Czarne: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Numer ogłoszenia: 104227 - 2010; data zamieszczenia: 30.04.2010

OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy , ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne, woj. pomorskie, tel. 059 8332078.


  • Adres strony internetowej zamawiającego:
    http:bip.czarne.pl


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA


II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


II.1.2) Rodzaj zamówienia:
usługi.


II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w następujących zadaniach tematycznych: Część I. Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica. Program szkolenia: I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany: - nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne, - ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, - egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody, - nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności, - nieprawidłowości przy ustalaniu należności, - nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym. - kary umowne a dyscyplina finansów publicznych. II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: - planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych, - przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, - zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia, - nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami, - niewykonywanie zobowiązań, - nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi. - nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym. III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: - naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami, - zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, - zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków, - jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem. IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: - kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt, - zakres kontroli zarządczej, - standardy kontroli zarządczej, - odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, - procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych, - dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: - Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, - Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych, - Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. VI. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza. VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków: - własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa, - korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód, - ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków, - pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego, - warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków. II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody: - prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi, ustalanie linii brzegu, - obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości, - budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych, - ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią, - instrukcja gospodarowania wodą, - odpowiedzialność za szkody, III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część III. Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów. Program szkolenia: I.Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. II.Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego. III.Renta planistyczna: - przesłanki naliczenia renty planistycznej, - tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, - sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie. IV.Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. V.Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. VI.Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej. VII.Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej. VIII.Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. 2.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach umowy partnerstwa na rzecz realizacji projektu pn: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego zawartej pomiędzy gminami: Czarne, Człuchów, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, gdzie Liderem projektu wyznaczono Zamawiającego działającego z upoważnienia pozostałych partnerów projektu. 3.Wykonawca: 1)realizuje przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w czasie godzin pracy pracowników u poszczególnych partnerów projektu, a więc w: Urzędzie Miasta i Gminy Czarne, Urzędzie Miejskim w Miastku, Urzędzie Miejskim w Bytowie, Urzędzie Gminy w Lipnicy. Osobami wyznaczonymi do kontaktu są: a) Gmina Czarne - Wioletta Marek, tel. (059) 83 32 079, b) Gmina Bytów - Hanna Jagodzińska, tel. (059) 82 22 011 c) Gmina Lipnica - Michał Świontek-Brzeziński, tel. (059) 82 17 082 d) Gmina Miastko - Lucja Zmuda Trzebiatowska, tel. (059) 85 72 081 2)realizuje przedmiot zamówienia - poszczególne zadania, po szczegółowych uzgodnieniach z partnerami Zamawiającego wg miejsca odbywania szkolenia, 3)zapewnia przerwy każda po 15 minut, z jedną dłuższą przerwą na spożycie posiłku. Łączny czas trwania szkolenia nie może być dłuższy jak 8 godzin oraz zapewni uczestnikom szkolenia catering tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka oraz minimum jeden ciepły posiłek składający się z drugiego dania obiadowego w przypadku gdy szkolenie trwa 8 godzin, 4)zapewni materiały dydaktyczne i piśmienne dla uczestników szkolenia, które po zakończeniu szkolenia przejdą na ich własność (natomiast materiały promocyjne w postaci długopisów, notesów, teczek na dokumenty, plakatów informacyjnych zabezpieczy Zamawiający i będą one w dyspozycji u partnerów projektu - osoby wymienionej w SIWZ, w miejscu odbywania się szkolenia). Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma dokument potwierdzający jego odbycie, zawierający oznaczenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (logotypy) z podpisem trenera, 5)zobowiązany jest do przeprowadzenia testów ewaluacyjnych wśród uczestników szkolenia przed i na zakończenie szkolenia oraz ankiety oceniającej jakość szkolenia wg wzoru Zamawiającego. Wykonawca sporządzi raport z odbytego szkolenia, który zawierać będzie ocenę efektywności tego szkolenia. 6)zapewni odpowiednią kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkolenia, 7)zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie techniczne, adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestników, 8)oznaczy pomieszczenia w których realizowany jest przedmiot zamówienia w sposób zgodny z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 9)trener prowadzący szkolenie podpisze wykazy ukończonych szkoleń uczestników danego szkolenia przygotowanych i przedłożonych przez biuro projektu. 3.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu i programu szkolenia nie później niż 14 dni przed terminem określonym w SIWZ..


