
IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:
- INTERNATIONAL MANAGEMENT Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum), {Dane ukryte}, 31-104 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
- VIA VISTULA FRANEK I SAPOŃ Sp. J. (Partner Konsorcjum), {Dane ukryte}, 31-209 Kraków, kraj/woj. małopolskie.
IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 184689,00 PLN.
IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ
Cena wybranej oferty:
181425,00
Oferta z najniższą ceną:
181425,00
/ Oferta z najwyższą ceną:
211933,92
Waluta:
PLN.
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: | 1075920150 |
---|---|
ID postępowania Zamawiającego: | |
Data publikacji zamówienia: | 2015-01-25 |
Rodzaj zamówienia: | usługi |
Tryb& postępowania [PN]: | Przetarg nieograniczony |
Czas na realizację: | 190 dni |
Wadium: | - |
Oferty uzupełniające: | NIE |
Oferty częściowe: | NIE |
Oferty wariantowe: | NIE |
Przewidywana licyctacja: | NIE |
Ilość części: | 1 |
Kryterium ceny: | 90% |
WWW ogłoszenia: | www.bip.miastoturek.pl |
Informacja dostępna pod: | Urząd Miejski Biuro Zamówień Publicznych i Zakupów p. 122 ul. Kaliska 59 62-700 Turek |
Okres związania ofertą: | 30 dni |
Kody CPV
71241000-9 | Studia wykonalności, usługi doradcze, analizy |
Wyniki
Nazwa części | Wykonawca | Data udzielenia | Wartość |
---|---|---|---|
OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO | INTERNATIONAL MANAGEMENT Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum) Kraków | 2015-03-18 | 90 712,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2015-03-18 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 712410009 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 181 425,00 zł Minimalna złożona oferta: 181 425,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 181 425,00 zł Maksymalna złożona oferta: 211 934,00 zł | |||
OPRACOWANIE STUDIUM TRANSPORTOWEGO DLA OBSZARU POWIATU TURECKIEGO | VIA VISTULA FRANEK I SAPOŃ Sp. J. (Partner Konsorcjum) Kraków | 2015-03-18 | 90 712,00 |
Barometr Ryzyka NadużyćRaport końcowy na temat potencjalnego ryzyka nadużyć dla wskazanej części wyniku postępowania przetargowego. Data udzielenia: 2015-03-18 Dotyczy cześci nr: 1 Kody CPV: 712410009 Ilość podmiotów składających się na wykonawcę: 2 Kwota oferty w PLN: 181 425,00 zł Minimalna złożona oferta: 181 425,00 zł Ilość złożonych ofert: 4 Ilość ofert odrzuconych przez zamawiającego: 1 Minimalna złożona oferta: 181 425,00 zł Maksymalna złożona oferta: 211 934,00 zł |