II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających:
nie.


II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.50.00.00-9.


II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej:
tak, liczba części: 3.


II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej:
nie.



II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA:
Zakończenie: 16.07.2010.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM


III.1) WADIUM


Informacja na temat wadium:
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium w przedmiotowym postępowaniu


III.2) ZALICZKI


  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia:
    nie


III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW


  • III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach (wymaganych przez Zamawiającego i podanych w SIWZ) dołączonych do oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Wykonawca spełnia wyżej wymienione warunki


  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • udokumentowane, że te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie minimum 2 zamówienia publiczne o podobnych zamówieniach w jednostkach samorządu terytorialnego lub usług o podobnym zakresie przedmiotu zamówienia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców


  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia


    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • dysponują lub będą dysponować osobą zdolną do wykonania usługi szkolenia na poszczególne części przedmiotu zamówienia posiadającymi minimum 3 letnie doświadczenie w nauczaniu z zakresu objętego zamówieniem, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami


III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY


  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.5) INFORMACJA O DOKUMENTACH POTWIERDZAJĄCYCH, ŻE OFEROWANE DOSTAWY , USŁUGI LUB ROBOTY BUDOWLANE ODPOWIADAJĄ OKREŚLONYM WYMAGANIOM

W zakresie potwierdzenia, że oferowane dostawy, usługi lub roboty budowlane odpowiadają określonym wymaganiom należy przedłożyć:

  • inne dokumenty

    kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem zaświadczenia o wpisie do Rejestru Instytucji Szkoleniowych wydanego przez Wojewódzki Urząd Pracy właściwy ze względu na siedzibę instytucji szkoleniowej


III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne:
nie

SEKCJA IV: PROCEDURA


IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA


IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia:
przetarg nieograniczony.


IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT


IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

  • 1 - Cena - 50
  • 2 - doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia - 50


IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna:
nie.


IV.3) ZMIANA UMOWY


Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
tak


Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

dokonania zmiany umowy - jego załącznika, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy np. zdarzenia losowe, na pisemny uzasadniony wniosek Wykonawcy. Zmiana może dotyczyć wyłącznie załącznika nr 4 do SIWZ a więc Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował Wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia


IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


IV.4.1)
 
Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia:
http://bip.czarne.pl

Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem:
http://bip.czarne.pl.


IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert:
11.05.2010 godzina 11:00, miejsce: Urząd Miasta i Gminy Czarne ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne pokój Nr 3.


IV.4.5) Termin związania ofertą:
okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).


IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej:
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.


IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia:
nie

ZAŁĄCZNIK I - INFORMACJE DOTYCZĄCE OFERT CZĘŚCIOWYCH


CZĘŚĆ Nr:
1
NAZWA:
Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica. Program szkolenia: I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany: nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne, ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody, nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności, nieprawidłowości przy ustalaniu należności, nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym. kary umowne a dyscyplina finansów publicznych. II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych, przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia, nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami, niewykonywanie zobowiązań, nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi. nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym. III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami, zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków, jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem. IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt, zakres kontroli zarządczej, standardy kontroli zarządczej, odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych, dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych, Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. VI. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza. VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 16.07.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50


CZĘŚĆ Nr:
2
NAZWA:
Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków: - własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa, - korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód, - ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków, - pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego, - warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, - zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków. II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody: - prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi, ustalanie linii brzegu, - obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości, - budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych, - ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią, instrukcja gospodarowania wodą, - odpowiedzialność za szkody, III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 16.07.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50


CZĘŚĆ Nr:
3
NAZWA:
Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych.


  • 1) Krótki opis ze wskazaniem wielkości lub zakresu zamówienia:
    Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów. Program szkolenia: I. Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. II.Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego. III.Renta planistyczna: - przesłanki naliczenia renty planistycznej, -tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, -sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie. IV.Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. V.Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. VI.Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej. VII.Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej. VIII.Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń.


  • 2) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
    80.50.00.00-9.


  • 3) Czas trwania lub termin wykonania:
    Zakończenie: 16.07.2010.


  • 4) Kryteria oceny ofert:
    cena oraz dodatkowe kryteria i ich znaczenie:

    • 1. Cena - 50
    • 2. doświadczenie Wykonawcy w realizacji szkoleń zgodnych z przedmiotem zamówienia w okresie ostatnich trzech lat - 50


Czarne: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego


Numer ogłoszenia: 137045 - 2010; data zamieszczenia: 27.05.2010

OGŁOSZENIE O UDZIELENIU ZAMÓWIENIA - Usługi


Zamieszczanie ogłoszenia:
obowiązkowe.


Ogłoszenie dotyczy:
zamówienia publicznego.


Czy zamówienie było przedmiotem ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych:
tak, numer ogłoszenia w BZP: 104227 - 2010r.


Czy w Biuletynie Zamówień Publicznych zostało zamieszczone ogłoszenie o zmianie ogłoszenia:
nie.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY


I. 1) NAZWA I ADRES:
Urząd Miasta i Gminy, ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne, woj. pomorskie, tel. 059 8332078, faks.


I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO:
Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA


II.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.


II.2) Rodzaj zamówienia:
Usługi.


II.3) Określenie przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń pracowników samorządowych, projektu pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej, projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, w następujących zadaniach tematycznych: Część I. Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie Termin: maj 2010, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 24, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Miastko i Lipnica. Program szkolenia: I. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie procesów gromadzenia środków - znaczące zmiany: - nowe zasady umarzania należności. Należności cywilnoprawne i publicznoprawne, - ustalanie odsetek od nieterminowych płatności, - egzekucja należności a dyscyplina finansów publicznych. Dopuszczalność ugody, - nieprawidłowości przy dochodzeniu i pobieraniu należności, - nieprawidłowości przy ustalaniu należności, - nieprzekazywanie dochodów do budżetu a zmiany organizacyjne w sektorze publicznym. - kary umowne a dyscyplina finansów publicznych. II. Dyscyplina finansów publicznych w zakresie zaciągania zobowiązań i dokonywania wydatków w świetle nowej ustawy o finansach publicznych: - planowanie wieloletnie a dyscyplina finansów publicznych, - przekroczenie upoważnienia do dokonywania wydatków, - zaciąganie zobowiązań z przekroczeniem upoważnienia, - nieprawidłowości związane z wydatkami i zobowiązaniami, - niewykonywanie zobowiązań, - nieprawidłowości związane z inwentaryzacją i sprawozdaniami finansowymi. - nieprawidłowości w dokonywaniu zmian w planie finansowym. III. Dyscyplina finansów publicznych w gospodarowania środkami UE: - naruszenie dyscypliny finansów publicznych polegające na przekazaniu środków niezgodnie z procedurami, - zasady prawidłowego wykorzystania i rozliczenia dotacji rozwojowych, dodatkowe sankcje z tytułu nieprawidłowości w wykorzystaniu środków zagranicznych a dyscyplina finansów publicznych w nowej ustawie o finansach publicznych, - zasady zwrotu środków przez beneficjenta. Wielkość i sposób dokonania zwrotu środków, - jak oceniać wykorzystane środków niezgodnie z przeznaczeniem. IV. Dyscyplina finansów publicznych w kontroli zarządczej: - kontrola zarządcza a kontrola finansowa i audyt, - zakres kontroli zarządczej, - standardy kontroli zarządczej, - odpowiedzialność kierownika i głównego księgowego w zakresie kontroli zarządczej, - procedury wewnętrzne dotyczące kontroli zarządczej w świetle nowych przepisów a dyscyplina finansów publicznych, - dopuszczenie do dokonania wydatku przekraczającego plan wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do uszczuplenia należnych wpływów wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do niewykonania zobowiązania jednostki wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, - dopuszczenie do nieprawidłowości w ramach zamówień publicznych wskutek zaniedbania kontroli zarządczej, V. Zmiany w zakresie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych oraz postępowaniach o udzielenie koncesji na roboty budowlane lub usługi: - Zmiany w zakresie odpowiedzialności w zakresie wyboru trybu udzielania zamówienia publicznego, - Dyscyplina w zakresie opisu przedmiotu i warunków zamówienia w sposób naruszający zasady uczciwej konkurencji po nowelizacji Prawa zamówień publicznych, - Nieprawidłowości przy dokonywaniu zmian umowy, - Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych w zamówieniach publicznych do 14 tys. Euro. VI. Odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a inne odpowiedzialności prawnej: odpowiedzialność karna, karna skarbowa, cywilna prawnicza. VII. Kary za naruszenie dyscypliny finansowej i dyrektywy ich wymiaru: upomnienie, nagana, kara pieniężna, zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi. VIII. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część II. Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska Termin: maj 2010, szkolenie 2-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 18, dla 1 grupy szkoleniowej w miejscowości Miastko. Program szkolenia: I. Korzystanie z wód, prawa i obowiązki właścicieli wód i urządzeń wodnych, pozwolenia wodno prawne na wprowadzanie ścieków: - własność wód: podział wód, prawa i obowiązki właścicieli wód, partycypacja w kosztach utrzymania wód, zasady nabywania praw do użytkowania gruntów pokrytych wodami Skarbu Państwa, - korzystanie z wód: zasady korzystania z wód, prawa i obowiązki podmiotów w zakresie powszechnego, zwykłego i szczególnego korzystania z wód, - ochrona wód: zakazy dotyczące wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków, - pozwolenia wodno prawne: właściwość organów administracji publicznej do wydawania pozwoleń wodno prawnych, zwolnienia z obowiązku posiadania pozwolenia, wniosek i dokumenty wymagane w postępowaniu o wydanie pozwolenia wodno prawnego, strony w postępowaniu wodno prawnym, udział organizacji społecznych w postępowaniu wodno prawnym, prawa i obowiązki wynikające z pozwolenia wodno prawnego, następstwo prawne oraz przeniesienie praw i obowiązków wynikających z pozwolenia wodno prawnego, - warunki wprowadzania ścieków z uwzględnieniem rodzaju ścieków i ich odbiornika, zaostrzanie i łagodzenie warunków wprowadzania ścieków. II. Prawa własności wód i gruntów pokrytych wodami, budownictwo wodne, odpowiedzialność za szkody: - prawo własności wód oraz gruntów pokrytych wodami powierzchniowymi, ustalanie linii brzegu, - obowiązki właścicieli wód oraz innych nieruchomości, - budownictwo wodne: obowiązki właścicieli urządzeń wodnych, partycypacja w kosztach utrzymania urządzeń wodnych, legalizacja urządzeń wodnych, - ochrona przed powodzią, w tym obszary bezpośredniego zagrożenia powodzią, - instrukcja gospodarowania wodą, - odpowiedzialność za szkody, III. Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. Część III. Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych Termin: czerwiec 2010r, szkolenie 3-dniowe po 8 godzin lekcyjnych dziennie. Łączna liczba osób: 22, dla 2 grup szkoleniowych w miejscowościach: Czarne i Bytów. Program szkolenia: I.Skrótowe omówienie najnowszych zmian w odpowiednich przepisach ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. II.Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego. III.Renta planistyczna: - przesłanki naliczenia renty planistycznej, - tryb i zasady ustalania wysokości renty planistycznej, - sposoby uiszczenia renty planistycznej oraz zasady egzekucji: uchwalenie planu, zmiany planu, wzrost wartości nieruchomości, zbycie nieruchomości - co to oznacza, przedawnienie. IV.Opłata adiacencka z tytułu podziału nieruchomości: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. V.Opłata adiacencka z tytułu budowy infrastruktury technicznej: przesłanki naliczenia opłaty adiacenckiej, tryb i zasady ustalania wysokości opłaty adiacenckiej, sposoby uiszczenia opłaty adiacenckiej. Przedstawienie podstawowych problemów praktycznych i zmian w przepisach oraz ich omówienie. VI.Podstawowe wady uchwał rad gmin w sprawie ustalenia stawki opłaty adiacenckiej. VII.Egzekucja opłat z tytułu renty planistycznej i opłaty adiacenckiej. VIII.Dyskusja z uczestnikami szkolenia, analiza przykładów oraz wymiana doświadczeń. 2.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach umowy partnerstwa na rzecz realizacji projektu pn: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego zawartej pomiędzy gminami: Czarne, Człuchów, Bytów, Lipnica, Tuchomie, Miastko, gdzie Liderem projektu wyznaczono Zamawiającego działającego z upoważnienia pozostałych partnerów projektu. 3.Wykonawca: 1)realizuje przedmiot zamówienia w dni robocze od poniedziałku do piątku w czasie godzin pracy pracowników u poszczególnych partnerów projektu, a więc w: Urzędzie Miasta i Gminy Czarne, Urzędzie Miejskim w Miastku, Urzędzie Miejskim w Bytowie, Urzędzie Gminy w Lipnicy. Osobami wyznaczonymi do kontaktu są: a) Gmina Czarne - Wioletta Marek, tel. (059) 83 32 079, b) Gmina Bytów - Hanna Jagodzińska, tel. (059) 82 22 011 c) Gmina Lipnica - Michał Świontek-Brzeziński, tel. (059) 82 17 082 d) Gmina Miastko - Lucja Zmuda Trzebiatowska, tel. (059) 85 72 081 2)realizuje przedmiot zamówienia - poszczególne zadania, po szczegółowych uzgodnieniach z partnerami Zamawiającego wg miejsca odbywania szkolenia, 3)zapewnia przerwy każda po 15 minut, z jedną dłuższą przerwą na spożycie posiłku. Łączny czas trwania szkolenia nie może być dłuższy jak 8 godzin oraz zapewni uczestnikom szkolenia catering tj. kawa, herbata, woda mineralna, ciastka oraz minimum jeden ciepły posiłek składający się z drugiego dania obiadowego w przypadku gdy szkolenie trwa 8 godzin, 4)zapewni materiały dydaktyczne i piśmienne dla uczestników szkolenia, które po zakończeniu szkolenia przejdą na ich własność (natomiast materiały promocyjne w postaci długopisów, notesów, teczek na dokumenty, plakatów informacyjnych zabezpieczy Zamawiający i będą one w dyspozycji u partnerów projektu - osoby wymienionej w SIWZ, w miejscu odbywania się szkolenia). Po zakończeniu szkolenia każdy z uczestników otrzyma dokument potwierdzający jego odbycie, zawierający oznaczenia zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (logotypy) z podpisem trenera, 5)zobowiązany jest do przeprowadzenia testów ewaluacyjnych wśród uczestników szkolenia przed i na zakończenie szkolenia oraz ankiety oceniającej jakość szkolenia wg wzoru Zamawiającego. Wykonawca sporządzi raport z odbytego szkolenia, który zawierać będzie ocenę efektywności tego szkolenia. 6)zapewni odpowiednią kadrę dydaktyczną do przeprowadzenia szkolenia, 7)zapewni uczestnikom szkolenia odpowiednie warunki lokalowe i wyposażenie techniczne, adekwatne do rodzaju szkolenia, odpowiadające indywidualnym potrzebom szkoleniowym uczestników, 8)oznaczy pomieszczenia w których realizowany jest przedmiot zamówienia w sposób zgodny z wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, 9)trener prowadzący szkolenie podpisze wykazy ukończonych szkoleń uczestników danego szkolenia przygotowanych i przedłożonych przez biuro projektu. 3.Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany terminu i programu szkolenia nie później niż 14 dni przed terminem określonym w SIWZ.


II.4) Wspólny Słownik Zamówień (CPV):
80.50.00.00-9.

SEKCJA III: PROCEDURA


III.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
Przetarg nieograniczony


III.2) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE


  • Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej:
    tak, projekt/program: Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, pt: Sprawnie funkcjonująca administracja samorządowa gwarancją konkurencyjności gmin powiatu bytowskiego i człuchowskiego, realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet V. Dobre rządzenie, Działanie 5.2. Wzmocnienie potencjału administracji samorządowej, Poddziałanie 5.2.1. Modernizacja zarządzania w administracji samorządowej.

SEKCJA IV: UDZIELENIE ZAMÓWIENIA


Część NR:
1   


Nazwa:
Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.05.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
5.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Elbląski Uniwersytet Robotniczy Spółka z o.o., {Dane ukryte}, 82-300 Elbląg, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 12342,24 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    11800,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    10900,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    16800,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
2   


Nazwa:
Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.05.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • Firma Usługowo - Handlowa Joker Zbigniew Olender Centrum Szkoleniowo Doradcze, {Dane ukryte}, 83-400 Kościerzyna, kraj/woj. pomorskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 11196,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    6900,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    6900,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    6900,00


  • Waluta:
    PLN.


Część NR:
3   


Nazwa:
Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych


IV.1) DATA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA:
19.05.2010.


IV.2) LICZBA OTRZYMANYCH OFERT:
1.


IV.3) LICZBA ODRZUCONYCH OFERT:
.


IV.4) NAZWA I ADRES WYKONAWCY, KTÓREMU UDZIELONO ZAMÓWIENIA:

  • ICN Centrum Kompetencji Tomasz Sobkowicz, {Dane ukryte}, 20-148 Lublin, kraj/woj. lubelskie.


IV.5) Szacunkowa wartość zamówienia
(bez VAT): 13926,00 PLN.


IV.6) INFORMACJA O CENIE WYBRANEJ OFERTY ORAZ O OFERTACH Z NAJNIŻSZĄ I NAJWYŻSZĄ CENĄ


  • Cena wybranej oferty:
    13800,00


  • Oferta z najniższą ceną:
    13800,00
    / Oferta z najwyższą ceną:
    13800,00


  • Waluta:
    PLN.

Adres: ul. Moniuszki 12, 77-330 Czarne
woj. pomorskie
Dane kontaktowe: email: ugczarne@unet.pl
tel: 059 8332078
fax:
Termin składania wniosków lub ofert:
2010-05-10
Dane postępowania
ID postępowania BZP/TED: 10422720100
ID postępowania Zamawiającego:
Data publikacji zamówienia: 2010-04-29
Rodzaj zamówienia: usługi
Tryb& postępowania [PN]: Przetarg nieograniczony
Czas na realizację: 66 dni
Wadium: -
Oferty uzupełniające: NIE
Oferty częściowe: TAK
Oferty wariantowe: NIE
Przewidywana licyctacja: NIE
Ilość części: 3
Kryterium ceny: 50%
WWW ogłoszenia: http:bip.czarne.pl
Informacja dostępna pod: http://bip.czarne.pl
Okres związania ofertą: 30 dni
Kody CPV
80500000-9 Usługi szkoleniowe
Wyniki
Nazwa części Wykonawca Data udzielenia Wartość
Szkolenie pt: Dyscyplina finansów publicznych oraz jej naruszenie Elbląski Uniwersytet Robotniczy Spółka z o.o.
Elbląg
2010-05-27 11 800,00
Szkolenie pt: Gospodarka wodno - ściekowa w świetle ustawy Prawo wodne oraz aktów wykonawczych i Prawa ochrony środowiska Firma Usługowo - Handlowa Joker Zbigniew Olender Centrum Szkoleniowo Doradcze
Kościerzyna
2010-05-27 6 900,00
Szkolenie pt: Rola i znaczenie planów zagospodarowania przestrzennego, renta planistyczna, opłata adiacencka za podział i uzbrojenie w świetle nowych uregulowań prawnych ICN Centrum Kompetencji Tomasz Sobkowicz
Lublin
2010-05-27 13 800,00